Skrátenie linky 31 po Blumentál (od 30.1.2017)

V špičkách počas semestrov sa zlepší interval, v ostatných časoch sa zhorší prestupovanie.

Od pondelka 30. januára 2017 bude linka 31 premávať iba v úseku Blumentál – Cintorín Slávičie údolie. Na zastávke Blumentál zastaví ako linka 94 pri budove daňového úradu. Doterajší úsek Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto – Račianske mýto – Povraznícka sa ruší.

V čase prepravných špičiek počas dní vyučovania na vysokých školách bude na úseku STU – Cintorín Slávičie údolie zlepšený spoločný interval pre linky 3139 zo súčasných 6 – 7 minút na 5 minút. Samotná linka 39 bude premávať bez zmeny intervalu, teda celotýždenne každých 20 minút.

Popri zlepšení vo vybraných časoch sa cestovanie k Cintorínu Slávičie údolie pre cestujúcich z východných častí Bratislavy skomplikuje. Cestujúci sa budú musieť pri prestupe rozhodnúť, či budú prestupovať na zastávke Račianske mýto na linku 39 alebo na zastávke Blumentál na linku 31, keďže linka 39 v smere do Slávičieho údolia v Blumentáli naďalej nebude zastavovať. Pri rozhodovaní bude musieť cestujúci naviac myslieť na to, že cez voľné dni linka 31 začne jazdiť až popoludní. V sedle a cez víkendy budú obe linky premávať s intervalom 20 minút, čo je zároveň najdlhšie čakanie, ktoré bude musieť cestujúci absolvovať, pokiaľ zle odhadne, na ktorej zastávke má prestúpiť.

Pre cestujúcich, ktorí budú z východných častí Bratislavy prichádzať linkami 4 5 alebo 9, bude výhodnejšie vykonať prestup na zastávke Lafranconi. Cestujúci prichádzajúci linkou 2 budú môcť prestúpiť na zastávke STU. Ani jedna z týchto zastávok však na masívne prestupovanie nie je prispôsobená a prestupy na zastávke Lafranconi sa nezlepšia ani po modernizácii trate do Karlovej Vsi.

V špičke pracovných dní bude linka 31 odchádzať z Blumentálu s odstupmi medzi spojmi 5, 5 a 10 minút – každý štvrtý spoj intervalu 5 minút bude vynechaný. Ak bude mať cestujúci šťastie, v čase vynechaného spoja linky 31 bude môcť využiť linku 94 a na zastávke STU prestúpiť na linku 39.

Základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek s atraktívnymi intervalmi do 10, maximálne 15 minút, a jednoduchým prestupovaním. Najnovšia zmena na linkách 3139 síce čiastočne zapláta nedostatočnú kapacitu z Cintorína Slávičie údolie v čase špičiek, avšak zachováva tiež viaceré negatíva doterajšieho stavu a pridáva k nim nové – náhodné prestupovanie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na TV Bratislava bola beseda o doprave v ktorej sa Katarína Augustinič vyjadrila aj k skráteniu L31 po Blumentál. Údajne sa táto zmena udiala preto lebo ľudia v DPB si mysleli že študenti, ktorí bývajú na internátoch v Mlynskej doline sú najmä z STÚ a chceli im takto uľahčiť cestovanie do / zo školy. Na druhej strane však pripustila, že aktuálna trasa sa po zasadnutí Dopravnej komisie asi bude meniť. Spoj 31 slúžil aj na spojenie k tržnici na Trnavskom mýte a ľudia oň prišli dodala.
inac som si vsimol ze vo vyhladavaci pri X31 stale vypisuje zastavku Nam. 1. maja a nie Kollarko, ale zase kvoli tejto "chybe" som si vsimol, ze spoje 31/39 s prestupom medzi Kollarkom (byvale nam. 1. maja) a Namestim slobody je pesi presun pre studenta 7 minut (akoby som siel pesi od T-busovej zast. Kollarko), kdezto po starom "Nam. 1 maja" - Nam. slobody je presun 2 minuty. Kde mam vlastne adresovat na imhd tvorcov tieto chyby? 🙂
Reakcia na: birch #120:
To hej to som aj už viac krát písal.
Mal by tam byť cieľ Námestie SNP a až následne od Mariánskej prepnutie cieľa na Vozovňa J-Dvor .


Reakcia na: david1 #119:
Dojazdy označené už z Ružinova ako linka 9 s cieľom Vozovňa Jurajov dvor potrápia aj bežného Bratislavčana, aby na Trnavskom mýte smer centrum vedel, kam sa to vlastne môže odviezť...
Ak sa teda také označovanie stále používa.
Reakcia na: Rubber38 #114:
To si musel vysvetlovať jedine CP cestujúcim, ktorým evidentne nevadil cieľ ŽST Vinohrady namiesto Ružinov a ani od Radlinského po celej Račianskej nepostrehli že okolité prostredie je iné ako cestou do Ružinova.

Tam dosť ľudí ostávalo aj v L7 a to v období keď do Rače ešte nechodila. Tiež ich musel vodič popohnať.

Reakcia na: 810zssk #117:
Tak netvrdím, že je všeobecne ideálny, len to porovnávam ako potenciálnu čiastkovú zmenu popri tom súčasnom odmietaní prejazdov 🙂 Jasné, že ideálnejšie je to, čo si napísal ty
Reakcia na: Rubber38 #115:
Osobne sa mi taky koncept nepozdava. To sa rovno mozeme vratit k jazdeniu naprazdno.
Reakcia na: Rubber38 #115:
Keby sa podaktorí nebáli toľko prejazdov ako čert kríža, tak by som súhlasil s #113, že nech to má také číslo, ktorú trasu to prevažne kopíruje. Teda ak ide dojazdová 9 z Karlovky iba po Kapucínsku a cez Obchodnú na ŽST Vinohrady, tak nech je označená 5 (a aj v CP L5) a pod...

Pokiaľ na danú trasu nie je žiadna linka, alebo by označenie akejkoľvek linky bolo kontraproduktívne, tak nech je namiesto linky iba šípka (ako majú niektoré tbusy do Voz. Trnávka), prípadne iba symbol vozovne, alebo smajlík, whatever.

