Električky pôjdu po Štúrovej ul. najskôr v marci

Kolaudácia staromestskej časti nosného systému MHD by mala byť ukončená začiatkom marca.

Hlavné mesto SR Bratislava požiadalo 19. januára 2016 Bratislavský samosprávny kraj (BSK) o vydanie kolaudačného rozhodnutia pre staromestskú časť nosného systému MHD, ktorá zahŕňa električkovú trať na Štúrovej ul. a Šafárikovom námestí. Táto električková trať bola po ukončení výstavby preskúšaná pre 1000-mm rozchod už 21. decembra minulého roka. Preskúšať však ešte bude potrebné aj koľajovú trať pre rozchod 1435 mm. BSK ako špeciálny stavebný úrad nariadil verejnou vyhláškou miestne zisťovanie a ústne pojednávanie o predloženom návrhnu na kolaudáciu na 2. marca 2016 o 9:00.

V rámci tohto kolaudačného konania ide o kolaudáciu električkovej trate od križovatky Štúrova - Jesenského po začiatok Starého mosta, trolejového a nápájacieho vedenia, ovládania výhybiek a električkovej zastávky Šafárikovo námestie s príslušenstvom. Súčasťou tohto úseku je aj koľajový triangel Jesenského - Štúrova, ktorý je už v skúšobnej prevádzke na základe povolenia na predčasné užívanie vydaného BSK dňa 27. októbra 2015.

Informácie o termínoch konania ústneho pojednávania a miestneho zisťovania pre kolaudácie električkovej trate na Starom moste a na petržalskej strane BSK zatiaľ nezverejnil.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #74:
165 netreba, staci obnovit 55 🙂
Reakcia na: petob77 #72:
Hýbať s ňou (najmä jej +L93 intervalom) sa možno bude po sprevádzkovaní 2. etapy, ale zatiaľ nie. pretože tá obsluhuje najmä oblasť stredocentrálnej Petržalky a okolia Panónskej cesty, a ani jedno z toho nateraz električka nijak neovplyvňuje
Reakcia na: kecho #62:
Podla mna by sa mala, a presne ako vravis 165. 59 ponechat len na skolske spoje
Reakcia na: petob77 #71:
Evidentne to nevie/nesleduje každý, tak ako nie každý dlhodobo eviduje prítomnosť Mestskej polície na zastávke Sad Janka Kráľa... Podľa seba súdim teba, či jak to bolo?
Reakcia na: kecho #62:
tak sa potom moze zrusit popr. skratit 94, nie?
Reakcia na: Johny5 #60:
ved uz sa davno vie ktore linky tam budu jazdit.1+3?
Reakcia na: Valec #40:
ROTFL
Reakcia na: Trolley #66:
Mne to záhadné nie je ,blížia sa voľby a prečo by Frankenštajn pomáhal robiť predvolebné promo inej strane ktorá ide správnym smerom? Po voľbách bude určite skolaudované.? ? ?
Kedy to konečne skolaudujú? 1.6. o 14.35?
Reakcia na: Trolley #66:
Odpovede na tvoje otazky sa nachadzaju v clanku ktory komentujes.
Mňa by osobne zaujímalo prečo si BSk dáva tak načas keď trať bola preskúšaná už v decembri - myslím po Vajanského nábreží a Štúrovej ul.. Navyše ak mesto požiadalo o kolaudáciu električkovej trate do Petržalky kedy bude preskúšaná nejakým dráhovým vozidlom a kedy BSK zverejní dátum konania? Pripadá mi to tak ako keby si niekto na kraji povedal "chceli ste električku do Petržalky, tak ju máte, ale nečakajte že vám ju hneď aj skolaudujeme." Ja viem, že kolaudácia nie je zo dňa na deň, ale ak ešte kraj nezverejnil ani termín konania, tak je to veľmi záhadné.
Reakcia na: CraneMan #63:
S prestupom na hrane na Marianskej 😉
Reakcia na: CraneMan #63:
Vajnorská bude spojená cez výjazdy a dojazdy....?
Ináč po starom L68,98 a čiastočne 196.
Reakcia na: 810zssk #61:
A do budúcna sa neplánuje spojenie Petržalky napríklad s Vajnorskou?
Reakcia na: 810zssk #61:
59 sa neplánuje zrušiť? Prípadne s nejakou 165 Tbiliská-Na Pantoch?
Prestup na hrane 94 vs. 3,5,6 je na Blumentáli...
Reakcia na: Johny5 #60:
Do Petrzalky by mali jazdit linky 1 (z Hlavnej stanice) a 3 (z Race).
Som zvedavý, kam električka z Petržalky vlastne pôjde. Predpokladám, že na Hlavnú stanicu, alebo do Dúbravky, kam z obytnej zóny Petržalka cestuje najmenej ľudí 😞
Reakcia na: Rady #58:
Na hodinu presne áno...len netrafili deň, mesiac a ani rok ?
a kedy pojdu do petrzalky ?? ?

