Ako bude vyzerať električková trať na Špitálskej po rekonštrukcii?

Dopravný podnik plánuje počas letných mesiacov rekonštrukciu električkovej trate na Špitálskej ulici, ktorá je v súčasnosti v havarijnom stave. Počas opravy bude premávka električiek na tejto ulici úplne vylúčená, linky pôjdu výlukovou trasou cez Obchodnú

Havarijný stav električkovej trate si v uplynulom čase vyžiadal zníženie traťovej rýchlosti na viacerých úsekoch z pôvodných 30 km/h na 10 km/h. Dopravný podnik preto na rok 2017 naplánoval rekonštrukciu takmer 650 metrov dlhého dvojkoľajného úseku od zastávky Kamenné námestie až po zastávku Americké námestie.

Koľaje boli naposledy kompletne zmodernizované v roku 1988 v investičnom náklade 19 700 000 Kčs, pričom boli vymenené aj inžinierske siete a povrch komunikácie v celej dĺžke ulice. Vtedy tiež bola presunutá poloha časti trate tak, aby bola oddelená od automobilovej dopravy.

Čiastočné rekonštrukcie sa týkali Kamenného námestia (1998), výmeny výhybiek pri Metropolke (2002) či výmeny koľajového oblúka pri vyústení Lazaretskej ulice pri Dvoch levoch (2011).

Opäť asfalt

Nová trať bude riešená formou pevnej jazdnej dráhy, vymenená bude jedna zjazdová výhybka a dve rozjazdové výhybky, ktoré budú elektricky prestaviteľné prostredníctvom trolejového kontaktu a takisto aj bezdrôtovým systémom VETRA. Opravy sa dočká aj esíčko na Americkom námestí, ktoré vykazuje znaky značného opotrebovania koľají, a ktoré sa pôvodne plánovalo premiestniť do novej polohy počas modernizácie trate do Ružinova.

Zakrytie trate bude riešené formou asfaltobetónového krytu, okrem priecestia s Ulicou 29. augusta, kde je uvažovaný cementobetónový kryt. Súčasťou rekonštrukcie je aj výstavba káblového prepojenia pozdĺž trate.



Zastávka Mariánska na novom mieste

Pôvodný nástupný ostrovček zastávky Mariánska v smere do centra (pri Dvoch levoch) nie je možné predĺžiť na technickou normou požadovanú dĺžku 65 metrov a nachádza sa ďaleko od plánovanej zastávky pod „Manderlákom“ ako aj od konečnej trolejbusov pri Rajskej ul., preto sa pristúpilo k preloženiu zastávky do novej polohy medzi ulice Hollého a Mariánska, oproti existujúcej zastávke Mariánska v opačnom smere.

Zastávka bude mať po novom nástupište riešené vo forme tzv. viedenskej zastávky, čiže na zvýšenom jazdnom páse vozovky, podobne ako je to na zastávke Blumentál. Jazdný pás bude zhotovený metódou Creteprint v štandardnej bordovej farebnej úprave. Cestujúci budú na spoje čakať na neveľmi širokom chodníku spolu s okoloidúcimi chodcami. Na tejto strane zastávky sa neuvažuje s prístreškom, bude tu však namontovaná obojstranná elektronická informačná tabuľa informujúca o  aktuálnych odchodoch električiek. Vjazd motorových vozidiel do priestoru zastávky bude regulovaný cestnou dopravnou signalizáciou v režime kmitavá žltá – červená.

Zastávka v smere von z mesta ostáva na pôvodnom mieste, pričom nástupný ostrovček sa predĺži na 65 metrov. Na tomto nástupišti bude inštalovaný prístrešok, automat na cestovné lístky a obojstranná elektronická odchodová tabuľa.  K obom nástupištiam bude zabezpečený bezbariérový prístup s dlažbou pre nevidiacich, ktorý bude nasvietený prídavným LED osvetlením. K nástupišťu v smere z centra pribudne peší prístup aj v zadnej časti, nedôjde však k celkovej úprave priestoru Špitálskej ul. pri vjazde na parkovisko ministerstva práce.  Povrch ostrovčeka bude tvorený betónovou dlažbou, od vozovky ho bude oddeľovať zábradlie.

Výška nástupnej hrany v smere z centra bude 20 cm, to znamená, že pri nástupe do nových nízkopodlažných električiek bude nutné naďalej prekonávať výškový rozdiel. S výškou nástupnej hrany 25 cm, ktorú stanovuje Koncepcia rozvoja MHD na roky 2013 – 2025 schválená mestským zastupiteľstvom, nesúhlasilo ministerstvo dopravy ako príslušný orgán verejnej správy vo veci dráh. Ministerstvo tak rozhodlo napriek tomu, že má vlastnú stratégiu rozvoja verejnej dopravy schválenú vládou SR, kde je ako jedno z opatrení rozvoja definovaná modernizácia zastávok s ohľadom na bezbariérovosť. Výška nástupnej hrany zastávky viedenského typu v opačnom smere bude vzhľadom na požiadavku Krajského dopravného inšpektorátu 15 cm.

Miesto, kde sa bude nachádzať nové nástupište zastávky Mariánska v smere do centra mesta.

Posledné zúžené miesto ostáva

Počas tejto rekonštrukcie bola možnosť odstrániť posledné zúžené miesto na Špitálskej ulici a to smerovým posunom električkovej trate tak, aby toto miesto zaniklo. Keďže trať ostáva v pôvodnom smerovom vedení, zúžené miesto pri Špitálskej č. 51 ostane naďalej spôsobovať problémy chodcom, cyklistom, ako aj vodičom áut a električiek.



Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #121:
Povedal by som, že je silnou bratislavskou devízou, že je len minimum úsekov, kde je povolená premávka IAD na električkovom koľajovom páse. A to sú úseky: Mostová (vyrieši sa po presťahovaní ambasády a otvorení pôvodného vjazdu do garáží), Radlinského (vyrieši sa po zrušení pripájacieho pruhu), Námestie SNP (vyrieši sa zrušením parkovacích miest na tomto úseku námestia), Obchodná (iba zásobovanie + pešia zóna), Jesenského (upokojená zóna) a Čachtická (upokojená zóna). A to je dobré, pretože to len v minimálnom rozsahu zdržuje električkovú dopravu, ktorej plynulosť tak vo väčšine prípadov nesúvisí s aktuálnou premávkou na cestách.

