Verejnosť sa bude môcť vyjadriť k druhej etape električky v Petržalke

Mesto oznámilo blížiace sa posudzovanie vplyvov električkovej trate na životné prostredie.

V blízkej dobe budú mať občania možnosť vyjadriť k predĺženiu električkovej trate v Petržalke. Trať má pokračovať od už vybudovanej konečnej zastávka Jungmannova pri Námestí hraničiarov až za Lúky do bývalého Janíkovho dvora, kde prebieha developerský projekt Južné mesto.

Magistrát informoval, že bol spracovaný zámer projektu na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), ktorý bude predložený na Okresný úrad Bratislava. Po zverejnení zámeru bude môcť verejnosť vyjadriť svoj názor na predložený projekt. Ak mesto predloží zámer v najbližších dňoch, pripomienkovanie bude prebiehať už vo februári s lehotou 21 dní od zverejnenia.

„V rámci dopracovania DÚR boli pripravené 2 varianty pre proces EIA. Električková trať bude osadená do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná. V rámci tohto projektu sa uvažuje aj s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej trasy,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu. Ak sa naplnia plány, pôjde na bratislavské pomery o výnimočný projekt preferencie MHD a cyklodopravy pred individuálnou dopravou.

Keďže mesto plánuje trať financovať z fondov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, bude musieť splniť požiadavku, aby išlo o klasickú električkovú trať, ktorá bude dimenzovaná práve na nové električky. Ako uviedol primátor Ivo Nesrovnal na facebooku, pripravuje sa povrchové riešenie trate. Predĺžený úsek má mať 7 zastávok a dĺžku 4 km.

Po posudzovaní vplyvov na životné prostredie bude potrebné dokončiť projektovú dokumentáciu a získať všetky príslušné povolenia, čo potrvá dva roky. Podľa harmonogramu, ktorý mesto poskytlo poslancom mestského zastupiteľstva, by sa predĺženie trate malo stavať v rokoch 2018 – 2020.

