DPB vysúťažil 90 nových autobusov

Prvé autobusy budú dodané do polovice septembra.

Dopravný podnik Bratislava ukončil verejné súťaže na dodávku 90 nových autobusov pre bratislavskú mestskú hromadnú dopravu. V súčasnosti sú už uzatvorené zmluvy na dodávku 32 kĺbových autobusov a 28 štandardných 12-metrových autobusov. Víťazným uchádzačom v týchto kategóriách sa stala spoločnosť SOR Libchavy s vozidlami SOR NB 18 City a SOR NB 12 City, v oboch prípadoch s naftovým pohonom vozidiel.

Všetkých 60 autobusov SOR NB 12 a NB 18 by podľa zmlúv malo byť zaradených do prevádzky po letných prázdninách v polovici septembra. Konečná celková kúpna cena za 12-metrové autobusy bola dohodnutá vo výške 6,758 mil. € bez DPH (o 922 tisíc € nižšia ako výsledok elektronickej aukcie) a za kĺbové 18,8-metrové autobusy vo výške 10,491 mil. € bez DPH (o 1,43 mil. nižšia oproti výsledku elektronickej aukcie). V cene autobusov sú zahrnuté aj náhradné diely a spotrebný materiál na tri roky, resp. najviac do najazdenia 240 tisíc km.

Aktualizácia: V prvej várke DPB objednal 32 kĺbových autobusov a 6 krátkych autobusov SOR s dodacou lehotou do 8. septembra 2017.

Nové autobusy budú už tradične plne nízkopodlažné a klimatizované, navyše budú vybavené Wi-Fi prístupovými bodmi a USB nabíjačkami inštalovanými v madlách.

Okrem víťaznej spoločnosti sa oboch súťaží zúčastnili aj firmy COREX Vráble (s autobusmi Iveco) a Mercedes-Benz Slovakia.

Víťazi súťaží na dodávku 24 midibusov a 6 minibusov ešte neboli zverejnení.

Nové autobusy budú financované formou investičného úveru vo výške 24 mil. €, ktorý DPB plánuje splácať z vlastných zdrojov. 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: omg123 #68:
Nechce sa mi to počítať - z prvej stovky je bez klímy minimálne 60 vozov, ak ma pamäť neklame...
Reakcia na: Petto #67:
chces povedat ze tych 100 ks nebolo identickych, 30ks bolo odlisnych?
Reakcia na: omg123 #66:
Praveze sa nedala dodatocne uz domontovat. Fukare ostatne vozidla ani nemaju a maju v mieste klimy velke stresne okna tj karoseria bola trochu ina uz . Proste to bol "odrb".
Reakcia na: Petto #64:
skus nastupit do takeho autobusu ked je vonkajsia teplota 35 stupnov, vnutornu radsej nebudem hovorit.
a preco sa dala doobjednat do 30 busov ta klima za ten cent?
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/faktura/0011_1.pdf
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10938/Varite-sa-v-autobusoch-Nemuseli-by-ste?dfpi=25
Reakcia na: kecho #63:
? ? ? ? ?
Reakcia na: omg123 #61:
Táraš už. ? Bola doplnkova vybava, ktoru sme mohli/nemuseli objednat, tak preco by mal byt za to dato potrestani.
Reakcia na: Ámos #56:
Jasne, ze nie. De facto ju riadi "Iba" Kretinsky a v dozornej rade ma cirou nahodou Jakabovica, vsak? ?

Pekny odrb tieto akciovky vlastnene akciovkami...
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=683213&typ=PLATNY
Akcionarom SORu je BAULIGA

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=305986&typ=PLATNY
Akcionarom BAULIGy je EP Industries

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=712380&typ=PLATNY
A cuduj sa svete, akcionarom EP Industries je firma so sídlom na Cypre - EP INDUSTRIES HOLDING LIMITED

