Mesto informovalo o skvalitňovaní verejnej dopravy

Cestujúci by tak mali pocítiť väčší komfort cestovania a skvalitnenia služieb.

"Vedenie hlavného mesta SR Bratislavy má záujem na skvalitňovaní verejnej dopravy v Bratislave," uvádza magistrát v tlačovej správe. Za týmto účelom sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal dohodol s generálnym riaditeľom Dopravného podniku Bratislava Milanom Urbanom na viacerých opatreniach, ktorých cieľom je postupné zatraktívňovanie verejnej hromadnej dopravy pre cestujúcu verejnosť. Cestujúci by tak mali pocítiť väčší komfort cestovania a skvalitnenia služieb.

„Absolútnou prioritou v oblasti verejnej dopravy je pre mňa zatraktívnenie mestskej hromadnej dopravy, aby ľudia začali menej využívať individuálnu dopravu a namiesto toho využívali na dopravu verejnú prepravu. Avšak bez zvyšovania kvality cestovania a komfortu cestujúcich to nikdy nedocielime. Práve preto sme spoločne s generálnym riaditeľom dopravného podniku Bratislavy pripravili viaceré opatrenia, v ktorých budeme pokračovať aj v budúcom roku,“ vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

„Zvýšenie atraktívnosti MHD by malo smerovať k dosiahnutiu bezpečnej, plynulej, komfortnej a dostupnej dopravy. Opatrenia tak musia byť zamerané na kvalitu dopravných prostriedkov, zjednodušenie vybavovania cestujúcich a na rozvoj infraštruktúry. V tejto súvislosti patrí poďakovanie pracovníkom podniku, ktorí sa o naplnenie týchto cieľov profesionálnym plnením každodenných pracovných povinností podieľajú,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Milan Urban.

15 nových električiek

DPB, a.s. zmodernizoval vozidlový park električiek vďaka fondom EÚ – v rokoch 2015 - 2016 pribudlo spolu 60 nových vozidiel. Ich nákupom vzrástla poskytovaná kapacita vo vozidlách z 220 na 250 cestujúcich.

Nárastom počtu nových vozidiel sa zabezpečilo posilnenie ekologickej dopravy, napríklad aj v súvislosti s prevádzkovaním električkovej trate do Petržalky, kde je nárast výkonu električiek oproti pôvodnej autobusovej doprave. Električku do Petržalky už navyše využilo viac ako 2 milióny  prepravených cestujúcich.

Čistota vozidiel MHD

DPB, a.s. podľa informácií v tlačovej správe zvýšil účinnosť kontroly čistenia dopravných prostriedkov. Napriek tomu však naďalej najmä zadné vozne električkových súprav majú od čistoty ďaleko. Od začiatku roku 2017 pripravuje vedenie podniku duálny systém čistenia so zvýšením zodpovednosti za vyčistenie vozidla trvalo pridelenej posádke.

Nové autobusy

DPB, a.s. má záujem nakúpiť nové autobusy, ktoré by nahradili staré a nemoderné vozidlá, ktoré sú navyše v zlom stave. Nákup nových autobusov by kryl 2-ročnú potrebu pravidelnej obmeny staršieho vozidlového parku a v tomto roku – zatiaľ – DPB, a.s. žiadny nákup nerealizoval. Financovanie nových vozidiel bude z vlastných zdrojov spoločnosti (úspory v hospodárení DPB, a.s.) formou úveru, nezaťaží rozpočet hlavného mesta SR Bratislavy. Materiál o nákupe nových vozidiel bude prerokovaný na decembrovom zastupiteľstve. Po ukončení procesu DPB, a.s. pristúpi k súťaži.

Plánované počty nových autobusov sú však terčom kritiky, pretože nedokážu nahradiť postupne vyraďované veľkokapacitné autobusy.

Intenzita čistenia zastávok MHD

DPB, a.s. zvýšil intenzitu čistenia na vybraných frekventovaných zastávkach, ktoré má v správe na dvakrát denne. Ostatné, menej frekventované, čistia zamestnanci podľa potreby.

Nové smetné koše na zastávkach MHD

DPB, a.s. v spolupráci s hlavným mestom SR Bratislavou začína postupne osádzať 300 nových smetných košov na zastávkach – nové smetné koše budú už v najbližšom čase umiestnené napríklad na zastávkach MHD na Trnavskom mýte, Kamennom námestí, Malej scéne, Farského, Zochovej, Moste SNP a pod.

Elektronická peňaženka

DPB, a.s. spustil od 1. septembra tohto roka službu elektronického cestovného lístka. Benefitom pre cestujúcich je, že je o 10 % lacnejší ako papierový cestovný lístok.

