Čo čaká Karlovu Ves počas modernizácie električkovej trate?

Prinášame prehľad rámcovej organizácie dopravy v jednotlivých etapách stavebných prác.

V roku 2018 by mala prebehnúť komplexná modernizácia električkovej trate v úseku od tunela (zastávka Chatam Sófer) po križovatku Bagarova - M. Sch. Trnavského - Hanulova v Dúbravke. Projektant stavby navrhuje realizáciu modernizácie v niekoľkých etapách, ktoré výraznejšie zasiahnu do organizácie MHD i cestnej dopravy v dotknutej oblasti. Ide o rámcový návrh, z ktorého bude vychádzať zhotoviteľ stavby pri tvorbe definitívneho projektu organizácie výstavby a dopravy.

Návrh počíta s výstavbou v štyroch hlavných etapách I. až IV. a s prípravnou etapou 0 rozdelenou na dve časti (A a B). V etapách I a II sa počíta s premávkou električiek z mesta po zastávku Borská, v etape III s úplnou výlukou električiek v úseku tunel - Dúbravka a v etape IV alternatívne buď s výlukou tunel - Dúbravka (v prípade realizácie súčasne s III. etapou), alebo s premávkou električiek z mesta po zastávku Molecova (v prípade realizácie po ukončení III. etapy).

Etapa 0: Triangel pri tuneli a obratisko Karlova Ves

V prípravnej etape 0A (max. 42 dní) pôjde o výmenu výhybiek koľajového triangla pri tuneli. V tejto etape bude vylúčená premávka električiek po nábreží medzi zastávkami Chatam Sófer a Nám. Ľ. Štúra. Dotknuté linky by mali premávať naslednovne:

  • linka 4 obojsmerne cez tunel, Kapucínsku a Nám. SNP,
  • linky 5 a 9 bez zmeny,
  • linka 6 nebude premávať.

Pre autobusy MHD má byť vyhradený BUS-pruh v úseku Lafranconi - Chatam Sófer v smere do centra mesta.

V etape 0B (max. 49 dní, začiatok možný súčasne s etapou 0A) sa má vykonávať prestavba električkového obratiska Karlova Ves, ktoré má po modernizácii umožňovať otáčanie električiek aj v smere z Dúbravky späť do Dúbravky. Počas tejto etapy bude cestná doprava od Iuventy po križovatku Kuklovská - Karloveská vedená v protismere. Električkové linky bude možné po dokončení etapy 0A viesť nasledovne:

  • linky 4 a 5 bez zmeny,
  • linka 6 nebude premávať,
  • linka 9 predĺžená do Dúbravky.

Etapa I: Obratisko Karlova Ves

V rámci I. etapy (max. 49 dní) sa bude výhybkami pripájať zmodernizované obratisko Karlova Ves na zvyšok trate. Z hľadiska organizácie MHD počas tejto etapy sa predpokladá vybudovanie koľajovej spojky (úvraťové obratisko) za zastávkou Borská a premávkou obojsmerných električiek z mesta po zastávku Borská (konkrétne linky nie sú ešte známe). V úseku Karlova Ves, Borská - Dúbravka, Pri kríži bude zavedená náhradná autobusová doprava linkou X5.

Etapa II: Obratisko Karlova Ves - Bagarova

Počas II. etapy (max. 84 dní, začiatok možný spoločne s etapou I) bude zmodernizovaný úsek od obratiska Karlova Ves po Bagarovu ulicu v Dúbravke a vybudovaná bude nová integrovaná zastávka Damborského spoločná pre autobusy a električky. Modernizáciou prejde aj meniareň na Dolných Krčacoch. Organizácia električkovej a náhradnej dopravy sa navrhuje rovnako ako v I. etape, t.j. premávka obojsmerných električiek po zastávku Borská, odtiaľ náhradná autobusová linka X5 do Dúbravky.

Počas rekonštrukcie podchodu na zastávke Damborského sa predpokladajú obmedzenia cestnej dopravy v tomto úseku (presmerovanie dopravy do protismeru, resp. na náhradnú komunikáciu).

Etapa III: Tunel - Jurigovo nám.

III. etapa modernizácie (približne 4 mesiace) predstavuje najnáročnejšiu časť, ktorá bude pozostávať z modernizácie trate v úseku tunel - Jurigovo nám. (kostolík), prestavby križovatky Karloveská - Devínska cesta - Molecova a vybudovaní prestupného uzla Molecova. Odporúča sa realizácia v dvoch častiach, od tunela po Most Lafranconi a od Mosta Lafranconi po Molecovu. Práce by sa mali realizovať v letných mesiacoch od júna do septembra.

Počas III. etapy bude prebiehať úplná výluka električiek v úseku tunel - Karlova Ves - Dúbravka a zabezpečená bude náhradná autobusová linka X5 po trase Most SNP - Karlova Ves - Dúbravka. Cestná doprava bude vedená obojsmerne v cestnom páse smerom do Karlovej Vsi (v prvej časti výstavby v úseku Zuckermandel - Most Lafranconi, v ďalšej časti výstavby v úseku Most Lafranconi - Riviéra), pričom autobusy smere do mesta budú môcť využívať vyhradený pruh na cestnom páse v smere do mesta.

Počas prestavby križovatky Karloveská - Molecova by mala byť uzavretá vždy jedna polovica cesty a premávka vedená obojsmerne po voľnej polovici Karloveskej ulice. Prístup na Dlhé diely cez Molecovu nebude možný.

Navrhovaná organizácia MHD počas III. etapy:

  • linky 4 5 9 z mesta len po tunel,
  • linka 6 nebude premávať,
  • náhradná autobusová linka X5 Most SNP - Dúbravka.

Počas prestavby uzla Karloveská - Molecova linka 33 nebude premávať, linka 32 bude vždy v jednom smere premávať obchádzkou cez Karloveskú, Baníkovu a Janotovu, resp. opačne, pričom prestup medzi náhradnou linkou X5 a linkou 32 má byť zabezpečený na zastávke Segnerova. Linka 139 má premávať bez zmeny trasy, pričom iba neobslúži zastávku Molecova počas prestavby časti križovatky pri ČS Shell. Individuálna doprava na Dlhé diely bude môcť využiť aj obchádzku cez Devínsku cestu a Matejkovu ulicu.

Pri postupnej uzávierke priecestí Most Lafranconi, Mlynská dolina a Devínska cesta budú linky 28 29 30 31 32 37 39 prechádzať najbližšími priecestiami (Machnáč, Botanická záhrada, Jurigovo nám.) bez podstatnej zmeny trás.

Etapa IV: Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves

V rámci poslednej IV. etapy (max. 98 dní) bude zmodernizovaná trať v úseku Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves. V závislosti od jej realizácie (samostatne, alebo spolu s III. etapou) bude premávka električiek z mesta zabezpečená buď po zastávku Molecova, kde bude pri kostolíku vybudované nové úvraťové obratisko pre otáčanie obojsmerných električiek, alebo bude úplná výluka od tunela po Dúbravku ako pri III. etape. Náhradná autobusová doprava linkou X5 buď v úseku Molecova - Pri kríži, alebo Most SNP - Pri kríži.

Linka 35 môže byť predĺžená po zastávku MiÚ Karlova Ves.

