Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá

Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá.

Pôvodne avizované predĺženie električkovej linky 6 do Petržalky od 3.7.2017, na ktoré už boli spracované cestovné poriadky, sa odkladá na neurčito. Linka 6 tak bude od júla naďalej premávať v doterajšej trase Karlova Ves - Šafárikovo námestie.

Nižšie uvádzame pôvodnú správu:

Od 3. júla 2017 bude do Petržalky zavedená ďalšia linka, tentoraz električková linka 6 z Karlovej Vsi. Linka bude naďalej premávať v špičkách a počas večerov pracovných dní.

V Petržalke sa tak za necelý rok pôvodná nosná linka 95 "rozmnožila" na linky 1 3 6 95 a 97. Príručka pre plánovanie sietí liniek MHD HiTrans hovorí, že efektívnejší je systém s menším počtom liniek a hustejšími intervalmi medzi spojmi. Podľa týchto zásad bola zrealizovaná aj reorganizácia liniek v Petržalke v roku 2005. Bratislava sa ale teraz rozhodla ísť inou cestou než je odporúčaná, a než je tá, ktorou sa riadia dopravné podniky v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku, Belgicku, Francúzsku či Španielsku. V čase nedostatku peňazí na opravu zlého stavu niektorých električkových tratí s obmedzeniami rýchlosti až na 10 km/h, sa verejné prostriedky minú radšej na duplicitné spojenie s linkami 1 a 3. Na tie sa doteraz z linky 6 dalo pohodlne prestúpiť na Šafárikovom námestí.

Predĺžená šestka preverí možnosti električkovej dopravy. Na konečnej Jungmannova sú výhybky nainštalované tak, že ak električky pri meškaní jednej z nich prídu v inom poradí, než určuje cestovný poriadok, v praxi sa nedokážu obehnúť. Na manéver je totiž potrebný dlhší čas, než by sa pri obiehaní získal. Zmeškaná električka síce môže odísť z opačného nástupišťa, to však spôsobuje chaos u cestujúcich, ktorí nedostanú žiadnu informáciu o tom, že električka pôjde z iného než bežného nástupišťa. Naviac, táto možnosť vlani skončila aj vykoľajením električky. A tak je bežnejšie, že električky odídu v takom poradí, v akom prišli, zmeškaná električka odíde zmeškaná aj z Petržalky a mešká aj na ďalšej trase, napr. na Račianskej ulici. Tretia linka v Petržalke situáciu ešte zhorší.

Na hrane tiež bude výprava električiek. Do Petržalky môžu jazdiť len obojsmerné električky, ktorých má dopravný podnik 30. Z nich jedna je po nehode už viac ako rok odstavená. Ak by linka 6 jazdila do Petržalky aj od septembra počas školského roka, spolu by bolo potrebné vypraviť na linky 1 3 a 6 približne 25 vozidiel, naviac ešte záložné vozidlo pre prípad poruchy. Počítať je potrebné aj s odstavením vozidiel z dôvodu pravidelnej údržby. Prípadné vyradenie ďalšej električky z prevádzky po nehode alebo väčšej poruche môže znamenať nevypravovanie spojov. Ak by odstavených električiek bolo viac, nepôjde o pravdepodobnosť, ale o istotu a cestovný poriadok nebude dodržaný.

Vzhľadom na riziká bude zaujímavé sledovať, či bude nová linka pre Petržalčanov skôr prínosom alebo zhoršením dopravy. Podobne ako keď sa po zavedení linky 97 zhoršila pravidelnosť autobusov jazdiacich od Farského smerom na Lúky. Ak zavedenie linky 6 zhorší pravidelnosť na linkách 1 a 3, ale aj previazanie s linkou 4 v úseku centrum - Karlova Ves, môže byť výsledok presne opačný než je zámer.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #237:
To s tým „mesto si to objednalo“ sú len také bláboly, je to čisto len formalita. Mesto si napríklad objednalo cez víkend súpravy/škodovky na 9 a behajú tam kačice. Je to len o tom, že je v stave 36 kačic a tie niekde bolo treba vypraviť. Ak sa na L8 zavedú súpravy a L6 bude jazdiť do Petržalky, tak otvorene treba priznať, že zopár kačíc bude treba vyradiť/preradiť do rezervy namiesto T3P, ale už aj oprávnene, keďže majú cez 40 rokov a niektoré sú 20 rokov po modernizácii.
Reakcia na: david1 #238:
"Vznikli nové spojenia z Petržalkou z okolia Žilinskej a Obchodnej"

Presne toto je dovod, kvoli ktoremu niekedy nechapem, preco niekto spochybnuje vystavbu kolaji (ale aj ciest) do miest, kde to dnes nie je ziadna slava a odovodnuje to intenzitami. Obchvaty su trochu ina kava, ale pokial ide o spojenie regionov alebo mestskych casti, tam nie je o com.
Reakcia na: Jergus1 #236:
Odkedy je most SNP uzavretý? prepravné prúdy sú určite omnoho vyššie z Petržalky do centra ako smer Karlova ves. L1 je ďaleko vyťaženejšia už od stanice ako v starom linkovaní iba do centra. Vznikli nové spojenia z Petržalkou z okolia Žilinskej a Obchodnej.
Myslíš že po uzavretí Špitálskej polovička ľudí prestane chodiť do jej okolia lebo tam nič nepremáva a stačila by tam polovičná kapacita?
Reakcia na: Jergus1 #236:
"A ako bunus tohto riešenia by boli uvolnené T30 z L1, ktoré možu byť použité napr.aj na L8."
No len mesto si objednalo tento rok na L8 K2S ,tak preto su tam K2S. No na minulotyzdnovej diskusii sa kecalo aj o tom,ze L8 so supravami/29T/30T je uz na spadnutie.
Nie som si istý, či ťahať L1 z Petržalky na hl.stanicu, bol šťastný nápad a pri súčasnom stave rekonštrukcii, ktoré, ako vieme, nebudú iste krátkodobé, tak vlastne L1 dokonca takmer kopiruje L3. Z Petržalky si viem predtaviť zmysluplnejšie spoje, za súčasneho stavu neprejazdného mostu SNP rohodne L6. Súhlasím, je hlúposť rušiť L ,ako som vzapatí aj sám dopisal. Ale užočnejšia by asi bola na svojej pradávnej trase okolo ND na nám. L- Štúra. A ako bunus tohto riešenia by boli uvolnené T30 z L1, ktoré možu byť použité napr.aj na L8.
Reakcia na: Jergus1 #232:
Nechces zrusit aj 96tky a 61tky v pondelok rano na letisko ? Lebo idu ponad obchvat ktory byva rano zapchaty
Reakcia na: Jergus1 #232:
Prečo by sa mala rušiť linka, ktorej sa výluka Špitálskej vôbec netýka?
Pripadne L1 presmerovať / dcočasne?/ na námestie L.Štúra, a posilniť L2.
Počas rekonštrukcie mosta SNP a Špitálskej zrušiť L1 a L6 predlžiť do Petržalky.
Některé nevýhodou prodloužení l.č.6 na Petržalu by mohla odstranit varianta posílení linky 1 (ve špičky a večer).
Místo intervalu 8 minut by na ní byl zaveden střídavě interval 5 minut a 3 minuty. Linka 3 by jela cca v polovině 5 minutového intervalu.

Výhody(v porovnání s prodloužením linky 6):
- menší potřeba obousměrných vozidel
- menší riziko podjetí tramvají - spoje linky 1 se navzájem nepodjedou
- možnost posílení pouze v období, kdy je úsek do Petržalky nejzatíženější

Nevýhody:
- stejná směrová nabídka tramvají z Petržalky
- větší potřeba vozidel i řidičů (o úsek Šafárikovo nám - Hlavná stanica)
Reakcia na: Jergus1 #229:
Kolaje sa len tak pridavaju hej ? ADD2 Kedze je to platene z EU fondov tak do toho nesmies ani len pichnut par rokov.
Aspoň po dobu rekonštrukcie mosta SNP mala byť L6 prdeĺžena. Stačilo by v Petržálke na konečnej pridať jednu kolaj.
Reakcia na: kri #223:
Radšej by sa mali postupne všetky Škodovky cez prázdniny podrobiť poriadnej údržbe. Necha zase jazdia cez školský rok bez problémov.
Viem je to do sekcie Sci fi.
Reakcia na: kri #225:
Veď to je zrejme dôvodom pre myšlienku jej predĺženia. Že to ale nezvládne obratisko (lebo však z výstupišťa sa neodchádza) a že aj tých vozov by bolo málo do rezervy, na to sa prišlo asi až dodatočne.
Reakcia na: Salomon #220:
Najprv nech dajú kapacitnejšie vozidlá na L8.
Reakcia na: Mike #224:
Keď spomínaš L95 okolo galérie - Napadlo ma, že mohli tú L6 "podhodiť" petičiarom okolo Olivera K. ako náhradu za L97 (tú zrušiť). Veď L6 by im išla presne tam, kam sa (údajne) nevedeli dodstať. DPB by možno aj ušetril vodičov. Veľká škoda, že sa cez školský rok do Pe nedajú prevádzkovať 3 linky.
Reakcia na: kri #223:
Ale to je niečo iné. Keby sa doteraz žiadna 6 do Petržalky nemedializovala, ale teraz by sa prvý krát prezentovala info o reko Mosta SNP, tak k tomu mohli vymyslieť ako dočasnú MHD kompenzáciu predĺženie 6 do Petržky. Iba na prázdniny a iba počas reko mostu SNP.

