Obnovenie premávky električiek cez Šafárikovo nám. (od 15.6.2016)

Linky 1 a 4 budú presmerované, linka 6 rozdelená na dve a linka X13 zrušená.

V súvislosti s postupným odovzdávaním novej električkovej trate do prevádzky bude už od stredy 15. júna 2016 obnovená premávka električiek po Vajanského nábreží a cez Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Električkové linky 1 4 6 a autobusová linka X13 budú zmenené nasledovne:

  • Linka 1 bude premávať s trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP a ďalej okruhom cez Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Na zmenenej trase zastaví na zastávkach Jesenského, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie.
  • Linka 4 bude v smere na Zlaté piesky premávať cez Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu, pričom namiesto zastávky Jesenského v tomto smere obslúži zastávku Šafárikovo námestie.
  • Linka 6 bude skrátená do trasy Karlova Ves - nábrežie - okruh Šafárikovo nám. - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra. Zvyšnú časť nahradí linka 7. Premávka bude zabezpečovaná v čase prepravných špičiek a podvečer.
  • Linka 7 bude premávať s trasou ŽST Vinohrady - Račianska - Radlinského - Blumentál a ďalej okruhom Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná. Premávka bude zabezpečená počas prepravných špičiek, ráno vybranými spojmi až z Rače.
  • Linka X13 bude zrušená, náhradou bude presmerovaná linka 1 a v minulom roku predĺžená linka 210 k Novému SND.

Ďalšie zmeny trasovania električkových liniek sa očakávajú začiatkom júla, keď bude otvorená električková trať cez Starý most.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #204:
Veď to ja viem , len je to nereálne.
Reakcia na: david1 #203:
Vsak prave obnovenie tohto modelu som navrhoval ?
Reakcia na: MatejBA #202:
L50 mala zmysel , keď chodila obojsmerne zo Šafka cez Starý most a prebrala funkciu ex.krátkej L99.
Reakcia na: david1 #200:
"nejakou na to určenou linkou" - mas na mysli L50, ktora bola tak zriadena? ?
Reakcia na: david1 #200:
No, opacny model by mal iste vyhody (napr. by nebolo nutne k Auparku prevadzkovat linku pred 7:00 a po 21:30, kedy to tam dnes vozi vzduch + by sa lahsie riesil vecer kedy L50 z Auparku vozi baliky, ale dalej je poloprazdna). Z marketingoveho hladiska by to vsak podla mna prilis nefungovalo.

Zial sa blbym naprojektovanim Stareho mosta + trate zahodila moznost riesit pripojnu linku od elektricky k Auparku.
Reakcia na: 810zssk #199:
Ja by som skôr Aupark pred vchodové dvere obsluhoval "nejakou na to určenou linkou"
L50 by sa určite viac hodila obojsmerne pod most SNP.
?
Reakcia na: ceres #198:
Nie je, vobec. Presmerovanie 50 po nabrezi predpoklada zrusenie jej premavky k Auparku.

Spravne riesenie by bolo opacne, presmerovat ju obojsmerne cez Stary most a obsluhu nabrezia riesit nejakou na to urcenou linkou.
Reakcia na: ivanbuto #157:
Odhliadnuc od nedopravných dôvodov uvedených nižšie veru neviem. Ja by som ho nerušil.
Neviem, či je prúd z centra smerom na Štefánikovu dostatočne silný na to, aby to odôvodnilo náklady na výstavbu trate. Ale súčasné spojenia "naprieč" centrom, hlavne v severojužnom smere, nie sú nič moc, pokiaľ človek nechce alebo nemôže ísť pešo. Kostrbaté prestupy Rajská/Mariánska/Kamenné námestie/Nám SNP/Jesenského či Hodžovo nám/Poštová (tam sa ale asi nič lepšie vymyslieť nedá) tomu tiež veľmi nepomáhajú.
Myslím, že trolejbus cez Námestie SNP, najlepšie asi pokračujúc po Štefánikovej, s rozumným prestupným terminálom na Kamennom/SNP, by núdzou o cestujúcich netrpel.
50 po nábreží by bola fajn. Na tom môžu tratiť len prestupujúci na Moste Apollo, aj to len jednosmerne. Zjazd do Auparku z Panónskej je pre autobusy prejazdný bez problémov?
Reakcia na: Solider #195:
Na SNP je v pláne /roky/ rekonštrukcia v štýle vrchnej časti, aby s neho naozaj bolo námestie a nie prejazdná slepá ulica. Popri tom by sa mohla urobiť trolejbusová stopa. Pre L205,202 by sa zišiel zatrolejovať okruh okolo MY zo spoločnou zastávkou s električkami na Kamennom nám.
Reakcia na: 810zssk #192:
Alebo poslat 202 cez Ul. 29. augusta niekde na Hodzovo, aby zostalo kvalitne spojenie Kollarovo - Spitalska (socialna poistovna) - AS MN - vychod...
Reakcia na: 810zssk #192:
Zatrolejovanie Námestia SNP je podľa mňa dobrý nápad. Nie je to ani nákladné a pritom to dokáže celkom dosť pomôcť dopravnej obslužnosti centra mesta.
Reakcia na: kecho #193:
Z Petržalky by malo byť výhodnejšie namiesto 83/84/93 na Hodžovo a potom do centra použiť 1/3 z Bosákovej.
Výhodou 205 voči 206 na Dunajskej je atraktívnejší interval. 20 minút v sedle a 30 cez víkend, to tade ani jazdiť nemusí ? Zatrolejovať a poslať tade linku 42 (alias spojenie 208 a 212) by bolo najzaujímavejšie.
Reakcia na: tr3mp #191:
Síce je to pravda, na jednom hodžovom z 83/84 "cez cestu", z druhej strany z Tbusov na druhom hodžovom je podstatne blbší prechod cez priechody, ale zas z Engerau liniek pri Pionierskom paláci na hrane, a aj z Tbusov na hrane zo smerov asmn/zimák...
Plus by sa dráty možno dali využiť pri výlukách/búračkách na Štefánikovej aspoň na otočenie Tbusov...
Alebo teda kardio 206 prehnať cez Dunajskú a do kopca namiesto Špitálskej/Kollárka...
Reakcia na: tr3mp #179:
A co take riesenie, ze by sa 212 (po zmene linkovania, t.j. v trase Vojenska nemocnica - Cinter Vrakuna) presmerovala cez Namestie SNP? Akurat teda by to slo len v pripade ak by sa to zadratovalo. S tym ze po spojke Kollarko - 29. augusta by sa presmerovala 208 (Sulekova - Ruzova dolina).

Jedina nevyhoda je v tom, ze by sa pomerne zasadne skomplikovalo spojenie medzi Americkym namestim + Justicakom a Prievozskou (neexistuje tam ziadna alternativa).
Reakcia na: kecho #189:
Aj toto ma napadlo (ani netreba drôtovať, to už je jedno, či sa pôjde na agregát len cez centrum, alebo až sem). Lenže táto trasa by neposkytovala prestup na hrane z liniek 83, 84, 206 a 212.
Reakcia na: tr3mp #179:
A čo tak jednosmerne zatrolejovať 250 metrov na Spojnej a pri nám. Slobody nech sa napojí na dráty 203-ky?
teda okruh (zastávky) Suché mýto-Hodžovo-(môže/nemusí byť nová zast. na Spojnej)-nám.Slobody-Hožovo-Suché mýto...
Reakcia na: tr3mp #187:
To by bol nárast vozokm. Stále nie sme v stave, že by mesto bolo ochotné a schopné zaplatiť nejaký citeľný nárast vozokm.
Reakcia na: Mike #180:
Prípadne predĺženie 205 na hl. st.?
Reakcia na: Petto #184:
Ja už som išiel trasu ASMN - Krížna 21-kou aj 14 minút. Spravil som chybu, že som sa vtedy nepozrel, či je zápcha, išiel by som inak pešo.

Toto je inak ďalšia výhoda trasy cez Nám. SNP, ktorá nie je prejazdná pre IAD a teda tam nie sú zápchy. A zriadenie bus pruhu na Štefánikovej je reálnejšie ako na Karadžičovej, keďže v prvom prípade je väčšia intenzita MHD.
Reakcia na: Mike #180:
Ak využívať Degeše, tak radšej takto, ako predĺžením pod okná riaditeľstva modelového koľajiska.
Reakcia na: Mike #183:
Ved o tom vravim. Neviem kolko typov chrono je v PD,ale od 6:30 do 18:30 je nejaky "spickovy", aspon na L32 to tak vidim a prave ten usek na L21 je dost nerealne aby to davala pod 3minuty v kolone. Bezne aj 4-5minut sem-tam idem.
Reakcia na: Petto #182:
Ale reálna jazdná doba pokiaľ nie sú pred Záhradníckou kolóny, z Nív na Krížnu je od 1:30 do 2:50, takže v princípe je to stíhateľné.
Reakcia na: MatejBA #177:
Mne sa napr. paci ze na L21 usek ASMN - Krizna je stale uz x rokov chrono 2 minuty ? . To asi je uz ten hyperloop no len nejako to furt meska
Reakcia na: tr3mp #179:
Ono aj to zlučovanie zastávok v Karlovke je na tom podobne. Lebo tým, čo sú už v električke, sa snáď skráti jazdná doba o nejakých 20-50 sekúnd, ale tým čo na tú električku idú sa na "novú" zastávku predĺži dochádzková doba o pár minút.
Reakcia na: tr3mp #179:
Na 206 30TrDG a medzi Hodžkom a 29. augustom nech idú cez SNP ? ? Alebo nejakú takú linku zakomponovať do nového linkovania trolejbusov. ?
Poznámka všeobecne k téme 1/210/X13: Ak je trasa električky po Štefánikovej (a teda aj spojenie hl.st. - Štefánikova - Nám. SNP) naozaj tak dôležitá, potom je zvláštne, že dnes tu nemáme ani žiadnu linku menej kapacitného druhu dopravy. A nejde len o spojenie stanica - centrum, ktoré obsluhuje 1-ka, ale aj o prestup z liniek z Pražskej smerom do centra. Iste, možno argumentovať tým, že trochu pohybu nikoho nezabije, ale potom je otázka, prečo sa vôbec snažiť o prestupné uzly napr. na Šafku. Veď tých 300 metrov je úplne ok.

