Nové električkové a trolejbusové schémy na imhd.sk

Pozrite si minulosť, súčasnosť a budúcnosť električkových a trolejbusových tratí v nových podrobných schémach.

Na imhd.sk sú od dnešného dňa dostupné viaceré nové schémy mapujúce električkové a trolejbusové trate na území mesta Bratislava. 

Schémy je možné rozdeliť do troch kategórií:

1)      schémy zachytávajúce historický vývoj

  1. Vývoj električkových tratí od roku 1895.
  2. Vývoj trolejbusových tratí od roku 1909.
  3. Vývoj trate Viedenskej električky (P.O.H.É.V., B.K.H.) počas jej 31 ročnej existencie medzi rokmi 1914 až 1945.

2)      schémy mapujúce súčasný stav

  1. Električkové trate s vyznačením roku výstavby alebo poslednej rekonštrukcie trate - rozdelenie tratí a úsekov podľa roku výstavby alebo poslednej rekonštrukcie. 
  2. Obmedzenia rýchlostí na električkových tratiach - úseky, na ktorých prišlo napr. z dôvodu zhoršeného stavu trate ku zníženiu rýchlosti.
  3. Napájanie električkových tratí - vyznačenie napájaných úsekov a meniarní.
  4. Napájanie trolejbusových tratí - vyznačenie napájaných úsekov a meniarní.

3)      schémy mapujúce možný rozvoj tratí v budúcnosti

  1. Plánovaný rozvoj električkových tratí navrhnutý v územnom pláne mesta (ÚP) a územnom genereli dopravy (ÚGD).
  2. Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí navrhnutý v územnom pláne mesta (ÚP) a územnom genereli dopravy (ÚGD).
  3. Stav pripravenosti vybraných rozvojových projektov, ktorých realizácia sa výhľadovo predpokladá podľa mestom schválených dokumentov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takto graficky znazornene to do oci bije, ako trapne malo elektrickovych trati je v genereli...
Reakcia na: Mike #7:
Problém začína už u menežovania projektu objednávateľom t.j. Magistrátom a ani experti DP sa z toho nemôžu vyviniť. Pripomienky v stavebnom konaní to úplne zabijú. Menežovanie súťaže zhotoviteľa, to je magistrátny problém u každej stavby.
Paradne schemy, najma tie posledne tri v zozname. ?
Reakcia na: Mates #11:
Trolejbusy su to posledne, co treba v Petrzalke.
A čo takto trolejbusy na starom moste? Prečo by mali stáť v zápche na Apolle? Ale však toho sa petržalčania nikdy nedočkajú budú radi ak bude aspoň električka.
Reakcia na: Emil #6:
V tejto reportáži z roku 1978 sú zábery na Mierovom námestí aj s prechádzajúcou električkou.

https://m.youtube.com/watch?v=vY8xVOVXmxM
Reakcia na: Emil #6:
Ešte na konci školského roku 1978/1979 sme sa so spolužíiakom električkou po Štefánikovej na stanicu vozili. A potom si možno na stanicu električkou nechodil preto, že sa Ti to nehodilo (Obchodná sa otvorila až o rok neskôr).
na mape historickych trolejbusovych trati akosi chyba stary most 🙂
Reakcia na: TomJ #2:
Územný plán mesta je síce z roku 2007 (+-), ale v doprave a obzvlášť vo verejnej doprave iba okopíroval a prevzal staršie strategické dokumenty z 80tych a 90tych rokov. Výstavba od D2 smerom k rakúskej hranici sa plánuje, má sa jednať o nové územie Kapitulské polia. Keď ideš smerom od Lafranconi na Bratskú tak sú tam na ceste také odbočky nikam, to je už príprava. Samozrejme dnes je demografický aj urbanistický vývoj taký, že až na pár výnimiek intenzívny rozvoj Ba do úplne nových lokalít a okrajových polí nie je potrebný.

Severojužné prepojenie po Tomášikovej až k Slovnaftu je v územnom pláne pre trolejbusy, vrátane novej vozovne. (Opäť prevziate z nejakého generelu dopravy z 80tych rokov).
Potom bol spracovaný za eurofondy nový Územný generel dopravy brnenskou firmou CDV (nejaký rok dva dozadu, celkom známy), no a ten v niektorých prípadoch rešpektoval platný územný plán a potvrdil jeho trate, v iných prípadoch ho nerešpektoval, resp. prerobil (ako v prípade tej Tomášikovej).

Takže teraz tam máme kvázi "kolíziu" električky a trolejbusu (oboje potrebné nebude), ale jedna z možností je, že sa pripraví a schváli nový územný plán (tiež jeden z pôv. plánov IvaN) a ten zaktualizuje dopravnú časť podľa schváleného UGD.
Geniálne mapy 😉
Mam pocit, že Hlavná stanica bola dlhšie bez električiek ako jednu sezónu (horna otočka (15.8.79) a dolná zaústená 2.1.80) ale je to len pocit a spomienky že na stanicu sa elinou nedalo dosať oveľa dlhšie ? Minimálne celý môj 2 stupeň ZŠ (76-80)
Reakcia na: medzernik #1:
Zavisi od horizontu o ktorom sa bavime. Casom asi ano, ale tak skoro to nebude.

Imho po Petrzalke je asi najrealnejsia "sukromna trat" Lido - Eurovea - Kosicka - Faleziani.
Ta TT Mlynska dolina po trase L32 uz mala byt davno a dovtedy mohli by na 32tke parcialne tbusy, ktore by sa potom prehodli na 61,63,205.
To sa planuje elektrickova trat do Podunajskych bez vozovne? Asi by mali spravit aj tam nejaku mensiu, ako v Petrzke planuju.
Zaujímalo by ma, ako dlho sú niektoré z tratí navrhnuté v ÚP. Hlavne t-busy v Petržalke sa mi zdajú krkolomne navrhnuté. Plánuje sa (plánovala sa kedysi) nejaká výstavba pri zjazde z D2 na Kopčany a pri Cintoríne Petržalka, že tam navrhujú t-bus trať. Tiež mi príde zvláštne, že po Tomášikovej a cez Slovnaft je v rovnakej trase navrhnutá trať t-busu aj električky. To majú ako alternatívy s tým, že časom sa uvidí, ktorá z toho možno bude zrealizovaná?
Aka je sanca, ze sa aj postavia svetlomodre a tvamomodre trate elektriciek? Bolo by to super to rozsirit konecne.