Modernizácia Ružinovskej radiály

Opis projektu

Pôjde o modernizáciu jestvujúcej dvojkoľajnej električkovej trate v úseku od Amerického nám. cez Trnavské mýto po zastávku Astronomická okrem úsekov zrekonštruovaných v rokoch 2008 a 2010. Modernizácia tak bude rozdelená na tri úseky:

  1. Americké nám. - križovatka Krížna - Legionárska
  2. križovatka Krížna - Legionárska - zastávka Slovanet (len menšie úpravy najmä zastávok)
  3. zastávka Slovanet - križovatka Ružinovská / Čmelíkova

Z dôvodu plánovaného predĺženia električkovej trate k pripravovanej železničnej zastávke Ružinov v blízkosti zastávky MHD Súhvezdná, predmetom rekonštrukcie nebude ani zastávka Astronomická a súčasné obratisko. Na tento projekt na Trnavskom mýte nadväzuje projekt modernizácie Vajnorskej radiály.

Najdôležitejšie zmeny oproti existujúcej trati:

  • zlepšenie prestupu medzi električkami a trolejbusmi na Americkom námestí, preloženie električkovej trate bližšie k parku,
  • zlepšenie prestupného bodu Legionárska - Krížna, električková zastávka Krížna bude združená s autobusovou zastávkou,
  • celková rekonštrukcia Krížnej ulice "od fasády k fasáde" od Amerického nám. po Legionársku,
  • doplnenie bezbariérových prístupov na zastávky a všeobecne zlepšenie prístupov na zastávky,
  • redukcia počtu priecestí cez električkovú trať - tie, ktoré zostanú, budú riadené,
  • možnosť jazdy autobusov MHD po električkovej trati na časti Ružinovskej ul., čím sa zlepší prestupovanie (zastávky Nemocnica Ružinov a Herlianska budú riešené ako združené),
  • zabezpečenie preferencie električiek na križovatkách,
  • zazelenanie niektorých úsekov trate,
  • vybudovanie novej meniarne v obratisku Astronomická.

Aktuálny stav (k 2/2024)

V roku 2015 prebehlo zisťovacie konanie EIA, v rámci ktorého bolo rozhodnuté, že vplyv projektu na životné prostredie nebude posudzovaný. Pri príprave projektovej dokumentácie bol zaznamenaný výrazný časový sklz, ktorý spôsobil neukončenie prvej časti projektu projektu (časť Projektová dokumentácia) získaním stavebného povolenia do pôvodne plánovaného decembra 2015, čím sa znemožnilo financovanie cez Operačný program Doprava 2007 – 2013 (OPD). V nadväznosti na to bola s riadiacim orgánom OPD ukončená zmluva o nenávratnom finančnom príspevku dohodou. Mesto v januári 2016 vrátilo dovtedy vyčerpané finančné prostriedky na účet riadiaceho OPD a v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII) plánuje opätovne predložiť novú žiadosť o nenávratný finančný príspevok na príslušný riadiaci orgán. Bude potrebné vysúťažiť nového poskytovateľa služieb, keďže v termíne do 14 mesiacov od nadobudnutia účinnosti Zmluvy o dielo nepredložil zhotoviteľ Dopravoprojekt, a.s. vecné plnenie zmluvy vrátane získania stavebného povolenia a nebol podpísaný časový dodatok.

Ku dňu 17.12.2015 bolo financovanie projektovej dokumentácie modernizácie zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII), čo je predpokladom na získanie nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ. Žiadosť o NFP na projektovú dokumentáciu bola schválená a podpísaná v priebehu jesene 2019.

V júli 2018 magistrát hlavného mesta vyhlásil verejnú súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre modernizáciu Ružinovskej radiály. Vítazom súťaže sa opäť stala spoločnosť Dopravoprojekt. Zmluva s víťazom bola uzatvorená v októbri 2019. V roku 2020 bol uzatvorený dodatok k zmluve, ktorý zahŕňa zmenené požiadavky mesta na projektovanie Amerického nám., Krížnej ul. a križovatky Ružinovská - Tomášikova.

Projektová dokumentácia mala byť pôvodne vypracovaná do leta 2021, ale pre pretrvávajúcu mimoriadnu situáciu z dôvodu pandémie bol termín predĺžený do decembra 2022.

