Elektronické cestovné lístky

Elektronické cestovné lístky zakúpené vo vozidlách sú lacnejšie o 10 % oproti papierovým lístkom.

© insider

Od 1. septembra 2016 je v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) zavedený predaj elektronických cestovných lístkov prostredníctvom nových označovačov cestovných lístkov:

  • vo vozidlách MHD,
  • v regionálnych autobusoch Slovak Lines,
  • na železničných staniciach a zastávkach.

Elektronický cestovný lístok je elektronickou alternatívou ku klasickému papierovému jednorazovému, alebo dennému lístku. Zakúpiť si ho je možné na bezkontaktnú čipovú kartu s nabitou elektronickou peňaženkou. Ceny jednorazových a denných elektronických cestovných lístkov sú nižšie o 10 % oproti cenám papierových lístkov.

Ako elektronickú peňaženku je možné použiť bezkontaktnú čipovú kartu:

  • Dopravného podniku Bratislava - iba karty novšieho typu so 17-miestnym SNR číslom (na starších kartách s 10-miestnym SNR nie je elektronická peňaženka dostupná)*,
  • Slovak Lines,
  • žiacke a študentské ISIC karty systému TransCard (s logom TransData).

Využívanie elektronickej peňaženky na karte DPB alebo Slovak Lines je možné bez potreby aktivovania tejto funkcie na predajnom mieste, na kartu ISIC je prvý raz potrebné vložiť kredit na predajnom mieste. Ak je však na karte zapísaný platný predplatný cestovný lístok (električenka), zakúpenie elektronického cestovného lístka nie je možné (napr. pre spolucestujúceho, alebo batožinový lístok).

Naplnenie elektronickej peňaženky je možné:

V rámci MHD Bratislava sú nové označovače s funkcionalitou predaja elektronických cestovných lístkov (veľké žlté s dotykovou obrazovkou) umiestnené vo vozidlách pri dverách označených piktogramom čipovej karty s troma bodkami - v nových električkách, nových trolejbusoch a v najnovších autobusoch sú takéto označovače pri každých dverách, v starších vozidlách sú osadené pri dverách bežne využívaných pre nástup s kočíkom.

Podrobný návod k elektronickým cestovným lístkom je možné nájsť v informačnom letáku, ktorý vydala Bratislavská integrovaná doprava.

*) Kartu s 10-miestnym SNR číslom vymení DPB za novšiu vo svojich predajniach na požiadanie cestujúceho zvýhodnene za 2 € (karty s pôvodnou platnosťou do r. 2018 - 2020). Štandardná cena novej DPB karty je 4,30 €.

Ceny cestovných lístkov pri platbe elektronickou peňaženkou

Platnosť Základný Zľavnený
2 zóny / 100+101 / 15 minút 0,63 € 0,32 €
2 zóny / 100+101 / 30 minút 0,81 € 0,41 €
3 zóny / 60 minút 1,08 € 0,54 €
4 zóny / 60 minút 1,35 € 0,68 €
5 zón / 90 minút 1,62 € 0,81 €
6 zón / 90 minút 1,89 € 0,95 €
7 zón / 120 minút 2,07 € 1,04 €
8 zón / 120 minút 2,25 € 1,13 €
9 zón / 150 minút 2,52 € 1,26 €
10 zón / 150 minút 2,79 € 1,40 €
sieťový / 180 minút 3,24 € 1,62 €
100+101 / 24 hodín 3,15 € 1,58 €
100+101 / 72 hodín 7,20 € 3,60 €
sieťový / 24 hodín 6,21 € 3,11 €
dovozný (batožina, pes, bicykel) 0,32 € -

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslel som priamo v autobusoch a trolejbusoch.
A čo takto malý automat na cestovné lístky,ako majú napr.v Nemecku vo viacerých mestách,aby si cestujúci mohli kúpiť lístok? V BA by sa to zišlo na linkách z Letiska,príp.Hl. stanice.
Hovorí sa tomu, byť nápomocný cestujúcemu!!
Reakcia na: ErikM #242:
eCL sa bude dat kupit aj na BMK, ale az od 1.10.2018. Dnes mi to potvrdili v DPB.
Reakcia na: 810zssk #247:
Chyba nie je v karte. Skúšali sme to aj s kamošom, mal ten istý problém. Kartu dokáže identifikovať, ale nedokáže načítať údaje a zapísať dáta ohľadom lístka. Čo mi povedali na Olejkárskej aj na Hodžovom, tak sme neboli jediný s týmto problémom. Akurát, čo ma zaráža, tak na oboch miestach ma upozornili, že mám nosiť pre istotu papierové lístky, keby mi karta nefungovala, keďže revizor mi to nemusí uznať. Alebo si mám poslať SMS, ale tam je zase problém, že podľa prepravného poriadku musím už s SMS lístkom nastupovať do vozidla. Pritom ja predsa lístok mám (karta s peňaženkou), ale nefunguje ich zariadenie.
Reakcia na: 810zssk #247:
Chyba je v OCL, resp. v bankovej čítačke, ktorá nevie načítať DESfire EV2.
Reakcia na: bobitwo #246:
Ale pre úplnosť ani v Londýne vždy nefungovali tie označovače, kde to strháva kredit z karty.
Reakcia na: 810zssk #247:
Tak ja s mojou debetnou Visa Electron som tam nepochodil ? ? Takže som veľmi ocenil tú oysterku ...
Reakcia na: bobitwo #246:
Pripada mi to tak ze chyba nie je v OCL ale ze kartu prikladas na zle miesto. Na novsich OCL sa karta nepriklada na strbinu ale kusok nizsie (ta cierna plocha).

Oyster card neni zadarmo, stoji par libier (ale da sa refundovat ak uz ju clovek nechce pouzivat). V Londyne je vsak ovela lepsiou inspiraciou system cestovania s platobnou kartou a clovek ziadne speci karticky na MHD nemusi riesit (uz niekolko rokov) 🙂
Ja mám skôr iný problém. Vybavil som si priamo od DPB ich kartu, že si budem kupovať lístok, keď budem potrebovať v buse. Problém nastáva, keď si chcem kúpiť lístok. Ak ide o starší označovač https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/7/17/1745607/1745607_1200x.jpeg?rev=4 tak tam mi zapíše lístok. Ale ide o ten modernejší (asi) označovač https://vecernikbratislava.files.wordpress.com/2018/06/karta-dpb.png?w=850&h=773&crop=1 tak mi len vypíše chyba čítania karty. Bol som dokonca aj na predajni, že čo mám teda robiť, keď nastúpim do MHD a nechce mi to načítať kartu. Lebo ja vlastne lístok mám. Oni že vedia o tom probléme ale potrvá určite aspoň 2 týždne kým to opravia, možno mesiac. Dovtedy mám vydržať a ak tá situácia nastane, tak si mám cvaknúť lístok alebo poslať SMS. Aj keby to bolo pokazené všetky, tak mám poslať SMS. Na to, že to som teda nemusel zaplatiť 4,3€ za kartu a mohol som behať na lístkoch. Nevyznám sa presne v prepravnom poriadku, ale podľa mňa logicky ak je poškodené zariadenie na označovanie lístkov, tak to nie je predsa môj problém a neviem, prečo by som mal mať ešte 2 náhradné riešenia. A to nehovorím o tom, že napríklad v Londýne Oyster card (električenka) je zadarmo, bez foto a registrácie, má neobmedzenú platnosť (nie ako u nás 5 rokov a potom potrebujem si zase kúpiť novú) a je prenosná, keďže podľa ich dopravného podniku na 1 kartu môže cestovať len 1 človek a im je jedno, či to je Jožo alebo Anežka, proste každé použitie karty stiahne peniaze a je im jedno, kto tou kartou cestuje.
Reakcia na: 810zssk #244:
Vďaka za odpoveď, mal som také tušenie... Doteraz som sa s tým ale nestretol, takto si zvyknem synchronizovať aj PCL a s tým som ešte problém nemal. Je pravda, že väčšinou jazdím električkami, tak som to zvykol "nahrávať" tam. A vravíš, že to nie je neštandardné - teda ani toto nikoho v DPB netrápi??
Reakcia na: anbis #243:
Pojde o nesynchronizovany OCL v autobuse, zial to vobec nie je nestandardna vec. Tym ze v automate ti to kredit zapisalo je jasne ze v databaze elektronickeho predaja ten predaj bol.
Včera som si dobíjal kredit na karte, vydanej DPB, cez Konto IDS BK. Elektronickú peňaženku na karte mám aktivovanú už dávno, ešte niekedy v čase 1. etapy BID na Záhorí, teda "správcom peňaženky" je Slovak Lines (tak to aj zobrazuje Konto IDS BK: "Zostatok EP Slovak Lines, a.s.:")V konte som klikol na "Vklad", presmerovalo ma na ten dobíjací web Slovak Lines, kde mi ale systém zobrazil, že kartu treba dobiť v e-shope DPB. To ma prekvapilo, lebo kdesi som čítal, že dobíjanie kreditu sa deje iba cez web "správcu peňaženky", čo je v tomto prípade SL, a tak som si to aj pamätal dakedy z minulého roka. OK, vravím si, super, konečne je to jedno a netreba riešiť, ktorý e-shop použiť. Dobil som si kredit 5 €.
Dnes okolo obeda som ale nastúpil na L43, voz 2411, čakal som, že po stlačení Informácií a priložení karty sa zapíšu dáta z internetového predaja, ale nezapísalo sa nič, označovač o mojom včerajšom (cca 21.00 hod.) nákupe nevedel. Kredit sa nedoplnil. Poobede som sa ešte zastavil v Bille na Bajkalskej v tom multifunkčnom automate, tam nebol žiadny problém a kredit zapísal tak ako mal.
Stretol sa niekto s niečím takým? Išlo o chybu označovača v autobuse, alebo to súvisí s tým nabíjaním SL kreditu cez web DPB?
Dobry den.
Da sa kupit eCL aj na BMK zaregistrovanu ako elektricenka, alebo to je mozne len na na kartu DPB?Dakujem.
Reakcia na: TomJ #240:
Najlepšie by bolo, keby niekto podal podnet na DPB, kde by z logov dokázali zistiť, čo sa (asi) stalo.
Zaujíma ma jedna situácia, ktorá sa stala minule mojim rodičom. Otec má kartu DPB a kupoval eCL sebe aj mame (ako spolucestujúcej). Jemu sa lístok kúpiť podarilo, no zápis spolucestujúceho sa nepodaril. Pri spiatočnej ceste to isté. Nebol som pri tom, tak neviem, či spravil chybu on pri kúpe (Treba mať celý čas kartu priloženú? Lebo ju vraj počas toho odložil a potom znovu priložil.) alebo bol problém inde.
Každopádne, zaujímalo by ma, ako postupovať pri kontrole. Ak by bol problém v označovači, ale ten inak funguje ďalej, ako by sa to dalo dokázať? Keďže mama papierový lístok nemala a zápis sa nepodaril, ako mala postupovať (vystúpiť na ďalšej zastávke, kúpiť rýchlo sms lístok)?
Reakcia na: 810zssk #236:
dakujem. áno odskúšané, funguje to presne takto..v MHD BA.

a k SlovakLines - tam to žiaľ nefunguje, presne ako ste vy napísali... treba upozorniť vodiča na zľavu napr. zťp .. hoci kartu mám SL, na ktorej je zťp zapísané (kvôli mhd v BA), ale lístok v autobuse SL to nevie "prečítať" .. a vydal mi obyčajný lístok .. do budúcna už viem ako na to...
Reakcia na: ceres #237:
V SL to neplati, tam typ cestovneho zadava vodic. Odbavovaci system v SL je zial celkovo dost zly.
Reakcia na: 810zssk #236:
Dá sa na to, že zľava sa pri nákupe CL1C uplatní automaticky podľa typu karty, spoľahnúť aj pri cestovaní Slovak Lines a nákupe lístka u vodiča?

