Ťažká nehoda autobusu SOR NB 18 #1838 so stĺpom

Pri nehode sa zranilo 16 osôb.

V sobotu 30. januára 2016 sa krátko po 11:10 stala vážna nehoda autobusu SOR NB 18 #1838 na ceste II/505 z Devínskej Novej Vsi. Autobus premával na linke 21 a po obslúžení zastávky Bory Mall pokračoval smerom na Autobusovú stanicu. Pred kruhovou križovatkou, ktorá sa nachádza medzi zastávkou Bory Mall a rampou na diaľnicu D2, vozidlo prešlo mimo vozovky, čelne narazilo najskôr do stĺpu verejného osvetlenia a krátko nato do portálu dopravného značenia. Nehoda si vyžiadala 16 zranených, medzi ktorými je aj vodička autobusu. Oficiálne príčiny nehody ešte nie sú známe.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
poznam ju osobne. ona vobec nemala jazdit. bud zatajila svoj skutocny zdrav.stav alebo ukecala lekarku aby mohla jazdit. nakolko ma fin.problemy a nechcela prist o pracu. a este nieco ako bonus...policia jej zadrzala vodicak po nehode a ona smelo jazdi v okrese Sala dalej na svojom sukromnom aute...felicia pic up s reklamou na asistencne sluzby pre automobilistov......hawk dohovoril som...
Reakcia na: Ibiza #30:
Neexistuje žiadne "zdravotné stredisko DPB".
Reakcia na: S499.1023 #29:
Si nedokončil vetu - ...všetkými zdravotnými prehliadkami V ZDRAVOTNOM STREDISKU DPB! To tam tiež odznelo. A toto je PRESNE to, čo som naznačila na inom mieste tu na fóre o úrovni lekárskych posudkov z Juráku. Čistá benevolencia.
Reakcia na: Ibiza #28:
Nehodu autobusu MHD MOHOL spôsobiť zlý zdravotný stav vodičky
Okolo hrozivej víkendovej nehody autobusu v Bratislave sa vynorili viaceré podozrenia. Vodička, ktorá s autobusom MHD nabúrala, mala ÚDAJNE už dlhodobo zdravotné problémy. Televízii TA3 to potvrdili zdroje z prostredia dopravného podniku. Otázne tak je, prečo naďalej sedela za volantom. Dopravný podnik sa ale bráni s tým, že VODIČKA PREŠLA VŠETKÝMI ZDRAVOTNÝMI PREHLIADKAMI.
Reakcia na: matus7532 #26:
našiel som aj technický predpis SSC http://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp2005/tp_04_2005.pdf síce nieje aktuálny (zaťaženie vetra je tam podľa roky neplatnej predbežnej normy, ktorá je dnes omnoho prísnejšia) ale v tej dobe platilo.

Každopádne tá značka nespĺna toto pravidlo "Pred portálom, poloportálom alebo veľkoplošnou značkou je vždy osadené zvodidlo. "
Reakcia na: mbendzi #22:
ono najväčšie zaťaženie bude na tú značku vietor, keď som písal pôvodný príspevok tak som si neuvedomil skutočnosť, že na takú tabulu narozdieľ od steny budovy nepôsobý buď sanie, alebo tlak vetra, ale že tieto veci pôsobia súčasne, čo zvyšuje zaťaženie na takú vec, samozrejme sa to zaťaženie násobí plochou tabule. Keď niesi technický analfabet tak ti určite niečo hovorí moment zotrvačnosti a čo ho zvyšuje - v tomto prípade je to šírka prierezu.

To či musí byť tabula tak veľká ako je, to posudzovať nebudem, ja niesom dopravák, ale určite na to majú svoje dôvody, je dosť možné, že to bola požiadavka zo strany polície/dopravného inšpektorátu. Každopádne môžem sa spýtať (ak ma to napadne) dopravákov, na základe čoho určujú tie rozmery.
Reakcia na: mbendzi #22:
Bory sú stále na začiatku veľkej výstavby, v budúcnosti môže tá tabuľa niesť aj ďalšie ciele, ďalší informačný displej, atď. Potom zas budeš frfľať, že to zbytočne prerábajú.

Ako už písal Valec, môže sa do toho tiež oprieť silný vietor. Kúsok odtiaľ minulý rok úplne ohlo podobne veľkú tabuľu, ktorá bola kotvená štandardne vedľa cesty.

