Ďalšie nové jednosmerné električky v premávke s cestujúcimi

Od 11. februára 2016 boli do prevádzky s cestujúcimi zaradené prvé električky Škoda 29T ForCity Plus z druhej 15-kusovej série. Do Bratislavy bolo zatiaľ z tejto série dodaných 9 električiek - #7416 až 7424. Zvyšné vozidlá budú dodané najbližších týždňoch.

Spolu s obojsmernými električkami Škoda 30T ForCity Plus tak môže do premávky v týchto dňoch zasahovať už 53 nových nízkopodlažných električiek.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rubber38 #25:
Omyl TV14 sa stále vyrába firmou SKD. Táto firma kTV14 vyvinula aj digitálny regulátor.Pravda robia ju hlavne pre Manilu kde jazdia RT8 z ČKD.?
Reakcia na: S499.1023 #23:
Už len samotný fakt, že v Šumperku boli aj na začiatku tohto tisícročia schopní montovať do strojov výzbroj od ČKD, o niečom hovorí ? Človek neznalý pomerov by toto od akože serióznej veľkej profesionálnej firmy asi nečakal. Ale inak jasné, TV14 je po Progrese (osobne teraz nepočítam 29/30T, tam netuším čo vlastne je) snáď najlepšia výzbroj, čo tu jazdí

Ničmenej nevidím problém v prípadnom premontovaní TV14 z vyradených K2 do niektorých práve modernizovaných strojov (pre mňa za mňa aj do tých presadzovaných T6, furt lepšie ako TV3), takže výzbroj ako argument pre vyradenie vraku moc nepočítam
Reakcia na: S499.1023 #23:
zkorvený
Reakcia na: Rubber38 #22:
Navyše ten repas vykonali "špičkové" dielne PRAS Žumperk s firemným sloganom "Z*****ný, ale pěkně natřený". Je pravdou, že hašišbedne JHMD sú na tom, čo sa týka remeselného prevedenia, ešte horšie.
Výzbroj TV14 je relatívne v pohode aj keď to nie je najnovší výkrik módy, veď DPmML tieto výzbroje skupoval po skončení ich výroby všade, kde sa dalo a modernizoval si svoje T3SU, ktoré im dodnes bez problémov behajú.
Reakcia na: lostrail #21:
Najstaršie K2S sú repasované prehnité vraky zo 70. rokov s biednymi jazdnými vlastnosťami a bohovskou výzbrojou TV14, a tie Kotasove čelá to celé fakt nezachránia, bohužiaľ ani prešťané plyšové sedačky v salóne. Že majú zrýchlovače pri vyraďovaní prednosť beriem, ale to je tak všetko

A vandalom odolávajú lepšie možno len v porovnaní so zadnými vozňami duplákov, čo je logické. Inak je v nich ale väčšinou minimálne rovnaký humus
Este k vyradovaniu vozidiel:

Necakam, ze K2S pojdu prec, ved modernizacia u nich je este novsia, ako dodavka poslednych T6A5. Bez K2S by zrejme nebolo mozne tak hladko vyradit zrychlovace. Mne osobne K2S nevadia, zvlastne je, ze tieto pidivozitka akosi odolavaju aj vandalom (to su asi naozaj pre niektorych tak odpudive), lebo malokedy vidim v nich grafity, ci nejake zlomene casti. Ich interier je vacsinou slusny a cisty, v lete tam byva prijemny chladok vdaka tonovanym sklam, co sa s vypecenou T3 neda vtedy ani porovnavat (tie este kuria dovnutra, aby sa neprehriali ;-P).
Servisne na tom asi budu dost biedne, ked su kazdu chvilu odstavovane, cize chapem, ze z hladiska nakladov to asi nebude prave najlepsie, ale do roku 2018, kym sa (mozno) nakupia dalsie vozidla, asi bude musiet DPB este vydrzat.

Skor ma zaujima, nakolko je pravdiva informacia, ktora sa ku mne dostala ohladom toho, co zostane a sice, ze sa uprednostnuju T3 s tyristorovou vyzbrojou oproti komplet reko T3P udajne kvoli IGBT jednotkam, ktore v DPB nie su schopni svojpomocne opravit. Co je na tom pravdy?
Reakcia na: pharel #17:
Hovorí sa, že balík zmien príde k otvoreniu električkovej trate do Petržalky. To, že to otvorenie sa stále posúva, teda posúva aj iné zmeny.
Reakcia na: pharel #17:
obávam sa, že po presune piatich 31Tr na Trnávku sa zmeny linkovania tak skoro nedočkáme... ?
Reakcia na: Valec #16:
Tak zrovna na Ružinovskej máš prakticky popri celej el. trati súbežné Bus linky s gar. nízkopodlažnými poradiami, takže si vieš poskladať "zaručene nízkopodlažnú" cestu, i keď možno s prestupom naviac.