Ak si vypýtam len "polovičný" lístok, dostanem zľavnený lístok iného typu ako mám typ karty (podľa správy na displeji pokladnice a výpise na Konto IDS BK). Cena je rovnaká, takže to neriešim. Netuším, čo by na to povedal prípadný revízor. Niektorí vodiči si to všimnú, následne to opravia a upozornia ma, že to nie je to isté a mám to hlásiť presne, aký typ lístka chcem.

Raz som zľavu nehlásil vôbec - povedal som len niečo v zmysle "poprosím na Bajkalskú z karty" - a dostal som dokonca CL1C obyčajný, a to napriek tomu, že som prechádzal zónami, pre ktoré mám na karte (zľavnený) PCL, ktorý pokladnica pri vydávaní lístka zohľadnila a vydala mi lístok len pre chýbajúce zóny (hoc obyčajný).

Je to len otázka blbého používateľského rozhrania pokladníc, ktoré vodiča pri predaji eCL držiteľovi karty núti robiť zbytočné kroky? Alebo má takéto správanie systému aj nejaký rozumný dôvod?
Reakcia na: tosomja #235:
Typ listka pre prveho cestujuceho je zvoleny automaticky podla typu karty. Cize ak mate zlavnenu kartu, bude automaticky zvoleny zlavneny listok. Typ cestovneho sa voli len pri spolucestujucich.
zdravim , chcem sa opýtať, ako si zvolím zľavnený elektronický cestovný lístok? Vo videách to nie je. Ak mám čípovú kartu pre dieťa, priložím ju k zariadeniu a ptm? posúvam šípkami kým mi neukáže zľavnený lístok? Ani revízor mi nevedel poradiť . Na karte nie je zapísaný žiaden predplatný cestovný lístok. Dakujem za radu.
Reakcia na: lindus123 #233:
Zadajte adresu trvaleho pobytu, nasledne po jeho vyplneni sa spristupni moznost "ina adresa dorucenia", kam zadate adresu kde chcete kartu dostat (zrejme Vasu adresu v Bratislave).
Zdravím, pracujem tu v BA a mám tu prechodný pobyt, chcem si vybaviť električenku online, neviem však akú adresu napísať do formulára?
Vďaka za odpove´d
Ono "informaciu o zostatku" to precita a pri volbe info aj zobrazi. Ale je zablokovane kupovanie CL1C.
Reakcia na: apachemachiche #230:
No ved ano, to je presne to co je pisane v clanku: Kym je na karte platny PCL, nie je z nej mozne zakupovat elektronicky listok 🙂
-je to OK...
Len ma prekvapilo, ze bolo mozne "nabit" kartu, ktoru pouzivam roky ako elektricenku, ale system nedokazal precitat z karty informaciu o nabiti karty aj ako "penazenky" s kreditom...
= pokial je karta aktivna ako "elektricenka" na predplatene obdobie, nevie system precitat z karty aj informaciu o tom, ze ma aj kredit pouzitelny na jednorazove cestovne...
Takze konkretnejsie - ked mi teraz skonci predplane na "elektricenku"1.6.2017, mozem kartu nadalej pouzivat na jednorazove cestovne, kedze tam mam natiahnuty kredit....
Reakcia na: apachemachiche #228:
Co chapes pod "cerpanie z karty"?
ad.: "Ak je však na karte zapísaný platný predplatný cestovný lístok (električenka), zakúpenie elektronického cestovného lístka nebude možné (napr. pre spolucestujúceho, alebo batožinový lístok)"

= moja skusenost je taka, ze zakupenie mozne je, ale cerpanie z karty mozne nie je(pokial je trva platnost predplatneho listka...)
?
Reakcia na: jozin #226:
Karta prenosná nie je.
Reakcia na: 810zssk #225:
Dakujem za odpoved, napadla ma este jedna moznost :
4) na navstevu pride vzdialena rodina a chce sa ist pozriet napr. na Devin. Ja vsak nemam cas a tak im dam moju cipovu kartu. Bude to OK ?

Myslim konkretne na to, ci s kartou moze cestovat iba jej majitel alebo je karta prenosna.
Reakcia na: jozin #223:
Staci si vybavit cipovu kartu a nahrat na nu kredit. Nasledne je mozne v prostriekoch MHD kupovat listky (aj pre spolucestujucich, okrem 24 a 72 hodinovych).
Reakcia na: jozin #223:
Karnet.
Ahoj, potreboval by som poradit najlepsi sposob platenia cestovneho pre prilezitostne cesty MHD pre premenlivu skupinu ludi.

Priklad 1 : rodina cestuje napr. do ZOO, potrebuje kupit 2+2 listky.
Priklad 2 : hlava rodiny ide vecer na pivo do centra, na cestu tam potrebuje iba jeden listok, cestou naspat zoberie este 2-3 kamaratov, takze by potreboval kupit viac listkov.
Priklad 3 : jedno dieta ochorelo, jeden z rodicov musi ist s nim k lekarovi, takze treba 1+1 listok. Na kontrolu s dietatom vsak pojde druhy rodic.

Kedze mame 21. storocie, tak sa nechceme babrat s papierovymi listkami pri kazdej ceste, ako idealne riesenie by bola karta s nabitym kreditom, z ktorej by sa dalo kupit niekolko roznych cestovnych listkov naraz.

Viete mi odporucit nieco konkretne ?

Za odpoved vopred dakujem.
Reakcia na: patrik444 #221:
Tak v logoch musí byť minimálne nábeh OCL (v nejakých krátkych intervaloch). Loguje aj označenie papierového lístka, či však aj neúspešné neviem, vtedy zrejme OCL ani nezaregistruje, že nejaký lístok bol vložený (a preto ho ani neoznačí).
Reakcia na: Valec #220:
reštart a funkčný terminál sa striedali po sebe. čiže by sa dopravný podnik odvolával na tú funkčnosť. loguje označovač aj to, že nevie označiť riadne vložený lístok. najlepšie je mať predplatené lístky- električenky.
ďakujem za odpovede
Reakcia na: patrik444 #218:
Všetky operácie v OCL sa logujú, takže v prípade reklamácie udelenia pokuty by tvoje tvrdenie vedeli overiť.
Reakcia na: patrik444 #218:
Odfotil alebo nahral by som si to do mobilu a cestoval kludne bez lístka pokial by to nenabehlo do prevádzky.
ahojte, dnes ráno (27.4.2017) som na linke č.5 s odchodom zo zastávky Damborského 5:58h zažil čudesné veci na novom termináli v druhom vozni-prvé dvere. Pri PKO som si všimol, že sa začal reštartovať a robil tak až po zastávku Vysoká. Neviem si predstaviť akoby som toto vysvetľoval revízorovi, že som si nemohol kúpiť elektronický lístok, pretože sa to reštartovalo každú chvíľu.....
Moja IT paranoja hneď zafungovala a začal som sa obzerať, či niekto toto zariadenie "nehekol".
Stretli ste sa niekto s niečím podobným ?
haha v nedelu som videl turistov, ktori sa snazili bezkontaktnou kreditkou kupit listok v takomto automate.nejak sa im nedarilo ? ?
Reakcia na: 810zssk #215:
Dik moc 🙂
Reakcia na: pharel #214:
Neda. Spolucestujuceho je mozne dokupit len k elektronickemu jednorazovemu listku.

Ano, je to kolosalna sprostost. Preto odporucam obratit sa s pripomienkou na DPB.
Ahojte chalani, viete mi pls odpovedat na otazku ohladom kupy elektronickeho CL prostrednictvom elektricenky? Situacia je, ze si kupujem mesacny ePCL ale chcem si tam dobit 5E kredit, aby ked si nahodou zabudnem predlzit na dalsi mesiac, som bol schopny si hned kupit listok v novom oznacovaci (nakolko cez net sa to da az od dalsieho dna a niekedy si na to spomeniem prave v buse/eline). Ale otazka je, da sa kupit elektronicky listok aj na aktivnu mesacnu elektricenku? Napriklad, ze by som dokupil listok nejakemu znamemu s ktorym cestujem. Ci si to vie revizor odkontrolovat, ze su tam kvazi 2 zapisy (mesacny plus jednorazovy). Vdaka
Reakcia na: krtlik #208:
Nie zvlastne, ale chore, Cele zle.
Zopár skúseností kombinovania eCL a PCL (PCL pre zóny 100, 101, 630, 640, 645):
1) v zóne 100 som si skúsil kúpiť eCL v MHD, nepodarilo sa (o tomto je písané aj nižšie),
2) v zóne 630 v červenom označovači na železničnej stanici som si skúsil kúpiť eCL na 3 zóny, podarilo sa s tým, že mi strhlo cenu za všetky 3 zóny (aj za predplatenú), následne vo vlaku pri kontrole správne ukázalo všetky lístky, ktoré som mal aktuálne zapísané v čipe,
3) v zóne 100 v autobuse SL L645 som si kúpil lístok až na konečnú, podarilo sa s tým, že mi strhlo cenu za 2 nepredplatené zóny (ako 15-minútový eCL) aj napriek tomu, že autobus cez tie dve nepredplatené zóny ide podľa CP dlhšie ako 15 minút ? ?
A ešte jedna zaujímavosť, na ktorú som prišiel ešte pred pol rokom. Keď som išiel autobusom zo zóny 645 do 630 a kúpil si lístok len do Senca, vydalo mi nulový lístok a následne som prestúpil na autobus do BA, kúpil si lístok, strhlo mi cenu za 15 min. lístok (2 nepredplatené zóny). A potom som išiel opäť rovnakými spojmi s tým, že už v zóne 645 som si kúpil lístok až do zóny 100, ale tentokrát mi to strhlo cenu za 30 min. lístok. Takže toto je situácia, kedy sa oplatí si kúpiť lístok v každom autobuse zvlášť ?
Reakcia na: Jaja222 #210:
Revízor si vie na čítačke pozrieť posledné zakúpené lístky...
Ako sa rieši nasledujúca situácia... Mám zakúpený lístok na karte, električka ide dlhšie ako mala, 15minútový lístok stratil platnosť, príde revízor, na karte nie je zakúpený lístok. Nemám žiadny doklad...
Reakcia na: krtlik #208:
No my ho zrusit urcite neplanujeme. imhd.sk nie je stranka DPB, ani ineho dopravcu, ani BID.

