Zmeny v premávke liniek 31 87 90184 (od 15.5.2017)

Od 15. mája 2017 v súvislosti s ukončením vyučovania na vysokých školách nebudú premávať autobusy linky 184 a posilové spoje linky X31. Zároveň na prázdninové cestovné poriadky od tohto dátumu prechádzajú linky 31 a 87.

Na linke 90 sa od 15. mája 2017 zriaďujú nové zastávky VE Čunovo a MVE Mošoň, ktoré budú zriadené medzi doterajšími zastávkami Čunovo - priehrada a Areál vodných športov. Obe zastávky budú charakteru na znamenie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #97:
Dnes bolo len demo, ostrá skúšku prekonania rekordu v počte ľudí v MHD je až zajtra. ?
Neviete niekto, ako to dnes ráno vyzeralo v Mlynskej doline?
Reakcia na: Rubber38 #93:
Ide jasne o utíšenie tranzitu cez obytnú zónu a hlavne miestnu komunikáciu, kde máš aj zákaz vjazdu nákladným vozidlám. Predĺžená Tomášikova má viesť popri násype mimo obytnej zóny.

Aj Bojnická by ti priniesla zaujímavé nové rýchle spojenia napr. s Ružinovom či obchvatom.

Račianska to stíha aj za Vinohradmi iba mimo špičiek. Od Bieleho kríža to ráno stojí vždy. Bude to ešte horšie ak sa dostavia komplet lokalita Ahoj. Električkový prejazd pred Figarom to kapacitne nezvláda už teraz.

Späť večer máš kolóny od VUZ pre zúženie do jedného pruhu pri Bielom kríži a obratom áut z centra a Riazanskej pre zrušenie priecestia pri Jánoškovej ul.

Určite bolo chybou zrušenie precestia na Riazanskú v minulosti.
Reakcia na: Rubber38 #93:
Neviem či predĺžená Tomášikova nemala aj vydané platné územné rozhodnutie. Ale žiaľ pre viaceré problémy sa to odsunulo na neurčito...
Reakcia na: Valec #72:
Ja som sa ešte niekoľko rokov dozadu tešil na deklarované napriamenie trate, a ešte som si hovoril, ako by sa mohlo rozšíriť to akože P&R parkovisko, príp. dokonca urobiť obratisko pre nejaký bus od Sv. Jura ? Bohužiaľ nevydalo
Reakcia na: david1 #92:
Tomášikova by bola zaujímavejšou pre MHD, najmä pre možnosť viesť tadiaľ (polo)tangenciálnu linku, no bohužiaľ automobilovej doprave by pomohla málo, iba by odstránila zápchy na Vajnorská x Riazanská a utíšila by dopravu cez Nobelovu (na druhej strane by ju previedla popred Palmu).

Bojnická je jediná z tých dvoch, ktorá by mala naozaj veľký zmysel, už len preto, že od Vinohradov do mesta sa doprava ako-tak zvláda.
Reakcia na: Valec #91:
Hej tam absolútne chýba prepojenie radiál pre rozptýlenie dopravy. Aj MHD by som si vedel následne predstaviť po Tomášikovej aj Bojnickej.
O Tomášikovej sa aspoň hovorí no predĺžená Bojnická by to odbremenila ešte viac.
Reakcia na: david1 #90:
Oslabenou L50 sa posilnili L67 a 87 cez víkendy, ešte minulý rok na jar.

#86: Je pravdou, že po Nobelovej som vtedy nešiel. Žiaľ, dopravná situácia na Račianskej je spôsobená niekoľkoročnou neschopnosťou mesta vyriešiť predĺženie Bojnickej a Tomášikovej.
Reakcia na: Mike #89:
Veď keď je to také jednuduché prečo to tak nefunguje. Ja nie som proti. Osobne by som však skôr pridal odchod na N34 o polnoci ak sa nájdu vozokm.