Ved sa to vsetko presne nahodinu presne stihlo
Reakcia na: ivanbuto #56:
Bohužiaľ podľa zápisu z jednania to vyzerá, že na BSK má zlomkovec svojho človeka.
Reakcia na: Solider #54:
Lenže v stavebnom konaní aspoň podľa mojich vedomostí ministerstvo stromy nenamietalo...
Reakcia na: Valec #40:
odhliadnuc od gramatiky "s osvedčenej rady" ani zvyšný obsah textu nie je hodný ničoho iného ako jednej gule (na nohu) ?
Reakcia na: S499.1023 #52:
BSK vydal stavebné povolenie, ku ktorému sa v stavebnom konaní mohlo vyjadriť ministerstvo ako dotknutý orgán a vzniesť pripomienky, ktoré BSK mohlo, respektíve nemuselo akceptovať. Ak si BSK pripomienky osvojilo, mohlo ich uplatniť aj v kolaudačnom konaní, do ktorého už ministerstvo nezasahuje.
Reakcia na: S499.1023 #52:
špeciálny stavebný úrad pre dráhy je kraj. Ale podľa #46 je mu ministerstvo zrejme nadradené.
Reakcia na: Solider #51:
Tak čo sa Poltretina serie do zastávky Žilinská, keď to nie je v jeho kompetencii? Ak som teda správne pochopil, dráhový stavebný úrad je kraj?
Reakcia na: S499.1023 #50:
Štátnu správu na úseku električkových a trolejbusových dráh vykonáva hlavne samosprávny kraj, ministerstvo iba schvaľuje vozidlá. Pokiaľ ide o dôvod, pre ktorý ju vykonáva VÚC, odpoveď je jednoduchá. Pri vzniku zbytočných samosprávnych krajov bolo treba vymyslieť robotu pre byrokratický aparát. Jedného dňa však aj súčasné VÚC isto zaniknú a táto problematika prejde buď na Dopravný úrad alebo rovno na obce.
Reakcia na: Quakeman #49:
Myslím, že nebol prepustený ale odišiel sám s vidinou lukratívneho súkromného podnikania s Ing. Jurikom ale asi zistil, že človeku, ktorý celý život sal len zo "štátneho" tam ruže nepokvitnú a zaliezol najprv na dráhový úrad, potom na ministerstvo. Ono je to celkove nejaké nesystémové, máme všeobjímajúci Dopravný úrad, ale malodráhová agenda je na ministerstve.
Neviem či to súvysí ale ing.1/6 bol v mynulosti z DPB prepustený a odvtedy sa mi zdá že to riadne osladzuje aktivytál okolo DPB.
Reakcia na: S499.1023 #44:
? Myslel som si, ze to bude taky nejaky bullshit...
Reakcia na: AAA #46:
Napadlo mi jedno prislovie - zdochynajuci kon najviac kope...
Inak aj vzhľadom na stromy na Štefanovičovej a ich výrub: To sa Ing. Zlomok tak nudí, alebo z akého dôvodu sa tak úzkostlivo kafre do kolaudačného konania, ktoré robí VÚC? (Áno viem, že Zlomok je VÚC pri výkone pôsobnosti špec. stavebného úradu nadriadený orgán. Ale aj tak, ak tam nebola odvolačka, tak to, že sa do tých kolaudácií až tak montuje, úplne bežné nie je).
Reakcia na: kecho #42:
Oveľa lepšia by bola ČKD Tatra T3 SUCS s normálnym rozchodom, než Siemens Avenio s metrovým rozchodom. Teda podla zlomkového inžiniera.
Reakcia na: Error 0x007 #39:
Súvisí to tak, že v meste s metrovým rozchodom sa extrémne sralo na údržbu, električky jazdili bez krytov uhlíkov, takže voda veselo striekala na komutátory a trakčáky "strieľali". Je akiste len náhodou, že technickým námestníkom vtedajšieho DPMB, či čo to vtedy bolo, čiže tým, kto za ten bordel v dielni vrcholovo zodpovedal, bol nejaký Ing. Viliam Šestina z Vajnorskej ulice.
"miestne zisťovanie a ústne pojednávanie o predloženom návrhnu na kolaudáciu na 2. marca 2016 o 9:00."