V tejto etape bude cestná doprava v dotknutom úseku vedená iba v jednom jazdnom pruhu v oboch smeroch. Počas rekonštrukcie podchodu na Borskej bude doprava vedená obojsmerne vo voľnom jazdnom páse (vždy jeden smer bude vedený v protismere).

 

Ako bude vyzerať konečná organizácia liniek MHD počas modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály bude závisieť od možností a požiadaviek dopravného podniku a zhotoviteľa prác, ako aj a od skutočného rozvrhnutia jednotlivých etáp stavby. Obyvatelia Karlovej Vsi sa však musia pripraviť na výrazné obmedzenia verejnej aj individuálnej dopravy v roku 2018. Odmenou obyvateľom za trpezlivosť bude kvalitatívne zlepšenie mestskej hromadnej dopravy na tejto radiále.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #143:
tam budes musiet upravovat aj vyskove vedenie trate, v priestore zastavky pri vozovni je ~0.5 metrovy rozdiel v nivelete cesty a trate

a inac ak by som vymyslal prelozky trate, tak skor by som mal snahu dat trat na kraj (teda tak ako je dalej od vinohradov) ako do stredu cesty; a pokial ju das aj nejaky kusok od cesty (teda nebude hned nalepena na ceste) co by sa na vacsine useku medzi vinohradmi a cabelkovou krizovatkou dalo, tak mas podla mna aj bezpecnejsie a menej zdrzujuce krizovania s autami z bocnych uliciek...
Reakcia na: S499.1023 #126:
Dovolim si tvrdit, ze uz predvcerom bolo neskoro nieco zasadne na tomto zmenit. Jedine miesto, kde by som tak trochu videl problem s vytvorenim slusneho obluka, je vyhybka na nabrezi smerom z/do tunela/Karlovej Vsi. No a predpisy tykajuce sa prejazdu vyhybiek uz necham na kompetentnych, kedze neviem posudit, do akej miery ovplyvnuju konecnu rychlost (ci vdaka zodpovednosti vodic ide radsej pomalsie alebo je to len o tom, ze ak vyhybka nie je uzamykatelna, jednoducho nemoze a este ma kvoli tomu natahovacky, ak to nahodou prepiskne).
Reakcia na: S499.1023 #141:
Ťukesov je tam stále dosť pre dôvody ktoré som napísal. Poklesol počet bežných havárií lebo sa znížila rýchlosť vďaka tým esíčkam a urobili odbočovacie pruhy.
Podobne to majú urobené aj v Rajchu na začiatkoch dedín len sa o to aj patrične starajú.
Reakcia na: Solider #143:
V takomto predstihu pred mostom to esíčko vyzerá byť ok.

Aj to obratisko ak sú pod ním ešte volné pozemky by bolo ideal aj pre mimoriadky a obraty z Rače.

Reakcia na: Ámos #140:
Bol si v Grinave v reále? Tam za zlej viditeľnosti je hneď vidieť kto tadiaľ ide prvý raz a kto to tam pozná.
Áno docielilo sa spomalenie dopravy ale to vodorovné značenie treba aj udržiavať.

S tou tvojou fotkou to tam tam nič spoločné.
Reakcia na: david1 #139:
Je zaujímavé, že v reále počet kolízií poklesol, takžeš niekde vo svojej úvahe máš chybu.
Reakcia na: david1 #139:
Tato zakruta ti problem nerobi? https://goo.gl/maps/ov6itE1LofQ2

Ak nedokazes jazdit vecer bez ciar, treba ist na najblizsi dopravny inspektorat a vratit vodicske opravnenie.
Faktom ale zostava, ze vodici mali vacsi problem prejst cez Grinavu bez kolizie, ked klukata nebola.
Reakcia na: Ámos #138:
Grinavské klukatenie je ešte rovina oproti tomu esíčku čo by musel byť pred a za mostami.
V Grinave za dažda a večer za súčasného vyblednutého značenia je zázrak prejsť bez kolízie.
Reakcia na: david1 #133:
Ake klukatenie?
Myslis to, ze by vodici sli rovno a nie do zakruty? https://goo.gl/maps/ywv5HCJmz6y

Toto klukatenie uz nevadi? https://goo.gl/maps/j6fskjDHu492 Ktore mimochodom zabezpecilo vyrazne znizenie nehodovosti v Grinave...

Je zazrak, ze vodici dokazu prejst cez CMO, ked je taky problem zatocit.
Reakcia na: Valec #135:
Hej
Pred rokmi tam robili prieskumné vrty. Zrušia tým časom teraz budovaný skate park v novej Cvernovke. Jedine že by to dali cez areál Palmy.

No to sú iba plány ako predĺženie Bojnickej a Tomášikovej k Račianskej ul.
Reakcia na: Valec #134:
No dosť mi tvalo kým som sa v tom zorientoval...
Tá kostrbatá čierna čiara je to obratisko pred Predmestím predpokladám.

Myslíš že sa bude niekedy realizovať cesta cez či popod Vinohrady predpokladám že to niekedy volali Severná tangenda? Na tú sa mala napájať aj Jarošova ul...
Reakcia na: Valec #134:
Ešte doplním, v rámci Zmien a Doplnkov 01 je v danej lokalite zmena:
- Odborárska má byť predĺžená popod železnicu na Račiansku (vyústenie oproti Bardejovskej),
- priecestie Nobelova sa má zrušiť.
Reakcia na: david1 #133:
"Čo s obratiskom Vinohrady?"
Výrez z územného plánu napovie.

(samozrejme, presunutie pred/do) vozovne je zmysluplnejšie, ako jeho presun pred ŽST Predmestie.
Reakcia na: Solider #130:
Také klukatenie jazdných pruhov by ti určite neprešlo. Ďalej by si musel urobiť komplet nový vstup k vozovni. Čo s obratiskom Vinohrady? Účko k Nobelovej tiež nemáš kde napasovať.

Skôr to poriešiť tam kde to je a prispôsobiť k tomu aj východ k zastávkam /bezbariérovo/ zo stanice Vinohrady, ktorý aj teraz slúži ako hlavný.
Reakcia na: Ámos #118:
Blaťák sa dá vyriešiť aj za jednu noc. Len otázne je, či tá úprava bude dostatočná a o tri dni nevznikne blaťák o desať metrov ďalej.
Reakcia na: Ámos #129:
Obratisko by sa urobilo manipulačné obojstranne prístupné pred vozovňou, L7 sa už aj tak ráno točí na Komisárkach a poobede ju netreba. Trať by odbočovala zo zastávok na novej križovatke pri vozovni, teda preriešil by sa aj vstup do vozovne Krasňany.
Reakcia na: david1 #124:
Samozrejme, že sa tam zmestia aj bus zastávky. Priestor pod mostom je rozdelený na tri časti, prakticky tu pôjde len o výmenu medzi využitím jednotlivých častí. Električka sa presunie do strednej časti, autá a autobusy ostanú v krajných častiach – teoreticky by MHD (pár spojov 59 a 75) mohla premávať aj priamo po električkovej trati, SADky by sa vyriešili ad hoc (zastávkou pred mostom alebo za mostom). Napojenie na Nobelovu by sa preriešilo, pravdepodobne U-turnom za novými zastávkami.
Reakcia na: Valec #121:
K vyhybkam suhlas.

