Zmena Prepravného poriadku MHD (od 15.9.2015)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Bicykle prepravíte v prostriedkoch MHD už len počas voľných dní.

Dopravný podnik Bratislava mení niektoré ustanovenia Prepravného poriadku MHD. Nový Prepravný poriadok MHD prináša nasledujúce zmeny s platnosťou od 12. a 15. septembra 2015:

Od 12. septembra 2015 sa mení vizuál blokovej pokuty (v prílohe 3 Prepravného poriadku).

Od 15. septembra 2015 sa menia podmienky prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD v Bratislave (článok 8, bod 1a). Po novom sa budú môcť bicykle prepravovať na všetkých linkách MHD len počas voľných dní a len v prípade, ak to obsadenosť vozidla dovoľuje.

"Dopravný podnik Bratislava k tomuto kroku pristúpil z viacerých dôvodov: v prípade prepravy bicyklov, ktorá bola najmä v letných mesiacoch frekventovaná, sa často stávalo, že z dôvodu prepravy bicykla sa do prostriedku MHD nedostala mamička s malým dieťaťom a kočíkom, ktorá musela čakať na ďalší spoj. DPB, a.s. eviduje množstvo takýchto prípadov a považuje z humánneho aj etického hľadiska za dôležitejšiu prepravu mamičiek s kočíkmi ako bicykle. Veríme, že cyklisti budú k tejto zmene ústretoví a pochopia dôvody, ktoré viedli DPB, a.s. k tejto zmene," uvádza DPB na svojej webstránke.

Dopravný podnik však uvedenú situáciu do značnej miery spôsobil sám. Pri nákupe nových trolejbusov a električiek sa na prepravu bicyklov nemyslelo a bicykle sa do 120 nových trolejbusov do určeného priestoru dokonca ani nezmestia. Iróniou je, že dopravný podnik k obmedzeniu prepravy bicyklov pristúpi deň pred začiatkom Európskeho týždňa mobility, ktorého cieľom je podpora ekologických foriem dopravy.

Od 15. septembra 2015 sa dopĺňa aj ustanovenie o vystupovaní cestujúcich na zastávkach na znamenie (článok 3, bod 10), kde sa výslovne uvádza, že pred vystupovaním na zastávke "Na znamenie" je cestujúci povinný signalizovať úmysel vystúpiť z vozidla v dostatočnom predstihu pred zastávkou tak, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo. To znamená, že ak cestujúci vodičovi "zazvoní" tesne pred zastávkou, vodič už nemusí na danej zastávke zastaviť, ak by už nemohol bezpečne zastaviť vozidlo.


