Obnovenie premávky električiek cez Šafárikovo nám. (od 15.6.2016)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Linky 1 a 4 budú presmerované, linka 6 rozdelená na dve a linka X13 zrušená.

V súvislosti s postupným odovzdávaním novej električkovej trate do prevádzky bude už od stredy 15. júna 2016 obnovená premávka električiek po Vajanského nábreží a cez Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Električkové linky 1 4 6 a autobusová linka X13 budú zmenené nasledovne:

  • Linka 1 bude premávať s trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP a ďalej okruhom cez Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Na zmenenej trase zastaví na zastávkach Jesenského, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie.
  • Linka 4 bude v smere na Zlaté piesky premávať cez Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu, pričom namiesto zastávky Jesenského v tomto smere obslúži zastávku Šafárikovo námestie.
  • Linka 6 bude skrátená do trasy Karlova Ves - nábrežie - okruh Šafárikovo nám. - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra. Zvyšnú časť nahradí linka 7. Premávka bude zabezpečovaná v čase prepravných špičiek a podvečer.
  • Linka 7 bude premávať s trasou ŽST Vinohrady - Račianska - Radlinského - Blumentál a ďalej okruhom Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná. Premávka bude zabezpečená počas prepravných špičiek, ráno vybranými spojmi až z Rače.
  • Linka X13 bude zrušená, náhradou bude presmerovaná linka 1 a v minulom roku predĺžená linka 210 k Novému SND.

Ďalšie zmeny trasovania električkových liniek sa očakávajú začiatkom júla, keď bude otvorená električková trať cez Starý most.


13.6.2016
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

david119.6.2016 13:46 #205 Re:
Reakcia na #204 od 810zssk:
Veď to ja viem , len je to nereálne.
810zssk19.6.2016 12:02 #204 Re:
Reakcia na #203 od david1:
Vsak prave obnovenie tohto modelu som navrhoval ?
david119.6.2016 11:08 #203 Re:
Reakcia na #202 od MatejBA:
L50 mala zmysel , keď chodila obojsmerne zo Šafka cez Starý most a prebrala funkciu ex.krátkej L99.
MatejBA19.6.2016 9:51  +1#202 Re:
Reakcia na #200 od david1:
"nejakou na to určenou linkou" - mas na mysli L50, ktora bola tak zriadena? ?
810zssk19.6.2016 1:42 #201 Re:
Reakcia na #200 od david1:
No, opacny model by mal iste vyhody (napr. by nebolo nutne k Auparku prevadzkovat linku pred 7:00 a po 21:30, kedy to tam dnes vozi vzduch + by sa lahsie riesil vecer kedy L50 z Auparku vozi baliky, ale dalej je poloprazdna). Z marketingoveho hladiska by to vsak podla mna prilis nefungovalo.

Zial sa blbym naprojektovanim Stareho mosta + trate zahodila moznost riesit pripojnu linku od elektricky k Auparku.
david118.6.2016 21:26  +1#200 Re:
Reakcia na #199 od 810zssk:
Ja by som skôr Aupark pred vchodové dvere obsluhoval "nejakou na to určenou linkou"
L50 by sa určite viac hodila obojsmerne pod most SNP.
?
810zssk18.6.2016 19:09 #199 Re:
Reakcia na #198 od ceres:
Nie je, vobec. Presmerovanie 50 po nabrezi predpoklada zrusenie jej premavky k Auparku.