K Racianskej:
Cize cestu presunut tam kde je teraz trat. Trat dat do stredu a az pri vozovni ju presunut do povodneho umiestnenia?
Zaroven obratisko pre L7 urobit pred vozovnou? Ci ho vobec nebudovat a L7 dat trvalo na Komisarky. Alebo vyhladovo vybudovat trat na Rendez, kde velka bytova vystavba je na spadnutie.
Reakcia na: lostrail #116:
Je celkom zaujimave, ze tlak na Nersovnala sa zvysuje linearne, bliziacimi sa volbamy do VUC. Tri roky si sedeli ako vsi pod chrastou a teraz sa spamatali.
Za viacere veci by na Nersovnalovi nemala ostat nitka sucha. No takto je to pochybne.
Reakcia na: david1 #124:
Za tie zanedbané bezbariérové prístupy, ktoré sú podľa mňa o,i, aj v rozpore so zákonmi, by som tie modré gumy strieľal - reko perónov BAHL - bariérová, totálna koridorizácia Prešova - bariérová, Predmestie - svetová hanba na balkánsky spôsob.
Reakcia na: Valec #121:
30 do priameho smeru by potrebovalo len uzamykateľné výhybky a zmenu predpisu (dodnes za postavenie výhybky zodpovedá vodič). 30 do odbočky je pri bratislavkej geometrii oblúkov nereálnych.
Reakcia na: anbis #110:
Neviem o žiadnej systematickej starostlivosti trate. Urobil sa aspoň základ údržby a to prebrúsenie a niekde aj podbitie. Stav zastávok je však katastrofálny. Medzery v asfalte a na prechodoch vysypané makadamom. Bez prístreškov a o lavičky sa musela postarať Zelená hliadka aspoň na prestupnej zastávke Riazanská.
O Račianskom mýte toho popísané viac ako dosť.
Reakcia na: Solider #109:
Pod tie mosty nenarveš aj bus zastávky. Nezmestil sa tam ani dlhší odbočovací pruh na Nobelovu čo robí ráno problémy a zápchy pre odstavený ľavý pruh.
Tie mosty by sa museli nanovo postaviť čo je určite nereálne.

Združiť by sa to dalo jedine v súčasnej polohe zastávok no pred mostami by trať aj tak musela ísť do súčasnej polohy. To by ešte viac skomlikovalo križovanie s Nobelovou ul.

Teraz sa komplet rekonštruuje nástupište na Predmestí v pôvodnej polohe. Na bezbarierový prístup pomocou výťahov samozrejme"zabudli". Jedine cez koľajisko.
Tak isto sa nerealizovalo pôvodne navrhované posunutie bližšie k trati 130 a prepojenie pomocou lávky.
Edit: Ten prispevok predtym patril k #120.
Reakcia na: Valec #121:
Mozno aj navrhuju, ale pisomne a nechcu sa vyjadrovat pre media. Tazko je to takto od stola hodnotit. V kazdom pripade som zvedavy, co pride tento a buduci rok (tento do krajov a ten buduci do miest). Nesledujem len BA a ocakavam, ze to zasa bude "zabava".
Reakcia na: Ámos #119:
V centre netreba hneď výhybky umožňujúce prejazd 50 km/h, aj tak je na väčšine ulíc v zóne 30. Stačilo by, ak by sa výhybkou dalo prejsť 30 km/h miesto 10. Jazyky síce budú dlhšie, ale o to rýchlejšie električka po nich prejde a na cestujúceho nepôsobí blbo neustále brzdenie takmer na rýchlosť chôdze. Takými adeptami by mohli byť križovatky Kamenné/SNP (v trase Špitálska - Štúrova), Nám. Ľ. Štúra (v priamom smere), Floriánske nám. a Americké nám. (aj s celkovou úpravou trate) a najmä Trnavské mýto v smere z centra.

A ešte jednu poznámku k Račianskej: V smere do centra by sa mohla zlúčiť zastávka Tram/Bus pri ŽST Vinohrady, čím by sa mohlo to esíčko napriamiť (viď Vajnorská) a tiež by sa tadiaľ dalo prejsť viac ako 15 km/h).
Reakcia na: lostrail #117:
Jasne, diks za vase odpovede, inak co sa tyka aj busov, aj herni, aj parkovacej politiky, v mediach dost malo alebo vobec davali navrhy rieseni poslancov, ktori boli proti Nesrovnalovym navrhom, potom to ja tak citim, ze su len proti a nic nenavrhuju.
Reakcia na: S499.1023 #83:
Tak konecne som mal cas si to precitat.

Ok, celkom som pochopil, ze rychlostna vyhybka nema zmysel vsade. A to, co Bratislavu trapi asi najviac, cize pomaly prejazd CMO by to zrejme nevyriesilo, teda skor predstava jazdit cez vyhybky v centre 50km/hod je utopia.
Tym, ze prejazdy takychto vyhybiek su vo vyssej rychlosti, tak aj obvod musi byt dalej od vyhybky a pri tych "vlacikoch" v centre by to skor brzdilo. Inde ako Hadam šofér, Nam. Layos Stura, ci Karvas/Radlinskeho by to plynulosti a rychlosti v priamych smeroch dost pomohlo.
Avsak v pripade splietky na Molecovej a obratiska v KV, to je tema.

Mal by som este kopec dalsich otazok k tomu, no v prostredi DPB je to skor stavanie vzdusnych zamkov.
? ?
Reakcia na: Solider #108:
Prave, toto su tie otazky, ako DPB bude dalej postupovat.
V idealnom stave mali byt vsetky trate s vynimkou Race opravene z fondov. (Este mozno ten usek na nabrezi)
To znamena, ze DPB by mohol na isty cas vsetky financie do trati smerovat prave do Race.
Za posledne roky sa podarilo zrusit zopar prejazdov, dalsie dostali CSS, kde dufam bude plnohodnotna preferencia. Na inych kde preferencia je, by nebolo za skodu ju uviest do stavu, kde salina bude mat vzdy zelenu. Este jeden ci dva zrusit, ci zmenit organizaciu dopravy na ncih a ostatne doplnit preferenciou.

Neviem ci existuje cisticka strkoveho lozka aj na 1000mm, ta by vedela poriesit tie blataky, nie? Ci to je technologia v mestskom prostredi nepouzitelna?

Zatravnenie sa da riesit aj bez totalnej rekonstrukcie http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/absorbery-snizi-hlucnost-tramvaji

Stafetu by mal vsak teraz prebrat spravca infrastruktury a to DPB. Urobit pasportizaciu trate, spisat pozitiva a negativa, popisat pozadovany finalny stav a navrhnut rozne modely rieseni. Nasledne to cele dat na pripomienkovanie verejnosti, porpipade spravit prerokovanie. Z toho by mal vzniknut kratko a strednodoby plan udrzby.
Reakcia na: pharel #114:
...druha vec je, ze opacny extrem by zasa bo, keby Nesrovnal o vsetkom rozhodoval neohrozene. Tazko sa hlada rovnovaha.
Reakcia na: pharel #114:
Ano a je aj dost mozne, ze Nesrovnalovi aj robia napriek. Lenze to si mal, ako sme uz viaceri napisali, osetrit ako prve. Ked ma kazdy zaujmy niekde, kde niektory z projektov ide proti nim, potom sa nie je comu divit.
Reakcia na: pharel #114:
Nezabúdaj že všetko čo mestské zastupiteľstvo schváli podpisuje primátor. Čiže ak by napríklad nesúhlasil s daným počtom autobusov, tak to uznesenie nepodpíše a poslanci by o tom rokovali znova.