Momentálne však fungujeme v režime tu zoberie a tu pridáme. Naposledy oslabená L50 a posilnené napr.32, 133, 37 a 63 skoro ráno cez víkendy .
Reakcia na: david1 #85:
Ale či behá jeden voz na N93 a druhý na N91, alebo dva na spojenej N91+93 na trase Hl.St - čunovo, to je skoro to isté. Akurát by do čunova nechodilo sólo, ako dnes, ale kĺb. A ešte by sa museli vyriešiť odchody 23.30, 0.00 a 0.30, kde sú na N93 dva vozy a prestávky cez 30 min.
Reakcia na: 810zssk #75:
A ešte v minulosti N514 obsluhovala aj Rendez bez prestupu. Keby sa použil voz Z N56 na N53 dalo by sa to prevádzkovať aj teraz. Nie je tam rozdiel v kapacite vozidla ako pri N93/91.
No toto riešenie momentálne vyhovuje pre spojenie vozovní v noci.
Reakcia na: Marek1978 #77:
Veď tam sa určite potiahnu bus linky z Jasovskej či Vyšehradskej. Hádam tam aj niekto rieši priestor na zastávky a obratisko.
Reakcia na: Valec #74:
To si mal vtedy vidieť zápchy na Nobelovej po Vajnorskú...
Reakcia na: 810zssk #75:
Treba ťahať kĺbak v noci do Čunova? Je 15 min. prestoj na Jasovskej ako si písal dostatočný čas na obrat až v Čunove? Podla mňa určite nie.

Reakcia na: martinah #71:
Ktoré významné územie obsluhuje čisto iba doplnková L90?
Reakcia na: Valec #82:
ok, dakujem. Tak tam by to voslo.
Reakcia na: Valec #80:
Tam niekde koncila volakedy L117, nie? Janikov dvor. Inak tam, kde myslis, je dost miesta na obratisko, to je pravda.
Reakcia na: Marek1978 #78:
Podľa pôvodných plánov sa mala cesta I/2 preložiť k železnici a súčasná komunikácia mala byť na južnom konci dnešného kopca ukončená. Tam by bolo ideálne obratisko.

Vo vizualizáciách na stránke Slnečníc ale preložka nie je, takže kto vie. Každopádne to miesto na južnom konci kopca, resp. za poslednou bytovkou na tej strane, by bolo pre obratisko ideálne. Medzi cestou a železnicou je aj dosť miesta, na normálne obratisko aj s príslušným vybavením (a príp. aj so železničnou zastávkou).
Reakcia na: 810zssk #76:
Tak to sa potom nechápeme už od začiatku. ?
Reakcia na: Valec #73:
suhlas. Len dufam, ze tam nechaju fakt niekde priestor aj na nejaku linku.
Reakcia na: david1 #63:
kruzok zltou farbou mas konecnu elektricky medzi Vysehradskou a Jasovskou a oranzovou farbou je zastavka L91/191, cize len od prvej bytovky v zone mesto na Panonskej k eline je vzdialenost cca 500-700m a Viladomy su od tej prvej bytovky dalsich minim.500m.

Takze elektricka je na mile vzdialena od Viladomov.
Reakcia na: Valec #73:
Samozrejme ze v sucasnom stave nie, ja hovorim o vyhlade.
Reakcia na: david1 #66:
Podobne N56 to nie je ani nahodou. N56 ma v smere z mesta nulovy prestupny cas a hlavne ide inym smerom ako kmenova linka.

Neviem naco zavadzat rozne pseudoriesenia ak bude mozne bez problemov tam viest tu N93.
Reakcia na: david1 #63:
Do Viladomov električka nikdy nepôjde, ani tam pre ňu nie je žiadna rezerva.

Keďže zápcha na Račianskej sa výrazne láme pri ŽST Vinohrady (do centra je to výrazne slabšie ako v Krasňanoch), tak by sa aj tá reko dala zvládnuť v pri uzavretom jazdnom pruhu. Však keď bol pred mesiacom uzavretý pruh pri Figare, nebola tá zápcha výrazne dlhšia (možno pomalšia), ako v iné dni.
Reakcia na: 810zssk #62:
Až sa celá oblasť Viladomov postaví, tak tam bude treba určite aj nejakú dennú linku, a potom sa tam môže doriešiť aj N93. Otáčať za súčasných podmienok N91 aj N93 cez uličky pomedzi bytovky je hlúposť.

Otázne len je, či tam bude nejaké vhodné miesto na obratisko, lebo zatiaľ som na žiadnych plánoch nič také nevidel.
Reakcia na: Rubber38 #65:
A ja som počul, že v Rači developer/predajca Radničného námestia sľuboval, že DP vymení koľajnice za gumenné, aby električky nebolo počuť. ?
Reakcia na: david1 #69:
L90 s hodinovym intervalom by som nenazvala obstojnou obsluhou
Reakcia na: Viko #53:
Nie je tam vybudovaná zastávka? Je tam int. 7,5min. priamo do centra + L90 v špičke to je nenormálna doprava? Samozrejme logicky je tam horšia ponuka spojov ako napr. z Dvorov.

