Električky na Hlavnú stanicu by mali jazdiť rýchlejšie vďaka preferencii na križovatkách

Preferencia bola zapnutá na križovatkách s Mýtnou a Žilinskou ul.

Hlavné mesto spustilo preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova na trati na Hlavnú stanicu. Ako informoval magistrát, v utorok 7. februára bol uvedený do testovacej prevádzky nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie v týchto dvoch križovatkách. "Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch pri dynamickom režime riadenia je oproti statickému režimu cca 30 - 35 sekúnd. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov, s cieľom dosiahnuť kratší prejazd na linke 203," uvádza webstránka mesta.

Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električkovej dopravy je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Trať bola sprevádzkovaná pred takmer rokom a pol. Zavedenie preferencie električiek na linkách 1 a 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má za cieľ zvýšiť cestovnú rýchlosť, zlepšiť pravidelnosť a tým aj zvýšiť atraktivitu cestovania mestskou hromadnou dopravou.

Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť „odhlási“.

Počas víkendov a večerov - v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek - budú križovatky skúšobne fungovať v režime "kmitavej žltej". Električky, ktoré sa v oboch križovatkách nachádzajú na vedľajšej ceste, si svetelnú signalizáciu „aktivujú“ tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v ostatných smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom. Ide o prvé takéto riešenie na Slovensku.

Hlavné mesto v tejto súvislosti upozorňuje vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Testovacia prevádzka už skončila? Mýtna - Karvaša bliká a na električky nereaguje...
Reakcia na: Solider #117:
Áno, ja súhlasím, že logickejšie by bolo premenovať to na Kollárovo námestie ale legislatívne je to podľa mňa stále Jánska, lebo to nepremenovali.
Reakcia na: S499.1023 #112:
To síce môže byť pravda, ale po asanácii budov a rozšírení samotného námestia odpadol dôvod túto ulicu označovať odlišným pomenovaním. Ale týchto nepresností je v mapách viacero, niekde som ešte našiel Starohorskú ulicu, niekde nájdem Kamenné námestie na Námestí SNP a podobne by som mohol pokračovať ďalej.
Reakcia na: Dispecer #113:
Kokos tak toto je uz moc ked sa dostane do podzemnej zastavky s autom. U nas este ok, niekedy splyva cesta s tratou ale toto uz predsa vidim ze idem uplne zle 😃 Ten musel byt asi naliaty 🙂
Reakcia na: Dispecer #113:
Hovno terénne auto, taký Range Rover. Ktovie, či Viedenčania tiež hejtujú Nemcov tak ako Bratislavčania CP-čkárov.
Reakcia na: Solider #110:
A ja by som to videl presne naopak - Jánska ulica sa nepohla ani o krok, je stále tam, kde bola, nikto ju nepremenoval a nezlúčil s Kollárkom, takže Jánska je správne.
Reakcia na: Ike #93:
No, zámková dlažba bola dobrá na skultúrňovanie počas mečiarizmu, dnes už sotva to platí. ? ?
Reakcia na: Kanarcan #101:
Tak spomenuté linky skôr poukazujú na to, že úradníci si nie sú schopní ani overiť aktuálne platný stav a svoje poznatky čerpajú z máp, ktoré pracujú s neaktuálnymi údajmi. Jánska ulica tam bola kedysi, to nikto nepopiera, ale maximálne do času asanácie objektov v mieste dnešného parčíka, kedy sa námestie rozšírilo a fyzicky siaha od budovy FPCHT až po pôvodné a zachované objekty v južnej časti námestia. Pôvodné Kollárovo námestie sa tak zväčšilo a Jánska ulica stratila svoj význam a zanikla, aj keď sa na to pravedpodobne zabudlo a preto v mapách a následne aj v rôznych úradnych dokumentoch pretrváva až podnes. A čo sa týka tabule, tak tá je platná, označuje toto priestranstvo názvom Kollárovo námestie a PSČ alebo rôzne iné zoznamy, než Zoznam ulíc, nie sú relevantné.
Reakcia na: trolejbus6207 #107:
Já mám podobný o pár rokov neskôr, keď sa narýchlo otvárali Dolné Hony bez zácviku, bez poznania a prvý deň premávky Beno Gálffy neodbočil z Uzbeckej na Kazanskú k nadchodu ale pokračoval rovno, načo sa vo vysielačke ozvalo so silným maďarským prízvukom "HAX sto, HAX sto, tu dvestodvadsiátka siedmy (či ktorý), stojím na Dolný Hony, ukradli vedení!"
Reakcia na: S499.1023 #100:
Otázne je, či išlo o premenovanie alebo len napravenie zjavnej nepresnosti.
Reakcia na: Miro #104:
ja som ešte jazdil aj po pôvodnej Jánskej, takže v roku 1985. Mám z toho obdobia jednu úsmevnú spomienku - v pondelok ráno prvý deň po novom Magda Molnárová robila delenú vtedy ešte 214-ku, urobila prvé dve kolá po novej trase a na tretie kolo si to strihla do starej ulice, samozrejme zostala visieť mimo vedenia a musela ju dielňa prísť odtiaľ vytiahnuť ?
Reakcia na: Kanarcan #105:
Vďaka za pripomenutie, mne sa to tiež tak javí, lebo v r.1976-81 som študoval na EF SVŠT a to si ešte tú Jánsku pamätám. Pamätám si aj tú čistiareň na spodku Kollárovho námestia, ale zase mám pocit, že vtedy tam tých domov už toľko nebolo. Možno niekto ešte upresní.

Reakcia na: Miro #104:
Fuha, no rok si nepamätám, ale bolo to niekedy okolo 1980 lebo sme sa tam chodili ešte zo ZŠ k spolužiačke hrávať na dvor. Cesta hore námestím viedla tak ako je teraz natesno k SATURu bola aj z druhej strany a potom stály domy s dvormi. A za nimi bola Jánska.

