Obnovenie premávky električiek cez Šafárikovo nám. (od 15.6.2016)

Linky 1 a 4 budú presmerované, linka 6 rozdelená na dve a linka X13 zrušená.

V súvislosti s postupným odovzdávaním novej električkovej trate do prevádzky bude už od stredy 15. júna 2016 obnovená premávka električiek po Vajanského nábreží a cez Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Električkové linky 1 4 6 a autobusová linka X13 budú zmenené nasledovne:

  • Linka 1 bude premávať s trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP a ďalej okruhom cez Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Na zmenenej trase zastaví na zastávkach Jesenského, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie.
  • Linka 4 bude v smere na Zlaté piesky premávať cez Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu, pričom namiesto zastávky Jesenského v tomto smere obslúži zastávku Šafárikovo námestie.
  • Linka 6 bude skrátená do trasy Karlova Ves - nábrežie - okruh Šafárikovo nám. - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra. Zvyšnú časť nahradí linka 7. Premávka bude zabezpečovaná v čase prepravných špičiek a podvečer.
  • Linka 7 bude premávať s trasou ŽST Vinohrady - Račianska - Radlinského - Blumentál a ďalej okruhom Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná. Premávka bude zabezpečená počas prepravných špičiek, ráno vybranými spojmi až z Rače.
  • Linka X13 bude zrušená, náhradou bude presmerovaná linka 1 a v minulom roku predĺžená linka 210 k Novému SND.

Ďalšie zmeny trasovania električkových liniek sa očakávajú začiatkom júla, keď bude otvorená električková trať cez Starý most.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #204:
Veď to ja viem , len je to nereálne.
Reakcia na: david1 #203:
Vsak prave obnovenie tohto modelu som navrhoval ?
Reakcia na: MatejBA #202:
L50 mala zmysel , keď chodila obojsmerne zo Šafka cez Starý most a prebrala funkciu ex.krátkej L99.
Reakcia na: david1 #200:
"nejakou na to určenou linkou" - mas na mysli L50, ktora bola tak zriadena? ?
Reakcia na: david1 #200:
No, opacny model by mal iste vyhody (napr. by nebolo nutne k Auparku prevadzkovat linku pred 7:00 a po 21:30, kedy to tam dnes vozi vzduch + by sa lahsie riesil vecer kedy L50 z Auparku vozi baliky, ale dalej je poloprazdna). Z marketingoveho hladiska by to vsak podla mna prilis nefungovalo.

Zial sa blbym naprojektovanim Stareho mosta + trate zahodila moznost riesit pripojnu linku od elektricky k Auparku.
Reakcia na: 810zssk #199:
Ja by som skôr Aupark pred vchodové dvere obsluhoval "nejakou na to určenou linkou"
L50 by sa určite viac hodila obojsmerne pod most SNP.
?
Reakcia na: ceres #198:
Nie je, vobec. Presmerovanie 50 po nabrezi predpoklada zrusenie jej premavky k Auparku.