Ale určite som zato, nech ide dojazd odsunutý za bežným odchodom, nech má čo najväčšiu šancu naplniť sa aspoň nejakými cestujúcimi. Teda pri intervale 8 min. (a následný interval 4 min., alebo menej) tak je to viacmenej jedno, ale večer ak je následný interval 7-8 min (alebo občas 6-9) tak tam sa to hodí rozdeliť dojazdom na polovicu....
Reakcia na: 810zssk #113:
Inak teda na zváženie je tiež Pražský model, tj. vypravovanie dojazdového spoja vždy minútu na normálnym. V smere do mesta je večer (príp. na začiatku sedla) vcelku malý dopyt, takže nie je potrebné vkladať dojazdy do takých časových polôh, aby čo najviac pomohli normálnym spojom, a takto aspoň toľko ľudí nezmiatnu. Nevýhoda je samozrejme mrhanie príležitosťou predĺžiť špičkový interval v smere do vozovne, ale zrovna pri husto jazdiacej ED je to myslím prijateľné
Reakcia na: 810zssk #113:
§ 28: Cestujúcich je potrebné udržiavať v permanentnom pozore

Ani nepočítam, koľkým vlkom som už na Vinohradoch objasnil, že si tu musia z linky 8/9 vystúpiť a v započatej ceste do Ružinova pokračovať smerom do mesta ?
Reakcia na: jancidubova #111:
Boze, tento beusacky bordel je fascinujuci. Ked to ide ako 39, nech to je oznacene 39.

Aj ked nic sa nechyta na elektricky, kde dodnes nikoho nenapadlo ze napr. ak voz z L1 ide zo stanice do VJD tak by bolo logickeho ho oznacit ako L2 (a uviest v prislusnom CP).
Reakcia na: jancidubova #111:
Pokiaľ viem, tak výjazdy nie sú na zastávkach označené nikde
Reakcia na: Pajo #110:
vyjazdy zacinaju normalne vo Vozovni Trnavka- avsak v tom pripade ide L 31 ako keby bola L 39 - teda obsluhuje Povraznicku, STU a medzi nimi neodboci na Blumental. Kedze na tych miestach ale normalne L 31 uz nestoji, tak tam ani nie je uvedene, ze tam stoji (vsetky zastavky na trase Vozovna Trnavka- Blumental.
Najväčia sranda je, že ranné aj poobedné výjazdy nezačínajú na zastávke Blumentál, ale až STÚ. §nedasa §cestujucibytonepochopili
Myslím, že za to ako v poslednej dobe riadia MHD v Bratislave, by mali skrátiť ak nie úplne zrušiť odmeny a platy všetkým zodpovedným za za Dopravu v Meste Bratislava. Pri riadení používajú systém "Vyriešiť problém a na cestujúcich nehľadieť. Keby sme boli DOBYTOK, tak by museli vodiči s nami jazdiť opatrne. Tak to jazdia systémom - pedále zošliapnuť a pustiť - zošliapnuť a pustiť. Ak stojíte tak 10 zastávok, tak z Vás vytriasu DUŠU. Hlavneže šetria brzdové a spojkové obloženie. Že po roku nové autobusy drnčia ako kedysi staré Ikarusy? Veď to ide z inej kapitoly a cestujúci? Nech si zvykajú. Je Demokracia, podľa DPMB je tu Demokracia už 50 rokov. Keby sme ich platili tak ako nám slúžia, tak jazdíme zadarmo.
Reakcia na: zuzka1203 #36:
Tak podme pekne poporiadku:

"Cesta mi trvá hodinu a veľa krát cestujem práve z trnavského mýta 31..."

OK, chapem, ale stale sa bude dat prestupit na L39 aj ked uz bude moct ist o dlhsi prestoj. Nepises, v akom case cestujes, ale pokial je to mimo hlavnej spicky, ked nie su zapchy, mozes is vybrat spoj, na ktory bude dobre nadvazovat L39. Ak je to pocas hlavnej spicky, vtedy sa to neda, bohuzial.

"Takze teraz budem ako debil utekať na Racianske myto... odtiaľ na blumental na 31!"

Stale si myslim, ze je lepsie ist tou 39 ako vymyslat taketo zbytocne komplikacie.

"Toto neviem aký inteligentný človek vymyslel... Namiesto toho aby sa ľuďom jazdilo pohodlnejšie budú prestupovať navyše, pritom si myslím, že Racianske a Tenavske myto je dosť podstatný dopravný uzol! Niekto sa zamýšľa aj nad tými dôsledkami? Toto je na hlavu postavené...zdá sa mi, že ľudia absolútne nerozmýšľajú!"

Veru veru, pri kadecom ma clovek ten pocit. Existuje viacero moznych spojeni k L39, napr. aj na Suhvezdnej / Astronomickej, ale napadlo mi nieco pouzitelnejsie.

Co taka kombinacia RegioJet na Hlavnu Stanicu, odtial L93 na Zochovu a potom L31/39 do Mlynskej? Uz prisla sprava, ze RegioJet sa zapoji do BID, cize sa bude dat cestovat na jeden listok. Viem, ze tie spoje chodia preplnene, ale to aj L39, ci L201.
Toto riesenie by som odporucal v spicke, kedy RegioJet chodi kazdu pol hodinu, pricom na Hlavnu Stanicu to trva 17 minut (zo ZST Podunajske Biskupice, z novej zastavky vo Vrakuni este o 3 minuty menej). Linka 93 ma husty interval, v spicke kazde 4 minuty, podobne L31 (5 minut), takze takato trasa sa javi ako najvyhodnejsia.
Spocitajme to: 17 minut vlak + 4 minuty prestoj / presun na stanici + 5 minut L93 na Zochovu + 5 minut prestoj na Zochovej + 10 minut cesta 31/39 do Mlynskej = 41 minut. V zavislosti od situacie na nabrezi na tejto trase mozu hrozit len male zapchy, pricom, ak je tvoja trasa rano do Mlynskej a vecer naspat do Biskupic, v tvojom smere na nabrezi nic nebude (pripadne meskania L31 a L39 by mali posunut skor odchody ako take, ale rozdiely medzi nimi by nemali byt velke). Nech je to prinajhorsom 50 minut, v najlepsom pripade to moze vyjst aj 30 minut, ak spoje vyjdu.