Je len čistá zhoda okolností, že Fico má predvolebný míting v BA práve 2. marca o 17-tej? ?
Reakcia na: Valec #40:
Čiže oveľa lepší je čiastočne NP voz z "osvedčenej rady", ako nový NP voz...? ?
Reakcia na: Mike #33:
Ked to tak citam, vidim to dost inak ako pan 1/6:
Väcsinou bol problem, ze konstrukteri ani politicke organy neboli ochotni/e sa zaoberat metrovym rochodom. To ale neni problem 1000 mm rozchodu, ale zodpovednych ludi.
Plus este poznamka pre pana 1/6: Vo Viedni jazdia elektricky na klasickom rozchode, vozidla maju ale iba sirku 2,4m (ULF) alebo 2,3 ci dokonca iba 2,2 metrov (Éčka) ?
Reakcia na: Error 0x007 #38:
Ale nevieš o akú výhodu sme sa pripravili (vykopírované zo zborníka prednášok, nájdeného na internete):

Bratislava:
Výsledkom súťaže bol projekt spoločnosti ŠKODA TRANSPORTATION a. s. s ponukou päťčlánkových nízkopodlažných električiek typu 29T (jednosmernej) a 30T (obojsmernej). Vozidlo nepochádza so sériovo vyrábaných električiek, bol potrebný vývoj nového vozidla. Základný dôvodom bola kombinácia požiadavky podielu nízkej podlahy, otočných podvozkov a predovšetkým úzkeho rozchodu.

Košice:
Výsledkom súťaže bol projekt spoločnosti PRAGOIMEX a. s. s ponukou dvojčlánkových čiastočne nízkopodlažných električiek typu VarioLF2plus. Vozidlo pochádza s osvedčenej rady vozidiel VarioLF a VarioLF+, ktorých rôzne modifikácie tvoria základ modernizácie vozidlového parku električiek v Českej republike a výhradne v mestách s menším rozsahom električkovej dopravy, porovnateľnými s podmienkami v Košiciach. Vozidlo VarioLF2plus je určené len na prevádzku na tratiach normálneho rozchodu. Nebol potrebný nový vývoj vozidla.
Reakcia na: Mike #33:
Moze mi niekto vysvetlit, ako suvisi metrovy rozchod s poskodenim trakcnych motorov pri snehovej kalamite? Nie som totiz expert na konstrukcie elektriciek...
Reakcia na: Error 0x007 #34:
Tiez sa mi paci, ze smuti za takym Variom LF+, pricom to je vlastne reinkarnovana Tatra T a mozeme byt radi ze take u nas nejazdi ?
Reakcia na: Dispecer #35:
Alstom celkom systémovo odmieta vyrábať vozidlá pre rozchod 1000 mm. Ale s ohľadom na konštrukciu jeho vozidiel, ktoré sú vhodné prakticky len pre novovybudované prevádzky (všade, kde dodal vozidlá do existujúcich prevádzok, boli problémy - Rotterdam, Melbourne), nie je čo ľutovať.
Inak samozrejme môže mať Šestonedeľný na metrovom rozchode Avenio, Avenio M, Flexity Outlook, Classic aj Swift, Pesu Swing aj Twist, Solaris Tramino Braunschweig/Jena. Tieto vozidlá ale vznikli až po tom, čo prestal sledovať vývoj vo svete a začal sa venovať len striktnému bazírovaniu na dodržiavaní predpisov, ním samým stvorených.
Reakcia na: Dispecer #35:
Bombardier tu bol nejaký ten rôčik po zverejnení toho článku v septembri 2010. Ale pobavil som sa 😃 Už začínam chábať jeho fóbie z 1000mm 😃
Reakcia na: Error 0x007 #34:
Alstom nedokáže vyrobiť Citadis pre 1435 mm, ak dokáže vyrobiť Citadis pre 1524 mm (Moskva)? #LOL ?

