Po 55 rokoch prešla Petržalkou prvá električka

Skúšobné jazdy budú pokračovať.

Po dvoch mesiacoch od oficiálneho ukončenia výstavby novej električkovej trate do Petržalky prešla prvá električka aj na pravom brehu Dunaja. Technicko-bezpečnostnej skúšky sa zúčastnila obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7530 nasledovaná starším typom T6A5 #7927+7928. Po absolvovaných testoch trate na Štúrovej ul. a Šafárikovom nám., ktoré prebehli ešte v decembri 2015, sa 16. februára 2016 pokračovalo v úseku od Šafárikovho nám. cez nový Starý most až po obratisko Jungmannova. Skúšobná jazda bola vykonaná najskôr pomalou rýchlosťou, pri ktorej sa kontrolovali jednotlivé prvky trate, nasledovala jazda traťovou rýchlosťou.

Prvá skúšobná jazda sa týkala rozchodu 1000 mm, z formálnych dôvodov sa však bude testovať aj rozchod 1435 mm, hoci tento nebude využitý ani po finalizácii trate. Na tento účel boli z košického dopravného podniku získané podvozky z odstavenej električky T3 SUCS č. 364 a umiestnené pod bratislavský vozeň T3 SUCS #7819. Skúšobná jazda na rozchode 1435 mm by mala prebehnúť v priebehu februára v nočných hodinách.

Naposledy električka prešla do Petržalky v roku 1961 na vtedajšiu konečnú Sad Janka Kráľa. Plány z 1950-tych rokov počítali s predĺžením trate do starej Petržalky, no nikdy neboli zrealizované. Ukončenie prevádzky električiek do Petržalky v roku 1961 súviselo s uplynutím plánovanej životnosti Starého mosta vybudovaného po skončení 2. svetovej vojny ako provizórium. Nasledovala výstavba sídlisk a nekonečné čakanie na metro a rýchlodráhu. Až začiatkom 21. storočia došlo k prehodnoteniu plánov, príprave a nakoniec aj vybudovaniu električkovej trate, ktorej financovanie bolo vzhľadom na výrazne nižšie náklady reálnejšie. Po výstavbe 1. úseku električkovej trate by sa malo pokračovať 2. úsekom až do Janíkovho dvora. Predpokladané dokončenie tohto úseku je v roku 2020.

Otvorenie prvej časti trate po konečnú Jungmannova pri Nám. hraničiarov sa očakáva na jar 2016. Do Petržalky bude jazdiť linka 1 z Hlavnej stanice a Obchodnej ul. a linka 3 z Rače a Špitálskej ul., pričom obe linky budú obsluhované výlučne novými obojsmernými električkami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #112:
Áno, ale aj to slúži ako podklad pre kolaudačné konanie.
Reakcia na: Trolley #110:
A ty poznáš výsledky tej skúšky?
Reakcia na: Trolley #113:
Tu sa nikto nebavi ci by stacil alebo nie. Je pouzitelny a kopec ludi tak zije.
V kazdom pripade zacal si sa tocit jak angorak v kolotoci, lebo nie si ochotny priznat, ze si kecol blbost.
Dalsia debata je zbytocna, iba nas vsetkych oberas o cas.
Reakcia na: Trolley #113:
Podla oficialnych dokumentov mesta prebieha odstranovanie drobnych vad.
Reakcia na: Ámos #108:
Možno tebe by taký dom stačil, ale mne nie. neporovnávaj stavbu domu o Starým mostom, ktorý je už podľa vedenia mesta oficiálne ukončený.
Reakcia na: TTV01 #106:
Ale to b to kolaudačné konania muselo najprv začať. V prípade električky do Petržalky ho mesto ešte nezačalo, iba overilo že trať do Petržalky je zjazdná.
Reakcia na: 810zssk #107:
Neviem o tom, že by mesto ešte niečo robilo na moste. Po nedokončenom moste by asi nešla skúšobná električka...
Reakcia na: AAA #109:
Veď na tej skúške sa overovala či spĺňa všetky parametre na prevádzku.
Reakcia na: Trolley #105:
To, že trať je fyzicky zjazdná a nevykoľají sa električka ešte neznamená, že tá trať spĺňa normy.
Reakcia na: Trolley #105:
To mas Pistik moj ako s domom. Staci aby mal mury, strechu, okna a dvere a byvat sa v nom da. Kym vsak nedokoncis omietky, rozvody, elektriku, etc. tak ti ho nikto neskolauduje.
Reakcia na: Trolley #105:
To ze most neni dokonceny neznamena ze neni zjazdny. Aj po dialnici sa fyzicky da prejst dlhe tyzdne az mesiace predtym ako ju dokoncia.
Reakcia na: Trolley #95:
Mesto prevzalo, ale to neznamená že tam nie sú závady ktoré treba odstrániť a aj tak užívanie akejkoľvek stavby je možné až po právoplatnom kolaudačnom konaní.