Aj keď vždy platí pravidlo že akákoľvek linka sa zavedie, ak sa potom zruší (presmeruje) tak vždy sa nájdu ľudia, ktorí ju budú požadovať späť. Viď 95 okolo galérie.
Škoda, že to zrušili. Počas čiastočnej uzávierky mosta SNP mohli tú predĺženú L6 aspoň otestovať. Cez prázdniny je obojsmerných tramov dostatok.
Reakcia na: Salomon #220:
Zvíťazil zdravý rozum. /zatiaľ/ Dôvody sú uvedené v článku.
Reakcia na: S499.1023 #215:
Až na to, že na T3 to bol hardvér.
Niekto vybavil, že linku 6 nepridajú? Úbohé gesto!
Reakcia na: semele #216:
6tka chodi len v spicke pracovnych dni ? . ADD2 tebe vyhovuju 6tkou do Petrzalky a niekomu zase skratia linku 3 po Safko /NLS, ale to by si mal aj ty rozmyslat ?
Reakcia na: semele #216:
Si prestúp na Šafku alebo pod mostom SNP.
Reakcia na: semele #216:
Však prestúp.
Dopravný podnik Bratislava, neuveriteľné, čo tak skrátiť električku číslo 3 a po Šafárikovo námestie? (ako bývalý spoj č. 11) ale to bz asi musel niekto rozmýšľať. No, ale Vám to je jedno vy necestujete do Karlovej vsi z Petržalky.
Reakcia na: Solider #212:
Taký softvér má aj T3, volá sa to obmedzovacie relé.
Skodovka je scchopna vyvinut take zrychlenie, ze aj t6 rozbiehajucu sa na forsaz lahko necha za sebo, to iste plati aj pre EDB. Takze je logicke, ze je to vyregulovane tak, aby cestujuci ostali na tych miestach vo vozidle, kde mali v umysle byt. Vo vseobecnosti maju tie vozy perfektne jazdne vlastnosti, da sa s nimi aj velmi pekne a plynulo zastavovat. Problem je, ze tam asi vyhody tychto vozidiel v nasich podmienkach aj koncia.
Reakcia na: Solider #212:
Presne tak.
Reakcia na: S499.1023 #208:
Ťažko povedať, či obmedzovač zrýchlenia, ale je tam softvér regulujúci rozjazd aj brzdenie.
Reakcia na: Ibiza #209:
To, že to nešklbe, neznamená, že sa to rozbieha pomalšie. A počet hnaných náprav hrá rolu akurát pri zníženej adhézii, keďže výkon je neporovnateľne vyšší u škodovky.
Reakcia na: Ibiza #209:
Určite hrá rolu aj menší počet hnaných náprav.
Reakcia na: S499.1023 #208:
Tak neviem, ale keď dám plnú jazdu napr. na T6 a na škodovke, tak je tam evidentný rozdiel. Však chápem to - ide o to, aby bol plynulý rozjazd, príjemná jazda pre cestujúceho. Len konštatujem fakt, že to je tým pádom lenivšie.
Reakcia na: Ibiza #207:
Zaujímavé, že iní vodiči hovoria inak. Obmedzovač zrýchlenia tam nie je, len obmedzovač rýchlosti, to je niečo iné. A brzdí to dobre, treba sa naučiť jazdiť.
Reakcia na: Pe67 #195:
Viem, že je to Igor - chybička sa vlúdila. ? Poznám vlasáča velmi dobre.?
Každopádne jazda so škodovkou je čistá automatika, tam už je vodič skoro len štatista. S tým sa už nerozbehneš poriadnou akceleráciou, je tam obmedzovač. Brzdíme často za označníkom, lebo to tak pomaly brzdí, atď.
Reakcia na: S499.1023 #204:
Ja cumim, sledujem vsetko, ako stlaca, co stlaca 😉 ako jazdi, kolko ma meskanie...proste zo zaujmu, kedze byt soferom busu ci vodicom elektricky je moj nesplneny sen 🙂 Nemyslim, ze by to vodicom malo vadit ak niekto pozera cez kabinu dopredu von z eliny, je mnoho povolani, kde sa proste zraku ludi nevyhnes 🙂
Reakcia na: Ibiza #183:
Určite nie. Je veľký rozdiel ísť po Račianskej na škodovke či s Krasňancami na Kachne či T6.
Poniektorý zo zvyku stále brzdia aj v úsekoch dávno opravených. Škodovky tam jazdia citelne svižnejšie.
Reakcia na: Ámos #199:
Niektorí čumia, to je proste fakt. Niekomu to vadí, niekomu nie.
Reakcia na: Pe67 #200:
Netušil som, že pácham takú strašnú vec, keď mi vyjde miesto na prednej plošine a chcem sa pozerať cez čelné sklo von.

Alebo azda profivodiča rozhodí vedomie, že mu môžem mrknúť na palubák, akú odchýlku máme?
Reakcia na: Valec #201:
Asi tam chce robiť fuj bakaté.? ? ?
Reakcia na: Pe67 #200:
A čo také tajné tam robíš, že to ľudia nemôžu vidieť?
Reakcia na: Ámos #199:
No, nepovedal by som. Niekedy vidim ako tam riadne ocumuju a nie su to pritom deti.
Reakcia na: Pe67 #197:
1. Vsetci cestujuci netuzia po nicom inom, ako sa postavit za dvere vodica a pozerat sa, co robi.
Reakcia na: Pe67 #197:
7767/68 som nemal rád, tú si vydupal môj partner. 7610/09 síce neexistuje ale pri troche snahy by sa mohla reinkarnovať ako 7610/02.
Na verejnom fóre o tých rokoch písať nebudem. Výkladná skriňa mi nikdy nevadila, nie som Cíferan, aby som sa musel v žehličke omotať handrami a koľko sa dnes chodí hádzať výhybiek ručne?
Reakcia na: S499.1023 #196:
To určite nie, vozím sa nimi každý deň a vačšinou som z jazdy max.spokojný.

Reagoval som skôr na to že by si si mohol sadnúť zasa (po toľkých rokoch) za ten panel. Aj keď 7767+68 ani 7610+09 už neexistujú. Ono s 29/30T sa jazdí celkom dobre, vadili by mi tam dve veci:
1. to že som tam vo výkladnej skrini
2. ísť ručne prehodiť výhybku
Reakcia na: Pe67 #195:
Počuj, jehovista-*****ník, ty máš nejaké skúsenosti s 29/30T, že by boli šuchtavé a nebrzdiace?
Reakcia na: Ibiza #193:
Tak, akurát že je to Igor J.
Reakcia na: Ibiza #193:
Papuľka, nevolám sa Zdenko a za panelom mám odcúvané viac, ako ty najazdené dopredu. Tak zatvor ústa a šúchaj nohami.
Reakcia na: S499.1023 #191:
Zdenko, sadni za panel dakedy a skús si to. Cmuk.
Reakcia na: Mike #185:
Heh?
Reakcia na: Ibiza #183:
Čo to trepeš?
Reakcia na: Mike #186:
To už je otázka skôr na nich. Asi si myslia, že sú sami na trati a že ostatných nezdržiavajú.
Reakcia na: Ibiza #178:
Pretože na Škodovkách nebudú jazdiť. Na víkendy sa zabudlo a zmiešaná výprava je nereálna.
Reakcia na: Mike #187:
*v krajnom prípade druhým podvozkom ...)
Reakcia na: Ibiza #183:
Moja skúsenosť je často taká, že Juráčania jazdia aj so škodovkami ako jazdili s 2xT3, teda fyzicky ako keby jazdili s so sólo T3 ... (predpísané rýchlosti sa vzťahujú iba na prejazd prvým, v krajom prípade podvozkom ...)
Reakcia na: Solider #184:
No, lebo sa divím, prečo tie dvere ako druhí neotvárajú.
Reakcia na: Ibiza #178:
Menej spoľahliví, menej zodpovední vodiči, prípadne z nejaký iných dôvodov nemajú plnú dôveru vedúceho ... A niektorí sami ani tie papiere nechcú ..
Reakcia na: Mike #181:
Môže otvoriť dvere. Zastane opäť pri označníku, keď to treba: buď je tam slabozraký alebo nevidiaci, osoba na invalidnom vozíku podľa predpisu alebo podľa vôle vodiča osoba so značne sťaženou schopnosťou pohybu.
Reakcia na: david1 #179:
Pokiaľ viem, aktuálne sa šuchtajú škodováci. Vinou šuchtavých a nebrzdiacich škodoviek.
Reakcia na: Valec #180:
https://imhd.sk/ba/media/gn/00132170/Cestujuci-sa-tlacia-do-7904-7903.jpg?1498314717
Ako tam môže byť jazda vlaku, keď kontakt je ešte nad súpravou?

Takisto aj za kačicou sa dá zastaviť a to ešte pred kontaktom:
https://imhd.sk/ba/media/gn/00155281/7112-s-reklamou-Mamapapa.jpg?1498314689

Rezultát: Normálne sa tam dá zastaviť ako druhý vlak.
Reakcia na: Valec #180:
Ale keď tam ten vlak zastane, je celou dĺžkou pri tej vyvýšenej časti vozovky, prečo nemôže otvoriť dvere? Lebo by musel potom ešte raz, ako prvý?
Reakcia na: Solider #175:
V D1/1 sa píše o jazde vlaku, nie o polohe zberača prúdu. ?
Reakcia na: Ibiza #178:
Aby sa s nimi nešuchtali ako s kachnami či T6 ?
Reakcia na: Mike #160:
Prečo krasňancom nechcú dávať papiere na Škodovky?
Reakcia na: Error 0x007 #176:
Až keď budeme mať na to poriadne vybavené prestupné body.
Reakcia na: Mike #163:
By bolo nacase otestovat 1-linkovy variant!
Reakcia na: Valec #174:
Nie je to proti predpisom, lebo zberačom nevojdeš cez sánky do oblasti elektricky ovládanej výhybky.
Reakcia na: pharel #170:
To síce prakticky možné je, ale podľa predpisov nie, lebo by si už zasahoval do obvodu výhybky, do ktorej kým je obsadená vojsť nesmieš.
Reakcia na: Solider #172:
Aj s búdkou ako bola na Kamennom ?
Na konci prevádzky tam už bola tiež elektrická výhybka a babka už len gombík stláčala..
Reakcia na: david1 #171:
Teraz sa dá zastaviť ako druhý voz úplne bez problémov. Horšie to bude počas výluky, keď sa tam v špičke stretne ešte viac vozov, sánky to budú zdržiavať. Tu by potom bolo na mieste počas špičky výhybku vypnúť a postaviť tam výhybkára, ktorý bude výhybku ručne obsluhovať. Tým pádom odpadne problém so sánkami a zónou okolo výhybky, ktorá musí ostať obsadená len jedným vozom. Vozidlo, ktoré už bude na výhybke by tak nezdržiavalo vozidlo za ním, ktoré by už mohlo pristaviť k označníku.
Reakcia na: Valec #169:
No 15 spojov za hodinu by dosť chýbalo v smere centrum.

