Cestujúcich začne v nasledujúcich dňoch voziť 38 nových autobusov.
Vo štvrtok 7. septembra 2017 predstavil Dopravný podnik Bratislava 38 nových autobusov, ktoré predstavujú prvú várku z 90 nových vozidiel obstaraných v tomto roku. Do ulíc mesta v týchto dňoch vyrazí 32 kĺbových autobusov SOR NB 18 City, ktoré cestujúci v bratislavskej MHD už dobre poznajú, a 6 krátkych, 12-metrových, autobusov SOR NB 12 City. Prvých 19 kĺbových vozidiel by malo začať jazdiť od piatka 8. septembra, ostatné hneď po vybavení potrebných formalít.
Nové vozidlá majú už tradičnú výbavu - optický a akustický informačný systém, tarifný systém s označovačmi s dotykovou obrazovkou a novým dizajnom, interiérový a exteriérový kamerový systém, výkonnejšiu klimatizáciu pre cestujúcich aj vodiča, či systém na počítanie cestujúcich. Pre nevidiacich cestujúcich je k dispozícii komunikačný systém s vonkajším reproduktorom na vyhlasovanie informácií o čísle a smere linky. Novinkou sú interiérové a exteriérové tlačidlá s popismi v braillovom písme. Vyhradené sedadlá v prednej časti vozidla pre seniorov, mamičky s deťmi, tehotné ženy a menej mobilných cestujúcich sú vyznačené aj piktogramami na čalúnení. Oproti vozidlám z roku 2015 bol priestor pre kočík a invalidný vozík rozdelený do dvoch samostatných oddielov.
Cestujúci si budú môcť vo všetkých vozidlách pripojiť svoje mobilné zariadenia nielen k bezplatnému Wi-Fi prístupovému bodu, ale taktiež môžu využiť novinku - USB nabíjačky inštalované na prídržných tyčiach.
Novododané kĺbové autobusy budú zaradené do vozovní Jurajov dvor pod číslami 2233 - 2251 (19 ks), Trnávka pod číslami 1860 - 1868 (9 ks) a Petržalka pod číslami 4271 - 4274 (4 ks). Vypravované budú najmä na linky 21 61 63 78 a 96. Krátke autobusy budú zaradené do vozovne Trnávka a Jurajov dvor (prvá šestica s #2031 - 2036) a vypravované na linky 28 32 37 50 a 65.
Zvyšných 22 krátkych autobusov SOR NB 12 City by malo prísť v priebehu októbra. Dodávky nových autobusov ukončí 30 midibusov Iveco Urbanway 10,5M (24 ks) a Solaris Urbino 8,6 (6 ks), ktoré budú dodávané od decembra tohto roka do apríla budúceho roka.
johnnyjanko
To, čo vo veľkomeste primárne rozhoduje o celkovej (ne)efektivite MHD je kvalita ciest, kvalita a celková dĺžka električkových tratí, bus pruhy, preferencia vozidiel MHD na križovatkách, hustota spojov, previazanosť na iné formy dopravy (vlak, auto, bicykel), atď. TOTO robí MHD v Zurichu jednou z najlepších na svete a práve toto v Bratislave zúfalo chýba. Ak máš prebytok dobrých nápadov, zameraj ich do tejto oblasti a daj pokoj SORkám.
Niekedy cca do roku 2005 bol skutočne hlavným problémom bratislavskej MHD jej vozový park, pretože sme sa vozili v rozsypaných Ikarusoch a podobných skvostoch, kým cesty boli ešte relatívne prázdne na to, aby sa dalo pohodlne dopravovať vlastným autom. Ale už to neplatí. Vozový park je fakt na úrovni západu. Ale infraštruktúra ostala v Charkove. Na preplnených a rozbitých cestách bez preferencie by atraktivite MHD príliš nepomohlo ani to, keby DPB nakúpil autobusy od Rolls-Royce so sedadlami z teľacej kože a šampanským v cene lístka.