S dlho očakávanou modenizáciou električkovej trate sa bude môcť začať až po výbere stavebníka.
Hoci podľa pôvodných plánov mala byť modernizácia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály už v plnom prúde, hlavné mesto iba začiatkom augusta vyhlásilo verejnú súťaž na výber zhotoviteľa tejto modernizácie.
V rámci zákazky pôjde o kompletnú modernizáciu električkovej trate od tunela po Bagarovu ulicu v Dúbravke. Realizácia stavby má byť uskutočnená v štyroch etapách v celkovej dĺžke 16 mesiacov, pričom jedna z nich má prebiehať v letných mesiacoch júl až september. Začiatok modenizácie bude závisieť od úspešného ukončenia verejnej súťaže a uzatvorenia zmluvy s jej víťazom.
Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 27. septembra 2017. Predpokladaná hodnota zákazky je 55,926 mil. € bez DPH. Financovanie modernizácie bude zabezpečené z väčšej časti z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Rubber38
+ automaty na CL takmer vždy schované v prístrešku
+ dizajn mobiliáru (nielen) zastávok zohľadňuje Manuál električkových štandardov:
- prístrešky prakticky zodpovedajú kombináciám obyčajných JCDecaux krabičiek, avšak s funkčnými vylepšeniami, ako (okrem Molecovej a KV) ucelená konštrukcia (tj. napr. v prípade 12 m dlhého prístrešku sa nebude jednať o 3 oddelených drobcov), zadné sklo kopírujúce sklon zastávky, či názov zastávky v bočniciach prístrešku
- automat na lístky súčasťou každej zastávky a vždy skrytý v prístrešku. Multifunkčné automaty len na významnejších zastávkach vo významnejšom smere
- zábradlie, sokle, prístrešky, i dlažba sú modulárne usporiadané v dĺžke vždy 1 meter, resp. 1/2 metra, čo pomáha vizuálnej čistote priestoru
- betónový sokel medzi perónom a cestou je len jednostranný, tj. nezasahuje do zábradlia
- dlažba nie je hnusná zámková, ale decentná 50x80 cm (betón)
- označník je jednotyčový, tj. na rozdiel od Petržalky nebude prekážať v pohybe
- farebne je všetok mobiliár vrátane prístrešku, či označníku zladený; kovové konštrukcie väčšinou antracitové, betónové sivo-antracitové
+ výťahové šachty a označníky sú ošetrené anti-grafitovým náterom
+ vďaka umiestneniu zastávok a prejazdov cez trať môže slúžiť zast. Segnerova v prípade krátkodobej výluky el. na nábreží, ako prestupný bod medzi NAD a el.
+ dodávateľ po dobu 3 rokov zodpovedá za vysadenú zeleň, tj. až po roku 2021 z toho začne byť džungľa
+ zábradlia sú projektované len do nevyhnutnej miery, okrem zlomkom popísaných prípadov ľudí nasilu neobmedzujú
+ odpadkové koše sú v počte 2 ks / perón a napriek zákazu fajčenia na zastávkach poskytujú popolník
- lavičky v prístreškoch sú z dreva, čo síce vyzerá pekne, ale bez údržby to pravdepodobne rýchlo schradne
- Lafranconi nie len, že nie je s prestupom na hrane, ale dochádza k miernemu odsunu BUS zastávky v smere do mesta
- elektronickú tabuľu z prístrešku naďalej takmer nebude vidno, takisto za odpadkovým košom bude treba vyraziť do dažďa. Ľudia na Damborského budú po novom z podchodu tiež vychádzať do dažďa
- obratisko KV rieši man. plochu pre prípadnú NAD v počte 2 ks, avšak bezpečné odbavenie bude možné len pre jednu električku, so zvyškom obratiska nevyužitým
- zastávky Horné/Dolné Krčace miestami šírkou nevyhovujúce (~2 metre)
- zastávka Harmincova pre L35 v smere z KV oficiálne bez náhrady príde o spojenie nástupišťa s chodníkovou sieťou, bude nutné šliapať po trávniku
- multifunkčné automaty na CL by zniesla napr. aj zast. Damborského, či Borská
- zast. Molecova v smere na Dlháče / z centra disponuje len jedným malým prístreškom, zato el. zastávka v smere z centra 12 metrovým
- pre prístup na zast. Molecovu (smer centrum) od Devínskej cesty bude nutné buď obchádzať celú zastávku (= súčasný stav), alebo zbytočne 2x prekračovať el. trať. Podobných miest je na trati viac
SO zaoberajúce sa TV som tu nenašiel, takže neviem, čo za špagáty sa budú ťahať. Podľa nákresov výložníkov (mimochodom vcelku atraktivných) to však vyzerá na obyčajnú šnúru