Kúpim si dom v Záhorskej ale budem trvať na rovnakej alebo ešte rýchlejšej obsluhe ako v Lamači? Či ako si to myslel.
Reakcia na: Rubber38 #64:
Veď láme sa to ako to nazívaš presne kde má a nie niekde pri Lúčanke...
Ďalej prípadne priamo máš obstojnú obsluhu v podobe 91/191 či doplnkovej 90.
Reakcia na: 810zssk #62:
Inak nie sú o nič redšie zastavané, ako napr. sídlisko Krasňany, či Pošeň, to "viladomy" znamená len to, že nemajú 13 poschodí, ale 5 ?
Reakcia na: david1 #63:
Nie, do časti Viladomy žiadna električka najbližších 100 rokov nepovedie, budú to nej mať skoro tak ďaleko, ako obyvatelia Potočnej.

A tom "hraní sa" sa predsa bavíme teraz. Či najprv sa to musí postaviť úplne celé a 5 rokov sa nebudú ľudia schopní zmestiť do busov a až potom takáto diskusia bude pripadať do úvahy? Lebo na Račianskej chodia dnes plné električky a v Slnečniciach sa zatiaľ do busu všetci vocpú?
Reakcia na: 810zssk #61:
Pokial ti ide len o nočáky tak som písal že je to podobné ako s N56.
Dá sa to poriešiť spoločnou zastávkou a napr.umožnením čakania na odchod N91 priamo v buse pre zlepšenie komfortu pre cestujúcich.

Cez deň tam majú predsa 91/191 či L90 priamo do/z centra.
Reakcia na: 810zssk #62:
Máš nejaký odkaz na to "údajne," alebo len to "jedna pani z Cresca utrúsila medzi vetami," ako je spomenuté aj tu nižšie? Lebo už som počul aj také "údajne," že do Borov bude chodiť električka
Reakcia na: david1 #60:
Je ale veľký rozdiel, či je prestup:
1) v bode napojenia na NS MHD, ktorý má pevné trasovanie, ale zároveň ponúka aj lepšiu kvalitu v oblasti rýchlosti prepravy, či spoľahlivosti (Detvianska, Molecova),
2) na mieste (napr. na konci intravilánu/sídliska), kde prichádza z výraznému zlomu v dopyte po MHD a nie je potrebné viesť všetky linky poloprázdne ďalej, zároveň však ostatná oblasť naďalej má obstojnú ponuku spojov a kapacity (Technopol, AVION, obratisko Karlova Ves),
3) na mieste, kde sa jedná len o dočasné vynútené riešenie (Farského),
4) alebo ako tu, kde voľakedy platil bod 2, ale v súčastnosti sa jedná o (z pohľadu cestujúceho) "násilné" ukončenie kapacitnej a atraktívnej linky o jednu - dve zastávky pred koncom oblasti zlomu v dopyte, navyše jedinej v oblasti. To je asi, ako keby si L52 kedysi v histórii mal ukončenú niekde Pri šajbách, alebo L201/202 niekde na Komárovskej a odmietal ich dnes predĺžiť na koniec sídliska, aj keby to infraštruktúra povoľovala

A je úplne jedno, či si Slnečnice formálne nazveš centrom, širším centrom, alebo perifériou
Reakcia na: Viko #53:
Pri predošlom poli nebola predsa zastávka. Kapacitne sa to tam stíha zatial. Po komplet dobudovaní tam predsa pôjde električka a určite sa pohrajú aj napr. L98 či L93.
Neposilnovanie MHD je problém v celom meste. Okrem Petržalky sa toho moc v autobusovej doprave nemenilo. Aj napr. na Račianskej sa roky nereflektuje na nový dopyt z X novostavieb ktoré tam vznikli či vznikajú. Síce zmenilo. Ráno pribudli dupláky na L7 a to stačí pre niektorých.