PS: pokiaľ sa na ihneďˇ po vydaní kolaudačného konania nevzdajú odvolania tak je tam 15 dní od posledného potvrdeného doručenia počas ktorých majú právo na odvolanie a až potom nadobúda právoplatnosť. Ale neviem či tu nie je že to musí byť aj verejne vyvesené .
Reakcia na: 810zssk #104:
Ak by nebola dokončená, neprešla by po nej električka.Pohni rozumom.
Reakcia na: Trolley #103:
No ak neni ta cast dokoncena, tak celkom brani.
Reakcia na: 810zssk #102:
Veď most sa kolauduje a keď sa kolauduje časť pre pešich nič nebráni súbežne s tým skolaudovať aj električkovú trať.
Reakcia na: Trolley #99:
A naco prezne by ti bola skolaudovana "elektrickova trat" na neskolaudovanom moste?
Reakcia na: Trolley #99:
Áno? A ty si pri tej jazde napr. meral elektrikárske veci v trakčnej meniarni?
Reakcia na: Trolley #99:
Akože ten most pod tou traťou nemusí byť skolaudovaný? Tu už začína diskusia strácať význam, lebo šotouši si len melú svoje bez ohľadu na fakty.
Reakcia na: 810zssk #97:
Na kolaudáciu električkovej trate.
Reakcia na: kecho #93:
"Odstranuju sa vady". To je aj v oficialnych dokumentoch 🙂
Reakcia na: Trolley #92:
Na kolaudaciu mosta staci zjazdna trat? To su mi veci...
Reakcia na: Adam3 #94:
1. Nových električiek tu bude 60, nie 45.
2. Tento ZV bude mať za úlohu hradiť linky 1 a 3, takže je celkom logicky umiestnený tam, kde začínajú obe.