Inak mas samozrejme pravdu, obmedzenie je velmi nestastne a bolo by ho vhodne zrusit. Detto nemoznost zakupenia doplatku k PCL v DPB.
neplanujete zrusit toto obmedzenie: "Ak je však na karte zapísaný platný predplatný cestovný lístok (električenka), zakúpenie elektronického cestovného lístka nebude možné (napr. pre spolucestujúceho, alebo batožinový lístok)."?
ked bezne cestujem na elektricenku, preco nemozem kupit priamo vo vozidle listok aj pre moje deti alebo koholvek kto so mnou cestuje?
nabila som si kartu presne s tymto ocakavanim, kedze ja pouzivam elektricenku cely rok, takze listky v podstate nepotrebujem. takto ked mam platnu elektricenku na karte, nedovoli mi kupit listok.. zvlastne..
diky! M.
Reakcia na: 810zssk #206:
Aha, mea culpa ?
Reakcia na: Rubber38 #204:
On reagoval na link o platbach v Ostrave, takze otazka je v poriadku.
Reakcia na: N/A #203:
Nie, do karty sa v takom pripade nezapisuje nic. Funguje to tak, ze ked si kartu zvalidujes v oznacovaci, unikatne ID karty sa zapise do databazy. Tu si revizor na zaciatku kontroly stiahne a nasledne ked kartu predlozis, len sa overi ci dana karta bola na danom spoji validovana.

V Londyne to maju pri podobnom systeme riesene inak, tam revizor pri kontrole dokonca ani nevie, ci si kartu validoval alebo nie - teda ani nevie ci si isiel na cierno. Len ju nacita a zaznamena sa ze bola kontrolovana. Az neskor sa pri zuctovani zisti, ci si v case tej kontroly mal platny listok - ak nie, zauctuje sa ti pokuta (ktora sa nevola pokuta, ale nejak inak), voci ktorej sa mozes samozrejme v istom termine odvolat priamo cez internetove konto.
Reakcia na: N/A #202:
A kde si do prdele prišiel na to, že ten lístok vo vozidle kupuješ normálnou platobnou kartou (teda nie, že by taká možnosť nebola fajn)?
Reakcia na: N/A #202:
Oznacovac zapise do bankovej karty cestovny listok?A revizor si to z tej karty nacita?Spravne som to pochopil?
Reakcia na: 810zssk #201:
Ako revizor zisti z platobnej karty ci ma cestujuci zakupeny listok?
Reakcia na: N/A #200:
Prislusnou kartou.
Reakcia na: All1111 #192:
A cim sa v tomto pripade preukazuje cestujuci revizorovi?
Reakcia na: Ámos #198:
Treba sa informovať na karta@bratislava.sk
Reakcia na: Mike #197:
priblizne obdobie?
Reakcia na: frugo #196:
Niekedy v budúcom roku.
Viete, kedy bude mozne pouzit BMK na kupu listkov vo vozidle MHD?
Reakcia na: tosomja #193:
Ak si ty budes kupovat eCL, mozem ho k nemu dokupit ako spolucestujuceho. Ak vsak ty mas iny listok, napr. PCL, nebude to mozne.
Reakcia na: All1111 #192:
Nuz, my ked nieco robime, zadavame tender, tak je to vzdy 10 rokov za zapadom, alebo sa nieco vymysli, potom sa roky caka kym sa to poschvaluje, vypracuje a kym sa to vysutazi, tak uz je to stare 😃 ale verim, ze je to iba softwarovy problem, ktory sa da znova rychlo vysutazit a nebudu musiet menit oznacovace ale iba software aby sa dalo platit kartami.
Zdravím, tak sa zamýšľam a opýtam sa, môj syn bude mať 6 rokov, môžem mu jednorazový elektronický cest. lístok kúpiť aj na moju BčK ? Ďakujem.
Reakcia na: 810zssk #190:
Super, dik.
Reakcia na: Ámos #189:
Ja system celkom uspesne pouzivam cca od druheho septembroveho tyzdna. Predtym boli problemy, ale uz mi to ide uplne v pohode.
Reakcia na: 810zssk #187:
Predaj ecl. Ale takym sposobom, ze nebudem mat problem listok kupit hned v prvom oznacovaci.
Reakcia na: 810zssk #174:
Ano, odskusane, funguje to.
Info hodi do toho isteho menu, ake sa zobrazi po zakupeni prveho listka.
Reakcia na: Ámos #186:
Co?
A kedy to zacne fungovat?
Reakcia na: Mates #184:
Moje tvrdenia vychadzaju zo zakladnej znalosti tohto systemu, udajov potvrdenych ako zastupcami dopravcov, tak dodavatela, prepravneho poriadku IDS BK, architektury systemu a X dalsich veci.

To ze vies nieco o IT a o kartach neznamena ze vies cokolvek o tomto systeme. Ocividne nevies.

Tvoj "zasadny problem" nie je zasadny problem, lebo:
a) Mifare karty maju kapacitu na dostatocny objem dat, takze tam nie je ziaden konflikt - je alokovane kam si ma udaje ukladat ktora aplikacia.
b) Pripady kedy si niekto nahraval kredit doma sa kedysi u Mifare Classic vyskytli (myslim ze to bolo v KE), preto sa neskor zacali vydavat podstatne bezpecnejsie Mifare Desfire karty (a DPB na Mifare Classic prave z tohto dovodu EP neotvara). Ak sa chces hrat na to ze o "danej problematike nieco vies" tak by si mal vediet ze Mifare karty nefunguju tak ze si tam niekto len tak nahrava nijak nesifrovane udaje.
Reakcia na: 810zssk #182:
Môžem teda vidieť nejakú aspoň rámcovú špecifikáciu systému alebo hocičo z čoho vychádzajú tvoje tvredenia? Vidím zásadný problém hlavne pri kartách ISIC že by pri systéme ktorý popisuješ dochádzalo ku konfliktu dát na karte a každý s anténkou a softwérom by si mohol nahrať doma kreditu koľko chce. Ja o danej problematike čosi viem a vychádzam z tohto textu ktorý zase vychádza z odborných článkov: https://en.wikipedia.org/wiki/Proximity_card#Passive_cards
Už druhý deň používam tieto lístky (alebo sa aspoň snažím), ale veľmi to teda nefunguje... Akonáhle sa voz vozne a pri načítavaní karty s ňou pohnem čo i len o kúsok, načítanie sa preruší a koniec ? A hlavne v električkách to na dosť označovačoch nefunguje. Neviem či sa na svoju občasnú návštevu Bratislavy nevrátim ku klasickým papierikom ?
Reakcia na: Mates #181:
Pises uplne nezmysly. Oznacovac da pri kupe nespaja "so serverom" ani neprebieha ziadne ine internetove pripojenie. Uplne v pohode je mozne si kupit listok v Lesoparku kde ziaden signal nie je. Udaje o kredite su ukladane v karte a tie su rozhodujuce pre transakciu. Udaje na internete vychadzaju z toho ze po transakcii oznacovac ulozi informaciu o zostatku a ta sa potom pri zucatovani (1x denne) posiela spolu s udajmi o transakcii.

Prosim, nedezinformuj tu, ked o danej problematike ocividne nevies vobec nic.
Reakcia na: 810zssk #180:
Sorry ale toto je riadny guláš!

1. Musi sa zobrazit nápis typu Lístok bol úspešne zakúpený.
Ak nie je viacero možností ale skoro určite nemáte problém s kartou:
a) vypadlo inernetové pripojenie
b) stará verzia systému v označovači
c) pohli ste o milimeter kartou (je to strašne háklivé)
d) čaká sa na potvrdenie serverom (raz som čakal pol minuty)
a mnohé iné

2. Nepodliehajte ilúzii že na kartu sa hocičo zapisuje karta je pasívna. Dá sa z nej odčítať akurát SNR a to sa dalej hladá v databázach na internete kde je zapísaný kredit atď. Predstavte si taký ISIC že by tam bola narvatá električenka, kredit, obedy, vlak a čo ja viem kde všade to ešte platí a to je tá istá karta.