Preprava bicyklov vo vozidlách MHD

DPB, a.s. zabezpečil na linkách 65 (Dolné hony – Malý Dunaj – Rača – Karpaty) a 29 (Most SNP – Devín) nosiče na bicykle. Cyklisti sa tak počas leta mohli komfortne prepraviť autobusmi z mesta do želaného cieľa.

Popri uvedených linkách však DPB v septembri 2015 zrušil možnosť prepravy bicyklov vo vozidlách v čase prepravných špičiek.

Spokojnejší vodiči

Vedenie DPB, a.s. zabezpečilo pre vodičov MHD nadpriemerný platový nárast - u vodičov trolejbusov o 10 % a u vodičov autobusov o 7% ročne. Priemerná mzda vodiča MHD sa tak za prvý polrok 2016 dostala na úroveň 1 162 eur. DPB, a.s. zvýhodnil nadčasovú prácu nad rámec zákonného príplatku v snahe eliminovať akútny nedostatok vodičov MHD. DPB, a.s. ponúka pre vodičov aj viacero benefitov, napr. bezplatné získanie príslušného vodičského oprávnenia a odbornej spôsobilosti, stabilizačný príspevok a možnosť získania náborového príspevku v hodnote 3000 eur pre nových vodičov autobusu a trolejbusu s príslušnou kvalifikáciou. Štandardom je aj mzdové zvýhodnenie napr. za prácu nadčas, prácu počas sviatkov a víkendov, za zvýšenú namáhavosť, či bonus za bez škodový výkon práce atď.

Nábor nových vodičov

DPB, a.s. zrealizoval tento rok kampaň s ponukou pre študentov vysokých škôl privyrobiť si popri štúdiu na pozícii vodič električky. Hoci podnik prezentoval túto možnosť ako novinku, faktom je, že zamestnáva vysokoškolských študentov ako vodičov električiek už od čias socializmu.

100% zľava pre osoby ŤZP

Po rozhodnutí primátora Bratislavy, ktoré odsúhlasilo mestské zastupiteľstvo, cestujú od 1. mája osoby s ŤZP preukazom zadarmo - so 100 % kompenzáciou. DPB, a.s. zrealizoval od 1.6.2016 vrátenie zaplatených 10% dotknutým osobám; zo 7164 prípadov na vrátenie oprávnení sa v 596 prípadoch neprejavil doposiaľ záujem o vrátenie prostriedkov (nevyzdvihli si poštovú poukážku ani  sa nedostavili na prevzatie hotovosti do DPB, a.s.).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #29:
No a ktory je ten lepsi? Lebo si nesuhlasil s tvrdenim ze to co mame v BA je najlepsie v krajine.

Jedine lepsie co mi napada je ZSSK, ta to ma na vynikajucej urovni, ale to su uplne ine podmienky.
Reakcia na: 810zssk #25:
ak to berieme tak, že je to najnovší systém (a teda by mal byť najmodernejší), tak je priam zúfalý - namiesto toho aby bol vyladený, tak je z HW hľadiska nedotiahnutý a SW sa zrejme postupne zliepa na kolene (množsto bugov, meniace sa tlačidlá v každej verzii inak...). To hlavne platí o palubákoch a tabuliach, TELMAX označovače sú na tom lepšie, ale to našťastie nevidíme do SW.
Aktuálne neviem zodpovedne porovnať systémy, ale tento je zlý (a to považujem za zlý každý, ktorý robí veci ktoré nemá, keď vodič musí kontrolovať systém a nie naopak, keď systém padá, funkcie nereagujú alebo fungujú zcestne).
Reakcia na: Petto #17:
-co to znamena ze nepresiel?
-bol k tomu clanok?
Reakcia na: Ámos #26:
Ano, to by bolo v poriadku. Hoci opat zostava otazka co s nepridelenymi vozmi. Pride mi to nekoncepcne.
Reakcia na: 810zssk #3:
Ja so to pochopil uplne inak a dufam, ze to ide tymto smerom.
Voz bude predeleny vodicom a ti budu kontrolovat ako cistenie odviedla firma. Cize najprv je ta prvostupnova kontrola, ktora sa robi uz teraz a za tym prebehne este druhostupnova, ze toho existujuceho kontrolora skontroluju vodici.
Reakcia na: VLK #22:
...ale co? Z pohladu uzivatela je ten system velmi dobry ked funguje ako ma. To ze su bugy je blbe, ale ked si to porovnam s tym ako zacinal prvy podobny produkt TransDaty (Kosice) tak Telmax vyhrava na celej ciare.