https://cs.wikipedia.org/wiki/EP_Industries
A Kretinsky s JeTim predsa nema vooooobec nic spolocne ?
Reakcia na: Petto #60:
Preto sa neobjednal ani zvysok autobusu 😃
Reakcia na: Petto #60:
to este nic neznamena. moze sa stat ze sa chybicka vloudi tak ako pri prvej serii. a samozrejme nikto za nic nie je zodpovedny nikto nie je potrestany.
Reakcia na: omg123 #59:
Klima nie je ani tentokrat doplnkova vybava, ale povinna vybava.
Reakcia na: omg123 #58:
ale ze toto tu zostalo z povodneho clanku "Nové autobusy budú už tradične plne nízkopodlažné a klimatizované"
ano, tradicne. ale aby zase nezabudli nejaki experti objednat tu klimu.
Reakcia na: TomJ #53:
Tak posledné sorky NB18 majú klimatizáciu Santana XL kde sám výrobca píše, že je určená pre kategóriu MINI a MIDI autobusov o maximálnej kapacite 35 osôb. Zaujímavé je, ale že trolejbusy majú klimatizáciu tiež výrobcom odporúčanú do MIDI kategórie, ale tiež sa mi zdá, že pocitovo lepšie chladí. Zatiaľ jediné autobusy, ktoré majú klimatizácie, ktoré odporúčajú výrobcovia do daných kategórií sú CapaCity a Urbanway.
Reakcia na: Zvero #52:
Finacna skupina SOR uz nevlastni.
A planovane elektrobusy podla sutaznych podkladov budu mat min. vykon 10kw pri midivozidle a 15kW pri sole 12M. To uz hociaky Superb ma hadam lepsiu klimu ?
Reakcia na: TomJ #53:
Trolejbusy majú klimatizáciu Eberspächer
Reakcia na: Petto #49:
Keď sa bavíme o klíme... je klimatizácia v NB18 a v 31Tr rovnaká alebo nie? Lebo trolosory sa mi zdajú byť oveľa lepšie vychladené ako NB18. Je to len náhoda alebo je tam iná klimatizačná jednotka?
Reakcia na: Petto #51:
Ah, ospravedlnujem sa za nepresnost 🙂 Ono je to o tom, co to je za klimu. Sorka ma Webasto s dvomi ventilatormi len vzadu a s naporovym fukanim vpredu. Solaris urbino ma tri ventilatory a Man Lion's City ma dokonca 5 ventilatorov - je to uplne nieco ine aj vyhotovenim. Na teplotu si v tych vozidlach este posvietim, ale pochybujem, ze to henta klima utiahne. Myslim si, ze je to odrb. Prazdny voz vychladit nie je umenie...a Mercedes ma urcite viac skusenosti s tymito zariadeniami ako byvali traktoristi...

Inak, akoze seriously, nam chcu vazne nahovorit, ze Sorky boli tie najlepsie autobusy pre BA? 🙂 Kde nastala chyba v obstaravacom procese? 🙂 Ta politicka prislusnost k financnej skupine by mi ani nevadila, keby to neboli take shity...
Reakcia na: Zvero #50:
Sklapacie sedadla so sedenim v smere jazdy maju aj najnovsie NB18 a budu ich mat aj tohtorocne NB12 a NB18. Sklapacie so sedenim bocne maju len tie nepodarky zo 100ks dodavky v rokoch 2010-2012 tj vsetky NB18 s zltymi madlami.
Ani pri 35+ vonku nie je uz kto vie ako ucinna klima v novych elinach . Asi najsilnejsiu klimu maju Capy, samozrejme ak funguje. ?
Reakcia na: Petto #49:
Bocne sedadla v boxe pre kociky. Inak teraz mi napadlo, ze z niektorych tych sedadiel by pri celnej zrazke veleteli ludia jak spinave handry.

No ale dobre, tak schvalne: kolko ludi bolo vtedy v tom autobuse, kolko bolo stupnov vonku, kolko bolo hodin a svietilo vtedy slnko?
Reakcia na: Zvero #48:
Ake bocne sedadla ? 2017 seria NB18 bude dost zhodna so seriou 2213+/ 4241+ . Pribudnut by mali len USB nabijacky Motorova veza samozrejme vsetko ostava. Klima utiahne, preco dokaze 2232 vychladit voz ale ostatne nie ? Lebo soferi to nevedia zapnut alebo je to pokazene. ?
Ani by mi nevadilo ze zas vyhral Sor, ale ak tam bude namontovana ta ista klima ako v tych novsich sorkach (priklad z brucha: 2222), tak je to v podstate odrb, lebo plny autobus v 36°C ta klima proste neutiahne. Dalej mi vadi usporiadanie interieru, najma bocne sklopne sedadla v priestore pre kociky. A dufam, ze sa nebudu inspirovat usporiadanim interieru tak, ako to spravili v pripade trolejbusov (este mensi kocikovy box a dvojsedacky medzi 2. a 3. dverami). A klasicky, malo miesta na nohy a motorova veza vertikalne. Dalsie nedostatky: nekvalitna sedacka pre vodica a tusim som este pocul nieco aj o brzdach, ze nie su uz take makke ako v prvej a druhej serii.
Reakcia na: Ike #44:
To mas pravdu. No ten kto si pamata, ze sme na tomto fore riesili, kolko schodov v IK280 je na odpadnutie, aka velka prehrdzavela diera je v bocniciach a kolko prstov sa podari vlozit do nedrziacich dverach na K732, by sa nam tento stav zdal ako nebeska zahrada.
Nevravim, ze nie je co zlepsovat.
Reakcia na: DrCOBE #45:
Pravdepodobne uz pri midi a mikrobusoch si uz ale SOR neškrtne. ?
Fajn! Takže opäť S... O... Raketoplán. JBTP!
Reakcia na: Ámos #43:
Ak hokejovej reprezentácii z Jamajky ujde o 1 bod prvé miesto v Divízii IV. IIHF, dá sa na to pozerať z dvoch stránok: jedna je, že podali životný výkon; druhá, že v porovnaní s Kanadou sú pekne v keli.

