Na imhd.sk pribudla nová sekcia o Viedenskej električke

Na adrese pohev.imhd.sk prinášame podrobné informácie o "našom" úseku legendárnej dráhy.

Pri príležitosti 103. výročia začatia prevádzky Viedenskej električky prinášame rozšírenie imhd.sk o podrobné informácie o časti tejto legendárnej dráhy, ktorá sa nachádzala na dnešnom území Slovenska. Doplnená bola história trate vrátane doteraz nezverejnených informácií z archívov, popis vozidiel s nákresmi a ich osudmi a rozsiahla fotodokumentácia z obdobia prevádzky. Zosumarizované taktiež boli údaje o zachránených vozidlách a doteraz existujúcich častiach bývalej elektrickej železnice vrátane informácií o možnej návšteve.

Ide o doteraz najkomplexnejšie spracované informácie o "našej" časti Viedenskej električky. K novinke sa dá dostať cez stránku História v ľavom menu alebo priamo cez adresu pohev.imhd.sk. Adresa bola zvolená na základe názvu spoločnosti P.O.H.É.V., ktorá vlastnila úsek trate, ktorý dnes leží na Slovensku.

Čriepky histórie Viedenskej električky skladajú nadšenci z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. Ten z Rakúska odkúpil pôvodný rušeň a vozeň, ktoré kedysi jazdili na tejto trati. V prípade, ak chcete podporiť rekonštrukciu oboch vozidiel, môžete to urobiť napríklad venovaním 2 % z daní z príjmu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #5:
Pravda.

Aj ked nie som zastancom mackopsov, taka "Viedenska elektricka" by bola zaujimava. Aj by sa mohli vyuzit tie 1435mm kolaje na Starom Moste. V Karlsruhe stala podla Wikipedie jedna ET 2010 okolo 4 mil. €, co je ak si dobre pamätam asi dvakrat tolko kolko stoja nase Skodovky...
Reakcia na: S499.1023 #7:
Malo byť "vo Schwechate sa, rovnako ako v Kopčanoch, prepriahalo".
Reakcia na: hroch #6:
Samozrejme, že nie. Vidíš tam, že asi tri páry denne jazdili až k Hauptzollamtu. Zrejme viac nedovoľovala kapacita mestskej trate. Vo Schwechate sa, rovnako ako vo Schwechate, prepriahalo, keďže na medzimestskom úseku bolo 15 kV/ 16 2/3 Hertz, v Bratislave 550 V a vo Viedni 600 V. A predpokladám, že všetko to tu bude pod nejakou záložkou "História" popísané,
Reakcia na: BigMac #1:
Mna zaujala ina vec: podla tohto cestovneho poriadku elektricka jazdila len po Schwechat. Vacsina spojov tam koncila a zda sa, ze tam koncila aj elektrifikovana trat. Vyzera to, ze tie vlaky, co isli az do Viedne, medzi Schwechatom a mestom nejazdili na elektrinu - predpokladam, ze ich tahal parny (alebo dieselovy? Coming out ako clovek, ktory nevie, kedy sa prestala pouzivat para ? ) rusen. Zaujimalo by ma, preco Schwechat...
Reakcia na: Error 0x007 #3:
A prečo si myslíš, že hlavným účelom takej električky by bolo cestovanie z Bratislavy do Viedne a v.v.?
Reakcia na: Error 0x007 #3:
Myslím, že do argumentov na obnovu trate nikto nezahrňoval rýchlosť spojenia medzi centrami BA a W ? Argumentuje sa jedine rastúcim počtov Slovákov v prihraničných obciach a tiež letiskom Schwechat (dokonca som už videl aj vskutku skvostný plán prepojenia Bratislavského a Viedenského letiska jednou žel. linkou)
Reakcia na: BigMac #1:
Zaujimave su aj tie jazdne casy. Nieco vyse dvoch hodin z Petržalky do Viedne. Niektori ludia by chceli obnovit Viedensku elektricky, avsak si myslim, ze by sotva bola ovela rychlejsia ako vtedy, mozno by potrebovala tak hodinu a pol.
Dalej aj zaujimave, ze jazdna doba Vieden - Parndorf bola hodinu a pol (dnes nieco vyse pol hodiny) a Petržalka - Parndorf asi 50 minut (dnes asi 20 minut)...
Nie je snaha aj o zakonzervovanie zachovaných častí trate ?
Keby náhodou niekoho zaujímali grafikony z obdobia prevádzky pod taktovkou DR:

http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil5/463d.jpg