Dnes je potrebné pri ceste autobusom/trolejbusom so SZ potrebné vysúpiť na Hodžovom námestí či Zochovej a odtiaľ turistikovať do centra. Podobne z trolejbusov na Rajskej. To je predĺženie dennej dochádzky o minúty naviac. To je tak nejako ok. A potom sa pri modernizácii električkových radiál bavíme o zlučovaní zastávok, kde zrušenie jednej zastávky ušetrí max. desiatky sekúnd.

X13 po trase Hlavná stanica - Štefánikova - Nám. SNP - Dunajská - AS by mohlo by podľa mňa zmysel mala - práve ako náhrada tohto chýbajúceho diagonálneho spojenia cez centrum. Výstavba električkovej trate je ďaleká budúcnosť, takže omnoho rýchlejšie by bolo predĺžiť cez centrum trolejbusové linky 202 a 205 (či jednu z nich) obojsmerne po Dunajskej, Námestím SNP, cez Suché mýto na Hodžovo nám. Ostáva samozrejme otázka, kde ich následne ukončiť - hlavná stanica ani Šulekova nie sú to správne riešenie.
Reakcia na: Žáržo #176:
Podľa CP je rozdiel v jazdnej dobe 21 a 210 na úseku Nám. Fr. Liszta - AS jedna minúta (8 vs. 9 minút). Podľa mojich subjektívnych skúseností je však jazda 210 o dosť pomalšia - pod stanicou môžem pokojne nechať ujsť 210 a stihnem ju predbehnúť 21-kou, ktorá ide aj viac ako o minútu neskôr. Tipol by som, že 21 ide zvyčajne s nejakým meškaním, takže ak je to možné, ide zrejme rýchlejšie, než sú predpísané časy.
Reakcia na: Žáržo #176:
Teraz zavadzas ty. 1 minuta na 2 zastavky je nerealne. Asi tak ako Kuklovska - ZS Majernikova "do minuty" alebo "Molecova - Hany Melickovej" za 2 minuty.

Soltesovej a Karpatska su v "zalive" tj nestoja priamo v ceste. A najazdil som sa dost linkou L61 aby som vedel, ze na Karpatskej sme casto stravili minutu (nie vzdy, ale naozaj velmi casto), kym neskoncila zelena na semaforoch. Soltesovej nebude ine. Takze to mas 2 minuty. A teraz si pridaj kocik/vozik/zdrzanie/dalsie zbytocne zastavky a uz sa ti navysuju minuty. Nehovoriac o tom, ze uz teraz L21 chodi v spickach aj v centre dost plna a dalsi cestujuci by nepomohli.

A taky priklad co som pozrel na rychlo - 14:11 ide 21/12 z ASMN - na J. Jonasa je 14:46 (ak nie su zapchy). Odtial ide 15:11 a na ASMN je 15:45 (opat ak nie su zdrzania). A odchod z ASMN je 15:53. Ak by si pridas 2 ci 3 minuty, tak smerom do DNV to problem nie je, ale smerom do mesta je to doslova len tak tak (prichod cca 15:47-15:48 + vyrovnavacka + technologicky ci co to tam vsetko je) a uz sa pozeras na neskorsi odchod alebo vozidlo navyse alebo pravidelne meskajuci spoj (vsetky veci, co nechceme). A vsadim sa, ze ine spoje nebudu na tom vyrazne lepsie.

A v neposlednom rade uz teraz to trva 35 minut (cca 30 z DNV) - ty chces pridat dalsie zastavky, predlzit ludom cestovanie a zahustit "substrat" v nom. Myslis, ze to sa bude (primarnym, pre ktorych je to nosna linka) cestujucim pacit? Netreba vsetko robit "od stola" lebo na papiery to vypada ako "dobry navrh". Rovnako by sme mohli "zrusit" aj L59, L63, L133 a vsetky ostatne linky, co vynechavaju co i len 1 zastavku po ceste - vsak co keby niekto chcel nastupit.
Reakcia na: MatejBA #174:
Prečo zavádzaš? Vážne chceš niekomu nahovoriť, že obsluha jednej zastávky trvá 90 sekúnd??? Aj keď do toho započítam zdržanie spomalením, dlhú signalizáciu a rozjazd, stále som niekde na 30-40 sekundách. Kde si nabral zvyšných 50? + Šoltésovej je na znamenie a aj keď tam niekto vystupuje/nastupuje, výmena cestujúcich zvyčajne netrvá viac ako 5 sekúnd. Reálne predĺženie jazdnej doby by tak bolo cca 1 min.
Reakcia na: MatejBA #174:
K tomuto len toľko, že je veľa možnosti v DPB, kde sa dá šetriť ďaleko viacej.
Reakcia na: ufo #173:
2 zastavky, minimalne 3 minuty na 1 jazde, 6 minut za kolo + vdaka tomu mozu nastat zdrzania na semaforoch (a ze ich L21 nema malo) a musis kvoli 2 zbytocnym zastavkam, kde ti stoja vozy kazdu chvilu, vypravit viac vozidiel a vodicov a v konecnom dosledku usetris nic.
Reakcia na: MatejBA #172:
Ide len o dve zastávky ( Karpatska, Šoltésovej) , ak by sa zrušila 210 a využila sa tým 21, ktorá už v úseku SAV - ASMN vezie minimum ľudí z DNV. A ako plus by vznikli ďalšie užitočné prípoje na hrane. V samom centre mesta nič prechodením zastávok nezískaš.
Reakcia na: ufo #171:
Ake linky ti stoja pri Bory Mall?

21, 25, 92 a 123. Jedna normalna linka, jedna s 10 spojmi cez tyzden denne/3 spojmi cez vikend, dalsia co jazdi iba pol dna tam a cez vikend skoro vobec a linka (takmer) od nikial nikam.

A teraz povedz co vsetko ti jazdi medzi zastavkami v centre mesta, kde chces zbytocne zdrziavat L21 a v akom intervale 🙂
Reakcia na: rrqq #153:
Keď chceš rýchle spojenie DNV - centrum, nevadia ti zastávky na Boroch? Pochopím rýchle spojenie medzi DNV a centrom, ale rýchle prejdenie centra, kde teda väčšina cestujúcich smeruje má aký význam? Všetci idú na ASMN? A stála zastávka pri Boroch aj v rannej špičke, keď je tam všetko zatvorené, to je fakt užitočné...
Reakcia na: ivanbuto #156:
A uz sa takymto zaoberaju? 🙂 Pri N61 je isty potencialny problem v tom, ze tam su uz dost napnute jazdne doby a niektorymi mi bolo tvrdene ze trasa cez Dunajsku by bola pomalsia ako ta dnesna cez Kollarko.
Reakcia na: S499.1023 #165:
Princip, ide o princip 🙂
Reakcia na: MatejBA #167:
Už len čakám, kedy niekto príde s "karlsdorfskou linkou záhradníckeho typu". Niečo v štýle mikrobus na trase Šulekova-Kozia-Hodžovo-Suché mýto-SNP-Rajská-Dunajská-SNP-Suché mýto-Kozia-Šulekova
Reakcia na: Žáržo #154:
Podla teba je potrebna linka, ktoru nahradili 2 linky, ktore maju zastavky do 500 metrov od ktorehokolvek bodu v centre mesta?
to bola teda dobra blbost zrusit X13, radsej 210 zrusit.
trasa od hlavnej stanice do centra (kamenne nam) a dalej k divadlu a eurovea bola v ramci x13 dost vytazena, najma pre tych, ktori sli smerom od dubravky a kramarov, prestupili na SAV a isli nou cez hodzko, snp, kamenne az k divadlu.... teraz musim prestupovat na elektricky a ist dost oklukou, kdezto taka 210 ide ovela menej vytazenou trasou cez kriznu a soltesovu, kde ziadne take uzly nie su, ako Tesco na Kamennom, alebo SNPcko a navyse vacsiu cast cesty kopiruje 201..... tieto zmeny tras a nazvy zastavok navrhuju evidentne ludia uuplne ale uplne mimo realitu, ktorí jazdia na autach alebo taxikmi a na MHDcku odkazani niesu
Reakcia na: 810zssk #155:
Už vidím ako niekto substituuje X-13 autom...
Reakcia na: Vladimír #158:
To je také megastoštvorka ? .
Reakcia na: Žáržo #151:
Asi tým, že to majú ďaleko, tĺčik.
Reakcia na: TomJ #152:
Prechodca linky 83 bola linka 104.
Reakcia na: 810zssk #155:
v pripade centra mesta kde je na mnohych miestach zakaz vjazdu a vo vseobecnosti sa zle parkuje to zas neplati tak uplne doslova... (a vzhladom na velkost centra je v nom castokrat najrychlejsim dopravnym prostriedkom pouzit vlastne nohy)
Reakcia na: Vladimír #158:
Aj Hodžovo nám. predsa bude vynechávať. ?
Osobne si myslim, ze na rychle spojenie medzi cca 16km vzdialenymi castami mesta by sa mal pouzivat iny typ dopravy ako klbovy autobus, bez ohladu na to, ci stoji na 10tich alebo 15tich zastavkach... ale nastastie sme v Bratislave a taketo uvahy su uplne zbytocne...
Reakcia na: Žáržo #154:
Aj ja sa chcem hrať hru "vymysli si vlastné linkovanie" 🙂

L21 DNV - ... - SAV - Hodžovo nám. - Nám. SNP - Dunajská - AS

Obnovené originál funkcie X13 bez súbehu s električkou, žiaden súbeh s 210, pod vedením ostávajú trolíky, atraktívne spojenie Nám. SNP s Patrónkou + aby sa nespochybila jej expresnosť, tak nech vynechá Ul. 29. augusta... ?
Reakcia na: ceres #142:
Na nábreží sa stále uvažuje s úpravou trasovania linky 50.
Trať po Štefánikovej... ak sa vôbec o nej máme baviť a je tam taký dopyt, prečo sa akurát zrušil autobus, ktorý jazdí presne v tej línii?
Reakcia na: 810zssk #146:
Treba dať priamo návrh oddeleniu verejnej dopravy na meste, ktoré je zodpovedné za linkovanie.
Reakcia na: TomJ #152:
Napoveda: Vyhananie ludi do aut tym ze ich nutite pouzivat dopravne menej vhodne linky NIE JE preferencia ekologickej dopravy. Ak niekoho dokaze lepsie obsluzit bus, ale vy ho "z principu" nutite ist elektrickou, nedostanete ho do elektricky, ale do auta.
Reakcia na: TomJ #152:
JJ tú nevyužitú trolejbusovú trať som spomínal ja. Ono samozrejme ak by premávali X13 a aj 210 zároveň, táto debata by nemala zmysel.