Ten zapožičaný Bombardier Flexity Outlook tomu pánovi nestačil?
Reakcia na: Mike #33:
"V Bratislave z dôvodu 1000 mm rozchodu nikdy neuvidíme električky typu ULF, Citadis, Vário LF+, Tramino, zrejme ani 20T (pracovný označenie 15T na 1000 mm), tak ako sme nevideli T1, KT8D5, RT6N z produkcie ČKD."
To bol rok 2010.
Moja reakcia vo vedomi dnesneho stavu: ? ? ?
Reakcia na: piggee #32:
#19 posledná veta. Tento pán zasvätil 1435 mm rozchodu celý život a neprestane s tým nikdy. Dá sa ľahko vygúgliť. Napr. aj tu stačí prečítať iba prvý odstavec: https://imhd.sk/ba/doc/sk/8565/Nazory-Viliam-Sestina-Rozchod-kolaji-elektrickovej-drahy-v-Bratislave-od-minulosti-po-sucasnost
Preco mam pocit, ked toto citam, ze bol u nich Pociatek na navsteve a privela fetovali? Jedine v tejto kombinacii si viem vysvetlit tuto "dopravnu" poziadavku.
Reakcia na: Petto #26:
O to by sa už Ing. Šestonedeľný s jozefomzba - zaviedla by sa linka Gaštanový hájik - Ružinov na normálnom rozchode. Len neviem, ako by do toho zakomponovali Zátišie, lebo tam tiež bola tretia koľajnica.
Odporúčam využiť Viedenskú historickú električku. Určite by prilákala veľa turistov.
Reakcia na: jozefzba #24:
Kua šotomagori sa nám nejako premnožili.
Reakcia na: IK435_FAN #3:
ako v komédii Poprask na silnici E 4 ?
Reakcia na: Valec #13:
nač prestavovať, nech si požičajú z Košíc ?
Reakcia na: jozefzba #24:
Nie,skor sa vyhadzuje ako setri. Co by sa uz len takych na Vinohradoch tocilo ?
Reakcia na: jozefzba #24:
A na druhom rozchode by jazdilo........................................? (prosím doplniť)
Pekny den.
Este raz sa ozvem k tejto teme. Vyhybku som na pisal s makkym i preto, lebo neprehadzuje zeleznicny rozchod. Na ruzinovskej drahe su panely s drazkou pre tretiu kolajnicu, aj na otocke pri stanici Vynohrady boli tri kolajnice. Dualny rozchod sa kedysi planoval ale nechapem, preco pri terajsich rekonstrukciach sa nanho zabudlo. Asi sa stale setri, kde by sa nemalo. Kocurkovo, mnau.
Pepan
Reakcia na: S499.1023 #19:
Ja tomu rozumiem. Len uvádzam, aké zadanie úlohy som počul.