Tip

Všetky aktuálne informácie o rozvojových projektoch verejnej dopravy nájdete v novej časti imhd.sk Rozvojové plány.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #33:
Ne, iba som si to bol pozriet tam, kde to funguje tak ako to naozaj ma byt a nie aby bolo...
Reakcia na: Johny5 #32:
Funguje tam dekady ale neda 1:1 porovnat z Bratislavou, kde väcsina vlakovych trati resp. zastavok lezi uplne mimo, pripadne su trate hrozne pomale. A dalej nechcem porovnavat strukturu (pocet obyvatelov, hustotu,...) Viedne a Bratislavy...
Reakcia na: S499.1023 #34:
magor?
Reakcia na: Johny5 #32:
Šotomegamagor?
Reakcia na: piggee #27:
Šotomagor?
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Predpokladám, že by sa Petržalská vetva dnes využívala, na rozdiel od časov pred 10 rokmi. Keby pribudli zastávky pri Auparku, Ružinovskom cintoríne a pri Avione a vlak by chodil až z Rajky, alebo až z Mosonmagyarorváru aspoň do Rače s prepojením na priemyselnú zónu na Rybničnej. Už dnes žije v Rajke viac Slovákov ako Maďarov a okrem toho do biznis centier pri Auparku a Avione dochádza veľa ľudí z okolia BA, ktorí by radšej šli čo najbližššie do práce vlakom ako prestupovať na MHD. Ani nemusíme ísť ďaleko pre inšpiráciu. Koncept S-Bahn predsa funguje vo Viedni už dekády.
Reakcia na: piggee #30:
"Vacsina trate vlakom a zvysok 1-2 zastavky metrom (v nasom pripade elektricka)" - bol by som veľmi rád, ak by to takto fungovalo, ale nebude. Bratislava je na to malá.
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Okrem BC pri auparku tam mas na tej trase BC pri Avione (uz teraz pri drobnej rekonstrukcii na D1 sa z avionu ludia nevedeli pocas novembra dostat na smer Petrzalka) a potom cele okoloie Polusu (Co je asi najvacsie peklo sa momentalne prepravovat na trase petrzalka-nove mesto). A ako som pisal, pri tomto projekte by bolo nutne dobudovanie elektrickovych radial.
Sa pozri napr na Tokijsku Yamanote line, ktoru krizuju linky metra. Tiez nema na svojej trase uplne vsetky najvacsie centra, ale je to v podstate vlakovy gurtel. Vacsina trate vlakom a zvysok 1-2 zastavky metrom (v nasom pripade elektricka). Z vyznamnych destinacii tam je v podstate iba Shibuya, Shinjuku, Ikebukuro a Ueno. Ostatne velke business stvrte su riesene dalsim prestupom na metro, alebo monorail)
Reakcia na: piggee #27:
Otazka je, pre koho to bude zaujimave. Trat Petrzalka - UNS - Nove Mesto totiz z velkej casti obchadza business centra a aj velke sidliska a jazdi cez vnutromestusku pustatinu, hlavne v Ruzinove. Mozes sice povedat, ze na Einsteinovej su biznis centra rovno pri vlaku, ale kto by to vyuzival? Petrzalcania urcite nie, ti tam bud idu peso alebo autobusom. Jedine ak by sa mesto rozhodlo do uzemneho planu zakreslit vela priestorov pre pracovne prilezitosti pri dnesnej vlakovej trase a developeri bx to vxbudovali, potom by ta obklukova trasa mala mozno vyznam...
Reakcia na: MadMat #13:
Okrem toho, ze ti ostatni vysvetlili, ze to je blbost este mala poznamka:
Je pekne menovat nejake obce, ale kolko ludi odtial dochadza? To je dolezitejsi faktor. Hlavne co sa tyka tych rakuskych obci. Kazdy den vidim tie vlaky z Rakuska do Bratislavy, ked je vlak pomerne plny, spocitam cestujucich na rukach a na nohac, väcsinou stacia ruky...
Reakcia na: Valec #26:
1) po sprevadzkovani vlaku a elektriciek pochybujem ze ostane sucasna struktura liniek
2) nikto nepovedal, ze to bude uplne najvyhodnejsi spoj uplne pre vsetkych obyvatelov. Pre mna ako obyvatela Vrakune tiez petrzalska elektricka je prd platna pri ceste na Trnavku.
3) tazko argumentovat sucasnou minutazou pri projektoch, ktore budu postavene a sprevadzkovane najskor o 10 rokov. Mnozstvo aut, priepustnost mostov, zapchy v ktorych budu musiet tieto spoje trcat. mozno o tych 10 rokov autompojdes len cez pristavny most 45 minut.
Reakcia na: piggee #25:
Ale ak sa ako obyvateľ takej Rovniakovej (ulicu som si vybral čisto náhodou) chcem dostať niekam do Ružinova, tak mám možnosti:
- priama L68 (každé 4 - 8 min.),
- priama L96/196 (každých 7,5 min.),
- s prestupom 83+98 alebo 96/196+98 (každých 8 a pri prestupe max. 8 min),
- a výhľadovo aj 1/3+8/9 (každé 4 minúty s prestupom a čakaním max. 8 minút).

A teraz, na čo by som sa trepal kombináciou BUS+VLAK+BUS, keď ten vlak ani pri najlepšom nebude jazdiť častejšie ako každých 15 min. Čas, čo ušetrím rýchlejšou jazdou vlaku, stratím pri prestupoch. Výhodné by to bolo len v tom prípade, že by zdroj alebo cieľ cesty bol v pešej dostupnosti od železničnej zastávky.

Aby si vedel prečo sa pýtam, v Petržalke som býval pri železničnej stanici a do školy som chodieval na Račiansku. Viackrát som počítal možnosti, ako sa tam dostať v kombinácii vlaku (väčšinou mi nevyhovoval časovo), ale aj tých pár krát, čo mi čas vyšiel tak, aby som bez zbytočného zdržania mohol využiť jeden z tých dvoch párov čo vtedy jazdili mi vyšla cesta takmer o polovicu dlhšie, ako kombinácia električka + vtedajšia linka 54. A to neoplatilo sa mi to ani v časoch, kedy sa bežne stávalo, že si sa do autobusu do Petržalky (jazdiaceho v lukratívnom intervale 8-10 minút) jednoducho nedostal.
Reakcia na: Valec #24:
Samozrejme, ze je to spojene s nadviazanim na Prievozsku a Ruzinovsku elektrickovu radialu, tak ako tangentu na Tomasikovej. Pri prestupnych bodoch Prievoz/UNS, Ruzinov, Nove mesto to pokryte bude uz dostatocne. Ale ci sa toho este my dozijeme..
Reakcia na: piggee #20:
"Sprevadzkovanie vlakov na tejto vetve by bolo urcite lacnejsie" - určite bolo, ale zároveň by bolo aj výrazne neatraktívnejšie s ohľadom na ciele ciest a trasovanie tej železnice.