Kým bude povolený tranzit IAD cez Špitálsku a Štúrovu, nepovažujem za dobrý nápad púšťať IAD na koľaje. Takže to je odpoveď na tvoju otázku.
Reakcia na: Viko #122:
Tak odvtedy sa vymenila možno viac ako polovica vodičov a tým novým v kurze vštepujú, že ako druhý voz do zastávky nemajú chodiť, hoci to predpis nezakazuje, iba ustanovuje, že je opätovné zastavenie nutné v prípade osôb na invalidnom vozíku alebo pri osobách s bielou palicou. Na jednej strane, viem pochopiť, že to je vnímané ako prevencia voči nehodám voz do voza, keď viacerí neodhadnú svoje schopnosti a schopnosti voza zastaviť bezpečne ako druhý voz v poradí, na druhej strane, súhlasím s Tebou, a rovnako aj mňa osobne to tiež neskutočne vytáča, ak takíto vodiči zapchávajú napríklad Blumentál, lebo nikto nebude stanicovať ako druhý.

K tomu dôvodu: hovoril som o zastávke Mariánska v smere do mesta. Tam je priepustnosť daná križovatkou na Americkom námestí a pri Medickej záhrade, čiže tam by nemala nastať situácia, že by sa stretli dva vozy za sebou v zastávke –> ak ide 3 alebo 7, tak nemá voľno pri Medickej, ale za odbočovacou fázou od Floriána je priama fáza po Mickiewiczovej, takže za tento čas príde 3 alebo 7 do zastávky a obslúži ju. Takže 4 alebo 9 nemá čo zdržiavať na zastávke (ak bude dobre urobený grafikon a nebude nutnosť vetrať).
Reakcia na: Solider #115:
Veď som nepovedal, že kvôli, ale odkedy. Ok, možno je to len korelácia, ale naozaj sa mi zdá, že dovtedy to problém nebol a teraz už je. Špecificky ma to fascinuje v prestupných uzloch tesne za križovatkou (napr Šafko alebo SNP smerom hore), kde s dĺžkou problém nie je, zato na priepustnosti sa to občas podpisuje.
A k "nie je dôvod" by som tiež mal výhrady... Dvojnásobná doba stanicovania je dobrá na čo?
Reakcia na: Solider #120:
A keby zastavka vznikla klasicka a IAD by sa poslala na elektrickovy pas tesne pred zastavkou. Cize by sa rozsiril chodník.
Prejazd by mohol byt riadeny, s detekcnou sluckou, ktora by dala autam cervenu pred vstupom na trat a to
A) ak prichadza elektricka
😎 ak v priestore za zastavkou sa vytvara kolona.

Reakcia na: Ámos #119:
Ja osobne nie som zástanca zastávok tzv. bratislavského typu, takže určite radšej podporím zastávku na vlastnom nástupnom ostrovčeku, hlavne kvôli bezpečnosti cestujúcich pri nástupe a výstupe z električiek, ktorá by mala byť prvoradá. Súhlasím však s tým, že vzdialenosti by po obnovení zastávky pri Dvoch levoch boli naďalej nerovnomerné a veľké – Americké námestie po Mariánsku 300 metrov, z Mariánskej na Námestie SNP 545 metrov (v centre mesta sú optimálne vzdialenosti medzi 300 až 400 metrov).

Čiže teoreticky áno, týmto sa zabetónuje nie príliš vhodné riešenie, ale podľa mňa stále vhodnejšie, aké by bolo, ak by sa postavila nová zastávka bratislavského typu pri vjazde z vnútroblokov oproti ministerstvu práce, kde by opäť pribúdali konflikty, nebezpečné situácie a obeťami tohto celého by boli len cestujúci.

Po skúsenostiach z Blumentálu alebo dočasného Kamenného námestia považujem za absolútne neprípustné, aby na takýchto exponovaných ťahoch pribúdali ďalšie nové zastávky bratislavského typu.
Reakcia na: Solider #117:
Mas pravdu.
Znovuvybudovanie zastavky pri dvoch levoch je pre mna proste zase len ustupok tym rovnejsim. Preto mi vadi, lebo pre MHD a ludi by bolo treba vybudovat zastavku pri ministerstve soc.veci.
Beriem vsetky argumenty, ano vzdialenost Americke-Kamenne je enormna. Nie su vsetci ako ja zvyknuty chodit peso aj dlhsie vzdialenosti. Ale enormna bude aj vzdialenost dva levy - kamenne.
Cize vybudovanim novej zastavky v povodnej polohe zabetonujes riesenie, ktore teraz kritizujes ako zle.

Vzhladom na moznost noveho vedenia mesta od 11/2018 dufam, ze pride niekto, kto zacne robit veci pre ludi a na maleho listnaca sa z vysoka...
Lebo ak sa teraz vybuduje tato zastavka, bude tam dalsich 30 rokov.
Vzdialenosť od Amerického námestia po Kamenné námestie je pomerne veľká, avšak nie veľmi odlišná od vzdialenosti medzi Mariánskou a Odborárskym námestím (pred premenovaním...). Zastávka pri Levoch by pomohla, ale nie je to koncepčné riešenie.
Reakcia na: Ámos #108:
Prečo je nutné obhajovať to nezmyselné bratislavské špecifikum, že električky v centre nikde nezastavujú?
Reakcia na: Ámos #109:
STN 73 6425:
6.2.1.: Dĺžka nástupnej hrany nástupišťa alebo nástupného ostrovčeka nástupného ostrovčeka sa má rovnať súčtu dĺžok dvoch najdlhších električkových vlakov alebo článkových električiek zväčšenému o 1,00 m. Najväčšia dĺžka nemá presiahnuť 65 m. Na zastávkach určených pre jednu linku alebo v stiesnených podmienkach je možné navrhovať dĺžku nástupnej hrany v dĺžke najdlhšieho prevádzkovaného vozidla. Obmedzenie tejto dĺžky neplatí pre konečné zastávky. Tieto ustanovenia platia aj pre zastávky z úrovne vozovky jazdného pásu.
Reakcia na: Viko #110:
To nemá s nehodou na Lafranconi nič spoločné, vtedy bol vodič indisponovaný (mikrospánok), okrem toho bolo na rôznych zastávkach XY nehôd typu voz do voza. A dosť záleží aj od toho, kde sa konkrétna zastávka nachádza – na Mariánskej nie je dôvod na zastavovanie dvoch vlakov za sebou. Takisto na Obchodnej nie sú zastávky prispôsobené na zastavovanie dvoch vlakov za sebou (sú krátke).
Reakcia na: Mike #112:
Ok.
Ja som predsalen na uplnom zaciatku pisal o vlastnom pocite. Urcite su aj ludia co to vidia inak. Otazne su prinosy zastavky po 250 metroch.
Len skrz predposratost vedenia mesta a DPB z jedneho maleho listnaca.
Reakcia na: S499.1023 #111:
L7 na ostovu a L9 na SNP? Cepkom dost moznosti v dvojlinkovom variante bratislavskej elektrickovej siete.