Inou moznostou je RegioJet + L2 na Blumental + L31/39. V takom pripade 17 + 8 + 5 + 5 + 14 = 49 minut. Osobne by som si vybral variant s L93 pocas prazdnin, pretoze vtedy nie je L31 zhustena (a dal tak vacsiu pravdepodobnost, ze nieco pojde, pricom cez prazdniny byvaju trochu slabsie zapchy). Kombinaciu s elektrickou by som vyuzil vtedy, ak by RegioJet prisiel v dobrom case, t.j. tak, ze po presunuti sa na obratisko by hned isla a bolo by to v case zhustenia L31 (rano do 8:55). Na to vsetko by som nazhavil uz vo vlaku virtualnu odchodovu tabulu imhd.sk a sledoval, co mi zo stanice ide, v akom case a ako to vychadza na dalsej zastavke. Na tej Zochovej je prestup uplne pohodlny (netreba ist ani cez podchod).

Aj ked vlaky niekedy zvyknu meskat na zhlavi Hlavnej Stanice kvoli tomu, ze ma malu priepustnost, stale je to vacsi zicher, ako stat s busom v zapche.
Dnes uz niektore vlaky nechodia cez ZST Predmestie, resp. Nove Mesto a pripadne do Petrzalky, ako chodili este relativne nedavno (ale je to tusim uz viac ako 10 rokov, ledaze by som sa mylil).

Ked sme boli studenti a ten nas slow motion "rychlik" tade jazdil, tak najskor sla preplnena 50 na zastavku Trnavska a odtial potom preplnena 39 az do Mlynskej. Co sa tyka rozdielu v dlzke vozidiel, niektori si tu jednu zastavku odkracali peso. My sme to robili operativne podla toho, ako dlho by sme cakali na 50.
Samostatna skupina sla na elektricku 6 a potom sa snazila vtesnat to autobusu na Trnavskom myte. Ked nevydala logistika, bola to ta ista 39, v ktorej sme boli uz my (a nie 31, v ktoru dufali). Ak sme si navyse chceli "pozichrovat sedenie", tak od Trnavskej sme sa presli este jednu zastavku "vopred", t.j. k NAD.
Ti, co vystupili na Predmesti (dnes uz len na Vinohradoch) a viezli sa elektrickou na Racko, odkial potom pokracovali 31 alebo 39, dnes jednoducho budu pokracovat elektrickou po Blumental.

Ak vsak dnes uz vsetko dialkove a regionalne chodi na Hlavnu Stanicu alebo Nivy, pripustam, ze nemusi existovat tak velky dopyt vo vychodnej casti mesta. Kedze MHD vyuzivam len prilezitostne a uz davno moje trasy nemaju nic spolocne s 31, ci 39 (nanajvys Lafranconi - CSU), mozem len hadat, ci sa ten spoj naplni (neviem posudit, ci toto skratenie je alebo nie je opodstatnene, ale chapem, ze mozu existovat aj objektivne dovody, t.j. nemusi ist nevyhnutne len o nezorientovany dopravny podnik, ako to byva zvykom).
Reakcia na: johnnyjanko #105:
Východ BA cestuje po cca. Nám.1 Mája, Zochova. Ružinovský dôchodcovia hojne až na cinter.
Opačne po cca. Zimák, Bajkalskú. Časť pracujúcich v napr. v STV využíva celú trasu.
Reakcia na: david1 #104:
Chápem, záleží na tom, koľko ľudí sa reálne potrebuje prepravovať na L39 na celej dĺžke trasy. Ak je to fakt tak, že veľa ľudí cestuje niekde medzi Trnavskou ul. a Mlynskou dolinou, potom áno. Ak väčšina jazdí len z/do centra, potom rozdelenie nevadí.
To nie je kacírsky nápad ale hovadina.
Kedysi sme mali "úžasne" rozdelenú linku 12 na dve. L12 a L14, ktoré papierovo nadväzovali. No v reáli pri meškaní L14 ťa L12 na Jesenského nepočkala a strávil si večer alebo cez víkend 20 min. čakaním na dalšiu.

Tu treba jedine L39 presmerovať cez Blumentál, aby si v sedle, večer a cez víkendy poobede nečakal 20 min. na prestupnom termináli .
Dopoludnia cez víkendy by si sa ani ničoho nedočkal.
Mám jeden kacírsky nápad: a čo keby sme zaviedli novú linku len v úseku Súhvezdná - Vazovova? L31 by sme z historických dôvodov premenovali na L39 a ešte by sa na nej dala navýšiť kapacita?

Nie je to nič extra, ale je to spôsob, ako bez navyšovania výkonov odstrániť niektoré chaosy súčasného stavu...
Reakcia na: Petto #101:
Tým pádom aj posila na L32 ?
Reakcia na: MatejBA #100:
131 by som skor zaviedol trvalo na vikendy popri 39tke s premavkou od 14hod do 22hodiny. 31 by sa zrusila cez vikendy.
Reakcia na: Petto #99:
Nech vznikne linka L132, ktora bude jazdit Hl. Stanica - Molecova - Janotova - Banikova a spat ?
Reakcia na: bubino2000 #96:
Tak pri tej 32tke sa asi nepohneme nikam , ten dopyt je tam presne ako vravis. Utorky, stredy,stvrtky by to uz bolo zbytocne - ba az prepych. Skor by bolo lepsie ak by jazdila 131 aj tie dni ako vravis
Reakcia na: kecho #97:
Samozrejme hned ked opusti zastavku Nam. 1. maja - tak ako 94
31 kedy/kde prehadzuje ciel na transparente? Lebo uz pri NBS cestou na Vazku mala nahodeny ciel CSU
Najhoršie je, že najplnšie 31/39 bývajú cez obedňajšie hodiny, keď sa stovky študentov vracajú z mesta na internáty a okolo 19:30. Tam sme sa ďaleko nepohli.
Takisto 32 v pondelky predpoludním z Hl. stanice a piatky predpoludnia a skoré popoludnia od Družby.
Reakcia na: david1 #94:
Skor z Legionarskej.
Skus sledovat zvisle znacky a nebudes v strese ?
Reakcia na: kecho #93:
Jednosmerka nie ale neviem či nebolo zakázané ľavé odbočenie z Karadžičovej.
Z vrchu to je doteraz. Niekedy tade obieham ráno zápchy na Mýtnej... zatial bez pokuty.?
Reakcia na: si #92:
jednosmerka tam nikdy nebola (teda aspon poslednych 30 rokov 🙂 )
Reakcia na: david1 #89:
v case poslednej rekonstrukcie trate sa robili doslova rekonstrukcie v uplne povodnej trase a aj na mensie zmeny ako toto sa proste kaslalo... (inac uz vtedy som vravel ze takyto posun telesa trate by bol rozumny a to tam vtedy este bola tusim aj jednosmerka 🙂 )
Este taky navrh - pokial by sa musela L 31 skratit, aby sa na L 39 usli 2 busy pri zachovani sucasneho poctu busov a soferov na oboch linkach, aby bol na 39 int 12 min? Ked tak pocitam, asi max. po Zochovu a tocila by sa na Hodzku?
Reakcia na: pharel #87:
Išiel som tade IGK v sobotu a hovoril som si presne toto isté.
Reakcia na: si #88:
Lenže na toto sa nemyslelo pri poslednej reko trate.
Teraz ti nikto nebude posúvať trať. Lacnejšie a rýchlejšie riešenie je to čo som písal alebo prípadne ubrať z parku kus na jeden jazdný pás.
Reakcia na: david1 #86:
tam by bolo najrozumnejsie riesenie presunut elektrickovu trat do strany k chodniku kde je "nova mytna", prejazd v smere od racka po vazovku zakazat (nejaky cas to tak aj bolo) a nasledne ti tam aj ostanu 2 plnohodnotne cestne pruhy pre smer rovno a aj odbocovaci a ani z parcika nemusis ukusnut...
Reakcia na: david1 #86:
Inak to odbocenie vpravo by sa dalo vybudovat, na ukor toho parciku s tou sochou Chalupku, zmestil by sa tam 🙂 a mohli byt 2 pruhy rovno.
Reakcia na: Petto #81:
Predsignál ti je zatial naprd, kedže pre križovatkou môžu stáť v tom páse aj autá kvôli priepustnosti.