Áno, primátor chce urobiť niečo viac a najlepšie bez toho aby mu do toho niekto kafral viď súťaž na obstaranie prevádzkovateľa verejného osvetlenia, parkovacia politika, záujem o obnovenie trate Viedenskej električky medzi Bratislavou a Wolfsthalom, výber partnera na Bike sharing... A to ešte nerátam jeho vyjadrenia, že na jar 2017 bude hotová električková zastávka viedenského typu pod Manderlom, že v tomto roku prebehne rekonštrukcia karlovesko-dúbravskej radiály... nehovoriac o nezmyselnej linke č. 97, ktorá mala jazdiť len 3 mesiace no Nesrovnal doteraz nerozhodol o jej ďalšom osude.

Spomínal sa tu aj predošlý primátor Milan Ftáčnik. Ten mal vo volebnom programe výstavbu 2. úseku petržalskej električky v rokoch 2014 - 2018. To či by sa to v danom termíne stihlo zrealizovať asi nie je potrebné riešiť nakoľko máme iné vedenie mesta. Zdá sa mi však, že pre súčasné vedenie mesta nie je prioritou dokončenie trate až po Janíkov dvor. Netvrdím, že sa s II. etapou petržalskej električky nič nerobí, ale ide to slimačím tempom. Keby sa všetko plánovalo dopredu a potrebné veci by sa riešili súčasne, mohlo sa po odovzdaní I. úseku trate hneď začať s výstavbou II. úseku.
Reakcia na: Solider #109:
Trebalo by opravit aj trat na nabrezi od Mosta SNP po Chatam si myslim. Inak ked tu riesite Nesrovnala, nezavisi to aj od mestskych poslancov, ktori maju nejaky vplyv na jeho pracu? Ci uz hlasovanim alebo inymi sposobmi, pochybujem, ze je neschopny len sam. Pokial ho prehlasuju, tak maju cervenu, ci uz ten nakup autobusov, kde lepsia doprava chcela viac klbakov, alebo parkovacia politika...cize on aj chce robit nieco viac, ale poslanci mu to neumoznuju a tych kruzkovali ludia.
Reakcia na: SuchSoft #112:
Skus si 25Tr v lete 😉 Potom budes dakovat za 31Tr 🙂
Reakcia na: MatejBA #17:
Ja by som sa zasa rád dostal z Dolných Honov na Miletičovu ráno 5:30, keď je vonku 19 °C a cez deň má byť 35 °C, do práce tak, aby som nemrzol pri 15 °C v trolejbuse a netuhol mi krk, čo mi naň fúka klimatizácia divá.
V tých nových trolejbusoch niekedy ide fakt o zdravie. ☠
Reakcia na: anbis #110:
O systematickej pozornosti by som nevravel, skôr to je vecou náhody. Takisto aj rekonštrukcie sú vecou náhody – to je ten hlavný rozdiel oproti Zurichu, o ktorom tu bol nedávno článok. Tam keď správca infraštruktúry povie, že potrebuje toto a toto opraviť a potrebuje to vtedy a toľko peňazí na to, tak plán platí, peniaze sa na to vyhradia a urobí sa to. Tu to je závislé od rôznych politických diletantov a mestského zastupiteľstva a bežne sa stáva, že naplánované opravy končia tým, že peniaze na to vyhradené sa minú na niečo iné/prípadne sa opravy neschvaľujú.
Reakcia na: Solider #108:
A čo sa týka tých opráv Račianskej, aj sa s nimi reálne počíta? Račianskej sa tuším ako jedinej venuje systematická pozornosť, tak poriešiť týchto pár vecí a bude to jednoznačne najlepšia trať v BA (ona už asi je aj teraz).
Viem, že sa (dávnejšie) hovorilo o oprave toho BKV úseku. No najmä ten oblúk by bolo treba dať urýchlene do poriadku, veď na jednom mieste je úplne zúfalý.
Reakcia na: Ámos #104:
V súčasnosti má viac otvoreného zvršku, ale práve naopak, do budúcnosti bude potrebovať najviac zatrávniť. Oprava Gaštanového hájika závisí od toho, akým spôsobom sa nakoniec bude rekonštruovať ŽST Vinohrady – ak vznikne terminál medzi jednotlivými mostami, tak zastávka by sa mohla presunúť pod tieto mosty (ako napríklad Erzherzog-Karl-Straße).
Reakcia na: si #106:
Áno, na miestne pomery vyzerá celkom dobre, hlavne aj vyzerá ako električková trať a nie ako oranisko (Karlova Ves). Úsek, ktorý nedávno podbili, už opäť tancuje, objavujú sa na určitých miestach blaťáky, ale vydržať určite vydrží. Čo sa týka opráv, určite by som tam zaradil tridsiatkový oblúk na Černockého a Hybešovej (cca 1 milión eur) a zničený oblúk z BKV na Záhumeniciach (cca 1,5 milióna eur). Na BKV úseku na Púchovskej postačuje vykonať údržbu (rektifikácia polohy panelov, utesnenie medzier, prečistenie odvodnenia). A samozrejme prebrúsiť, vrátane Čachtickej (tam treba opraviť aj rozpadnuté dilatácie na oboch koncoch ulice).
Reakcia na: Ámos #104:
Mozno ma viac otvoreneho zvrsku, ale vedie obytnymi castami a celkovo hustejsie zastavanym uzemim. Argument asi ako ze KV ma teraz otvoreny zvrsok. Na Vajnorskej radiale je mozne ho aj nechat, kedze od Zatisia dalej je to uz povacsinou priemyselna zona.
Ak sa niekedy o velmi dlhy cas dostane na rad aj Racianska radiala, tak by sa patrilo ju zatravnit. Na dlhom useku vedie popri ceste, nie v jej strede a okolo trate uz trava rastie. Ale aj po Vinohrady by nieco take rozhodne skraslilo okolie.

K #101 a #102:
Hovorit druhemu, ze ma byt ticho, preto, lebo niekoho volil alebo nevolil (a teraz ma byt "rad"), je dost ubohe. To by bolo mozne vtedy, keby ludia mohli volit iba toho, koho naozaj poznaju ako cloveka. Co si ideme vycitat, ze sme zle hodili kocky alebo v blbom momente zastavili vyherny automat?