Vies nam uviest jeden priklad toho udajne lepsieho odbavovacieho systemu na Slovensku.
Reakcia na: pharel #23:
kontrolu vozidla po každej jazde na konečnej považujem za samozrejmosť (či nedošlo k poškodeniu, ak je klíma alebo prší pozatvárať okná, či nie je znečistené - najmä piatky a soboty v noci grcanice...), s odpadkami je problém - nie sú rukavice ani žiadne iné pomôcky, a rovnako na mnohých konečných je problém aj s košmi (klasika problém DPB - buď nie je kôš vôbec alebo je plný a prídu ho vysypať o týždeň...).
Čiže najprv treba na to nastaviť systém a potom hádzať povinnosti na vodiča...
Reakcia na: 810zssk #14:
Uplne suhlasim, zas upratat si svoje pracovisko od velkej spiny (flase prazdne, nejake papiere...) to ho nezabije (ak ma cas a nemeska), druha vec: ano, mal by dostat rukavice (kludne aj take ake su na pecivo v obchodoch - nemusel by mat kazdy voz vlastne, stacilo by na konecnej mat k dispozicii 1 balik).
Ja som vzdy dufal, ze v lete pri zapnutej klime budu soferi na kazdej konecnej prechadzat vozidlo a zatvarat okna 🙂
Reakcia na: 810zssk #20:
s tým vybavovacím systémom zásadne nesúhlasím, na pohľad to síce vyzerá dobre, ale...

Vodič má kontrolovať snímač čk tým že stlačí INFO a priloží svoju zamestnaneskú kartu. No čo ti poviem...
Reakcia na: 810zssk #14:
Mali by tym poverit cestujucich - kto sa pri kontrole preukaze vreckom vyzbieranych odpadkov, ma jazdu zadarmo - jednoduche a elegantne ?
Reakcia na: VLK #19:
Ako ma vodic kontrolovat snimac CK? Ma na to nejaku kartu? Lebo bez nej vela nevyskusa ?

Toto by mal robit zamestnanec preberajuci vozidlo vo vozovni, ktory by mohol byt vybaveny kazdym druhom karty a otestovat to.

Co sa kvality toho SW tyka, zial to naozaj ma kopu chyb, ale stale je to bezkonkurencne najlepsi odbavovaci system v krajine...
Reakcia na: 810zssk #14:
presne ako píšeš - keď bude voz alebo aspoň vodič vybavený na to... vo vozidlách už nie sú ani metly (okrem tých čo si kúpia vodiči pridelených vozidiel), stierka alebo niečo podobné. O rukaviciach (ak si ich nekúpim) môžem iba snívať.
Ďalšia vec je, že sa všetko pekne hodí na vodiča - ako nová úprava smernice, kde je vodič POVINNÝ skontrolovať vo vozidle pri ukončení služby aktuálnosť verzie softvéru v palubnom počítači a označovačoch a vyskúšať snímač čipových kariet❓ Verzia softvéru visí na výpravni... Ako taký systém nech si niekam ..., keď sám nie je schopný zistiť verziu SW a poslať na centrálny server, kde si to príslušný pracovník skontroluje a zabezpečí nápravu, resp. kde ho ráno čaká alarm o nekompaktibilite vygenerovaný systémom. Moja mienka o istom výrobcovi týmto poklesla na bod mrazu (dosť poklesla predtým vďaka novýcm tabuliam, ktoré jednak prestávajú fungovať v mnohých trolejoch a jednak to preblikávanie podvietenia, ako aj vďaka prabiednym touchscreenom, s ktorými bojujeme a porušením základných programátorských pravidiel - ako je napríklad ak si vyvolám ponuku na zmenu [osobné číslo vodiča], musím prácne najprv predchádzajúce číslo zmazať a potom napísať nové, namiesto prepísania celého čísla pri zadávaní novej voľby).
Môže sa tak stať, že niekomu zlou verziou SW stiahne z karty viac peňazí a pokefujeme za to vodiča, lebo si neskontroloval či má aktuálny SW❗
Reakcia na: JamaVOku #16:
Samozrejme, ak je taka situacia tak je prioritne odist vcas.
Reakcia na: omg123 #15:
ak si nepostrehol,1 nakup nepresiel , pomer sa bude menit ?
Reakcia na: 810zssk #14:
Ano, len realita je bohuzial taka, ze momentalne uz su na niektorych linkach tak utiahnute jazdne doby a vydrze na konecnych, ze uz na to casto neostane cas, ak si musis napriklad dosypat piesok pripadne riesit este ine prevadzkove zalezitosti. Casto uz sa aj na elektrickach na niektorych linkach pri menej zdatnych vodicoch prenasaju meskania uz na dalsiu jazdu z konecnej.
ano, je uplne perfektne ze 25 rocne karosy nemate cim nahradit a idete kupovat male 9,5m prdy.
Reakcia na: VLK #10:
Zas pockat, to ze vodic na konecnej prejde voz a vyzbiera hrube necistoty nevidim ako problem (za predpokladu ze na to bude vybaveny, teda napr. budu fasovat hygienicke rukavice). To je vec ktoru nema kto iny robit (nebudes skladovat upratovacku na kazdej konecnej) a nie je to ziadna narocna cinnost - ani casovo, ani inak. Vodic ma v DPB zaplateny cely prestoj na konecnej, takze ani toto nie je problem.