Ale podobne ako Karlovka (alebo snáď ešte horšie, ak nepočítame nejaké nezmyselné okružné jazdy s použitím L56/65) je na tom väčšina Račianskej radiály
Ja stale cakam kedy dojde k uprave Tbusovych liniek podla planovanych zmien cislovania, trasovania, vypravy (odstavenie vsetkych starych)...uz sa to natahuje dost dlho.
Reakcia na: dufi #13:
"hlavne z Kalrovej Vsi"

To ako z Karlovej Vsi sa ťažšie plánuje cesta s kočíkom ako napríklad z Ružinova?
Reakcia na: dufi #13:
Zatial ti musi stacit ze vacsina liniek 4 a 3/8 v prac.dni je nizkopodlazna, cez vikendy 4 a 5. ? . Ak ti aj dojde stara elina,tak 8 min a pride dalsi spoj rovnakej linky, zvacsa nizkopodlazny. No tiez si myslim ze uz sa mohol odhodlat k garantovanym nizkopodlaznym spojom u elekriciek.
Reakcia na: dufi #13:
DPB niekde písal že to zavedie po otvorení trate do Petržalky. Lebo tam sa presunie veľká väčšina 30T a vôbec, k tomu dátumu budú kompletné zmeny výpravy a cp.
Dnes chodia nízkopodlažné na prevažnej väčšine poradí 4ky.
Mohli by uz konecne spravit garantovane nizkopodlazne poradia aspon na niektorych linkach tak ako pri autobusoch.
Velmi by to ulahcilo planovanie ciest s kocikom hlavne z Kalrovej Vsi.
Takto je clovke odkazany na online tabulu a odhadovanie a tipovanie ci a kedy cca pojde nizkopodlazna elina z tej jeho zastavky.
Reakcia na: 4004 #11:
O vyradovani najstarsich K2S sa predsa otvorene hovori, odkedy sa hovori o vypravovani 30T na L1. Neviem kolko ich tam je, no nebudu uz potrebne.
Reakcia na: Petto #10:
Mozno pojdu T3P do Krasnan a vyradia zhnite K2Sky? Zatial nie su skodovky v Krasnanoch, tam este budu potrebne stare vozidla.
Reakcia na: Ma178rek #9:
Ja nevravim nic o vyradovani predsa.
Prispevok 3 bol o tom,ze naco sa lepia reklamy na T3, ktorych opodstatnenie do premavky sa zmensi po spojazdneni vsetkych 60ks. Neviem ako sa taka reklama napr. Podravka fakturuje,ale vidim to na obdobie dajme tomu rok. Co ma z toho Podravka ked na vysoke percento mu bude stat "reklamny putac" v depe. Ale mozno sa mylim - mozno sa niekde objavia T3 namiesto skorodovanych K2S uz tento rok, cim je to OK. ?
Reakcia na: Petto #3:
t3p a ostatné variácie, a aj t3g ešte nikam nepôjdú, takže reklamy tam môžu byť, 7795+96 je koľko po modernizácii, máš pocit žeby sa mala teraz vyradiť? 🙂
Reakcia na: Petto #7:
Do T3 sa v posledných mesiacoch už zbytočne neinvestuje, len v rámci najnutnejších prevádzkových nákladov. Väčšinou keď im dobehnú km do prehliadky, tak sú postupne odstavované, resp. presunuté do zálohy (čo znamená prakticky to isté, akurát nejdú hneď do šrotu), to je v poriadku. Ale bolo by blbosťou odstavovať stroje, do ktorých sa investovali veľké peniaze (stredné, veľké prehliadky) len nedávno, a sú nateraz vo veľmi dobrom stave.

Nehovoriac o tom, že vyradenie si pýtajú aj mnohé najstaršie K2, ktoré sú často násobne viac prehnité, než väčšina T3, a ktoré bude treba minimálne na najbližších x rokov niečím v premávke hradiť, a to už ti nové Škodovky nepokryjú
Reakcia na: Valec #6:
Nevysiel. No stale nevidim opodstatnenie, aby tu potom jazdili T3 v hociakej forme. ? Ked budu viacere nove 29T,30T stat.
Reakcia na: Petto #3:
Vidíš to... už len to, že ich tam nalepili značí, že tvoj tip nevyšiel. ?
Reakcia na: Rubber38 #4:
Ukludni sa.
Reakcia na: Petto #3:
Radšej ti tú reklamu mali nalepiť na čelo, aby si nevidel na klávesnicu, všetci by tak boli spokojní
Otazne je naco umiestnovali reklamy na T3tky alebo T3P, ked po spojazdneni 60ks novych elektriciek tipujem ani nevidu T3 uz von v prac.dni. L1 a L3 je jasna s 30T. A potencialne L4, L9 by boli s 29T a tym by bola Trnavka vyriesena.
Reakcia na: Ma178rek #1:
Pravda pravda, tron je tron. Kludne, keby aj obratisko v Petrzalke postavili a radsej same jednosmerky nakupili, nebol by som proti ;-P ?
môže zasahovať? 😃
tie dlhodobo odstavené pre nehody by som nerátal ale ok 😃 ale aspoň väčšia šanca odviesť sa v salóniku 😃 jupíííí