V marci 2023 bolo pre projekt modernizácie Ružinovskej radiály vydané územné rozhodnutie. V priebehu rokov 2023 - 2024 mesto zabezpečovalo vysporiadavanie pozemkov potrebných pre stavbu ako aj pre umiestnenie dočasnej meniarne na Legionárskej ulici. Majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov bolo schvaľované na MsZ vo febuári 2024.

Projekt prestavby trate na Americkom a Odborárskom nám. (zdroj: Dopravoprojekt, a.s.)

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia existujúcej električkovej trate v úseku Americké nám. - križovatka Ružinovská / Čmelíkova
  • Dĺžka električkovej trate: cca 3,75 km dvojkoľajne (bez úseku, kde nebude upravovaná samotná trať)
  • Počet zastávok: 10
  • Rozchod: 1000 mm
  • Maximálna prevádzková rýchlosť: 50 km/h
  • Predpokladaný termín realizácie: 3/2024 - 10/2025
  • Predpokladané náklady: 80,5 mil. € s DPH (na základe štátnej expertízy)
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra - Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava
  • Projektant: Dopravoprojekt, a. s.

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lamark #63:
Stačila posledná veta..
Mesto na rekonštrukciu peniaze v rozpočte nemá.. čiže ďalší článok v poradí bez jasných termínov.
https://www.yimba.sk/modernizacia-ruzinovskej-radialy/klucovy-dopravny-projekt-blizko-k-vystavbe-mesto-avizuje-termin-modernizacie-ruzinovskej-radialy
Bratislava plánuje postupne zmodernizovať všetky električkové trate. V dobrom stave je aktuálne Dúbravsko-karloveská, Petržalská a čiastočne Vajnorská radiála, ako aj lokálne úseky iných tratí. Pridať by sa k nim mala aj Ružinovská radiála, ktorá obsluhuje veľké sídlisko a časť Starého Mesta. Hlavné mesto tvrdí, že sa realizácia blíži.
Reakcia na: lamark #60:
Neexistuje ešte takáto dokumentácia.
nema niekto dokumentaciu ako bude vyzerat novy usek el. trate po ul. Atronomicka a obratisko Ostredky konecna 39,31 po vybudovaní TIOPU Ruzinov?
Reakcia na: lamark #56:
Zaujimavo riesene to Americke nam. No uvidime. A ten triangel Vazovova x Krizna bude nejak zmeneny co do geometrie?
Reakcia na: Petto #57:
ved castejsie ako metro 😃
Reakcia na: lamark #56:
Kym to postavia tak elektricka pojde aj raz za hodinu 😃.
Reakcia na: toms #53:
Projekt MIBu sa reálne týka iba časti Krížnej ulice, od Odborárskeho námestia po križovatku Krížna x Legionárska x Karadžičova, ako vidno z mapiek: https://mib.sk/aka-je-a-bude-krizna-ulica-a-jej-okolie-ake-su-nazory-verejnosti/
V časti Krížnej, ktorú rieši projekt MIBu (teda o. i. pri zastávke Krížna), bude električková trať úplne modernizovaná (úsek 1 Ružinovskej radiály).
V úseku Krížnej od križovatky Krížna x Legionárska x Karadžičova po Trnavské Mýto prebehla rekonštrukcia električkovej trate v roku 2010, takže spolu s úsekmi na Miletičovej a časti Záhradníckej tvorí úsek 2 Ružinovskej radiály, ktorý bude iba čiastočne modernizovaný.
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Tomu uplne prave nerozumiem. Davnejsie z MiB-u vraveli, ze Krizna sa bude rekonstruovat od fasady-po-fasadu. Suhlasim, ze ta trat je ozaj v nie dobrom stave, ani co sa tyka bezpecnosti chodcov ani co sa tyka samotnej trate.
V texte sa píše: "2. križovatka Krížna - Legionárska - zastávka Slovanet (len menšie úpravy najmä zastávok)," toto je ešte aktuálne? Myslím si, že aj tento úsek by si zaslúžil aj rekonštrukciu trate (s výnimkou častí medzi Slovanetom a Saleziánmi a TrMy a križovatkou Krížna x Legionárska), pretože najmä trať pred zast. Krížna je dosť v dezolátnom stave.
Prislo z MIB:

Očakávané míľniky:
Dokumentácia pre územné rozhodnutie (DUR) (prelom 2020/2021)
Pripomienkovanie DUR (jar 2021)
Dokumentácia pre stavebné povolenie (leto 2021)
Začiatok výstavby ružinovskej radiály (2022/2023)
Som zvedavy, kolko realne bude tato rekonstrukcia trvat. Len tak do porovnania, Vieden robi rekonstrukciu takmer 5km useku metra. Malo by to trvat 4 mesiace ?
http://blog.wienerlinien.at/voller-einsatz-fuer-die-neue-u4/
Reakcia na: S499.1023 #46:
Myslel som socku na Súhvezdnej, ktorú projekt pre TIOP nerušil a zachováva ju. Odhliadnuc od toho, že v polovici socky je už nejaká herňa. Ak by sa obratisko zmestilo na dnešné parkovisko na končnej na Súhvezdnej, nemusela by sa búrať socka a predlžovať trať o nejakých 100 – 200 metrov koľaje, čo sú aj 2 milióny eur, ktoré by sa mohli ušetriť. Nemuseli by sa takisto ani rúbať stromy, tých by tam padlo aj päťdesiat, čo sú ďalšie finančné náklady (treba uhradiť spoločenskú hodnotu stromov). Ale nové obratisko pri Raketovej by bol kompromis, bolo by možné dvojkoľajné obratisko, ale za cenu vyšších nákladov na realizáciu.
Vedel by mi niekto povedat, ako to bude s vyskovym usporiadanim novej trate na Ruzinovskej ul.? V projekte na enviroportali je len vagna formulacia o prisposobeni prilahlym cestam a prejazdom. Zostane trat vyvysena oproti terenu, ako tomu je od minulej rekonstrukcie (co prispelo k vacsiemu sireniu hluku do sidliska), alebo sa to planuje napravit?
Reakcia na: S499.1023 #44:
Úvaha v štýle "električku treba pre prevádzku A a netreba pre prevádzky B, C" je nesprávna. Električka je potrebná pre obsluhu danej lokality bez ohľadu na charakter prevádzok. Ešte raz: množstvo ľudí (nie všetci) môže využiť MHD pri návšteve aj Ikea, Hornbach, Kika, lebo sú:
- zamestnanci daných podnikov
- návštevníci, ktorí v danom momente idú do obchodov po inšpiráciu
- zákazníci, ktorí nakúpia drobnosti
Okrem uvedených troch obchodov je toho v lokalite dosť a bude viac.
- Avion shopping park
- 2 hotely
- business centrá s dennou dochádzkou zamestnancov
- x menších firiem a prevádzok

Prosím neargumentovať tými, čo kupujú garníže. Aj v Poluse sú obchody s nábytkom či veľkou elektronikou, ktorú nikto neprenáša v MHD, a nikto kvôli tomu nespochybňuje električku na Vajnorskej.
Reakcia na: Solider #40:
Však keby sa obratisko niekam posúvalo, tak socka v mieste pôvodného bude logicky zbytočná.
Reakcia na: Valec #43:
Prasiatko stále nechápe, že tá električka by sa tam nebudovala pre Širokého ale pre cestujúcich. Inak reprezentuje typický ficoidný protekcionársky prístup "tohotp nemáme radi, tak električka nebude".
Reakcia na: Ámos #41:
Pretože podľa mňa je blbý argument pre električku akurát IKEA, Hornbach a kika. Mali ste napísať Avion a bolo by to diskutovateľné.
Reakcia na: piggee #42:
1. Pochybujem, že by sa investor zaviazal vybudovať celú preložku II/572 až po Ráztočnú.
2. Tá električka je pre ľudí čo tam chcú cestovať, nie pre toho investora. Ak tam nebude rýchla verejná doprava, tak nemožno očakávať, že ľudia tam budú cestovať inak ako autom (koniec koncov, počet cestujúcich v L69 je za deň nižší ako číslo tohto príspevku) a potom nadávajme na plné cesty.