Či chceš či nie, nikdy ti nebudú môcť jazdiť všetky 30T, lebo by si v prípade potreby nemal čím hradiť petržalské linky. Lebo akákoľvek T3 by mohla vykonať náhradu len jednorazovo a jednosmerne.
Reakcia na: kecho #93:
Presne, mesto na čele s primátorom tvrdí, že 15. decembra 2015 prevzalo hotovú stavbu. Takže je dokončená.
Reakcia na: david1 #66:
To si ma moc nepotesil. Ja som tam ten zalozak moc nechcel. Ina vec by bola keby tam bola slucka ale takto ten zalozak bude musiet byt 30T. A vzhladom na to ze novych elektriciek tu bude iba 45 tak kazdy voz by som vyuzival naplno na najdlhsie poradia a nie na ZV co vyjde raz/dvak krat denne (ak sa mylim prosim opravte ma). Radsej ho mohli dat na stanicu co je rovnako daleko od centra a moze tam stat hociaka T3... Tiez ma stavalo ked som viackrat videl v Dubravke na ZV niaku 29/30T a ja som isiel L5 s T6kami...
Reakcia na: 810zssk #91:
"Ak to nie je dokoncene"
Mesto predsa 15.12.2015 prevzalo dokoncenu stavbu. Alebo zeby snad nie? ?
Reakcia na: 810zssk #91:
Som, ale technicko-bezpečnostná skúška ukázala že trať je zjazdná. A okrem toho Štúrovú už dávno mohli sprevádzkovať. Tá sa len rekonštruovala.
Reakcia na: Trolley #90:
1. Si si vedomy ze to nekolauduje len mesto?
2. Ak to nie je dokoncene a furt na nom nieco este robia, tak asi tazko mozu kolaudovat. To by ta kolaudacia nedopadla velmi dobre.
Reakcia na: Valec #89:
Tak potom nech Nesrovnal nekecá že robí všetko pre spustenie električkovej dopravy v Petražlke.
Reakcia na: Trolley #88:
To asi ťažko, teraz majú predsa plné ruky práce s výrubom 5-tich stromov.
Podľa toho čo vravel Nesrovnal v TV BA tak ako prvá sa kolauduje pešia časť Starého mosta a bol by rád keby začiatkom marca bola prístupná verejnosti. Či sa už teda kolauduje aj električková trať je otázne.
Reakcia na: 810zssk #85:
Preloženie Chorvátskeho ramena je navrhnuté. Ale je to aj potrebné? ?
Reakcia na: pharel #80:
A načo?
Reakcia na: Trolley #83:
Veru, na stavbe kde je potrebne upravovat koryto Chorvatskeho ramena, upravovat teren a prekladat cestu je najvacsim problemom demontaz dvoch stlpov ? ? ? Stlpy su tak ako maju byt.
Akurat neviem co na to povedia navestidla, co su tam umiestnene - ci pustia do obsadeneho useku dalsi voz (ale osobne celkom nechapem naco tam vobec su, tam to kludne mohlo byt na dohlad).
Reakcia na: pharel #80:
Mali tam nechať nechať klasické obrátisko tak ako to presadzovali aktivisti. Ale zdravý rozum išiel bokom. To obrátisko by malo význam aj po predĺžení trate po Janíkov dvor. V prípade nejakých väčších kultúrnych podujatí ako napr. Bratislavský majáles odtiaľ mohla chodiť do centra nejaká posilová električka. Obrátisko by zároveň slúžilo aj v prípade mimoriadnej udalosti, alebo výluky na 2. časti trate. Nuž ale čo sme si postavili, to máme. Stačí si pozrieť to dočasné ukončenie trate. Tie dva stĺpy bude pri predĺžení trate potom treba demontovať.
Reakcia na: Trolley #81:
V zastavke mozes mat sucasne dva vozy na nastupisti, jeden voz na odstavnej kolaji a dva vozy na vystupisti. To je dokopy pat vozidiel. Ak suhrnny interval su 4 minuty, tak pat vozidiel ti tam pride za 20 minut. Cize Valec ma pravdu, kapacita je tam dostatocna na cca 20 minutove prestavkovanie vozidiel (realne by v zaujme rezervy bolo vhodne neprekracovat 17-18).
Reakcia na: Valec #79:
A na túto tézu si ako prišiel?
Reakcia na: Rubber38 #69:
Co im branilo v tom urobit este jednu odstavnu kolaj? 🙂
Stále ale vychádzate z predpokladu, že vozidlo počas prestoja musí stáť na tej odstavnej koľaji. Ak túto myšlienku opustíte, tak vyjde, že na tej konečnej je možné prestávkovať až 20 min., takže žiadne meškania sa prenášať nebudú... akurát sa vozy nebudú môcť predbiehať.
Reakcia na: Mike #77:
Mas pravdu, moja chyba. Kazdopadne je mozne obehnutie voza.
Reakcia na: 810zssk #76:
Ako myslíš zatiahnuť rovno na nástupište? taká koľajová spojka nie je.. ?
Reakcia na: Rubber38 #71:
Ak by nejaka linka meskala 3-4 minuty, teda dosla rovno na odchod, moze zatiahnut rovno na nastupiste a tam ludi vylozit aj nalozit, cim usetri nejake drahocenne sekundy. Takto zaroven moze "obehnut" voz co mal ist az po nej a bol tam vcas.
Reakcia na: Trolley #65:
Zabudas na spolocnu historiu Nesrovnala a Fresa/SDKU. Freso nebude Nesrovnalovi robit laskavosti...
Reakcia na: david1 #73:
To je fakt jedno, princíp je pri meškaní akejkoľvek z nich úplne rovnaký. Max. sa môže upraviť preklad v smere z mesta na 3-5, zároveň by relatívne poloprázdna L1 brala (v prípade presne idúcej L3) to Šafka o štipku väčšie balíky. Ale to je všetko
Reakcia na: Rubber38 #71:
Meškať bude pravdepodobne vždy viac L3.
Reakcia na: Trolley #67:
Z toho usporiadania vychádza tá z mesta..
Reakcia na: Trolley #70:
Mimo iné bolo v tej spomínanej diskusii (tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15016/Zmeny-elektrickovych-liniek-po-otvoreni-Sturovej-ulice#270 ) aj debatované, koľko času zaberie obrat (odporúčam hlavne popis od laminátky). Iste, neni to ideálne, ale do dvoch minút to ide aj keby traktory padali (takže prenos meškaní je minimálny, aj keby linka 1 (uvažujme preklad 4-4) meškala tri minúty, tak ďalšiu linku zdrží len o minútu, čo sa dá zniesť. Resp. keby meškala viac jak 4 minúty tak zdrží max. tak ďalšie poradie vlastnej linky). Každopádne je to nateraz jediné možné riešenie, takže moc neni o čom diskutovať, max. si tak do vetra poplakať
Reakcia na: Rubber38 #69:
Dá sa aj tak ako som písal. Ale ak bude použitý ten variant čo píšeš, tak stačí že 1 linka bude meškať...
Reakcia na: Trolley #67:
Pozri si v nejakej fotogalérii postavenie tých výhybiek. Za predpokladu, že výstupište nebude používané aj na nástup (a to nebude), tak je pravá odstavná koľaj v smere z mesta pre reálnu bežnú premávku nepoužiteľná = bude vhodná pre ZV
Reakcia na: david1 #66:
Btw. kde sa písalo o tých variantoch? V tejto diskusii som to nenašiel.
Reakcia na: david1 #66:
Sú tam 2 koľaje a majú tam jazdiť 2 linky. Kde tam chcú ešte napchať záložák?
Reakcia na: Trolley #65:
Na BSK asi vďaka jednému ... robia z komára somára. Všetky dotknuté inštitúcie majú svoje lehoty a tie aj využívajú.
Veď aj na Jesenského jeden triangel koľko trvalo to dať do predčasného užívania.