Tam treba zrušiť málo využívané odbočenie do prava na Karadžičovu a urobiť dva pruhy rovno pre IAD. Následne dorobiť bus pruh po el. trati s predsignálom.

Samozrejme aj zrušiť nezmyselné spájajúce sa pruhy z Vazovovej na el.trati ,ktoré teraz vyblokujú električky nielen do Rače ale aj smer Trnavské mýto pre stojace kolóny.
Akokolvek to pani v DPB vymysleli, minimalne cez vikend mala 39ka zachadzat k Blumentalu. Rovnako v sedle pracovnych dni, ked jazdi 31ka s desatminutovym intervalom - v tom case nebude zapcha na Vazovovej a ani na Trnavskej, tak by ten preklad 31/39 mohol aj celkom vychadzat...
A ešte uvidíme, ako sa zmení X31 ?
Reakcia na: Sebastian57 #82:
K Zimáku ti predsa ostane L39. Prax ukáže ako to bude stíhať brať...
Alebo keď už nutne chcete dva spoje od internátov k zimáku tak nech 31 stoji na kolarku L207,208,212 potom na mickiewicovej kde môžu prestúpiť na takmer prázdnu L207 k zimáku a 31 by pokračovala po vazovovej k blumentalu a ďalej normalnou trasou.
Fajn by bolo ak by aj 31 mohla jazdit po elek.trati na Radlinskeho smer Trmy. A urobit jej predsignal na krizovatke.
Reakcia na: lapčo #77:
Omg.. to je co nezmysel ta tvoja 31 ? na CSU mala ostat 1 linka. 31tka este v dnesnom stave s atraktivnym intervalom. 39 do zabudnutia. Na Suhvezdnu/Astronimicku nejaka 161 z hlavnej stanice v preklade s 61 len v spicke. A 67 k zst nm celotyzdenne. Samozrejme konecne aj zrusenie 20min int. a ich zmena na 15 minut.
Reakcia na: pharel #78:
Odbočenie nie je povolené v oboch smeroch a pri súčasnom riešení križovatky Saleziáni by som ho ani nepovoľoval. A k zimáku kvôli managerom a farmaceutom.
Nemyslim si, ze je mozne lave odbocenie z Mileticovej na Zahradnicku a opacne (prave odbocenie). A preco vlastne by si ju chcel tahat az k zimaku?
no ja by som navrhoval aby 31 mala konečnú pri zimáku ako 207 a chodila by asi takto:
blmentál- trnavské - seleziáni a zimný štadion späť zimný - seleziáni - trnavské - račko (smre hlavná stanica ,nie po legionarskej ,ale ako ide 201 ) - hlavná stanica - račko a internáty a linka by sa zároveň využila ako expresná linka na hlavnú stanicu od račka bez zastavenia (201 musí zastavovať aj na ostatných zastávkach) . Zastavila by na hlavnej a až potom na račku v smere na povraznícku .

K tej 43 to je bláznovstvo čo s tým porobili. ja by som to nehcal tak a nemenil nič.

základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek a ktomuto sa dá povedať iba to že je to skôr naopak ako píšu. Skôr kompilkujú prestupyami cestovannie a že mhd mám byť atraktívna doprava. ? ? Skôr bysa mala prispôsobovať potrebám občanov BA a cestujúcim ktorý jazdia do BA dennodene do práce.
Reakcia na: fanatikmhd #74:
V špičke je primerane naplnená aj L39. Predsa z tejto časti sídliska je to na električku už dosť ďaleko.

Ona ostala aj zachovaná lebo v rámci šetrenia bola pár rokov useknutá L61 /24/ po Bajkalskú a tam eventuálne prestup na L74 /22/. No to nebol ešte Avion shop.center a okolité biznis zóny a z letiska lietala možno desatina lietadiel čo teraz.
Reakcia na: ddenny #72:
Realizovať by sa samozrejme mohlo. No asi k tomu príde po zaslaných sťažnostiach...
3 klbáky za hodinu navyše ten Blumentál v tom smere určite nezahltia. Tam je premávka minimálna. Silný je opačný smer.