K #100:
Som rad, ze aspon niekomu sa zda, ze Nesrovnal vyrazne vycnieva. Podla mna je to jemne nad hladinu, ale dooost hlboko pod hladinu. Na tych par blbiniek, ktorymi nam chce akoze zalepit oci, je dost drsne sledovat, akym sposobom "vyriesil" PKO (OK, mozno nevedel, aku velku plechovku s cervikmi sa chysta otvorit), ako dopadol hazard (celoplosny zakaz, ktory akurat narobil viac skody ako osohu, kym vyvoz takychto podnikov niekde na okraj mesta by bol podla mna rozhodne viac pomohol), no a nestastna parkovacia politika, pri ktorej podla mna tiez zatal do ziveho.
810zssk spravne podotkol, ze najskor sa malo zacat s personalnou agendou - zistit, kto na magistrate naozaj rozumie kvalitne svojej robote, kto ma na koho ake kontakty a kto (aky developer alebo podnikatel) ho drzi za gule a postupne to tam vycistit. Nestalo sa.
Reakcia na: Solider #103:
racianska by hlavne pytala prebrusit aj ten zvysok od zst vinohrady aspon po detviansku (tam kde je otvoreny svrsok) a asi na 2-3 miestach podbit (hlavne pri "malych krasnanoch" v smere do mesta je jeden celkom pekne sadnuty kusok), inac ta trat vyzera na miestne pomery celkom dobre a keby sa aj udrziavala mohla by este peknych par rockov aj vydrzat (teda aspon to co je realizovane ako otvoreny zvrsok)
a to co je od detvianskej po konecnu by prave pytalo skor prerobit tiez na otvoreny zvrsok nech sa to da normalne udrziavat... len tam je skoda tej novej zastavby, ze sa uz neda trochu vyrovnat obluk....
Reakcia na: Ámos #102:
Ja som teda Nesrovnala rozhodne nevolil ?
Reakcia na: Solider #103:
Zaujimava info.

Tak Raca ma vyrazne viac otvoreneho zvrsku. Ja mam pocit, ze Racianska je OK, este aj tie BKV su tam najlepsie v BA ? A ze sa da poriesit zintezivnenim udrzby, a tiez teda vymenou BKV panelov na konci a opravou Gastanoveho hajika. Rozumne vypracovany plan udrzby a investicii na 5 rokov, by dokazali dostat Raciansku na vysoku uroven.
Reakcia na: Ámos #97:
Údajne sa toto obdobie uplatní princíp n+3, ako spomenul Ike, ktorý zrejme o tom vie viac. To dáva nádej, že po výmene na primátorskom poste by sa z tohto obdobia dali zafinancovať aj Vajnorská a Ružinovská radiála, ktoré toto volebné obdobie stoja a neurobilo sa na týchto projektoch NIČ. Aj keď ja osobne by som skôr videl z eurofondov Račiansku radiálu kvôli náročnejším stavebným objektom a práve Vajnorská by sa dala zafinancovať z vlastných zdrojov (od Zátišia po Zlaté piesky otvorený zvršok, mimo obytnej zástavby, kilometricky kratšia trať, nižšie náklady).
Reakcia na: 810zssk #101:
A ty co sa rozculujes? Ty si ho tu pred volbami obhajoval ako najlepsieho kandidata. Ja som ho nevolil.
Ak to porovnam z posobenim vsetkych porevolucnych primatorov, lepsi nebol. Tolko moj nazor.

Fontanu nikto nezatepluje. Ale to ty dobre vies, v hlave nasrane nemas a dobre vies na co sa pouziva soklovy polystyren na zelezobetonovych konstrukciach.

Magistrat ptrebuje zacat viac vyuzivat zlty FIDIC a outsourcovat svoje sluzby (ale tak normalne, nie po slovensky) a priniest viac trhu do svojich cinnosti. (priklad - nerozumiem preco sa z verejnych penazi dotuje pohrebna cinnost)
Reakcia na: Ámos #100:
Cim IvoN vycnieva? Co su jeho vysledky? Lebo zatial okrem fotenia sa s eskalatorom a lampou a zateplenia fontany polystyrenom vela vysledkov neevidujem. A co je hlavne - nevidim profesionalizaciu magistratu, co by v tejto chvili podla mna mala byt absolutne klucova agenda primatora. Spravne totiz pisees, ze problemy Bratislavy sa nevyriesia za rok, ani dva (ani styri), ale na to aby sme sa konecne niekam pohli potrebujeme profesionalne fungujuci magistrat a bohuzial tymto smerom trend v sucasnosti rozhodne nesmeruje. Skor opacne.

IvoN robi predovsetkym platanie roznymi ad hoc rieseniami, navyse casto pochybnej kvality (vid Namestie slobody). To co realne potrebuje mesto od svojho najvyssieho managera je zabezpecenie profesionalneho chodu magistratu a koncepcny pristup.
Reakcia na: lostrail #99:
Ivo z priemeru bratislavskych primatorov silne vycnieva.
Ja viem, ze ludia by chceli, aby sa vsetky problemy vyriesili mavnutim carovneho prútika za 2 roky. Ale tak to nefunguje. Ved ty preco nezarobis na novy byt za dva roky?
A hlavne, neviem preco, maju ludia pocit, ze vsetko dokaze jeden clovek. Ze vsetko stoji a pada na primatorovi/starostovi a tak dosledne zvazuju koho zvolia. No pri poslancoch kruzkuju podla aktualneho stavu mysle.