BTW, prečo od jedných investorov chceme, aby tu budovali cesty, chodníky, ihriská, električkové trate, zatiaľ čo od iným staviame diaľnice, priemyselné parky, železničné vlečky....
Reakcia na: Valec #29:
Tak ale preco niekomu tahat elektricku ked nevybudoval to, co sa zaviazal (preložky cesty II/572 v úseku Pharos – Ráztočná ulica)?
Reakcia na: S499.1023 #36:
Tak na co sa tu polozila otazka kto vozi z ikea veci MHD. Bola to len reakcia na blby argument.
Reakcia na: Error 0x007 #26:
Nie, že by bolo vhodnejšie, ale podľa súčasného projektu TIOP je jediné realizovateľné v uvedenej lokalite. Podľa noriem je minimálny polomer Rmin=20 m. Ak by sa však posunulo obratisko v trase ďalej, musela by sa zbúrať socka a odstrániť niekoľko desiatok drevín a pribudlo by tým asi sto metrov novej trate (1 mil. eur), ale obratisko by sa by sa dalo realizovať dvojkoľajné, približne na úrovni konca Raketovej ulice.
Reakcia na: S499.1023 #36:
Však ale s prepravou komôd a garníž v električke si začal ty. Ostatní, ktorí majú možno viac skúseností s cestovaní do danej lokality ako z dvoch návštev Bratislavy do roka, tu píšu, že predĺženie by malo zmysel kvôli obchodom a biznis centrám, kam denne cestujú tisícky ľudí. A zlepšenie obsluhy môže zmeniť pomer IAD vs. MHD pri cestách tam.

Týmto z mojej strany uzatváram debatu. ?
Este k Avionu / Pharosu:

V koncepcii rozvoja MHD sa ako taky lajtmotiv spomina prestupny terminal Hornbach v suvislosti s pripadnym predlzenim elektrickovej trate na letisko. Uz dnes byva parkovisko pri Hornbachu plne, o parkovnai na chodniku na prijazdovej komunikacii zamestnancami firiem v administrativnych budovach ani nehovorim. Tiez niekedy idem do IKEA len tak, na blbosti. Ale ak sa tam mam zo zapadu mesta trepat cez Trnavske Myto a prestupovat na bus, to idem naozaj radsej autom. Vyhybam sa exponovanym casom. Ak by som siel busom, vzdy to bude trvat dlhsie, lebo zas pocas najhorsich hodin aj ten stoji v zapche. Pravda, BUS pruhy su na Trnavskej / Roznavskej nacelkom dlhom useku, ale aj tak...

Elektricka by tam urcite pomohla, ved ked len uvazim zapchy na Ivanskej a to besne parkovanie na strane cesty od Hornbachu, urcite by sa naslo nie malo ludi, ktori by si ten ranny (ale pokojne aj celodenny) stres s hladanim miesta radi odpustili a hlavne, ktorym by spoj chodil priamo. Viac ako jeden prestup naozaj sposobuje, ze clovek radsej voli auto. Kombinacia prestup + dlhy cestovny cas, detto.
Reakcia na: Error 0x007 #19:
Na verejnej diskusii ku KV radiale panko z magistratu zahlasil, ze max. bude aj tam len 50tka a nakoniec sa na imhd.sk objavilo 65 km/h, co je da sa povedat maximalka novych elektriciek. Ide o to, ze tak na Ruzinovskej, ako aj KV radiale budu vsetky prejazdy po novom svetelne riadene. Neviem, ako v Ruzinove, ale v KV planuju aj priechody pre chodcov a cyklistov minimalne vybavit audiovizualnymi vystraznymi zariadeniami, cize bude to blikat a asi zvonit, ked pojde elektricka.

