Cestujúci si za 2 mesiace kúpili v nových označovačoch vyše 45 000 cestovných lístkov

BID zistila z podnetov od cestujúcich, že na nové označovače si ľudia postupne zvykajú a oceňujú nielen výhodnejšiu možnosť cestovania, ale aj jednoduchý a pohodlný spôsob nákupu cestovných lístkov.

Bratislavská integrovaná doprava riešila počas dvojmesačnej testovacej prevádzky nových označovačov a predajných automatov viac ako dve stovky podnetov od cestujúcich. Prostredníctvom informačnej linky bolo podaných 136 podnetov. Ostatné podnety posielali cestujúci elektronicky mailom alebo cez facebookový profil IDS BK. Vo väčšine prípadov potrebovali cestujúci poradiť, ako majú používať nové označovače a automaty a ako sa kupuje elektronický cestovný lístok cez označovač. Iba tretina podnetov sa týkala technických nedostatkov nových zariadení, pričom tieto nedostatky Bratislavská integrovaná doprava priebežne odstraňovala.

Najčastejším problémom pri používaní označovačov je nesprávne priloženie karty na označovač, ktorý preto nedokáže bezkontaktnú čipovú kartu cestujúceho prečítať. Aby sme cestujúcim pomohli a zjednodušili používanie označovačov, doplnili sme na displejoch označovačov informáciu o tom, ako majú kartu priložiť správne. „Cestujúci si postupne zvykajú na prácu s novými označovačmi a predajnými automatmi. Z ich podnetov nám vyplýva, že ľudia chcú cestovať nielen výhodnejšie, ale oceňujú aj jednoduchosť a pohodlie pri nákupe elektronických cestovných lístkov cez označovače. V rámci rozvoja IDS BK chceme v tomto pozitívnom trende pokračovať a cestujúcim priniesť ďalšie služby, ktoré zatraktívnia cestovanie integrovanou dopravou a tým pomôžu odľahčiť osobnú dopravu v hlavnom meste a v regióne,“ povedala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava.

Elektronické cestovné lístky sú o 10% lacnejšie ako papierové cestovné lístky a dajú sa kúpiť cez nové označovače cestovných lístkov. Tie sú dostupné na železničných staniciach v Bratislavskom kraji, vo vozidlách mestskej hromadnej dopravy a tiež v autobusoch Slovak Lines.

Cez nové označovače si cestujúci môžu označiť cestovný lístok, zakúpiť elektronické cestovné lístky, predĺžiť platnosť SeniorPasov alebo zistiť informácie o samotnej bezkontaktnej čipovej karte. Na nákup výhodnejších elektronických cestovných lístkov potrebuje cestujúci bezkontaktnú čipovú kartu s kreditom.

Počas testovacej prevádzky boli plynulo spustené aj všetky predajné automaty na železničných staniciach v Bratislavskom kraji. V nových automatoch si cestujúci obľúbili nákup papierových cestovných lístkov. Ten tvorí až 88-percentný podiel zo všetkých zaznamenaných úkonov. K druhým najčastejším úkonom patrí dobíjanie kreditu na bezkontaktných čipových kartách cestujúcich a nákup predplatných cestovných lístkov.

Multifunkčné automaty ponúkajú cestujúcim nákup papierových cestovných lístkov, predplatných cestovných lístkov, cestovných lístkov pre batožinu alebo zviera, dobíjanie kreditu na čipovej karte a predĺženie SeniorPasu. Multifunkčné automaty sa nachádzajú na železničných staniciach v Bratislavskom kraji, vo vybraných supermarketoch BILLA a TESCO a na trase novej električky do Petržalky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #27:
Dá sa to zotrieť aj 3 dni po vsuve, a bez stopy použiť opäť.
Reakcia na: Peter6607 #25:
Ako by to mal "nacitat"? To ti povedali uplnu blbost 🙂