Reakcia na: Kanarcan #103:
Presne, CHTF SVŠT, Jánska 1, na tú adresu si spomínam ? kedy tie domy vlastne zbúrali?
Reakcia na: Miro #102:
Áno, však za tými domami, čo stáli na Kollárovom námestí (bývala mi tam spolužiačka pred tým ako to zbúrali), v podstate niekde v priestore dnešného chodníka a trávy, to bola pôvodná Jánska ulica. Akurát keď to rozširovali do dnešnej podoby tak niekto neviem či z historických dôvodov alebo akých proste tú komunikáciu zachoval. CHTF bola kedysi Jánska 1 😃 Ako sa spravil vchod po dostavbe nových budov na Radlinského tak sú po novom Radlinského 9.
Reakcia na: Kanarcan #101:
Ja si matne pamätám, že na budove Fakulty chemickej a potravinárskej technológie STU kedysi tabuľa Jánska ulica bola, ale to bolo asi ešte pred rozšírením Kollárovho námestia na úkor starých domov, ktoré ho kedysi od Jánskej ulice oddeľovali. To muselo byť tak pred 40-50 rokmi.
Reakcia na: Solider #99:
Jánska ulica existuje aj fyzicky:
napríklad pozemok 21739/23 KÚ Bratislava - Staré Mesto s výmerou 272 m2 je Jánska ulica. Vlastníkom je Hl. M. SR Bratislava.

Aj papierovo:
- magistrát vydal napríklad záväzné stanovisko, v ktorom je jasne uvedená Jánska ulica
http://bratislava.sk/register/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700026&id_dokumenty=12120
- existuje aj pridelené PSČ pre Jánsku 1 (viď nižšie)
- je v zozname ulíc spadajúcich pod Daňový úrad I Bratislava
http://www.danovyurad.sk/du/danovy-urad-bratislava-1/
- staré mesto vydalo súhlas s výrubmi stromov na Jánskej ulici
http://www.staremesto.sk/sk/cuttings/showCutting/id:273
- v abecednom zozname ulíc Bratislavy a ich zaradení do pôsobnosti jednotlivých Okresných riaditeľstiev a Obvodných oddelení - spadá pod Obvodné oddelenie Staré Mesto - východ
http://www.minv.sk/swift_data/source/policia/kr_pz_ba/Ulice%20BA.pdf
- je v zozname komunikácií m.č. Bratislava - Staré Mesto ako nezaradená komunikácia (str. 55)
https://goo.gl/dUr4uX

Čo sa týka tej tabule ako to plne schvaľujem že tam je, lebo ľudia by asi boli zhodne zmätení, keby tam bola Jánska ulica.
Reakcia na: Solider #99:
V predchádzajúcej verzii Zoznamu ulíc ale Jánska ulica bola a žiadne VZN o premenovaní nevyšlo.
Reakcia na: Kanarcan #97:
Pokiaľ sa nenachádza konkrétna ulica v Zozname ulíc, tak mapové podklady pracujú s nepravdivými údajmi. Navyše, ak si prepneš konkrétnu mapu na streetview, tak na rohu budovy sa nachádza orientačná tabuľa s názvom ulice (priestranstva) podľa vyhlášky č. 31/2003 Z. z. o označovaní ulíc a na orientačnej tabuli je napísané čo? Kollárovo námestie.
Reakcia na: Kanarcan #97:
Má aj PSČ
Reakcia na: david1 #95:
To nič nemení na tom, že bez reštriktívnych opatrení tu zápchy neubudnú... bavíme sa najmä o odpoludňajšej špičke.
Reakcia na: Mike #90:
Hej veď je to jediná možnosť ako obísť SNP smer centrum a Nivy.
Reakcia na: ivanbuto #87:
Priepustnosť by bola v špičke podobná. No bolo by to bezpečnejšie pre chodcov a menej náchylné na ťukance. Teraz električky spomalujú pre istotu na min.rýchlosť aj keď sú na hlavnej aby to stihli ubrzdiť ak im tam niekto vbehne do dráhy.
Reakcia na: Jezo #91:
Tu je škoda, že sa zrušila pôvodná zastávka Nám. 1. mája v smere na Mýtnu. Tým pádom by (pri zobojsmernení Kollárka) bola horná zastávka obojsmerne prestupná na hrane. Následne by sa mohla električková Vysoká posunúť viac na Kollárko a trolejbusové linky by mohli stáť pred križovatkami. Voľné priestranstvo by sa skultúrnilo (zámková dlažba, anglický trávnik, pekné zábradlia a regulačné stĺpiky, kde je potrebné). Ľavé odbočenie na Radlinského by som zrušil, alternatívna trasa je cez Karvaša. Prístup k STU a parkovacím miestam na Radlinského cez Karvaša, American Plaza a Micku.
Reakcia na: Jezo #91:
A čo takto k obom?
Reakcia na: Solider #89:
Len tu moze byt trochu otazne kam primknut zastavku trolejbusov - k elektrickam (asi lepsie), k autobusom na Nam. 1. Maja, ci uprostred?
Este je moznost obojsmernej zastavky Nam. 1. Maja a huste zastavovanie trolejbusov kusok od seba.
Reakcia na: david1 #85:
Tie ulice Mickiewiczova a 29. augusta bývajú v poobednej špičke obojsmerne upchaté. Tam sú limitujúce križovatky na oboch stranách, prechody, a sem tam nejaká zásobovacia dodávka, náklaďák vykladajúci stavebniny a najrôznejšie vozidlá parkujúce či už v jazdnom pruhu, alebo čiastočne na chodníku a čiastočne v pruhu.
Tam buď pomôže parkovacia politika, zjednosmernenie, alebo úplná uzávierka pre IAD (prípadne keď sa to legislatívne zmení a zaužíva tak auto iba 3 (4)+ ... ,alebo ešte nejaké iné riešenie...
Reakcia na: ceres #82:
Jánska ulica neexistuje, nenachádza sa totiž v zozname ulíc. Celá táto oblasť sa nazýva Kollárovo námestie. Jánska ulica tam bola ešte v časoch, keď tam bola Valónska a to je teda dobre dávno.