Pokial je trat takto oddelena, je to rovnocenne, ako v pripade "ostrej" zeleznicnej trate a riadeneho priecestia a tym padom predsa musi existovat aplikovatelna vynimka z cestneho zakona. Zatial to vyzera tak, ze v KV to "ide". Dufam, ze pokial je pravda, ze konstrukcne budu zrekonstruovane radialy zvladat 80tku, buda sa dat prevadzkova rychlost casom zvysit.
Reakcia na: Valec #35:
Myslím, že som autobusom z IKEA viezol asi tak desaťnásobok toho, čo Ty s Ámosom dokopy, keĎže som býval asi tri zastávky odtiaľ ? . Ale aj tak si myslím, že toto ten pravý dôvod pre električku nebude.
Reakcia na: S499.1023 #33:
Ja ale nehovorím o 5 metrovej tyči. Nie raz som viezol veci z Ikei (napr. aj balkónový nábytok) a vďaka ich baleniu neboli väčšieho rozmeru, ako cestovný kufor, ktorý sa v MHD vozí bežne.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Vo vsetkych troch som uz bol MHD na nakupoch. Okrem toho je tam Avion s kopou obchodov.
Reakcia na: Valec #32:
Ďakujem, bol som raz svedkom toho, ako sa Cigán snažil do Karosy na a-99 narvať asi päťmetrovú tyč a ešte sa tváril urazeno, keď som ho ako radový cestujúci vyhodil. Fakt si nemyslím, že by MHD bola vhodným dopravným prostriedkom pre takéto veci.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Odporúčam ti niekedy cez víkend prísť sa pozrieť, s čím všetkým nastupujú pri Avione ľudia do autobusu.... dve palety dlažby to síce nie sú, ale určite by ten "náklad" odviezli (a omnoho pohodlnejšie) aj električkou.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Množstvo ľudí chodí kupovať len drobnosti - doplnky, ktoré v pohode odnesú. Nábytok a stavebný materiál je samozrejme out of scope.
Reakcia na: juraj.k #28:
Ako že by som si nejakú komodu z kiky, kuchynskú linku z IKEA a dve palety dlažby z Hornbachu naložil do električky?
Reakcia na: piggee #22:
Podľa tejto logiky platí aj pre teba, ak chceš cestovať do práce električkou, tak si ju postav. A ak autom, tak si postav cestu. ?
Myslím si, že dopyt do oblasti Avionu, odôvdoňujúci električkovú trať, je už v súčasnosti. Treba si uvedomiť, že nejde len o Ikea. Okrem nej je tam veľké obchodné centrum, kde už dnes chodí mnoho ľudí MHD, ktorá ale nie je ktovieako atraktívna. Ďalej sa tam nachádza Kika, Hornbach (aj keď ten by bol v podstate obslúžený u v prípade prdĺženia konečnej po TIOP), 2 hotely a najmä netreba zabúdať na bizniscentrum, kde by bola šanca, že zamestnanci by presedlali z áut na segregovanú mhd.

Čo sa týka potreby potiahnutia električky až na letisko, tak tam som si vôbec nie istý rentabilnosťou, ale nikde nie je napísané, že budovanie trate nemôže byť etapizované.
Reakcia na #25 od Rubber38:
STBhaus > Pharos > Siroky ?
Co sa tyka toho zvysku, tak dopyt po ikea by aj bol, ale ono ten dopyt vznika aj na zaklade ponuky. Ludia zvacsa uprednostnuju dostupnejsie moznosti pred tymi menej dostupnymi.


Reakcia na #26 od Error 0x007:

Iba taka uvaha: co tak ju potom potiahnut radsej dalej po Vrakunskej a Trnavskej a na Tomasikovej pri Novom meste napojit na Vajnorsku radialu? Priestor by tam na to aj bol a vyuzitie tiez.
Reakcia na: Solider #21:
Spravne. Len som reagoval hlavne na to obratisko, sam si potom napisal ze by bolo vhodnejsie uvratove obratisko.
ET som nechcel az po letisko. Len som chcel aby sa hned preklenula zeleznicna trat. Lebo ak budeme mat postavenu trat na Astronomickej po Suhvezdnu, tak potom bude narocnejsie tam vymysliet to predlzenie cez zeleznicu.
Zaroven ja sam vidim buducnost bratislavskej elektricky skor vo forme rychlodrahy a preto sa mi nepozdava ta ostra zakruta na Astronomicku a filozofoval som tu estakade/tuneli.
Reakcia na: piggee #24:
Mesto má používať svoje peniaze na vozbu ľudí tam, kam potrebujú. A keď budú chcieť cestovať do Pharosu (WTF, ŠTBhaus? Čo?), tak je jeho povinnosťou zabezpečiť ich vozbu do Pharosu.