Ja Iva volit nebudem, no nie ze by bol neschopak. Ale preto, ze primatora vnimam v prvom rade ako vrcholoveho manazera a ti dostavaju kontrakty vacsinou na 3+2. Potom sa hlada novy, lebo po tom case je uz clovek na takomto mieste vyhoreny. Kedze u nas sa voli na 4 roky, je to idealny cas na novu metlu.
Reakcia na: Ámos #98:
Najvacsi problem je rozoznat, co je vlastne mensie zlo. Ono sa moze tvarit ako mensie pred volbami a potom... Ved IvoŇ je vlastne ucebnicovy priklad.
Reakcia na: Petto #94:
V demokracii vzdy volis mensie zlo. Je nemozne aby ti akykolvek kandidat sedel na 100%. Ak hej, tak volis sam seba alebo zaslepene veris vodcovi.
Reakcia na: Ike #92:
Urcite? Posledne obdobie bolo 2007-2013 a vsetko bolo treba dokoncit do konca 2015. Vratane stareho mosta.
Reakcia na: Ike #92:
Plus minimálne pol roka kolaudácie... Hlavné je stihnúť vyfakturovať...?
Reakcia na: lostrail #93:
Na železnici je to s prenájmom úplne odlišné, niečo si dovolím o tom vedieť ? .
Reakcia na: lostrail #91:
Este nevies kto bude kandidovat proti nemu. No ak by sa postavili ti co naposledy tj Ftacnik, Knazko, nedajboze Vasaryova, tak co si navyberas ? Ale uz sme si nejako zvykli ze volime vzdy najmensie zlo alebo volime neznameho.
K tomu prenajmu - DP nie su jedinym zdrojom vozidiel, prenajmy su bezne aj na zeleznici, kde to s tymi vozidlami byva obdobne. Hovorim priamo o vyrobcoch. Urcite su tam v takom pripade vselijake dodatocne podmienky, kedze vyrabat elektricku, ale ani rusen, sa len kvoli prenajmu neoplati (alebo oplati, ale spravidla uz cena prveho najmu ho musi zaplatit).
Ale ani co sa tyka busov nevidim problem, ved znama Bystricka klbova Karosa je uz pomaly Bratislavskou legendou. Akurat aby tie BUS pruhy naozaj porobili kvalitne a nebolo to o tom, ze BUS pruh pojde kus na sidlisku a potom sup do zapchy na nabrezi. Projekt je jedna vec a realita druha (obzvlast v tomto meste).
Reakcia na: Ámos #86:
trochu Ťa poopravím, je to princíp n+3, teda 2023 ?
Reakcia na: Solider #90:
Si rypnem: a ked ho zvolia zas?
Reakcia na: david1 #84:
Skôr by ma zaujímal termín ukončenia pôsobenia Iva Nesrovnala na pozícii primátora hlavného mesta, očakávam, že to bude k januáru 2019.
Reakcia na: david1 #88:
Nebol pri škodovkách problém s tým, že sa jednalo o úplne nový model, ktorý ešte nebol nikde v EÚ schválený, a preto bol celý proces dlhší?
Reakcia na: S499.1023 #87:
Presne tak. Len 29T či 30T tu kolko behali naprázdno pokial dostali papiere na prevádzku. Najjednoduchšie si vieš prenajať autobusy čo sa aj viac krát už aj urobilo.
Reakcia na: lostrail #85:
Neviem, ktorý DP je taký rozhadzovačný, že si nakúpi toľko vozidiel, aby ich potom mohol prenajímať, okrem nejakých Francúzov z Mylhúz (medzičasom predané do Melbourne ale to je aj tak normálny rozchod). Ani o žiadnych trampooloch som nepočul, už vzhľadom na rôznorodosť predpisov, rozchodov, šírok, polomerov oblúkov. Takže ani s normálnym rozchodom by si veľmi neuspel, keďže by si potreboval vozidlá schválené v SR a keďže 1/2/3...
Reakcia na: david1 #84:
Fondy sa vzdy j zu cerpat dlhsie ako je obdobie. Do 2020 znamena do 2022.
Reakcia na: S499.1023 #71:
Tiez netvrdim, ze by sme mali teraz celu siet prebudovavat a vsetky jednosmerne elektricky vyhodit. Ci tie, ktore mame postacuju alebo nie, ukaze prave nadchadzajuca modernizacia (a hlavne doprava do a z KV).
A prave preto, ze mozno pre beznu prevadzku zatial postacuju, som spomenul aj ten variant s prenajmom. Aj ked ano, rozchod 1000mm a obojsmernost, to je taka kombinacia, ktora znacne zuzuje moznosti vyberu, ktoze by mohol byt vhodny kandidat ochotny nam nieco take prenajat. Minimalne najblizsich susedov si mozeme v pohode skrtnut.
Reakcia na: Solider #80:
Tam sú ale termíny ako pri Starom moste pre čerpanie EU fondov. Či si riešia výnimku pre termín ukončenia?
Reakcia na: Ámos #82:
Otázka je, čo je "štandardná výhybka". V prvom rade by pre vyššiu rýchlosť musela byť uzamykateľná. V druhom rade rýchlosť do odbočky určuje hlavne polomer oblúka a uhol odbočenia. Takže čo je potrebné pre vyššiu rýchlosť, sa môžeme pozrieť v Prahe na Hradčanskú:
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013041401
Reakcia na: N/A #81:
Jasne, zabudol som rozdiel priamy smer a do odbocky.
No a kolko by standardne vyhybky zvladli?
Reakcia na: david1 #73:
Petržalka nejde podľa plánu. Omeškanie je aktuálne v dĺžke viac ako jedného roka. Dokončenie je plánované už na rok 2021+. Karloveská radiála je v omeškaní už 2 roky.
Reakcia na: Ámos #78:
Prekresľovanie (nie len Jantárovej) prebiehalo ešte zhruba v období kolaudácie Starého mosta, a začiatok výstavby v r. 2018 už zohľadňoval aj upravenú verziu dokumentácie
Reakcia na: piggee #77:
Ale oni ju pripravovali. S cestou 2+2. Cele sa to prekreslovalo, na zaklade vole verejnosti.
Jedna vec je, co bol plan a druha vec je, ci ten plan bol dobry. A to, ze to ma byt hotove do 2020, to neznamena, ze to nemoze byt hotove skor. Ak by mesto pripravovalo druhu etapu uz pocas dokoncovania tej prvej, tak uz teraz mohli prebiehat stavebne prace a buduci rok mohla byt druha etapa hotova.
Reakcia na: trolejbus6207 #54:
Na ake rychlosti su konstruovane? Dnes je predpis 15/30 nie?

Laminatka hovor ?
Skôr by sa za tie štyri roky do vybudovania 2 etapy uživilo v Petržalke klasické obratisko. Zrušiť ho už po začiatku jeho výstavby bolo unáhlené. Mohli tam byť vedené minimálne 29T.
Reakcia na: piggee #70:
Kecas. Petrzalka 2 bola v plane do 2020 . KV a Ruzinov mali byt predtym a tusim Vajnorska
Reakcia na: piggee #70:
Petržalka ide podla plánu. Tá má byť hotová až v roku 2020. Potom to zase budú pol roka kolaudovať...
To nemá nič spoločné s Karlovkou.
Reakcia na: piggee #70:
Odzaciatku bol plan, ze KV sa bude robit skorej ako Petrzalka.
Reakcia na: lostrail #68:
Napamätáš si dobre. Súťaž bola na 15x 29T + 15x 30T a opcia tiež na 15x 29T a 15x 30T. A obojsmerné vozidlá nezaznávam ale aktuálnych 30 ks považujem za dstačujúce a rozhodne si nemyslím, že by sme mali systém, roky budovaný na jednosmerné električky začať zúrivo prekopávať na budapeštiansky spôsob "otočka je zlo".
Tak ono keby sa nesuchtali tolko s druhou castou Petrzalky, tak do Petrzalky by uz v case rekonstrukcie KV mohli jazdit jednosmerne vozidla a nebol by problem. Ale tak sme v Bratislave.
Edit: v pripade mimoriadnych udalosti v beznej prevadzke by sa mohli elektricky otacat...
Reakcia na: ufo #63:
Pokial si pamatam dobre, ta sutaz bola 15/15 30T a k tomu opcia 15/15 29T. Cize podla tychto podmienok mohol byt stav 30ks 30T a nic k tomu alebo to, co je tu teraz.

Nezaznavam vsak ani obojsmerne vozidla tak ako Laminatka, su bezne aj v inych krajinach a urcite by sa este nejake mali nakupit (okrem inych veci, pri modernizaciach radial by sa na vhodnych miestach mohli vybudovat kolajove spojky (nech panov z udrzby porazi) a v pripade potreby elektricky otacat, co by potom v niektorych pripadoch znamenalo skratenie NAD. Bezne to takto v zahranici funguje).