Čo sa týka samotného riešenia, dosť načrtol Viko – doprava by bola vedená obojsmerne po severnej časti, z južnej časti od križovatky so Živnostenskou ulicou by bola pešia zóna až po električkovú trať. Električková zastávka 'Vysoká' by bola presunutá do novej polohy pred Hurbanove kasárne. Zastávky trolejbusov by sa primkli ku križovatke, aby boli prestupné vzdialenosti medzi jednotlivými druhmi dopravy čo najkratšie. Na túto križovatku by sa presunula svetelná signalizácia, ktorá by bola už vybavená preferenciou pre MHD.
Reakcia na: Ike #84:
Myslím, že vodiči, čo signálny plán poznajú, vedia tomu prispôsobiť napr. aj jazdu od zastávky Vysoká...
Čo sa týka presunutia dopravných tokov na Jánsku, určite fajn nápad, o ktorom urbanisti rozmýšľali už dávnejšie a je hodný študovania. Okrem iného aj preto nepodporujem garáže na Kollárovom nám. tak, ako sú navrhované.
Reakcia na: david1 #85:
Určite sú zdržania menšie ako keby tam boli semafory...
Reakcia na: Viko #83:
Som určite za, verejných priestorov, kde by podľa mňa mali mať väčší priestor chodci na úkor dopravy, je v našom meste viacero. Do garáží pod tou stavbou na Námestí 1. mája 18 by sa chodilo obojsmerne po Živnostenskej, na ktorej by sa muselo zrušiť parkovanie? Či?
Reakcia na: ivanbuto #81:
Kolárko smer dole je teraz ok. Zdržanie električiek je na svetlách minimálne. Kolízny je smer hore, ktorý funguje bez svetiel. Zdržuje dosť výrazne aj nosné trolíky. Dávaš prednosť prúdu IAD , ktorý vôbec nie je slabý smer Radlinského + električky a hneď za tým máš husto využívaný prechod pre chodcov. Aj keď ti nejde auto či električka často vyblokuješ autom alebo trolejbusom električky , kvôli zastaveniu pred prechodom. Kolízie a zápchy sú tam každý deň.
Reakcia na: ivanbuto #81:
Ten signálny plán je fajn, ale neeliminuje zastavenia električiek (akcelerácia, brzdenie, diskomfort pre stojacich cestujúcich). Otázne je, či nie je dvojminútový interval príliš hustý a nespôsobil by dopravné problémy (predovšetkým pre trolejbusové linky). Druhá možnosť je zrušiť CSS (a prednosti) a tretia, ako sa to tu naznačilo, úplne východnú časť Kollárka (a jazdiť len po Jánskej). Nepredpokladám, že dopravný prúd idúci na/z Radlinského je extrémne významný a zvyšok ústí/vychádza do/z komunikácie 1+1. Aj keď mať ľavé odbočenia cez električkovú trať (Jánska - Radlinského) bude pre našich polovodičov veľká výzva (laminátka nebude súhlasiť, ale vidím každý deň Blumentál, prípadne často jazdu cez doplnkovú zelenú šípku na Legionárskej alebo v Mlynskej doline ).?
Reakcia na: ceres #82:
Ano, odstranilo by sa tym viacero lievikov a koliznych miest, bolo by kam umiestnit nastupny priestor do Hurbanovych kasarni aj Novej sceny, zaroven by mohol stredovy parcik byt atraktivnejsim (odrezany ostrovcek v mori aut naozaj nikoho nemotivuje travit tam cas, preto aj tak vyzera).
Navyse, myslim si, ze by nebolo na skodu umoznit lepsie pesie vazby z Jozefskej cez Kollarko na Mariansku, zatraktivnilo by to potencialne zaujimavy tah z hornej casti centra od Stefanikovej dolu k Tescu a mozno az k Eurovei (MHD chodi dost naokolo), kedze dnes absolvovat to pesi je na depresiu a bicyklom fakt ohubu.

Jediny problem je, co s L80. Neviem, kolko ludi z nej potrebuje prestupovat na trolejbusy, ci je priechodne utat ju na Zochovej, alebo sa musi najst nejaka kilometricky nenarocna blokova slucka.
Reakcia na: Solider #80:
Ako obojsmerne po Jánskej?
Reakcia na: Ike #79:
A čo tam chceš meniť? Je tam 90/80/70 s cyklus podľa toho, v ktorých časoch dňa, električka má voľno 2x cez cyklus aj chodci. Podľa mňa to je OK.
Reakcia na: Ike #79:
To by sa hlavne konečne malo zrušiť a doprava by sa mala presmerovať do tej druhej (novej) časti Kollárovho námestia.
Reakcia na: ivanbuto #78:
Električkové Kollárko ?
Reakcia na: Ike #77:
Kde na Kollárko?
Reakcia na: S499.1023 #73:
Blikavý režim som ešte nezistil, čo som tadiaľ išiel, tak vždy to len kmitalo ? Ale bežný režim je super. Dnes som tam stál a pozoroval som to. Občas to vyzeralo, že už sa električku nepodarí pustiť, no fázy sa prispôsobili.

Podobné by sa ako soľ hodilo aj na Kollárko ?
Edit: OK, osviezil som si pamat a citma, ze na Sancovej ani nie je preferencia, cize to beriem spat uplne.
Nedavno som mal stretnutie v Mercure hoteli, tak som sa rozhodol cestu absolvovat MHD. Hladat miesto na Zabotovej sa mi aj tak nechcelo. Pochopitelne, bolo to cez pracovny den.

Preferencia na Mytnej a Zilinskej v obidvoch smeroch OK, nestali sme ani na jednej z krizovatiek. Neviem, ci som to len "vychytal" alebo to naozaj funguje.
Horsia situacia je uz na krizovatke so Sancovou, tam to bolo cca. pol minuty, ale zas sa ani velmi necudujem, pretoze ide o dopravny tah, po ktorom jazdia aj "nosne" autobusove a trolejbusove linky. Z hladiska cestujuceho MHD ma tato cesta v zasade prijemne potesila. Nebolo to tak davno, co sme na Mytnej "vykysli" v elektricke takmer minutu.

