Do integrovanej dopravy sa zapoja aj vlaky v úseku Bratislava - Kvetoslavov

RegioJet vstúpi do IDS BK do začiatku leta budúceho roka.

Bratislavský samosprávny kraj v závere júna 2017 schválil zapojenie dopravcu RegioJet do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK). Pre cestujúcich to bude znamenať, že jednotné cestovné lístky IDS BK bude možné využívať aj na železničnej trati medzi stanicami Bratislava-Hlavná stanica a Kvetoslavov.

Presný termín zapojenia tohto dopravcu do IDS BK bude známy po ukončení rokovaní medzi Bratislavským samosprávnym krajom a RegioJetom a dobudovaní tarifnej infraštruktúry na uvedenej železničnej trati. Očakáva sa, že by to malo byť najneskôr do roka, teda do 30. júna 2018.

RegioJet bude v rámci IDS BK obsluhovať zastávky Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Rovinka, Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov zastávka, Kvetoslavov v tarifných zónach 100, 101, 715 a 725. Do budúcna sa počíta so zriadením nových zastávok na území mesta - Martinský cintorín a Ružinov. Vlaky by v špičke mali premávať každých 15 minút, mimo špičky v hodinovom intervale.

Na trati Bratislava - Kvetoslavov bude platiť duálna tarifa, teda využiť bude možné jednotné cestovné lístky IDS BK (jednorazové aj električenky) a rovnako bude zachovaná aj tarifa dopravcu RegioJet.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #25:
oops ? ale fakt neviem co chcu este rok riesit.
Reakcia na: omg123 #23:
My uz mame aj jún 2017 ?
Reakcia na: david1 #22:
No asi nemôže, keď si tie Vajnory vyžiadali ŽSR. O.i. asi aj preto, že časť vlakov pokračuje smermi, na ktoré sa z Predmestia ísť nedá ale z Vajnor áno.
no hurá perfektné. pôvodne to malo byť v apríli 2015. máme koniec júna 2016 a musíme už čakať iba rok.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Ten Metrans nemôže ísť iba po Predmestie? Odkedy je zrušená Palma dokonca aj kolaje v nej vytrhané a vlečka z Istrochemu je minimálne využívaná je tá stanica večne prázdna.
Reakcia na: Ike #17:
No práve. A takýchto ľudí nám dnes Krachgo púšťa na trať.
Reakcia na: Mike #15:
Keby sa podorábali výhybky, tak by sa museli aj zaviazeť do nejakého zabezpečovacieho zariadenia a to tá historická reléovka na BANM (nedajbože elmech v BaPoBi) asi nedá.
Reakcia na: ufo #14:
Však kraj to objedná u ZSSK, budú sa tam striedať 628 a bagety (alebo nedajbože Silný Okuliarnik + n plesnivých B-čok) a aspoň sa uspokoja ŽltoZlo®-hateri na vlakov.niet ? .
Reakcia na: Mike #15:
Štúdia ŽUB uvažuje o.i. so spojkou medzi 132 a 131 pre priamu jazdu medzi Biskupicami a ÚNS, takže by z predmetného úseku vypadli aspoň tie vlaky METRANS-u, ktoré idú do Petržky a dnes musia jazdiť obchodiť do Vajnor (nebudem kua písať Vajnôr aj keby sa JÚĽŠ posral!), lebo na BANM nenie kapacita.
Reakcia na: S499.1023 #13:
Možno žije v domnienke, že tam je štvorznakový autoblok ?
Reakcia na: Rubber38 #4:
Ak sa nemýlim, tie zastávky sú variantné - t.j. obe postavené nebudú. Čo sa týka koľají, tak stále je v hre možnosť, že by to bola dopravňa (a teda zároveň výhybňa). Mať to ako zastávku s jedným nástupišťom na DS je premrhaná príležitosť.
Reakcia na: si #12:
Keby sa podorábali výhybky pri Hornbachu, za obratiskom Astronomická tak aj na tých troch koľajach sa dá ešte doprava zahustiť... Druhá vec že aj ŽSR začínajú uvažovať o druhej koľaji od Biskupíc, ale ktovie čo to vyjde z tej štúdie ŽUB ...
A tie vlaky, aby bol 15 min interval (keby to bolo reálne), by si objednal kraj?
Ten, ktorý nespravil súťaž ani na Záhorskú a Podohradie?
Pri porovnaní, čo platí štát RJ na 131 a čo BSK ZSSK na Záhorí, mohli to mať na Záhorí aspoň na úrovni, aj keby so 628, v porovnaní s tým šrotom 813-913+011...
Reakcia na: fanatikmhd #11:
pre trať napr Vajnory-Zámky je 700m (autoblok)