V diskusii prebehlo nespočetne verzií ako to bude s obrátkou v Petržke. Myslím že to budú ladiť za prevádzky. Jedna koncová kolaj bude ešte obsadená záložákom.....


?
Reakcia na: 810zssk #64:
Súhlasím s Jurajom, pre Freša, ale aj pre Nesrovnala by to mohlo byť len +. Ale Frešo sám od seba nič riešiť nebude ak mu to Nesrovnal nepovie. Veď si len zoberme termín predčasného spustenia Jesenského ul.. mesto ozná DPB, že od istého dátumu tam môže obnoviť dopravu, ale pritom nedodá BSK potrebné podklady na základe ktorých BSK povolí predčasné užívanie trate. Keby teda Nesrovna a mesto ako také chcelo, určite by tlačilo na to aby sa kolaudačné konanei skončilo čo najskôr.

ak technicko-bezpečnostná skúška dokázala že električka dokáže prejsť do Petržalky, čo bráni tomu aby sa trať odovzdala do predčasného užívania? V testovacej prevádzke by tam mohla jazdiť aj 1 linka ak by len v tomto bol problém. Btw. neviem si dosť dobre predstaviť ako tam reálne budú jazdiť 2 linky. ak povedzme na 1. koľaji bude končiť linka 1 a na 2. linka 3, tak linka 1 zrejme bude musieť ísť cez výstupnú zastávku a potom "nacúvať" na nástupište.
Reakcia na: juraj.k #63:
Napisal si nasledovne:
"Stačilo by, keby sa primátor+predseda BSK+minister dopravy stretli, vyhlásili by sprevádzkovanie za spoločnú politickú prioritu č.1 (idú voľby, čiže okrem Nesrovnala by z toho vedeli vytĺcť politické body)."

Ja som reagoval priamo na to co si napisal, teda na to ze vcasne spustenie by Fresovi pomohlo ziskat politicke body v nadchadzajucich volbach. Nepomohlo, respektive pomohlo len velmi nepatrne - urcite nie ziadnym relevantnym sposobom. A za tym si stojim.

