Prvé ojazdené bratislavské trolejbusy našli uplatnenie na Ukrajine

V Černoviciach na Ukrajine budú premávať 4 bratislavské trolejbusy Škoda 15 Tr.

Dňa 24. novembra 2016 prišli do ukrajinského mesta Černovice 4 článkové trolejbusy Škoda 15 Tr z Bratislavy. Tamojší dopravný podnik Чернівецьке тролейбусне управління (Černovická správa trolejbusov) prevzal vozidlá v Bratislave označené #6604, 6605, 6606 a 6609, ktoré tu dojazdili v decembri 2014. Trolejbusy budú onedlho zaradené do premávky pod #355 až 358. Budúci rok by mali byť tomuto prevádzkovateľovi trolejbusovej dopravy doručené ďalšie ojazdené vozidlá Škoda 15 Tr a taktiež Škoda 14 Tr.

Ako informovali ukrajinské médiá, za 1 trolejbus Škoda 15 Tr zaplatila ukrajinská strana 600 000 hrivien, t. j. 21 935 €. DPB pritom všetkých 33 vozidiel Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr predal českej firme Mezinárodní inovativní kancelář za 54 100 €.

Trolejbusová sieť v Černoviciach pozostáva z 8 liniek (1 - 6, 3A, 6A) a vozidlový park pozostáva zo štandardných trolejbusov Škoda 9 Tr (posledný modernizovaný prevádzkový trolejbus), Škoda 14 Tr, LAZ 52522, LAZ E183D1 a Den Oudsten / Volvo (pôvodom z holandského Arnhemu).

Na Ukrajine sa nachádza aj vozidlo Škoda 15 Tr #6601, v súčasnosti na ňom realizuje opravu firma Litan v Dnipre (bývalom Dnepropetrovsku).

Na východ od Slovenska mali zamieriť aj 4 pôvodom plzenské trolejbusy Škoda 15 TrM a 2 pôvodom zlínske vozidlá Škoda 14 Tr spoločnosti 4RAIL, ktoré si v minulosti DPB prenajímal. Vzhľadom na vysokú cenu si však žiadny prevádzkovateľ trolejbusovej dopravy tieto vozidlá, ktoré v Bratislave niesli označenie #6641 - 6644 a 6316 - 6317, zatiaľ nekúpil.

O osude ďalších odpredaných bratislavských trolejbusov vás budeme na stránkach iMHD.sk informovať.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mrkvakj #43:
A ešte nehovoriac o tých žltých oznamoch napáskovaných na oknách ?
Reakcia na: Dispecer #42:
Na boku pri cele mu zostala aj nalepka loga DPB 😃
Reakcia na: Mike #41:
Haha, nálepka so smajlom zostala... ?
Reakcia na: Ibiza #39:
Ak pridu nove tramvaje, jasne ze idu do Krasnan, T3P urcite preziju este dlhsie ako najstarsie K2S ci T6A5. Ci to budu prave 29T, je vo hviezdach.
Nemajú nejaké 29T ísť aj do Krasňan? Alebo až v ďalšej várke (ak nejaká bude)?
Reakcia na: Majo #36:
Nemusia, na začiatku kurzu urobí OVásJeZnáme kádrové posudky, kde rozdelí vodičov do jednotlivých vozovní, pričom vodiči vozovne Krasňany jazdia na K2S, T3G (a od decembra aj T6) a vodiči vozovne JD jazdia počas kurzu iba na 29/30T a po skončení autoškoly si urobia kurz na T3P.
Reakcia na: Majo #36:
Nie, jurácky budú vôbec radi, ak sa dostanú na T3P. S T3G si čo-to odjazdia len "kadeti" pre Krasňany.
Reakcia na: Solider #29:
"Od osobitných autoškolských vozoch"? Pán bol na jazykovom školení u bývalého poslanca a primátora Žiliny? ? Odhliadnuc od toho, si si istý svojím výrokom? Absolvovať jazdu s T3G nemusia všetci kurzisti?
Reakcia na: Valec #25:
Prerobiť na hasičský trolejbus. ? Nízka podlaha by umožnila rýchlejší zásah hasičov.
Reakcia na: zlomok #32:
Už ho nechcú.
Reakcia na: zlomok #32:
ERRATA: na ľavú stranu
Reakcia na: Viko #31:
6401 má zatuchnutý a doslova hnilý interiér, kde pomaly rastú plesne, možno aj nejaké huby. Akýsi inteligent ju totiž v Krasňanoch zaparkoval tak, že stojí naklonená na pravú stranu a nie málo, takže do nej cez pootvorené dvere prší a drží sa to pri ľavej bočnici interiéru, resp. na schodoch pri 3. dverách, ktoré sa pekne máčajú v kaluži vody. Smrad v tom vozidle neveští nič dobré, je to horšie ako zmoknutý pes. Obávam sa že DPB chce ten voz totálne doraziť tak, že ani Brňáci ho nebudú chcieť (ak ho vôbec ešte chcú). Mimochodom, podobne sú tam odstavené viaceré vozy...
Reakcia na: Solider #29:
Na 6401 nestačí vymeniť menič a urobiť oživovaciu údržbu?