Ružinov je síce miestom mnohých pracovných príležitostí, ale treba pozrieť aký podiel z nich je v okolí železničnej trate.
Reakcia na: jandro #17:
Je striktnou požiadavkou, aby sme žiadne duálne rozchody do projektov nekreslili, ibaže by sme si ich výstavbu platili zo svojho.

V 1. fáze železničných rozchod byť nemusel, ale silou mocou ho tam jeden HDI (v minulosti pracujúci na projektoch zmeny rozchodu električiek) presadil s vidinou nejakého tram-trainu... EÚ to síce schválila, ale keď sa začala pýtať na nejakú štúdiu k tomu tram-trainu, tak okrem powerpointovej prezentácie pre verejnosť k tomu nič nebolo. A preto prišlo to rozhodnutie, o ktorom píšem v prvej vete. ?
Reakcia na: MadMat #13:
"prečo v rámci projektu IDS BK nie je do systému zapojená Petržalská vetva železnice"

Lebo tam žiaden vlak nejazdí, čo by si tam chcel zapájať?
Reakcia na: jandro #17:
1. faza sa financovala z ineho OP s inymi cielmi.
Reakcia na: MadMat #13:
Tahat dualny rozchod do mesta je konina najvacsieho zrna. Ake vlaky tam chces tahat? Parne alebo naftove lokomotivy? Akekolvek elektricke v sucasnej vybave ZSSK asi tazko. Nehovoriac o tom, ze trat z cunova cez petrzalsku stanicu, okolo auparku, ruzinovskeho cintorina s pokracovanim na zeleznicnu stanicu Nove mesto tu mame, akurat je pre osobnu dopravu nevyuzivana. Sprevadzkovanie vlakov na tejto vetve by bolo urcite lacnejsie ako tahanie vlaku do mesta dvojitym rozchodom. Dokonca spojenie Petrzalka Ruzinov si to podla generelu doslova pyta, kedze je to trasa s najvacsim poctom cestujucich za pracou.
A este jedna vec mi z tvojeho prispevku unika. Preco by ludia zo zeleznice nemohli prestupovat na elektricku? Ci zase musime mat spoje odvsadial vsade?
Reakcia na: jandro #17:
Nie som si istý, či "musel" byť v 1. fáze. Či to nie je len ďalšia pseudovýhovorka a lenivosť vedenia.... Keď bolo možné bez problémov meniť projekty dokonca už počas výstavby trate...
Reakcia na: MadMat #13:
-dúfam, že ostane zachovaný duálny rozchod.
a širokorozchodné vlaky budú ťahať parné lokomotívy?

- v rámci projektu IDS BK nie je do systému zapojená Petržalská vetva železnice
predsa kedysi chodil vlak zo ŽST Pe cez most na ŽST NM - aká bola jeho obsadenosť?
Že Vás skôr neštve, že nie je doň zapojená vetva Biskupice-Rovinka-Šamorín (GerioJet)

- vytvoriť novú trať po Dostojevského rade a Karadžičovej cez Trnavské a Filiálku,
čo bráni vytvoriť takú trať (Šafko-Dostojevského, ASMN-TrM) pre električky s napojením na Krížnej/Trnavskom? Okrem toho je tuším v pláne trať týmto smerom cez Dunajskú.

Ideálne by bolo vyšklbať tie duálne koľajnice (keď už tú volovinu nevedeli z projektu odstrániť) aspoň na prejazdoch a priechodoch pre cyklistov/chodcov, nech tam tie bicykle a kočíky/vozíky nemusia zbytočne nadskakovať dvakrát...
Reakcia na: MadMat #13:
bude choré, keď na to schvália eurofondy bez toho, aby tam musel byť aj širší rozchod koľajníc, pričom v 1. fáze byť musel
Reakcia na: S499.1023 #15:
Vďaka, skvelý spôsob ako zabiť diskusiu.
No predsa len to ešte skúsim, prečo 'áno'?
Reakcia na: MadMat #13:
Odpoveď na záverečnú otázku znie: Áno.
No dobre,ale ako to pojde ces ESICKO? Bolo by dobre,keby to islo estakadou. Skoda ze neni daky nacrt,ako to bude naozaj
Ja len dúfam, že ostane zachovaný duálny rozchod. Integrácia železničnej dopravy a teda využitie vnútromestských tratí má podľa mňa obrovský potenciál.