To platí aj o MHD v BA ? Z historického hľadiska je na tom dobre. Z hľadiska opatrení na podporu VOD, organizácie dopravy a prevádzky, je tu kopec rezerv. ? A to, že vyhral SOR sem nepatrí ?
Reakcia na: Ike #40:
Úpadku? Máš pocit, že MHD v Bratislave je v úpadku?
Reakcia na: roberto10 #41:
TAM bus najhorsi ? ? Ved tam bolo priestoru až až a rozlozenie tiez jedno z najpriestranejsich co sm tu mali, podobne ako 283tky alebo tu nejazdiace Urbino18
Uplne najhorsi bol TAM bus, ale tych bolo malo. Myslel som to z pohladu vnutorneho rozlozenia priestoru. Keby sa v tom SORe dali prec tie sklapacie sedadla vpredu a tie druhe dvere by sa neotvarali vznikol by ovela vacsi priestor na statie. Na tych sedadlach sedia ludia aj ked tie normalne su volne a clovek sa nema kde stat. Mercedes to ma cele ovela lepsie.
SOR NB 18 je štandardný kĺbový autobus. Na MHD v BA je to asi 14 789. vec, čo mi vadí. Rozhodne to nie je činiteľ úpadku.
Reakcia na: roberto10 #38:
A ktorý bol podľa teba druhý najhorší a prečo?
Podla mna je SOR ten klbovy jeden z najhorsich autobusov co tu kedy jazdil, je uplne nanic a teraz ich pribudne dalsich 32, to je zly sen.
Reakcia na: MatejBA #36:
Mne to okolie prednych svetiel nesedi.
Reakcia na: Ibiza #35:
Ako podla mna ten NS koncept nevypada az tak zle, ale "zadok" vypada, ako keby "maestrovi" dosla ceruzka a povedal "Lojzo, prcni tam nieco nahodne, aj tak to nikto nebude riesit" a vobec sa tam nehodi.
Reakcia na: Rubber38 #33:
Jaj to je od Ko(ko)tasa? Tak nič.
Reakcia na: Petto #31:
Vyrobený je zatiaľ iba Elektrobus, NS rada je len na výkresoch. Ale uznávam, ten dizajn sa im celkom vydaril, konečne to vyzerá ako autobus. ?
Reakcia na: Ibiza #32:
Ja si naopak myslím že súčasná podoba NB SORov, tj. nevýrazný poskladanec lacných dielov od rôznych výrobcov, veľmi nezaostáva za tým najnovším Kotasovym výplodom. Najmä ten zadok by obstál aj na Fiate Multipla ?
Reakcia na: Petto #31:
Za pár rokov??? ? Už dnes je neskoro!
Reakcia na: Michal111 #30:
Nie NS karoseria ma byt pouzita aj na trolejbusy a autobusy neskor a pravdepodobne nahradi karoseriu NB radu za par rokov. Uz je aj nacrt trolejbusu SOR s NS karoseriou ?
Reakcia na: Error 0x007 #29:
To je facelift iba na elektrobus, na rade NB sa nič zatiaľ nič nemení.
Mňa by zaujímalo čo DPB alebo mesto nasľubovalo SORU, že nemali problém znížiť cenu za vozidlo o takmer 1,5miliona čo mi príde dosť veľký posun.
Tie sory by uz mohli aspon nejako faceliftovat. Ved na ten hnusný kockovaný design sa neda vobec divat. Ale im je to vlastne jedno pokial sa to predava...
Reakcia na: omg123 #26:
Tak vtedy to bol podraz zo strany SOR a DPB/mesta. Klima sa dala za cent aby bol vybrany SOR na dodanie vozidiel. Ak by sa slo bez jej objednamia, tak mame Solarisy v zakladnej vybave - vybavou podobne jestvujucim U15 CNG v DPB.
ale ja si tak pamatam ze tam bola ponuka ze klima za cent ale z nejakeho dovodu sa to neobjednalo. kazdopadne pri sucasnom vozovom parku tvrdit ze tradicne s klimou?
Reakcia na: omg123 #24:
To bolo daco ine ako teraz. Klima bola vtedy nepovinna vybava, teraz je to povinne uz ? . Rovnako mas povinne teraz aj tie USB nabijacky v interieri vo vsetkych vozidlach bez ohladu na typ. A klimatizovany bude 1x aj mikrobus co doposial nebolo.
ze tradicne plne nizkopodlazne a klimatizovane. asi sme uz zabudli na tender kde sa objednalo 100 busov
s klimou za euro. a tie klimy niekto zabudol objednat ? ?
Reakcia na: MatejBA #16:
Aj v popise vybrateho dodavatela je pisane 25 miest na sedenie a celkovo 90. Testovaci NB12 CNG ma 29 sedadiel co su prave tie 4 sedadla navyse v "kvazi kocikovom priestore" medzi 2 a 3 dverami. Takze mozeme byt spokojny ?
Reakcia na: MatejBA #16:
Interier by mal zhodny s NB18 poslednej serie tj zvacseny priestor pre kociky a nie ten medzimestsky charakter ako maju 31tr.
Reakcia na: 3pa3ck3 #20:
Vau, ty dokážeš pevne daný priestor zväčšiť jeho predelením? ?
Lebo teda nechápem, ako by sa tá veľkosť nedala dosiahnuť v spoločnej ploche, ako má 1. séria.