S kreditom som mal rovnaký problém na internete niesu správne spárované údaje ale ked dáte info na označovači v pravo dole tak tam kredit ukáže správne. Ak je zaevidovaný vklad máte aj kredit.
Reakcia na: suzinka #179:
1. Nic dalsie sa zobrazit nemusi. Vyberiete typ listka a prilozite kartu. Ak to nevydalo listok (nezobrazilo jeho udaje), je asi problem s Vasou kartou. Kontaktujte DPB.
2. Zostatok = kredit na karte. Teda to co v nej fyzicky je. Predpokladam ze peniaze ste si dobijali cez internet, preto tam je ten vklad, ale zostatok je 0, lebo kredit sa este do karty nezapisal (zapise sa ked kartu pouzijete). Zial firma co robila Konto IDS BK nie je vychyrena prave velkymi schopnostami ked pride na uzivatelske prostredie...
dnes som si skusala zakupit elektronicky listok, vobec mi to nefungovalo... vybrala som typ listka, prilozila kartu a iba tu kartu nacitavalo a nic viac. ziadna informacia o tom, ze bol listok zakupeny. este ze som mala papierovy a oznacila ten. som na rodicovskej dovolenke, a platit pokutu nemam z coho... prosim ti co to mate odskusane, co sa musi objavit na oznacovaci po prilozeni listka? kedy mozem mat istotu, ze mam listok kupeny???? este ma zaujima, ked som pozerala zostatok cez https://konto.idsbk.sk/, vidim tam sice vklad z 13.9. 10 eur, zaroven zostatok 0 eur. ako tomu mam rozumiet? zatial som to neminula.
Reakcia na: 810zssk #174:
Aj revízor tú minútu (plus pár ďalších kým sa to podarí zakúpiť) počká?
Reakcia na: 810zssk #176:
Ďakujem! Našla som, čo som hľadala.
Reakcia na: Edita26 #175:
Aktualnejsi udaj (vzdy k predchadzajucemu dnu) najdete v Konte IDS BK na konto.idsbk.sk. V e-shope SL sa zostatok aktualizuje len po transakciach u SL.
Prosím Vás, dá sa nejako priamo na internete zistiť zostatok na karte eCL od Slovak Lines?
Keď zadám SR číslo na ich webovej stránke, tak mi to dáva zostatok z 31.8., kedy som si kartu kupovala/dobíjala.
Ďakujem
Reakcia na: kovju #173:
Spolucestujuceho by vraj malo byt mozne dokupit cez volbu "info" do minuty po zakupeni listka. Ale osobne som to neskusal.
Vcera som chcel kupit eCL pre spolucestujuceho. Tak som si najprv kupil listok pre seba, prilozil kartu a po zapise sa zobrazila informacia o listku, s moznostou kupy dalsich listkov pre spolucestujucich.
Stlacil som teda tuto moznost, zadal pocet spolucestujucich a prilozil kartu.
Vysledkom tejto druhej transakcie bola "chyba zapisu na kartu" pricom ma to okamzite vratilo do uvodnej obrazovky.
V uvodnej obrazovke uz nie je mozne kupit listok pre spolucestujuceho. Pri opatovnom pokuse o kupu listku sa zobrazi iba varovanie, ze povodny platny listok bude prepisany.
Toto je neobycajne hlupy system, ze listok pre spolucestujucich sa da kupovat az z menu po kupe prveho listka, a ked dojde k chybe zapisu na kartu, tak sa system vrati do uvodnej obrazovky, kde nie je uz ziadna moznost zopakovat kupu listka.
Co robit v takomto pripade? Ako by sa k tomu postavil revizor? Chyba zapisu na kartu je skutocne velmi casta. V pripade samotneho listku je mozne postup opakovat az do uspesneho zapisu. Co ale v pripade spolucestujuceho? To mam spolucestujuceho poslat prec z vozidla?
TOTO JE NESKUTOCNE HLUPY SYSTEM !!!
DPB ma nejaku novu verziu SW, pocitovo sa mi zda ze to citanie spomalilo. Pridal sa time bar pri citani karty a zapise CL.
Reakcia na: 810zssk #170:
No s tymto mam trosku problem, lebo to nie je nefunkcnost oznacovaca pre vsetkych, ale len pre niektorych ako napriklad mna resp. brata 🙂 Ci s takymto problemom vobec chodit za vodicom.
Reakcia na: ancifeik #169:
Pri striktnom vyklade PP v pripade nefunkcnosti oznacovaca staci toto nahlasit vodicovi a malo by to byt v poriadku. Snad to tak budu brat aj revizori 🙂
Reakcia na: 810zssk #168:
Vdaka. Takze v sumari, cez vikend mozem cestovat na nefunkcnu kartu a keby nieco im rozpoviem, aky mam problem. A v pondelok sa ozvem mozno aj IDS BK resp. SL resp. DP s tymto problemom?
Reakcia na: ancifeik #167:
Zaujimave. Kazdopadne, poukazuje to na to ze medzi niektorymi kartami SL je nejaky rozdiel. To najlepsie vyriesi SL, ale nevylucujem ze si ta budu pohadzovat...
Reakcia na: 810zssk #166:
Neboli, je medzi nimi rozdiel 1-2 roky odhadom. Moja konci platnost v 9/2017.
Reakcia na: ancifeik #165:
Hm, to je zvlastne ak su dve. Boli vydavane v tom istom, resp. podobnom case, alebo..?

Nie je tvoja chyba ze to nejde...
Reakcia na: 810zssk #163:
Ale teraz ma napadlo, ze rovnaky problem aj halsku ma aj brat, ktory ma tiez 10 miestnu od SL.
Dnes uz niv nevybavim, mozem im skusit zavolat do SL v pondelok.
Otazka je, ci dovtedy voci revizorom mozem ukazovat tuto nefunkcnu kartu alebo?
Reakcia na: Ike #152:
V nových elinách aktuálne schémy nalepili nad cca. každé druhé dvere.
Reakcia na: ancifeik #162:
Prvy listok u DPB som s tou kartou kupil 1.9. okolo 1:15 🙂 Boli vozidla kde to neslo, ale to uz je tusim vyriesene - a bola to ina chyba (Nepovolena karta), ktora sa tykala vsetkych.

Cize nie je problem vseobecne s Mifare Classic od SL u DPB. Ak je na karte nejaka chyba, bude asi lepsie obratit sa na SL.
Ja dakujem a ako s kym, by som toto mal riesit? Tebe ide od zaciatku od 1.9.? Lebo mne ide v Slovaklines busoch, odskusana asi pred 1,5 mesiacom posledne. Cize nie je to principialne problem DPB s Mifare Classic od SL?
Reakcia na: ancifeik #160:
Dakujem. Musi ist o problem s konkretnou kartou, lebo tiez mam Mifare Classic (10 miestne SNR) od SL a ide v pohode.
Reakcia na: 810zssk #159:
Tusim Chyba citania karty
Reakcia na: ancifeik #158:
Aku chybovu hlasku ti to pise?
Dobry den, mam otazku k mojej cipovej karte od Slovaklines s 10miestnym SNR.
Od spustenia mi na ziadnej verzii softveru nefunguje ani info o karte. Na strane Slovaklines problem nie je, cize asi to bude na strane DPB. Mozem nadalej cestovat v tekto "skusobnej dobe" aj s takouto nefunkcnou kartou? Stretnutie revizorov som este nemal. Ale lopticka riesenia je na strane DPB.
Nehlasim zakazdym vodicovi, ze mi nefunguje karta ako je v Prepravnom, vyskusam to len na viacerych oznacovacoch a cakam, ze keby prisli revizori im poviem, ze mi stale nejde karta. Je to ok, ked pridu revizori prosim?
Tu ho máš. Dnes cca o 11,00 hod. kontrola revízorom, ktorý mi oznámil, že platnosť môjho ECL zakúpeného asi tak päť minút pred kontrolou skončila o deviatej hodine. Tak, to ma pobavilo, pretože o deviatej som doma ešte len súkal vaj..a do gatí. Tak som mu demonštroval na označovači platnosť môjho čerstvo zakúpeného ECL, ktorý to potvrdil a na čo mi on ukázal svoj aparátik s mikrominiatúrnym červeným písmom na displeji, podľa ktorého mal byť môj lístok neplatný. Rozlúčil sa so mnou so slovami, že mi verí a že aby som to nepoužíval, keď to ešte nefunguje... Ani som sa ho nestihol opýtať, čo nefunguje. Moja karta, označovač alebo ten revízorský prístroj?
Reakcia na: Jaja222 #155:
Akurat ze ja som nepisal o vklade, ale o kupe CL...
Reakcia na: 810zssk #146:
Na konte zákazníka uvidíte vklad/transakciu až po priložení karty k označovaču (dajte si info o karte). ja som tiež tak čakala, až keď som si na označovači dala info o karte, tak mi to na displeji ukázalo načítavanie vkladu. A už to nabehlo aj na konte zákazníka. Skúste 🙂
Reakcia na: Ike #150:
Podla mna nie. Moj nazor je taky, ze Tyzden mobility je pre informovanych ludi, to znamena, ze to nie je akcia "doprava zadarmo pre vsetkych vodicov". Je to iba pre tych, ktorych to stiahne z aut do prostriedkov MHD, kedze ti o tom budu vediet, nepotrebuju inu informaciu, listok si nezakupia a maju so sebou VP. Je to prave na to, aby vodici zistili, ze je vyhodnejsie, rychlejsie, lepsie...neviem co este cestovat MHD nez autom - bohuzial v nasich BA podmienkach dost nezmyselne 🙂 takze dokonca ani to, ked niekoho chyti revizor, dotycny ma VP pri sebe ale nevie o tom, reveizor nie je povinny si pytat elektricenku, listok a VP, ale iba tie 2. Ak informovany clovek o tom vie a ukaze VP, vyhoda pre neho.
Reakcia na: Ike #152:
Tak pozri, pri vcerajsej vykolaji na tabuliach este po 22.hodine bezalo ze nahradna doprava je linka 95. Ked som prisiel na miesto cinu o 21. hod, 95ky uz koncili na Muchovom.

Treba ale pochvalit dispecera okolostojaceho ze ked som mu to povedal, zostal prekvapeny a o par sekund nespravny text zmizol.
Reakcia na: Valec #151:
Podľa všetkého je nadľudským výkonom aj tri mesiace meškajúca aktualizácia schém ?
Reakcia na: Ike #150:
Ja si myslím, že nadľudský výkon by vydal už ten, kto by túto informáciu zverejnil na info displejoch, príp. na zastávkových tabuliach.
Je interface predaja lístkov dôležitejší ako informácia, že cestovanie je s VP zadarmo počas ETM? Nebolo by vhodné upraviť obrazovky tak, že by tam bol výkričník s informáciou o bezplatnej preprave a tlačítko, ktoré užívateľa pustí do súčasného interface až v prípade, že tieto podmienky nespĺňa (regionálna doprava, nemá VP)? Lebo takto sa podľa mňa potenciál digitálnych displejov dosť nevyužíva.
Reakcia na: 810zssk #148:
*Novsie transakcie na nete neuvidis
Reakcia na: Duri64 #147:
Na konto.idsbk.sk uvidis zostatok po poslednej transakcii ktora je prenesena do konta (spravidla teda zostatok na konci predchadzajuceho dna). Novsie transakcie na nete uvidis, lebo ten zostatok sa este nedostal k DPB.
Kde si môžem cez internet zistiť skutočný zostatok na karte DP, keď na ich stránke mi stále svieti "aktuálny zostatok z 30.8.2016"☺
Reakcia na: nacar #145:
Ten prenos dat z DPB je trochu nepodareny, tiez mi par listkov chyba. Hlavne mi teraz v utorok nenabehol 24-hodinak ku ktoremu fakt ze potrebujem ten doklad, cize to asi budem musiet riesit reklamaciou.. pockam este do pondelka ci to nabehne (teraz by to aj tak nikto neriesil) a ked nie, napisem im..
Utorok som cestoval 3 krát, na konte sú uvedené len dve, a to prvá a tretia cesta. Kde je chyba?
Hura,karta mi konecne zacala fungovat. Hoci cerveny automat na nu zapisal dobitie cez internet,bolo este treba navstivit predajnu DPB kde mi (citujem) To tam nahrali znova; a uz to ide...
..tak momentalne sa zda ze opat data do konta netecu (piatkove ani sobotne transakcie mi doteraz nenabehli)
Reakcia na: Valec #138:
Super, dakujem. Ten hodinovy interval je dobra vec, snad by sa to vyhladovo mohlo prejavit aj v skrateni limitu na kupu PCL 🙂
Reakcia na: Valec #140:
Dík, to som nevedel. 🙂 Este aby to vedeli oznacovace BID a bude to super. 🙂
Reakcia na: mrkvakj #139:
U vodiča autobusu si ich kúpiť vieš aj teraz. Len označovače takúto možnosť nemajú.
Reakcia na: Valec #138:
Neplanuje sa upravit to, ze v pripade ze mam PCL 100+101 si viem v regione kupovat eCL? Alebo este lepsie, ze si eCL viem kupit vzdy? Hodilo by sa to pri cestach do regionu.
Reakcia na: 810zssk #136:
Pri nákupe cez internet sa zakúpený PCL/plnenie EP hneď po úspešnej platbe zapíše do databázy. Na túto sa pripájajú ostatné zariadenia a sťahujú si z nej nové dáta. Označovače, pokladne a automaty si dáta sťahujú v hodinových intervaloch. POPky a revízorské čítačky majú ručnú aktualizáciu.
Každý internetový nákup by tak už do hodiny mal byť k dispozícii. V praxi sa ale môže stať, že sa zariadeniu pripojenie nepodarí, alebo je slabý signál... takže v PP je preto uvedené najskôr po 4 hodinách.
K PCL ešte treba uviesť, že predaj sa do databázy "na stiahnutie" dostane až deň pre prvým dňom platnosti, do tej doby je totiž možné jeho stornovanie.
Reakcia na: KDPV #134:
Robit to bez zapisu na kartu (mat penazenku na serveri) sa mi rozhodne nezda ako dobry napad. Jednak by to neumerne predlzovalo dlzku transakcie, jednak by to robilo problemy pri absencii pokrytia signalom (ci uz pre technicku chybu, alebo na zle pokrytych uzemiach) a jednak by to bolo menej spolahlive.
Reakcia na: Valec #132:
A je nutne robit uzavierku na to aby sa poslali data? 🙂