V smere do centra sa to vyprázdňuje rýchlo aj s busmi.
V opačnom horšie hlavne poobede pre zlievanie dvoch pruhov na el.trati v smere Račianske mýto.

Niektorý vodiči električiek zvládnu aj obslúžiť zastávku a byť ešte pred čidlom výhybky.
No máš pravdu že dosť ich výčkáva pred čidlom zo zatvorenými dverami a vtedy je ten chaos s IAD.
Reakcia na: Valec #168:
Niekedy by aj mohli, napriklad ak je prva akakolvek elektricka a za nou by isla T6 na zadny zberac alebo 30T kabinou B, mohla by zastavit a aj dvere otvorit, potom pri rozbiehani by zadnym zberacom prestavila vyhybku.
Reakcia na: david1 #167:
Ja nehovorím, že treba obmedzovať dopravu, ja len tvrdím, že len vylúčiť odtiaľ IAD už dnes veľa nevyrieši, nie keď tam bude jazdiť ešte ďalších 15 spojov za hodinu.

A v smere do centra to tam brzdia ešte aj BUS linky 31 a 94.
Reakcia na: Viko #166:
V smere na Račko/Trnavské po dvoch ani nemôžu. V opačnom smere podľa toho, ako to vyjde.
Reakcia na: Valec #165:
To hej no nie je to taká tragédia. Potom zase nejde aj 4-5 min. nič.
Bolo to tam horšie bez prestupnej zastávky no zapnutou križovatkou Blumentál. Vtedy boli vláčiky.

Skôr tam robia chaos nedočkavý autičkári v smere von z mesta .

Určite by som kvôli tomu neoslaboval kapacitu do centra.
Linky z Rače do Ružinova už boli a nikdy sa neosvedčili.
Reakcia na: Valec #165:
A pristavujú po jednej či po dvoch?
Reakcia na: david1 #164:
Ale na Blumentáli v špičke sa blokujú už aj električky medzi sebou... a to aj bez liniek 4 a 9.
Reakcia na: Mike #163:
Vylúčiť IAD z Blumentálu a je po kolapse. Kedysi predsa v špičke behalo viac vozov. Vláčiky od Štúrovej až po Kamenné.
Reakcia na: Solider #162:
Tak ak sa to predĺži aj do septembra, tak Blumentál bude na hranici kolapsu... To sa potom obávam, že sa to vyrieši nejakou linkou z Račianskej na Vajnorskú, alebo Ružinovskú ... (niečo ako 7+8) ...
Reakcia na: Mike #160:
Závažný problém je však v tom, že vodiči by museli najprv absolvovať zácvik s cestujúcimi, čo je technický problém, ďalší problém je organizačný, a to nástup a ukončenie v inej vozovni, čo §sa nikdy tak nerobilo a nikto to tam ani nie je schopný zmanažovať, lebo tam ani žiadny manažér nie je ? Čo sa týka spotreby, tak cez víkend je minimálna, tak to sú len také klasické ničím nepodložené bláboly z ich strany. Horšie to bude so spotrebou počas výluky na Špitálskej v septembri a októbri v špičke na Blumentáli a Obchodnej.
Reakcia na: Mike #160:
Velku spotrebu? No tak nemali kogeneracne jednotky v arealy vozovne prenajimat na 20 rokov spriatelenej firme, ale mali si ich zabezpecit sami.
Mali by tak vlastny zdroj v cene nakladov zemneho plynu a cez zimu este aj teplo. Popripade tu energiu predavat za garantovanu vykupnu cenu 90€ MW.

Alebo ked nakupuju elektriku za 47€ MW tak by ju mohli kupovat od OLO, ktory ju predava za 20€ MW. Distribucne poplatky netvoria 50% ceny elektriny.
Reakcia na: Solider #158:
Áno tú verziu že cez víkend sa celá výprava spraví s 29/30T som počul z rôznych zdrojov. Potom niektoré pripustili, že L2 by ostala aj cez víkend s K2S, neskôr to už boli L2 a L8. A nakoniec aj L9 (zatiaľ čo na L5 môžu ísť aj krasňanské dupláky).
A teda tá verzia že iba škodovky sa vraj nerealizovala preto, lebo majú veľkú spotrebu a tiež preto, že iba minimum Krasňancov má papiere na škodovky a že Krasňancom nejako húfne tie papiere na škodovky ani dávať moc nechú ...
Reakcia na: Valec #117:
Pôvodne sa hovorilo o trase cez SNP a Obchodnú. Trasa cez Špitálsku prišla na pretras až potom, keď sa vymýšľalo, ako ten slalom po meste trochu zrýchliť.
Reakcia na: david1 #157:
Ja viem, že tých pár škodováckych poradí je tam kvôli nízkopodlažnosti. Ale zároveň to potvrdzuje moje slová, že Plán dopravnej obslužnosti je pamflet a bluf na verejnosť. Oficiálne tam totiž nemajú byť ako kačice, tak ani škodovky. A kapacita rovnaká na linke 8, ako na linke 2, je oficiálnym potvrdením toho, že to nevychádza z reálneho stavu, ale len od stola. Inak, pôvodne totiž mali od januára cez víkend jazdiť na všetkých linkách iba Škodovky, ale „náhodou“ sa na to zabudlo.
Reakcia na: Solider #156:
Ok
Tak nie je dôvod, aby boli kachny na L9.
Tá L6 bola predtým K/TT tie nové vozy tam ostali asi po výlukovom vedení.
L5 pár poradí je tam kvôli nízkopodlažnosti.
Reakcia na: david1 #150:
Keď sme už pri tom, Plán dopravnej obslužnosti na rok 2017 hovorí niečo iné. Na L9 ani cez víkend kachny a na linke 5 cez víkend žiadne Škodovky.

Reakcia na: Valec #153:
Písal som po prípadnom predĺžení električiek ako prestupný bod v smere Vajnorská, Rožňavská kam sa ide dosť kostrbato z N.Mesta prípadne obklukou z hlavnej.
Pokiaľ sa neposilnia OS tak aj bez predĺženia električiek by som tam stopol aj Rexy, aby bol interval aspoň 30 min. v špičkách.

Ku všetkým vlakom samozrejme nadviazať L54 s lepšou vymetacou trasou po Vajnoroch.
Reakcia na: Valec #153:
Vrakuňa tiež nie je silný bod a REX tam stojí ?
Reakcia na: david1 #146:
Však ja hovorím o Os. Ak by REXy stáli všade, už to nebude REX. Vajnory nie sú taký silný bod, aby tam dnes REX musel stáť.
Reakcia na: david1 #150:
Nie je to priorita nikoho to netrápi. Možno keby sa viac angažovali nejakí poslanci ...
Reakcia na: david1 #150:
K2S su najuspornejsie co mame,preto jazdia tak hromadne a co najviac. To ze ich kapacita stoji za velke H je uz druha vec.
Reakcia na: Solider #149:
Keby to bol bluf tak by sa nemotali kachny cez víkend na L9 a dali by na Krasňanské poradia volné T6 aspoň.
Reakcia na: david1 #148:
Objednávka od mesta je len taký bluf. Keď raz niekto povie, že chce mať T3P ako rezervu, tak sa nebudú riadne vypravovať, ani keď bude objednávka od mesta. V súčasnosti nie je možné ani na L7 ráno zabezpečiť všetky poradia so súpravami, v Krasňanoch nie sú vozy, chýba aj náhrada za vyradenú 7729-26.
Reakcia na: Solider #147:
Súpravy by sa aj našli ale vozokm resp. objednávka od mesta nepustí.
A ešte aj to čo máme k dispozícii si nevieme zoptimalizovať viď kapacita na L6 vs. L8.
Reakcia na: Error 0x007 #124:
V nových električkách je, ale v starých nie je. Ale rôznych meraní a počítaní cestujúcich v teréne už za ten čas bolo dosť. A čo by aj zistili? Večné známe fakty – v špičke dopyt prevyšuje ponuku, kapacitne vozy nestačia, živíme tu zbytočne 36 kačíc, chýbajú súpravy, chýbajú dôležité koľajové prepojenia, atď.
Reakcia na: Valec #131:
30 min je tam ráno aj teraz spolu s Rexami. Mali by sa vložiť dalšie OS od Senca v smere N.Mesto a Petržalka a prípadne nechať zastavovať aj Rex vo Vajnoroch, keď to nebodaj vybudujú.

Momentálne je tam nedostatočná kapacita v kat. OS, kde to nestíha ráno pobrať dopyt zo zastávok od Senca, kedže už tam prichádzajú plné.
Reakcia na: Mike #128:
Ten sa dá zabezpečiť aj lacnejším a kratším predĺžením električkovej trate o 300 metrov k budove tzv. Sahary, kde by sa dala ad hoc vybudovať železničná zastávka.
Reakcia na: david1 #143:
Električka spájajúca Zlaté piesky s Cepitom a Račou je iný projekt.
Reakcia na: Petto #122:
Tá je obmedzená aj teraz 12min.špička a 30 min. sedlo a víkend.
Kto potrebuje aj teraz prestúpi na električku na Zlatých z L53 či L65. Bude tak robiť aj naďalej pokiaľ sa električka potiahne do záhradiek a Vajnorskému jazeru.

Pôvodne mala prejsť most a cez staré letisko a BEZ viesť až do Rače.

Na Starom letisku sa plánuje nové sídlisko a neviem v ako štádiu je dlhodobo plánovaný Cepit oproti Vojenskému útvaru. To kinderkami určite neobslúžiš.