Pripadna buduca kandidatura na zupana je druha vec.
Reakcia na: 810zssk #62:
Toto tu je už horšie ako krčmová debata po 6 poldeci. Pôvodne som písal ja, že by si tým mohol pomôcť a za tým si aj stojím. Nevravím, koľko percent by mu to prinieslo, ale promptné otváranie trate je dobré a lacné PR pre politika, najmä keď išlo o problematickú stavbu rozmazávanú v mediách. Politické body nikdy neprináša jedna akcia, ale dlhodobé pôsobenie. Frešo a SDKU majú samozrejme len minimálnu šancu uspieť v parlamentných voľbách, ale to by potom ani nemuseli investovať do reklamy. Navyše si Frešo môže robiť PR aj pre účely prípadnej opätovnej kandidatúry za predsedu BSK či do nejakej samosprávnej funkcie.
Reakcia na: Trolley #60:
Neviem kde si prisiel na to ze obhajujem zdlhave kolaudacne konanie, ale nic take som tu nepisal. Len som spochybnil tvoju nezmyselnu teoriu o tom ze ak Freso rychlo skolauduje Petrzalku tak z toho nieco ziska vo volbach.
Reakcia na: Trolley #59:
Jeho strana ma cca 1%. Aby to pre neho malo zmysel v parlamentnych volbach, musela by rychla kolaudacia presvedcit 2% volicov aby volili SDKU a to sa teda nestane.
Reakcia na: Trolley #59:
A tvoje príklady sú len bezduchým príkladom absurdity. keď už nevieš čo napísať na obhajobu zdĺhavého kolaudačného konania tak napíšeš čo všetko sa nedá. Všetkým je predsa jasné, že lietať sa dá len s technickými, resp. dopravnými prostriedkami a o metre v Bratislave môžeš len snívať.
Reakcia na: 810zssk #58:
Pokiaľ sa ľudia rozhodnú, že dajú jeho strane hlas, tak ÁNO!
Reakcia na: Trolley #57:
To su take prazdne bezobsazne frazy. Mimochodom, nie, vsetko sa neda. Napriklad lietat bez pomoci technickych prostriedkov sa neda. Vybudovat metro v Bratislave za dva dni sa neda. A tak dalej.

Tvoja predlozena teoria o tom ze Freso nieco moze vo volbach ziskat tym ze bude sucinny pri kolaudacii je chybna a nie je v skutocnosti aplikovatelna-
Reakcia na: 810zssk #56:
Všetko sa dá keď sa chce len sa netreba na nič a nikoho vyhovárať.
Reakcia na: Trolley #53:
Pretoze realita nefunguje tak ze si nieco zazelam a stane sa to. Ja nepisem ako sa to neda, ja pisem ze tvoja teoria o tom ako sa to da nezohladnuje realitu.
Reakcia na: Rubber38 #54:
staci zobrat Hranola a zopar individuii z vladnej strany ?
Reakcia na: Trolley #53:
Aha, tak napíš ty recept, ako by malo SKDÚ získať 25%, keď sa to teda dá ? Hnidopich
Reakcia na: 810zssk #50:
Neviem prečo stále píšeš ako sa to nedá namiesto toho aby si písal ako sa to dá.
Reakcia na: Valec #51:
Na to netreba ani žiadne konanie. Idem pozrieť a vidím, že kocky chýbajú.
Reakcia na: kecho #49:
A čo je na tom zvláštne... v rámci kolaudačného konania sa zistili nedostatky, ktoré sa novými kockami odstránia. Na to predsa to konanie je.
Reakcia na: Trolley #46:
A co ako? ? Mal by 1,2% namiesto 1,0%? SDKU nema ani len teoreticku sancu dosiahnut 3% (prispevok od statu), cize mu moze byt celkom jedno kolko presne stotin k tomu jednemu percentu dostanu.
Reakcia na: Trolley #47:
Včera mali na konečnej v Petržalke dovezené nové balenia dlažobných kociek... ešte že všetko je už viac ako 2 mesiace hotové ?
Reakcia na: juraj.k #42:
Presne a ak Nesrovnal, resp. mesto nevie určiť presné termíny i keď ja si myslím, že sa to umelo naťahuje, tak nemal Nesrovnal hovoriť že január / február peší a február / marec aj električka, ale most aj električková trať budú otvorené v priebehu 1. polroku 2016.

To sa týka aj II. etapy električkovej dopravy v Petržalke. Ftáčnik sľuboval jej dokončenie do roku 2018. Za Nesrovnala už mesto hovorí o roku 2020. Keby sa chcelo, tak mesto už v minulom roku spraví všetky prípravné práce tak, aby sa po spustení I. etapy mohlo hneď začať s výstavbou predĺženia trate aby bola do roku 2018 hotová. Veď tam už tá stavba nemôže toľko trvať keď najväčším problémom bol Dunaj.