Ako sofer som este nemal tu cest vyskusat si kmitave prekvapko. Ked sa mi podari trafit, dam vediet (pripadne dam aj fotky, ako ma vystrihovali z auta ;-P).
Reakcia na: Error 0x007 #71:
Aj Rakúšania, Nemci, Maďari, Česi? Čo takto pripustiť, že Gaussova krivka nepustí a isté percento blbôňov je v každom národe?
CP-čkári možno nepoznajú električky, Bratislavčan zase vidí tri milimetre snehu v horách a už je v škarpe.
Reakcia na: Ike #72:
Ako že funguje celkom dobre, keď stratená koľajnica povedala, že tam budú búračky s roztržitými kuriérmi?
Inak, trochu sledujem tú preferenciu a mám pocit, že to funguje celkom dobre. ?
Reakcia na: S499.1023 #68:
Takze nie CP-ckari su hlupy, ale Slovaci vseobecne ?
Reakcia na: Valec #67:
A v Mníchove taktiež (neboli sme tam vtedy spolu?). Inak som po Bratislave jazdil (aj s autom aj s električkou) keď tunajší CP-hateri ešte so svojími tatkami oštiavali ploty v Hornej Dolnej, CP-čkárov po Bratislave jazdilo neporovnateľne menej a ten pomer bol vždy rovnaký. Z tých x zostrelených áut na Škultétyho nebol CP-čkár ani jeden, samý echt Prešporák, čo sa v električke narodil.
Reakcia na: lostrail #64:
Další tupý blbôň, čo si myslí, že Bratislava je nejaká echt metropola. Kde je vo Viedni ten päťpruhový kruháč so semaformi?
Teraz som si uvedomil, že to bola červená pre autá zo Štefanovičovej, na semafory pre autá na Žilinskej som nevidel. Ale aj tak sa zapla svetelná signalizácia aj pre autá na Žilinskej, hoci možno z kmitavej oranžovej na zelenú.
Dnes som si všimol, že na križovatke Žilinská - Štefanovičova naskočila červená na semafore po kmitavej oranžovej keď električka smer Hlavná stanica prechádzala križovatkou pri Národnej banke. To by mal byť dostatočný čas pre vodičov než príde električka k druhej križovatke.
Reakcia na: Error 0x007 #63:
Preto, lebo Bratislava je cvicisko pre polovicu republiky. "Jazdia" tu aj take existencie, ktore doma mozno ani poriadnu cestu nevideli a po meste sa pytaju, co su to za divne vlaciky, co tu behaju po ulici. Naposledy som videl, ako sa odbocuje z Vajnorskej na Skultetyho. Ked ide elektricka a od prejazdu je tak cca. 50m, to sa este dvaja zmestia. Sikmo, hlavne rychlo a snad dobre videli, ze oproti nic neslo. Kazdu chvilu sa niekto doslova vrha elektricke do cesty a ked to nevyrata (lebo ved sa ani trochu neprecenuje), dojde k stretnutiu tretieho druhu.

Bohuzial, neviem sa ubranit pocitu, ze tu pomoze len vsetky prejazdy chranit CSS, pretoze na sprosty narod jedine pevne opatrenia (ostre zabradlia, semafory, vodiace ciary, skratka - ako pre debilov). Pritom z hladiska jazdenia je Bratislava este relativna pohoda. Staci sa previezt tuto za roh do Viedne a zazit si 5-pruhovy kruhac so semaformi a prechodmi, ci este bude nadavat este aj na tie elektricky. Keby tu niekto take nieco postavil, to by tam bola nehoda kazdy den.
Reakcia na: kecho #62:
Inac, moze mi niekto vysvetlit, preco tu tak casto nejaky polovodic so svojou karou zablokuje elektricky? Vsak to je pomaly na dennom poriadku. Sice situaciu vo Viedni nemonitorujem, ale neviem si predstavit zeby sa tam nieco take stavalo tak casto (zase tam sa vela jazdi legalne po tratiach). Neviem ako to je v inych mestach ako napr. v Prahe...
Reakcia na: Valec #59:
Nevystúpil, nerobil nič, čakal, a potom naskočilo voľno... asi už reagoval na prichádzajúcu električku z tunela. Tá bola v tom čase ešte niekde v polke tunela.
Reakcia na: Joyki #58:
Vyrvat beton z elektrickovej trate a ziaden prejazd nebude, potom sa moze vypnut signalizacia ?
Reakcia na: Joyki #58:
A pred tým tunelom bol vodič stlačiť to dopytové tlačítko, či tam stál, až kým neprišla ďalšia električka. Totiž tá križovatka niekedy zblbne a nezaregistruje električku. Vtedy stačí stlačiť tlačidlo a dá električke signál voľno.
Aha, preferencia pred NBS je funkčná a na Žilinskej sme stáli 62 sekúnd a na Nám. Franza Liszta 73.

A aby to bolo dokonalé, pred portálom tunela z mesta sme kvôli zapnutej signálizácii stáli 89 sekúnd. Žiadne auto nevyšlo z tých garážov, ale električka stála a stála a stála.

Na Nám. SNP od Šafka smer stanica sme sa skoro vykoľajili, Špitálska je v katastrofálnom stave.
Reakcia na: 810zssk #56:
Vodicak mam, a trufam si povedat, ze som dostatocne dobry vodic, kedze za 5 rokov som este nehodu nemal 🙂

Je ale pravda, ze som nedomyslel, ze by ta zelena padla na vsetky smery. Podla videa, co sem dal Gryzly, to vsak vyriesili celkom dobre 😉
Reakcia na: MatejBA #54:
Dufam ze vodicak nemas hlavne ty, ak nechapes co by sa stalo, keby si zo vsetkych smerov pustil do krizovatky blikavu zelenu.
Reakcia na: Gryzly65 #46:
Tak nic, myslim si, ze toto je riesene dostatocne dobre 🙂
Reakcia na: S499.1023 #37:
A co tak jednoducho z blikavej oranzovej na blikavu zelenu, oranzovu a cervenu? Vodic uvidi zelenu a potom ked sa prepne na oranzovu, bude vediet, ze ide cervena (a ak nepochopi, tak neviem naco ma vodicak) 🙂
Reakcia na: lostrail #50:
Nepotrebujes ani roztrzitost kuriera. Jeden blbec na bike odbacal dnes okolo 12 tej zdola doprava na Zilinsku, ked sa uz 1tka rozbiehala dole kopcom zo zastavky, cize cervenu musel mat dlhsie, plus semafory su predsa zapnute nonstop cez pracovny tyzden.
Reakcia na: david1 #49:
Nepochopil si, o čom hovorím. Hovorím o zbytočnej TRVALO zapnutej CSS. Tak, ako je to teraz, je to dobre.
Reakcia na: Gryzly65 #46:
No, to bude este "zabava". Toto vydrzi bez nehody do prveho roztrziteho kuriera.