Mimochodom, ked uz bugoch papierovych listkov: Na papieri na ktory vydavaju listky ZSSK a BID (a asi aj SL) sa potlac z DPB oznacovacov (mozno aj ostatnych, neviem) rozmazava. Takze ak listok (najma bezprostredne) po oznaceni neskladujete v absolutne idealnych podmienkach bez minimalneho kontaktu s nicim inym, za chvilu tam mate machulu ?
Reakcia na: Joyki #23:
Stalo sa mi to v 6805, kde to už myslím opravili, ale robí to i pár ďalších. Používam už výhradne elektronický lístok, keďže pri papierovej forme ma nové označovače pripravili zhruba o 3 €. ?
Reakcia na: shaggy #24:
Slabé označenie by revízor mal uznať. Ževraj to vie načítať. To mi bolo povedané, keď sa mi to prihodilo na celodennom lístku. Treba ale hneď upozorniť vodiča a atrament by mali doplniť priamo na konečnej.
Reakcia na: Peter6607 #22:
O tomto je škoda hovoriť.
V tých nových označovačoch veľmi často dochádza "atrament", najviac slabo, alebo takmer vôbec označených lístkov mám práve z nich. A nechcem vedieť, ako by som revízorovi vysvetľoval, že v predchádzajúcom spoji mi to tak označil ich označovač.
A reklamácie do DPB posielajú iba hlupáci. Napr. ja. Lebo aj tak na to dlabú a neodpovedajú.
Reakcia na: Peter6607 #22:
To je super, že inokedy fungujú normálne, len pri rozjazde nie... práve vtedy, keď treba označovať lístky. ?
Reakcia na: shaggy #8:
Jedna vec je dosiahnuť označenie, vyšší level zábavy začne po prečítaní obsahu označenia. Stalo sa mi už, že v 31 Tr sa mi na lístku objavil sled nezmyselných čísel. Neviem, či to nejako súvisí s tým, že v niektorých trolejbusoch sa pri rozbiehaní začne divne chovať zobrazenie na monitoroch OCL aj informačného systému. Pri reklamácii som nepochodil, pretože označovače inak fungovali normálne.
Teda táto diskusia sa dá pekne dvojzmyselne čítať.?
Reakcia na: Joyki #17:
Možno sa to tiež neprejavilo v "laboratórnych podmienkach". ?
Neviete niekto, kolko sa za rovnake obdobie predalo papierovych CL? Teda o akom percente sa pri eCL da hovorit?

Mne niekolkokrat nechytilo kartu, bola to ale asi velka vzdialeost od oznacovaca. Na druhy krat sa nahral CL vzdy.
Reakcia na: Joyki #17:
Aj mne. To je definicia dokladne otestovaneho systemu ?
A mne sa už stalo to, že v autobuse Slovak Lines sa mi nezmestil lístok do štrbiny. ?
Reakcia na: Valec #10:
Nebude problémom kombinácia veľkej hĺbky do ktorej lístok treba strčiť, pomalšej reakcie označovača na prítomnosť lístka a asi aj chýbajúca / zle vymyslená "zádržka", aby si nestrčil lístok hlbšie než treba? Mne sa ešte cez leto stalo, že som bol pomerne netrpezlivý pri označovaní, tak som asi 3x neoznačil lístok (resp. označovač označil sám seba) a pri štvrtom pokuse, keď už to lístok chytilo, tak som ho skoro roztrhol... ?
Reakcia na: MatejBA #12:
Práve včera sa mi stalo, že v novom OCL mi vôbec neoznačilo lístok zo stánku v #4907. Skúšal som viackrát, lístok som úplne vytiahol a znova zasunul pokiaľ išlo, mal som ho "vyžehlený" z dokladov. Jednému predo mnou na druhý pokus označilo lístok z automatu. Ako keby zamrzol.
Reakcia na: Valec #13:
Dakujem za info.