Spravne riesenie by bolo opacne, presmerovat ju obojsmerne cez Stary most a obsluhu nabrezia riesit nejakou na to urcenou linkou.
ceres18.6.2016 18:05 #198 Re:
Reakcia na #157 od ivanbuto:
Odhliadnuc od nedopravných dôvodov uvedených nižšie veru neviem. Ja by som ho nerušil.
Neviem, či je prúd z centra smerom na Štefánikovu dostatočne silný na to, aby to odôvodnilo náklady na výstavbu trate. Ale súčasné spojenia "naprieč" centrom, hlavne v severojužnom smere, nie sú nič moc, pokiaľ človek nechce alebo nemôže ísť pešo. Kostrbaté prestupy Rajská/Mariánska/Kamenné námestie/Nám SNP/Jesenského či Hodžovo nám/Poštová (tam sa ale asi nič lepšie vymyslieť nedá) tomu tiež veľmi nepomáhajú.
Myslím, že trolejbus cez Námestie SNP, najlepšie asi pokračujúc po Štefánikovej, s rozumným prestupným terminálom na Kamennom/SNP, by núdzou o cestujúcich netrpel.
50 po nábreží by bola fajn. Na tom môžu tratiť len prestupujúci na Moste Apollo, aj to len jednosmerne. Zjazd do Auparku z Panónskej je pre autobusy prejazdný bez problémov?
david118.6.2016 16:32 #197 Re:
Reakcia na #195 od Solider:
Na SNP je v pláne /roky/ rekonštrukcia v štýle vrchnej časti, aby s neho naozaj bolo námestie a nie prejazdná slepá ulica. Popri tom by sa mohla urobiť trolejbusová stopa. Pre L205,202 by sa zišiel zatrolejovať okruh okolo MY zo spoločnou zastávkou s električkami na Kamennom nám.
Error 0x00718.6.2016 13:38  +1#196 Re:
Reakcia na #192 od 810zssk:
Alebo poslat 202 cez Ul. 29. augusta niekde na Hodzovo, aby zostalo kvalitne spojenie Kollarovo - Spitalska (socialna poistovna) - AS MN - vychod...
Solider18.6.2016 2:06  +4#195 Re:
Reakcia na #192 od 810zssk:
Zatrolejovanie Námestia SNP je podľa mňa dobrý nápad. Nie je to ani nákladné a pritom to dokáže celkom dosť pomôcť dopravnej obslužnosti centra mesta.
tr3mp17.6.2016 15:23 #194 Re:
Reakcia na #193 od kecho:
Z Petržalky by malo byť výhodnejšie namiesto 83/84/93 na Hodžovo a potom do centra použiť 1/3 z Bosákovej.
Výhodou 205 voči 206 na Dunajskej je atraktívnejší interval. 20 minút v sedle a 30 cez víkend, to tade ani jazdiť nemusí ? Zatrolejovať a poslať tade linku 42 (alias spojenie 208 a 212) by bolo najzaujímavejšie.
kecho17.6.2016 15:11 #193 Re:
Reakcia na #191 od tr3mp:
Síce je to pravda, na jednom hodžovom z 83/84 "cez cestu", z druhej strany z Tbusov na druhom hodžovom je podstatne blbší prechod cez priechody, ale zas z Engerau liniek pri Pionierskom paláci na hrane, a aj z Tbusov na hrane zo smerov asmn/zimák...
Plus by sa dráty možno dali využiť pri výlukách/búračkách na Štefánikovej aspoň na otočenie Tbusov...
Alebo teda kardio 206 prehnať cez Dunajskú a do kopca namiesto Špitálskej/Kollárka...
810zssk17.6.2016 13:44  +4#192 Re:
Reakcia na #179 od tr3mp:
A co take riesenie, ze by sa 212 (po zmene linkovania, t.j. v trase Vojenska nemocnica - Cinter Vrakuna) presmerovala cez Namestie SNP? Akurat teda by to slo len v pripade ak by sa to zadratovalo. S tym ze po spojke Kollarko - 29. augusta by sa presmerovala 208 (Sulekova - Ruzova dolina).

Jedina nevyhoda je v tom, ze by sa pomerne zasadne skomplikovalo spojenie medzi Americkym namestim + Justicakom a Prievozskou (neexistuje tam ziadna alternativa).
tr3mp17.6.2016 13:25 #191 Re:
Reakcia na #189 od kecho:
Aj toto ma napadlo (ani netreba drôtovať, to už je jedno, či sa pôjde na agregát len cez centrum, alebo až sem). Lenže táto trasa by neposkytovala prestup na hrane z liniek 83, 84, 206 a 212.
aude17.6.2016 12:52 #190 Re:
Príspevok bol odstránený.
kecho17.6.2016 11:39 #189 Re:
Reakcia na #179 od tr3mp:
A čo tak jednosmerne zatrolejovať 250 metrov na Spojnej a pri nám. Slobody nech sa napojí na dráty 203-ky?
teda okruh (zastávky) Suché mýto-Hodžovo-(môže/nemusí byť nová zast. na Spojnej)-nám.Slobody-Hožovo-Suché mýto...
Mike17.6.2016 11:34 #188 Re:
Reakcia na #187 od tr3mp:
To by bol nárast vozokm. Stále nie sme v stave, že by mesto bolo ochotné a schopné zaplatiť nejaký citeľný nárast vozokm.
tr3mp17.6.2016 11:31 #187 Re:
Reakcia na #180 od Mike:
Prípadne predĺženie 205 na hl. st.?
tr3mp17.6.2016 11:29  +3#186 Re:
Reakcia na #184 od Petto:
Ja už som išiel trasu ASMN - Krížna 21-kou aj 14 minút. Spravil som chybu, že som sa vtedy nepozrel, či je zápcha, išiel by som inak pešo.

Toto je inak ďalšia výhoda trasy cez Nám. SNP, ktorá nie je prejazdná pre IAD a teda tam nie sú zápchy. A zriadenie bus pruhu na Štefánikovej je reálnejšie ako na Karadžičovej, keďže v prvom prípade je väčšia intenzita MHD.