Ale ide o to, že tam aktuálne nie je taký dopyt, aby to vyžadovalo ťahanie nákladnej električkovej trate, a v najbližších rokoch (desaťročiach, ak sa nerozmohne nejaká obrovská výstavba okolo letiska, či násobné zvyšovanie počtu odbavených letov) sa taký ani nepredpokladá. Presne ako sa píše nižšie, v intraviláne mesta je viacero dôležitejších adeptov na el. trať, nie toto. Ale to ešte neznamená, že okolie Ivánskej cesty nemá právo na dobrú dopravnú obslužnosť. Ale tá nemusí nutne znamenať električku pred barákom
Reakcia na: Solider #23:
Vsak tym som aj chcel povedat, ze mesto vie pouzit svoje peniaze radsej inde ako vlacit ludi do estebehausu.
Reakcia na: piggee #22:
Myslím si, že Pharos ani Ikea električku k svojim obchodom nepotrebujú. Aj vzhľadom na fakt, že ich prevádzky sú orientované svojim sortimentom najmä na motorizovaných zákazníkov a tú menšiu časť nemotorizovaných dokážu lacnejšie a efektívnejšie obslúžiť autobusmi. Odhliadnuc od toho, že asi žiaden súkromný investor by nešiel do takej nenávratnej investície, akou by bola výstavba električkovej trate. To je v prvom rade úloha samosprávy. A tú električku ďaleko viac podľa mňa potrebujeme v centre, v zastavaných oblastiach, než aby vozila kýble farby a garniže cez Pharos.
Reakcia na: Solider #21:
Mozno to skor nastavit inak. Ak chce Pharos a Ikea elektricku az ku svojim obchodom, tak ju musi spolufinancovat - co pri estebackom Pharose sa toho trochu obavam... ?
Reakcia na: Error 0x007 #20:
Rozdiel medzi traťou na Letisko a traťou na Súhvezdnú je v tom, že prvá je nereálna a druhá je realizovateľná. Na trať na Letisko nie sú peniaze, ani intenzity. Aj keby nevyšlo financovanie trate na Súhvezdnú z eurofondov, stále sa dá zatiahnuť z mestského rozpočtu, pretože to je 450 metrov dvojkoľajnej trate, betón, štrk, zjednodušene povedané, nie sú to žiadne náročné zemné práce, hĺbenie a paženie stavebnej jamy, betonáž, mostné provizórium na železnici, odkupovanie pozemkov na strane Avionu, a ďalšie množstvo nákladných stavebných objektov.

Teraz si položme otázku. Chceme tu diskutovať o tom, čo možno postaviť, alebo len filozofovať nad niečim, čo je zjavne nereálne?
Reakcia na: Solider #18:
Ako uz bolo spomenute inde, je aj podla mna blbost stavat to cele kusok po kusku. Radsej nech sa naplanuje rovno prejazd pod/nad zeleznicu k Avionu a tam nech sa urobi obratisko.