Inak som zvedavý ako to na tej dočasnej konečnej bude za bežnej premávky vyzerať. Prestávka tam dlho nebude a električka na prvej koľaji zrejme pôjde cez výstupnú zastávku a potom "nacúva! na nástupnú.
Ak technocko-bezpečnostná skúška bola na trati do Petržalky vykonaná už vo februári na ktorého anciáša sa čaká až do júna? Veď skúška ukázala, že električka do Petržalky bez problémov prejde, takže v v marci najneskôr v apríli by ju tam mohli pustiť aspoň v rámci predčasného užívania.
Reakcia na: 810zssk #45:
Vytrieskal. Mohol by povedať, že jeho strana spravila všetko preto aby bola trať do Petržalky skolaudovaná v čo najkratšom čase.
Reakcia na: juraj.k #42:
No uz len Freso by z toho vytrieskal politicke body do parlamentnych volieb... ?
Reakcia na: juraj.k #42:
...keby chceli... ?
Reakcia na: pharel #41:
A teraz sa nerobí na etapy? V súčasnosti sa kolauduje električková trať iba v Starom Meste. Kolaudácia nemohla prebehnúť v decembri, pretože kolaudačný proces je úradný proces, v ktorom musia byť zachované určité lehoty a preto aj niečo trvá a len samotná výstavba bola ukončená v decembri. To, čo sa mohlo urobiť, je dať trať na Štúrovej a Šafárikovom námestí do predčasného užívania, rovnako ako bol daný do predčasného užívania triangel na Jesenského. Predpokladám, že to bol aj pôvodný zámer, od ktorého sa neskôr upustilo. A zápchy sa ešte robia? Odkedy bola vrátená obchádzka naspäť na Medenú, tak som kolóny nepostrehol.
Reakcia na: Valec #40:
Štandardne áno. Ale v reále keby chceli, vedeli by to veľmi urýchliť. Stačilo by, keby sa primátor+predseda BSK+minister dopravy stretli, vyhlásili by sprevádzkovanie za spoločnú politickú prioritu č.1 (idú voľby, čiže okrem Nesrovnala by z toho vedeli vytĺcť politické body). Potom by sme videli tie fukoty. Jednotlivé rozhodovacie lehoty na úradoch sú maximálne, keď je motivácia, dajú sa stihnúť veci podstatne skôr. To by však stavba musela byť dokončená (viď pilier), a to je podľa mňa podstatou prieťahov.
Ja nechapem, preco nemohli urobit tu kolaudaciu na etapy a to tak, ze tu sturovu, co je len jedna kratka ulica mohli skolaudovat uz v v decembri/januari lebo to zapricinuje tie zapchy na Jesenskeho v smere na Nam L Stura pocas spicky navecer a upchava to aj elektrickovu trat a to nehovorim o tej rozmlatenej dlazbe na elektrickovej trati od tych aut.
Reakcia na: Trolley #34:
On ju ale rieši iba ako stavebník... teda ním vedený úrad podal si všetky žiadosti (ak sú už podané) a teraz môže len čakať, kým iné úrady na ktoré nemá žiaden reálny dosah rozhodnú.
Reakcia na: Boro #38:
V rámci kolaudácie sa nerieši, kto dal na čo peniaze. A ten rozchod je tak či tak trvale nepoužívateľný, minimálne kvôli tomu, kde je položený, a o tom EÚ vedela.
Hlavný dôvod je v podvode s rozchodom 1435 mm, na ktorý dala EÚ peniaze, ale ktorý nie je za súčasného stavu trvale používateľný.
Som jediný, kto si myslí, že by primátor mal vysvetliť, v akom stave je kolaudácia, aký je odhadovaný termín jej ukončenia a aké nedostatky boli pri kolaudácii zistené?
Reakcia na: Trolley #35:
Tak otvorenie trate do Petržalky až v Júni ??? Čo na tom preboha chcú toľko schvaľovať? Nepoviem ešte tak marec nanajvýš apríl, ale až jún?
Strednňajšie vydanie denníka PRAVDA píše, že chodci a cyklisti by cez Starý most mohli prejsť už koncom februára, električka až v júni. Tak uvidíme.
Reakcia na: Valec #33:
akurát s tým rozdielom, že keď to povie niekto z nás dvoch tak sa to berie že Jedna Pani Povedala. Ale Nesrovnal je štatutár, ktoré tú kolaudáciu rieši.
Reakcia na: Trolley #32:
To, že Nesrovnal povie nejaký termín má asi takú záväznosť, ako keby si ho povedal ty alebo ja. Ani jeden z nás nemá reálny dosah na to, aby bol dodržaný.
Reakcia na: 810zssk #31:
Hlavne že Nesrovnal sľuboval že vo februári bude Starý most otvorený pre peších a prvá električka by mala s cestujúcimi prejsť v marci. A teraz sa dozvedáme, že to bude až v lete. Tak jak sa posúvali termíny dokončenia Starého mosta, tak sa odkladá aj jeho spustenie. A tak ako Nesrovnal zavádzal pri odpredaji PKO, tak zavádza aj pri moste. Aby mesto neplatilo EÚ za nedokončený projekt, oficiálne ho prevzalo ako hotovú stavbu a dokončovacie práce premenovalo na odstraňovanie nedostatkov.