Ad #42:

Elektrickove signaly boli len priklad. Preferencia v skutocnosti byva riesena rozne a v zahranici sa nezvykne setrit vystraznymi signalmi. To nase riesenie povazujem za minimalisticke. Co sa tyka tvojej chuti pisat do Zem a Veku, kludne, je to na tebe, nenechaj sa odradit, ak ta ten format laka.
Ale mam to brat tak, ze tebe nevadi estetickost krizov a teda by si bol za klasicke riesenie priecestia aj pri elektrickovej trati? Vzhladom na to, co obhajujes, je to celkom obrat.
Zmysluplne riesenie som navrhol, ibaze ho systematicky odmietas. Napriklad neviem, co by bolo tak strasne zle a predrazene na tom, keby nad semaforom zacal v dostatocnom predstihu blikat napr. cerveny signal v tvare elektricky. Nasledne by bola dlhsia oranzova a potom cervena. Lenze to uradnicky nastavenemu zmyslaniu ("naco ine riesenie, ked toto funguje "na celom svete"", "nevedomost neospravedlnuje" a dalsie "perly") tazko vysvetlit a preto uz nemam co dodat.

Ad #41:

Myslim, ze inak chapeme vyznam slova "osetrene". Ale dobre, aby to naozaj bolo osetrene blbuvzdorne, muselo by tam byt toto, blikat pol minuty dopredu na cerveno s obrovskym znakom elektricky a samozrejme by muselo ist o seriozne silove pole, kde by si dotycny nabil frnak ;-P.
https://www.linkedin.com/pulse/virtual-wall-new-traffic-light-hojjatollah
Reakcia na: S499.1023 #47:
Nemyslím si. Kačkám to dlhšie trvalo sa rozbehnúť pri Žilinskej aj Mýtnej hore kopcom.
Je to celkom v pohode spravené. Zapína sa to v dostatočnom predstihu pred prechodom električky.
Reakcia na: Gryzly65 #46:
To je priam svetelná hudba ?
Reakcia na: Ike #44:
Zbytočne vysvecujúca CSS pre pár áut.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Mám podobnú skúsenosť, ešte aj za križovatkou som pozeral do späťáku a nič.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Ešte mi povedz, čo je na 24/7 fungujúcej svetelnej križovatke s preferenciou pre električky špecifikum.
To je veľmi pekné, ale trošku sa zabudlo na to, že cestujúci v L94 majú smolu. Autobusy L94 smer Blumentál chodia na Kollárko načas a smer Petržalka s meškaním 5 minút. Samozrejme plné cestujúcich. Ale električka s 3 cestujúcimi ide načas....Kombinácia preferencie elektrićky s L31 ktorá stojí na zástavke Blumentál je nápad ktorý sa len tak nevidí. Cestujúcim na L94 sa ukázal prostredník s fanfárami....
Reakcia na: lostrail #40:
39/38: Pretože v plne dynamicky riadenej križovatke ťažko môžeš odpočítavať.
40: Tvar signálov je iný, ty čiarový systém, význam rovnaký, ty svetobežník. A sú to ELEKTRIČKOVÉ signály, popr. signály pre MHD, nie pre trúbky, ktoré sú zmätené, ak sa na pár sekúnd rozsvieti celožltá, nasledovaná červenou. K tvojmu NEVERENIU: Do časopisu Zem a Vak kvôli tomu písať nebudem. Stačí ak uvedieš nejaký príklad, prípadne navrhneš iné, zmysluplné riešenie.
27: Prčo musíš ísť cez celočervenú, prípadne aspoň cez celožltú, som sa ti snažil vysvetliť už dvakrát. Evidentne bez výsledku.
26: Estetičnosť krížov v meste... Kristepane... Všimol si si, že napríklad na Mile Tyčovej tie neestetické kríže už nejaké to desaťročie sú?
Reakcia na: lostrail #40:
neviem ako problematicky by to mohlo byt pochopene, snad jedine ak by si prichadzal zo strany kde je aj cestna krizovatka by mohol nastat problem ak by auta zastavovali v krizovatke pred tym "zeleznicnym" priecestnym semaforom (ak by bol umiestneny hned pred priecestim) - to je ale 1. osetrene vo vyhlaske aj teraz - do krizovatky nemas vliezat ak ju nevies opustit; len by to zabky museli troska viac aj kontrolovat a 2. uplne rovnaky stav mas na krizovatke pri zvaracskom ustave kde je medzi 2ma vcelku rusnymi krizovatkami umiestnene zeleznicne priecestie so zavorami... a aj ked v sucasnosti tam toho vela po kolajach uz neprejde, stale sa to stat moze a nemam ten pocit zeby tam z toho vznikali nejake zasadne problemy...
Ad #39 a #38:

Nechapem, preco to uz nie je na kazdej vacsej krizovatke a suhlasim, urcite by to vyrazne pomohlo aj na priecestiach riadenych tymto sposobom. Kazdy by spozornel, keby to tam videl odpocitavat a minimalne by sa pripravil na brzdenie, kedze by nevedel, co sa stane, ked naskoci "0".

Ad #37:

K otazke 2: No a? Ide predsa o bezpecnost a semafory maju aj vjazdy na parkoviska. Ci tam uz nevadi, ze nejde o krizovatky?

K otazke 3: Napisal som o moznosti doplnit samostatnu vystraznu oranzovu. O az tak specialny signal zas nejde (navyse by sa papierovo mohlo jednat o dve samostatne zariadenia). Cize navrh tam mas, len ho netreba hned odpalkovat, lebo tebe sa nepaci.