Spravne riesenie by bolo opacne, presmerovat ju obojsmerne cez Stary most a obsluhu nabrezia riesit nejakou na to urcenou linkou.
Reakcia na: ivanbuto #157:
Odhliadnuc od nedopravných dôvodov uvedených nižšie veru neviem. Ja by som ho nerušil.
Neviem, či je prúd z centra smerom na Štefánikovu dostatočne silný na to, aby to odôvodnilo náklady na výstavbu trate. Ale súčasné spojenia "naprieč" centrom, hlavne v severojužnom smere, nie sú nič moc, pokiaľ človek nechce alebo nemôže ísť pešo. Kostrbaté prestupy Rajská/Mariánska/Kamenné námestie/Nám SNP/Jesenského či Hodžovo nám/Poštová (tam sa ale asi nič lepšie vymyslieť nedá) tomu tiež veľmi nepomáhajú.
Myslím, že trolejbus cez Námestie SNP, najlepšie asi pokračujúc po Štefánikovej, s rozumným prestupným terminálom na Kamennom/SNP, by núdzou o cestujúcich netrpel.
50 po nábreží by bola fajn. Na tom môžu tratiť len prestupujúci na Moste Apollo, aj to len jednosmerne. Zjazd do Auparku z Panónskej je pre autobusy prejazdný bez problémov?
Reakcia na: Solider #195:
Na SNP je v pláne /roky/ rekonštrukcia v štýle vrchnej časti, aby s neho naozaj bolo námestie a nie prejazdná slepá ulica. Popri tom by sa mohla urobiť trolejbusová stopa. Pre L205,202 by sa zišiel zatrolejovať okruh okolo MY zo spoločnou zastávkou s električkami na Kamennom nám.
Reakcia na: 810zssk #192:
Alebo poslat 202 cez Ul. 29. augusta niekde na Hodzovo, aby zostalo kvalitne spojenie Kollarovo - Spitalska (socialna poistovna) - AS MN - vychod...
Reakcia na: 810zssk #192:
Zatrolejovanie Námestia SNP je podľa mňa dobrý nápad. Nie je to ani nákladné a pritom to dokáže celkom dosť pomôcť dopravnej obslužnosti centra mesta.
Reakcia na: kecho #193:
Z Petržalky by malo byť výhodnejšie namiesto 83/84/93 na Hodžovo a potom do centra použiť 1/3 z Bosákovej.
Výhodou 205 voči 206 na Dunajskej je atraktívnejší interval. 20 minút v sedle a 30 cez víkend, to tade ani jazdiť nemusí ? Zatrolejovať a poslať tade linku 42 (alias spojenie 208 a 212) by bolo najzaujímavejšie.
Reakcia na: tr3mp #191:
Síce je to pravda, na jednom hodžovom z 83/84 "cez cestu", z druhej strany z Tbusov na druhom hodžovom je podstatne blbší prechod cez priechody, ale zas z Engerau liniek pri Pionierskom paláci na hrane, a aj z Tbusov na hrane zo smerov asmn/zimák...
Plus by sa dráty možno dali využiť pri výlukách/búračkách na Štefánikovej aspoň na otočenie Tbusov...
Alebo teda kardio 206 prehnať cez Dunajskú a do kopca namiesto Špitálskej/Kollárka...
Reakcia na: tr3mp #179:
A co take riesenie, ze by sa 212 (po zmene linkovania, t.j. v trase Vojenska nemocnica - Cinter Vrakuna) presmerovala cez Namestie SNP? Akurat teda by to slo len v pripade ak by sa to zadratovalo. S tym ze po spojke Kollarko - 29. augusta by sa presmerovala 208 (Sulekova - Ruzova dolina).

Jedina nevyhoda je v tom, ze by sa pomerne zasadne skomplikovalo spojenie medzi Americkym namestim + Justicakom a Prievozskou (neexistuje tam ziadna alternativa).
Reakcia na: kecho #189:
Aj toto ma napadlo (ani netreba drôtovať, to už je jedno, či sa pôjde na agregát len cez centrum, alebo až sem). Lenže táto trasa by neposkytovala prestup na hrane z liniek 83, 84, 206 a 212.
Reakcia na: tr3mp #179:
A čo tak jednosmerne zatrolejovať 250 metrov na Spojnej a pri nám. Slobody nech sa napojí na dráty 203-ky?
teda okruh (zastávky) Suché mýto-Hodžovo-(môže/nemusí byť nová zast. na Spojnej)-nám.Slobody-Hožovo-Suché mýto...
Reakcia na: tr3mp #187:
To by bol nárast vozokm. Stále nie sme v stave, že by mesto bolo ochotné a schopné zaplatiť nejaký citeľný nárast vozokm.
Reakcia na: Mike #180:
Prípadne predĺženie 205 na hl. st.?
Reakcia na: Petto #184:
Ja už som išiel trasu ASMN - Krížna 21-kou aj 14 minút. Spravil som chybu, že som sa vtedy nepozrel, či je zápcha, išiel by som inak pešo.

Toto je inak ďalšia výhoda trasy cez Nám. SNP, ktorá nie je prejazdná pre IAD a teda tam nie sú zápchy. A zriadenie bus pruhu na Štefánikovej je reálnejšie ako na Karadžičovej, keďže v prvom prípade je väčšia intenzita MHD.