Aspoň raz by sa mohla v tomto meste najskôr pripraviť obsluha územia a potom začať stavať ako to robí susedná Viedeň.
Reakcia na: Ámos #138:
To P+R by mohlo byť už aj dnes na Zlatých ...
Reakcia na: Ámos #139:
Je to jedna z možností, prečo sa to deje. Avšak veľa môže robiť aj to, ak ti ľudia stoja vo dverách, ak vozidlo stojí v zastávke (s otvorenými dverami).
Reakcia na: Error 0x007 #137:
No, žilinské APC robilo podobné problémy... Ja si však myslím, že ak by sa s tým pracovalo dlhodobo, vylúčiť z prieskumu takéto čísla by nemal byť až taký problém...
Reakcia na: Valec #134:
A nebude problem standardne medzi ocami a klavesnicou? Alebo teda, ze to nie je dobre nakalibrovane?
Ved k tomu musi byt nejaky techsupport.
Reakcia na: Mike #128:
Plus tam ma byt velke P+R parkovisko.
Reakcia na: Valec #134:
A to je problem len u nas, alebo je vseobecne to APC na velke hnede?
Reakcia na: Valec #134:
Hovoríme o tom systéme APC s deklarovanou presnosťou tuším 98 %? ?
Reakcia na: kri #110:
"Testovanie v praxi"? Najpravdepodobnejší výsledok: presadnutie do IAD...
Reakcia na: Viko #133:
Neviem ako funguje váženie, ale ak ti počas cesty v nejakom úseku vykáže vo vozidle 300 ľudí (v kĺbovom trolejbuse) a na konečnej ti ich tam zostane 50, príp. na nejakej nezmyselnej zastávke v poli nastúpi 30 (a to opakovane na viacerých spojoch) a popri tom to nesprávne eviduje zastávky, prip. ich niekoľko vynechá, tak tie údaje sú v konečnom dôsledku k ničomu.
Reakcia na: Valec #132:
Je to nespoľahlivejšie, než výsledky zo systému váženia?
Reakcia na: Error 0x007 #124:
Vzhľadom na jeho spoľahlivosť dúfam, že ho nevyužíva vôbec.
Reakcia na: 810zssk #129:
Pri najlepšom 30 min. A MČ Vajnory súčasne žiada aj "zapojenie vlakovej dopravy do MHD". ? Ale ak by tam postavili aj to P+R, tak to predĺženie význam mať bude. A to ešte pripočítajme projekt Staré Letisko.
Reakcia na: Solider #123:
Z 32 m elektricky by sa pridanim dvoch clankov dala urobit 42 m - ja som to nevymyslel, uz to sem niekto pisal. Ale pre Bratislavu vidim vhodnejsi nakup novych 42 m vozidiel. Spajat by sa dali napriklad 3xT6, ale to beriem ako poslednu moznost.
Reakcia na: Mike #128:
A ta S60 bude potom jazdit v akom intervale?
Reakcia na: Solider #125:
Tam by išlo o prestup z S60 zo smeru od Senca na električku na Vajnorskú.
Reakcia na: Petto #126:
Máš pocit, že sa dajú?
Reakcia na: Solider #123:
K2S sa nedaju spajat do suprav ? ?
Reakcia na: Petto #122:
Viacerí tu beriete električku do Vajnor ako hotovú vec, pritom ide len o politickú kampaň starostu Mrvu pred voľbami do VÚC. Električkovú trať neodporučil realizovať ani generel, mesto nemá vykúpené pozemky a ani zabezpečené financovanie takejto stavby, a nakoniec, realizácia električkovej trate kamsi do záhradkárskej kolónie je úplne zbytočná. Prestupovať z 53 by sa mohlo akurát tak niekde na Konrade, čo už vôbec nedáva akýkoľvek zmysel.
Reakcia na: Solider #107:
Pri tomto mi napada, ci DPB vobec vyuziva ten system automatickeho pocitania cestujucich (v salinach asi je tiez)...
Reakcia na: drink #120:
Čo chceš spájať do súprav a kam chceš vkladať články?
Reakcia na: david1 #121:
Rusit sa nebude,ale obmedzi sa podla mna urcite. Vajnorcania urcite skor ocenia nejaky pripoj k elektricke ako riedku 53 s kinderkami XL. Otazne je uz ale ako daleko by stal ten pripoj od konecnej elektricky
Reakcia na: Viko #109:
S L94 súhlas pokial budú schopný potiahnuť obojsmerne do Blumentálu L39 alebo L31 dajú s atraktívnym intervalom. Poobede sa plní L94 už od Blumentálu aj s električiek od Trnka. Je to rýchle spojenie s vrchným centrom, Auparkom a Panónskou.

V Petržalke sa toho moc nepomení ako ste tu viacerý písali aj po dokončení druhej etapy.

Kedže L4 ani neprejde cez most ponad železnicu na stranu dediny tak L53 určite rušiť nebudú.
Reakcia na: Viko #115:
""rapídny nárast" sa dá riešiť zahustením spojov (v Rači by sa uživilo), nielen zvyšovaním počtu liniek" - ďalším riešením je zvýšenie kapacity vozidiel (vložením článkov do existujúcich električiek, zakúpením kapacitnejších električiek, alebo spájaním do súprav).
Reakcia na: kri #116:
Ak niečo vedie z okraja do centra, tak je to radiála, nie polovičná ale JEDNODUCHO radiála. Ak niečo vedie z okraja cez cetrum na iný okraj, je to diametrála, resp. transverzála. Ak niečo vedie z okraja na okraj mimo centrum, je to tangenta.
Reakcia na: Petto #112:
Petto to sa dá aj teraz bez L6.?
Reakcia na: Viko #115:
Ako III. etapa (tram-trainu) bola prezentovaná trasa Jesenského - Špitálska - "štátna nemocnica" - Hlavná stanica. O Štefánikovej sa nikdy oficiálne nehovorilo.
Reakcia na: Viko #115:
L6 bude len polovičná radiála, pretože ju v budúcnosti asi useknú na Molecovej. L1 je centrum. Takže plná radiála je len L3. K tomu stačí pridať jednu z dvoch: Vajnorská alebo Ružinovská.

ad zahustenie: Súhlasím do tej miery, že zahustenie spojov pomáha zmierňovať problémy s prestupovaním.

Ad L8: Teraz nie je napríklad obslúžené Šafko v jednom smere - kto by sa vozil okolo Reduty s vyrovnávacou prestávkou? Ak má niekto obavy o naplnenosť L8 v úseku Pe, možno by sa dal využiť obrat na Jungmanovej,ale tie výhybky sa že vraj neskôr uzamknú. Ja som len chcel naraz vyriešiť problém konečnej L8 a problém neexistencie priameho spojenia budúcej petržalskej radiály s uzlom Trnavské mýto a východnou časťou BA, čo nemožno len tak odbaviť. Pomohol by aj vlak, keďže na východ koľaje z Pe vedú.










Reakcia na: kri #113:
Takže rozumiem správne, že riešením by boli spoje z každej radiály na každú? ?

Btw, k #110 len toľko, že "rapídny nárast" sa dá riešiť zahustením spojov (v Rači by sa uživilo), nielen zvyšovaním počtu liniek. Štyri linky nikdy rovnomerne vyťažené nebudú, viď KV.
Kam poslať L8? Kam ju Ružinovčania potrebujú? Centrum majú pokryté, západ mesta tiež, do Rače okľukou cez Vazku ani na Zlaté cez centrum to nebude konkurencieschopné. Na stanicu po I. Karvaša je proti Obchodnej slabší cieľ a ohľadom Petržalky som sa už vyjadril. L68 nie je len pre nemocnicu, ale aj pre ciele po trase. A cestovať zo Šustekovej na Miletičku cez Kamenné? Nie, vďaka, to fakt nie je alternatíva.

---
#111 Petto: Ako 3. etapa NS MHD bolo svojho času prezentované napojenie Hlavnej stanice cez Štefánikovu.
Reakcia na: kri #113:
Ale ved nikde nie je pisane ze elektricka musi vyhovat celej Petrzalke , Petrzalka nie je budovana pri 1 dopravnej tepne ako su Karlovka,Dubravka. Ma 5 mostov, tak elektricke bude vzdy konkurovat aj bus. Ak aj sekneme L9 z Ruzinova do Petrzalky tak stale to bude pomalsie o hodne ako taka 68 ak by vyrazili spolu zo Salezianov a stretnu sa pri petrzalskom Kauflande.
Reakcia na: Petto #112:
Práve ten 1 prestup (cca 2-6 minút cez školský rok) ale rozhodne o tom, že sa z Pe rozhodne isť kopec ľudí busom (napríklad už len preto, že im vyhľadávač neukáže spojenie električkou) a investícia za 130 mil. sa tým ekonomicky znehodnocuje.
Reakcia na: kri #110:
Z Petrzalky ak by boli 1,3,6 tak s 1 prestupom na hrane sa dostanes vsade do celej elek.siete.
Reakcia na: Viko #109:
co je III.etapa ? ?
Reakcia na: Viko #109:
1) Môže mu byť konkurenciou tam, kde cestujúci musí ešte od zastávky tangenciálnej linky presupovať na radiálnu električku. Napríklad z Pe do Ružinovskej nemocnice. Význam majú aj tangenciálne linky, ale aj prepojenia z radiály na radiálu. Nech si spraví DPB prieskum alebo nech sa to otestuje v praxi.

Po dobudovaní 2. etapy v Pe odhadujem rapídny nárast počtu cestujúcich. L1, L3 a L6 stačiť nebudú a bol by to výsmech, aby sa z Pe nedalo priamo dostať do polovice bratislavskej električkovej siete.

A kam poslať L8? Lebo teraz majú ružinovčania iba jednu linku, ktorá ide ďalej ako do centra.

2) ok, beriem. Je smutné, že aj na novej trati bude max 50km/h. Pritom každá ušetrená minúta je dobrá, lebo niekedy je rozhodnutie bus vs tram len o "chlp" pre bus. Inak tiež si myslím, že L94 cez centrum nemá budúcnosť.

3) Ide len o linkové vedenie na už vystavaných systémoch. Nová linka (napr. L8 do Pe) sa dá otestovať aj v realite napríklad pri nejakej veľkej výluke alebo aj bez nej.
Reakcia na: kri #108:
1) Kým bude stáť Most Apollo a existovať linka cezeň, tak pomaloelekktrička mu konkurenciou nebude. Prívoz k tram, prestup a teriganie sa cez centrum nenahradia svojimi parametrami priame spojenie. Navyše, ešte nedávno panovala zhoda, že máme priveľa radiálnych a primálo tangenciálnych spojení, tak prečo ho škrtať?
Minule mi niekto vyčítal, že som za linky z Petržky všade a ty mi teraz vyčítaš, že na smer Špitálska mi stačí L3 ?
Navrhujem L1, L3 a nejakú linku na západ (6?). Ale nedá sa vymyslieť 100% riešenie, keď netuším, či mám alebo nemám rátať s traťami na Nivách či okruhom.