Rieši sa ako skolabuje Karloveská po zabratí ľavých pruhov pre reko trate.
Na Račianskej je to plné už teraz pri dvoch pruhoch a to si ani neviem predstaviť pokiaľ by siahali zápchy pri takejto variante rekonštrukcie.
Reakcia na: Rubber38 #58:
V tom sa zhodneme. Zas viladomy su uz redsie zastavane uzemie a na tej obsluhe sa to nejak prejavi. Predpokladam ze otacanie doriesene bude, ked sa udajne do Slnecnic ma predlzovat 98.
Reakcia na: david1 #60:
Lenze v danych pripadoch to ma zmysel. Rendez a Trnavske myto su uzly kde sa prestupuje na iny smer (logicky sa autobus nemoze rozdvojit, ze?), pri Pantoch ide o prestup medzi nosnou a obsluznou linkou, pri Farskeho o docasny prestup pre absenciu kolaji. Oproti tomu, pri Jasovskej sa bavime o prestupe na inu linku s totoznym intervalom.

"Je to tak aj inde" nie je argument. Treba najst dovod preco je ten prestup taky supernevyhnutny.

Ja by som isiel este dalej a zlucil N93 s N91 uplne, ale beriem ze tam aspon existuje nejaka argumentacia pre ten prestup.
Reakcia na: 810zssk #54:
Takých prestupov máš po meste mnoho. Napr. Farského, Mýta, Na Pántoch, Rendez... tiež tam v sedle čakám na prestup cca 8 min. kvôli jednej či dvom zastávkam a jazdnej dobe do troch minút..... záleží samozrejme pokial ideš podobne ako smer Jarovce.

A áno koniec Petržalky (Lúky V , Slnečnice... ) je okrajová časť mesta na rozdiel od Petržalských Dvorov či Ovsišťa.
rano som na zastavke slnecnic pozorovala dlhy rad aut smerom do mesta od zastavky az po kruhac, co auto to jeden clovek, maximalne dvaja, preniest ich aspon polovicu do MHD, tak sme inde s kvalitou
btw. len na zastavke rano som naratala cakat 12 ludi, cisla budu casom urcite stupat, aj kvoli tomu, ze developer celkom nedomyslel parkovaciu politiku
Reakcia na: 810zssk #57:
Ničmenej je jednoznačne chybou, že ani samotný developer na MHD veľmi nemyslí, najmä časť Viladomy je výrazne orientovaná na IAD. A bohužiaľ je to u nás tak, že prvý krok musí prísť vždy od neho, nie od mesta. Minimálne vybudovanie priestorov na normálne otáčanie a ideálne aj prestávkovanie kĺbovej linky, keďže aktivita mesta v oblasti rozširovania infraštruktúry MHD (mimo občasných obrovských EÚ projektov) je mizerná.
Reakcia na: Viko #53:
Nie, strategia priemerneho autistickeho sotousa je hlavne nic nemenit, hladat 200 dovodov preco dopravu nezlepsovat a potom pindat na to ze zlych zlych ludi co chodia autami 😉
Reakcia na: Viko #53:
presne tak, ved chceme, aby ludia preferovali MHD pred IAD, tak preco opacny pristup?
Reakcia na: david1 #50:
A N93 by obraty samozrejme stihala, dnes je to nocak s pomaly najvacsimi rezervami: Na Jasovskej ma 15 minut.
Reakcia na: david1 #50:
"Ono nemôžu očakávať, že v okrajových častiach bude rovnaká obsluha ako v širšom centre"
Petrzalka je okrajova cast? Navyse tu nikto nehovori o lepsej/horsej dostupnosti. Ja nechcem zlepsovat interval, ani nic podobne. Dokonca ani vykony by sa nemuseli navysovat (predlzenie N93 do Slnecnic by bolo kompenzovane skratenim N91 po Slnecnice). Vsetko co navrhujem je odstranit nutnost cakat 8 minut (!) na autobus ktorym potom ides do ciela minutu.
Reakcia na: david1 #49:
Takže to, že máme lokality, z ktorých sa nedá normálne dostať verejnou dopravou má byť dôvodom, aby sme novému sídlisku nechali rovnaký komfort ako predošlému poľu? Nie je cieľom zlepšovať sieť MHD a prestať vyháňať ľudí do áut?
Reakcia na: Solider #51:
Určite dá. Je to len o nastavení. Od Vinohradov to máš bez preferencie ak nerátam samotné Vinohrady, ktoré tiež, ale nemajú tvrdú preferenciu. V minulosti tam bolo viac vozov v špičke.
Reakcia na: david1 #36:
Určite pomohli, ale dopyt je stále väčší, než je ponuka. Viac vozov sa už nedá pridať kvôli priepustnosti, vozy brzdia svetelne riadené križovatky na Púchovskej, Černockého, Peknej ceste aj pri ŽST Vinohrady, ktoré fungujú náhodne, aj keď na niektorých je preferencia. Tam sa zdržiavajú a potom sa zase brzdia navzájom ?
Reakcia na: 810zssk #47:
Ono nemôžu očakávať, že v okrajových častiach bude rovnaká obsluha ako v širšom centre. Jednoducho sú tam lacnejšie byty či pozemky no samozrejme je to vykompenzované horšou dostupnosťou služieb a MHD. Podobne ako boom v Malinove, Rajke, Čiernej vode a pod.