Ad #34:

To je taka typicka policajna veticka (namiesto relevantnej reakcie poucovanie, ako keby to niekedy niekomu realne pomohlo, akoze nikdy nikomu).
Nie, naozaj nemusime vymyslat nic specialne, napokon nemusime nic, len zomriet. Keby vsetci takto rozmyslali, nikdy by sa nic nove nevymyslelo.
Mna nemrzi, ze si niekto rozbije auto, ale na dalsieho pol roka odstavena 30T/29T, to ma zamrzi, kedze ten uzasne transparentny tender asi dava Skodovakom pocit, ze tu im nic nehrozi (on je dokonca mozno aj opodstatneny).
Tvrdit, ze je nieco vyriesene urcitym sposobom, ako ty pises "na celom svete" predpoklada, ze si bol uplne vsade na svete, kde sa prevadzkuju elektricky. Zvlastne, lebo viem, ze napr. vo Francuzsku sa pre jazdu elektricky nepouzivaju bodove, ale "ciarove" signaly (spravny nazov si dopln sam, mne je uplne jedno ako sa to oficialne vola a aj vzdy bude). Signaly v Polsku maju napr. v rezime "Stoj" tri bodky vedla seba (nie dve). Navyse tam uz tiez niekde presli na ten "ciarovy" system. Ked sa pozrieme na USA, kazde mesto to ma inak. Niekde je system modernizovany, inde nie, ale nie su ani len jednotne. Vo Svedsku maju pismenka, podobne v Australii a na Novom Zelande (rozdielne). Priznavam, pre vodicov to musi byt svojim sposobom tiez vyzva, lenze potom ty svojim vlastnym argumentom ides de facto proti sebe, pretoze "kvazi" jednotny system by mal veci vodicom ulahcovat, lenze vsetci vieme, ako to s najvacsou pravdepodobnostou dopadne, kedze Bratislava je cviciskom pre polovicu krajiny a teda aj lokality, kde este nedorazila este ani poriadna cesta, ale autoskolu tam uz dotycny/a spravil/a.

Ak sa takto lisia signaly pre elektricku, preco si myslis, ze preferencia pocas vypnutej CSS je takto (z kmitavej oranzovej na cervenu) riesena na celom svete? tu napisem, ze jednoducho NEVERIM (jedine, ze by ten "svet" bola SR a CR).

Ad #29:

Mozno na Zilinskej sa to da takto vyriesit, ale na inych (najma planovanych) priecestiach to nie vsade bude mozne. Skor mi ide o to, ako to aj do buducna nastavit tak, aby to zarucilo co najmenej kolizii, nie len jasne vymozitelnu pokutu od policajta, ci uz su vozy rozbite alebo nie (lebo tak je to v sucasnej vyhlaske nastavene spolu s dalsimi chutovkami).

Ad #28:

To je vlastne dobra sprava, pretoze tych signalov nie je zatial vela a existuje teda sanca vyhlasku aktualizovat este predtym, ako sa viac rozsiria, t.j. mohlo by byt relativne lacne navrhnut nieco nove (pokojne aj s tym odpocitavanim, co povodny system zas az tak nepredrazi).

Ad #27:

OK, ak je to takto, potom sa asi neda ist "cez zelenu", resp. zrejme to vyhlaska neumoznuje. Ale su tu ini experti na vyhlasky, preto to necham tak.

Ad #26:

Opat neviem, ako je to z legislativneho hladiska. Ci to zariadenie musi alebo nemusi mat aj akusticku signalizaciu. Ak musi, potom to do mesta nie je mozne namontovat. Navyse ani tie krize nie su dvakrat esteticke napr. do centra. Keby sa tento signal upravil, urcite by vdaka tej bielej bol pochopeny sposobom "zeleznicnym". Ale kym to realne nikde nie je (v suvislosti s elektrickou), mozeme len spekulovat.
Reakcia na: pharel #38:
To odpočitávanie funguje aj v BA pri zimáku.

Inak ak vam tu tak prekaza to prebliknutie z kmitavej zltej na cervenu, tak ja by som tam doplnil odpocitavanie ako byva v zahranici na niektorych krizovatkach, kde ti pri zelenej odpocitava ze kedy nablikne cervena. Tu by sa to nejakym podobnym sposobom mohlo dat tiez, podla lokacie elektricky sa dajme tomu bude odratavat z 5. sekund a preblikne sa to na cervenu potom. 🙂
Reakcia na: lostrail #25:
1) Prečo nemôže nikde ísť rovno zelená, si si sám zodpovedal.
2) Pri vymýšľaní špeciálnych signálov zabúdaš na to, že sa jedná o priecestia, nie o križovatky.
3) Ak nie je celožltá nasledovaná červenou dostatočným opatrením na zbystrenie pozornosti vodičov, čo navrhuješ? Stroboskopy, dymové efekty a diskogule na každom stĺpe CSS?
Reakcia na: Ike #28:
Železničný priecestník je návestidlo na dráhovej časti križovania a vyzerá úplne inak. To, čo popisuješ, je výstražník.
Reakcia na: Ike #20:
Mimochodom, cez víkend som bol v Bratislave. Cez to priecestie som šiel osemkrát, všetky cesty som si plánoval tak, aby som podľa možnosti išiel tade. Vždy, keď som sa blížil k priecestiu, som išiel (s ohľadom na ostatných účastníkov CP) veľmi pomaly, aby som mal možnosť zažiť prechod. Nepodarilo sa.
Reakcia na: Ike #20:
Na celom svete to tak funguje, len v Bratislave budeme hľadať špecifiká?
Reakcia na: toldo #29:
"(5) V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením."