Tu zamrzi, ze mesto sa nevie rozkyvat a v pripade takejto rekonstrukcie nevie zabezpecit ked nie nakup, tak napr. kratkodoby prenajom obojsmernych vozidiel, aby sa nemuseli riesit obmedzenia v Petrzalke a dalsie skrtania na ukor cestujucich. Totiz, podla toho planu je viac, nez jasne, ze plebs, ktory sa o tieto veci nezaujima zas len bude nadavat na MHD a presadne do auta (a zapchy).
Reakcia na: S499.1023 #66:
Dokonca ani pod Most SNP nechodí.
Reakcia na: ufo #63:
Jednotka jazdí na N1/4Š? Dorobili oblúk z nábrežia na most? Kedy?
Reakcia na: david1 #59:
Ale DPB to musí riešiť vo väčšom rozsahu kvôli NAD. Ono je super, že sa zrejme podarí spojiť s posledným využitím vrakos (čo by bol chytrý a strategický ťah), len opäť chýbajú HR ?
Reakcia na: ufo #62:
Aká diagnóza?
Pri moste SNP máš aspoň zastávku električky čo na nám Ľ .Štura absentuje. Tam je to roky nedoriešené.
Aj L50 ,70 by som tam nechal zastavovať trvalo.
Reakcia na: S499.1023 #60:
L1 postačuje bohate.
A nákup 15 ks/15 opcia 30T a detto 29T svedčí o tom, že tie nákupy sú realizované bez akejkoľvek štúdie a plánu.
Keby neboli dané peniaze aj na opcie mal by DPB 15 ks 30T...
Hlavne mať dva typy.
Reakcia na: david1 #61:
A pod Most SNP čo premáva z Obchodnej? Zase diagnóza priama linka odvšadial všade?
Reakcia na: ufo #55:
Prečo jalová? Čo iné tam premáva z Obchodnej alebo naopak ako z Nám.Ľ. Štúra na Obchodnú?
Reakcia na: ufo #57:
Pokiaľ viem, tak provizórna Petržalka bola výsledkom toho, že sa tak či tak chcela nakúpiť ČASŤ vozidiel obojsmerných pre prípady výluk. Obraty 8 na N1/4Š nepovažujem za zbytočné, ono musí niečo jazdiť aj tam, kde sa zdanlivo vozí vzduch. A už vidím úvraťové obracanie pri Elegancii v plnej premávke.
To je problém všetkých dopravcov momentálne.
Reakcia na: david1 #38:
Dobre, ale kto to odjazdí?
Reakcia na: S499.1023 #56:
Takže ušetrené vzkm linky 8 v úseku Obchodná-Nám. Ľ.Štúra by si nezaplatili rozdiel v cene 29T/30T?
Dočasná Petržalka už ale za to stála?
Reakcia na: ufo #55:
Asi menej ako päť jalových dverí, jedno jalové stanovište, zníženie počtu miest na sedenie...
Reakcia na: S499.1023 #51:
Aby sa nemuseli počas výluky meniť linky, na ktoré nemá výluka vplyv. Aby nemuseli byť v centre mesta jalové jazdy kvôli obratu ( koľko stojí jalová jazda z Obchodnej na Nám. Ľ. Štúra...?)
Reakcia na: Ámos #53:
Čo je na tom nepochopitelné? Výhybky sú konštruované na vyššie prejazdové rýchlosti, akurát u nás sú "degradované" prevádzkovým predpisom na prejazdy nižšou rýchlosťou, lebo to vyhovuje lenivcom od údržby. ktorí by sa o ne museli starať trošku inak, než sa starajú. Taký Laminátka by Ti o tom vedel určite rozprávať celé hodiny ?
Reakcia na: Solider #41:
Ako? Poprosim vysvetlit.
Reakcia na: david1 #48:
Oveľa jednoduchšie bude, ak DP niektorým vodičom električiek zaplatí rozšírenie na skupinu D a títo budú dočasne jazdiť na NAD. Takéto návrhy s ostrovnou traťou na štyri mesiace sú v našich podmienkach nerealizovateľné a v prvom rade zbytočné. Budeme sa musieť vysporiadať s absolútnou výlukou od júna do novembra v prípade, ak má byť všetko hotové ešte v roku 2018.
Reakcia na: ufo #43:
A prečo by sa mali?
Reakcia na: ceres #49:
Nie
Geometria križovatky pri tuneli sa asi meniť nebude, čo?
Reakcia na: Mike #45:
By sa tam musel vyrobiť aspoň provizórny kanál na povinné denné prehliadky. Buď v Dúbravke alebo v Karlovke + ochranka na noc.
Reakcia na: Adam3 #44:
Take K2S by tam stacili. Aspon by nehyzdili na L8 tolko
Reakcia na: Solider #42:
Že, je to len orientačné a operatívne sa to bude upravovať a doplňovať ako aj tento text, som hneď včera pochopil. ?
Reakcia na: Adam3 #44:
V nejakom štádiu vraj také bude. Teda zatiaľ s tým DPB uvažuje.
Nemohla by počas III a IV etapy jazdiť EX5 medzi Dúbravkou a obratiskom KV podobne ako to je pri výlukách v Rači? Bol by veľký problém nechať cez noc eliny v obratisku namiesto vozovne?
Prečo sa nemohli nakúpiť len 30T???
Reakcia na: Osky #1:
Prvá etapa začne cca v apríli, ale od júna/júla už pôjde výluka s úplnou NAD, takže bude celá trať neprejazdná. Okrem iného sa domnievam, že tento plán je iba orientačný, názorom projektanta a nebude sa realizovať.
Reakcia na: Ámos #12:
Aj nové výhybky sú s vyššou prejazdnou rýchlosťou, ale predpis je predpis ?
Reakcia na: lupask #23:
Rok a pol? Od apríla do komunálnych volieb je rok a pol?
Reakcia na: Kanarcan #24:
Na to existuje Smernica EÚ o verejnom obstarávaní, ktorá súťaže nad určitú stanovenú hodnotu prikazuje zverejňovať v celej EÚ. Takže aj táto súťaž bola zverejné v európskom vestníku. Samozrejme, že to jeden dodávateľ nezvládne všetko naraz, veľké infraštruktúrne stavby sa bežne robia formou subdodávateľov, prípadne v rámci konzorcia súťaží viac dodávateľov.
Reakcia na: Petto #37:
Neboj ešte sa odložia pre takéto akcie?
Reakcia na: david1 #36:
Nove klby pridu a min.zltozelene CNG Vrakosy odidu , a tych par ks cervenych CNG Vrakos nas nespasi . ? Tie uz tiez jazdia na heslo. Ale ok bude prebytok midiciek BN10.5 ? a zrejme aj 12M,kedze budu aj 12M elektrobusy. ?
Plánuje sa to na prázdniny vtedy budú volné vozy a mali by prísť predsa nové kĺby.
Reakcia na: david1 #34:
Chatam - Borska kolečko (26minut) je tiez na hrane ak bude 8 vozov a int. 3minuty . A nemyslim si ze ak bude jazdit X6 elina s 30T v useku Chatam - Borska tak bude este aj paralelne s nou X5 bus. Ked tak X5 bus bude len na usek Borska - Pri krizi. Nemas na to jednoducho tolko klbakov + nieco ti zhltne aj vozidla X33/133.
Reakcia na: Petto #33:
Tam nebude len X6. Určite aj bus X5.
Prípadne sa sekne X6 pri tuneli , kde sa budú vrtieť dalšie tri linky. Stačí na to kaliforňan ako bol pod mostom.
Chatam - Molecova 7 min.
Chatam - Borska 13 min.
To vyjazdia v pohode. Samozrejme zo striedačmi.
Reakcia na: david1 #32:
Tak zrovna ta L3 sa nijak rapidne neobmedzi ak sa skrati po Safko. Ak aj ponechas 1,3 s obojsmerkami tak kolko ti zostane obojsmeriek pre X6 ? ked na L1 je 6 vozov, na L3 12 vozov . Zostane sice 12 ale realne tak 8 asi len ( zalozaky+ rezerva) a prave tych 8 vozov ti je na X6 pramálo. Kedze ta X6 bude musiet jazdit aspon s int. 3minuty a za 24minut ti kolecko Borska - Safko - Borska neurobia ? Ani keby mala X6 4min int. tak za 32Minut neurobi kolecko.
Reakcia na: Petto #30:
Tam to víde na max. jednu pendlujúcu linku medzi centrom a Molecovou prípadne Borskou. Ostatné linky neviem prečo by sa mali obmedzovať. Prestup bude pri tuneli.
Reakcia na: luky133 #29:
Hlavne nespomina sa nikde ci bude len samotna X5 bus, co je samozrejme blbost. Snad to oddelia na X5 a X6 (alebo X33) v relacii k centru (aspon MostSNP)
Reakcia na: Alfonzz #25:
Moj predpoklad ze sa linka L3 skrati a bude s 29Tckami na trase Safko - Raca (len za ucelom stiahnutia 30T pre vyluku v KV - v Petrzalke bude docasne popri L1, X6) a obojsmerky sa pouziju na nejaku X6 Jugmannova - nabrezie - Borska a zrejme vide aj na celu L9 s 30T . T.j. 6 vozov L1, 7 vozov X6, 12 vozov L9 a 5 vozov im zostane do rezervy. A 4+5 sa spoja do jednej linky tj 4tka zo ZP pride na Chatam, tam sa zmeni na L5 a pojde nazad cez tunel do Race. A opacne.
Reakcia na: MatejBA #5:
Tak v dokumentácií aj píšu dôvod prečo nebude premávať linka 33, okrem odstavenia Molecovej aj preto lebo minimálne 2 mesiace nebudú môcť byť trolejbusy napájané keďže odstávka meniarne je plánovaná na 2 mesiace. Takže zrejme budú nahradené autobusmi, mňa zaujíma ako poriešia šírku Matejkovej, ktorá bude jedna z hlavných ulíc spolu aj s časťou Janotovej, tipujem, že v celom úseku dajú zákazy zastavenia.
Reakcia na: Alfonzz #25:
Ja si myslím, že linka bude jedna, nanajvýš dve - orientovaná niekam do centra.
Reakcia na: Alfonzz #25:
Osobne si myslim, ze urobia iba 1 linku pocas vyluky na trase KV - Chatam - Safarikovo a spat s prestupom na Chatamovi (aby nemuseli prave zasobovat 3 linky) 🙂
Reakcia na: MatejBA #19:
Ja mám roky rokúce električenku, auto aj "polorežimku" a používam podľa potreby bez exhibovania.
mozno blba otazka, ale budu im stacit obojsmerne elektricky na etapu I a II? Ved budu potrebne na petrzalske linky 1,3 + karloveske 4,5 a 9 (ak pocitam, ze 6 bude opat zrusena)... alebo mi len nieco unika?
Reakcia na: lupask #23:
Keby sa výber robil poriadne, tak by sa našiel aj jeden dodávateľ ktorý by to zvládol celé naraz. A možno aj lacnejšie. Stačilo to vypísať ako medzinárodný tender.
Bol by az taky problem najst 4 dodavatelov ktori by cely tento cirkus stavali naraz? Naco to trapenie predlzovat na rok a pol
Reakcia na: Ámos #14:
Už tú možnosť do textu dopísali, takže možno áno. ?
Reakcia na: MatejBA #18:
Veď to bude o rok. Kedy počas rekonštrukcie električkovej trate nezabezpečili NAD? Nerob paniku.
Reakcia na: TeBeCe #16:
Kurnikšopa! Že ja som nespravil screenshot! ☺
Reakcia na: S499.1023 #8:
A este k autu - viem, som hlupak, ze stale davam DPB sancu tych 10 rokov a vzdy sa presvedcim argumentom "nebudem prispievat predsa k zapcham" a vzdy kupim tu elektricenku a ide sa dalej - ale aj taky debil ako ja ma urcity limit bullshitu zo strany mesta a DPB 🙂
Reakcia na: Mike #11:
Kebyze maju nejaky normalny plan (a nie ze budu vymyslat na poslednu chvilu nieco "dobre"), tak nemas v texte "Počas prestavby uzla Karloveská - Molecova linka 33 nebude premávať" a spomienku obchadzky L32.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Chcem napriklad to, aby som sa vedel dostat domov z prace v lete v 35°C horucavach v klimatizovanom autobuse s normalnym prestupom pocas rekonstrukcie elektriciek.