A som obyvatelom danej oblasti. Lebo sa nebavime o ulici ale o oblasti. A tvoj nesuhlas na tom nic nezmeni.
Reakcia na: Ámos #108:
Sú viaceré sťažnosti nielen od obyvateľov ale aj od návštevníkov oblasti.
Reakcia na: Ámos #108:
Ale dosť ťažko by si sa vzhľadom na topografiu bratislavskej električkovej siete prepravoval zo zastávky Poštová na zastávku Dva levy.
Navyše si odôvodňoval svoje oprávnenie od toho, že si "obyvateľ danej oblasti", čo teda nie si, ako si sám potvrdil.
Reakcia na: Ámos #109:
Prečo si tak presvedčený, že budú? Mám skúsenosť, že odkedy bola tá nehoda pri Lafku, 99,9% vodičov nezastavuje ako druhí, hoci sa zákaz zrušil...
Reakcia na: Solider #106:
A to nie je urcene nejakou STN? Ved vzdy sa to tu tak komunikovalo. Nie, ze je to vymysel DPB, ale ze to musi byt.
V case vyluk na Obchodnej, budu zastavovať dva vlaky za sebou. Samozrejme to su mimoriadky.
Reakcia na: S499.1023 #107:
Zastavka Dva levy sa ma samozrejme tyka, mame tam detsku lekarku, v medickej sme peceni vareni.
Ako ty velmi rychlo dokazes uzavriet co sa koho tyka a netýka, z nedostatku vstupnych info od PC v Prahe.

Samozrejme vyjadril som osobny pocit. Ale nemam ani vedomost, ze by boli nejake staznosti od ludi na neexistenciu tejto zastavky.

Reakcia na: Ámos #104:
No veď práve - takže zastávka Dva levy sa Ťa netýka - je teda jasné, že Ti nechýba.
Reakcia na: Ámos #105:
To bola iba požiadavka DPB. Reálne na Mariánskej nemajú dôvod zastaviť dve za sebou kvôli priepustnosti križovatky, takže bude stačiť aj pôvodná 50-metrová.
Reakcia na: Solider #102:
Nema mat zastavka aspon 65 metrov?
Reakcia na: S499.1023 #101:
Byvam na Postovej.
Ahojte, pytal som sa na FB magistratu hlavneho mesta a odpisali mi, ze uz toto leto sa zacne vystavba tej zastavky v novej polohe. Viac info nedali.
Reakcia na: Ámos #100:
Akú normu by nemala spĺňať?
Reakcia na: Ámos #100:
Ty si sa presťahoval?
Reakcia na: Solider #99:
Ako ju mozu postavit ak nesplnia normu?

Ako obyvatel danej oblasti, vobec nemam pocit ze by chybala. Americke n. je tak blizko, ze uprednostnim pred vystavbou novej zastavky vyssiu prevadzkovu rychlost.
Je pomaly máj, kde je zastávka Mariánska oproti Dvom levom? Od marca už prešlo dosť času.
Reakcia na: Ike #97:
Minimalne tomu, kto je pod tym stavebnym povolenim podpisany, to asi v jesennych volbach velmi neprida ?
Reakcia na: S499.1023 #96:
Aky by bol motiv? Inak niektori ucastnici konania namietali, ze sa s nimi nenakladalo ako s ucastnikmi konania.
Reakcia na: Solider #95:
Keď si to nevedel zrátať, mal to tam nechať visieť o deň dlhšie, to nie je s ničím v rozpore. Na mňa to pôsobí dojmom schválnosti.
Reakcia na: S499.1023 #93:
Nie magioriát, ale Úrad BSK zvesil rozhodnutie o deň skôr. Môže to byť úradnícka chyba, že si zle vypočítali dni, alebo tam bol niekto, kto nevie počítať lehoty podľa Správneho poriadku.
Ako dlho teraz moze trvat stav, ze z toho kuska trate bude stavenisko?
Reakcia na: Kanarcan #92:
A nikto sa nezamyslí nad tým, že to posral nie Konárik, ani právnik, ale magoriát, ktorý oznámenie predčasne zvesil - a možno mu pri tom niekto troška pomohol...
Reakcia na: Solider #91:
Okamžite zrušiť zmluvu. Rovnako je vjazd aj na Blumentáli a tam to je v poriadku. Keď sa pánovi JUDr. nepáči, tak nech si postaví tunel, dosť ošklbal DPB na poplatkoch. A to tam ešte ani nebýva, len zarába na prenájmoch.
To je kombinácia: právnik zastupujúci DPB pri vymáhaní pokút a štátny tajomník ministerstva dopravy ?

Zrušené stavebné povolenie Oprava električkovej trate Špitálska ul.
http://www.staremesto.sk/data/MediaLibrary/38/38948/verejna_vyhlaska_17_371.pdf
Reakcia na: pharel #87:
Tak na cas.sk sa dostanem len prekliknutim z FB, ak je tam nejaky clanok o doprave a mam zasadu, ze "diskusiu" v takychto platkoch zasadne necitam. Zas taky masochista nie som ;-P. Klobuk dole, ak mas na to zaludok.