citát z 9/2009 Z. z. § 10
Reakcia na: ivanbuto #31:
Ďakujem, to som nevedel ? viem že to striedavo zapínali a vypínali. Pred nehodou som to videl vypnuté a po nehode tiež, tak som myslel, že sa to stalo práve preto.
Reakcia na: Ike #1:
Podľa informácií, ktoré mám, sa tentokrát nehoda stala pri križovatke riadenej v dynamike.
Reakcia na: ufo #12:
Polovodiči sa nezaprú.
A pritom najjednoduchšie by bolo vymeniť na daných križovatkách hlavnú a vedľajšiu cestu a nemuseli by sa zavádzať žiadne špeciálne režimy semaforov. Lenže to nie je dosť proIAD takže asi nehrozí...
Aká je vlastne situácia na tej Žilinskej, nebolo by možné tam vypnúť semafory trvalo (za predpokladu zmeny hl. a vedľ. cesty)?
Čo sa týka priecestného signálu je nutné tam mať kmitavú žltú? Nestačí dvojsvetelný signál - ak je voľno nesvieti nič, ak pôjde električka, tak oranžová do červenej?
Reakcia na: lostrail #25:
Ten električkovo-priecestný signál pozná aj naša vyhláška 9/2009, akurát, zrejme s výnimkou toho košického, som ho ešte naživo nikde nevidel. Teda jedine vo Východnej Marke, kde funguje ako železničný priecestník
Reakcia na: lostrail #24:
Pokial viem nie, vzdy sa ide cez celocervenu. Ale moze byt ze to je niekde aj inak. Mne sa to vacsinou stalo tak ze mi skocila cervena a asi o dve sekundy zelena.
Reakcia na: lostrail #25:
to by sme tam uz ale rovno mohli dat "semafor" ktory vodici poznaju zo zeleznicnych priecesti - ked nic nejde, bude blikat biela, a ked sa bude blizit elektricka, tak tam zacnu blikat striedavo dve cervene vedla seba 🙂
a v podstate to je standardna vec a nebolo by treba riesit nejake menenie predpisov a pod.
Reakcia na: S499.1023 #19:
Tiez odpoved na #18 (a dalsie):

Medzicas je jedna vec, ale ak vodic zbada oranzovu, ktora svieti "trochu" dlhsie, este mu nemusi hned docvaknut, ze bude nasledovat cervena. Mozno jednym z rieseni by bolo prejst cez signal "volno", ktory by trval urcity cas, aby si ho vsimli dalsi vodici. Pravdaze, tu mozu nastat problemy s ostatnymi ucastnikmi (napr. chodcami, ktorym by musela naskocit cervena prakticky z nicoho alebo z trvalej zelenej, na ktoru by si urcite rychlo zvykli). Aj ked dobre, v pripade, ze by slo o kazde 4 minuty, mozno by to nebola az taka tragedia.

Inym riesenim by bolo zaviest ine signaly, ktore by sa specialne tykali priecesti cez elektrickovu trat. Taky proces vsak trva dlho (najma legislativne), stoji vela a vobec, u nas nehrozi.

Poslednym (ale mozno bude nakoniec prve) riesenim by bolo nechat CSS zapnutu stale, ako pise Ike, co neskromne ocakavam, ze sa presne stane po par nehodach na tychto miestach.

Trochu sa mi paci aj to riesenie z Kosic, aj ked by som ho vylepsil tym, ze ta kmitava oranzova by bola uplne mimo standardneho svetelneho stlpca, t.j. nad nim, ci pod nim (ale s medzerou). Hned by bolo vidno, ci je v cinnosti semafor ako taky alebo nie.

Reakcia na: 810zssk #15:
Statisticky kolko vodicov "zazije" tu situaciu z rana? Neexistuje aj situacia, ze niektory smer prejde z mitavej zltej trebars na signal Volno? Pytam sa preto, lebo sam som este v tejto situacii nebol.
Reakcia na: 810zssk #16:
"Ked sa nehody nestavaju rano, nie je dovod aby sa stavali cez den"
- nie celkom súhlasím. Hustota dopravy ráno verzus cez deň, hoci víkendový je nezrovnateľná.
Reakcia na: Vladimír #17:
"na Slovensku to nebude fungovať"

Ešte jeden kus zostal a funguje. 🙂

To čo fungovalo v Košiciach na križovatke Štúrova-Bottova sa ešte stále nachádza na križovatke Alejová-Rastislavova. Semafory majú pod sebou svetlá takto: červená, žltá, prerušovaná žltá. Na Bottovej boli svetlá len dve. Na tomto snímku StreetView vidieť tú spodnú žltú: https://goo.gl/maps/Y2Rk6yjsJg82
Reakcia na: Ike #20:
Ospravedlňujem sa za dankovčinu ale autocorrect ?
Reakcia na: S499.1023 #19:
Nie, len nahlas uvažujem, či by vzhľadom na chodcov, frekvenciu električiek a teda podiel času, kedy bude svietiť stála žltá indikujúca prechod na červenú, toto riešenie prínosné v porovnaní s normálne fungujúcou CSS s režimom preferencie električiek.
Reakcia na: lostrail #10:
Z prerušovanej žltej naskočí trvalá žltá a z tej červená. Ako inak by si to chcel riešiť.
Ike: Aký ešte medzisignál by si tam chcel mať? Prerušovanú červenú?
33
Reakcia na: 810zssk #16:
Tiež si myslím, že kľúčom k úspechu bude medzičas. Ono to nemôže a isto ani nebude tak, že kmitavá žltá sa zmení na červenú a o dve sekundy už križovatkou prehrmí električka.
Reakcia na: Ike #14:
"na Slovensku to nebude fungovať"

Na Slovensku to ešte pomerne nedávno a dlhé roky fungovalo v Košiciach na križovatke Štúrova x Bottova. Oficiálnu štatistiku nehodovosti k dispozícii nemám, ale ako laik som túto križovatku nikdy nevnímal ako rizikovú, nebol som svedkom žiadnej kolízie... Takže by som možno nebol až taký skeptický.
Reakcia na: Ike #14:
Klucom je tu dlhsi medzicas. Inak sa toho velmi nebojim. Ked sa nehody nestavaju rano, nie je dovod aby sa stavali cez den - ano, tych pripadov kedy tato zmena nastane bude viac, ale percentualne by to malo byt vyrovnane.
Reakcia na: lostrail #10:
Rozumieme tomu rovnako. Ale tento stav nastava kazde rano na mnohych krizovatkach pri prechode z kmitavej oranzovej (nocny rezim) do bezneho rezimu.
Reakcia na: 810zssk #8:
Tak ono je dosť rozdiel, keď to nastane 1x za deň (ráno) a 308x (počet prejazdov električiek obojsmerne cez víkend) v priemere každé 4 minúty ? Chcem tým povedať, že šanca stretu hlúpeho vodiča a zlých okolností je značne väčšia. Nevieme navyše ako budú fungovať chodci.