10.9.2015
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

810zssk30.9.2015 22:15 #95 Re:
Reakcia na #92 od Pirat:
Nie, nemyli. 3G siet sluzi aj pre hovory, nie len data.
Valec30.9.2015 19:54  +3#94 Re:
Reakcia na #93 od Error 0x007:
Správne vravíš, len v metre a len mimo špičky. Ako aj u nás. ?
Error 0x00730.9.2015 19:01 #93 Re:
Dnes som videl vo Viedni reklamu k tejto tematike v podani Wiener Linien:
"Fahr mit dem Rad, wann immer du willst, aber bitte nicht zur Stoßzeit."
Preklad:
"Jazdi z bicyklom kedy chceš, ale prosím nie v špičke."
Posledne slova (nicht zur Stoßzeit/nie v špičke) boli napisane v sipke ktora ukazovala na metro (teda MHD), cim vyzyvali cestujucich aby prepravolvali bicykle iba mimo dopravnej spicky.
Pirat30.9.2015 11:49 -1#92 Re:
Reakcia na #72 od 810zssk:
pan si pletie internet s mobilnou sietou a vysielackou
Pirat30.9.2015 11:44 #91 Re:
Reakcia na #84 od SuchSoft:
mamicka nenastupi pretoze vo vozidle sa vezie bud jeden kocik alebo jeden vozik alebo 2 bicykle kombinacie nie su pripustne
Pirat30.9.2015 11:43 #90 Re:
Reakcia na #86 od mark178:
cestjuci s bicyklom je nastup povinny hlasit vodicovi ak ho nenahlasi ale na drzovku nastupi dopusti sa porusenia prepravneho poriadku a vodic je opravneny ho z vozidla vykazat pretoze nesplnil podmienky na prepravu ak mu dalsi cestujuci hlasili nastup s bicyklom nemohol ich odmietnut
Spacer121.9.2015 18:00 -2 +1#89 Re:
Ako decko som sa nabicykloval kilometre po Bratislave a Záhorí, ale nikdy ma nenapadlo tlačiť bicykel do autobusu. Nerozumiem týmto novým trendom. ?
matho28520.9.2015 16:37  +3#88 Re:
Reakcia na #87 od TeBeCe:
To áno. Ale zas pri väčšej búrke im ani to oblečenie nepomôže, narážal som skôr na takéto prípady.
TeBeCe20.9.2015 15:29 #87 Re:
Reakcia na #85 od matho285:
Obvykle si ludia beru v pripade nepriaznivej predpovede vhodne oblecenie do dazda ?
mark17820.9.2015 15:20 #86 Re:
včera zaujíavá situácia, na Detvianskej chalan chcel s bicyklom nastúpiť ale vodič ho vykázaj, pričom bol víkend a bolo nás 5,5 v eline.... takže mali by preškoliť vodičov o PP ako znie... lebo an Vinohradoch už 2 dovolil ale nevime kvôli čomu
matho28520.9.2015 13:47  +2#85 Re:
Takisto by ma zaujímalo, čo v prípade, že sa z bodu A do bodu B dopravím na bicykli a začne pršať. Musím ostať čakať, kým prestane pršať alebo mám porušiť toto pravidlo? + tento týždeň (cez pracovné dni) som sa viezol L205 a viezol sa s nami aj cyklista.
SuchSoft20.9.2015 12:56 #84 Re:
Reakcia na #30 od Trolley:
Nad tým som premýšľal. Ale ako vyriešiš situáciu, ak je v buse cyklista s bicyklom a chce pristúpiť mamička s kočíkom a nie je priestor? Vyhodíš z busu cyklistu, ktorý si zaplatil cestovné?
Rubber3819.9.2015 18:33  +3#83 Re:
Reakcia na #79 od si:
A nenapadlo ťa, že pri takýchto cestách nenaháňam 5 minút sem, 5 minút tam, ale skôr mi ide o to, neprísť na "Záhorský" okraj Bratislavy úplne vyšťavený a sotva schopný návratu, nieto ešte ďalšej cesty, ale naopak - tam svoju cestu len započať, a dojsť napríklad až do Malaciek, Rakúska, atď?
Arpad19.9.2015 1:08 -2 +4#82 Re:
Byvam hore na konci na Dlhych Dieloch,bicykel som vyuzival denne do mesta a z Molecovej som sa potom vyviezol na konecnu busom.Diky ludia za toto poleno pod nohy ekodoprave,presadam do auta,dakujem a gratulujem
723.617.9.2015 9:19  +6#81 Re:
Bicyklom jazdiť po Devínskej ceste alebo z DNV pri idiotizme našich šoférov, že nevyčkajú kým prejde auto oproti ale musia to stihnúť aj 100 km/h okolo teba prefrčať je sebevražda. To koľko máme áut na cestách je výsledkom pomätenia slovákov. Každý si zvykol žiť na dlh, tak čoby sme si nekúpili auto na leasing. A kvôli tomu, že som o 5-10 minút skôr v práci ťahá auto z garáže len somár ozaj. Ľudia si potom v 50ke sťažujú, že sú urobení, uponáhľaní a nadávajú na systém. Ale veď ho sami živia, sami ten stres podporujú. Tvrdia, že zamestnávateľ ich núti chodiť tak a tak, alebo nákup musia urobiť. A?! Ja chodím 25min pešo do práce hoci to mám 5 zastávok s MHD a aj stíham nakúpiť a zaniesť to domov a nič mi neujde. Uznávam to v prípade, že človek je odkázaný na mizernú prímestskú autobusovú dopravu, ktorá aj v niektorých obciach na západnom Slovensku nestojí ani za fajku tabaku. Aj to by sa však dalo vyriešiť presunom súbežných výkonov autobusovej dopravy so železnicou, tu však VÚCky ostali zaseknuté kdesi za opicami. Ale k ľuďom ... Šťažujú si, že neprejdú 10-20 minút pešo, lebo nevládzu, že majú ešte utrum chodiť pešo od EKG. No keď to v sebe od nástupu do profesie živia a robia zo seba kriplov. Najmä v mestách ako Bratislava, Nitra, Trnava, Trenčín, Žilina, B. Bystrica, Prešov, Košice kde jazdí MHD celkom solídne a sú aj jednotlivé body celkom blízko (najmä v Trnave) na presun v rámci miest, ktoré som vyššie spomenul využíva auto iba ten, kto sa nevie spratať do kože. A potom už tie menšie mestá tam je to diskutabilné, ale myslím, že tam sa to dá bicyklom alebo pešo.