No a nakoniec sú to autá čo zahlcujú Radlinského a blokujú električky každý deň v poobedňajšej špičke. Na tento problém však sa už akosi rezignovalo...?
Reakcia na: david1 #73:
Áno, tá 67 by mohla mať zmysel nakoľko je to viacmenej linka z prdelovičiek nikam... Takto by nabrala na efektivite. Hej, práve nad tou točkou som uvažoval. Stálo by za celkom pri takýchto riešeniach zistiť reálny prúd ľudí (a aj časy) pre ideálne spojnice. Jedna vec je krvopotne rišiť prekladmi stály interval na radiále, druhá vec je reálne využitie ľuďmi 🙂. Ja osobne som nezažil nikdy medzi súhvezdnou až zimákom toľko ľudí, žeby v 5min intervale museli chodiť kĺbaky. Samozrejme okrem cintorínoslávností...
Reakcia na: fanatikmhd #71:
Točiť L39 môžeš na Bajkalskej . Je tam obrátka vybudovaná asi pre SADistov. Výstup na zastávke L75,98 a nástup na zastávke L74.

Treba však poriešiť náhradu od Súhvezdnej. Na to by stačilo predĺženie 67 alebo 87 k ŽST N.Mesto prípadne až na Račiansku. Vzniklo by rýchle prepojenie východných radiál.
Preco pre 31 je jazdna doba z STU na Zochovu 3min a pre 39 4min? Zachadzanie 39 k Blumentalu sa nemoze realizovat z dovodu prilisneho poctu spojov na zastavke, ci?
Zo všetkých emočných reakcií, ak vynecháme to, že linky tvoria aj preklady na iné linky, Mi príde najrozumnejšie viesť 39 celodenne niekde po Bajkalskú (Zimák asi pod hotelom neotočíme pravidelne) a len niektoré spoje (napr každý 3. spoj) viesť až na Súhvezdnú.. Aspoň nejako extra veľký dopyt v úseku bajkalská-súhvezdná okrem cintorínoakcii som nepostrehol..... Nie natoľko, aby ostatné spoje toto neutiahli, a navyše stále dopĺňané tým 3 spojom z 39. Pri 5min intervale to vyjde na súhvezdnú každých 15min. Takže stále nieveľká zmena...
Niečo som vynechal?
Reakcia na: david1 #66:
ŠM11, neskôr B732 ?
Reakcia na: david1 #66:
ale VŠE tam vtedy bola + samozrejme farmácia
Určite by mala 39tka zachádzať na zastávku Blumentál aj v smere na Mlyny, ak je časovo prepojená na 31tku. Alebo by nebolo lepšie prečíslovať 31tku na 39tku (z historických dôvodov) a viesť ju v trase Cintorín Slávičie údolie - Blumentál a vo zvyšnej časti Blumentál - Súhvezdná zaviesť napr. linku č. 60?
Reakcia na: david1 #66:
Ale kedysi ani fakulta manažmentu nesídlila pri zimáku.. teda ešte dávnejšie ani žiadna taká nebola ?
Reakcia na: trolejbus6207 #63:
Hej a boli tam kraťase + na 39 bol tiež int. 6 min v špičke lebo okrem študentov vtedy v televízii robilo cez 2000 ľudí...
Reakcia na: trolejbus6207 #63:
100vka vynechávala iba PKO a tunel a neskôr už iba tunel ?
Reakcia na: kri #58:
Ano a preto podstatne zhorsime moznost prestupu na elektricky ?

Mimochodom toto superinzinierstvo podla ktoreho maju ludia z autobusu prestupit na elektricku, odviezt sa dve zastavky a potom prestupit na autobus spravidla nevedie k tomu ze ludia zacnu cestovat elektrickami, ale k tomu ze zacnu cestovat autom.
Reakcia na: kri #58:
to máš pravdu, akurát nestála na každej zastávke a 39-ina mala iný interval ako dnes
Reakcia na: kri #61:
On ale narážal na to, že ten večerný prechod od 8 minútového intervalu rovno na 15 je dosť necitlivý a nereflektujúci skutočný dopyt. Na Račianskej radiálne to platí o to viac, že okolo šiestej dojazdí aj sedmička a tak behom hodiny spadne počet spojov za hodinu z 22,5 na 8. Do tej ôsmej večer to tam potom chodí preplnené aj bez ďalšieho prílevu cestujúcich zo skrátenej L31 ?
Reakcia na: Pajo #59:
Veď na Račko aj na Trnavske myto idu 2 linky, čo je výsledný interval 7-8 minut pri dobrom preklade. V pešej dostupnosti od Blumentalu je aj zastavka L4, ak by si chcel ist na Zlate.
Pardon to bola reakcia pre kri.
Reakcia na: Mike #57:
Tak nech tá preferovaná električková doprava premáva v nejakých rozumných intervaloch (15 minút od 18.30 za rozumný interval nepovažujem, detto cez víkend). To čo nám tu DPB predvádza je celkom na plač.
Skrátenie L31 je správny krok. Treba viac využívať električkovú dopravu a nie zahlcovať mesto smradlavymi Abusmi. Mimochodom kedysi dávno existovala L100 presne v rovnakej trase akú bude mať L31. Tá L100 premávala myslím len v špičke každých 6 minút.
Reakcia na: Pajo #52:
Ja vidím v CP platných od 30.1. odchody na 39 zo Slávičieho 23.04 a 23.24 ... Máš exkluzívnu možnosť prísť denným spojom na Súhvezdnú 23.48 ?
Reakcia na: 810zssk #55:
Pardon, ospravedlnujem sa. Odchod 31 o 23:20 skutocne zmizol, ale bol vykompenzovany odchodom 39 o 23:24.
Reakcia na: Pajo #52:
Nezmizol, je tam ako odchod 31 o 23:20, tak odchod 39 o 23:24.
Reakcia na: MatejBA #51:
Počkaj, Igor ti hneď vysvetlí tú nespochybniteľnú symbiózu vecnej dopraváckej diskusie a vulgárnej (či inej) inzultácie "protivníka" ?
Vďaka tomu mačkopsovi ľudia prestanú využívať v smere do CSÚ pretupy Blumentál/Račko a časom linku č. 31 môžu skrátiť po Kollárko.. Toto je megafail akože fakt ☠
A opäť nám zmizol odchod 23:20 zo Slávičieho... ☠ Nuž co, služobné jazdy a zbytočné kilometre treba pravidelne zväčšovať, ľudia si vyše hodiny no nočný spoj radi počkajú ?
Reakcia na: filip2308 #50:
Takze sa stazovat na McDonald pojdem na web Kofoly? DPB ma FB stranku, ma web, ma email.