Je to tak hrozne nerealne zelanie?
Reakcia na: Osky #15:
Zrovna toto tam bolo od zaciatku ?
Už keď ste do textu dodatočne dopísali aj tú možnosť s obracaním na úvrati pri kostolíku, tak prosím vymažte môj komentár #2. Vďaka. ?
Etapa I. a II. budu bezat sucasne?
Reakcia na: TeBeCe #9:
Nech obratisko pripoja k Rovniciam a bude pokoj! ? ?
Vyhybky budu klasika, ci s vysou prejadznou rychlostou?
Reakcia na: MatejBA #5:
Ty si tam niekde videl už konkrétny výlukový oznam? To, že je to v dokumentácií pre výber zhotoviteľa ešte neznamená, že na Dlhé Diely bude premávať iba 32. Je tam zmienka o N33?
Dialnica Liscie udolie - Stare Grunty uz na buduci rok!
Reakcia na: Osky #1:
Zrejme kvoli rekonstrukcii meniarne Krcace...?
Reakcia na: MatejBA #5:
Pán by si predstavoval reko uzla cez nc, v najhoršom prípade za víkend? Kua chlapi, keď sa nič nerobí, hejtujete, keď sa konečne ide niečo robiť, hejtujete tiež. Čo vlastne chcete? Tak si to auto konečne kúp, zaraď sa do kolóny a neteoretizuj o tom na iMHD desať rokov.
Reakcia na: MatejBA #5:
Capacity budu myslim skor na X5 ?
Reakcia na: MatejBA #5:
Určite bude X33 v starej trase a posilnená L32.
"Prístup na Dlhé diely cez Molecovu nebude možný."

"Počas prestavby uzla Karloveská - Molecova linka 33 nebude premávať, linka 32 bude vždy v jednom smere premávať obchádzkou cez Karloveskú, Baníkovu a Janotovu, resp. opačne, pričom prestup medzi náhradnou linkou X5 a linkou 32 má byť zabezpečený na zastávke Segnerova."

Takze bud L32 bude jazdit s CapaCity kazdych 5-6 minut, alebo bude fungovat celodenna L133, alebo keby mal hociaky clovek na Magoriate/Dopravnom Chlieve rozum, tak zavedu aspon staru abusovu L33 cez Banikovu/Segnerovu. Ale ocividne nikoho to asi nenapadlo.

Takze mozno ma konecne DPB prehupne cez tu pomyselnu hranu a konecne kupim auto...
ETAPA III - Linka 33 nebude premavat - no len co ju nahradi - chyba info ?
Preco pocas Etapy II bude stale uvratove obratisko Borska ? Ved v etape 0B sa urobi obratisko , v etape I sa pripoje uz modernizovane obratisko do siete ? A Etapa II je uvadzana ako modernizacia od uz modernizovaneho obratiska po Dubravku. Nemoze vsetky 4,5,6,9 uz na tom novom obratisku ?
...a keby sa pri kostolíku vybudovala ja plánovaná odstavná koľaj pre úvrať, tak by sa počas štvrtej etapy mohlo jazdiť po Molecku, či? ?
V prvej etape sa má nové obratisko pripojiť k zvyšku trate, no aj napriek tomu sa bude počas výluky v Dúbravke chodiť len bo Borskú? A to už prečo? ?