Tabule budú osadené najmä v prestupných uzloch.
Do začiatku leta by mali pribudnúť na zastávkach bratislavskej MHD ďalšie elektronické tabule zobrazujúce aktuálne odchody spojov. Elektronickými tabuľami budú vybavené nasledujúce zastávky električiek, autobusov a trolejbusov:
- Blumentál (smer Račianske mýto)
- Čachtická (obojsmerne)
- Detvianska (obojsmerne)
- Hodžovo nám. (všetky smery)
- Kamenné nám. (smer Americké nám.)
- Kapucínska (obojsmerne)
- Kollárovo nám. (smer Mickiewiczova a Hodžovo nám.)
- Nám. Franza Liszta (smer Račianske mýto)
- Nám. SNP (smer Obchodná, tunel)
- Patrónka (obojsmerne)
- Poštová (smer tunel)
- Račianske mýto (na Šancovej, Legionárskej a Mýtnej)
- SAV (všetky smery)
- Trnavské mýto (na Šancovej obojsmerne)
- Vysoká (obojsmerne)
- Zochova (obojsmerne)
Osadené budú obojstranné štvor- alebo šesťriadkové tabule, s výmimkou Patrónky, kde budú osadené po dve jednostranné tabule. Elektronické tabule zakúpil DPB od firmy TransData s.r.o., pričom cena jednej štvorriadkovej tabule je 10 982 € a jednej šesťriadkovej 13 453 € bez DPH. Spolu má byť osadených 36 tabúľ.
Montáž tabúľ a zriadenie elektrických prípojok zabezpečí pre DPB spoločnosť Elektrorozvody - Gergely s.r.o. z Bratislavy za cenu 158 650 € bez DPH.
lostrail
Ad #23:
Mozno by bolo zaujimave poznat, ake druhy informacii tie tabule vedia zobrazit (mozno ma niekto prehlad, ako presne je zadana zakazka). Ono totiz zobrazenie odchodov aj ostatnych spojov prestupneho uzla nie je zly napad, ale...
...muselo by sa to urobit tak, aby to nebolo neprehladne, pricom do tejto podmienky vstupuju otazky, ako napr.:
- zobrazovat aj odchody spojov "tej istej" trasy, ale opacneho smeru? (Napr. na Trnavskom myte prestup z L2 na L4, z L201 na L61, iduce opacne a podobne)
- ked zobrazovat odchody z ineho nastupiska, ktory smer si vybrat vo vztahu k smeru toho nastupiska, kde sa tabula prave nachadza? Ak vsetky, potom ako to odclenit?
- aky format zvolit na rozlisenie smeru?
- rozdelit tabulu na sektory, pricom v kazdom by sa zobrazovala ina skupina spojov podla nastupiska a smeru alebo to zobrazovat vsetko v jednom vypise a v riadku zobrazovat informacie o nastupisku a smere jazdy linky?
Ked sa clovek zamysli nad tymto hlbsie, aby to naozaj malo nejaky prinos, musela by byt tabula asi rozdelena na tolko sektorov, kolko nastupisk sa v uzle nachadza, resp. ak nie nastupisk, potom minimalne zastavok a opacny smer by sa vzdy uvadzal az za odchodmi v smere aktualneho nastupiska, pricom by musela jasne svietit minimalne informacia o konecnej zastavke spoja. Tam by sa vsak uz neumerne zvysovali naklady a predpokladam preto, ze nic take sa v dohladnej dobe nechysta. Na takom Trnavskom myte, ci Hodzovom namesti, by sa toto dalo lahko vyriesit centralnou tabulou odchodov, ktora by mohla byt umiestnena priblizne uprostred podchodu (na Hodzovom by ich muselo byt asi niekolko, jedna aj pri vstupe od Postovej).
Co by vsak urcite malo pribudnut, su smerove tabule, ktore budu prehladnym sposobom ludi navigovat na jednotlive linky podla smeru jazdy. Znamena to, ze na nastupisku elektriciek bude "rozcestnik" na ostatne nastupiska a na tych zas rozcestnik na vsetky ostatne.
Ad #48:
Na Racku smerom do mesta sa nevojde ani tento maly displej, pretoze oznacnik je pripevneny k zabradliu len jednou tycou a je vylozeny oproti tej tyci smerom k nastupisku. Tam by sa to jedine mohlo namontovat rovnobezne s cestou, co by sa minulo ucinkom. Racko je uzol, ktory treba kompletne prebudovat, inak sa tam pomaly ziadne zlepsenie nebude dat implementovat.