Prepojenie železničnej dopravy všetkých satelitných smerov s centrálnou traťou z juhu Petržalky do centra (na hlavnú stanicu) by podľa mňa Bratislavskú dopravu vyriešilo.

Napríklad nerozumiem tomu, prečo v rámci projektu IDS BK nie je do systému zapojená Petržalská vetva železnice, ktorá má potenciál privádzať a rozvážať občanov Čunova, Rusoviec, Jaroviec, Južného Mesta, Západnej Petržalky a Rakúskych obcí prakticky po celom meste. Stačilo by dobudovať len ďalšie 3 terminály: Južné mesto, Bosákova, Prievoz, a:
1) buď predĺžiť spomínaný duálny rozchod po povrchu po starých tratiach,
2) alebo vytvoriť novú trať po Dostojevského rade a Karadžičovej cez Trnavské a Filiálku,
3) alebo to za Starým mostom rovno schovať pod zem a potiahnuť od Eurovei po Filiálku pod povrchom (čo tu už bolo a žiaľ sa zrušilo).

Môže mi niekto prosím vysvetliť prečo sa nepremýšľa týmto spôsobom? Alebo tu trepem hlúposti?
Reakcia na: runother #11:
Neboj sa, žiadna križovatka sa tam nebude biť. ?
Neviem si predstavit,ako bude pokracovat elektricka cez to ESICKO pri Nam.Hraniciarov. Budu muset komplet to cele prerobit,ale aj tak tam bude muset bit krizovatka a potom budu same zapchy
Reakcia na: Solider #9:
Podľa mojich info sa ten kopec sa použije na vyrovnanie terénu pri výstavbe Južného mesta medzi Panónskou a železnicou.
Reakcia na: ross #4:
Však aj tak plánujú rozobrať ten umelý kopec pri Slnečniciach, ktorý vznikol z výkopov pre stavebnú jamu metra a bordelu z asanácie starých domov v oblasti Dvorov. Tak to nebudú mať ani veľké náklady na prevoz zeminy.
Reakcia na: Petto #6:
L95 sa zruší. Výkony preberie električka.
Zvyšok siete je už pripravená na električku. Jedine bude potreba poriešiť Romanovu a Osuského tam neviem či bude stačiť L99 na zvoz. No ostane im tam ešte L83...
resp.by mohli použiť ešte L68 v opačnom smere na návoz k električke.
Reakcia na: Petto #6:
Nejak podvedome dúfam, že k električke budú potiahnuté aj linky 83 (z Techonopolu), 68 a 94 (zo Smolenickej) ako aj 93 (z Vyšehradskej). No, a vo výpočte liniek ti tam ešte chýba 98. ?
Reakcia na: jajajaja #5:
No ak mas uz teraz daleko od domu zastavku 95tky prip 99, tak asi ta elektricka nepotesi. Hoc 95tka po 2.faze uz aani nebude zrejme jestvovat.
noooo možno aj auto nechám v garáži, keď to bude hotové, len aby bola zabezpečená doprava k zastávkam ?
Pochopil som to spravne, ze tie jamy na metro budu zasypavat? Noo, to bude chciet vela zeminy... Skoda, ze to polovystavane depo metra v Janikovom dvore je uz v dezolatnom stave, bola by to pekna konecna pre elektricky..? Vnutri by mohli spravit aj infrastrukturu pre prestavkujucich vodicov.? Ale minule som sa tam bol poprechadzat zo psom a skonstatoval som, ze je to suce na zburanie.
Reakcia na: luky133 #2:
A este nezabudajme, ze sa zacne burit vrchny domovnik lolo s nadvlakom na R14... A ze on zianu salinu nechce...
Samotné projektovanie resp. úprava projektu nebude trvať dva roky. Dva roky to bude trvať aj s vybavením všetkých povolení nakoľko k takémuto projektu sa vyjadruje veľa inštitúcií, občanov a musia sa dodržiavať zákonné lehoty, prípadne sa niekto môže ešte odvolať atď... ?
To vazne to projektovanie bude trvat tak dlho? lol, u nas vzdy vsetko natahuju, malo to byt uz hotove v roku 2018 a nie sa len zacat stavat.