Co sa spotreby dat tyka, velkost suboru zavisi od jeho obsahu. Predpokladam ze su tam nejake zakladne veci ktore sa posielaju vzdy a tie by sa skutocne posielali viac krat, ale zas samotne transakcie by zabrali rovnako vela ako doteraz, len by boli rozbite medzi viac suborov.. a potom aj pripadna odpoved by sa posielala viac krat. Ale to by pri dnesnych cenach prenosov nemusel byt taky problem. Rozhodne ale neplati ze napr. pri hodinovej synchronizacii namiesto 24-hodinovej by bola spotreba dat 24-nasobna.

Osobne to nevnimam ako taky velky problem, ale urcite by to slo spravit (a dnes uz je tendencia taketo veci robit online).

Apropo, ako je rieseny internetovy predaj? Tiez sa synchronizuje raz za den? Ak ano, kedy? Lebo na nete k tomu nikde nic nie je.
Po siedmich dňoch márneho skúšania som si dnes v autobuse 78 úspešne zakúpila 30-minútový a v električke z Rače 24-hodinový lístok. Konečne viem, že karta je (zrejme a dúfajme) ok. Ale s DPB sa rada podelím so svojimi skúsenosťami.
Reakcia na: Valec #132:
v idealnom svete by boli data odosielane okamzite, vsetko online, ani by sme nepotrebovali blby zapis udajov na kartu...zial to este dlho nebude zrealizovatelne
viem si predstaviť všeličo, ale ako vždy to budú hlavne peniaze 🙂 prípadne kombinácia neodbornosti (zlé, dobu nereflektujúce zadanie) a peňazí (okresanie zadania na minimum z dôvodu nedostatku financií).
priorita je samozrejme iná - bezproblémový zápis na kartu do 2 sekúnd na ktoromkoľvek zariadení dopravcov IDS.
@Valec - doplň do zoznamu, alebo posuň kam treba, aby sa oznam o úspešnom zápise zobrazoval v rovnakej veľkosti ako neúspešní. A nejaké tie farbičky by boli tiež ok - zelená fajka pri úspechu, červený krížik pre neúspechu. No nič.. idem ja radšej pracovať na svojich veciach ?
Reakcia na: 810zssk #129:
Tak napríklad v prípade automatov a pokladní sa dáta odosielajú až pri uzávierke pokladne. A nechceš snáď, aby sa robila uzávierka každých 15 minút.

OCL dáta odosielajú v dávkach. Nebol by až tak problém, nastaviť dávky častejšie (akurát spotreba dát by bola výrazne vyššia), ale ak z časti zariadení budú chodiť dáta raz za deň a z časti raz za hodinu, tak v tom bude ešte väčší zmätok ako teraz.
Reakcia na: 810zssk #129:
aspon vidim ze nie som jediny, ktory by ocenil synchronizaciu v realnom case medzi vsetkymi systémami IDSBK
Reakcia na: Mike #128:
Multifunkcny automat na Safku kartu precitat zvladol.
Reakcia na: Valec #126:
A co brani tomu aby sa synchronizacia robila castejsie? 🙂

Nepovazujem to za nejaku prioritu, ale myslim si ze ta pripomienka je celkom spravna.
Reakcia na: adam1 #127:
Skúsil by som OCL na žel. stanici. Tam sa ukáže, či je chyba v karte alebo DPB.
Prvykrat co som narazil v elektricke na oznacovac s novou/novsou verziou (1.0.98.2) a pokrok - namiesto nekonecneho cakania ako doteraz to po cca 4 sekundach zobrazilo Chyba citania karty - kontaktujte vydavatela karty 🙂
Ma znysel to s niekym vobec riesit? Alebo vsade dostanem odpoved "je to skusobna prevadzka, chodte do prcic"
Reakcia na: titomi #119:
Aktualizácia údajov ani nemôže byť v reálnom čase, keďže tie údaje sú zo zariadení vyčítavané vždy pri uzávierke, ktorá sa robí raz za deň.
Ostatné čo píšeš je zozname vecí na riešenie .?
Reakcia na: titomi #118:
"Aj to som na zaklade jednej tu napisanej skusenosti skusil dat kartu fotkou k citacke"

Toto je taká blbosť. Čip aj anténa je zaliata v karte a keďže väčšina kariet (aposň v DPB) je z oboch strán biela, tak pri nalepovaní tej fotky vôbec nemôžu vedieť, či ju dali na stranu "správnu" alebo "nesprávnu" stranu.
A ak sa nemýlim, ani tie potlačené karty nechodia potlačené z výroby, takže do stroja môžu dať jednú várku tak a inú opačne.

Je teda jasné, že nie je rozdiel ktorou stranou sa tá karta priloží k označovaču. ?
Reakcia na: Pelena #123:
Napíšte oficiálne do dpb (stačí mail) že čo Vám poradila pani pri okienku. Lebo je to zjavne blbosť a asi nebola na školení, alebo tam nedávala pozor...

Ak náhodou niekedy pôjdete Slovaklinesom, alebo okolo železničnej stanice, môžete skúsiť info o karte tam, resp. kúpiť si eCL tam, tam by to malo ísť. To "iba" DPB má problém že má dosť nefunkčných označovačov a aj tie ktoré sú funkčné nevedia prečítať tisíce kariet pre technickú chybu... Ale všetko sa rieši a odstraňuje..
Mám ECL aktivovaný od 30. augusta. Snažila som sa ho používať hneď od 1. septembra. Doteraz sa mi nepodarilo kúpiť si takto lístok - označovať mi zakaždým vypíše, že sa karta nedá načítať. Skúšala som prikladať jednu aj druhú stranu, nič nefungovalo. Bola som sa spýtať v predajni DPMB na Hodžovom, kde mi dáma povedala, že mám ECL prikladať "zospodu" označovača, nie k štrbine, ako je na letákoch. Vzápätí ale priznala, že ona o tom vlastne takmer nič nevie a ani to nebude používať. Ani vodič v električke nevedel, či má označovače aktivované aj na ECL. Ale ubezpečili ma aj s kolegyňou, že keby prišiel revízor, "nič sa mi nestane", lebo je mesačná testovacia prevádzka a "amnestia". Čo s tým?
Nakupoval som 6 x, z toho 4 x v električke a 2 x v autobuse. Zakaždým to fungovalo bezchybne, akurát ten zápis trvá možno aj tri sekundy odhadom, ak nie viac, hlavne som sledoval displej kvôli korektnosti zápisu. Keďže som už dôchodca, zásadne necestujem v ranných a popoludňajších špičkách, pokiaľ nemusím, takže som nezdržoval nikoho. Počas tých mojich šiestich jázd som okrem seba nevidel nikoho kupovať ECL, samozrejme, že nemôžem v tom longoši vidieť na všetky označovače. Podľa mňa väčšina cestujúcich používa PCL, Seniorpasy, papierové lístky, prípadne jazdí načierno, takže pri označovači žiaden nával. Najväčší problém je, že ledva sa zatvoria dvere, vozidlo sa pohne a ako sa hontŕla, ľudia majú problém trafiť lístkom do štrbiny. A ja som sa musel pevne pridŕžať tyče, aby som pri tom natriasaní zvolil na displeji požadovaný lístok. Tak uvidíme, ako sa to vyvinie ďalej.
áno, je to karta DPB. Web je tragický, skúste kliknúť na "Všeobecné obchodné podmienky"...Ale keď som otvoril web moja.dopravnakarta.sk, tak som to pochopil, že o čom to celé je. Jdu blejt velebnosti... ?
Reakcia na: titomi #118:
Aka to je karta? DPB?

Zial Konto vyzera tak ako vsetko co robi TransData...
este jedna skusenost: web konto.idsbk.sk je ako spred sto rokov, ziadna optimalizacia na mobilne zariadenia, pomale to je, a aktualizacia udajov nie je v realnom case, skor v nejakych intervaloch. A nevidim tam ani spominane "caka na zapis" ci ako to ma byt.
tak moje skusenosti: cestujem autobusmi a trolejbusmi. nikdy sa nestalo, ze by listok zapisalo do 1s, vzdy to podstatne viac. Aj to som na zaklade jednej tu napisanej skusenosti skusil dat kartu fotkou k citacke, a islo to hned na prvy pokus. Inak som to musel skusat viac-krat, kazdy pokus viac ako 5s (mozno aj 10), kym oznamilo, ze sa nepodarilo zapisat. Takze v pripade, ze nastupi viac cestujucich, ktori si chcu takto oznacit listok, a este nastupi revizor, tak neviem, ako by to dopadlo...
Reakcia na: Valec #116:
Na info@idsbk som písala, našťastie už som vo vlaku problém nemala. Určite by mal každý napísať, aby sa tieto chyby odstránili čím skôr a mohli sme cestovať bez stresu z kontrol eCL. Tá vlakvedúca odo mňa chcela zaplatiť lístok na vlak, lebo jej to nešlo načítať z mojej karty. Odmietla som a nezaplatila. Tak šťastnú cestu všetkým ?
Reakcia na: Jaja222 #114:
Skúste sa so svojimi skúsenosťami podeliť (aj s popisom kedy, v ktorom vlaku a SNR číslom karty) aj na info@bid.sk ?
Reakcia na: Jaja222 #114:
To s tym ze do konca roka platia len papierove je totalny nezmysel. Neviem kde na to prisla.