Súčasná situácia je však taká, že X13 nejazdí a to spojenie, ktoré bolo vo veľkom využívané tam jednoducho chýba, nakoľko tam v mnohých prípadoch okrem pešieho presunu neexistuje alternatíva. (Áno všetci sme vedeli, že X13 je len dočasná linka, ktorá má nahradzovať električky – pri jej prevádzke sa však ukázalo, že plní aj mnoho ďalších funkcii ako ND za eliny.)

Spolu s Ufom a 810zssk preto navrhujeme toto spojenie obnoviť a to bez potreby navyšovania výpravy vozidiel oproti súčasnosti. Nevýhodou nášho návrhu by bolo spomalenie linky 21. Myslím si však, že tá minúta navyše v 21 za cenu obslúženia veľkej časti centra stojí za to.

Ako ale hovoríš, najideálnejšie by bolo zachovať všetko, ako bolo – teda aj X13, aj 210 a aj expresnú 21.
Reakcia na: ufo #148:
L 21 mala obojsmerne už pridané 2 zastávky! Bory rázcestie a Bory Mall! Obojstranne obidve zastávky sú celkom slušne frekventované! Zastavovanie L 21 všade by z tejto linky urobilo nie expresné spojenie ale obyčajnú výletnú linku s nekonečne dlhým časom. Je to jediná normálna linka čo spája Devínsku s mestom, Volkswagen s Devínskou. Tie iné linky z Devínskej okrem ešte tak L 20 nestoja za nič lebo premávajú tak raz za hodinu(23) alebo 3 krát za deň!!! (26) Nehovoriac o L 24 ktorá je len od brány k bráne Volkswagenu raz za hodinu a nikto nevie túto linku predĺžiť aspoň po ulicu Na Hriadkách a v opačnom smere cez Bory Mall do Záhorskej Bystrice. Je to predplatená linka Volkswagenu ale dali by sa pridať aj iné spoje a inam. Linka 26 nezastavuje na zastávkach Bory rázcestie, Metro. Dalo by sa aj s touto linkou zvládnuť viac ak by sa chcelo. Linka 92 tiež zachádza na Opletalovu asi 3x za deň. Ak by sa s ňou troška popasovalo, bolo by to fajn spojenie z Devínskej do Petržalky...
Reakcia na: Žáržo #151:
Linka 21 vždy bola expresná linka. Za posledné roky sa jej pridali zastávky Mokrohájska, Bory Mall, Bory rázcestie (jeden čas aj Vápenka). Nespomaľujme ju ešte viac. Pridáme Mlynské nivy, Šoltésovej a Karpatskú, potom sa dakto ozve, že chce pridať aj Sokolskú a Hroboňovu a koniec.

Navyše, ako tu už niekto písal, ostal by dosť dlhý úsek trolejovej trate bez obsluhy t-busmi, čo by mohlo vadiť vzhľadom na to, že nové t-busy musia jazdiť a mala by sa preferovať ekologická doprava.

Môj názor je, že 210 by mala zostať, ale zároveň aj X13 ako riadna linka. Súbeh s linkou 1 až tak veľký nemala, mali len dve spoločné zastávky.
Reakcia na: S499.1023 #143:
Úžasná logika 👍

Čím sú odlišní Devínskonovoveščania od obyvateľov zvyšnej časti Bratislavy, že práve práve oni nevyhnutne potrebujú rýchle spojenie s autobusovou stanicou, ktoré nemôže zastavovať na dvoch zastávkach v meste?

Podľa tejto logiky môžeme postupne porušiť vybrané zastávky na väčšine liniek po celej Bratislave a zaviesť nové linky, ktoré budú tieto zastávky obsluhovať. Hlavne nech je zabezpečené rýchle spojenie...

Môže sa začať hneď pri Dúbravčanoch, kde také L83 a 84 zbytočne zdržuje Dubová a Hroboňova. Namiesto nich nech tam jazdí nejaká nová obslužná linka od Patrónky... Čo z toho, že by jej prevádzka zožrala niekoľko stoviek tisíc eur ročne a linka zmysel ako taký nemá? Hlavne nech ušetrím Dúbravčanom pri ceste 30 sekúnd a mám rýchle spojenie do centra...

A teraz vážne. Čím je taká L21 odlišná napr. od takej L83. Okrem toho, že L21 jazdí "odjakživa"?
Reakcia na: Solider #149:
A dobre urobil!
Reakcia na: Vladimír #120:
Primátor dneska na tlačovke s radosťou povedal, že sa rozhodli nečakať 10 dní, ale spustiť to čo najskôr.
Reakcia na: MatejBA #139:
Expresne spojenie DnV a centra mesta. Alebo väčšina cestujúcich z L21 smeruje práve na ASMN? Zvláštne, že pri iných expresných linkách pridávanie zastáviek nevadilo.
Technopol: áno, luxusný prestup na Račianskom mýte cez 3 svetelné prechody. Atraktívne a typické pre toto mesto.
Reakcia na: Error 0x007 #145:
Prečo americká a prečo stíhačka? Navrhujem X-13 preznačiť na Tu-95.
Reakcia na: intony #130:
To by som velmi privital 🙂
Reakcia na: S499.1023 #125:
Off topic:
X-13 ako nejaka americka stihacka? ?
Ze ma vobec neprekvapil nefunkcny automat na listky na Safku 😃
Reakcia na: Žáržo #140:
A je pre ufozssk: Áno, je s tým problém, linka 21 je určená na RÝCHLE spojenie DNV s ASMN.
Reakcia na: Mike #136:
Iste, X13 som používal značne oportunisticky, ak práve šla okolo, alebo neskôr ak som na virtuálnej zástavkovej tabuli videl, že o chvíľu pôjde. To sa týkalo najmä Námestia SNP. Z okolia Rajskej/Dunajskej, ak som vedel svoj čas príchodu na zástavku prispôsobiť odchodu X13, to bolo väčšinou pohodlnejšie a porovnateľne rýchle ako pešo/trolejbusom na ASMN a 21.
Tá trať po Štefánikovej by sa naozaj hodila. Ešte potom nejako rozumne doriešiť reláciu Most SNP - ASMN (70 nemá práve atraktívny interval)...
Reakcia na: Žáržo #140:
+ narýchlo spravená mapka s variantom 210 a s variantom X13 😃
Reakcia na: S499.1023 #125:
A je nejaký problém s tým, aby L21 zastavovala aj na zastávkach Mlynské nivy, Šoltésovej a Karpatská? Myslím, že z príspevkov, ktoré tu odzneli, môžu všetci diskutujúci jasne vydedukovať, že každý, kto s nápadom nahradenia L210 linkou X13 prišiel, s týmto variantom počítal a netreba sa nad tým vôbec pozastavovať...

Prečo by mala linka X13 jazdiť z Ul. 29. augusta do Eurovey a zase späť na autobusku? Absolútne nikto tu nič podobné nespomínal. Od začiatku sa navrhuje jej presmerovanie z Ul. 29. augusta priamo na autobusovú stanicu (ako L206). Jazdná doba medzi ASMN a hl.st. by sa tak oproti L210 veľmi nezmenila, dokonca počas poobednej špičky, kedy sú na Karadžičovej a Šancovej extrémne zápchy skrátila.

V prípade, že by bolo potrebné obsluhovať aj Euroveu, nie je problém X13 predĺžiť z autobusovej stanice cez Dojstojevského rad (po dnešnej trase L210), príp. ísť od Ul. 29. augusta priamo cez Mlynské Nivy, Košickú (prestup na L68) a Landererovu k Novému SND.
Aj v opačnom smere by X13 samozrejme opäť zachádzala na autobusovú stanicu.