2) Ja niekde bojujem za "neohrozovanie" existujúcich liniek?
Byť to na mne, L94 sa už dnes sekne pri TPD. Po predĺžení papá L93 a 191 len po Janíkov dvor, po III. etape by som prežil aj bez L83, s Prievozskou radiálou alebo trolejovou 68 i bez 88... Len ide o to, že linky cez Apollo/Prístavný by som určite nenahrádzal radiálou do centra.
K historickej poznámke, je rozdiel hodinová kapacita električky a ťažkého metra. To metro by bolo zúfalo neefektívne, keby ho nepoužívali všetci, preto sa vtedy tak rátalo. Lenže dnes by bolo problémom v špičkovej prevádzke natlačiť na električku tých ≈ 80tis. Petržalčanov, Slnečničanov, Rusovčanov atď.
K súčasnej poznámke, Bory tiež neumožnia vyškrtať všetko ostatné (lebo Lamač, lebo Záhorská, lebo expres 21, lebo zo Starej Dúbravky bude odpor prestupovať na 1-2 zastávky); Vajnorčania sa tiež nejavia nadšne pri predstave náhrady L53 elinou (netuším prečo). A hlavne si neklaďme falošné buď-alebo dilemy. Bez výstavby tratí sa doprava sama nevyrieši, preto by mali byť prioritou všetky.

3) Áno, niekomu vyhovuje rýchly spoj, niekomu známa trakcia, niekto ma čas sa voziť tým, čo má najbližšie zastávku. A teraz čo, vystaviame tri systémy na týchto troch východiskách? Nie je načase rozhodnúť sa, aký je primárny cieľ rozvoja siete liniek?
Reakcia na: Viko #101:
1) Verím, že L9 je aktraktívna cez Špitálsku, ale ak sa dobuduje trať to Pe, bude musieť niekto rozhodnúť, ako najlepšie zapojiť Petržalku do električkovej siete - konkrétne vetva od Krížnej. Možno L9 cez SNP padne za obeť. Prípadne navrhni ty linky do Pe po dobudovaní 2. etapy?

2) Viem, že Petržalka nie je líniová, ale to sa rozhodlo v minulosti, že sa vybuduje centrálna rýchlodrážna os, ku ktorej sa budú zvážať cestujúci. Kedysi dávnejšie bol aj na tomto webe v tejto veci súhlas, iba teraz zaznamenávam hlasy proti. Načo investujeme 130 mil. (vrátane II. etapy), keď majú do Pe premávať iba také električkové linky, ktoré "neohrozujú" už existujúce bus linky. Zaplaťme potom radšej tie Vajnory alebo Bory.

3) Treba dať cesjúcim obe možnosti a ukáže sa, čo im viac vyhovuje. Cestujúci majú rôzne ciele ciest a rôzne nároky na kvalitu dopravy a spoľahlivosť. Teraz DPB preferuje bus.



Reakcia na: Error 0x007 #93:
Nevidím to reálne, ale aj BID môže variť len z toho, čo má DPB k dispozícii. Pointa príspevku #71 bola ale inde. Tam som skôr narážal na tu skostnatenosť. Je faktom, že kačice na linke 7 sú dlhoročnou tradíciou. Potiaľ je to okej. Ale skutočný stav, skutočné využívanie električiek cestujúcimi na Račianskej radiále je dnes niekde úplne inde. Skutočný PDO však nemôže vychádzať z historických poznatkov, musí predsa vychádzať zo skutočnej, aktuálnej situácie. Tu mal magistrát povedať bububu, ale tam predsa ostávajú stáť ľudia na zastávkach, ktorí sa nezmestia do vozov, tam nemôžu byť kačičky. Ale ďalší problém je v tom, že ani so súpravami to tam jednoducho už nestačí, dopyt je enormný.
Reakcia na: S499.1023 #105:
Ja som poukazoval na výstavbu ako takú, ktorú som videl fyzicky a preto som neťahal históriu. O tom viem! Inak Metrobusova linka 59 premávala od Arabella park po Fritz-Mayer-Weg naspäť v 10min. Intervale. Po otvorení trate ktorú budovali od Effnerplatz po St. Emmeram, spomínaná linka zanikla. 2015/2016 vznikla druhý krát keď klasickú linku 144 prerobili na Metrobusovu linku 59.
Reakcia na: Salomon #96:
Máš síce všeobecne pravdu ale opomenul si, že toto má uplne inú históriu - tá trať viedla ku Cosimabadu, potom bola v rámci výstavby metra k Arabellaparku "dočasne" skrátená na Effnerplatz a potom po dlhých, dlhých rokov bola využitá územná rezerva a trať novopostavená a súčasne predĺžená do Sankt-Emmeram.
Reakcia na: ufo #99:
Ona zaňho totiž nie je náhrada, je to nevďačná, zle platená práca a zlomkovec to robí len kvôli možnosti uplatniť svoje hypertrofované ego normálneho rozchodu.
Reakcia na: kri #100:
Prehodením odpíliš spojenie SNP - Zochova a Karlovke zoberieš využívané rýchlejšie spojenie s SNP. Momentálne to má Ružinov dobre nastavené.
Kedysi to bolo iba s vymetákom L86 prípadne špičkovou L96.

Máš problém prestúpiť na nám.SNP z Petržalských liniek na L9 , keď potrebuješ ísť električkou?
Reakcia na: kri #100:
A koľko spoločných zastávok majú dve tie linky? Ružinov aj Petržalka sú rozlohou dosť veľké na to, aby sa považovali za jedno miesto. To nie je napr. Dúbravka, ktorá je takmer celá postavená okolo jednej hlavnej cesty.

Prehodením liniek 8 a 9 zas narobíš problémy inde.
Reakcia na: kri #100:
1) pravidelne tu niekto pripomína, že L9 je najatraktívnejšia cez Špitálsku, kde zároveň pomáha odľahčovať L4.

2) Aspoň si sa pozrel do mapy, kde ide L96 a L98? Petržalku pri jej veľkosti treba vnímať takmer ako mesto. To nie sú Dlháče, kde je všetko za rohom. Je azda logické, že tak plošne rozľahlé územie bude mať viacero liniek na podobné smery, aby sa zabezpečilo dostatočné pokrytie územia bez toho, aby Lúky mali vyhliadkovú jazdu po celých Dvoroch, Hájoch i Ovsišti (čo by na vodičoch a vozoch zas nič neušetrilo).

3) Ak jednoducho sú dnes z Petržalky do Ružinova nosné abus linky s istou rýchlosťou, aký dôvod, aké morálne právo máme nútiť ľudí aby viac prestupovali (z toho 1x v mimoriadne dementnom uzle) a ešte im to aj dlhšie trvalo? Alebo ide len o to, že majú teraz povinne všetci chodiť po Starom moste?

4) V Petržalke fakt nevidím prvky systému odvšadiaľ všade už od redukcie v roku 2005. Áno, s predlžovaním TT a rastom Slnečníc bude treba dopravnú obsluhu podrobiť zmenám, ale myslím si, že najväčšie pole neorané sú chaosy v oblasti Zlaté Piesky-Rača-Vajnory či Lamač-Dúbravka-Bory. Tu sa dá nastolením poriadku dosiahnuť omnoho ekologickejší a ekonomickejší stav. Ak chceme čistejšiu Petržalku, nech sa konečne zatrolejuje L68 + Ovsište.
Reakcia na: david1 #98:
Myslel som to predĺženie L8 do Pe samozrejme po prehodení trás L8 a L9 v centre.

Ad L96, L98: Však píšem, že Petržalka má linky odvšadiaľ všade. Na to isté miesto sa vieme dostať aj troma-štyrmi spôsobmi. Ide o to, či je to efektívny a ekologický systém dopravnej obsluhy pre mesto.
Reakcia na: S499.1023 #90:
Ten človek je nejaká "chránená dielňa"? Ak hej, kľudne nech ho tam držia, ale schvaľovacie kompetencie by som rozhodne presunul na niekoho, o kom nie sú pochybnosti o duševnom zdraví.
Reakcia na: kri #97:
V súčasnom trasovaní cez Obchodnú je L8 do Petržalky blbosť aj keby tam bolo klasické obratisko.
Z Ružinova máš L96,196 či nosnú a rýchlu L68.
Ak by sa trochu zredukovali busy z Petrzalky cez Dunaj a spravil návoz na Farského z viacerých smerov, uživila by sa okrem L6 aj predĺžená L8. Ale na to nie je vôla (veď busov aj vodičov máme dostatok) a ľudia si už na tie busy odvšadial-všade zvyli. A samozrejme na L8 nie sú vozidlá pri neexistencii klasického obratiska.
Reakcia na: Error 0x007 #92:
http://www.tramgeschichten.de/wp-content/uploads/2008/06/emmeram_planung.png

Dúfam, že sa Vám to otvorí. Tu, je jeden dôkaz, že to ide, koľaje sa nemusia vytrhávať ale máš pravdu v tom, že projektant!!! Sú, aj ďalšie mestá kde takto predlžujú trate a koľkokrát je to obratisko zložitejšie!

Keď som písal, že časom pridajú okrem dvoch aj tretiu linku, tak medzi riadkami to neznamená až po otvorení druhej etapy! Ono to bolo vážne myslené ešte pred výstavbou druhej etapy. Po ďalšie; kým postavia trať na koniec Petržalky už budú skolaudované domy od J&T, Muchovo nám a atď. Netvrdím, že rapídne stúpne vyťaženosť ale bude treba posilniť a je mi už jedno akým spôsobom. Tu v BA by mali kopec nezmyselných liniek zrušiť ale radšej sa tu budú ľudia ozývať pre tretiu linku ? Nech to len vyskúšajú a po ďalšie s týmto článkom prišiel iba imhd lebo DPB zatiaľ nič take neavyzuje. Takže klídek,jo?
Slovami klasika populizmu: Ľudia si zaslúžia linku na každú radiálu ?
Reakcia na: Error 0x007 #92:
Bola aj verzia, kde bolo obratisko mimo osi trate a pri predĺžení by sa iba dorobili výhybky a trať by pokračovala pričom obratisko by mohlo ostať... niečo ako ŽST Vinohrady, alebo ako sú údajne nachystané aj Komisárky....
Reakcia na: Solider #71:
Je realne, ze by sa v blizkej buducnosti planovanie CP presunulo napr. pod BID ako koordinatora a DPB by to proste iba odjazdil?
Reakcia na: Salomon #82:
Plnohodnotne obratisko by teraz az tak potrebne nebolo, keby:
1.) Projektant nenakreslil dnesnu konecnu tak dementne.
2.) Keby sa do Petrzalky zbytocne nepredlzovali linky.