Momentálne po dostavbe prvej etapy električky dosť zdraželi aj staré byty v okolí Farského. Aj peši po starom moste si v centre za 15 min.

Je to vždy o kompromise čo kto preferuje.

N93 by nestíhala obraty to vieš aj sám podobne ako ich nestíha N53 /N55/ a je tam doplnková N56. Nie je to však ideálne hlavne, keď sa kvôli posunutým rozjazdom nepočkajú..
Reakcia na: Marek1978 #31:
Nech si to pani porovná zo vzdialenosťami od Potočnej ul. Slanca či z Ahoja k najbližšej zastávke pravidelnej MHD.
Reakcia na: kecho #44:
Ono, keby sa L90 točila len po obratisku pri SND, tak by vyšlo aj na 2-minútový interval. ?
Reakcia na: Valec #43:
A to akym sposobom? Ak chces aby N91 odchadzala skor, musi skor aj prist, takze este viac predlzis prestupny cas v smere jazdy do centra.

Osobne by som bol za to aby N93 normalne pokracovala do Cunova, namiesto podla mna nezmyselneho prestupu, ktory je dobry akurat na to aby sme na styroch paroch spojov denne usetrili 3 deci nafty. Ale ked nie to, tak aspon po tie Slnecnice by ist mohla, to uz je fakt nic.
Reakcia na: kecho #44:
To by so zase rozsekol spojenie 801/90. L90 predsa na seba prevzala výkony po skrátenej a posilnenej L801. Čo tu čítam tak začína byť plnka / niežeby inde nebola/ ráno od Jaroviec. Takže ideal je posilniť kritickú hodinu vloženými spojmi odtial.
Reakcia na: kecho #44:
To by bolo načo dobré?
Reakcia na: Valec #42:
Akurat, ze interval 30 tam mas mozno v 5-tich hodinach, inak tam je interval 60.
Ideálne by bolo obratisko niekde na začiatku Rusoviec - to by sa stíhalo otočiť za 30.
Alebo urobiť "obratisko" z toho parkoviska, kde parkujú IGK pri hrádzi medzi Slnečnicami a Rusovcami?
Reakcia na: 810zssk #35:
Odhliadnuc od toho, že sa stále bavíme len v hypotetickej rovine... nestačilo by lepšie zorganizovať tie prestupy? Napríklad skrátením pobytu na Jasovskej pre N91.
Reakcia na: kecho #40:
Času odhadujem tak 5 min. každým smerom, takže sa dostaneme na obežný čas 35 min (som predtým nezohľadnil minútu naviac pri ceste do centra). Podľa mňa je to ešte stále veľa na to, aby sa mohol skrátiť interval z 30 na 20 min.
Reakcia na: Mike #39:
To predsa viem. Išlo o priestorové možnosti či manévrovací priestor, ktorý je v Jarovciach lepší.
Reakcia na: Valec #17:
Ked obide Jarovce a pojde priamo do Rusoviec? Kolko km a casu usetri?
Reakcia na: david1 #37:
Kĺbak na Tehelnej ide raz za 6 rokov na dva odchody ako ZV
Reakcia na: 810zssk #35:
To poznám pri prestupe na Farského smer Ovsište a nemusí byť ani noc...
Reakcia na: 810zssk #23:
Keď sa zvládne otočit klbák na Tehelnej ?
Išlo by o rannú špičku. Niečo na spôsob rannej L20.
Reakcia na: Valec #28:
Tie dupláky aj tak v úseku o ktorom som písal moc nepomohli. No v meste je ďaleko viac adeptov na posilnenie kapacity.
Reakcia na: Valec #30:
Nie. Ale ten prestup trva niekolko minut (zastavku pred cielom..) a ta klbova linka ma na Jasovskej pomerne dlhy prestoj. Samozrejme, ak je cielom hladat dovody preco to netreba, je ich dost. Ak je cielom vytvorit atraktivnu dopravnu ponuku, je tu priestor bez potreby navysovat vypravu.