Náhradné spojenia za linku 210:

• Autobusová stanica – hlavná stanica: presmerovaná linka X13

• Nám. Franza Liszta – Karpatská – Račianske mýto – Krížna – Šoltésovej - ←Mlynské nivy - Autobusová stanica: kapacitne naddimenzovaná linka 21

• Račianske mýto/Karpatská – hlavná stanica: linky 61, 74 a 201

• Šoltésovej/Krížna – hlavná stanica: linka 21 s prestupom na linky 61, 74 a 201 (prestup na hrane na zastávke Karpatská)
• Krížna – Eurovea: linka 78 (cez víkendy L21+X13)

Súčasne by vznikli nové spojenia:
- Nové SND – CMO
- Nové SND/Eurovea - SAV
- Autobusová stanica – CMO
- Dunajská/Rajská – CMO
- Dunajská/Rajská – SAV
- CMO (Nám. SNP) – SAV (Linka 1 obsluhuje Nám. Franza Liszta, z ktorého je prestup neatraktívny)

V čom konkrétne vidíš negatíva na takomto riešení?
Reakcia na: ufo #134:
A preco by mala stat? Vsak sa jedna o expresne spojenie DNV a ASMN, nie o lokalny vymetak.
Reakcia na: ufo #134:
Ten čo chce prestúpiť na 21 s max.1 prestupom nepoužije 201 ale 202 od DH resp. 209/64 z okolia miletičky. Ten kto chce prestúpiť na 21 z 61 má možnosť na račku, tá vzdialenosť nie je neprekonateľná, alebo využije skôr 63, 204.
Ako tak pozeram na to spekulovanie o alternativach, tak to aby pomaly na kazdej zastavke bol automat-vyhladavac spojeni, lebo z tych map vycapenych na par zastavkach sa ludia ani nevysomaria 😃
Reakcia na: ceres #135:
Ja som robil v centre na pešej zóne a pri ceste smerom na Patrónku som išiel peši na Hodžovo nám na 83/84 (po starom na 34/83). Aj keď zaviedli zo SNP X13, tak čakať 12 min. sa mi neoplatilo, lebo v sedle chodia 83/84 každých 7.5 min a v špičke každých 5, takže kým by som sa dočkal X13 tak by mi mohla 83/84 zdrhnúť. A detto aj pri ceste na Hlavnú Stanicu. Keď nechodila ešte 1tka na hlst., alebo keď už aj chodila, ale neboli zrovna zápchy na Štefánikovej, tak oveľa lepšie ako ísť na SNP (hoci tam som bol za 2 min.) na X13 som mal ísť na Hodžovo nám. na 93, ktorá poobede chodí každých 5 min.
Ja som X13 používal najčastejšie práve pre cesty Nám SNP/Rajská/Dunajská - SAV s pokračovaním smer Patrónka. Z možností po zrušení X13 je asi najmenej neatraktívny peší presun na Hodžovo nám...
Reakcia na: S499.1023 #125:
Kde je napísané, že nemôže 21 stáť na Šoltésovej, Karpatskej? Prestupy z 201,61 na 21 už dávno mali byť na hrane na Karpatskej... Načo má X13 jazdiť k Eurovei? Tam by stačila L1... Nečakal som, že zrovna ty tu budeš písať ako sa nedá všetko a všetko musí byť ako bolo.
Reakcia na: david1 #131:
Už tam fičí preferencia.
Reakcia na: Vladimír #120:
No tak toto som cely ja, ked po dlhsej dobe idem MHD do mesta. Stojim spolu s dalsimi nic netusiacimi ludmi na zastavke elektricky (v Karlovke), len ked tu vidim take "zvlastne" busy chodit, ze X5... Evidentne v pripade vyluk sa s tym nemaznaju rovnako.

Najlepsie to byva v zime, kedze na nasej zastavke nie je ta vitrina ani podsvietena a oznam tam na nas ciha v tme, potichu sledujuc, co urobime...

Este, keby som byval na tej zastavke sam, bolo by ma trklo, ale vacsinou tam byva par kusov (to aj mimo vyluk, nakolko necestujem v spicke, resp. este tak opacnym smerom mozno), takze clovek ma este pocit, ze je vsetko OK...
Reakcia na: Stenly #119:
Keď som sa bol prejsť pred dvoma týždňami po moste ani na tej predzvesti a Šafku som sa voľna pre eliny nedočkal. Chodcom fungoval dopyt. Takže ak ho nikto nestlačil tak bola v kuse zelená po nábreží pre autá.
Neviem či už bola vtedy spustená preferencia no na predzvesti klasické gulaté čidlo nie je.
Reakcia na: 810zssk #75:
A ešte by sa mohla po trase X13 cez Námestie SNP a Dunajskú presmerovať N61. ?
Reakcia na: Solider #100:
Podla mna budu riadne ovplyvnene okolite komunikacie pri stavbe, urcite budu aj tu cestu pred hlavnym vchodom prerabat a len by to tie busy obtazovalo, ale mozno to nechaju, uvidime aky bude rozsah prac.
Reakcia na: MatejBA #91:
Tu chvilu to ti ludia vydrzia ked vydrzali roky bez stareho mosta, trati na hlavnu stanicu alebo sturovej ulice 🙂
Reakcia na: Vladimír #120:
https://youtu.be/W5npBnVyEJU
Ako Ťa môže niečo takéto prekvapovať práve v Bratislave? Veď vieš, že v BA na nejaké zákony vždy srali.
Reakcia na: ivanbuto #111:
Z miestnej obhliadky vyplynulo, že treba ELZE a DELTES-u zasa prispieť ? .
Oblúk samozrejme je starý a zlý ale jazdí sa po ňom zo tridsať rokov. A cesta sa prekládkou vedenia fakt neopraví ? .
Reakcia na: ufo #117:
Naozaj je Hbf., Karpatská a Šoltésovej jedna jediná zastávka?
A ak by mala mať X-13 konečnú na ASMN, tak by tam asi nešla z 29. augusta ale od Eurovey a tvoje výpočty o ukrutne porovnateľnej jazdnej dobe s 210 by boli kde?
Reakcia na: 810zssk #78:
To by som radsej rovno potiahol dalej po Sturovej a na krizovatke z Jesenskeho zariadil akysi triangel...
Reakcia na: ivanbuto #56:
Klasika.
Reakcia na: Vladimír #120:
“Električku chceme spustiť hneď, ako je to možné, preto pôjde už zajtra,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Co na tom, ze to nikomu dostatocne vopred neoznamia? Jednoducho nemaju kapacitu na to, aby taku zakladnu vec pochopili. Pojde a basta!
Reakcia na: Stenly #119:
Celý signálny plán križovatky je zle spravený. Chodci idúci z mosta do centra musia stáť v strede cesty namiesto toho, aby prešli na jeden raz. A cyklistický priechod je na tom ešte horšie, omnoho rýchlejšie sa dá prejsť spolu s chodcami (aj o minútu skôr), takže kopa cyklistov cyklistické svetlá už ignoruje.

Takže tomu, že sa spustila premávka bez zaradenia fázy pre električky by som sa vôbec nečudoval ?
Mňa skôr zaujala iná vec. To sa naozaj trvalá zmena trasovania liniek, vrátane trvalého zrušenia prevádzky jednej linky, oznamuje najprv DVA DNI VOPRED a po dodatočnej zmene termínu len JEDEN?

Uvedomuje si niekto, že aj v tejto chvíli prichádza na zastávky X13 množstvo cestujúcich, ktorí rutinne čakajú na svoj každodenný spoj, až kým si náhodou nevšimnú oznam o jeho zrušení alebo im jednoducho bude podozrivé, že nechodí?

Pre DPB neplatia ustanovenia zákona 462/2007 o povinnosti dopravcu informovať o pripravovaných zmenách 10 dní vopred?


P.S.: Trasy električkových liniek som nazval trvalými vo význame bezvýlukovosti - som si vedomý, že v tomto prípade ide o zmenu na krátky čas.
Niekto to opäť nedomyslel. Električky majú na Šafku stále návesť stoj a aktuálne už boli prizvaní policajti aby to tam riadili.
Reakcia na: Mike #115:
Právoplatné je od 10. júna.
Reakcia na: S499.1023 #44:
Čiže zrazu keď 210 nemá jednu jedinú zastávku spoločnú s 21, už to nie je súbeh? Nestačila by pre cestujúcich hl.st. - ASMN linka X13 a pre tých, čo jazdili s 210 inde ako na hl.st., linka 21? Keď píšem, že X13 môže mať konečnú na ASMN, logicky by si tam mala spraviť kolečko.
Reakcia na: MatejBA #108:
A čo je na nich súbežné, okrem dvoch spoločných zastávok? Súbeh 21 a 210 ti nevadí? Súbeh 63 a 204 ti nevadí?
Načo rušiť to, čo sa chytilo u ľudí a striktne sa držať tradičných, ale žiaľ v dnešnej dobe chabo využitých liniek? Lebo sa to tak vždy robilo?
Reakcia na: TeBeCe #114:
Ide o to, či má už mesto alebo DPB v rukách potvrdenie od BSK že kolaudačné rozhodnutie na trať je právoplatné. Alebo je prísľub, že ho dostanú zajtra do 4:00 ?
Reakcia na: Stenly #113:
Taky je plan. Ale skusenosti z nedavnej minulosti hovoria, ze nie vzdy sa zadari ?
Ahojte, začnú prosím jazdiť po nových trasách hneď od začiatku premávky zajtra?
Reakcia na: MatejBA #108:
Ziadaj co len chces 🙂 Zhorsenie dopravy nutenim ludi vyuzivat pomalsiu trasu nema nic s jej zatraktivnovanim.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Áno, pravý z tých dvoch, ale prekládku treba, tak to vyplynulo aj z miestnej obhliadky. Je tam starý ostrý oblúk a ešte aj zlá cesta.
Reakcia na: Žáržo #97:
Nepanikár...
X13 ako to tu bolo už napísané iba nahrádzala ex L13. Ak si spomenieš do uzávierky Štúrovej išla priamo po nej.
Eurovei ostane luxusná dostupnosť na L210.