A hlavne, povodne obratisko s rozmermi "n+1" naozaj branilo v dalsej vystavbe (zase debilne naprojektovane), kolaje by sa museli vytrhat pri predlzeni trate a bud by sa obratisko zrusilo alebo cele posunulo...
Reakcia na: S499.1023 #90:
Nové vozidlo "s osvedčenej rady" na metrovom rozchode... nezlúčiteľné s jeho videním sveta.
Reakcia na: Solider #86:
Vraj sa zaťal, že to neschváli.
Reakcia na: Solider #85:
No veď práve - záujem proste nie je.
Reakcia na: Solider #87:
Prejazd 10km rýchlosťou ešte vydrži aj 15 rokov ?
Teraz je tam "luxusná" 30km/h

To posilnenie vlakov beriem ako hotovú vec. Stačí sa pozrieť čo robí teraz výluka pri Blatnom.
Reakcia na: Valec #84:
Zaujímavá myšlienka, ale neviem, či skôr nepríde k zatvoreniu trate na Zlaté piesky, sledujúc žalostný stav koľajovej trate od vozovne po Tesco ?
Reakcia na: S499.1023 #81:
S čím konkrétne mal problém pri LF2? Lebo 2x LF2 je už ozaj iná káva, okamžite uplatniteľné na takej linke 4 alebo 5.
Reakcia na: S499.1023 #80:
Preradenie vozov medzi vozovňami je len organizačno-technická záležitosť, veľmi jednoducho vyriešiteľná, pokiaľ by bol záujem.
Reakcia na: Solider #76:
A to si ešte asi nepočul, že jedným z variantov pre posilnenie MHD k ŽST Nové Mesto (lepšie spojenie s centrom v prípade zahustenia železničnej dopravy) je, že by sa vymenili konečné L4 a L2? Len neviem, na ktorej z nich by tie kačice jazdili potom.
Reakcia na: Salomon #82:
"okrem dvoch liniek časom pribudne aj tretia"

Časom, to je aj po otvorení II. etapy trate, vtedy to bude mať aj význam, nakoľko bude treba vyššiu kapacitu v Petržalke. Ale teraz?
Túto diskusiu sledujem už dlho a prepáčte ak sa vyjadrím, tak ako sa vyjadrím! Pamätám sa keď prebiehala výstavba električky do Petržalky, boli tu ľudia čo vraveli načo obratisko, veď BA nakupuje obojstranné električky. Navyše, tu aj spomínali, že ak by to obratisko bolo, tak sa nedá predĺžiť trať ďalej! Prepáčte ale stupidnejšiu odpoveď som nepočul! V iných krajinách to ide len na Slovensku nie! Zrazu tu niektorý zisťujú, že to obratisko chyba! Keď som to spomínal ja, tak ma ukrižovali. Teraz k linke 6; keď sa otvorila trať do Petržalky, tak média oznamovali obyvateľstvu, že okrem dvoch liniek časom pribudne aj tretia! Povedal to vtedy aj Nesrovnal a ešte niekto. Nato ste už zabudli?! Teraz chcete spísať petíciu kvôli tomu?Budete ako ty na Jungmannovej čo nechceli štvorprúdovku a teraz sa chytajú za hlavu, že parkovisko už im nikto nevráti a že ta provizórna cesta najďalej ostane!
Reakcia na: Solider #76:
Okrem toho, podľa mňa trestuhodnejšie je, že nebyť uja s zlomkovým menom, miesto posledných novostavieb K2 na starých papieroch mohli byť zakúpené VarioLF2 s možnosťou mnohočlenu a dvojice takýchto by našli uplatnenie hneď aj dnes.
Reakcia na: Solider #76:
T3 bolo do poslednej chvíle dosť a vidíš, aké je využitie posledných modernizovaných T3P...
Reakcia na: MatejBA #77:
Tak toto je podstatne inakšia forma diskusie. To je o tej neexistujúcej koncepcii obnovy, ako som už písal.
Reakcia na: MatejBA #72:
1) Pri K2 sú nižšie náklady oprávnené, ale daňou za to je menší počet prepravených cestujúcich, než v 2x T3. Okrem toho, 160 kW výkon motorov v K2S je asi toľko, koľko má výkon sólo T3, len tak na porovnanie.
2) Nesnívali a preto to aj teraz tak vyzerá. Pred piatimi rokmi vyzerala Trnávka ako múzeum, teraz zase Krasňany vyzerajú ako múzeum. Nákup nových električiek v nedohľadne, modernizácie v nedohľadne, koncepcia nijaká a priebežná obnova nijaká. To, že sa podarilo kúpiť toľko nových električiek a trolejbusov, tieto dve trakcie v Bratislave zachránilo pred koncom a môžeme byť vďační.
Reakcia na: Solider #76:
Lenze casto diskusia v DPB neznamena nic. O metre sa diskutuje odkedy, 1980? 🙂
Reakcia na: S499.1023 #75:
V čase modernizácie posledných kačíc sa už minimálne diskutovalo o zavedení dvojlinkového variantu, kde sú kačice takmer nevyužiteľné. Namiesto posledných novostavieb K2 mohli byť v tom čase zakúpené novostavby T3, resp. poslané do Šumperku mladšie vozy T3, v tej dobe sotva 20-ročné. Namiesto toho sme sa trestuhodne a z dnešného pohľadu možno až nepremyslene zbavili takmer všetkých T3. To osobne považujem za veľký historický dlh.
Reakcia na: Solider #71:
Pri modernizácii kachien nikto ani v najbujnejších snoch nesníval o takej obnove vozidlového parku, tam strieľaš vedľa.
Reakcia na: 810zssk #73:
Ale vsak ako vzdy IvoN to nejak srovna ?
Reakcia na: Solider #71:
Ked mesto bezhlavo peciatkuje bez rozmyslania, tak na seba prebera zodpovednost a podnik sa uplne opravnene moze vyhovarat. To ze HMB si nevie spravit poriadok so svojou akciovkou je len a jedine ich obrazom.
Reakcia na: Solider #71:
Len 2 poznamky:
- Nerata sa T3P ako 2 vozy namiesto 1 u K2S? (a preto vyprava "menej vozidiel" a "mensie naklady")
- Myslis si, ze pred 5 rokmi sme vobec snivali, ze niekedy bude na nove elektricky? ?
Reakcia na: si #61:
Určite poslancov dosadených do dozornej rady a potom aktívnych poslancov po trase. Pretože podnik sa rád vyhovára, že to si takto objednalo mesto, ale nepovedia aj B, že to takto napísal Weigl do plánu dopravnej obslužnosti, ktorý na magistráte len opečiatkovali. Mesto nemá poňatia o tom, kde čo premáva a či to stačí alebo nie. A potom to aj tak vyzerá. Takže sa ľudia musia ozvať, pretože inak to pre nich vytvára dojem, že je všetko v úplnom poriadku.

A pokiaľ ide o račiansku radiálu, je až na zaplakanie, že Rača bola donútená si zaplatiť ranné predĺženie linky 7, na ktoré majú úplne legitímny nárok, a doteraz som sa v žiadnom inom meste nestretol s tým, aby si mestská firma žiadala dodatočné finančné plnenie na zabezpečenie základnej dopravnej obslužnosti od svojich vlastných obyvateľov prostredníctvom rozpočtu mestskej časti. Ktovie, či to náhodou nenapĺňa znaky skutkovej podstaty trestného činu podvodu. Nakoniec, vypravovanie kapacitne nedostatočných kačíc namiesto zbytočne a neodborne odstavených T3P je nielen na zamyslenie, ale pre organizátora modernizácie 35 kačíc aj na dlhoročnú basu.
Reakcia na: jandro #69:
Prosím? L2 neexistuje či čo tým chcel básnik povedať?
A hlavne, L93 časom nahradíme ďalšími prestupmi? Či postavíme za milióny trať na sídlisko a necháme ju duplikovať autobusmi, aby náhodou najväčšia MČ nemala lepšie podmienky než Ružinov či Rača?
predpokladám, že 1-tka časom nebude jazdiť do Petržalky, lebo veď nemôže byť Petržalka jedinou mestskou časťou s priamym spojením na Hlavnú stanicu 😉
Reakcia na: Ámos #64:
To nie je porovnateľný príklad.
X13 ponúkla nové spojenie, ktoré pred ňou nebolo (hl.st - Nám. SNP, hl.st. - Eurovea, Nám. SNP - Eurovea) a kde sa inak dalo dostať len časovo dlhšou trasou (značnú časť pešo) resp. nie práve najideálnejšími prestupmi.

Naproti tomu predĺžená L6 ide presne po tej istej trase ako kombinácia 1/3+6, prestúpiť možno na hrane resp. prejdením 10 metrovej vzdialenosti a maximálna možná časová úspora sú 4 minúty. Jedinou novou reláciou je Karlovka - SND.
Reakcia na: david1 #66:
Ja ti neviem? Ja som sa len pytal, ci je to taky problem. Nie som vodic ani dispecer.
Mozno za pomoci zalozaka bez voza, striedaca?
Reakcia na: Ámos #63:
Ako by sa potom vrátili na svoje služby pri rozdielnych obehových časoch?
Reakcia na: Valec #62:
Hej jednosmerne. Obdoba L123 ?
Reakcia na: Valec #49:
Ano. Je celkom vseobecne znamen, ze ponuka vie generovat dopyt. Ostatne, je to celkom zname aj z prostredia DPB. Napriklad X13, ktora zacala s MIDI a ku koncu ani 12m sola nestacili.
Reakcia na: david1 #41:
ja viem, ZENIKDYSTOTAKNEROBILO, ale je velky problem, aby prve vozidlo v poradi, sa vydalo z konecnej na tu linku, ktora ma najblizsie odchod?
Reakcia na: david1 #60:
A zároveň odbudla väčšia časť popoludňajšej špičky v pracovných dňoch v smere z centra. ?
Reakcia na: Solider #54:
na magistrat sa napisat ohladne tohto chystam, mas aj nejaky tip ktorych poslancov dat do kopie ? 🙂
Reakcia na: Valec #50:
Keby ju dali o 2 min.skôr tak by išla pred L3 a aj v preklade s L5 opačne.
Takto je to na hlavu. Ide v závese plnej L3.