Odporucam raz vyskusat si o druhej rano cakat 8 minut na Jasovskej pri -10 stupnoch ked si dve minuty jazdy od svojho ciela.. 😉
Reakcia na: Marek1978 #31:
boze 2 hrubky v jednej vete, to sa mi dlho nestalo?
Reakcia na: Mike #32:
no tymi ulickami, ak by tam predsa len nieco islo, asi len minibus. Podla tej vizualizacie to mozno nie je dobre posudit, ale nazivo tam mozno bude viac priestoru. Uvidime.
Reakcia na: Marek1978 #31:
To, že tam bude zastávka (alebo konkrétnejšie zastávkova nika) neznamená že tam bude zavedená linka...
Reakcia na: Valec #29:
praveze nie, preto som bol prekvapeny, ked mi to povedala. Takze predpokladam, ze nemala spravne informacie. Neviem, aka je vzdialenost od posledneho bytu k zastavke, ale vsetci vieme, aky su ludia lenivy.
Reakcia na: 810zssk #25:
To tam v noci cestuje toľko ľudí, aby nemohli prestúpiť na garantovaný prípoj, ale museli mať priamu kĺbovú linku?
Reakcia na: Marek1978 #24:
Máš pocit, že by sa tu niekde zmestila?
https://www.slnecnice.sk/viladomy/ponuka-byvania/vsetky-byty/index

Zachádzka by bola potrebná na to, aby to z najvzdialenejšieho domu nemali na zastávku až 250 metrov?
Reakcia na: david1 #19:
"na Račianskej sa tiež dlhodobo nič neposilnilo"
Už asi dva mesiace sú na L7 ráno vypravované dupláky miesto K2S.

Čo sa L90 týka, stále píšem, že zatiaľ stačí posilniť tým, že sa vypraví 12m miesto 10m. Však sólo vozov bude teraz dosť.
Reakcia na: 810zssk #25:
ano to viem, a preto by odtial mohla ist nejaka nova linka, popripade zachadzka L191.
Reakcia na: Marek1978 #24:
nikede ako je park ako su Viladomy
Reakcia na: Marek1978 #24:
Kedysi sa hovorilo o predlzeni 98 do Slnecnic, aj ked neviem ci zrovna tej casti. Tiez by bolo dobre tam potiahnut N93.
pri slnecniciach sa nechysta zachadzka nejakeho autobusu alebo popripade konecna? Lebo mi slecna z Cresca hovorila, ze niekde smerom k hradzi ako stoja tie nove bytovky bude zastavka.
Reakcia na: david1 #22:
A zda sa ti to ako vhodne riesenie? Lebo pri vylukach to byva dost "o hubu".
Reakcia na: 810zssk #20:
Dá sa tam urobiť okruh po miestnych cestách okolo Jarovského dvoru.
Reakcia na: david1 #19:
A kde to chces v Jarovciach tocit?
Reakcia na: Valec #18:
V meste sú linky ktoré potrebujú posilnenie už dlhšie napr. poddimenzovaná L61. Električky na 7,5 min.
na Račianskej sa tiež dlhodobo nič neposilnilo. Predĺžená L7 pomohla jedine Rači. Od Gardy je tam rovnaká plnka ako predtým.
L8 chodí narvatá aj o 20 tej večer lebo sa šetria vozokm.

Beriem samozrejme argumenty na posilnenie kapacity pre nové štvrte. Tu sa dá predsa pohrať s posilnením L191 napr. od Jaroviec v rannej špičke. Netreba mínať vozokm až do Rusoviec.
Reakcia na: david1 #15:
Žiadnu ďalšiu 97 nikto nerobí, linka tu už existuje. V 91/191 je dnes kapacita aj interval akurát. L90 je v špičke už na hrane. A to sa nám stále rozrastajú Slnečnice Viladomy, v Jaroviac pribudne Design Center Jarovce (Nová sýpka) ...