Zvyšok centra obslúži ako v minulosti L1 a zvrchu L93.
Kramáre si prestúpia na Kolárku či pod stanicou alebo od Hodžka si zbehnú dole peši...
Reakcia na: Dezerter #98:
😃 Neuveris ale budu, vratane novych fotografii
Reakcia na: 810zssk #102:
A zrazu ti nevadi subeh dvoch liniek, resp. ze idu z rovnakeho miesta na rovnake? Naco posilnovat linku, o ktorej sa od zaciatku vedelo, ze je DOCASNA? Ak teda chces, aby ostala X13, tak ja budem ziadat zrusenie L1. A zaroven ja navrhujem posilnit L133, lebo dopyt tam je 🙂
Reakcia na: Žáržo #97:
Safko - SNP - Obchodna - L1
Eurovea - ASMN - Trnavske myto - L210

Okrem Rajskej a Dunajskej (obe v dostatocne kratkej dobe od zastavok oboch hore uvedenych liniek) by ostali bez priameho spojenia s Hl. Stanicou. Chces povedat, ze tie 2 zastavky dokopy daju tolko ludi? 🙂 (inak aj 210 aj x13 maju pisane 14 minut od Eurovea ku Hl. St)
Reakcia na: Joyki #105:
A teraz máš pocit, že kvôli tomu budú všetky spoje zachádzať po Chalupkovej k dočasnej autobusovej stanici? ? Od nástupištia 210 je to ku bráne dočasnej AS do 300 m pešej chôdze. Od zastávky 202 na Mlynských nivách je to ešte menej, vzdialenosťou asi ako keď 93 zastaví ako posledná za piatimi autobusmi na výstupišti Hlavnej stanice.
Reakcia na: Solider #100:
Lebo AS bude 2 roky inde, ďaleko od momentálneho nástupištia 210.
Reakcia na: Petto #94:
Problem nie je ze by sa nemali kde otocit, ale ze potrebujes obsluzit autobusovu stanicu.
Reakcia na: Petto #61:
Neviem, kedy si naposledy videl 30 K2S vonku, je to toho plná vozovňa a nemá to po zrušení zbytočných pôvodných liniek 3 a 8 kde jazdiť, tak to zbytočne posielajú na vyťažené linky ako 9, kde to nemá čo hľadať. Úplne bude stačiť keď ostane 20 K2S, prvé kusy sa môžu bez náhrady vyradiť ako nepotrebné, aj tak sú už v žalostnom stave.
Reakcia na: MatejBA #90:
1. Ty tvrdis ze je pretazena, nie ja.
2. Logicky tu kapacitnu dopravu zabezpecime tam kde po nej je dopyt, nie? Cize napr. lepsi interval X13, ci vacsie vozy.
Reakcia na: Joyki #89:
Vsak 210 by bola okruzna.
Reakcia na: Joyki #99:
Z akého dôvodu by sa malo niečo presmerovať? Nejdú rekonštruovať trolejové vedenie, ale búrať starú budovu a potom tam postavia nové obchodné centrum. Trolejbusy s tým nemajú nič spoločné.
Reakcia na: Petto #93:
Načo bude chodiť 210 k terajšiemu vchodu AS? Tam budú búrať, takže treba presmerovať na Košickú.
Som inak zvedavý či v 29/30T bude zajtra na obrazovkách aktuálna mapa električiek ?
Reakcia na: MatejBA #90:
Lenže tú X13 nepreťažujú len cestujúci z Nám. SNP, ktorí smerujú na hlavnú stanicu. Linka obsluhuje množstvo ďalších významných spojení, ktoré tvojím "bezproblémovým skapacitnením bez investícii" - vo forme zrušenia linky úplne zaniknú.

Dnes som tú X13 poslednýkrát využil. Už na zastávke Dunajská, kde nastúpilo asi 20 ľudí bol autobus totálne preplnený. Na Nám. SNP ich vystúpilo asi 15 a pristúpilo nejakých 10 (čiže minimum z toho čo chceš nahradiť električkou). Na zastávke SAV potom vystúpila takmer polovica autobusu - čiže asi tak okolo 30 ľudí. Tí následne zostali na zastávke čakať na autobusy/trolejbusy smer Kramáre/Patrónka. (opäť miesto, ktoré električkami neobslúžiš).

Len na tomto spoji príde od zajtra o spojenie 45 ľudí. Neviem, či je X13 takto plná bežne, ale ak by to bolo na každom spoji cca rovnako, len jedným smerom príde o spoj bez náhrady okolo 200 ľudí za hodinu. Nerátam tam pritom ani ľudí z východnej časti centra - oblasť Klementisova, ktorí cestujú z Dunajskej na stanicu.

O spojenie prídu aj cestujúci v opačnom smere, ktorí na SAVke prestupujú z Patrónky/Kramárov a do CMO využívali X13. Ráno je extrémne vyťažený aj úsek hlavná stanica - Rajská (taktiež bez možnosti obsluhy električkou).

Ako teda píšem, X13 by pri zachovaní plnila úplne iný účel ako linka 1.
Reakcia na: Petto #61:
L9 je v ročnom pláne liniek prevádzkovaná vozmi K2.
Linka 6 T3/6.
Výprava bude na L9 miešaná ako doteraz.

Posilnili momentálne Raču. Už komplet ranná špička L7 ide z Rače a v pôvodnom rozsahu CP až po 9:00 čo obslúži komplet ranné Os,R,Rex z Vinohradov.
Inak co ak docasna stanica bude mat aj nejake nastupiste/vystupiste pre spominane L21/88 ?
Reakcia na: 810zssk #87:
A obratisko okolo VUB sa zrusi tiez ? lebo docasne sa mozno bude jazdit cez parkovisko patriace VUB ktore je pri nastupistiach 21 a 88 - aspon moj typ
Reakcia na: Joyki #84:
Jak zbytocna ? ved bude len docasna ina budova , ina poloha nastupisti
Reakcia na: 810zssk #83:
To uz sa neoplati viac obmedzit L33 a zaviest 133 spickovu? 🙂
Reakcia na: pharel #81:
Molecova a PKO = to uz mas 3 rozne spoje, ktorymi musis ist, to je fakt atraktivne pre cestujucich 🙂 L28 bude doslova praskat pod naporom.
Reakcia na: 810zssk #79:
Ak je X13 pretazena a vieme tam absolutne bez problemov a investicii zabezpecit viac kapacitnu dopravu, tak ju zabezpecime nie?
Reakcia na: pharel #85:
No hej, ale to už bude fakt, že čistý hejt: zrušia X13 a ešte aj 210 z pred Eurovey. ? Akurát, že tým pádom by si obslúžil provizórnu AS len raz, v smere k Novému SND. Mne by to nevadilo, ale vychádzajúc z toho, že dnes tiež zachádza 210 tam aj späť ku vchodu AS, tak ...

21 by mohla končiť naďalej tam, tam sú aj silné prestupné väzby medzi 50, 70, 202, 205 a 208, a u 88 vynechať úsek Landererova - Wusstenrot.
Pri každých stavbách treba rátať so zdržaniami, obmedzeniami, aj pri (pre)stavbách dopravných uzlov, staníc, takže tá nezachádzka 21 by mohla byť prijateľná.
Reakcia na: ivanbuto #59:
Ak myslíš ser z Uzbeckej do Vrakunskej a trolejbus bude mať z tých dvoch pruhov ten pravý, tak žiadnu prekládku netreba, naopak, bolo by to prospešné rýchlosti v oblúku - má sa jazdiť vonkajšou stranou oblúka, nie pod drôtmi.
Reakcia na: pharel #85:
Toto by bolo velmi dobre riesenie. Ci uz pre 210, alebo ne-X X13 ? Tam to bude celkovo zaujimave sledovat ako vyriesia linky typu a-21, ci a-88.
Reakcia na: 810zssk #83:
Jop, zhustit interval na 3x do hodky by bolo fajn.
Reakcia na: Joyki #84:
Ja by som ju urobil okruznu, kedze docasna ASMN bude v mieste centra Bottova, 210 by som poslal z Karadzicky na ASMN kde boli kolajnice odtial smer Kosicka, tam doprava smer most Apollo, zas doprava smer Dostojevskeho a opat doprava k Twin City a odtial zas Karadzicka 🙂
No onedlho zatvoria ASMN na dva roky - zrejme už na jeseň, takže tá zachádzka 210 bude zbytočná.
Reakcia na: pharel #81:
Tak nech aspon zavedu tu X28 medzi Ojroveou a Moleckou... 🙂 Lebo 6ka pod most chodila celkom plna a existujuce spoje a-busov to neprevezmu cele.
Reakcia na: Melange #54:
Lebo su to mamlasi ako pises, panko z Prahy sa tu ide hrat na odbornika na problemy PB. Bezdaci pred Tescom a pentagon spolu velmi nesuvisia je to od seba dostatocne vzdialene a cuco v pentagone moc nefrci, tam maju onakvejsie dobroty. Ja som presvedceny ze keby ti dvaja hrubokrki stali aspon vo dverach do Tesca najmiesto toho tlsteho dedka s napisom SBS tak si 3 metre pred vchodom bezdaci nebudu robit piknik. Preco potom nepolihuju ozrati pred Tescom na Kamennom alebo pred inymi predajnami.
Reakcia na: 810zssk #78:
KDI by ta riadne ukamenovali za ten pruh na Razusovom 😃
Inak co sa tyka toho chybajuceho spojenia elektricky do KV/Dubradavky pocas vyluk predsednictva ER, sak z pod Mosta SNP ide dost busov smer PKO kde mozte prestupit na elinu 🙂 1 prestup neni bolestivy predsa.
Reakcia na: ivanbuto #56:
Bude ku spusteniu Petrzalky v prevadzke aspon nejake, aspon privozorne, riesenie problemu? Teda bude aspon jedna linka stat v smere do Petrzalky v uzle Namestie SNP/Kamenne nam.?