Tvoja kritika je podľa mňa dosť zbytočná, pretože podobne by to dopadlo aj keby autobus vrazil do stĺpu verejného osvetlenia alebo trakčného vedenia. Možno by sa stĺp ohol, ale to by rozsah poškodenia moc neovplyvnilo. Pre zaujímavosť si pozri ako skončilo vozidlo #1008 .
Reakcia na: Kami #18:
A naviac zostali v zásade málo dotknuté miesta určené pre vodiča a cestujúcich.
Reakcia na: mbendzi #15:
Práve kvôli bezpečnosti je tá konštrukcia taká pevná. Si zober čo musí udržať, ak sa to tých značiek oprie taký 100 kmh silný vietor.
Reakcia na: mbendzi #21:
ta znacka udava 4 ciele na nesmierne enormnej ploche... neprimerane...
vsak to je smiesne...
preco by nemohla byt na kraji cesty a nie priamo nad nou tiez nechapem...
toto si nedovoluju ani ovela bohatsie krajiny...
isteze mat znacky velkosti megaboardov rovno nad jazdnymi pruhmi je uplne najviac super...
ale tu nikto nehladi na cenu? a tento pripad ukazuje ze aj na bezpecnost??? mat tak pevne konstrukcie pri ceste je vzdy riziko, a volit pri ceste radsej slabsie a mensie (ano aby to nezabilo este aj ludi na druhej strany cesty) konstrukcie je vzdy lepsia volba...
mne sa najviac paci znacenie v Taliansku... Slovenske??? 3x12metrov tabula s 4 cielmi... akoze to uz ked tam dali hento, tak tam mohli vymenovat aj 20cielov, ako zvyknu Taliani, ale oni to zvladnu aj na mensich tabulkach:)))
matus7532 S499.1023 jozin
ja nie som technicky analfabet...
dana dopravna znacka je enormna, myslim si ze neprimerane enorma...
jej velkost nezodpoveda tomu ze ide o cestu kde sa jazdi do 50kmh rychlostou, jej velkost je velka aj na dialnicu...
mne je technicky jasne, ze ked chcem takto velku znacku a este visiacu rovno nad jazdnym pruhom tak jej konstrukcia musi tomu zodpovedat, ja nie som technicky analfabet...
ale znacky s tymto formatom su skorej vhodne na dialnicu, a na dialnici su vzdy chranene zvodidlami, aj preto, ze ich konstrukcia je tak pevna...

pri cestach kde je rychlost do 50kmh uplne stacia mensie znacky s mensimi konstrukciami... to som chcel povedat... vyhadzuju sa peniaze na obrovske znacky, ktore su zbytocne a este aj nebezpecne...
Reakcia na: mbendzi #15:
Asi preto je tá konštrukcia taká pevná, aby sa po prípadnom náraze nezěbala na teba s tvojimi deťmi, keby si išiel práve okolo.
Reakcia na: mbendzi #15:
Z hľadiska bezpečnosti je tá konštrukcia úmyselne navrhnutá tak aby náraz vozidla dokázala prežiť. Treba si uvedomiť jednu vec, tá konštrukcia vedie cez niekoľko jazdných pruhov a ak by padla, tak by možno ochránila ľudí vo vozidle ktoré do nej narazilo, ale v ostatných pruhoch by pozabíjala omnoho viac ľudí.
Ono takého konštrukcie budú čoraz ťažšie, pretože tie tabule sú obrovské a zaťaženie vetrom sa posledné roky zvyšuje. Ak by niekto navrhol tabulu ktorá sa pri náraze zlomí (odhlianime od toho, že pozabíja ľudí vedľa) tak s najväčšou pravdepodobnostou sa pri prvej silnejšie búrke zlomí vplyvom vetra a v tú chvíľu má statik na krku paragraf za všeobecné ohrozenie.
Ono sa to dá riešiť - zábranami pred stĺpom, ktoré by svojou deformáciou pohltili energiu nárazu, ak si dobre spomínam tak v dobe keď bola táto cesta uvedená do prevádzky ešte neboli povinné a kedže pri štátnej zákazke je modlou cena, tak sa nedá čudovať, že tam niesú.
Reakcia na: jozin #16:
Presne tak. Ak by sa poskodila konstrukcia, tak by hrozili ovela vacsie skody.