Je vsak dobre vediet, ze aspon niekto za vsetkym nehlada konspiracie a nevztahuje si ironiu hned na seba (co dokazuje aj to, ze nie vsetko, co napisem, hned musi byt brate ako snaha niekoho alebo nieco podvratit). Vseobecna ironia je fajn, ironia a sarkazmus jasne namierene proti niekomu, to uz je trochu ina vec.
Edit: Tym "chvali do nebies" (co ti zrejme vadilo) som chcel povedat...
Reakcia na: S499.1023 #86:
Ironicke voci komu? Asi treba rozlisovat predtym, ako si nieco vztiahnes na seba. Tym som chcel povedat, ze by som si rad precital, preco je ten system dobry, ked uz sa tu pouziva. Velakrat citam o tom, ako sa tu na vsetko kasle a v akom stave su elektrickove trate (co je samozrejme pravda), preto je pre zmenu dobre dozvediet sa, ze aspon pri tych novych sa u nas pouziva nieco pokrokove. Ale OK, sam si si vybral, ze sa chces na to nasrat.
A nie, neocakavam nic. Keby mi na to neprisla ziadna odpoved, co presne by sa stalo? Tak by som to nedostal. Uz len to, ze ty tvrdis, ze ja nieco ocakavam, tak to je zasa len vyplod tvojho vlastneho chapania celej veci. Ano, kazdy si to v historii moze vyhladat. Ale som si isty, ze nie kazdy to bude hned chapat tak negativisticky a prifarbene, ako ty.
Reakcia na: lostrail #85:
Anonymita dava cloveku pocit moci a bezpecia, mozu takto povedat cokolvek alebo iba urazat. Staci sa kuknut na prispevky od ludi na roznych clankoch on-line periodik, kde proste hned zacnu nenavistne, vulgarne prispievat od zaciatku, alebo utocit na druhych s inym nazorom bez toho, aby ich poznali alebo ich niekedy videli.
Ale tu mi to pride vsetko skor take ironicke vsetko, nikto nechce byt vulgarny, mame spolocny konicek predsa a to nas spaja 😛 , ale ripnut si proste niektori musia. Ale nemyslim si, ze by tu boli vrazedne vztahy ako napr. na Cas.sk ?
Reakcia na: lostrail #85:
Tak aby bolo jasno, celá diskusia začala Tvojím "K tomu nie je niekde nejaky matros, ktory by ho chvalil do nebies?" To je jednak ironické a jednak to naznačuje, že si sa ani nesnažil niečo si nájsť a očakával si, že to dostaneš na tanieriku s belasým pásikom. Keď si dostal odkaz, tak si sa začal skrúcať, že Ti to nič nevyhodilo etc. Každý si to môže v histórii vyhľadať.
Tým moja diskusia s Tebou skončila.
Reakcia na: pharel #84:
Sposob, akym prispievam, ale aj obsah, pocita s tym, ze ked niekto vie lepsie, tak napise a je to OK (urcite sa este spytam alebo spomeniem nejaku paralelu, ale to je vsetko). Je to skor o tom, ze skusam ponuknut iny uhol pohladu. Nie je problem, ked sa mylim, staci to len nebrat osobne (ja to teda urcite neberiem osobne). Sme len ludia a niekedy su diskusie aj take. Naproti tomu povysenecky postoj, to sa uz tazko da prehryznut a snazim sa ho tu nemat, resp. obmedzovat spravanie chorej vrany na minimum. Aj ja som v urcitych oblastiach odbornik a viem, ze taky odvaleny a urazlivy pristup, aky ukazuje Laminatka, sa mi neosvedcil a ludi skor odradil. Ak ho niekto vidi v mojich prispevkoch (s vynimkou tych, ktore na nieco take uz reaguju), za to uz bohuzial nemozem. Nie je pravidlom, ze ak clovek nie je na nejaku oblast odbornik, tak sa zaroven aj nevie vyjadrovat a teda je hned jasne, ze nema uplnu pravdu. Potom to vyzera, ze ked mudrym jazykom napisem blbost, tak "si o sebe myslim". To nie je pravda.
Naproti tomu v skratke UTFG uz je nadavka, ktora jednoznacne naznacuje, ze jej autor je podrazdeny z reakcie, na ktoru ju pouzije (alebo z jej autora) a chce to jasne posunut dalej (o zvysnych reakciach, ktore uz boli uplne zbytocne, radsej nepisem).
Napr. reakciu na moj prispevok o prenajme elektriciek som vobec nepovazoval za povysenecku, ani urazlivu. Je to preto, lebo sme sa drzali vecnej roviny a nikto nikoho za nic nedodrbaval (akoze si nevie vygooglit a podobne).

Odbornici su jednoznacne ti, ktori by mali oblast, ktorej rozumeju, celkovo posuvat k lepsiemu. Zaroven, ak ide o sluzbu verejnu, mali by existovat aj jej priaznivci (zakaznici?), aby ti odbornici mali vobec pre koho tu sluzbu vylepsovat. Sam sa naucim nejaku problematiku do takej hlbky, aka mi vyhovuje. Nezapajam sa do nekonecnych debat o spravnom zaveseni trolejovych vedeni alebo najvhodnejsieho sposobu dispecerskeho riadenia. Zaujimaju ma tie, kde sa riesi dalsi rozvoj, ale aj udrzba sucasnej infrastruktury. Chcem, aby toto mesto raz malo kvalitnu MHD, porovnatelnu napr. s Viednou (ale aj take Bordeaux by mozno po prizmureni oka stacilo) a preto hltam kazdu informaciu, ktora znamena / moze priniest nieco dobre.
Nema zmysel "ucit plebs" a uz vobec nie tym, ze ho budeme zhadzovat. Radsej by som videl Laminatku na pozicii niekoho, kto vyrazne pomaha Bratislavskej MHD a zvadza boj s politickymi kruhmi, ktore ju aktualne skor zabijaju. Keby bol len spolovice tak drsny na poslancov, ako na mna, dam mu hlas. Len zostava otazkou, ci by sa tam dokazal udrzat s tymto pristupom (urcite by mnohi zacali vymyslat tahy proti nemu podobne ako divizia udrzby v DPB a nepopieram, ze keby som tam bol, bol by som medzi nimi).