Mne vo vlaku eCL nacitalo bez problemov, akurat bola vlakveduca jemne zmatena z toho ako maju spravene UI.

Revizora som este nemal.
V električke som mala tiež problém zakúpiť lístok, podarilo sa. ALE vo vlaku to nešlo načítať, tak sme vystúpili z vlaku a na označovači som kontrolórke lístkov ukázala v Info o karte, že na karte je zapísaný lístok, A BOL. Na to mi povedala, že vo vlaku platia do konca roka iba papierové lístky. Počas ďalších jázd vo vlaku nebol žiadny problém. Jej to ukazovalo neplatnú kartu.
Tak isto pri revízii v električke mne a ďalšej spolucestujúcej nenačítalo kartu a musel si to revízor overiť na označovači v Info o karte.
A keď som si pozrela moje konto zákazníka strhlo mi to sumu 2x, akoby som si kúpila dva lístky za sebou. A to sa mi na obrazovke mal ukázať výkričník, že už mám zakúpený lístok a či si ho želám nahradiť...hm a pritom tam bola iba chyba pri zápise niekoľkokrát za sebou. Pekný deň 🙂
Reakcia na: maniak #112:
Zmysel to má, lebo sú 2 možnosti:
- naozaj si si vybral zle (i keď 24 hod. 100+101 je na prvej obrazovke ale sieťový až na tretej) a v takom prípade ti to zamietnu,
- vybral si si dobre a je možné, že operácia bola zaúčtovaná zle. V takom prípade je tvoja reklamácia oprávnená.
Myslite, ze bude mat zmysel reklamacia kupeneho eCL? v pondelok som si kupoval eCL na 24 hod. a bol som si vedomí, ze som si kupil 24 hod pre zonu 100 a 101. Ked som si vsak teraz pozrel svoje konto, strhlo mi to sumu za 24 hod. listok celosietovy...
Reakcia na: KDPV #108:
Nie. Dokonca ani na pripad kedy idu dve osoby na celodenny vylet (nemoznost kupit spolucestujuceho k 24hodinaku).
Reakcia na: adam1 #97:
Od pondelka jazdim na kartu SL niekolkokrat denne autobusmi, starymi i novymi elinami a zatial som nemal ani jeden problem.
Reakcia na: ivanao #106:
Vďaka tej foto má k tebe označovač väčšie sympatie. ?
Podla tych scenarov z letaku vazne nemysleli na taky pripad, ked niekto ma PCL a chce kupit ECL pre psa, batozinu, spolucestujich... ?
Reakcia na: 810zssk #103:
O čo že nie? ?
ECL mi oveľa lepšie funguje keď prikladám kartu otočenú fotkou k zariadeniu
Reakcia na: adam1 #104:
To je proste DPB. Vacsina spominanych problemov pocas testovania isla, resp. neboli problemami. Avsak ako sa nahravali dalsie a dalsie verzie, tak prestalo ist aj to, co dovtedy fungovalo ok.
Plus medzicasom si DPB zmyslel, ze nebude otvarat el. penazenku na Mifare Classic, trva na tom a nedal si to nijako vyhovorit.
Reakcia na: Mike #100:
A toto by sa dalo akceptovat, ak by system globalne fungoval a riesili by sa len extremne pripady, ktore je tazke nasimulovat bez cestujuceho (typu mam ISIC 2 mesiace pred expiraciou, zle nahranu aplikaciu do kniznice, PCL na mimo BA zony, elektronicku penazenku, sucasne sa pri kupovani listka tocim na hlave a na slnku prave prebieha elektromagneticka erupcia a snazim sa kupit sucasne 9 listkov, z toho 3 pre psiky, 2 pre macicky, 1 pre ZTP 2 minuty pred koncom platnosti 2 listkov ktore tam uz mam...).

Ale pustit do obehu system, ktory neumoznuje vo velkej casti vozidiel isteho dopravcu primitivne zakupenie listka na kartu vydanu tym istym dopravcom s kreditom zakupenym cez portal toho isteho dopravcu s tym, ze cestujuci nahlasi problem a my ho budeme fixovat je drzost a arogancia.
Reakcia na: pharel #102:
Ja dufam ze to maju spravene tak ze ak zacnes kupu pred kontrolou, tak uz dokoncit ju mozes a zablokuje sa az potom.
Ja som dnes nad tym tak rozmyslal, ze ked si kupujem listok pre seba a dajme tomu pre dalsich 2 ludi, ci sa to da stihnut keby nastupil zaroven aj revizor, bo by sa mi zablokoval oznacovac v polovici kupy. Potom zrazu (pri pocuvani hudby v sluchatkach) ma poklepkal revizor, ze kontrola. Pozeral som na oznacovat a neboli bloknute pre kontrolu 😃 jaky zmatok.
Reakcia na: Mike #99:
Mne sa v jednej ForCity podarilo, ale bol som sokovany, lebo som si zvykol ze to nejde ?
Reakcia na: 810zssk #96:
Tak týka sa to zákazníka tak, že on sa s tými problémami reálne stretáva v prevádzke. A následne ich nahlasuje.
Reakcia na: adam1 #97:
V nových električkách to skoro nikde nejde, za tieto prvé dni fungovania boli na to kvantá sťažností...
Reakcia na: adam1 #97:
Mne podarilo..
Uz sa niekkomu podarilo kupit si listok v elektricke? Skusall som to asi 20krat uz, vsade oznacovace vo verzii 1.0.97.1 a nikdy sa.este zapis nepodaril, ani zobrazenie info.
Reakcia na: Mike #94:
Ale to je interna vec zucastnenych subjektov, nie nieco co by sa tykalo zakaznika 🙂
Reakcia na: jokl #93:
Co? To si si kde precital ze som napisal? Apropo, kolko predajnych miest maju v BB a s akymi otvaraci hodinami? Co tam kupis cez automat, alebo internet? Aha 🙂
Reakcia na: 810zssk #91:
V tom, že sa prichádza stále na nové chyby (niektoré vzniknú nahratím najnovšej verzie, kde sú nejaké staršie odstránené, ale novšie ešte závažnejšie sa objavia) a všetko sa postupne rieši a odstraňuje.
Reakcia na: 810zssk #92:
Chodiť len dodatkovu pokladnu na Olejkársku je podľa teba normálne,ked máme aj iné pokladne ktoré ti nevedia pomocť ...No hanba jednému podniku,a ešte dostanem takmer zdrba,že čo som si dovolil zakúpiť,cez ich multifunkčný automat ....Buzarerácia nič viac....!!!!!
Reakcia na: jokl #90:
No zrovna BB s tlacenim nezmyselnych papierikov by som sa neohanal 😉
Reakcia na: Mike #89:
Ja mam Mifare Classic a tiez sa to blizi skor k tym dvom sekundam. Co je dost. Toto by malo byt max pol sekundy.

V com spociva testovackost? 🙂
To isté suhlasim,vobec nereaguje a peniaze su na karte ..Taak dokedy máme čakať,že príde revízor a pokuta..V žiadnom vozidle sa mi nepodarilo kupit ESC lístok .... Hlavná vec,že v BB to funguje už roky...☺
Reakcia na: Mates #88:
Počas neverejnej testovacej prevádzky sa dosiahol čas 1 sekunda na jednom type karty a cca 2 na druhom (novšom) type karty. Ale zákon schválnosti, alebo čo, hovorí, že všetko, čo počas testovania fungovalo, pri spustení pre verejnosť nefunguje. ? Preto je aj prevádzka s cestujúcmi stále iba testovacia..
Reakcia na: ivanao #87:
Dnes som to skusil na L3. Na jednom mi kartu vobec nebralo nacitavalo asi minutu tak som si cvikol papierový. Na druhom som potom skusil este info o karte to slo ale nacitavalo tiez aspon 10 sekund, L203 to iste. Neviete pracuje sa na zrýchlení? Ja som informatik viem ako tieto veci fungujú a že sa čas na odpoved má rátať v milisekundách nie sekundách ba minútach. Fakt možem pokračovať bez lístka pokial ziaden nefunguje? ?
Moje prvé skúsenosti s cestovaním na ECL dnes ráno - električka 7, stále mi vyhadzovalo "CHybný zápis" a smutný smajlik a potom električka 5 - to isté. Info o karte mi fungovalo bez problemov. Volala som na infolinku- nahlásila som im obidve linky a spýtala som sa na postup ak nefunguje ECL- skúsiť iné zariadenie vo vozni ( ak tam je) a nahlásiť vodičovi a môžem pokračovať bez lístka.
Reakcia na: ceres #85:
Neviem ci strbina nie je tak hlboka kvoli citacke QR kodu z listka.
Ešte k tej staršej debate o problémoch s označovaním papierových lístkov: opäť som niekomu označoval lístok, opäť som mal problém. Bol to lístok z automatu, čerstvo vytlačený, takže potlačená strana bola výrazne vypuklá. Prehol som ho do opačného tvaru, označenie zrazu prebehlo na prvý pokus.
Možno je rozdiel v tom, že tí, čo majú s označovaním problém, lístok opierajú o dno štrbiny, a tí, čo nie, o jej strop? Čakal by som, že tvar štrbiny bude taký, že lístok "navedie" do priestoru, kde je zistenie jeho prítomnosti stopercentné bez ohľadu na zvislú polohu v ústí. Subjektívne mám naozaj pocit, že skoro každú moju cestu v MHD vidím niekoho, kto má s označením lístka v nových označovačoch problém. Snímanie prítomnosti lístka naozaj mohlo byť citlivejšie. (A štrbina plytšia.)
Reakcia na: TeBeCe #81:
"Kúpiť si elektronický lístok bude možné aj prostredníctvom multifunkčných automatov, ktoré chceme umiestniť na železničné stanice v Bratislave a v okresných mestách kraja," dodala.