A ano, diskutujeme na tuto temu. DISKUTUJEME! Nenadavame na DPB vulgarne. A to je rozdiel. Ak ho nevies pochopit, dlho sa tu asi neohrejes.
Reakcia na: mrkvakj #46:
samozrejme som si to všimol, viem aká je toto stránka, ale keď sa tu všetci vyjadrujete k téme, tak som prispel zo svojim názorom aj ja. Viem že tu sa to nevyrieši, ale všetci tu zverejňujú svoje názory.
Reakcia na: N/A #48:
Tohto sa obavam aj ja. Budu sa vytesovat z toho ako zlepsili interval, ale dosledkom bude ze 39 bude chodit este plnsia ako doteraz, lebo realne sa interval na TrMy (ktore je vyznamnym uzlom) podstatne zhorsi.
Dnes okolo 18:30 bolo v linke 31 od zastavky Blumental smer Trnavske myto 25-30 ludi. Kto vie kolko z nich prestupovalo na elektricky, alebo to bola pre nich konecna. Ostatnym sa po novom cesta asi skomplikuje, alebo sa budu tlacit v 39. Asi malokto bude pri Blumentali prestupovat na elektricky a nasledne na Trnavskom myte zas prestupovat na dalsi spoj.
Ja uz fakt neviem koho toto mohlo napadnut.
v DPB su odtrhnuti od reality fakt.

Ja by som 31+39 zlucil do jednej linky s konecnou na Trnavskej - miesto na otocenie je okolo pumpy alebo s konecnou pri ZST Nove Mesto.

67 alebo 87 vy som predlzil z Astronomickej na ZST Nove Mesto.

Ale takto ako to je teraz sa skomplikuje spojenie dost vela ludom. To je uplne d*** navrh.
Reakcia na: filip2308 #45:
Ked sisi nevsimol, IMHD nieje oficialna stranka DPB. A IMHD neprevadzkuje ziadnu linku 31 😉
Reakcia na: filip2308 #43:
BRAVÓ CENZORI !!! len aby ste sa neposrali ak vám niekto povie pravdu, to čo si o MHD v BA myslí.

Reakcia na: filip2308 #43:
Imhd? Zase niekto necita podmienky registracie ze?
Reakcia na: absurd #41:
Tvojim štýlom linkovania by si tam mohla odskočiť aj L32 a cez víkendy L83 kvôli kapacite.?
Reakcia na: Petto #35:
A čo na tom spojení 30 a 43? Každý tretí spoj na L30 keby šiel hore na Lesopark by sa čo stalo? Nič. Ráno by bol interval 24/36, v sedle 60, poobede 30 a víkendy 60 v úseku Vojenská nemocnica - Lesopark a v úseku Vojenská nemocnica - most SNP 12/20/15//20. Žiadna veda. Okrem toho by sa zlepšila dostupnosť Železnej studienky aj Lesoparku krásne. 9m autobus jazdí na 30 aj 43, takže zhoda aj po stránke s vozidlami. A navyše by sa dala víkendovka riešiť tak, že všetky spoje z pod mosta SNP pôjdu až hore, na striedačku na Lesopark a Kačín. Absolútne žiadny problém to tak spraviť. Ide to tak v ČR, prečo by nešlo na Slovensku?
Reakcia na: zuzka1203 #36:
A ved aj 39 stoji na Trnavskom myte 🙂
Reakcia na: Mike #38:
V pohode si sadne do prázdneho busu 39 aj na Súhvezdnej z prestupu L67,87.
Reakcia na: Rubber38 #37:
Druhá možnosť je ísť napr. 67 na konečnú Astronomická, tam na L8 na Blumentál ->31 (iba v špičke), alebo na L9 na Lafranconi -> 31/39.
Reakcia na: zuzka1203 #36:
Tak z Podunajských sa dá (záleží ale na konkrétnom východziom bode) ísť aj L70 na Most SNP, odtiaľ električkou/busom napr. na Lafranconi a odtiaľ 31+39 ? Teda nie, že by som to skrátenie L31 považoval za dobrý krok, len konštatujem...
Ako paráda!!! Chodím z podunajskych buskupic až do mlynskej doliny a prestupujem na 31,39. Cesta mi trvá hodinu a veľa krát cestujem práve z trnavského mýta 31... Takze teraz budem ako debil utekať na Racianske myto.. odtiaľ na blumental na 31! Toto neviem aký inteligentný človek vymyslel... Namiesto toho aby sa ľuďom jazdilo pohodlnejšie budú prestupovať navyše, pritom si myslím, že Racianske a Tenavske myto je dosť podstatný dopravný uzol! Niekto sa zamýšľa aj nad tými dôsledkami? Toto je na hlavu postavené...zdá sa mi, že ľudia absolútne nerozmýšľajú!
Reakcia na: absurd #34:
Na toto treba peticiu a ne daku 95tku . No az na to spajanie barscoho s 43, ktora by mala ostat ako je a to skratenie po Zeleznu tiez nikoho nezabije. Tipujem ze sa jedna len o prac.dni a cez vikendy leto ostanu spoje ako doteraz Lesopark/Kacin.
Ten rok začína "perfektne" aby linku sekli tesne pre Račianskym a Trnavským mýtom a zlikvidovali prestup na linky 53, 61, 63, 204 a 205, tak to chce silný talent ? Skôr by som uvítal jedno a síce keby konečne 39 zrušili, spravili jednu silnú linku 31 a na Trnavskej aby posilnili linky 61 a 63, teda hlavne 61 a možno by posilnením 63 v Lamači odpadla potreba tam viesť linku 30 a mohla by sa skrátiť po Tesco Lamač, príp. spojiť s linkou 43.
Reakcia na: david1 #32:
Možno by sa otočil o 180 aj na Trnavskej pred Širokého hotelom... ?
Reakcia na: Author #26:
O tom tu už bola debata.
L61 sama o sebe potrebuje posilniť aj bez zrušenia L39.
Pred troma vežami na Bajkalskej je vybudovaná obrátka kde sa otočí aj kĺbak v pohode.

Namiesto L39 od Súhvezdnej padali návrhy na predĺženie napr.L67 alebo 87. Potiahnuť to na ŽST N.Mesto prípadne až na Račiansku k vozovni alebo na Peknú cestu. Vzniklo by nové prepojenie všetkých východných radiál.
Reakcia na: pharel #28:
Chodím dosť často s L94 a málokedy neprejdeme na prvý signál pri STU. Dalšia vec ak tam vzniká v určitých časoch problém dá sa pohrať s riadením križovatky. V priamom smere aj tak nie je zelená vlna voči križovatke na nám.1 Mája.