Stale si vsak myslim, ze je to lepsie, ako zbytocne odradzat priaznivcov MHD online, ktori aj vdaka nejakeho jeho nazoru / vedomosti by za inych okolnosti mohli napr. podpisat peticiu za dobru vec alebo celkovo mat lepsi prehlad, kto vo vztahu k MHD privetivy postoj len hra a kto ho ma naozaj (a povedzme vytvorit si nazor na to, koho volit a koho nie). Lebo mozeme byt vsetci odbornici, ale ked raz bude politicka vola inde, tak budeme len pisat nasrate alebo smutiace / nostalgicke prispevky na webe a vymyslat si zabomysie spory.
Reakcia na: lostrail #83:
Ja som s nim mal rovnaky problem ale uz sme si to vyriesili ze S499.1023? Uz sme dufam za dobre 🙂 tiez nie som odbornik a ked mi odpise, tak slusnejsie. Netreba sa vyvysovat v znalostiach, ani ja by som mu nezacal vysvetlovat veci s ktorymi robim v praci v style ze "akoto, ze to nevies? sak to je ZDS" 🙂
Reakcia na: S499.1023 #82:
No vidis, ako krasne sme sa dohodli 😉
Reakcia na: lostrail #81:
No tak si píš blbosti a ja sa na teba vyseriem a bude to.
Reakcia na: S499.1023 #80:
Mne staci ten tvoj arogantny, povysenecky, akoze "som tu odbornik a vy sa vsetci doserte" postoj a este, ked sa na nieco odvazim spytat (a nie priamo povedat, ako v pripade prispevku s prenajmom elektriciek), hned musis vyuzit prilezitost dat mi to vyzrat. Cize z toho vyplyva jedna logicka vec - nabuduce rovno napisem a bude z toho mierumilovnejsia reakcia ako ked sa na nieco spytam. Tvojim vlastnym pristupom si docielil, ze ja si sfleku napisem, co uz nam za vhodne a ty to po mne opravis. Aj o tomto systeme som si mal nieco radsej vymysliet alebo mozno dat z prveho odkazu v Googli a ono by sa to "opravilo samo". Takze?
Reakcia na: lostrail #79:
A kde si videl akú urážku? Stihomam?
Reakcia na: S499.1023 #78:
Dotycny ma slobodu prejavu a tak moze pisat, kolko chce, kym je to k teme a nikoho to neuraza. To plati o vsetkych rovnako. Ked ta to serie, nemusis to citat, ani na to reagovat. To staci, p*cung robi len a len zlu krv, kym moje prispevky mozno su trochu mimo, ale v zasade akakolvek urazka, ktora z nich vyplyva, je len v tvojej vlastnej hlave.
Reakcia na: shaggy #77:
Keby sa tu dotyčný netváril ako odborník (napríklad nezmyselný príspevok o prenájme električiek), dostal by link bez ****ngu.
Reakcia na: S499.1023 #74:
Ak sa ti doma pokazí napr. kotol, alebo počítač (neviem na ktoré z toho si expert) a pýtaš sa opravára alebo na internete, tiež od nich očakávaš výsmech len preto, že sú v danej oblasti odborníci?
lostrail možno urobil pri hľadaní preklep, možno okrem názvu prihodil ešte nejaké kľúčové slová. Je to úplne irelevantné. Človek, ktorý si nepotrebuje honiť ego a ktorý sa vyzná, by mu dal stručnú odpovedať, alebo by mu pridal link. Pomohlo to? Cítiš sa lepšie?
Reakcia na: S499.1023 #74:
tu otazku som polozil najma kvoli tomu, ze viem, ze su tu ludia, ktori su tu od fachu avyznaju sa, na zaklade coho sa da ocakavat, ze budu mat pristup k lepsim zdrojom, nieco b zalozkach alebo material, ktory bude poskytovat podrobnejsie info, ako prve tri weby, co clovek najde. Ano, nieco som nasiel, zas o to nejde, ale tento pristup, ze ak si dovolim na nieco taketo sa spytat a vysluzim si za to, ze zo mna ktosi urobi posledneho debila, co nevie googlit, si vyprosim.
Reakcia na: S499.1023 #74:
Aj by som ti za ten odkaz podakoval, ale ked to ma byt s tym p*cungom na moju osobu okolo toho, mozes si nasrat.
Reakcia na: lostrail #72:
Zvláštne. Si si istý, že si použil Google a nie nejaký konšpiračný web ? :
Reakcia na: lostrail #72:
Tak čo si chcel hľadať, keď si tam dal iné kľučové slovo? ?
Reakcia na: S499.1023 #71:
Zvlastne. Hladanim podla celeho nazvu nevyliezlo nic pouzitelne. Cize pouzit som pouzil, ale drbat ma za pouzitie ineho klucoveho slova nie je na mieste.
Reakcia na: Solider #69:
K tomu nie je niekde nejaky matros, ktory by ho chvalil do nebies?
Reakcia na: Emil #68:
Použije sa systém Rheinfeder, ktorý bol použitý v Petržalke a na Štúrovej.
Bude aspon na rekonstruovanom useku W-tram ❓
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013022701
Pouzilo sa to pri reko na stanicu, a ciastocne v Petrzalke a na Sturovej... ?
Reakcia na: TeBeCe #66:
Napríklad sám veľký Viktor Stromček?
Mňa tam zaujali aj vtipne umiestnené reklamy na oknách tak, že bránia sediacim cestujúcim vo výhľade.
Reakcia na: SuchSoft #62:
Nemam silu pozerat to cele, ale tu je mnozstvo prvkov, ktorymi sa magoriat moze inspirovat. Napr. priechody len na svetelnych krizovatkach, ziadne vyvysene miesta, skratka taky kazdodenny Boyard pre chodcov. A ved naco zastavky na samostatnych ostrovcekoch? Hotovy developersky raj. Len elektricka (patricne "umravnena") a pruhov, kolko kto potrebuje. OK, klesnut sa da vzdy. To je to najlahsie.
Reakcia na: SuchSoft #62:
To nakolajovanie bolo uzasne, dakujem za skvely material 😃
To máš pravdu, lebo napr. na takej Ukrajine, tak tam sú dosť krivé trate. Tam normálne chýba aj viac ako 10 cm koľaje a električky tadiaľ normálne fičia. ?

https://www.youtube.com/watch?v=RQ0LM7ZIbsM#t=1327
Reakcia na: SuchSoft #60:
Na ruské pomery neuveritlne orvná trať a rýchla jazda, č tam po nejakých viedenských zastávkach - sovietsky človek je odolný, aj Maresjev s kočiarikom vyskáče tie tri schody ako nič ? .
Ahojte, nevie niekto kedy uz zacnu? Spominalo sa leto kvoli mensej premavke. Vdaka
Reakcia na: Ámos #56:
OT: Nahodou, to tmave premaco je ako tak v pohode. Samozrejme, kamenna by bola lepsia...
Reakcia na: Solider #55:
Takže už čoskoro môžeme očakávať výluku električiek a jeden z najhorších úsekov električkových tratí bude minulosťou.
Reakcia na: Solider #54:
Pa Rajsku nie. Nema to tam byt preco Tmave, kedze orientacia a umiestnenie budovy ministerstva socialnych veci je take, ze prilis netieni. Ved aj podla prilozeneho linku https://goo.gl/maps/QSGzgKpvFLm je to dobre vidiet na tieni stromov.
Tam vsak bude zastavka, a tam teda nema zmysel robit travnaty pas.

Neviem co stoji m2 asfaltu, a tiez neviem aky hruby sa bude robit. Od toho zalezi aj jeho cena. Viem co stoji m2 dlazby. Ako kamennej tak premac klasiko ? tak hojne pouzivanej panom Števčíkom, prznitelom Stareho Mesta.

Chapem aj vyhodam dlazby, ktora sa napriklad ukazala pri poslednej reko trate na Kamennom namesti. Po vymeneni vyhybky, sa dlazba ulozila naspat a nebolo treba opat asflatovat. Usetrilo sa celkom dost prachov. Zivotnost zulovej kocky je par storoci... neviem ako je na tom betonova dlazba ?