Ja som v multifunkčných automatoch nenašiel možnosť kúpiť eCL (iba papierové CL). Zle som hľadal?
Zatial mam skusenost ze tak stvrtina az tretina vozov DPB nema funkcny predaj eCL...
Reakcia na: Duri64 #80:
Prepravný poriadok platný od 1.9.2016, strana 24
B.3.13
V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL cestujúci vo vlastnom záujme:
a) v MHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky, ktorý rozhodne o ďalšom postupe (predá cestujúcemu cestovný lístok v inej forme, ak to nie je možné umožní cestujúcemu cestovať v danom vozidle aj bez cestovného lístka),
Reakcia na: Duri64 #80:
"V prípade, ak nastane situácia, že cestujúcemu sa nepodarí zakúpiť si lístok prostredníctvom označovača a bude vo vozidle vyzvaný ku kontrole, podľa Horčíkovej budú dopravcovia prihliadať na to, aby v prípade technického zlyhania neboli v takomto prípade cestujúci sankcionovaní."

http://bratislava.sme.sk/c/20258746/elektronicky-listok-sa-bude-dat-kupit-aj-v-autobuse.html
Chcem sa podeliť o moje prvé skúsenosti s cestovaním na ECL. Prvá jazda v 91-ke bez problémov. Pri druhej ceste v električke č.8 starší typ z jedným označovačom sa mi nepodarilo "cvaknúť" lístok, pretože vôbec nereagoval na dotyk. No a napokon 3.jazda znova v 91-ke, pri prvom označovači mi vypísalo že karta nieje podporovaná a pri druhom išlo všetko bez problémov. Som zvedavý ako by reagoval revízor, hlavne v tej električke.
Reakcia na: semele #78:
Pokiaľ budeš kupovať elektronický lístok sebe, potom môžeš dokúpiť aj pre zviera
Často cestujem zo psom, je možné použiť elektronický lístok ia pre zviera?
Reakcia na: tosomja #76:
"ak zaplatím platobnou kartou - tak vedia o mne viac ako ja"
Heeeeej? 🙂

Samozrejme ze by sa to zaviest dalo aj na Slovensku, len najskor bolo potrebne zrealizovat riesenie vymyslene 5 rokov dozadu, ktore je sice dnes uz uplne zastarale, ale tak co narobime ked to rychlejsie nejde ?
Reakcia na: khaktus #39:
Zdravím vospolok,

reagujem trochu s odstupom času ... S kartami Oysters v Londýne mám čerstvú skúsenosť i ja.. Systém fexibilný ... žiadna potrebná personalizácia (ak nepočítam, že ak zaplatím platobnou kartou - tak vedia o mne viac ako ja...) Práve uvažujem, či niečo obdobné sa nedá zaviesť aj na SK. Keď to dokážu v 8-milionovom Londýne, tak prečo nie aj u nás?

Reakcia na: Duri64 #74:
Ak sa nemylim, ten zostatok sa aktualizuje az ked dojde k zapisu transakcie do karty. Cize najskor 1.9., ked uz bude zapnuta EP.

Odporucam registraciu na konto.idsbk.sk, kde po priradeni karty vidno vsetky jej udaje, vratane cakajucich transakcii.
Včera som si doplnil EP cez internet. Ako si mám skontrolovať stav keď mi pri zostatku na karte na stránke DP zobrazuje stále tento údaj: " Zostatok na karte k 25.8.2016 11:33: 0,00 EUR ". Dnes je už 30.8., bolo by potrebné venovať aj tomuto trochu času aby si to mohol človek aktuálne skontrolovať.
Reakcia na: zavinacsk #72:
Vlaky tiez nie su MHD a na imhd su 🙂 Problemom je ze CP SL su jeden velky bordel.
Reakcia na: matusbenes #70:
Nech ma autori opravia, ale možno to má niečo s dočinením s ústálenou skratkou MHD = mestská hromadná doprava.
Reakcia na: matusbenes #70:
Pretože každý jeden spoj má inú chromometráž a nemajú ani poriadny takt cestovné poriadky by boli neprehľadné.
Prečo nie sú v kategórii CESTOVNÉ PORIADKY na tejto stránke uvedené aj odchody liniek prímestských autobusoch ?
Reakcia na: MatejBA #68:
Na dpb.sk to zas pisal nejaky tarifny analfabet. Elektronicky listok si kupujes vo vozidle z kreditu na karte, dobiteho akokolvek.
Reakcia na: 810zssk #66:
Takze staci, ak vlozim peniaze na kartu a mam aktivovany elektronicky listok (aspon tak mi to vyznieva na webe DPB)? Lebo mi konci tak na prd PCL pred vyplatou a nechcem zas kupovat papierove listky ?
Reakcia na: 810zssk #66:
Ďakujem
Reakcia na: 810zssk #64:
Asi som mongol ale neviem kde to najdem.
Zda sa ze plnenie penazenky na dpb.sk uz funguje.
Reakcia na: 810zssk #62:
Ako na Slovensku☺
DPB to ocividne este nema spustene, hoci na webe pisu ze maju ? Budete si musiet este chvilu pockat. Druha moznost je dobitie na predajnom mieste (a mozno v automate, ak to uz spustili).
Reakcia na: Laichi #60:
Pls kde si to skúšal dobiť?
Mám novú elektronickú čipovú kartu so 17-miestnym SNR číslom, ale na stránke DPB mi to po prihlásení napísalo: Dopravca vašej karty neposkytuje nabíjanie elektronickej peňaženky cez Internet

Výborne fungujúci systém...?
Od dnes malo byť možné doplniť EP cez internet na stránkach DP, ale nejak to nevidím. Môže niekto poradiť kde to nájdem? dík
Reakcia na: matusbenes #57:
Pretoze to vozidlo moze byt vypravene aj na ine linky ako 901.
Mozem sa opytat, ked linka 901 nie je zaradena do IDS BK, tak preco mal ten autobus pri zadnych dverach oznacovac na ktorom sa dal kupit eCL? Dakujem
Reakcia na: Joyki #54:
Tie starsie oranzove maju totiz od rozsirenia strbiny vnutri nejaky kus kovu ktory ti zabrani vlozit listok ak ho tam nedavas uplne rovno (predpokladam ze to nie je ucel, len dosledok nejakej inej feature). Treba vytiahnut a narovnat 🙂
Reakcia na: ceres #49:
Ja cestujem na PCL, ale čo mám odsledované, cestujúci majú problém, a to občas dosť veľký s tými oranžovými staršími označovačmi. S tými novými na začiatku bol problém, že nezasunuli dostatočne hlboko, ale už dosť dávno som nevidel nikoho, komu by trvalo označenie v novom označovači dlhšie, ako 2-3 sekundy.
Reakcia na: drink #45:
Vedel. Informácia z letáku je cca ku koncu júna, zatiaľ čo informácia z webu je zo včera. Medzičasom sa to podarilo vylepšiť, takže nebude potrebné stáť v rade pred predajňami DPB spolu so všetkými tými, čo si budú kupovať električenky.
Reakcia na: khaktus #39:
Ja len doplnim, ze:
a) Denny limit nie je fixny ako uvadzas, ale je zavisly na pouzitych zonach. Mal by byt zhruba na urovni jednodenneho listka pre danu kombinaciu zon, alebo mierne lacnejsi.
b) Existuje aj tyzdenny limit - od pondelka do nedele (= od pondelka 4:30 do dalsieho pondelka 4:29). Ten uz ale plati len pre bezne platobne karty, nie pre Oyster.
c) Na webe je mozne (rozhodne nie povinne!) si kartu zaregistrovat a zakaznik ziska pristup k velmi pekne spracovanemu prehladu jazd a transakcii, vratane moznosti roznych exportov (napr. PDF ci CSV).
Reakcia na: autobusik2 #14:
Na mojej električkovej zastávke kde každým rokom pribúda cestujúcich kvôli výstavbe uvážili redukciu automatu ktorý tam bol od jak živa už pred pol rokom. Kopol by som ich do kolena.
Reakcia na: ceres #49:
Pouzivam karnet a 15-minutove listky mixovane z predpredaja a automatov (kupujem 2x5-listkove bloky, ale ked to miniem, tak operativne aj tie automaty). Neviem co robim inak ako ostatni. Paradoxne jediny problem v poslednej dobe som mal v starom oznacovaci ?
Reakcia na: 810zssk #47:
Tak ja potom neviem, čo robím zle. Používaš prevažne lístky z automatov alebo z predpredaja? Sám na papierové lístky cestujem zriedkavo, ale problémy som mal, keď som bol niekým požiadaný o označenie, a to nie raz, a vidím tiež veľmi často, ako s tým ľudia bojujú. Lístok pritom nebol nijako pokrčený, skúšal som ho zasúvať rýchlejšie, pomalšie, na doraz, aj snažiac sa, aby na konci pokiaľ možno ostala ešte nejaká medzera a lístok sa ani len náznakom nezohol... Preto sa pýtam, ako je vyriešené snímanie (ne)prítomnosti lístka a čo teda toto môže spôsobovať. Minule som napríklad videl, ako dvojica nemohla ani za svet lístky (z automatu) v nových označovačoch označiť, tak pán skúsil lístok otočiť naruby, takže v smere k tlačiarni mal lístok zrazu namiesto konvexného tvaru tvar konkávny, a zrazu lístok označil na prvý pokus...
Reakcia na: 810zssk #46:
Tak to je dobre.
Reakcia na: ceres #43:
Osobne som dodnes nemal jediny problem s oznacenim papieroveho CL v novom oznacovaci. A to cestujem skoro vylucne na papierove listky a z 50% elektrickou trakciou (kde je vyskyt novych oznacovacov podstatne vyssi).
Reakcia na: S499.1023 #42:
Neni pravda. Uz rok a pol dozadu som tam pouzival svoju slovensku Mastercard. Mam este ulozene TfL vypisy z tych jazd 🙂
Reakcia na: omg123 #26:
V nových vozidlách s výhradne novými označovačmi značne spopulárnel šport označovačovej turistiky, subjektívne mám pocit, že s označovaním papierových lístkov sú pri nových označovačoch oveľa väčšie problémy ako pri starých. Kde sú tam čidlá na prítomnosť lístka a v čom je problém, že to ide tak ťažko? To, že je tá štrbina tak hlboká, veci tiež veľmi nepomáha...
Reakcia na: khaktus #39:
Len aby si sa potom v Londýne nedivil, pretože bezkontaktné platobné karty to berie len od spojenokráľovských bánk.
Reakcia na: Valec #28:
Ale aj tie jazdy majú nejakú hodnotu v evri. Inak ja neobhajujem systém od R&G, ja haním systém od TransEMTrestu.
Reakcia na: khaktus #39:
A kto Ti káže brať si všetky zľavové karty zo všetkých obchodov a stále ich nosiť v peňaženke? ?
Dúfam, že sa nebudem po niekom opakovať. Skúsenosť z Londýna: Jednorazový lístok (závisí od vzdialenosti): napr. 4.90 GBP (možno sa to nám zdá veľa, na ich ekonomiku a výplaty je to v pohode). Lístok na elektronickú Oyster kartu: 2.90 (špička) alebo 2.40 (mimo špičky). Parádny rozdiel. Čo je kúzelné, majú aj systém Contactless, kde si človek nemusí kupovať Oyster kartu, ale platiť priamo svojou kreditnou či debetnou kartou. Z tejto karty sa mu strhávajú peniaze podľa ciest ktoré absolvuje - s minimálnymi sadzbami. Má teda rovnaké zvýhodnené sadzby ako na Oyster - 2.90/2.40 za cestu - a dokonca majú "cap" (maximálny denný limit), teda ak už miniete 6.50 za deň, viac vám neúčtujú a ďalej cestujete zadarmo.