Je pravda, ze v case pred zavedenim eCL ked som pouzival papierove listky som osobne nemal problem, resp. mal som ho mozno raz (z desiatok az stoviek ciest), ale pravidelne vidim inych ludi ze problem maju. Tak by ma velmi zaujimalo v com je ten rozdiel.
Reakcia na: 810zssk #11:
Čo ja viem, tak rieši spolu s dodávateľom... ale ako som už písal, v "laboratórnych" podmienkach sa to neprejavuje vôbec, resp. vo veľmi malom počte prípadov, tak ešte neprišli na dôvod.
Reakcia na: Valec #10:
Co si vsimam, vacsinou to ti ludia strcia do "hlbky" stareho listka - chytia ho v polovici a nestrcia ho dnu tak ako maju (po ten pasik na konci). Mne to 2 tyzdne fungovalo v pohode - vsetky listky oznacilo na prvy pokus 🙂
Mna by zaujimalo jedno: Riesi vobec DPB to oznacovanie papierovych CL? Ci sa tvaria ze vsetko je v poriadku a maju na haku? Lebo uz to trva dlho a stale nevidno ziaden posun k lepsiemu...
Reakcia na: shaggy #8:
"Ja som minule maturoval s úplne rovným, čerstvo vytlačeným lístkom."

Ono je to viac menej jedno aký lístok máš... minule som sledoval, ako sa pani s čerstvým lístkom zo stánku snaží ho 5x označiť a nič. Odišla k inému OCL, a hneď za ňou prišla druhá s rovnakým lístkom a tej ho označilo na prvý raz.
Reakcia na: piggee #6:
To žiaľ neviem, účastný som bol len školenia k eCL.
Reakcia na: trolejbus6207 #4:
Ja som minule maturoval s úplne rovným, čerstvo vytlačeným lístkom.
Označilo mi ho až vo chvíli, kedy som ho po dlhých sekundách neúspešného čakania, posúvania a naprávania začal vyťahovať, takže mi chytil iba koniec lístka.
Keďže som po asi 20 rokoch vymenil električenku za lístky, tak zisťujem, v akom hlbokom stredoveku fungujú označovače v DPB.

Najvtipnejšie bolo, keď som sa nedávno viezol električkou cez most do Petržalky. Odhliadnuc od toho, že sa mi podarilo kúpiť lístok v automate asi až na tretíkrát (ledva som stihol tú električku), tak správanie revízorov, ktorí sa viezli spolu so mnou, bolo úbohé.
Vpredu "chytili" pár ľudí, ktorým sa rovnako nepodarilo označiť lístok a pomerne arogantným tónom sa ich pýtali "ako sa vám to mohlo neoznačiť?". Našťastie tých ľudí bolo viac a okolo stálo ešte viac ľudí, ktorí im to dosvedčili a otočili sa proti revízorom. Celkom by ma zaujímalo, či ešte stále nosia so sebou tie diktafóny a či niekto vyhodnocuje aj ich správanie.
Reakcia na: piggee #6:
Haha mas smolu, povedia ze si si ho nemal tak dokrci a pozmolit. Ved aj v minulosti nechceli akceptovat dokrceny oznaceny listok, lebo vela ludi pocas cesty tie listky zmoli ked ho drzia v ruke a to sa im nepacilo, ze to bolo zle citatelne ci co 🙂 da sa vobec s revizormi na niecom dohodnut?
Reakcia na: Valec #5:
Ozaj Valec, ty asi najskor budes vediet. Ako sa nabrifovali revizori v pripade, ze tam niekto takto nad tym maturuje 10 minut, aby to vobec oznacil?
Reakcia na: piggee #3:
Problémy s označením papierového lístka sú ale inou témou.
Reakcia na: piggee #3:
smutná to pravda, raz som s jedným veľmi máličko skrčeným maturoval asi dve minúty, kým sa mi ho podarilo označiť, keby vtedy nastúpil revízor, asi by som mal smolu ?
Reakcia na: Valec #2:
Stacilo by, aby aspon fungovalo oznacenie papierovych listkov bez toho, aby si na to musel mat grif ?
Reakcia na: Infinity #1:
A čo konkrétne tebe nefungovalo?
kupili by ich aj viac len by to muselo poriadne fungovat