Blumentál je prestupný terminál tak to má byť logicky obslúžené v oboch smeroch. Po zrušení obsluhy Račianskeho a Trnavského s L31 mýta ešte viac.
Reakcia na: Mike #15:
"ale keď sa jedná o navýšenie pre Záhorskú Bystricu, Dlhé Diely, Lamač, Dolné Hony a neviem čo ešte, tak tam lieta niekedy až do 400 tisíc vozokm hore dolu ..."

Skapala ti koza?

Zahradnik skoncil v 2010 ci kedy v DPB a odvtedy sa Dlhym Dielom nepridalo vyrazne (okrem L32 vikendov kvoli studakom ku ZOO a Botanickej Zahrade).

A je pekne, ze zrovna mestske casti, kde busy chodia plne (plna L37, plna L32/L33, relativne plna L30/63 a preplnene linky na Dolne Hony) das ako exemplar "vyhodenych kilometrov". ?
Neviem koho toto napadlo, chapem logiku - posilnit usek Zochova - CSU, ale skratit 31-ku tak aby nesla ani k Tr. Mytu a nanutit cestujucim dalsie prestupovanie....
Presne opacne, ako by to malo byt. V normalnych krajinach tam, kde sa zvysuje dopyt po preprave, sa zhustuju intervaly, tu sa skracuju linky.

Bohuzial budeme aj nadalej svedkami takychto rieseni, vyhliadky na dalsie roky v rozpocte pre DPB vyzeraju zle - nie je tam ziadne navysenie prostriedkov (rozumej penazi). Bratislava sa rozvija rychlo, ale financne zdochyna - pokial sa toto nezmeni, nech sa nikto necuduje, preco je v BA tolko aut.

Chybaju kvalitne obratiska a socialne zariadenia. Za takehoto stavu MHD tazko mozno posilnit, alebo zlepsit podmienky. Skoda.
Reakcia na: david1 #23:
Inak aby chodila 39 cez Blumental tak by sa to tam upchavalo cez tyzden pocas spicky, vela elektriciek v hustom intervale, 94 kazdu chvilu... a to nehovorim o tej krizovatke pri NBS, kde by chceli odbocit dolava na Nam. Slobody, kde ta zelena smer dolava je kratka, ze aj 94 tam stoji dakedy na 3x a spomalilo by to tu 39, takto ide po Mytnej rychlejsie lebo ta zelena je dlhsia v priamom smere.
Reakcia na: JerryBA #20:
To by davalo zmysel, ak by prisla na Blumental nezmeskana. Ale predstava realnej koordinacie 31+39 v odpoludnajsich hodinach v smere na Mlyny je po skrateni 31 uz len "papierova".
Reakcia na: david1 #24:
Argumentacia funguje len za predpokladu, ze druha strana aj pocuva..

Tych rozhodnuti z pozicie sily (objednavatela) bude v blizkej dobe zrejme viac..

Inak, pokial je jasny a silny prepravny prud, preco priame spojenie sekat? Podla mna by mala existovat len 1 silna linka Mlyny - Trnavske myto (príp.Zim.stadion, ak by sa tam dala otocit), s intervalom a kapacitou prisposobenymi prave vysokoskolakom. A nech sa nazve tym magickym cislom 39.

Ale uz ziadne z nej vyberane a predlzovane spoje na Suhvezdnu, na doplnenie 61ky na Ivanskej by stacili aj 12m vozy, mozno aj cosi predlzene z oblasti Astronomickej, ale nezmeskane + intervalovo prisposobene 61ke..
Dokonca na 31 dali striedača
Reakcia na: Author #7:
Sorry ale DPB ktorý tú dopravu vykonáva hádam vie argumentovať kde aké prúdy sú potrebné. Načo sa robilo meranie vyťaženosti a nie raz.
Hádam už po pol roka majú z toho výstupy.

Ak si to magistrát pretlačil silou tak to treba potom aj napísať na oznamy , aby ludia vedeli kam sa sťažovať.

Pokial sa mesto tvári že ide podporovať MHD tak nemôže donekonečna iba prerábať systém bez zvýšenia objednávky vozokm systémom tu uberieme a tu pridáme.
Naposledy si to zlízla L50 v zhoršení int zo 6 na 7,5 min. Pridalo sa myslím na L32 a L63 a ešte niečo.

Od januára sa pridali spoje cez víkend na L63 od skorého rána 04:00 - 08:00 po vozovňu. Pritom to obslúži s prestupom aj L204. Na toto sa našli vozokm...
Reakcia na: Viko #17:
Ten interval na L59 nie je stavaný na frekvenciu Petržalka centrum či Rača centrum.
Kedysi tam bol 8 min. a ani vtedy tam nezastavovala až na jednu výnimku pri reko Račianskej radiály.
Vtedy zastavovala aj na nám. 1 Mája.

Na Račianskom iba jednosmerne. Ráno do Petržalky a poobede do Rače.
Reakcia na: JerryBA #19:
Električky ráno a hlavne L4 nemá volnú kapacitu smer centrum preto ju dopĺňa aj L31.

Ako to už tu bolo písané aj L39 cez Blumentál. Jednoducho zbehne z Mýtnej dole Vazovovou.
Aspoň sa odstráni ten nezmysel že prestupný terminál bol obsluhovaný iba jednosmerne linkami 31/39.