To znamená, že nemusíte uvažovať, či sa vám dnes viac oplatia jednorázové lístky, alebo pocestujete a miniete viac a oplatí sa skôr denný či týždenný lístok. Nemusíte plánovať dopredu "dnes spravím len 2 jazdy a kúpim si radšej jednorázové lístky ... ale nemôžem zmeniť plán uprostred dňa, že by sa mi viac oplatil denný lístok". Systém to počíta za vás a dáva vám automaticky tú výhodnejšiu možnosť! Za tým je úplna logika prístupu k zákazníkom (a turistom) - teda nie nachytať alebo obabrať ich, ale poskytovať im službu. Niečo čo sa vo východnej Európe vysvetľuje ťažko. ?

Pre mňa ako turistu to znamená toto. Prídem so svojou slovenskou bankovou kartou (MasterCard), nečakám v žiadnom rade v office dopravného podniku, nemusím sa nikde (ani na internete) registrovať, kupovať si žiadnu extra kartu, napochodujem anonymne do metra, spravím píp, odcestujem kam potrebujem, spravím píp a kráčam spokojne ďalej s vedomím, že v rámci jednej jazdy ale aj jedného dňa dostávam tú najlepšiu možnú sadzbu. Tomu vravím technológia 21. storočia.

Extra kartičky, dobíjanie, registrovanie, fotografovanie - nehnevajte sa ale to je Rakúsko-Uhorská byrokracia v 19. storočí. Peňaženka mi praská kartičkami, ktoré mi každý tuzemský podnik a obchod dáva. Zmyslom vynálezu elektronických kariet a aj smartfónov bolo aby sme mali všetko v jednom, aby sme mali vo vačku menej papierikov a kartičiek. Načo investovať do technológií, ktoré sú už dnes zastaralé? Technológie sa majú inštalovať aby zjednodušovali život a nie aby sa "inštalovali technológie lebo je to moderné". Alebo preto že "inde taký systém (pred dekádou) mali."
Reakcia na: pmin57 #36:
Nie, nemam. Odpovede vam tu poskytnute boli v tom rozsahu v akom vieme.
Reakcia na: TomJ #27:
? ? ?
Reakcia na: 810zssk #35:
Vzhľadom na to, ako odpovedáte, niečo s tým súkromným webom máte. Keďže som sa zaregistroval, mohlo vás to skôr potešiť, ako byť ironický. Ale to je v podstate jedno. Skôr je to o tej otázke, ktorá vlastne zostala bez odpovede. Asi sa teda obrátim na DOPRAVCU.
Reakcia na: pmin57 #31:
"Zakaznicke otazky" treba adresovat tomu koho zakaznikom si 🙂 V tomto pripade DPB, nie sukromny web o MHD 🙂
Reakcia na: pmin57 #32:
Pre spolucestujuceho bude mozne zvolit typ listka (zakladny/zlavneny), nie vsak dobu jeho platnosti, da bude vzdy totozna s hlavnym cestujucim.
Reakcia na: pmin57 #32:
Presne tak. Po 5 rokoch co to "pripravovali" vypustili takyto paskvil
Ako to bude s cestovaním viacerých osôb (pes).... na kartu s dôchodcovskou zľavou . všade sa píše, že pre doprevádzanú osobu sa bude vydávať rovnaká tarifa a rovnaký čas.
Ak som pochopil správne na BMK sa čaká na všetky banky? Načo? Ktorá to už dala a kto nie?

Ozaj prečo na takúto s prepáčením blbosť - položiť zákaznícku otázku, treba registráciu?
Reakcia na: 810zssk #25:
Zaujímavá otázka! ? To by som aj ja rád vedel...
Reakcia na: 810zssk #22:
Vidíš, môžeš sa vybrať na misijnú cestu a vysvetľovať 20+ ľuďom, prečo je ich rozhodnutie zlé. ? Možno ti aj na otázku poplatkov budú vedieť odpovedať.
Reakcia na: S499.1023 #24:
Tak minimálne v tarifnej oblasti majú cestovné na počet jázd a nie na počet eur. Inak, v čom je ich súčasný systém od R&G otvorený?
Reakcia na: omg123 #26:
Dnes som zažil zaujímavú situáciu. Nastúpila jedna pani, vložila papierový lístok do označovača, ale len trochu, aby sa neoznačil, potom na displayi stlačila, aký lístok chce a až potom ten papierový zasunula úplne.
Reakcia na: zavinacsk #4:
To je vpohode, niektorym expertom trva oznacenie papieroveho listka dlhsie ?
Predpokladam spravne ze v DPB sa nikto ani len nezaoberal moznostou ze by sa z EP dalo platit cestovne aj na 801 a 901, hoci sa tam tie oznacovace veselo vyvazaju?
Reakcia na: Valec #21:
S čím nekompatibilný? S tým proprietárnym systémom, z ktorého som vyjadril obavy?
Mimochodom, ked uz dnes existuje nesuhlas niektorych objednavatelov so zapojenim do EM Base (kvoli poplatkom), ako tento problem hodlaju riesit?
Reakcia na: Valec #21:
Aj som si myslel ze "vzajomne uznavanie cipovych kariet" znamena prepojenie EMtrestov.. Kto chce kam..
Reakcia na: S499.1023 #17:
DPB zatiaľ o takom ani netuší.
DPMK je do zúčtovania zapojený už dnes.
DPMŽ nemá kompatibilný predajný ani tarifný systém.
DPMBB predpokladám spraví presne to isté, čo SAD ZV a ten je v členom ZADu.
Reakcia na: 810zssk #19:
Tak tak. Namiesto využitia existujúcej karty, ktorú má prakticky každý, budeme budovať clearing a proprietárny systém.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Tipujem ze zas to bude cele spravene ako uzavrety system TransDaty ktorou si este viac zabetonuje monopol a vyrazne dopravcom skomplikuje pripadny buduci prechod na kvalitnejsie, alebo inak vyhodnejsie riesenie.. (Rad by som sa mylil.)
Reakcia na: Valec #15:
Mne sa pri mojich 10 - 15 jazdách do mesiaca vyplatí ročná električenka. Ale to bude asi tým, že to nie je v Bratislave.
Reakcia na: Valec #15:
Združenia autobusových dopravcov? Takže Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica budú sčasti vylúčené?
Reakcia na: Dezerter #11:
Určite nie, niekedy v septembri by mali (zdôrazňujem to by mali) len prísť stanoviská bánk. ?
Reakcia na: autobusik2 #14:
Existujú aj pravidelný cestujúci, ktorý do mesiaca spraví 10-15 jázd a takému sa PCL neoplatí kupovať. Takému sa investícia do kúpy BČK vráti do pol roka. Pre zaujímavosť, v rámci Bratislavského regiónu je cca 200-tisíc vydaných BČK, pričom asi len 130-tisíc je pravidelne využívaných na kúpu PCL. Potenciál je teda veľký.
Na druhej strane, v rámci združenia autobusových dopravcov sa pripravuje celoštátne vzájomné uznávanie čipových kariet. Ak sa podarí dotiahntuť do konca, bude si môcť kúpiť eCL ktokoľvek, kto takúto kartu má. A tu už hovoríme o viac ako milióne používateľov.
Elektronicke cestovne listky su skvela vec, keby to zase nebolo "bratislavske riesenie". Podla mna nebudu v takejto forme eCL velmi vyuzivane, pretoze pravidelny cestujuci si na cipovu kartu kupi elektricenku a kto cestuje len zriedka nebude mat v penazenke navyse cipovu kartu, keby nahodou isiel MHD. Je ostudou, ze hned od zaciatku nebude moznost platit aj bezkontaktnou kartou.?
Este by ma zaujimalo ci po dokonceni celeho projektu eCL aj s moznostou platby bezkontaktnou platobnou kartou by DPB neuvazoval o redukcii poctu klasickych automatov na listky.?
ked ISIC tak aj ITIC? Popripade ISIS ?
Reakcia na: Valec #9:
"reviziri budí zhovievavý"
Čo hovoríš, urážaš nás?
Reakcia na: Valec #10:
Hlavne, že keď boli promo akcie o IDS mi povedali, že to pojde od septembra aj tam..
Reakcia na: Dezerter #6:
Zatiaľ nie. Čaká sa na súhlas všetkých bank.
Reakcia na: zavinacsk #4:
V poslednej verzii to nie je viac ako 2-3 sekundy. Naviac, reviziri budí zhovievavý a doba blokovania sa o malo predĺži. 😉
Reakcia na: Dezerter #6:
Nie, tam EP dostupna nebude.
Reakcia na: zavinacsk #4:
Ta rychlost bola povazovana za bug a dufam ze ku dnu spustenia bude odstranena.
Takže z BMK sa to dať kúpiť nebude?
Reakcia na: zavinacsk #4:
zbehnutý = zbehnutí ? (ešte spím)
Pri prezentácii trvalo zakúpenie eLístka cca 5 sekúnd. Som zvedavý, ako to dopadne, ak si takýto lístok budeme chcieť pri jedinom modernom označovači zakúpiť traja, pričom v tom ešte nebudeme zbehnutý a čo čert nechce - pri zatváraní dvier začne úradovať kontrola cestovných lístkov...
Reakcia na: 810zssk #2:
Ja zas vo Svätom Jure.
Mimochodom, prajeme vsetkym zakaznikom "v skusobnej prevadzke" vela stastia so zakupovanim si elektronickych cestovnych listkov v zel. zastavkach Zahorska Ves, Vysoka pri Morave a Labske jazero zastavka 🙂
"Prvé dva mesiace bude systém predaja elektronických cestovných lístkov v skúšobnej prevádzke" ❤