Električky sú opäť o niečo pomalšie

Pribudli nové obmedzenia rýchlostí.

V uplynulých dňoch prichádza postupne vzhľadom k zlému technickému stavu koľajových tratí k zníženiu rýchlosti na viacerých úsekoch.

  • Na Špitálskej ulici  bola rýchlosť znížená na troch miestach:
    • za zastávkou Mariánska smerom na Kamenné námestie v úseku medzi križovatkami Lazaretská - Mariánska jednosmerne na 10 km/h,
    • v koľajovom oblúku za zastávkou Kamenné námestie smerom na Americké námestie jednosmerne na 10 km/h,
    • na výhybke pri Metropolke smerom na Kamenné námestie na 10 km/h.

Celková rekonštrukcia trate na Špitálskej ulici sa plánuje počas letných školských prázdnin.

  • Na nábreží je traťová rýchlosť znížená na 30 km/h obojsmerne pri zastávke Most SNP v úrovni zjazdovej rampy z Mosta SNP.
  • Na Krížnej ulici je rýchlosť znížená na 10 km/h na kríženiach a výhybkách koľajového triangla obojsmerne.
  • Rýchlosťou 10 km/h sa električky povlečú tiež na Americkom námestí v oblúku pred zastávkou v smere z Krížnej ul. do mesta.
  • Znížená rýchlosť na 10 km/h je aj cez koľajové kríženie pri Blumentálskom kostole.
  • V traťovom úseku medzi zastávkami Detvianska a Záhumenice-Drevona bola upravená rýchlosť v tiahlom koľajovom oblúku pri Drevone obojsmerne z 25 na 20 km/h. Trať bola v tomto úseku postavená v roku 1988 technológiou velkoplošných panelov BKV a dlhodobo vykazovala porušenie geometrickej polohy koľaje (GPK) vplyvom horizontálneho a vertikálneho posunu panelov BKV. 
  • Električky pôjdu pomalšie aj zo zastávky Zátišie smerom k ŽST Nové Mesto, kde bola upravená rýchlosť v koľajovom oblúku cez Vajnorskú ulicu jednosmerne na 10 km/h.
  • Najdlhší úsek, na ktorom došlo ku zníženiu rýchlosti, sa nachádza medzi zastávkou Jurajov dvor a miestom, kde električková trať prekríži Vajnorskú ulicu, a meria približne 800 metrov. Trať bola postavená v roku 1989 technológiou velkoplošných panelov BKV a dlhodobo vykazovala porušenie GPK vplyvom horizontálneho a vertikálneho posunu panelov BKV. Rýchlosť bola v tomto úseku obojsmerne znížená z 50 na 30 km/h. Kedy prebehne modernizácia električkovej trate v úseku Trnavské mýto - Zlaté piesky a vetvy k ŽST Nové Mesto nie je zatiaľ jasné. Hoci financovanie projektovej dokumentácie bolo zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII), magistrát zatiaľ neobstaral projektanta modernizačných prác.
  • Obmedzenia sa nevyhli ani Karloveskej radiále, kde bola rýchlosť znížená na troch miestach:
    • na priecestí pri zastávke Botanická záhrada obojsmerne na 30 km/h,
    • na priecestí pri zastávke Segnerova taktiež obojsmerne na 30 km/h,
    • na zjazdových výhybkách pri kostolíku obojsmerne na 20 km/h.

Okrem nových znížení rýchlosti sa v meste nachádza aj množstvo ďalších obmedzení rýchlosti električiek, z ktorých časť je spôsobená zlým stavom koľajových tratí. Kompletný zoznam nájdete na v časti Mapy > Mestské dráhy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #20:
pozeral som virtuálku stále... lebo som čakal na bus 😃 ... ako vychádzala pravdepodobne zelená z tunela, ale aj tak sa mi to zdalo príliš nereálne ale bolo to tak...
Reakcia na: Ma178rek #17:
Cestovny cas je podla CP z Kapucinskej na Lafranconi 6 minut, SND - Lafranconi 8 minut... To by stiahol mozno hyperloop ?
Reakcia na: Ma178rek #17:
A nie je na tých linkách i 4-minútový interval? ?
Reakcia na: Ma178rek #17:
Tak to ťažko a ani to nie je cez deň technicky možné.
Reakcia na: 5210 #16:
dneska som bol na lafku, električky meškávali z Kapucínskej 3-4 minútky a na Lafranconi prišli načas a to isté aj 4ka písala meškanie 4 minúty z SND a na Lafku načas....
rýchlosti znižovať,grafikon nepridať....☠
Reakcia na: Solider #14:
Presne. To je balkánsky prístup "nebudeme nič udržiavať, počkáme až sa to rozpadne a kúpime si nové".
Reakcia na: Lukyno87 #12:
Takto zlé to dlho nebolo, ale to je len výsledok toho, že údržba neexistuje a čaká sa len na budúce rekonštrukcie, ktoré ani vôbec nemusia prísť. Okrem toho, aj výhybky a kríženia boli zhotovené z menej kvalitného materiálu a nové tažšie električky s neotočnými podvozkami tomu dali len takú bodku.
Reakcia na: Lukyno87 #12:
10 km/h v centre, 30 km/h na radiálach. ?
Reakcia na: JamaVOku #11:
Ak to takto pôjde ďalej tak zachvíľu bude 10km/h v celom meste. V poslednej dobe sa tie trate nejak rýchlo ničia.
Od 3.5. 10 km/h v krizovatke na Odborarskom nam. smer Spitalska pred oblukom, krizenie na Florianskom nam., zjazdova vyhybka pri Metropolke a vsetky vyhybky a krizenia na Kriznej.
ale lúbi sa mi že napriek takým šmakuládam ako rozlámaná kolajnica a podobne si to cez tie miesta hasia dosť vysokými rýchlosťami?
Reakcia na: Ibiza #1:
Tam keď človek nastúpi s plnotučným mliekom, na konečnej vystúpi s čerstvým maslom...?
Reakcia na: Ibiza #1:
Na 22:23 ma to úplne zabilo ? ten prejazd tým miestom úplný luxus.... už o pár rokov sa na toto môžme tešiť v Bratislave! ?
Reakcia na: Mates #6:
Tí ich majú aj zavodnené
Reakcia na: Ibiza #1:
Ale v jednom su daleko pred nami a to zatravnenie tratí.?
Reakcia na: Ibiza #1:
Dobrý terén. Tie električky robia značke Tatra dobré meno.
No včera na vybrúsenej Račianskej večer okolo deviatej som sa viezol v 7935 na L5.
Vôbec vodiča netrápilo si viesť 4 min.meškanie , ktoré týmto štýlom jazdy ešte narástlo.
Reakcia na: Error 0x007 #2:
Usetria za demontaz.
V tomto meste by boli schopni s udrzbou cakat a cakat az kym sa kolajnice rozpadnu na prach ?