Je pravda že obehy budú lepšie no iba na L31. Každé poobedie L31 v tom kolečku okolo Trnavského mýta stratila dosť minút. Najskôr sa predrať Radlinského a potom naspäť večne plnou Legionárskou.
Reakcia na: Mike #15:
V prípade 43 to niekto domyslel aj na letné obdobie keď premáva striedavo na Kačín a na konečnú Lesopark?
Reakcia na: Author #9:
39 by mohla súčasne obslúžiť aj Blumentál ak by z Mýtnej mala zachádzku cez Blumentál.
Reakcia na: Mike #18:
Alebo z 31/39 na Lafranconi na 4.
Reakcia na: reallybro #16:
Z 31 pôjdu na Blumentáli na 2ku. Už dnes značná časť študákov kráča na farmáciu/manažment z električky od zast. Odbojárov ...
Reakcia na: reallybro #16:
Z tohoto titulu by aspon kozmeticky pomohlo, aby 59 konecne zacala zastavovat na Zochovej - ked uz z 31 bude treba o prestup navyse, nech je to aspon pre niektore spoje hrana-hrana. Lenze asi zas plati §cestujucibytozneuzili ?
Reakcia na: jancidubova #12:
tak samozrejme ze zalezi od casu.. kazdopadne zo skusenosti su dost casto tie autobusy na prasknutie.. ci uz to je 31 alebo 39.. tymto ta drviva vacsina co chodieva na zimny stadion bude chodievat uz radsej len 39, a tym sa akurat zvacsia tie plnky - ktore sa uz ani zvacsit nedaju, takze ostane kopa ludi len stat na zastavke s tym ze pridu zasa neskoro, lebo sa nevtrepali do autobusu a kvoli skrateniu 31 cakat na prestup bohvie kde, kedze mnohe autobusy, na ktore sa prestupovalo z 31 chodia az od racianskeho myta
Reakcia na: N/A #6:
Cez víkendy určite nie je dôvod na taký veľký rozidel intervalov doobeda 20 poobede 10, najmä mimo semestra už dnes chodí tá 31 prázdna a teraz bude ešte zbytočnejšia. A zasa sobotu doobeda pri 20 min intervale chodieva 39 zo Slávičieho slušne narvaná (porovnateľne s prac. dňom..)
Taký dobrý kompromis by bol celodenný 15 min. interval (a možno 131 cez Račko), ale 39 má v Ružinove koordinovný cestovný poriadok so 61 a tá so 63 a 96, atď...
Takže to sa už bavíme o víkendovej koncepčnej zmene všetkých bus liniek na intervaly 15 min. (prípadne výnimočne 10 alebo 30 (ako je už dnes)); lebo eliny a tbusy už dnes ten 15 min interval majú...
A to by stálo ročne navýšenie vozokm o cca 200-300 tisíc, čo len tak nikto nedá; ale keď sa jedná o navýšenie pre Záhorskú Bystricu, Dlhé Diely, Lamač, Dolné Hony a neviem čo ešte, tak tam lieta niekedy až do 400 tisíc vozokm hore dolu ...

Nehovoriac o tom, že niekto ide asi šetriť kilometre už aj na 43, kde bude časť spojov premávať po Železnú... ?
cez víkend by mal byť 15 minptový inteval od rána.. 😕 .. 31/398 na striedačku aspoň lebo čakať 20 minpť na zastávke je dosť o hubu keď niektorí vodiči chodia o 2-3 minútky skôr.. minimálne pri takomto riedkom intervale by malo byť zabezpečené aby nechodili skôr...
Reakcia na: reallybro #4:
časť študentov z intrákov chodí aj na Pedagogickú fakultu UK na Račianskej, pre tých je to zase výhodnejšie
Reakcia na: reallybro #4:
Skratenie trasy = zlepšenie intervalu na kratšej trase bez nutnosti kupovania nových busov a zamestnavani novych soferov. Neviem , ako ty, no ja som si vsimol, ze taka 31 rano bola na Blumental uz poloprazdna - teda idea pomoct useku CSU-Lafko je namieste 🙂
Reakcia na: jancidubova #10:
Tak nech nič neskracujú a radšej predĺžia linku v rovnakých intervaloch ako chodila, prípadne nemeniť nič.
Reakcia na: N/A #6:
potiahnut k zimnemu?
Ideou tohto navrhu je zlepsit interval bez navysenia poctu vozidiel a vodicov, preto je to skratene. Najhorsiemu useku CSU-Lafko a spat to pomoze.
Reakcia na: 810zssk #8:
A obsluha Mytnej?

Ja si myslim, ze stacilo takto intervalovo posilnit 31, avsak v povodnej trase po Trnko..
Reakcia na: Author #7:
Keby sa aspon sucasne zaviedla jazda 39 cez Blumental, tak prosim, ale takto je to naozaj paskvil...
Reakcia na: DS111 #5:
Za to nemoze DPB, ale objednavatel - prislusne oddelenie Magistratu.

Myslite, ze tam tusia, ze z intrakov na Mlynoch cestuju 31+39 najma studenti farmacie, manazmentu, pedagogiky, a nie studenti na STU?

Preco ja mam pocit, ze najvacsim intrakom STU (nova konecna 31) je prave Mlada garda, resp. intraky v pesej dostupnosti STU?
Velmi zly navrh. 31 vyrazne odlahcuje linku 39 uz od Trnavskeho myta smer CSU a z linky 31 vela ludi na Racku prestupi na ine linky k Zimnemu stadionu a na Bajkalsku. Takto bude 39 este plnsia v oboch smeroch.

Idealne by bolo potiahnut 31 k Zimnemu stadionu, mozno az k Bajkalskej (otazka kde a ako to tocit). Hoc aj pri starom intervale.

Ozaj, je linka 31 cez vikendy potrebna uz poobede? Nikdy som si nevsimol, ze by bola nejako extra plna, ani 39. Mozno tam by sa dali usetrit vozokilometre. Takisto su 31/39 plnsie pocas semestra na skolach, takze 5-minutovy interval mimo semestra bude mozno trochu zbytocny.
Reakcia na: jancidubova #3:
viem, to bolo myslené na DPB ale nie k autorom tejto stránky... len ako vidím traja nepochopili
Akože vážne? Nestačí, že všetky staré autobusy poslali na mlyny? Zrazu nám ešte aj skrátia 31ku? Čím sa potom ešte zvýšia plnky, ktoré budú nastupovať do 39ky, pretože z Blumentalu na Zimný štadión nik pešo nepôjde? 31 a 39 boli odjakživa hlavne študentské autobusy na intrák a z intráku do školy. Kopa ľudí študujúcich farmáciu, prípadne manažment so sídlom školy na Zimnom štadióne je odkázaná na tieto linky. Aby človek prestupoval milion krat a kvoli tomu musel vstavať pomaly o hodinu skôr, pretože sa len vymýšľajú sprostosti. Aký má dôvod toto skrátenie trasy? Tých pár zastávok ten autobus nezabije, akurát čo takto doslova nas*rete kopu ľudí!
Reakcia na: DS111 #2:
toto nie su stranky DPB, ale OZ imhd - stazuj sa na strankach DPB
Cestovné poriadky DPB zverejní 29. januára? ?