Dalej by ma zase zaujimalo, ci sa skor rata s nadjazdom alebo s podjazdom krizujucim zeleznicnu trat. V oboch pripadoch by mohla elektrickova trat stupat/klesat uz blizko dnesnej zastavke Astronomicka, potom by uz nad/pod urovnou terenu nasledoval sice dlhy obluk az do okolia zastavky Suhvezdna, ale nemusel by byt tak ostry ako pri zaboceni na Astronimcku. Okrem toho, ze by to nebolo lacne (ale tak do verejnej dopravy sa snad moze invetovat) by bolo, zeby prestupy MHD elektricka neboli az take pohodlne a rychle, lebo by bolo treby prekonat vyskovy rozdiel.
(Podzemny variant by sa mohol stavat otvorenym sposobom, ziadne razenie.)
Reakcia na: lostrail #17:
Presne ako pri Vajnorskej radiale sa aj pri Ruzinovskej radiale planuje maximalna konstrukcna rychlost elektrickovej trate (spodku) na 80km/h. Prevadzkova rychlost je planovana na 50km/h (lebo asi §natojepredpis).
Reakcia na: Rubber38 #12:
Tam by mohol ostať zachovaný odstavný pruh pre státie vozidiel a riadny chodník by mohol byť na ľavej strane fotky, kde naňho zostáva približne 3 metre priestoru. Obyvatelia priľahlých bytoviek využívajú chodník pod oknami bytového domu, takže nepotrebujú ešte ďalší chodník popri autách, tam ešte vedľa boxu môže byť cca 60 cm manipulačný priestor. Astronomická je len o tom, ktorý variant sa vyberie, horšie je to pri obratisku na Súhvezdnej, kde pri súčasnom riešení TIOP nie je technicky možné tam vybudovať trojkoľajné obratisko podľa Kajdiho pravidla 'počet liniek + 1 objazdná koľaj', iba ak jednokoľajné, kvôli priestorovým možnostiam. Ja osobne sa skôr prikláňam k zriadeniu dvojitej koľajovej spojky pred zastávkou, ktorá bude vedľa navrhovaného parkoviska a zastávok autobusov, čím sa šetria ako zelené plochy sídliska, tak aj náklady na výstavbu a prevádzku veľkého obratiska.
Tak tej rychlosti je naozaj skoda. Aj tu maju byt vsetky priecestia riadene, takze nerozumiem tomu, preco. Detto na Vajnorskej radiale, najma za odbockou na Tomasikovu smerom von z mesta. Rovny usek oddeleny obrubnikom, vacsina priecesti uz dnes riadenych a 50 km/h. To akoze jedina Karlovka si u tych zelenych emzakov dokazala vyjednat vynimku z cestneho zakona?
Reakcia na: Rubber38 #13:
Jasen, ked tam maju autobusy a vlak, tak im jam j*ebnime este aj elektricky... zvykli si doteraz, tak si zvyknu aj teraz... mne osobne by tam este vadilo aj zatrolejovanie vo vyske okien.... ale zbytocne sa o tom bavit, ked este nia projekt nie je 😃
Reakcia na: Rubber38 #8:
Akú zachádzku, však bude treba absolvovať presne tú istú trasu, pri ceste z centra dokonca kratšiu. Naviac je tu možnosť, že odpadne potreba pešieho presunu pri prestupe.
Reakcia na: Rubber38 #13:
...zvýšenia hladiny hluku a vibrácií (pardon za useknutý text)
Reakcia na: mku81 #10:
Myslím, že ak doteraz počúvali každých pár minút autobusy, ďalej vlaky z neďalekej železničnej trate, plus obrat električiek v starom obratisku, tak prežijú aj toto, pri súčasných odhlučňovacích technológiách a nových strojoch. A nemyslím si ani, že by vedenie trate popred barák viedlo k zníženiu hodnoty nehnuteľnosti, práve naopak, spolu s blízkym TIOPom (nech je aký chce) to predstavuje lákadlo pre ľudí uprednostňujúcich dobré dopravné napojenie najmä na nosnú MHD, podobne ako sú vo svete cenené pozemky okolo staníc metra i za cenu
Reakcia na: piggee #11:
Tam sa v pohode zmestí obojsmerná trať aj mimo dosahu garáži, len by sa muselo prepracovať aj vedenie peších ťahov, keďže dnes vedú chodníky od vchodov rovno na cestu, tj. do budúceho koridoru električky...
Reakcia na: mku81 #10:
Aj vyjazd z garazi bude celkom veselohra, ked auto pokial bude zatvarat garaz, zablokuje elektrickovu trat ?
Reakcia na: Rubber38 #8:
Pismenka som cital... asi zle, lebo v texte je len, ze satavka Astromonicka a obratisko sa rekonstruovat/modernizovat nebude. A neviem, ci si videl ako vyzera Astronomicka ulica v tom useku a nemyslim si, ze mat elektricky 3 metre od okien je pre obyvatelov terno
Reakcia na: Rubber38 #8:
A čo tak postaviť električkovú trať z Ružinova aj do Vrakune prípadne dalej do Biskupíc. To by bolo tiež riešenie.
Reakcia na: mku81 #7:
Nie je definitívne, nakoľko nespadá do tohto projektu a zatiaľ nebola realizovaná ani žiadna dokumentácia, stačí si dokázať prečítať aj text článku, nie len farebné obrázky.

A prečo by to miestnym malo v prípade realizácie vadiť? Teoreticky sa môže trošičku vzpierať Vrakuňa/PB, keďže busy odtiaľ budú pravdepodobne ukončované na Súhvezdnej, a teda pre prestupujúcich bus-električka to bude predstavovať miernu zachádzku oproti dnešnému stavu. Ale inak v tom nevidím pre nikoho absolútne žiadnu nevýhodu, práve naopak
Vedenie odbocky k zeleznicnej zastavke cez Astronomicku ako je na scheme je uz definitivne? To sa miestni potesia...
Reakcia na: Ámos #3:
Hej, to by mohol byť v Bratislave relevantný dôvod ? .
Reakcia na: Andy #4:
Tá 40 pre autá je tam tiež pekná momotina. Ale typický reprezentant ostblockovej policajtskej filozofie "jazdili tam 70, tak tam drbneme 40, aby jazdili aspoň 50". Nenávidím to. Ja jazdím v intraviláne striktne podľa predpisov a musím sa tam kvôli tomu plaziť ako debil.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Autá tam majú 40, tak aby nebola električka o moc rýchlejšia oproti nim. ?
Reakcia na: S499.1023 #2:
ta ide dolu kopcom ?
Prečo je na tejto radiále NTR 50 km/h a na karloveskej 65 km/h?
Terajsia AStronomicka zastavka teda nebude ? Posunie sa az k vlaku ? A tam bude konecna aj pre L67/87 ?