Bicykle v autobuse : V nových trolejbusoch v BA a posledných 50 autobusov SOR vďaka tomu "umnému" predelu miesta na státie nie je možné uložiť bicykel. Je zaujímavé, že snáď v žiadnom vozidle doteraz nebol problém kam dať bicykel alebo kočík, len ako prišli na trh SORky tak tento problém vznikol. To myslím, že jasne hovorí o schopnostiach výrobcu a ruka v ruke s tým debilizmom v dopravných podnikoch, ktoré to dokážu v takom mizernom stave kúpiť.
Furbi45616.9.2015 12:40  +1#80 Re:
Cesta z Karlovky do Devína je pre mňa príjemnejšia s bicyklom v autobuse ako na úzkej ceste popri autách, ktoré sa rútia 70kou alebo aj rýchlejšie. Myslím že aj autobusár radšej cyklistu naloží, ako keby ho mal po ceste aj tri krát predbehnúť. Tu by sa určite uživil cyklobus, keď sa tu nedá urobiť cyklochodník.
si16.9.2015 8:38 #79 Re:
Reakcia na #6 od Rubber38:
nemyslim si ze plosny zakaz prepravy bicyklov v MHD je zrovna stastny napad; ale pokial chces ist z race na okraj zahoria, tak myslim ze priamo bicyklom cez hreben sa tam dostanes rychlejsie ako ked vyuzijes MHD...
richardhudec12.9.2015 23:56  +3#78 Re:
Reakcia na #74 od jurajko:
Dokazes pochopit, ze ludia dokazu aj racionalne rozmyslat a ked je nejaky dopravny prostriedok cestou rychlejsi, tak ho vyuzijem a tam kde uz je bicykel najrychlejsi tak v tom useku vyuzijem bicykel? Ja osobne bicykel na dopravu nevyuzivam, len na rekreaciu a sport a ani nebyvam na Potocnej. To som uvadzal ako priklad, kde sa pouzitie MHD s bicyklom oplati.

A esteze (a mozno prave kvoli tvojmu uvazovaniu) o tych veciach nerozhodujes ty ani ini zakomplexovani beusaci, ktori si vylievaju komplexy na cyklistoch - ci uz tych co sa chcu v sulade s prepravnym poriadkom odviest MHD alebo tych co idu po ceste a vodici busov ich svojou jazdou naschval ohrozuju.
TomJ12.9.2015 19:18  +4#77 Re:
Reakcia na #74 od jurajko:
A kto tvrdí, že bicykel musí byť hlavný dopravný prostriedok? ETM je práve o kombinovaní dopravných prostriedkov a k tomu patrí aj preprava bicyklov v MHD. Existuje kopec dôvodov, prečo si niekto chce alebo potrebuje prepraviť bicykel MHD. Ak ti nič nenapadá, tak napríklad:
1. Do roboty idem na bicykli, no počas dňa sa zmení počasie (v lete celkom bežné) a naspäť sa už na bicykli ísť nedá. Nie každý si ho môže nechať v robote.
2. Vyberiem sa niekam na bicykli a pokazí sa mi alebo mne sa niečo stane, čo mi nedovoľuje vrátiť sa na ňom domov.
A tých možností je viac, len niektorí to tu proste nevedia pochopiť.