Pokiaľ viem, v iných oblastiach života sa čísla pre bezbariérové/univerzálne navrhovanie nenafukovali, ale dopravné normy veľmi nesledujem, to radšej nech doplnia iní.
V každom prípade, drvivá väčšina sústavy STN nie je záväzná, ale len odporúčacia.
Reakcia na: Viko #18:
Nebude to kvôli nejakej novej norme, že priestor pre vozičkára/kočiar musí mať určitú veľkosť?
Reakcia na: Viko #18:
Uplne by stacilo, kebyze tam ostane iba tyc uprostred tych dvoch "kamrlikov" a opierka pre vozicky by sa dala az na koniec (taka kombinacia 1 serie SORu a 2 (alebo 3?) serie.
Reakcia na: MatejBA #16:
Úspechom by bolo, keby sa konečne opustila chorá myšlienka rozdelenia kočíkového priestoru na dva mikro kamrlíky. Lepšie by sa prechádzalo vozom, viac by sa tam zmestilo, nebol by problém s bicyklami. Ale popravde, neviem, či si DPB niekedy špecifikoval interiér do takej miery.
Reakcia na: MatejBA #16:
Veď 12m štvordveráky majú viac miesta na státie ako Tudomy, aspoň myslím.
Reakcia na: Petto #13:
Ja sa len modlim, aby ten interier nebol pruser, lebo aj Tedom ma obcas problem pobrat ludi, a to ma aspon ako-tak miesta medzi 1 a 2 dverami ?
Reakcia na: Mikimaus #12:
To máš dva autobusy za tri dni, to nie je nejak extra veľa.
Reakcia na: Mikimaus #12:
Ked mas volne kapacity, tak neni problem. SOR nema teraz nejake velke zakazky pre Brno, Prahu ani Kosice tak nie je problem či ?
Reakcia na: Dave177 #9:
O tom dost pochybujem. Musel by sa navysit budget pre linku 20, kde su v objednavke na tento rok BN10.5 v pracovne dni. Hoc tiez by som ich tam dal hned - no 32,37,65 dostanu zrejme prednost s NB12.
Inak este dost pochybujem ze prichodom novych NB12 sa len tak uskladnia Tudomy,741CNG. Ten objednany CNG plyn sa musi niekde minut a SOLARISY na 88,196,(32) to do konca roka neminu.
ADD2: NB12 EURO6 motor kto vie aka bude spotreba voci BN10,5 s EURO4 ci to nebude uspornejsie.
Za 3 mesiace 60 busov? To uz su niekde v skladoch polopostavene??...a cirou nahodou vyhra v BA zase SOR..? ?
Reakcia na: Ibiza #5:
A ešte s prekvapujúcejším pohonom!
Reakcia na: Max #2:
12 m autobusy majú byť namiesto TEDOMOV. Tie majú zostať ako záloha, napr. pri výlukách električiek.
Reakcia na: MatejBA #1:
Dúfam, že tie 12m uvidím na L20.
Reakcia na: Max #2:
O náhrade niektorých Citelisov (fakt v tom najhoršom stave) ešte je skoro hovoriť asi, že?
Reakcia na: Max #2:
Namiesto teflonov, možno kinderiek? Však to má ešte čas, ukáže sa. 🙂
Myslím si, že nikto iného víťaza ani nečakal. Opravte ma ak sa mýlim.
Aky prekvapivy vitaz!?
Este by som netvrdil, ze vysutazil 90. Sory su podpisane, cize ostatne sutaze sa mozu predsa zrusit... Uz aj zrusene tendre sme mali...
Reakcia na: MatejBA #1:
Pravdepodobne normalne 12m sorky na l32 namiesto tedomov. Klbaky tam bie su objednane na tento rok vo vyprave
Kde by malo ako jazdiť tých 28 12-metrových autobusov?
Snad na L32 daju miesto Tedomov 18m SORky a nie 12m ?