A v suvislosti s navrhovanou zastavkou pod Mandelarkom sa uvazuje aj s naslednou reorganizaciou zastavok smer Novy most?
Reakcia na: MatejBA #32:
Tak ak je ta X13 podla teba pretazena, tak na to asi existuje nejaky dovod, ze? Ak dnes ludia necestuju elektrickou, ale volia autobus tak ho asi kvoli niecomu preferuju.
Reakcia na: radoslavius #51:
L6 optimalne mohla pocas vyluk na Jesenskeho premavat v trase Dubravka/Karlova Ves - Safarikovo namestie a spat, s tym ze:
- kalifornan by bol na NLS, v useku NLS-Safko by sa jazdilo jednokolajne
- na Safku by sa zriadila docasna zastavka na Razusovom namesti na ukor jedneho jazdneho pruhu smer Eurovea, teda voz by neprechadzal cez krizovatku (neblokoval elektricky z/do Petrzalky + by sa skratila jazdna doba, takze by kratsie blokoval tu jednu kolaj)

Islo by to tam spravit velmi pekne, len by to chcelo istu davku kreativity a vole 🙂 Islo by to na ukor spojenia KV - Kamenne nam. cez Safko, ale to by taky problem nebol. Z KV je to beztak rychlejsie cez tunel. A spojenie centrum - KV by sa zasadne zlepsilo (+ uz coskoro by aj tak vznikla moznost na Safku prestupit, i ked nie na hrane, na elektricky Petrzalka - Kamenne nam. atd.).
Reakcia na: Žáržo #69:
Linka 210 vzdy zabezpecovala obsluhu uzemia a to spojenie Hl. stanice s AS. To, ze ju predlzili, je druha vec, primarne tam ide o spojenie tychto dvoch hlavnych uzlov, 21 ich nezabezpeci uplne.
Reakcia na: Žáržo #69:
Jeden mozny problem je, ze potrebujeme aby jazdili tbusy z eurofondov a uz teraz je problem pre ne najst vyuzite. Teda nahradenie trolejbusu autobusom moze tento problem este prehlbit.

Ale bezvyhradne suhlasim s tym co si napisal.
Reakcia na: ivanbuto #71:
Spojnicu Hlavnej stanice a ASMN moze robit aj X13 (alebo ju pracovne nazveme 40? :)). Tak ako dnes k ASMN zachadza 210, mohla by tam zachadzat aj X13. Teda zachovanie dnesnej trasy Hlavna stanica - Nove SND s pridanim zachadzky pred ASMN.
Reakcia na: ivanbuto #56:
Kokos tych dementov na KDI by uz mali vymenit, uz len za tie 2 odbocovacie pruhy z Vazky na Radlinskeho a aj prejazd cez Blumental 🙂
Reakcia na: Valec #70:
Uz rovno mohli pockat 10 dni a Sturovu spustit 25.6. + Petrzalku nasledne ked to bude mozne. Lebo menit linkovanie 3 krat za 20 dni je fakt uz trochu moc.
Reakcia na: Rubber38 #68:
na L6 novu naozaj nebudes potrebovat vacsie vozidlo ako K2S, mozno pocas semestra na Safku este OK supravy ale inak fakt nie,tam uz by som povedal skor luxus so supravami a nie umelo znizena kapacita
Reakcia na: Žáržo #69:
Zachovanie 210 vnímam ako potrebné pre účel spojenia dvoch staníc a lokálnu obsluhu zastávok, ktoré neobsluhuje 21. Taktiež, zdrojom cestujúcich na trase X13 je aj oblasť Olejkárskej/Pribinovej.
Ale určite by som radšej videl hustejšiu X13 a redšiu 210 vs. hustú 210 a žiadnu X13.
A linka by sa mala prečíslovať z "X" na normálne číslo.
Reakcia na: Mike #67:
Ak sa má od 25.6. uzavrieť Jesenského, tak sa to zas dotkne aj L1 a L6, takže zatiaľ mohli na Šafko presmerovať akurát L4 a ostatné nechať tak.
Nerozumiem čo by bolo zlé na spomínanom riešení nahradiť 210 presmerovanou X13. Linka X13 neplní len funkciu náhradnej dopravy za električky, ale spája aj lokality, v ktorých iná alternatíva neexistuje. (SAV - CMO (prestupujúci z Kramárov/Patrónky); CMO - Ul. 29. augusta; jednosmerne aj Hlavná stanica - Námestie SNP). Pri jej presmerovaní na autobusovú stanicu by vytvorila aj potrebné spojenie CMO s ASMN.

Navzdory tomu linka 210 nezabezpečuje žiadnu obsluhu územia. Bez problémov by ju nahradila linka 21, ktorá je na tomto úseku kapacitne naddimenzovaná.

Pri využití takejto trasy by sa X13 vyhla aj každodenným obrovským zápcham na Karadžičovej a Šancovej. Zápchy na Štefánikovej sú oproti nim nič...

Pri využití rovnakého počtu vozidiel by sa tak výrazne zlepšila a vyriešila obsluha veľkej časti mesta.

Jediným negatívom by bolo, že by pod TT na Karadžičke nejazdili trolejbusy. Je však pre tieto šotozáležitosti potrebné rušiť potrebné spojenie, kde je preukázaný jednoznačný záujem cestujúcich?

O rušení linky 1 tu nikto nehovorí...

Re: #58 Juraj76: A čo je problém zastaviť 21 na MN, Šoltéske a Karpatskej?
Reakcia na: Petto #65:
Ideál by hlavne (okrem L2, a L1 do otvorenia Petržalky) bol v čo najväčšej miere (jak to početnosť zvyšného vozoparku dovolí) nevypravovať 40 ročné kraksne na linky len preto, aby sme na tých kratších/špičkových umelo ubrali kapacitu (i komfort), "aby sa náhodou niektorým cestujúcim necestovalo lepšie," a "aby sme si mali čo fotiť" ?
Reakcia na: Juraj76 #66:
Ak sa má od soboty, 25.6. uzavrieť Jesenského, tak už predtým by mala byť obnovená premávka na Štúrovej. Navyše otvorenie Petržalky pôjde asi zároveň s prázdninovými cp, ktoré by sa menili tak či tak.
Nebolo by lepšie CP meniť až od začiatku júla, keď je predpoklad otvorenia trate do Petržalky? Veď vtedy sa budú opäť meniť trasy liniek (aspoň niektorých). Nebolo by lepšie urobiť to naraz? Alebo tie 2 týždne sú veľa?
Reakcia na: Rubber38 #64:
Ideal by bol odzajtra to co pisem dole , dalej L1,L2,L6 s K2S a T6 na L5,L7 (poobedna L7 aj s K2S) ale nebude ☠ vid dojazdy z rannej spicky L6 smer Jurak ?
Reakcia na: Petto #61:
Kačice na rannej sedmičke až z Komisárok si fakt neprosím, ďakujem ?
Reakcia na: david1 #60:
To je pravda, ale bude to asi len časť. Skrátením linky 6 bude na ňu treba menej vozidiel, čo zas je nedostatočný počet pre linku 9! Takže časť električiek bude na linke 9 jazdiť celý deň. Len je otázka, či to nebudú opäť len Kačice, čo by bolo ďalšie zhoršenie kapacity na linke 9! A ináč, zdá sa podľa CP linky 9, že opäť bude z Juráku jazdiť električka na linke 9 celý deň, ale bude končiť o 2 hodiny skôr.
Samozrejme, pre riešenie dopravnej situácie PB a Vrakune je nutné to tam vybúrať. Buď musí ísť preč Seat a OMV + ďalšie domčeky, alebo to celé skúsiť napojiť ešte nejako celkom ináč, či už nejako popri Malom Dunaji na Podunajskú (Regio by uvítali), alebo azda nejako krížom cez Priekopnícku a Geologickú.
Reakcia na: david1 #60:
no K2S zase tolko nemame aby bolo 5ks na L1, 8ks na L2, 6ks na L6, tusim 9 na L7 a celodenky cca 8 na L9 (okrem tych z 6ks L6) co je 36 ks a mame max denne 30ks vonku.
No taka 3/8 s 17ks 29T/30T , L4 s 18 a L9 s 14 by dala 49ks jak nic ?
Reakcia na: Petto #37:
Podľa CP L6 to vyzerá že hej. Po rannej špičke sa vracajú do JD.
Reakcia na: Valec #43:
Ad. Vrakunská x Komárovská, kde tam buspruh? Ešte pri stavbe Dolce Vita bola šanca urobiť súvislý buspruh až po Komárovskú, to je už ale pasé. Pokiaľ viem, tbusy od zastávky po križovatku v prípade zápchy jazdia v pravom pruhu a potom sa zaraďujú... ale možno je nejaké riešenie, ako to vyznačiť (?).

Ad. Popradská po pumpu, úplný súhlas, je to aj jeden z podnetov, ktoré mesto dostalo v rámci občianskeho rozpočtu. Je snaha to riešiť, pravdepodobne vznikne projekt, vrátane stavebných úprav.