Uvidime co prinesie chystana reko Nam. SNP a Kamenneho namestia. Hadam sa na zaklade toho konecne vytvori zavazny dizajn manual pre verejne priestory centra mesta.
Úspešný uchádzač na rekonštrukciu trate: 1) Eurovia – cena 2 532 067,71 EUR. Druhý v súťaži skončil Metrostav.
Reakcia na: Ámos #53:
Tmavé a úzke je to Metropolky až po Rajskú, čiže trávnik by mohol byť tak na zvyšnej tretine úseku od Rajskej po Kamenné. Mohol, keby niekto chcel. Ono aj ten asfalt tam nemusel byť, mohla tam byť estetickejšia žulová dlažba, ktorá stojí asi rovnako, ako asfalt, ak nie aj menej, ale opäť platí, keby niekto chcel...
Reakcia na: Solider #52:
Mas pravdu, od dvoch levov je to tmave. To je vsak iba 1/3 rekonstruovaneho useku.
Je jedno aky velky by ten usek bol. Aj 100 metrov by moholo oku, priestoru vseobecne a tiez klime v oblasti.
Je mi jasne, ze tu to nevyriesime a ze Spitalsku pred asfaltom uz nic nezachrani. Chcel som poukazat na to, ze sa to da aj na takej ulici ako je Spitalska. Inak existuju aj tienomilne travy a existuju aj riesenia pouzite na zelenych strechach, ktore nie su narocne na polievanie.
Reakcia na: Ámos #51:
Otoč si kameru na opačnú stranu. Ja som narážal na tento úsek. Pri Tescu by trávnik mohol byť. Aj keď len kratúčky úsek.
Reakcia na: Solider #50:
https://goo.gl/maps/dktWjB5ACNP2 tato slnkom zaliata nepresvetlena ulica?
Od Kamenneho po Mariansku je to horuci ostrov, kedze tam chybaju stromy.
Reakcia na: Ámos #47:
S týmto som sa osobne ešte nestretol, väčšinou sa električkové trate v takýchto úzkych a dostatočne nepreslnených priestranstvách nezatrávňujú.
Reakcia na: Ámos #47:
Fu, neviem, ako by sa to konštrukčne riešilo, aby stred bol technicky uspôsobený na trávnik a kraj na nosnosť vozidiel... To už by hádam jednoduchšie bolo tam dať zatrávňovaciu dlažbu ?
Reakcia na: david1 #44:
Ok, dobry argument. Kto vsak hovori, ze musi byt cele elektrickove teleso zatravnene. Co tak len medzi kolajami, tak aby sa teda zabezpecil dostatok priestoru na prejazd.
Reakcia na: kecho #43:
Na takýchto miestach zvyčajne nebýva trávnik, ale koľajová trať býva vyhotovená s pojazďovateľným zvrškom. Je pravda, že asfalt to nemusel byť, ale vždy lepšie ako betónová dlažba, keď už v Bratislave máme taký problém s klasickou a tradičnou žulovou dlažbou.
Reakcia na: kecho #43:
Žeby prejazdové pomery. Obchádzanie kolízií napr. záchrannými zložkami. No mohla by byť vydláždená podobne ako na Mostovej a jazdné pruhy klasika asfalt. Chodníky dlažba ako na Štúrovej no to asi nie je predmetom reko.
Reakcia na: S499.1023 #42:
A dôvod, prečo by v koľajisku nemohol byť? Veľa zelene okolo?
Reakcia na: kecho #41:
Trávnik? Na Špitálskej?
Reakcia na: kraken #40:
Preco dlazba? Preco nie travnik?
Skoda, ze aspon na niektorych usekoch nebude dlazba. Popri medickej ci pred kostolom sv. Ladislava. Mrzi ma, ze mesto nie je orientovane na mikro detaily ani pod vedenim "pokrokoveho" primatora. Stylovost urobila kedysi Bratislavu peknym mestom, nemusime vsetko robit len ucelovo.
Reakcia na: S499.1023 #32:
Pravda, zabudol som. Aj tak, ako pises, stacia 2,75 alebo 3m...
Reakcia na: Ámos #37:
Pretože ju tam zamotal Error. Na Americkom stačia pruhy 2,75 m a jeden 3 m, to máš pravdu.
Reakcia na: S499.1023 #36:
No vidis. A pritom cela debata zacala pri Americkom namesti a co sa tam zmesti a nezmesti. Tak co sem teraz tahas Karlovesku, hlavne pri clanku o Spitalskej.
Reakcia na: Ámos #35:
Opäť si nepochopil ale akceptujem tvoje obmedzenia. Naozaj je tá fotka z cesty ekvivalentnej Karloveskej?
Reakcia na: S499.1023 #34:
Jaj starky, treba si precitat cele vlakno, ked na niekoho chcem reagovat. Vyhnes sa tak trapnostiam.

Vo Viedni som priemerne tak 8 -10 pracovnych dni v mesiaci. Minuly rok to bolo tak 15 dni do mesiaca 😘
Reakcia na: Ámos #33:
O čom rozprávaš, Viedenčan?
Reakcia na: S499.1023 #32:
Bezne tu vo Viedni stretnes turisticke busy a zvladaju to tam.
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Nákladné autá a autobusy môžu byť dnes široké 2,55 m a MUSÍŠ s nimi počítať. Električka je vedená koľajnicami.
Reakcia na: Ámos #25:
Dovolim si tvrdit, ze uz davno mame datum daleko za ciarou akehokolvek mozneho natahovania rekonstrukcie (pomaly sa konci volebne obdobie). Osobne dufam, ze sa zacne stavat este pred letom, aby ta modernizacia nedopadla ako Dubravka II. Tu uz naozaj nie je co natahovat, vcera bolo neskoro. Povodne na modernizaciu boli vyhradene dva roky (priznavam, ide o dst velku vatu), no to sa skrati na cca. 4 mesiace (to prinajlepsom a este idealne, ak sa bude kolaudovat rovnako, ako prva etapa Petrzalskej elektricky).

No a co sa tyka primatora, ani ja na Nesrovnalovej robote nevidim nic, co by napr. vyvazilo v dobrom zburanie PKO, nekonecny pribeh so stanicou, ci zlyhania v podobe neschopnosti zavedenia celomestskej parkovacej politiky, ci regulacie / zakazu hazardu. V konecnom dosledku toho viac pobabral, ako vylepsil a tym sa zaradil do nevyraznej sedej linie skorumpovanych primatorov tohto mesta.
Netvrdim - mozno narazil na uderku, ktoru nedokazali prekonat ani jeho predchodcovia. Mozno je naozaj vela poslancov skorumpovanych tiez a ak by aj on bol "ten dobry", nedokazal sa presadit. Lenze kazdy kandidat by s tym mal viac-menej pocitat uz dopredu. Niekde to ide, inde zasa nie. Ja by som navrhol aj v tomto pripade radsej vymenit. Alternativy sa crtaju, len zatial este nie je zazracna doba vyroby zazracnych slubov na pockanie.
Reakcia na: Ámos #25:
V súčasnosti to práveže vôbec nie je v rovine „čo ak“ alebo “ak tak“. To sme si takto mohli predikovať pred voľbami a krátko po voľbách v roku 2014, ale tri roky po voľbách už celkom presne vieme, že sa nič, ale naozaj NIČ neurobí.