Nechcem tým skĺznuť do klasického "na Slovensku to nebude fungovať", ale myslím si, že vďaka PZ SR, ktorý zaujímajú len rýchlostné dopravné pasce a viacerých projektoch križovatiek sú slovenskí vodiči rozmaznaní. Mám síce len 11-ročné skúsenosti so šoférovaním, ale myslím si, že znalosti vodičov sú horšie a horšie. Čo si všímam, tak čoraz viac vodičom robia problém
- neoznačené križovatky,
- dráhové priecestia (vo všeobecnosti), hlavne otáčanie cez električkový pás,
- prednosť oproti idúcich vozidiel pri odbočovaní vľavo,
- prednosť chodcov pri odbočovaní vľavo alebo vpravo,
- zákazy,
- striedavé radenie,
- signál doplnková zelená šípka
a pod.

Preto vravím, že ak tadiaľ pôjde telefónny vykecávač, browsovač, smskovač, ktorý od trhoviska Žilinská vyhodnotí kmitavú žltú spoločne so značkou hlavná cesta a medzitým tam preblikne signál stoj, v lepšom prípade to napáli zboku do električky, v horšom majú ľudia čakajúci na električku na zastávke Žilinská v smere k STU vážny problém.

Je preto potrebné zapojiť políciu, nech tu prísne vyberá pokuty. A tiež sa môže zamerať na Blumentál, alebo úplnú tragédiu Bratislavy - túto križovatku z tohto smeru za predpokladu priebežnej jazdy: https://goo.gl/maps/A1bAwziBnPp
ak ste vodiči, vyskúšajte si to. 9/10 vozidiel Vám pri odbočovaní vľavo prednosť nedá a z nich Vám 4 ukážu prostredník.

A o tom, že doplnkovú zelenú šípku považujú vodiči (dokonca aj niektorí BEUSácí) za absolútnu prednosť ani nehovorím.
Reakcia na: ufo #12:
Ved prave. Staci sledovat. Vieme, ako sa v Bratislave jazdi cez zastavku Blumental. Co asi sposobi toto?
V Prahe je takéto aj na križovatkách v noci - kmitavá žltá - chodec si stlačí dopyt a celá križovatka sa aktivuje. Stačí sledovať.
Obavu mám z toho že padne za obeť pri tomto testovaní dalšia 30T.
Osobne moc týchto prechodov nezažívam. V BA buď idú CSC nonstop alebo o 22:00 sa malá časť prepne do blikavej oranžovej. Ráno ani neviem či to zapínajú o piatej či šiestej. Tak skoro sa autom nepresúvam. Žltá pri prechode svieti ináč dosť dlho.

Testovať to mohli už dávno napr. na otočke pri River parku.
Reakcia na: 810zssk #8:
Neviem, ci tomu vsetci rozumieme rovnako. Ja tomu rozumiem tak, ze z kmitavej zltej zrazu naskoci cervena a kto pri kmitavej zltej automaticky prestane sledovat semafor, ma zrazu problem. Samotna zlta nevadi, ale tato zmena je dost drasticka. Ja neviem, co mam robit, ked semafor vypne tak, ze z cervenej je samostatna oranzova (pozeram ako puk) a potom zacne blikat... No veru chvilu mi trva sa "chytit". A v pripade, ze idem, t.j. nestojim, aka asi bude reakcia? Sledovanie elektriciek je samozrejme potrebne, obzvlast, ked je CSS vypnuta, ale potom su tu taki, co radi chodia uplne na knap a tam to moze byt viac na skodu ako na osoh.
Toto s kmitavou zltou tusim maju v plane nasadit vo vacsej miere. Nieco take si nechavaju ako moznost (konfiguracie) aj pri prejazdoch v projekte modernizacie KV radialy. Sam som zvedavy, ako sa to uchyti, ale rovnako si myslim, ze to spadne na tom prebliknuti na cervenu z kmitavej oranzovej. Neviem, ci je to bezne takto riesit v zahranici, ale daleko vacsi efekt by mozno mala trvala uprava "daj prednost elektricke" a v spicke v kombinacii s preferenciou.
Ono je to hlavne paka pre policajtov. Ked to clovek nevykryje, strihne to na cistu cervenu a aj ked to "stihne", rovno ho zastavia. Inak to vodicom nijako nepomaha. Obzvlast chcem vidiet, ako toto budu davat kurieri a ine typy, co sa radi vsade ponahlaju.

Tu sa konkretne na Zilinskej vtiera otazka, ci bude mat prednost elektricka alebo trolejbus, ak pridu ku krizovatke naraz.

V kazdom pripade napad s preferenciou (ako taky) chvalim, je to posun a dufam, ze ak to na tej oranzovej aj nevyjde, radsej bude signalizacia zapnuta stale aj s preferenciou, akoby to mali vratit k uplne najpovodnejsiemu rieseniu.
Reakcia na: Ike #5:
Ked to vodici zvladaju kazde rano/vecer, preco nie inokedy? 🙂
Ten víkend je wow! Ale mám určité obavy z nehodovosti... nechcem maľovať čerta ma stenu, ale bojím sa, že práve na tom víkendovom režime to padne ?
Reakcia na: gejza #3:
Aby to z ich strany nebola sabotáž, tento projekt.

Moje 11-ročné vodičské skúsenosti mi hovoria, že fáza prepnutia z kmitavej žltej na červenú bude problémom (aj keď by nemala byť a vodič by mal byť v takejto križovatke vždy v strehu). Najmä v smere hlavnej cesty. Medzi žltou a červenou totiž nie je žiadny medzisignál, takže to bude proste blikať, chvíľu svietiť a zrazu červená. A toto sa bude opakovať pri každom prejazde električky.

Neviem, možno som konzervatívny, ale preferencia by sa mala riešiť buď bez signálov s hlavnou cestou v smere najfrekventovanejšej linky alebo zväzku liniek MHD, alebo so signálmi s preferenciou pre VOD bez prerušenia. Nech tam tá CSS svieti 24/7, električky vďaka preferencii stáť nebudú.
Reakcia na: david1 #2:
Zajtra to bude prvý krát v skúšobnej prevádzke... treba pozrieť, kým to nezrušia.
"Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný."


.... desí ma fakt, že do toho zase budú kecať aj Kreténi, Dementi a Idioti .....
Ten víkend a večer bude zaujímavý. To si pôjdem niekedy odsledovať . ?
Keď to majstrovali, vypli asi na polhodinu CSS a už sa tam stala nehoda ?