Vždy keď sa povie, že sa doprava na nejakej trati spustí v tom a v tom termíne, tak sa to aj 3x zmení. Nechápem na čo je dobré aby sme z toho robili trhací kalendár. Ak neviem termín spustenia, tak budem ticho a nie že poviem že chodci cez Starý most vo februári, električka v marci a potom poviem že počkajte si až do leta.
Reakcia na: Martin Fundárek #28:
Dakujem za info.
Reakcia na: jr1961 #23:
"V kolaudačnom konaní sa zrelme objavil niekto kto švejkuje a chce to vidieť... "
? Nebudem opakovat ?
Reakcia na: Miro #13:
Ing 1/6 uroni slzi stastia ?
Reakcia na: 810zssk #15:
Že vraj to majú priamo z magistrátu - buď priamo od I.N., alebo od hovorkyne.
Reakcia na: Trolley #26:
Urcite to nie je pomsta BSK za Filialku, to nedava ziaden zmysel. Skor za tym treba hladat Nesrovnalovu historiu v SDKU.
Reakcia na: Solider #25:
Mám pocit,, že je to pomsta BSK za to, že projekt Filiálka nedostal zelenú a namiesto toho sa spravila električková trať do Petržalky. Tak teraz bude naťahovať spustenie trate najdlhšie ako sa len dá.
Reakcia na: jr1961 #23:
O akom podvode tu je reč? Ja o žiadnom podvode neviem. Brusel nemal nikdy problém s rýdzo električkovou traťou na 1000 mm rozchode. Jediný, kto má problém, je BSK, ktorý cestou byrokratickej šikany len odďaleje termíny riadneho užívania trate.
Zákon 513/2009, §28
Na podvody sa niekedy dopláca. Trať je vybudovaná s rozchodom 1000 a 1435 mm. Teda pri kolaudácii musia byť obidva prejazdné. S tým sa evidentne nepočíta, teda ide len o podvod, ako získať peniaze z EÚ.

Pretože podvádzala sa u nás aj v celej EÚ vždy a podvádzať sa bude, tak som predpokladal, že tam tie kusy železa ostanú. S tým evidentne počítali všetci od projektanta po Magistrát. Takže ma zarazilo už minule, že sa má Štúrova ulica skolaudovať na rozchod 1435 mm. Pre mňa to bol šok, lebo medzi nami zlodejmi sa takéto veci väčšinou taktne prehliadajú, prípadne sa urobí 5 náhodných meraní, že koľajnice sú viac menej od seba meter štyridsať a kúsok.´

Priznám sa, že som pôvodne predsa len rozmýšľal aj uvažoval, že nejaký projekt tram-train naozaj existuje a že v nejakej spotvorenej a okresanej podobe by mohol uzrieť svetlo sveta o 10-15 rokov. Ale keď som videl fotky so zavareným rozchodom 1435 mm na výhybkách, tak som pochopil, že projektant, dodávateľ ani Magistrát nemajú s tým rozchodom žiadne plány, ale že dokonca ani neveria vlastnej práci a tomu, že by tam mohli električky a tram-train chodiť súčasne a bez vykoľajenia.