Už tu prestaň drístať hovädziny v domnienke, že tu nikto nerozumie železnici. MINIMÁLNA dĺžka oddielu na autobloku je 1000 m. Vieš prečo?
ono volakedy sa na trati 131 aj planovalo aspon od noveho mesta zdvojkolajnenie - je to vidno na sirke zeleznicnych nadjazdov na trnavke; mozno by nebolo uplne na skodu potiahnut 4tu kolaj z uns aspon po tu zastavku na suhvezdnej...
(aj ked od papieroveho zadania k realizacii by to trvalo este aj tak dlho + brany trakcneho vedenia by asi tiez trochu zavadzali dalsej kolaji...)
Reakcia na: Rubber38 #7:
Ako napísal Solider : Možnosť by bola priamo výhybňou pre danú trať, alebo najjednoduchšie : dosadením hradla. O osadenie oddielu sa už dlhšie pýta na trati NM-ÚNS-Petržalka. Tam je v podstate iba vždy jeden oddiel o dĺžke niekoľko kilometrov (Pe-UNS cca 5,5km, UNS-NM cca 4,5km), zatiaľ čo pre trať napr Vajnory-Zámky je 700m (autoblok)... To len tak k priepustnosti a k spojke na túto trať, kde sú pre nákladné vlaky už tak dosť dlhé vyčkávačky (prelet 2000t z ÚNS na NM aby sa uvoľnila koľaj v požadovanom smere pri rýchlosti max 60km (50 UNS) je skrátka dosť. S páleniskom (Žilina-Rača-Pálenisko) s váhou 2400t a nútenom zastavení na novom meste (lebo posun je prednejší, klasika) to rozbehnúť na 50 a zbrzdiť na 40 pred UNS z dovodu jazdy do odbocky trvá slušných 7-8minút (pri modernizovaných 363 ZSCS a daždivom počasí cca 10minút)

Navyše po vchode osobnej dopravy na danú trať tam bude vlak za vlakom na odhlášku...
Takže Súhvezdná s výhybňou alebo aspoň hradlom na 131, a na 132 dve hradlá.
Takže všeho všudy 3 hradlá a dva peróny ako najlacnejší variant pre komplet terminál
Reakcia na: Error 0x007 #9:
Nemajú, tie ich motorčeky by to vraj neutiahli. Snažia sa to kompenzovať aspoň vodou z automatu zdarma, plus ten vlak väčšinu trasy ide rýchlosťou, kedy prievan z okna nie je nepríjemne silný.
A furt lepšie, ako klíma v klimatizovanom vagóne, ktorá nefunguje, a nedočkáš sa ani presadenia, ako tomu občas býva inde
Reakcia na: LUK #2:
OT: Mna by zase zaujimalo, ci tie supravy Arriva nemaju klimu (aspon v popise na ich stranke nic). Lebo jazdit na takej medzinarodnej linke bez klimatizovanych vozidiel mi pride trochu drsne...
Reakcia na: Rubber38 #7:
Tam by stačila aj koľajová spojka na trať 132, tam je predsa trocha nižšia intenzita.
Reakcia na: fanatikmhd #6:
V prípade, ak by bola zastávka Súhvezdná riešená ostrovným nástupišťom s možnosťou vyhýbania vlakov, tak by sa na úseku BANM - BAPB dal zaviesť možno aj kratší, než 15 minútový interval, ale to by vyžadovalo vybudovanie novej výhybnej koľaje, čo v našich podmienkach asi nehrozí
Reakcia na: slavius #5:
zabzar nie je zle, prave naopak, na tej trati je fajn. Problem je, ze ide o jednokolajnu trat bez nejakych hradiel v usekoch. to znamena, ze dokial vlak nepríde do najblizsej dopravne (pri tejto trati citaj vyhybne) nemoze ani za nim ist dalsi vlak. Ak vlak vsak z biskupic po mesto bude musiet 3x zastavit, nez uvolni tratovy oddiel po ZSTNM ubehne skutocne aj 15minut 🙂
Reakcia na: Rubber38 #4:
Hmm, medzi dvoma vlakmi nesmie byť menší časový rozostup ako 15 minút? To je tak zlé zabezpečovacie zariadenie na tej trati?
Mňa by zase zaujímalo, ako si predstavujú ten 15 minútový interval, najmä ak sa tie dve Ružinovské zastávky postavia podľa aktuálneho zámeru, tj. len ako jeden perón pri jednej koľaji. Už teraz je myslím 15 minút nevyjazditeľných, jedine, že by v rannej špičke nič nejazdilo v smere z BA
Kde autor prišiel ku konštatovaniu, že "...po ukončení rokovaní medzi Bratislavským samosprávnym krajom a RegioJetom a dobudovaní tarifnej infraštruktúry na uvedenej železničnej trati."

Hlavne tá úloha BSK ma tam zaujíma.
Reakcia na: TomJ #1:
áno, je to ten istý typ
Tá súprava na obrázku je ten istý typ, aký používa Arriva na linke z Prahy do Nitry alebo sa len podobá?