Tohto by som sa naozaj nebal.
Komédia v priamom prenose ?
V prvom rade by sa mali zamerať na bezpečnosť pri cestovaní. Nevidel som síce žiadne oficiálne údaje, ale mám pocit, že výrazne stúpla nehodovosť. Hoci väčšina nehôd nie je zavinená vodičmi DPB, malo by sa pristúpiť k zlepšeniu povedomia u verejnosti. Príkladom môže byť Praha alebo Brno.

Okrem toho mám pocit, že sa výrazne zhoršila komunikácia s cestujúcimi, čo už je dosť problém, ak sa zo zlého stane ešte horšie.
Reakcia na: 810zssk #3:
inak o starostlivosti vedenia vypovedá aj stav všetkých odstavených T3 pri plote - všetky sú pokreslené (a to sú za plotom)...
Reakcia na: 810zssk #3:
no na výpravniach sa už objavil úryvok z predpisu, kde vodič je POVINNÝ v obratisku: skontrolovať podmienky pre ďalšiu bezpečnú a kultúrnu prepravu cestujúcich a odstrániť drobné nedostatky (napr. odstrániť väčšie odpadky)... čakám že zodpovednosť za čistotu zvalia (ako obvykle) na vodičov, hoci pôvodne to mali kontrolovať technici prípravy vozidiel
"Od začiatku roku 2017 pripravuje vedenie podniku duálny systém čistenia so zvýšením zodpovednosti za vyčistenie vozidla trvalo pridelenej posádke." No máš ich vidieť, za ten plat... ? Česť výnimkám samozrejme ?
Reakcia na: 810zssk #6:
Podľa zmluvy sa akurát vymenia dožívajúce diely a doplní PayPass terminál. O displejoch môžeme zrejme len snívať.
K dosiahnutiu bezpecnej, plynulej, komfortnej a dostupnej dopravy urcite smerovalo aj vypnutie preferencie elektriciek v celom meste.
Reakcia na: Mike #5:
Ano, to je dalsia skvela iniciativa. Zaujimalo by ma aku to bude mat podobu - ci to bude to co v Brne (teda aj domontovanie dotykoveho displeja = predaj celeho sortimentu CL), alebo nejake minimalistickejsie riesenie.
Reakcia na: 810zssk #3:
Napr. neviem prečo nespomenuli, že na 50 mikomatových atuomatov na zastávky sa idú montovať terminály pre platbu kartou..
Reakcia na: Rubber38 #1:
Ak sa nič nezmení, tak vodiči uvidia svoj pridelený voz tak 2 dni zo štyroch a ak budú mať veľké šťastie tak aj 3. Namiesto toho, aby sa išlo aj u autobusov cestou odprideľovania vodičov a vozidiel, tak sa ide konzervovať tento stav...
Reakcia na: Rubber38 #1:
Tiez by ma zaujimalo ci sa "trvalo pridelenou posadkou" rozumeju vodici. Pretoze ak ano, tak v DPB absolutne nepochopili co je problem a namiesto toho aby konecne zabezpecili normalne cistenie ludmi ktori na to su urceni, idu cuvat. Prenasat bremeno na vodicov, ktori nemaju na to nemaju ani cas, ani prostriedky je uplne chore, nehovoriac o tom ako by potom vyzerali nepridelene vozy. Chcem verit ze trvale pridelenou posadkou myslia nejaku upratovaciu catu, ktora bude mat na starosti isty pocet konkretnych vozidiel. Vodic nie je upratovac.

Inak celkovo hodnotim kladne, ze konecne tam je nejaka orientacia aj na take male veci ako smetne kose, cistenie, ci spokojnost zamestnancov. Toto su veci ktore bratislavska doprava potrebuje ovela viac ako rozne megalomanske (casto nerealizovatelne) nezmysly, ktore predvadzali niektore byvale vedenia. Je vsak skoda ze mnohe klucove veci stale absentuju - uvidime co prinesu dalsie roky.
Reakcia na: Rubber38 #1:
To vies, niekomu zaplatia tazke tisice za vycistenie a budu postihovat vodicov, ktori uz tak maju mizerny plat a je ich nedostatok 🙂

Vivat Urban ?
Rozumiem tomu správne, že ak upratovacia firma odflákne vyčistenie vozu, tak za to budú zdrba.í vodiči, ktorí majú ten voz pridelený? Akože si majú do práce preventívne nosiť vysávač a mop, inak riskujú postihy?