Taktiež sa uvažuje o zmene v križ. Vrakunská x Uzbecká, dva pruhy doľava, z toho jeden bus, s prekládkou trolejového vedenia a s dynamickou preferenciou tbus.
Ja cestujem 210 pravidelne a nemám pocit, že by chodievala prázdna. A to ani v predĺženom úseku Autobusová stanica- Nové SND. Ale je pravda, že je to v čase špičiek. Mimo špičiek neviem. Ale táto linka bola skôr ako X13 a vtedy nevadil súbeh s linkou 21? Navyše X13 nejde na stanicu a 21 nestojí na všetkých zastávkach 210, aj keď napr. na Krížnej by bol možný prestup na 78. Navyše, nemá linka X13 to X ako znamenie toho, že ide o náhradnú linku? Nemala by sa potom prečíslovať, ak by mala zostať?
Reakcia na: pharel #45:
Lenže reálne a využitie linky X13 ukázalo jej pomerne veľký potenciál a záujem cestujúcich, pričom poskytla aj nové spojenia, ktoré neboli, a ani teraz nebudú obslúžené MHD. Bolo by veľmi zaujímavé vidieť celodenný dopravný prieskum z jednotlivých zastávok.
Zrušenie linky v čase, keď nie je splnený ani základný predpoklad (obsluha uzla Nám. SNP električkami) je veľmi zlé rozhodnutie.
Reakcia na: pharel #45:
Áno, je snaha zriadiť túto provizórnu zastávku, avšak s daným riešením (zatiaľ) nesúhlasí KDI.
Reakcia na: x8x@post.sk #41:
Kompetencia hrubokrkých končí pri vchode do Treska, problémy s Pentagonom boli dávno predtým, než tam nejaké Tresko vôbec vzniklo a keď nebudeš parkovať kúsok za čiarou, nebude si ťa mestapo fotiť.
Reakcia na: x8x@post.sk #41:
Neviem, prečo ti mamľasi dávajú mínuská (asi preto, že sú mamľasi), ale máš úplnú pravdu. A inak taká pikoška: Podunajské Biskupice majú pridelených 1 – 2 mestských policajtov. Pri počte obyvateľov skoro 22 tisíc je to jeden mestský policajt na 10, resp. 20 tisíc obyvateľov. Potom sa nečudujme, že to tam vyzerá ako v gete. Je to taká diera, že tam už ani nikto za starostu nechce kandidovať – naposledy boli len dvaja kandidáti, tromfla nás len Záhorská Bystrica, kde bol jeden.
Reakcia na: Valec #49:
Znie to pekne, uz len otazka, ci sa toho dozijeme 😉
Reakcia na: radoslavius #51:
sorry zabudol som dopisat...alebo sa 8ka otoci postova-kamenne a cez americke sa vrati na blumental a odtial po povodnej do Ruzinova?
neviete nahodou ci pocas uzavretia jesenskeho a mostovej od 25.6 do 27.7 a od 21.8 do 16.11 neuvazuje DP zriadit kalifornana za zastavkou most SNP aspon pre 6ku pre ludi smer KV a Dubravka?cez uzavierku a este pred spustenim Petrzalky sa 1ka vrati opat na okruh tunel nabrezie?4ka sa bude vracat cez tunel do Dubravky a co 8ka ked sa otvori Petrzalka 3ka bude jazdit tam a 8ka kde sa bude tocit v meste...postova-kamenne a od kameneho bude mat subeznu trasu z 9kou do Ruzinova?
Reakcia na: pharel #45:
To ze bolo jasne ze sa to stane neznamena ze to je spravne. Ak vytvoris atraktivnu linku a potom ju ludom zrusis s menej vhodnou nahradou, tak logicky budu pindat.
Reakcia na: piggee #48:
Ale ja hovorím o úpravách na úseku od križovatky s Hradskou po zastávku Komárovská. Tam je strata času najväčšia.... v križovatke s Podunajskou už naozaj netreba nič, nanajvýš to vyznačiť ako BUS pruh, aby mal bus prednosť pri preraďovaní sa do priebežného pruhu.

Popoludnie zas netreba riešiť na úseku od cintorína (resp. od železničného nadjazdu), ale práve od cca Ondrejovovej poň.

Bez ohľadu na to, či ET z Dolných Honov pôjde cez Vlčie hrdlo alebo aj cez Gagarinku, myslím, že táto časť Ružinova je (a ešte len bude) dosť silný zdroj ciest na to, aby električka jazdila aj tu až po cintorín, kde má byť P+R (ďalej by mohol byť problém, nie neriešiteľný, s miestom a mostom).
Reakcia na: Valec #43:
Na tomto useku ziadne upravy robit netreba, pretoze kazdy jeden trolejbus prejde od zastavky rovno dopredu az na krizovatku (resp. tiez by sa iba legalizoval sucasny stav a nic by to nezmenilo).
A tie zapchy su jasny dovod tohoto lieviku, pretoze 3 smery idu do jedneho. Ak by mala vrakunska od komarovkej a popradska 2 pruhy (bolo by rychlejsie radenie na tebou spominanej krizovatke a taktiez by to nezostalo stat, ked co i len jedno auto chce odbocit na borekovu), tak by bola priepustnost daleko vyssia a nebolo by to tam take problematicke, ale tie uz nemas kam dobudovat.

popoludnie sa celkom da vyriesit tebou spominanym riesenim (aj ked to v podstate riesi iba posledne metre, vacsinu zapchy si tam aj tak postoji) a s rozsirovanim by nemal byt problem (na ukor stredoveho pasu a posunutim komunikacie k cintorinu. Otazny je iba most cez maly dunaj)

208? Vsak skor sa uvazovalo, ze ju potiahnu cez slovnaft, ale aj tak vrakuna+podunajske biskupice = cca. 50 tis. ludi bez regia.
Reakcia na: Rubber38 #31:
Pozerám, že nepochopenie irónie hyperbolou je tu veľmi rozšírené.
Reakcia na: pharel #45:
Len skoda, ze na taketo flexibilne riesenia nemame v DPB ci na magistrate nikoho, kto by nad tym rozmyslal.
Nechapem, ze ste tu vsetci taki zroneni zo zrusenia X13, vzdy sme vedeli, ze je to iba nahrada za nefungujucu trat na Hl.stanicu a potom za nefungujucu trat na Sturovej. Kedze uz je vsetko hotove, bolo jasne, ze sa to stane.
Co sa tyka tej vzdialenosti medzi Postovou/Marianskou a Safkom...ja som tu uz viackrat vravel, ze by sa dala urobit provizorna zastavka pri lekarni na vyusteni Laurinskej, 1 suprava alebo 1 30T sa tam pekne zmesti od zbiehaciej vyhybky az po prechod pre chodcov (povolene zastavovanie iba 1 elektricky), tam by mohli odstranit plot, urobit na ceste zlte oznacenie zastavky, dat tam prenosny oznacnik, znacku a bolo by, nemuselo by sa dlhe mesiace cakat kym sa spravi tender na vybudovanie tej zastavky.
Reakcia na: ufo #19:
A ako by sa X-13 potom vracala? X-13 by musela z 29. augusta ísť doľava a spraviť kolečko okolo ZOB. A 21 naozaj jazdí z Hbf.?
Reakcia na: piggee #23:
Nesúhlas k 2:
Zápchy nevznikajú v tomto lieviku. Problematické miesta sú:
- ráno križovatka Vrakunská x Podunajská x Komárovská, kde sa zlievajú tri smery do jedného, čo všetky smery spomaľuje a na Vrakunskej sa tvorí zápcha po Hradskú. Na tomto úseku treba spraviť bus pruh (stačia malé stavebné úpravy) a ranné meškania sa výrazne znížia.
- popoludní vznikajú zápchy na pripojeniach z diaľnice a z Mierovej. Tu pomôže buď BUS pruh (netuším, či by sa na šírku cesty zmestilo 5 pruhov miesto súčasných 4), alebo nič. ? Zároveň stačí spraviť tak 40 metrový predraďovací pruh na križovatke s Popradskou s predsignálom pre MHD, čím by sa legalizoval dnešný stav, kedy sa tam trolejbus natlačí do križovatky resp. tesne pred ňu (i keď väčšina vodičov ho pustí, takže sa tlačiť nemusí).

Každopádne súhlasím s názorom, že pri kapacite 2250 os/h + čiastočne L208 + L75 + Regio má tento smer potenciál na električku.
Reakcia na: MatejBA #21:
Ešte tam daj 93 na Zochovu.. aj tá ide zo stanice okolo historického centra.
Reakcia na: Melange #40:
A pritm by stacilo keby si to prasive TESCO zamestnalo dvoch hrubokrkych co by si tam dali kazdu hodku obchodzku a verbez odtial vyhnalo ale asi im je prednejsich tych par drobnych co tam ta smotanka necha za cuco ako to ze je to u mna uz asi najhorsi hypermarket v okoli. Ako moze niekomu kto investuje take prachy do prevadzky byt uplne jedno ako to tam vyzera? A starostka zas riesi svoje ksefty namiesto vydania VZN o zakaze konzumacie alkohol. napojov na verejnych priestranstvach a mestsky opicajti ma radsej budu fotit pred postou ako parkujem kusok za ciarou.
Reakcia na: Error 0x007 #39:
Ja zase netvrdím, že to je nejaký slum, kde ťa zastrelia, ak na niekoho omylom pozrieť. Ale inak to geto je celkom priliehavý prívlastok. 😉
Reakcia na: Melange #38:
Ja som aj ako 10-rocny tam chodil obcas na navstevy, aj vecer, a este sa mi vobec nic nestalo (ani sa na mna nikto krivo nepozrel)...
A kto mi neverí môjmu ľahko prehnanému opisu PB/Vrakune, nech sa ide pozrieť na Dudvážsku k OD Hron alebo oproti k zdravotnému stredisku. Problém asociálov sa tam rieši postupne, najprv zmizla stará trafika pred Hronom a teraz aj lavička v prístrešku. Inak, chodím odtiaľ a tam takmer denne, ale v živote som tam nestretol revízora. Asi sa tam boja chodiť (nečudujem sa im). Pritom čiernych pasažierov, čo sa prevážajú medzi Dudvážskou a Toryskou, by tam pochytali mnoho...
Viete niekto ci budu prejazdy krpatych K2S zase na L9 v sedle ?
Reakcia na: Melange #25:
Tak rychlo sa treba ozvat DPB, aby zastavil akukolvek prevadzku MHD v tom ghette. Vsak inde sa nevypravuju spoje, a hentam budeme vozit bezdakov a narkomanov?
Milí kolegovia, mrzí ma, že neviete odhaliť sarkazmus. Bohužiaľ, ja som (zatiaľ) Biskupičan, takže viem, o čom hovorím. Samozrejme, investície do Biskupíc a Vrakune by som uvítal, rovnako tak aj električku, ale bohužiaľ realita ostatných rokov je iná. Okrem neustáleho zahusťovania sa akékoľvek investície týmto MČ vyhýbajú oblúkom...
Reakcia na: S499.1023 #18:
Zentraler Omnibusbahnhof? ? Alebo co to ma byt?
Reakcia na: Melange #25:
Pozeram, ze tam navstevujes iba Pentagon a davas si tam vzdy minimalne dvojitu davku..
Reakcia na: 810zssk #27:
Semafory po ceste, pripadne hustejsia doprava na Stefanikovej a mas to rovnako/dlhsie. Vyhoda elektricky je, ze obchadza prave zapchy. A stale plati, ze kapacita je niekde inde, ak porovnas Skoda 30T a Iveco Urbanway/SOR 10.5 (a dalsi bod - vacsina ludi tych 36% navyse rado obetuje, ak nebude musiet cakat 10-12-15 minut kvoli tomu, ze sa nezmesti do autobusu)
Reakcia na: Melange #25:
"Nechodím tam na návštevy ja, takže tam určite nikto nebýva."