Pozerám, že pri nej pribudol prázdninový CP. Že by dostali rozum a bude aj cez prázdniny?

Reakcia na: kri #58:
"musí sa zabezpečiť" = musí existovať dispečerský systém, ktorý vyhodnocuje meškania vozidiel, následne podľa kritérií vydáva pokyny pre vodičov, z ktorého nástupišťa majú ísť, a posiela údaje do tabúľ. Alebo musí existovať dispečer, ktorý toto celé zabezpečí ručne. Zatiaľ nie je ani jedno ani druhé. Len tá 6 akosi bude.
V članku sa píše: "cestujúci nedostanú žiadnu informáciu o tom, že električka pôjde z iného než bežného nástupišťa"

Na Jungmannovej nainštalované svetelné tabule na oboch zastávkach. Aspoň sa využije aj tá, ktorá je dnes zhasnutá. Musí sa ale zabezpečiť, aby to bolo na nich vždy správne uvedené. Zastávku Jungmannova používajú zväčša domáci, zvyknú si.


Vie sa, koho je to iniciativa?
Podľa mňa je predĺženie 6 v súčasnom stave plytvanie vzkm. To jazdia v Petržalke linky 1 a 3 v špičke také plné, že je nutné pridať tretiu linku? Po predĺžení až do Janíkovho dvora určite, ale nateraz mi to príde zbytočné. Skôr mi to pripadá ako splnenie nejakého šotosna, že linka 6 sa po rokoch vráti do Petržalky a že bude nejaká linka využívať pravú odbočku z Jesenského na Štúrovu.
Reakcia na: Pe67 #45:
Podľa mňa to dal ako podporu pre Mike. Cez víkend na L9 majú prevahy práve K2S (5 zo 7) a tam smerovala tá jeho otázka. Takže podľa mňa tam navrhuje práve 29T,
Reakcia na: si #46:
Treba napísať na magistrát a rozoslať kópie poslancom.
Reakcia na: david1 #43:
Keby chceli, tak to už dávno opravia. Celá L7 je jeden veľký vtip.
Reakcia na: Pe67 #47:
Ďalší dôvod je, že niektorí vodiči sa bezdôvodne šuchtajú a tak bežne jazdia na –4.
Viem že ide asi len o mútenie bahna...Ale na jednej strane je pravda, že radiály rátajú s 2(+1) linkami. Petržalka dve linky dostala. Áno, je krátka. Dnes. O rok to už pravda nebude možno, možno o dva (perfekcionista, však laminátka 🙂 ?) a potom by k tomu istému prišlo tak, či onak. Navyše po predĺžení l.1 až na Vyšedhradskú (Nazývajte si to kľudne janíkovým dvorom..kto chce ako chce) príde aj k eliminácii l.93, resp k jej skráteniu, tak je pravda, že ak niekto chce riešiť, nech si už aj teraz kľudne rieši. To, že l.6 tam spraví bordel dnes, je jasné. Jer jasné, že výprava utrpí veľa. Avšak, možno historické riešenie, ale pre prípady záloh a iných kravín prispôsobiť dačo na PX riadenie? Prípadne, rusáci si toto aj celkom fešne upravili, keď na T3 osadili na ľavobok len dvojicu dverí (tým pádom pri PX šli 3+2 dvere), u R.P by toto vzhľadom na absenciu istých prvkov pod podlahou nemuselo byť úplne nerealizovateľné. Aspoň teda u nejakých 2-3 súprav toto spraviť pri veľkej prehliadke...a pre prípady šup prdelí xobě a je aspoň provizórne riešenie.

Chápem okamžité ohlasy typu "nie je NP" a načo, a drahô, a..však sami na toto budete niektorí prehnane reagovať... Ale zas...ak nemám na nové, a mám kopec starého, pre prípad Záložáku ak sa fakt minie 25+5 30T, tak nasadím aj toto.. Úprimne, radšej pôjdem rozheganým vysokopodlažákom, než moknúť na daždi a čakať na daľší spoj z dôvodu vynechania.

Inak neviem či dole niekto tiež rozoberal..Ale bolo písané "ak príde na iné nástupište, ľudia nebudú info......." Ja neviem teda, ale ak ide zmeškaná, systém to už na starom novom moste musí na zastávke SAD JK vedieť načítať v akom poradí vozy prídu. A pridať prácu niekomu (napr hlavnej stanici? ) posielaním dát o tom, čo sa deje o pár km dalej, a ak príde k zmene nástupišťa, nabehne na odchodovej tabuľi hláška, a navyše ten super audio systém čo by mal byť na zastávke aj na vozidle by o tomto mohol kvákať vopred...keď nie automaticky (čo mi príde asi ako 10 príkazových riadkov) tak aspoň takto diaľkovo odniekiaľ. Či?
Reakcia na: Pe67 #42:
Či to nebude tým, že v opačnom smere ide 2 minúty pred L5.
Reakcia na: Ámos #39:
Áno, naplnila by sa. Medzi Mostom a Petržalkou. Či by zrazu začalo by zrazu viac ľudí cestovať do Karlovky?
Reakcia na: Zvero #44:
Nuž obratisko sa nezriadilo v Petržalke pre dočasnosť. Na tom by nebolo nič zlé, ak by bolo vybudované s rozumom a nie v tomto, najhoršom variante.
1. Najlogickejšie riešenie by bolo, ak by boli nástupištia na úplnom konci trate a obe výhybky ešte pred nimi. Získalo by sa
a) pár desiatok metrov, o ktoré by to mali cestujúci bližšie k nám. Hraničiarov a teda čo najlepšie využitie položených koľajníc a
b) možnosť vedenia každej linky na "svoje" nástupište/výstupište, cestujúci by použili to nástupište, z ktorého by podľa tabule odchádzala električka skôr, prípadne, ak by im to nebolo jedno, ktorou linkou pocestujú, vybrali by si nástupište podľa linky.
Prečo sa variant jedna nepostavil, netuším, je to podľa mňa hrubá neprofesionalita.
2. Aj pri dnešnej polohe nástupíšť, ak by boli obe výhybky ešte pred nimi, bolo by to lepšie. Získali by sa aj odstavné koľaje, ktoré by pri variante 1 neboli.
3. Ale aj pri súčasnej polohe výhybiek by stačilo, ak by boli obe ľavé, teda aj tá pred nástupišťami. Potom by sa štandardne jazdilo tak, ako dnes, ale v prípade meškania, by meškajúci spoj prešiel do protismeru, rovno na nástupište. Kde cestujúci vystúpi, je mu jedno, avšak pre nastupujúcich by sa nič nemenilo, nastupovalo by sa vždy na rovnakom nástupišti (ako dnes).
Práve var. 3 by sa dal realizovať počas jednej víkendovej výluky, len by sa výhybka pred nástupišťom otočila.
Ale ktorý projektant vymyslel (a kto schváli) súčasný stav je mi záhadou. Stačilo sa pozrieť len trošku do zahraničia...
Reakcia na: Zvero #44:
Električky meškajú hlavne z dôvodu:
- státie na svetlách
- nespočetné množstvo rýchlostných obmedzení po meste
- veľké množstvo cestujúcich a tým pádom dlhšie státie na zastávkach - iba určité linky v určitých časoch, hlavne linka 4.

To že električky jazdia na samostatnom dráhovom telese ešte neznamená že je to bez problémov. Vodiči osobných áut veľmi radi ohrozujú električky pri prejazde cez trať a čo stvárajú chodci radšej ani nepíšem.
Reakcia na: dupe #18:
hej a cez prazdniny si zas budu striedajuci vodici na vinohradoch robit srandu ci su v raci hody ked sa nebudu vediet rano pretlacit do kabiny (vylucenim spickovej 7cky a zriedenim intervalu z 8 na 10 minut na zvysnych 2 linkach dochadza k vyse 40%tnemu poklesu kapacity z 22.5 spoja/hod na 12 spojov/hod, tolko ludi dovolenky pocas leta nema....)
Reakcia na: Zvero #44:
S tými K2S na linke 9 si to dúfam nemyslel vážne. Toto tu už bolo a bola to katastrofa.
Otazky k clanku: za prve, elektricka nema co meskat v normalnej prevadzke, je na samostatnom drahovom telese. Ak meska, treba sa pytat, preco, ake su priciny, ich percentualny podiel a ci su na aktualne obmedzenia prisposobene aj chronometraze cestovnych poriadkov - co samozrejme nemusi byt jediny dovod.

Za dalsie, koho napadlo zriadit tretiu linku na docasnom vystupisti, kde nie je zriadene obratisko a preco?

Za dalsie, preco sa v Petrzalke nakoniec nezriadilo normalne obratisko a kto o tom rozhodol? Pokial viem, toto bola jedna z najvacsich zahad a neistot, kde nikto nevedel poskytnut isteho casu pravdivu, presnu a hlavne definitivnu informaciu. Teraz to sposobuje problemy, pretoze vdaka neexistencii obratiska moze premavat do Petrzalky iba jeden a specificky typ elektriciek. Velmi hlupe, neprakticke a nestastne rozhodnutie.

Za dalsie, je skutocne potrebne tahat do problemoveho useku dalsiu linku, ked sa da bez problemov prestupit na Safku?

Posledna otazka, ktoru polozil Mike a ku ktorej sa pripajam je, preco nemozu na L9 premavat 29T miesto K2S?