Stále cestuje väčšina ľudí po Panónskej do centra. Mne z toho vychádza, že L91/191 je OK a L90 bude treba postupne posilniť (aspoň kapacitne, ale radšej kvôli atraktivite zahustiť).
Reakcia na: kecho #14:
Odmyslime si teraz "zachádzku" k Danubiane. Obrat po Rusovce je 44 minút, na koľko to dokážeš so súčasnými dvoma vozmi v špičke stiahnuť? Z 30 na 25 minút?
Reakcia na: kecho #12:
Myslel som primárne špičky.
Sedlo a víkend pri 20 min. s klbákmi zabezpečuje dostatočnú kapacitu.
Reakcia na: Valec #11:
Tak to rozdeliť kapacitne medzi spoje pod most a k Eurovei. Nerobme dalšiu L97.
Reakcia na: Valec #11:
Mozno by v tom case stacilo zahustit interval so sucasnymi vozmi (?)
Kecho: Tie zastavky na 90 rozhodne zmysel maju, dnes je ten medzizastavkovy usek neprimerane dlhy. Vsak si vezmi ze jazdna doba je tam 3 minuty. Podla DPB su to dva kilometre.
Reakcia na: david1 #9:
husta 91 s vikendovym int 20 🙂
btw. Cez Dolnozemsku smer Pristavny/Apollo je 90 ideal, lepsie napr. na 98 ist pri Euba ako na Jasovskej a stvrthodinu sa tocit po Petrzalke
Reakcia na: david1 #9:
Ale pre spojenie s východným okrajom centra, s Ružinovom... je najlepšia L90, ktorá už do Petržalky prichádza v špičke viac naplnená, ako 91/191. Bude pomaly nevyhnutné, posilniť ju kapacitnejším (12m) vozidlom.
Reakcia na: TomJ #5:
V stĺpci pre školský rok sú tieto spoje označené hviezdičkou s vysvetlivkou dole (premáva v období 30.1.2017 - 12.5.2017).
Reakcia na: kecho #3:
Tam máš hustú L91/191 pre spojenie s centrom.
Reakcia na: kecho #7:
To bude určite obsluha pre zamestnancov. Pri tom intervale nemôže vadiť že zastaví aj na tej úzkej ceste.
Kde chcú na 90 napchať tie nové zastávky? Veď tam je tuším cesta 1+1 a je tá vzdialenosť od hrádze po most naozaj až taká veľká?
Už len čakám, kedy niekomu napadne spraviť pre L90 zastávku "Hrádza" pri Bosorke/podchode, cca tu: 48.109135, 17.126032 aby to športovci nemali ďaleko do bufetu. ? Na druhej strane - možno tam bude v lete na Dolnozemskej tým pádom parkovať menej autistov...
Reakcia na: TomJ #5:
mohli by zrušiť stĺpec na prázdniny a nechať iba šípkou označené spoje tak ako to je pri školskom roku 🙂...
Reakcia na: Pajo #2:
S tou 31 je to zlý nápad. Ešte nie je leto. Aj keď semester skončil, študenti sú stále tu, lebo majú skúšky. Dúfam, že aspoň na zastávkach prelepia CP tak, aby tam neboli stĺpce školský rok a školské prázdniny, lebo málokoho napadne, že 31 má prázdniny už od 15.5. a budú zbytočne vznikať nedorozumenia (a zasa si to odnesú vodiči, ktorým budú cestujúci nadávať, ako to, že dva spoje pred vami vynechali a ľudia na CSÚ ich budú otravovať, prečo stoja na konečnej, keď už mali íst).
VE Čunovo a MVE Mošoň? ?
Zhustenie intervalu na 30 aspon na trase centrum-oroszvar nehrozi? Alebo vynechanie jaroviec a priama cesta do rusoviec na zst(obratisko)?
Najprv linku 31 skrátime po Blumentál, potom na nej zavedieme 20 minútový interval v špičke pracovných dní. Potom ju skrátime po Kollárko, lebo z Blumentálu s ňou nikto necestuje. Aké prekvapivé.
Takže nás čaká úžasný celodenný interval 20 min. v prestupnom uzle Blumentál smer CSU. ?