(Ale keby aj nie, bezpečnostné zložky sa môžu vyblázniť na dožitých starinách ako všade inde, načo ničiť takmer nejazdené vozidlo?)

Celkovo si však myslím, že držať si nejakú špeciálnu autoškolskú flotilu je zbytočný luxus - omnoho viac sa oplatí, keď vozidlo na potrebný čas slúži autoškole a po zvyšok roka môže vypomáhať v premávke.
Reakcia na: Solider #29:
to sme potom za jedno, že by sa výcvik mal robiť na dvojpedálovom voze, čiže máš za úlohu presvedčiť vedenie DPB, aby obetovali jeden troloSOR na autoškolu ?
Reakcia na: trolejbus6207 #27:
Sedel a nie raz a preto môžem posúdiť, aj zo svojich skúseností z iných vozidiel, že výcvik by sa mal vykonávať najmä na prevádzkových vozoch. Nemám nič proti tomu, aby ako akési entrée do kurzu bola autoškolská 14 Tr, keď sa obije, slabo brzdí alebo je nedotáčavá, nič sa nestane, vodiči si zvyknú na horšie a potom ich to pripraví na kritickejšie situácie, ale gro výcviku by mali byť prevádzkové vozy, keďže podľa môjho názoru je na 30/31 Tr potrebná iná technika jazdy, než na 14/15 Tr. A objektívne, tá 21 Tr je nepojazdná, to nebude môcť slúžiť ako autoškola ani po oprave.

Na električkách sa už od osobitných autoškolských vozoch upustilo a vodiči idúci na Trnávku na 29/30T už na šlapátkach ani nejazdia.
Reakcia na: Valec #25:
trošku drahý terč, keď si predstavím, koľko za ňu pýtali od DPMB ?
Reakcia na: Solider #26:
sedel si niekedy za volantom trolejbusu? asi nie, lebo by si vedel, že 21Tr je ideálny na zvládnutie návykov, čo s nohami, môžem Ti zodpovedne povedať, že je poriadny rozdiel medzi dvoj- a trojpedálovým vozom(v tom prvom som osobne nikdy nesedel), medzi samobudenou elektrickou brzdou a "napájanou" elektrickou brzdou(pri najlepšej vôli si neviem spomenúť na správny pojem)