Projekty do konca roka 2017 nevysúťažia a nestihne sa to urobiť neskôr, pretože neskôr už na to nebudú peniaze. Ružinovská a Vajnorská radiála majú byť vyškrtnuté zo zoznamu projektov na realizáciu práve kvôli tomu, že sa na nich nič nerobí a nie je reálne, že sa to môže stihnúť.

A že Karlovku naťahuje preto, aby to bolo pred voľbami? Hovadina. Dva roky sa nič neurobilo, lebo to nemal kto urobiť. Kľúčové pozície sú nepochopiteľne personálne neobsadené! Nevedia pripraviť viac projektov, ako modernizáciu Karlovky a predĺženie v Petržalke, a aj tie so značným omeškaním a problémami. Je už jún 2018 a má Petržalka už územné rozhodnutie podľa harmongramu? Nemá.
Reakcia na: Ámos #7:
Inac, dost sa tu prejavuje stale prevladajuca mentalita. Projektant sa stazuje, ked norma stanovuje minimalnu sirku nastupista na 1,7m a koncepcia odporuca 3,5m. Ked ale ide o auta, tak pre istotu sa pruhy naprojektuju sirsie nez stanovuje norma. A najlepsie na tom je, ze väcsina aut ani nie je sirsia ako dva metre, ale pri 2,5m elektrickach sa pocita so sirkou pasu 3m (ak sa nemylim) ?
Reakcia na: Ámos #25:
Myslim si, ze Nesrovnal skor nic nevie nez nieco vie...
Reakcia na: Ámos #26:
A dokážeš mi, prosím, vymenovať konkrétne úspechy?

Mne nestačí, že si plní svoju elementárnu robotu a vyžobral jednorazovú dotáciu na predsednícku potemkiniádu. Na kauzy si spomínam tiež - výberové konania do mestských podnikov (v ktrých akosi neupratal), stratené podpisy, vinice. Nasľuboval bez vedomia, či s tým dokáže dáko pohnúť (stanica, PKO, doprava), je posadnutý konceptom smart city miesto riešenia reálnych problémov, dokolečka na každom možnom fóre rozpráva o tragédii 17 MČ a zmene štatútu a akosi nebadať reálne kroky na tomto poli. A keď si k údajnej šikane pridám aj vykonané čistky, nezostáva mi, než dodať Na každém šprochu pravdy trochu...

Aby si ma lepšie chápal, dám jeden príklad. Ftáčnik bol podľa mňa zatiaľ najužitočnejší starosta Petržalky, lebo rozbehol dlho zanedbávané obnovy terás, rekonštrukcie škôl, začal elektronicky obstarávať... Ale vyznieva tak, lebo mal horších súperov, nie preto, že by to bol prínosný funkcionár, vizionár a manažér (ako sa aj na magistráte ukázalo). Podľa mňa by sme od našich volených zástupcov mali očakávať viac a preto veľmi dúfam, že sa objaví schopný kandidát.
Reakcia na: Viko #24:
Ja ti neviem. Viem, ze ho vela ludi ma v zuboch, hlavne za jeho FB posty. Ale aj to, ze vela ludi uznava jeho prinosy. Strasne vela kritiky na neho je hlavne o tom, ze za dva roky nestihol zmazat 20 rocny investicny dlh. Ale kto sa nad tym zamysli, vie ze trepe blbosti. Ostatne peticiu za jeho odvolanie do dnesnych dni podpisalo 450 ludi, za maj pribudlo 14 podpisov. Predpokladam zvacsa z Dubravky. Necudujem sa im ?

Na druhej strane som nepocul aby ktokolvek povedal na primatora tolko slov chvaly a to z viacerych ust. Niektori ho az adoruju, co mi pride zcestne.

To ci bude znovuzvoleny viac zavisi od postavenych protikandidatoch, ak si to nepokazi nejakou brutal korupcnou aferou. Ak zase bude sutazit s hercami a inymi podivinmi, jeho sance na znovuzvolenie su vysoke.

Dnes za seba musim povedat, ze ja s vela vecami ktore spravil som spokojny. Kedy sa vobec v Bratislave za dva roky opravilo 80km ciest? A ziadne latanie, ale od obrubnika k obrubniku. Ale aj ine. Napriklad ja to zrusenie projektu Ruzinovskej radialy kvitujem. Radsej reko neskor ako mat paskvil na 30 rokov. Podla toho mala co uz bolo zverejnene, by sa Ruzinovska mala podobat viac na park ako na elektrickovu radialu. (ak je to pravda)

Na druhej strane vidim veci, ktore by mali byt inak a mohli byt inak. Hlavne sa mi brutalne nepacia šumy z magistratu o sikane zamestnancov. Aj ked to je take... moze mat magistratny uradnik pocit, ze je sikanovany, lebo od neho niekto chce zrazu vykon? Moze! Dlhodobo v statnej sfere pracuju ludia, ktori su bud fanatici do svojho odboru a tu pracu robia radi alebo su v sukromnej sfere nezamestnatelni.

Zopakujem sa, som pragmatik. Nesrovnal momentalne moj hlas ma, kym svoju kandidaturu neohlasi niekto lepsi. Vhodných kandidatov je dost.
Reakcia na: Solider #23:

Dnes mame polovicu roka 2017. Teraz to bude same ak a tak, no...:
ak do konca roka 2017 vysutazia
tak do polovice 2019 naprojektuju
ak do konca 2019 vysutazia zhotovitela a dostanu stavebne
tak maju 36 mesiacov na realizaciu, co je na reko 3,8km a 5,5km trate habadej. Este tam mas 18 mesiacov volu.

Samozrejme to sme uz v stave, ze uz sa nemoze nic velke zadhrnut a este je tu obcan Slavik.

Nie som idealista, som pragmatik. A ti pani si to vsimne, z tych desiatok milionov zbytocne investovanych € ujst nenechaju.