Akurát že teraz, cez tie zavarené spoje a kríženia neprejde nič. Tak sa to bude musieť "odvariť" a zase zavariť a ak si niekto postaví hlavu, tak znova a znova. V kolaudačnom konaní sa zrelme objavil niekto kto švejkuje a chce to vidieť ("odvarené" alebo vykoľajené).

No a ak niekto v zmäti drážnych predpisov datujúcich zrejme k Márii Terézii príde na možnosť periodických kontrol a povinnosti prevádzkovať dráhu a pod., tak bude zábava.

No a môže sa ľahko stať, že nejakí bruselskí byrokrati sa rozhodnú skočiť na pivo do Viedne a ako zámienka im poslúži audit bratislavskej tram-train trate a budú chcieť vidieť výhybky a vozidlá v pohybe.

Skrátka začala papierová vojna. Tá je nebezpečná, lebo byrokrati majú veľa životov. No a z vrodenej škodoradosti im tak trocha držím palce. Rimania chodili na zápasy gladiátorov, ja sa pozerám na žabomyšie vojny. V konečnom dôsledku pri nich tečú len eurá a nie krv.
Reakcia na: Trolley #21:
Viem, to som predsa napisal v #15. Bohuzial neuviedli zdroj tejto informacie. Preto sa snazim prist na to kto to povedal.
Reakcia na: 810zssk #20:
A informáciu zverejnila aj RTVS.
Reakcia na: Trolley #19:
Vodici MHD toho uz narozpravali...
Reakcia na: 810zssk #15:
Rozprávali sa o tom vodiči MHD, že za normálnych okolností by to bolo skolaudované už v marci ale toto chcú naťahvoať až do leta.
Reakcia na: Miro #13:
Pán 1/6 bude vo vytržení ?
Reakcia na: pharel #16:
Bude to bratislavska T3 s kosickymi podvozkami.
Reakcia na: 810zssk #12:
Vies ktorou elektrickou to budu skusat? Nejakou starou z Kosic/Brna alebo odkial bude? Dik
Reakcia na: Trolley #14:
Zdroj? Lebo vcera to zacala sirit RTVS, ale netusim kde na to prisli.
Neverím tomu, že v marci tú trať spustia do užívania. Dnes som zachytil informáciu, že kolaudáciu majú naťahovať až do leta. ?
Reakcia na: 810zssk #12:
V každom prípade, kto máte možnosť, fotografujte to, to budú historické okamihy - 1435 mm električka v Bratislave!
Reakcia na: Miro #9:
Na dva krat to robit nebudu, ale nakolajovat sa to v Petrzalke nebude. Mam aj pochybnosti ci by sa to dalo (priestorove pomery) a aj keby hej, neviem ci je taka vyhra v spicke zablokovat krizovatku na Farskeho.
Dnes demontovali aj tabuľu zo staveniska
Dnes ráno bola na konečnej #8437.
Reakcia na: 810zssk #7:
Nakoľajiť by ju mohli aj v Petržalke, nemusia v centre. Snáď to nebudú robiť nadvakrát, raz len Štúrovu a potom zvyšok.

Aj tak dúfam, že to niekto vyfotíte, lebo také niečo sa len tak nevidí.
No co, ako to vyzera na štúrovej, uz testuju aj 1435 mm?
Reakcia na: ross #6:
Hej, hej, urcite to nic nebude mat s tym ze trepat sa s navesom do centra mesta v rannej spicke by bola blbost, ze?
Reakcia na: Miro #5:
Preto to chcu robit v "nocnych hodinach" aby tu tragikomediu nikto nevidel...
Skúška rozchodu 1435 mm bude iná komédia - to tú električku dovezú na podvalníku, žeriavom položia na jednu koľaj, niekoľkokokrát ju prejdú, potom žeriavom preložia na druhú koľaj, pretože medzi nimi nie je prepojenie...
Keby tadial aj nikdy T6 nepremávali - sú to pekné raritné, historické zabery.
Reakcia na: Crossfire #1:
A ty vari ocakavas ze este ju sprevadzkuju ? Ved podvozky uz mame v BA a okrem toho mate plnu kopu Taškentwagenov a zopar aj tych KT8 s NP clankom. ?
Reakcia na: Crossfire #1:
Opravene, dakujeme.
Košická električka T3 SUCS č. 364 nie je VYRADENÁ...