Podľa mňa by sa mali na vybrané vozy namontovať nosiče na bicykle, ako to majú v Amerike a tieto vozy vypravovať na linky, na ktorých je málo pravdepodobné, že by sa bicykel zmestil dovnútra.
kecho12.9.2015 9:00  +7#76 Re:
Reakcia na #75 od jurajko:
ty nosis vsetko naradie vzdy so sebou? ?
jurajko12.9.2015 7:54 -7#75 Re:
Reakcia na #48 od Rachela:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
jurajko12.9.2015 7:51 -7 +1#74 Re:
Reakcia na #60 od richardhudec:
Ked si si vybral bicykel ako svoj hlavny dopravny prostriedok tak na nom aj jazdi,a neprevazaj ho v elektricke buse alebo trolejbuse,len preto aby si sa v robote ukazal aky si ty sportovec a ako nemas problem preslapat z Potocnej na Hlavnu stanicu.Dilino.? Keby sa kazdy takto rozhodol ako ty,tak mame vozidla MHD plne bicyklov.Keby na mne bolo tak bicykle vylucim uplne z MHD.
juraj.k11.9.2015 16:58  +6#73 Re:
Reakcia na #71 od Pirat:
Ako tak čítam tvoje komentáre, tak z prepravy by mali vylúčiť teba! A potom si po podporu môžeš chodiť na bicykli a nie mhd...
810zssk11.9.2015 15:47  +7#72 Re:
Reakcia na #71 od Pirat:
Ak odmyslime skutocnost, ze rusicky signalu su nelegalne, tak by rusicka GSM mala presne nulovy vyznam, kedze drviva vacsina komunikacie na uzemi mesta ide cez 3G siete a nie GSM siete ? No a samozrejme je napad obmedzovat signal vo vozidle MHD mimoriadne tupy.
Pirat11.9.2015 13:25 -5 +1#71 Re:
kocik vozik atd ma prednost pred bicyklom iba vtedy ak spolocne stoja v zastavke neexistuje ziadna povinnost cestujuceho s bicyklom vystupit z vozidla lebo kocik lebo vozik pretoze mu nikto nepreplati cestovny listok
mal som bicykel nikdy som mhd nepouzil a jazdil som na nom aj 50 km denne mam suseda ktory jazdi na bicykli kazdy den do prace ano na bicykli nie s bicyklom
dalej by som do vozidiel namontoval rusicku gsm
ivanbuto11.9.2015 11:12 -1 +7#70 Re:
Reakcia na #63 od Gryzly65:
Opäť, vopred upodozrievame ľudí a hľadáme dôvody, prečo by to nemalo fungovať. Ja som naopak minule presne takúto situáciu zažil, a ľudia sa sami medzi sebou pekne dohodli bez akýchkoľvek problémov.
Rubber3811.9.2015 9:56 -2 +6#69 Re:
Reakcia na #67 od kohut2012:
Celé pracovné dni, samozrejme! Tak buď sa ideš prejsť s deckom, alebo voziť v MHD, kombinovať to je predsa nenormálne šialenstvo. A keď sa ti náhodou nechce ísť pešo napr. z Rače na Záhorie, tak si kúp auto (aspoň tak mi to tu bolo vysvetlené), a neotravuj vzduch v MHD. Akože, nejaká mamička nastúpi s kočíkom na začiatku trasy do prázdneho vozidla, a potom sa tam ďalší ľudia nezmestia, aj keď si zaplatili servis? Tak to teda nie, okamžite vyhodiť von!