"A nikto teda určite nebýva ani v tých 20 obciach za PD/Rovinkou."

"Samozrejme, samotné okolie Prievozskej ulice a Nivy sú samozrejme tiež irelevantným územím. Poďme sa vlastne baviť iba a len o narkomanoch v Pentagone, kito iný mieste komunikácie nevyužíva."

"Vlastne je to tak strašné, že tam ani nezastavujú na zastávkach, ani na Čiližskej."

Zatiaľ najsilnejší autizmus, aký som si tu dnes prečítal, gratulujem ❤
Reakcia na: Ámos #29:
Oh prosím, prečítaj si v tej všeobecnej diskusii, čo všetko ti na to ľudia (vrátane mňa) odpísali, a nevyťahuj tu veci mimo kontextu
Reakcia na: 810zssk #27:
36% sa ti teraz zda uzasnych. Pri debate o jednolinkovom variante elin, boli 4 minuty zanedbatelne...
Reakcia na: MatejBA #21:
Nezabúdaj, že niektoré zastávky sú jednosmerné, takže to nie je celkom tak. Veď v smere na juh nie je žiadna zastávka od Poštovej resp. Mariánskej až po Šafko (kým nepostavia zastávku pod Manderlákom; mimochodom, kedy chcú začať?). Osobne som X13 využíval práve v tom smere, teda praktický nástup na Nám. SNP a výstup na 29. aug., odkiaľ sa už dá ísť rôznymi spojmi. Navyše, šliapať 500 do kopca tiež nie je úplne žiaduce.
Reakcia na: MatejBA #26:
Od 36% kratsia jazdna doba sa ti nezda ako dost dobry dovod?
Reakcia na: ufo #22:
Tak mi potom povedz, naco mat X13 a L1? 7 minut (+ zapchy) na X13 a 11 minut s L1, pricom elektrickou budes mat omnoho vacsiu kapacitu a nebude sa ti stavat, ze vozidlo nepoberie vsetko.
Reakcia na: piggee #23:
"Je to najakutnejsia cast mesta, takze je to jednoznacne logicky najpotrebnejsie miesto, kam potiahnut elektrickove spojenie."
Zabudni. Podunajské Biskupice a Vrakuňa sú od macochy. Tam už chodia iba narkomani a bezďáci a tí si žiadnu električku nezaslúžia. Nanajvýš tak zastávky na znamenie. Alebo ešte lepšie, zastávky, kde vodič len pribrzdí a kto nestihne naskočiť dnu, má smolu. Najbezpečnejšie je tade len rýchlo prefrčať, aby od miestnej spodiny nedostal nejakú žltačku alebo nebodaj lepru.
Reakcia na: ufo #19:
A keby moc chceli, X13 moze byt nasadzovana troflami a smerom na hlst jazdit cez zastavku Rajska ?

Mne sa ten napad paci, lebo je fakt, ze tych co idu z HLST a ASMN do centra bude tak rovnako, ako tych, co sa prepravuju medzi dvoma stanicami. Aj vlk syty aj ovca cela.
Reakcia na: Petto #14:
Buspruh ti to nevyriesi, pretoze mas par miest, ktore su problematicke a nijakym sposobom ich tam nedostanes.
Sa pozri kolko vystupnych miest ma Vrakuna s Podunajskymi Biskupicami:
1) Stara Vrakuna - 1 pruh (BUSPRUH nehrozi)
2)Vrakunska/Popradska - to je presne ten lievik, kde je 1 pruh (BUSPRUH nehrozi) - zvysok je uz menej problematicky, ale ak by sa dal do toho useku buspruh, tak by sa spomalil vystup z Popradskej
3) z Kazanskej odbocka na Ul. Svvornosti - mozna realizacia buspruhu iba v jednom smere
4) Kazanska rovno na Slovnaft - 1 pruh (BUSPRUH nehrozi) - toto je jedina moznost, kde sa da komunikacia rozsirovat, ale asi sa zhodneme, ze radsej tuto moznost vyuzit na elektricku, ako iba o cestnu komunikaciu.

Nehovoriac o tom, ze na tieto 4 cesty sa pripajaju vsetci CPcka od madarov. Je to najakutnejsia cast mesta, takze je to jednoznacne logicky najpotrebnejsie miesto, kam potiahnut elektrickove spojenie. Karadickodostoj sa v podstate prepravis bez nejakeho zdrzania aj inymi formami dopravy.
Reakcia na: MatejBA #20:
A kto tu písal o rušení 1??? Ja som písal o rušení 210.
Reakcia na: MatejBA #20:
A este ze nekecam do vetra - http://i.imgur.com/S3ZjLRe.png - tu mas zastavky L1 a L210 po otvoreni trate do Petrzalky. Kde nemas obsluhu centra mesta do 500 metrov?
Reakcia na: ufo #19:
Takze zrusime celu linkui 1 aj po otvoreni petrzalky a nechame X13 - tak si to predstavujes?

Nam. SNP a Safarikovo nam. obsluzia zapadnu cast "stareho mesta", 210 vychodnu. Treba viac?
Reakcia na: S499.1023 #18:
Zastávka Ul. 29.augusta -ASMN v cp linky 206 je 2 minúty. Takže je 11 minút taký dramatický rozdiel oproti 10 minútam linky 210? Radšej zrušíme využívanejšiu linku X13 a zachováme prazdnu 210, ktorej trasa je v súbehu s L21?
Nepomohla by cestujúcim a turistom z hl.st aj ASMN viac X13 jazdiaca cez centrum ako 210, keď spojenie hl.st s ASMN zostane zachované s jazdnou dobou dlhšou o 1 minútu?
Reakcia na: ufo #17:
Ulica 29. augusta naozaj NIE JE ZOB.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Cp X13 je verejne prístupný, čo tak doň pozrieť? Hl.st. - Ul. 29.augusta je 9 minút, cez tú jednu križovatku to nebude trvať 7-8 minút...
Reakcia na: ufo #7:
Ako že by som mal jazdiť od Hbf. na ZOB nejakých 16 - 17 minút miesto desiatich? To je šotodôvod?
Reakcia na: Petto #14:
Lebo dopyt, lebo zapchy...
Reakcia na: Solider #13:
Zas ta Prievozskogagarinka,ktora sa da riesit BUSPRUHOM s tbusmi takmer v celej dlzke?
Prievozska by preco mala prednost pred Karadzickodostojom ?
Reakcia na: Petto #11:
Kým by do lokality prišla električka, tak dávno bude celá oblasť zastavaná, osídlená a bude tam kapacitný problém s dopravnou obslužnosťou. Mlynská dolina bude, ak sa Nesrovnalovci zobudia, ešte v tomto programovom období, ale stále je možnosť čerpať prostriedky na iné trate a toto by mohla byť jedna z nich. Je to lacnejšie riešenie, ktoré je rovnako ekologické. Takisto je menej náročné na projektovú prípravu. Ak si porovnáme celé obdobie prípravy až po odovzdanie diela do užívania, pri električke to je 10 rokov, pri trolejbusoch max. 3 roky. Navyše, pri električkách sú oveľa dôležitejšie úseky, ako napríklad Prievozská radiála alebo Štefánikova, ktoré sú rovnako ohrozené politickou neschopnosťou a nekompetentnosťou.
Reakcia na: Petto #10:
Dôvod bol nižšie - 210 je menej využívaná ako X13. Ďalej si môžeš dať súbeh 210 a 21, rýchla obsluha najužšieho centra.
Reakcia na: Solider #9:
Eurovey uz len "treba" trolejbus,ktory kapacitne nic neriesi. Ked sa dana oblast cela osidli a zastavia tak AMEN. Dostojom a Karadzickou ma ist jednoznacne elektricka ako spojnica Safka a Kriznej s TrMy. Trolejbus potrebujeme primarne v Mlynskej doline a nie dajaka "Eurovea" - to uz potom nech to potiahnu rovno k Safku,ked uz chceme silou mocou tbus v Eurovey1 ?
Reakcia na: ufo #7:
A dovod ?
Reakcia na: 810zssk #8:
Tu sa skôr otvára otázka, ako problém riešiť koncepčne do budúcnosti. V tomto zmysle sa domnievam, že by stálo za to prehodnotiť zatrolejovanie k Olejkárskej a zatrolejovať celú oblasť Eurovey až k Eurovei 2 a prepojiť to Lazaretskou ulicou (podľa ŮPN-Z) s centrom mesta a samozrejme s Mlynskými nivami po Dostojevského rade a Karadžičovej ulici.
Reakcia na: ufo #4:
To by bolo rozumne, ale nerealizovatelne lebo "subeh s elektrickou" a nadradenost sotoucelov atraktivnosti dopravy 🙂
Reakcia na: Petto #6:
Veď X13 môže končiť pri ASMN namiesto Eurovei.
Reakcia na: ufo #4:
nehrozi ... 210 ostane ako spojnica HS / AS urcite
Reakcia na: Rubber38 #2:
Radsej ako pridavat na papieri inde by som privital, aby sa konecne po zruseni x13 zacali vypravovat vsetky poradia vsetkych liniek..
Čo tak zrušiť narozdiel od X13 menej obsadenú linku 210?
Asi by to v DPB a hlavne tu veľa ľudí nerozdýchalo.?
Reakcia na: Rubber38 #2:
a to uz ide leto kedy bude zase L50 s 10min int. v PD ☠
Keď sa teraz ušetria vzkm a vozy z X13, mohol by sa obnoviťdo pôvodného stavu nedávno skresaný rozsah prevádzky L50, poobede je to tam často fakt na nevydržanie ?
to bude hejtov za zrusenu X13 ?