Pri tejto príležitosti by však mohli pokusne prestavať radšej jednu 29/30T, však v zmysle zadania by to malo byť možné. A zároveň by si to overili v praxi. Však pre takú vážnu úlohu, akou nepochybne kolaudácia rozchodu ktorí sa nikdy nebude používať je, by stálo za to "obetovať" to najlepšie.
Reakcia na: S499.1023 #21:
"metrovými" nahraďte "šestinorozchodnými"
Reakcia na: Mikimaus #20:
Neviem, či to vôbec prišlo s metrovými podvozkami. Navyše to bude mať prepadnutú revíziu a nevyjasnené vlastnícke vzťahy.
Reakcia na: Valec #13:
"Prestavanie" T3 na normálny rozchod (= previazanie podvozkov) je otázka jedného dňa. Z Prahy privezú podvozky, vo vozovni previažu, električku naložia na podvalník a dovezú na Šťúrovu, tam ju zložia žeriavom na jednu koľaj, urobia TBZ, preložia na druhú, urobia TBZ. A to všetko pre ukojenie jedného senila, posadnutého "normálnym" rozchodom.
Reakcia na: Petto #17:
Smola va BA sa vozil pre 1000mm rozchod na ,ktorý bola europaleta vhodná... ?
Reakcia na: TeBeCe #15:
Treba kontaktovat toho cloveka, co sa vozil na palete po kolajniciach po Bratislave ?
Reakcia na: jozefzba #14:
Výhybky pre normálny rozchod nie sú ani na Jungmannovej, ani nikde na trati. Jednotlivé smery nie sú prepojené. Navyše sú zazátkované žliabky v miestach výhybiek električkového rozchodu, snáď tie výplne dajú odstrániť, inak si testovanie neviem predstaviť
Reakcia na: Valec #13:
Ale normalnorozchodnu paletu by nemal byt problem postavit ?
Reakcia na: Valec #13:
To mi uslo, lebo zeleznicny rozchod je vtakovina, ked na Sturovej nema vratne vyhibky. Elina asi pojde po tej istej kolaji naspat a v Petrzalke prejde na druhu kolaj. Dalsia blbost nasich panov, ako davnejsie trolejbusova trat bez otocky na Molecovej, ktoru dodatocne zhotovili.
Jozef alias Pepan
Reakcia na: jozefzba #12:
O 2 odseky vyššie sa píše, že 2. marca bude len miestne zisťovanie... Zrejme toľko bude trvať, kým DPB prestavia nejakú električku na širší rozchod. ?
Pekny den.
Zas pan Freso nemoze najst peciatku, aby podpisal prevadzku Safko/Sturova. Idu volby do parlamentu, maju ine starosti. Zevraj Pojdu eliny od 2. marca a 5. marca su volby. Na Kamenne nam. sa musim vozit 1. tkou zez tunel. V nasom Kocurkove je to tak. Mnau
Jozef
Ked triangel Jesenskeho/Sturova je v skusobnej prevadzke na zaklade predcasneho uzivania, preco tak isto nezaradia do skusobnej prevadzky aj trat Safko/Sturova? Nemuselo by sa cakat tolko mesiacov na kolaudaciu. Vidim to inak tak, ze elektricka do Petrzalky zacne jazdit az v Juli 🙂
Reakcia na: jozef.dolinak #6:
Ten niekto vie veľmi dobre kde sa to nachádza...
Reakcia na: slavius #7:
Pravdepodobne preto, ze to nie su dve trate, jedna na 1000 a druha na 1435, ale je to cele jedna trat s dvomi rozchodmi. Teda skolaudovat to mozes len spolu. To uz je vecou mesta ze si ten projekt tak vymyslelo.
Reakcia na: Svehlo1 #5:
To su vlozky ktore sa daju vybrusit prejde tam daco a potom tam navaria nove asi. Proste komedia ?
A na kieho ancificiáša tú 1435mm trať chcú kolaudovať? Nie je lepšie zmeniť byrokratické podklady tak, aby bola napríklad zrušená? Toľko úletov by to ušetrilo... 😉
Reakcia na: Svehlo1 #5:
Niekto od stola rozhodol, možno ani nevie kde sa to nachádza.
Trochu si neviem predstaviť ako preskúšaju širokú trať keď na všetkých kríženiach s 1000mm traťou má zavarené žliabky a je tým pádom úplne neziazdna . Buď ich budú kvôli tomu prerábať alebo tu trať nemajú šancu skolaudovat.
Na valniku privezu lokomotivu asi..:D tiez si to inac neviem predstavit.
Reakcia na: toms #1:
Takto nejako 😃
"Preskúšať však ešte bude potrebné aj koľajovú trať pre rozchod 1435 mm." to bude ako prebiehat?