Ďalší na rade sú obézni pasažieri ?
810zssk11.9.2015 9:33 -1 +6#68 Re:
Pocujte, co tak zakazat v spicke prepravu cestujucich? ? To by hned bolo po problemoch s plnymi vozidlami!
kohut201211.9.2015 9:30 -1 +4#67 Re:
Mohli by zakazat aj kociky, aspon rano a poobede pocas spicky.
810zssk11.9.2015 9:23  +4#66 Re:
Reakcia na #63 od Gryzly65:
Ja som s ludmi robil (a momentalne robim) vela a tvrdim ze v prvom odseku nemas pravdu. Vsetko sa da, je to o spravnom vystavani komunikacie. Samozrejme, vzdy budu ludia ktori budu reagovat zle, ale vacsinou sa slusnostou, usluznostou a racionalitou da dostat velmi daleko.
tr3mp11.9.2015 8:32  +5#65 Re:
Reakcia na #35 od zavinacsk:
Mimochodom, je ešte ďalšie riešenie. Mať v meste pri zastávke MHD bicykel, ale musí to byť aspoň vizuálne úplný šrot a ten používať na priblíženie sa na presun zastávka - práca. Prípadne sa spýtať mesta, kedy už konečne sprevádzkuje bike sharing a budú dostupné verejné bicykle.
tr3mp11.9.2015 8:28  +7#64 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
Čiže ak napríklad chodím ráno behávať z Bratislavy do Hainburgu a naspäť sa veziem 901-kou, tak vlastne by som s tým mal prestať, lebo keď som sa dal na šport, tam nemám právo sa viezť autobusom ? Podobne všetci turisti vracajúci sa z víkendovej túry v horách s batohmi by mali ísť z hlavnej stanice pešo. Ak chodili po horách, môžu aj po meste. Otázne je, či majú vôbec právo na prepravu vlakom.

Osobne som videl cyklistu v autobuse len pár krát, vždy to bolo v prázdnych spojoch a nikdy nešlo o šporovca. Väčšinou nejaký relatívne starší človek so starou šunkou bicyklom, ktorý ho zjavne používal na dopravu, nie na šport. Inak povedané, kombinovaná doprava, ktorá sa práve na ETM propaguje.

Pritom riešenie je jednoduché, ak je naozaj veľa bicyklov, stačilo službu spoplatniť. Napr. keď idem vlakom z hl. st. do Lamača, môj lístok stojí 44 centov, lístok na vlak 1,50 €. Teda viac ako trojnásobok. Keď zoberiem do úvahy, že časovo to je veľmi podobné (aj to len v prípade, že náhodou ide vlak), tak je to dostatočne demotivujúce použiť verejnú dopravu. ?
Gryzly6511.9.2015 8:01 -7 +3#63 Re:
Reakcia na #61 od richardhudec:
Trt. Robil si niekedy s ľuďmi? Mňa skúsenosť naučila, že čím racionálnejšie vysvetlíš nasrdenému zákazníkovi, prečo mu nemôžeš vyhovieť, tým viac oleja prileješ do ohňa.