ani ja nie som nadšený tou myšlienkou, ale lepšie využitie aspoň takéto, ako to, čo píšeš v druhej časti príspevku, s ktorým bez výhrad súhlasím ?
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
To je fakt úžasný nápad, aby sa učili jazdiť na niečom, čo ani nejazdí v premávke ? 21 Tr podľa môjho názoru treba urýchlene predať, či už na náhradné diely alebo v celku, lebo tým, že bude dlhšie hniť pod holým nebom, jej na cene určite nepridá. Teda odhliadnuc od toho stroskotaného vlaňajšieho obchodu, keď si niekto myslel, že na tej hrči výhodne zarobí.
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
Skôr pre výcvik hasičov alebo kukláčov. A ani opravovať by sa nemusela. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
No jedine tak asi. Ako historičák asi nie je vhodná, keďže nešlo o typický BA trolejbus.
Reakcia na: Ibiza #21:
ideálny adept na pavučinársku autoškolu, samozrejme za predpokladu, že by sa opravila ?
Reakcia na: Ibiza #21:
Nic, kvasi dalej , moc je draha na odkupenie ?
A čo je/bude s 21Tr?
Reakcia na: volod #19:
6270 a 6305 pred časom zošrotovali a 6273 (oficiálne zošrotovanú) odviezli pod číslom 6275. Ostatné vozidlá čo tam stoja mali GO v Zlineri, tie neboli predmetom súťaže. Zo 14 Tr tam zostali tuším 6262 a 6308.
A čo sa stalo s krátkymi 14Tr čo boli v Krasňanoch, tie sa predali tiež či šrotovali? Lebo sa to tam dosť preriedilo, som išiel pred pár dňami okolo, stoja tam už asi len 3 červené kĺby.....
Reakcia na: dyspozytor #16:
Prečo? Ja medzi finančný stratég a príživník a parazit nedávam rovnítko. Ale očakával by som, že nebude tak krátkozrako hodnotiť, keď už je ten stratég a stratégia je z princípu dlhodobá.
Reakcia na: S499.1023 #13:
mohol si už rovno napísať príživník & parazit...?
Reakcia na: skopi #11:
Niektoré z tých trolejbusov zrejme nebudú ani opravované a poslúžia len ako zdroj ND. Vypadá to tak bohužiaľ pre 6610, ale napríklad 6273 si odviezli.
S väčšinou tunajších príspevkov sa dá iba súhlasiť, avšak na druhej strane treba povedať, že na ukrajinských fórach firma Liton z ex. Dnepropetrovsku (to je tá ukrajinská strana, ktorá naše 14 a 15tr posúva ďalej) býva označovaná spomedzi všetkých dodávateľov ojazdených 14 a 15Tr z ex. ČS ako najdrahšia a slovami S499.1023 "s najvyšším korupčným potenciálom."
Reakcia na: richardhudec #1:
Určite si započítal aj opravu, prepravu a ďalšie veci, finančný stratég?
Reakcia na: Viko #9:
tým, že som bývalý pavučinár, som myslel trofle, ospravedlňujem sa za nepresné vyjadrenie ?
Reakcia na: trolejbus6207 #8:
A práve tie rozobraté, v zlom stave, by sa mali podrobiť GO v Dnipre. A ak správne predpokladám, tú GO bude platiť tá firma, ktorá tie trolejbusy kúpila. 6604, 6605, 6606 a 6609 boli v dobrom stave, preto sa predali do nejakého DP (konkrétne do Černovíc) ako prvé.
Reakcia na: richardhudec #1:
Vidíš, mohol si ich všetky kúpiť ty a tam ich dobre predať. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #3:
To nie je celkom presné tvrdenie. V 90. rokoch sa naše Ikarusy rozliezli po celom Považí, jeden trafil dokonca až do Olomouca. Minimálne jedna Karosa (nerátajúc tunel cez Zájazdy) šla tiež ďalej - do Malaciek.
Samozrejme, je to len malé promile, ale prvýkrát v histórii sa už konalo.
tu je zmluva o odpredaji - http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/zmluva-O119_2016-predaj-trolejbusov-913e.pdf na strane 43 sú uvedené ceny za jednotlivé vozy, kompletné sú iba tu uvedené kĺbáky 6601, 6604, 66055, 6606 a 6609 za 5.300€/ks(6604 za 5.900€), všetky ostatné sú nekompletné, niektoré podľa fotiek v dosť úbohom stave...
Reakcia na: Solider #4:
Nepochybne netreba zabudnut aj na ine poplatky, dane mozno aj clo. Predstava, ze zisk spolocnosti bol 21935-1639 je naivna.
Reakcia na: trolejbus6207 #5:
Chátrajú niekde na tráve u 4Rail.
keď sa tu už tak pekne bavíme o posúvaní jazdeniek, vie sa, kde skončilo tých deväť žilinských, ktoré odkúpil A-Z Lokomat v roku 2013?
Reakcia na: trolejbus6207 #3:
Naráža aj na limity legislatívy, keďže nemôže vozidlá napriamo predať podnikom. Okrem iného, súkromná firma zabezpečila zrejme aj prevoz, ktorý je nepochybne o dosť drahší, ako cena samotného vozidla (vozidiel).
Reakcia na: Peter6607 #2:
Peťo, môžeš sa na to dívať, ako len chceš, je jasné, že DPB neurobil nič preto, aby ich predal za viac peňazí, v tomto prípade mi je to jedno, som strašne rád, že prvýkrát v histórii sa podarilo posunúť bratislavské vozy niekam inam, ako na šrotovisko ?
Reakcia na: richardhudec #1:
Počítaš možno dobre, ale úplne nezmyselne. Nemusíš plytvať predstavivosťou. ?
Dobre sa tu hospodári 😃
33 trolejbusov za 54 100€ (1639€/kus) kúpi nejaká firma, ktorá ich vzápätí predá za 21935€/kus, čiže ak by predala všetky za rovnakú cenu, tak spolu je to 723 855€, čo je ak dobre počítam 1238% zisk v priebehu niekoľkých mesiacov 🙂
Čo by sa všetko dalo v DPB spraviť, keby tie trolejbusy predal za normálnu cenu , nech to je aj 400 000€ za tých 33 kusov, to si nechcem radšej ani predstaviť 😕