Uplne typicke pre BA, niekto urobi blbe rozhodnutie a potom sa nabaluje problem na problem...
Reakcia na: Pe67 #42:
Hádam to od Septembra opravia.
Reakcia na: david1 #40:
Tá L7 poobede je dobrá haluz. Na Americkom.nám ide vždy jedny svetlá za L3. Ešte nikdy som v nej nevidel viac ako 10 ľudí.
Reakcia na: Ámos #39:
Ak by tam bolo klasické obratisko budiš.
No máš v článu jasne napísané ako sa tam "luxusne" vedia obiehať vozy.
Reakcia na: Pe67 #38:
Aj L7 ide do mesta minútu max dve za L3 a predsa ju odbremeňuje .
Pri nej zabudli plánovači že už nejde priamo na Obchodnú a nechal sa pôvodný CP.

Myslel som kapacitne samozrejme.
Reakcia na: david1 #21:
Predlzenim do Petrzalky by sa mohla naplnit ?
Reakcia na: david1 #29:
"L9 výrazne odbremeňuje L4 v úseku Trnavské mýto - Karlovka odkedy je vedená po Špitálskej."

Tak toto určite nie, keďže ide 9ka 2-4min.za 4kou a potom 11-13min. nič.
Reakcia na: Petto #36:
V L4 je podobne množstvo cestujúcich po 19 tej ako v L3 smer Rača, prípadne ako v L4 smer Vajnorská. V nej sa tiež už stojí od Kamenného . No a L3 sa ešte dotláča poriadne na Račku.

Valec poukazuje že tých 10-15 ludí sa úplne v pohode zmesti do L4 . Po 19 tej ide o zbytočné plytvanie vozokm. X krát to mám odsledované z Hviezdoslavovho nám. či od mostu SNP.

Špičkovú prevádzku L6 nikto nespochybňuje . No ideal s kachnami.

Tu však víťazí dôvod že aj Jurák potrebuje delenú linku no a nemá na to kachny...
Presunúť ich do Juráku alebo žeby vodiči z Juráku nastúpili na službu v Krasňanoch je nemožné...



Reakcia na: Valec #35:
Ano po Molecovu, ale budis nemame obratisko na Molecke tak logicky ide "ludoprazdna" do karlovky az na koniec. A po 19tej ci samotna L4 postacuje z centra smer KV to dost o tom pochybujem. Ci chceme ist cestou napchat dalsich ludi z L6 (hoc aj tych 30ludi) do L4 v ktorej uz stoja ludia a urobit z L4 sardinkaren ? Plus po 19tej interval 15min oproti spickovom 4min (ci 5min v lete).
Reakcia na: Petto #26:
Počkaj, bavíme sa o špičke (t.j. do 19tej) alebo o večernom sedle (do 21tej)? V špičke rozhodne význam má (po Molecovu) aj keď stačí aj menej kapacitné vozidlo. Či ju ale treba až do 21, to dosť pochybujem.
Míňa sa na duplicitné spojenie s L1 a 3 a prečo tu nikto nepíše, že sa zbytočne míňa na 97??? Toto je iná drzosť, tak nech zrušia 97 a je to.
V Bratislave sa vždy niečo zakazuje kvôli nehodám električiek. Pýtam sa, koho je to vina, že sa vykoľajila električka v Petržalke a, že na zastávke Lafranconi narazila električka do električky?! Kto tým trpí v podstate je cestujúci lebo z elektricky do elektricky sa nedá prestupovať! Načo je prestupný lístok keď si po väčšine musíme kúpiť druhý lebo 30 a 60 je niekedy veľa. Ak by sa na Jungmannovej spojazdnilo druhé nástupište ľudia si zvyknú. A keď už sme pri iných mestách, v Nemecku som sa stretol aj s tým, že na konečnej môžu ľudia nastúpiť do vozidla a čakajú kým vozidlo neodíde podľa cestovného poriadku.
No 6 sa vráti z historického hľadiska a myslím, že aj 4 premávala do Petržalky ale uvidíme ako to bude fungovať !
Reakcia na: david1 #29:
Ved ja nenamietam proti posilneniu L8 vacsimi vozmi. Ale nie som zato aby sa rusila uplne L6 ked mame na to kapacity aj K2S a sola T3P,ktore su vhodnejsie pre nu. A jej predlzenie je tiez zbytocnne. Ale ma nepresvedcite ze samotna L4 staci cez letnu spicku ?
Reakcia na: Petto #28:
V čom? 10 min. interval je na všetkých nosných električkách. Nosnejšie nemáme...
Keby boli na L6 kapacitne vhodné vozy nikto by tu nereptal.

Sa choď povoziť L8 v prac.dni v špičke a večer po 20tej z Obchodnej a porovnaj si to s L6....
V L6 sedí 10- max.30 ľudí a v L8 to máš na stojáka+ sa to natlačí na Trnavskom.

L9 výrazne odbremeňuje L4 v úseku Trnavské mýto - Karlovka odkedy je vedená po Špitálskej.
L8 ako jediná zase s K2 nestíha brať vzťah Trnko - Obchodná.
Reakcia na: david1 #27:
Vztah Karlovka - Most SNP/Safko je predsa len iny ako z Race ci Ruzinova pod Most SNP ?
Reakcia na: Petto #25:
Lebo z Rače či z Ružinova mi ide pod most každých 5 min. niečo... to je čo za argument. Kapacitne to tam postačuje.
Máš predsa posilnenú vrchnú vetvu + L9 ťa do centra odvezie rýchlejšie.
Keby sa pustila L9 spodom tak by ste prišli o rýchlejšie spojenie z SNP.
Reakcia na: Valec #22:
a nie ? Vsetci ktori by sedeli v L6 - dajme tomu tych 30 ludi musia ist zrejme L4, kde uz aj tam stoja ludia a dalsich 30ludi len preplni 29Tcku + co pisem nizsie - 10minut interval na nabrezie + Safko to neni moc "nosne" . Zaroven nejazdiaca 133 tiez rozhodi ludi medzi 4 a 6.
Reakcia na: david1 #21:
Ved suhlasim so solami, K2S na L6. Ale uplne zrusenie L6 tiez nie je + . Kazdych 10min pod Most SNP/safko v spicke to je co za nosna doprava ?
Ešte môže ísť teoreticky o kompromis pre 3000 petičiarov a príde k logickému zrušeniu L97.
Bude to síce s prestupom, ale na podľa nich najpotrebnejšiu zastávku SND a Nám.Ľ.Štúra.
Reakcia na: Solider #17:
Z T3Pčiek treba spraviť súpravy PX, to bude kapacitne plne postačovať. ?
Reakcia na: Petto #19:
A tých 30 ľudí tak pomôže odľahčiť L4?
Reakcia na: Petto #19:
Petto neprehánaj
Sám dobre vieš že na L6 by stačila aj sólo T3 max K2.
V X debatách ti to potvrdili aj samotný vodiči, keď sa tu riešila nedostatočná kapacita na L8.


Reakcia na: Petto #19:
A taká L7 v lete nejazdila a koho trápili preplnené L3 a L5? Nikoho. Nové Mesto a Rača tichúčko tolerujú, že o tom rozhodujú ľudia bez poznania reálneho stavu, dogmatickým prístupom podľa zásad § Vždy sa to tak robilo, § Ešte nič neprišlo, § Všetci sú na obede a § Cestujúci by to zneužili. Na L4 podľa môjho názoru už dávno mal byť hustejší interval v špičke a počas večera, ale radšej sa bude dogmaticky a organizovaným spôsobom prevážať vzduch medzi mestskými časťami na linkách 2 a 6.
Reakcia na: dupe #18:
Avsak ak by nejazdila L6 cez leto, tak zbytocne sa preplni L4 a vecer ani nehovorim kedze jazdi L6 az do 21tej cim pomaha L4
Reakcia na: Lukyno87 #16:
Pri tom ako natrieskana chodi 6tka cez prazdniny budem mat cestou do prace na vyber jedno z 52 volnych sedadiel...
Reakcia na: CePo #12:
A budú na nich jazdiť imaginárne vozy ?
Tak namiesto toho aby už konečne vymenili vozy medzi L6 a L8 tak vymyslia ďalšiu kravinu, podobnú typu L97.
Reakcia na: CePo #12:
4 linky na Janikov dvor ? ?
Reakcia na: Mike #5:
Uz som sa tesil ked som videl novy CP ze mozno ,ale zase nic z toho. ?
Reakcia na: ufo #6:
Most SNP tam sa da pekne prestupit na 4 co je blbost kedze 4 ide aj KV, 5 "horne centrum"
Reakcia na: Andy #7:
Po predlzeni trate do Petrzalky mali pribudnut linky z Karlovky a Ruzinova, takze dockas sa ?
Reakcia na: lostrail #9:
Este si zabudol na vyzrateho brava z hzds/du/sdku/smer pozitiv
Reakcia na: Andy #7:
Tak ono na rozdiel od Karlovky ma Ruzinov celkom dost abusovych liniek do Petrzalky ?
Tri linky na dve odstavne kolaje? To veru bude zaujimave sledovat. Zalozne busy budu kde stat?
Tiez by ma zaujimalo, koho volebna iniciativa toto vlastne je. Neschopnalova alebo Fresova...
Reakcia na: ufo #6:
Bude, ale nie na hrane a až potom, ako prejde okolo SND ?
A ako k tomu príde taký Ružinov, že nemá do Petržalky električkovú linku? ?
Keďže z najprázdnejšej a najmenej používanej linky z KV už nebude ani možnosť prestupu smer mesto, nedala by sa úplne zrušiť, keď sa ukoja šotopohnútky typu akvashop?
Ale žeby cez víkend pridali 29T na L9 na úkor K2-siek (a namiesto Juráckych 5tiek), to nie ...
Konečne obsluhovaná trať aj cez Jesenského obojstranne, bude to tak ze sa na konecnej premeni trojka na sestku, takze to snad zvladnu z jednou... Uz dnes sa cez vikend meni jednotka na trojku a opacne v Petrzke....
A nemohla by tá linka 6 jazdiť až Dúbravky? ? Aj tak bude chýbať priame električkové spojenie Petržalky s Kapucínskou ?

Ale vážne, ako bolo povedané: čím horšie, tým lepšie.
50 ľudí sa poteší, stovky ďalších budú nadávať. Presne podľa hesla čím horšie, tým lepšie. ?
V cestovnom poriadku v smere do Petržalky chýba zastávka na Šafku...