Predpokladam, ze Karlovka sa bude odovzdavat niekedy september - november 2018 a sucastou predvolebneho boja budu vizualizacie Ruzinova a Vajnorskej. Myslim si, ze Nesrovnal vie, ze Ruzinov do volieb nestiha, tak natahuje Karlovku.
Reakcia na: Ámos #22:
Tak neviem, na Nesrovnalovom mieste by som ani nesnival, ze ma ludia znovuzvolia len na zaklade toho, ze sa dokoncil Stary most, (mozno) urobil jeden mestsky vlak a spililo 5 bilbordov, zatial co slubovana stanica sa nepohla ani o milimeter. Takze by sa mu podla mna hodilo rozbehnut nejaky projekt, nech su vidno aspon dake vysledky jeho cinnosti.
Reakcia na: Ámos #22:
Ťažko môžeš mať rozkopané mesto, keď na tú rozkopávku nemáš ani projekt. Vajnorská a Ružinovská radiála nemajú vybraného ani len projektanta a to je rok 2017, takže do roku 2021 až 2022 sa určite nemôže ani začať stavať. A potom sme už v období po eurofondoch, keď nikto nevie, čo bude a ako bude. Košice na rozdiel od nás naprojektovali a využili možnosť kompletnej obnovy električkovej siete v meste. Vo výsledku, po tých rokoch rozkopávok, budú mať novú sieť. V Bratislave budú v tom čase len pribúdať havarijné stavy, lebo sa nič neurobí.

Takže áno, na jednej strane platí, že kto nič neurobí, nič nepokazí, ale na druhej strane by sa naozaj patrilo aj niečo opraviť.
Reakcia na: Error 0x007 #20:
Ziaden rozumny politik nechce mat rozkopane mesto pocas a pred volbami, da sa to krasne zneuzit. Sturova polozila Ftacnika.
Skor vysvetlis meskanie ako diskomfort obyvatelov po celom meste - Karloveska, Ruzinovska, Vajnorska. Vid Kosice a ich reko trati.
Reakcia na: Viko #18:
Pes je zakopaný hlavne na Magistráte.
Reakcia na: Viko #18:
Nestihnú sa do volieb.
Čo to, 1/6 zase horlivo bojuje proti 1000mm?
Reakcia na: Solider #12:
Rozumiem, že to treba urobiť, tá súvislosť Odborárskym mi nenapadla. Stále si však myslím, že aj bez prekladania sa to dalo zjednodušiť.

Inak kde je vlastne pes zakopaný, že nie je vôľa urobiť niečo pre tie modernizácie?

P. S. Vďaka všetkým za objasnenie. ?
Reakcia na: lostrail #14:
Nehovoriac o tom, že celá ulica mala byť dopravne upokojená. Výnimku azda mala tvoriť Micka a Ul. Padajúceho lešenia (a.k.a. 29. augusta). Tieto ulice by mali byť svojou konfiguráciou vyslovene demotivujúce pre tranzit (cyklocesty, priechody, eventuálne iný povrch vozovky).
Tiez povazujem za chybu, ze sa nevyuzila prilezitost na kompletne prestavanie ulice tak, ze trat by bola vedena len po jednej strane.
Aj ked by vznikli nove prejazdy a zopar miest, kde by uz nebolo mozne odbocit vpravo na samostatny signal, pripadne bez signalizacie ako takej, stale by to bolo privetivejsie prave k chodcom a cyklistom. O zuzenych miestach nehovoriac.
Reakcia na: N/A #10:
Mam tomu rozumiet tak, ze ani geometria kolajoveho krizenia na Americkom namesti sa teraz menit nebude a zostane tam takato ista husenkova draha s rovnakym potencialom rozmlatit asfalt a podvozky elektriciek do par rokov? Jazda cez toto miesto veru je atrakcia.
Reakcia na: Viko #9:
Modernizácia pravdepodobne ani nebude, preto sa nedá čakať donekončena a je potrebné obnoviť esíčko v pôvodnej polohe, keďže ak by bolo v novej polohe, nenadväzovalo by na úsek od Odborárskeho námestia, ktorý sa uvažoval celý preložiť do nového smerového a výškového vedenia.
To je aj odpoveď na Emilovu otázku z príspevku #5.
Reakcia na: N/A #10:
Aj to esíčko by malo byť komplet vymenené a zriadené na pevnej jazdnej dráhe (SO 103).
Reakcia na: Mike #8:
Čiže ako mám tomu rozumieť, oni vymenia teraz kríženie v súčasnej polohe a z modernizácie vypadne? Alebo len využijú uzávierku na potrebnú opravu a potom raz sa to spraví zasa nanovo?
Reakcia na: Ike #6:
To malo byť pôvodne súčasťou modernizácie radiál. Táto rekonštrukcia trate má zjavne oveľa menší rozsah zmien v celkovom riešení dopravy.
Reakcia na: Ike #6:
boli, ale projektantovi sa to tam nezmestilo a chcel ukrojit z parciku AVION.

Preco sa mu to tam nezmestilo neviem. Mozno preto, ze tam kde vo Viedni si vystacia s pruhom 2,7 metra u nas musi byť 3,5 metra.
Zdalo sa mi, alebo boli plány urobiť na Americkom integrovanú zastávku t-bus/tram??
...Opravy sa dočká aj esíčko na Americkom námestí, ktoré vykazuje znaky značného opotrebovania koľají, a ktoré sa pôvodne plánovalo premiestniť do novej polohy ...
akej novej polohy? či len geometrická úprava?❓
Reakcia na: Petto #1:
Bude to prebiehať ako vždy. Buď bude víkendová výluka, za ktorú to spravia bez problémov alebo to bude riešene na polovičku aj keď pokiaľ viem priecestia sa u nás už robia na jednu šupu aby v priecestiach nevznikali spoje, ktoré sa ťarchou môžu časom začať opäť rozpadávať. ?
Zúžené miesto je aj pravé odbočenie zo Špitálskej na Americké námestie. Trapas, že keď sa to ide rekonštruovať, nespravia sa komplexné úpravy. Hovorilo sa aj o novej zastávke pri Medickej, ale očividne nič z toho. Posunutie zastávky Mariánska je síce fajn, ale nestačí to. Navyše riešenie, ku ktorému dospeli, je polovičaté a bude to vyzerať ako ďalšie provizórium na dlhé roky. Veľmi smutné, ak toto považuje mesto za riešenie.
Premárnená šanca vytvoriť z tak dôležitej ulice, akou je Špitálska, plnohodnotný bulvár a atraktívnu, bezpečnú a pre chodcov prívetivú spojnicu centra hlavného mesta s Novým mestom. Pri sledovaní drobných pokrokov pri Obchodnej, a neskôr Štúrovej, by som si pomyslel, že Špitálska bude opäť o štipku bližšie k statusu Complete street, ale neuvedomil som si, že som mal porovnávať skôr s reko trate na Vajanského nábreží ?

BTW, je známe nejaké bližšie vysvetlenie, prečo neprešla vyššia nástupná hrana zastávky?
otazne je aj co s 212,207,208 ktora pojde krizovatku ci bude jazda len v polovicnom profile ?