Tiez si nemyslim, ze by nasledky nehody hovorili nieco o nebezpecnosti SORu. Na fotkach vidno, ze sa deformovalo to, co sa pri takejto prekazke malo. Autobus ostal v jednom kuse, znicene je "len" predne celo, ktore vsak pohltilo celu energiu narazu. Inak by zranenia boli horsie.
Reakcia na: mbendzi #15:
A este co sa tyka deformacnych zon - vzhladom na to, ze sa jedna o rovnu cestu, kde je navyse MPR 50 km/h, tak robit extra bezpecne opatrenia by bolo velmo nakladne. Aj ked prave v tomto pripade by sa vsak urcite vyplatilo.
BOhuzial tato nehoda je zhoda viacerych nestatnych nahod, pricom najhorsia je asi ta, ze doslo k celnemu narazu do pevnej konstrukcie. Stacilo par metrov a autobus by ten stlp bud oplne obisiel, alebo by sa onho suchol bokom.
Proste fakt smola, na sto lahkych nehod pripada jedna tazka nehoda, ktora sa stala prave takto. ?
Reakcia na: mbendzi #15:
Bezne dopravne znacky sa osadzaju na tenke obycajne trubky, ktore toho vela nevydrzia, aj osobne auto ich dokaze doslova odseknut.
V tomto pripade sa uz ale jedna o velku konstrukciu, ktora nesie velke a pomerne tazke dopravne znacky, takze samotna konstrukcia musi byt dostatocne pevne. Pekne to vidno napr na siedmej fotke. Iste, aj takato konstrukcia by sa dala navrhnut tak, aby bola primerane "bezpecna" v pripade narazu, to by vsak malo vply na jej celkovu pevnost. Takze by sa mohlo napriklad kludne stat aj to, ze pri takejto nahode by sa autobus odsekol celu konstrukciu, ktora by sa nanho zvalila a este by aj zasiahle dalsie okolo prechadzajuce vozidla.
Takze v tomto pripade je teda mozno ze aj lepsie, ze cela konstrukcia naraz vydrzala a a tazke zranenia utrpelo iba zopar ludi. Mohlo to dopadnut aj ovela horsie.
zaujimave je, ze aspon z pohladu, konstrukcia dopravneho znacenia neutrpela ziadne zasadnejsie skody po naraze s autobusom...
to je ako pevne? a na co? a tu niekto rozmysla o bezpecnosti??? na co je taka monstrozna konstrukcia dopravneho znacenia, ktora po naraze autobusu sa "ani nepohne"? z hladiska bezpecnosti sa taketo pevne konstruckie skorej eliminuju, a pridavaju sa naopak deformacne zony kde sa da... vodicka ma zrejme stastie par desiatok centimetrov ze zije...
Reakcia na: pressburger #13:
Prečo by som sa mal mat radosť s nešťastia druhých a smajla som dal so zvyku kvôli Facebooku tak sorry od dnes na tejto stránke smajla nebudem dávať vôbec aby si niekdo nedomýšľal a by som tu nebol najhorší a vodičku ľutujem a za to nemohla čo sa stalo nech sa rýchlo uzdravi
Reakcia na: marek31122 #11:
Viem že dnes je éra smajlíkov, ale prečo na konci tvojho príspevku je smajlík, skutočne nechápem. To sa tešíš z toho otrasu mozgu alebo čo?
kto by to bol povedal, že ten stĺp môže byť taký pevný ... hádam budú všetci čoskoro v poriadku
Podľa TV Markízy bolo 18 ľudí zranených a s toho 3 ťažko a vodička ma otras mozgu ?
Reakcia na: petob77 #9:
prosí ťa oprava tohot vraku by sa neoplatila, iný prípad bol 2212, ktorý mal 2 roky, ale ak by si mal napríklad audinu novú, a zrazíš sa s kamiónom či vlakom, dal by si ju opraviť?.. asi ťažko...

toto je zázrak že sú "len" zranení v tomto.... hocičo by dopadlo podobne, aj tá karosa ....
ano, vyradit 6rocny autobus. hlavne ze na linkach 75 a 78 jazdia 24 rocne karosy.
Otázne je akou rýchlosťou ta 21 šla, no ide o čelný náraz, takže je v podstate jedno či to je mercedes alebo sor, deštrukčný účinok by bol rovnaký.
Tak a mame nejake ND na opravu dalsich vozov.
Dufam ze zraneni bodu ok "cobydup".
Reakcia na: chubby #5:
Nechcem ti brať ilúzie, ale takto by dopadol hociktorý autobus pri takom náraze. ?
Tak teraz je vidieť z akého papieru sú tie akože autobusy SOR vyrobené.
Reakcia na: Mirtschi #3:
Ešteže opravili tú 1843. Stav sa vyrovnal ?
Tak, prvý vyradený SOR. Ešte, že to je z tých starších a bez klimatizácie. Alebo ho ešte budú dávať dokopy?
Reakcia na: Miro #1:
Uz len vediet dopredu do ktoreho stlpu narazi autobus 🙂

(Cim nechcem povedat, ze tam to zvodidlo nemalo byt)
Povedal by som, že zvodidlo, ktoré by zabránilo takejto nehode, by bolo lacnejšie, než je škoda na tom autobuse, o zraneniach a ich liečení ani nehovoriac.