Ani nehovoriac o tom, že si takúto situáciu nedokážem reálne predstaviť a už vidím tie otázky - "A to musíme?" "To ako fakt?" "A čo máme teraz robiť?" "Však kočík môže ostať hentam, my s bicyklami sa môžme dať aj do uličky". ?
david111.9.2015 7:46  +3#62 Re:
Reakcia na #60 od richardhudec:
To si dal zlý príklad. Z Rače sa dostaneš popod Karpaty až na hlavnú stanicu po asfalte. Z Rače smerom von od minulého roka po novej cykloceste Jurava ešte ďalej
richardhudec11.9.2015 0:45 -3 +6#61 Re:
Reakcia na #43 od Jadran:
Jednoduchá odpoveď. Slušne treba vysvetliť rodine, že prepravný poriadok aj kvôli bezpečnosti ich a iných cestujúcich povoľuje len 2 bicykle, tak sa bohužiaľ budú musieť rozdeliť na 2 skupiny a ísť dvomi vozidlami. Jednoduché, keď sa to slušne vysvetlí, rodina to slušne pochopí a zariadi sa. Lenže BEUSáci niektorí sú tak nevychované tupé hlavy, že slušné správanie voči zákazníkom, ktorí ich živia im nič nehovorí.
richardhudec11.9.2015 0:43 -3 +5#60 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
Načo? Lebo v tomto meste kvôli lobingu autičkárov a debilite KDI nie je adekvátna infraštruktúra na to, aby sa dalo všade bezpečne a rýchlo dostať na bicykli. Bicykel nie je len o športe, je to dopravný prostriedok. A keď cestujem z Potočnej na hlavnú stanicu, kde povedzme pracujem, sadnem na Potočnej na bicykel, prídem na Detviansku, odveziem sa električkou na Račianske mýto a odtiaľ na bicykli na hlavnú stanicu. A možno som si tým práve zachránil život, lebo som nemusel kľučkovať v kolóne áut na Račianskej, ale som sa rýchlo a pohodlne prepravil električkou.
richardhudec11.9.2015 0:40  +10#59 Re:
WOW ? Udivuje ma, koľko hlúpo a zaostalo zmýšľajúcich ľudí je na tomto fóre. Udivuje ma, koľko ľudí nedokáže v svojej hlupučkej hlavičke vstrebať informáciu, že bicykel nie je len o tom ísť sa niekde pobicyklovať a športovať, ísť do prírody a podobne, resp. že do tej prírody sa občas treba aj nejako dostať a keďže nemáme adekvátnu infraštruktúru, najbezpečnejšie je to práve jazdou v MHD.
Osobne som bicyklom išiel v autobuse len jediný krát aj to cez víkend večer, ale pri cestovaní MHD za posledný rok som naozaj nestretol jediného cyklistu vo vozidle, takže ten problém nie je asi až taký veľký.
Taktiež ak to nebolo doteraz úplne presne definované v prepravnom poriadku, ten sa mal pozmeniť len tak, aby bolo každému jasné, že kočík a invalidný vozík má prednosť pred cyklistom, pričom cyklista na pokyn vodiča musí uvoľniť miesto, prípadne aj vystúpiť, resp. na pokyn vodiča v prípade veľmi plného vozidla musí cyklista vystúpiť a uvoľniť miesto bežným cestujúcim. Prípadne (aj keď už možno príliš komplikovane) zaviesť cyklolístok, ktorý by cyklistovi dával právo s označeným lístkom na bicykel odviesť sa aj keď je vozidlo plné, musel by však stále uvoľniť miesto kočíkom a invalidným vozíkom.

Tohtoročný ETM sa necie v duchu podpory multimodálnej dopravy, čiže v duchu hesla kombinuj správne či ako to je. Kombinácia znamená, že prídem z Dunajskej Lužnej na Košariská na bicykli, nastúpim do vlaku, odveziem sa na Nové mesto, následne linkou 196 s bicyklom sa odveziem na Prokofievovu a odtiaľ už relatívne bezpečne sa na bicykli prepravím napríklad ku Draždiaku, kde pracujem. Nechal som auto doma, cestoval som ekologicky, urobil som zároveň aj niečo proti celosvetvej obezite a pre svoje zdravie a nikomu som tým neurobil zle, možno okrem primitívneho vodiča linky 196, ktorý považuje cyklistov za odpad a cestou na Prokofievovu takmer zrazil troch cyklistov inúcich po ceste, lebo si potrebuje pomasírovať svoje hlúpe ego. ?
richardhudec11.9.2015 0:26  +2#58 Re:
Reakcia na #49 od ivanbuto:
Však si počul tetu na diskusií k zrušeniu prejazdu ku Kraskovej. Zberné cyklobusy voziace otravných cyklistov mimo mesta nech sa tam bicyklujú 😃 Takže hviezdicovito po všetkých radiálach von 😃
810zssk10.9.2015 23:59  +5#57 Re:
Reakcia na #55 od ivanbuto:
V tejto suvislosti by ma zaujimalo preco vobec konciace vedenie DPB realizuje zmeny tohto druhu a neprenecha tuto problematiku buducemu vedeniu, ktore moze mat k veci uplne iny postoj.
810zssk10.9.2015 23:54  +4#56 Re:
Reakcia na #38 od Jadran:
Existuje milion dovodov na pouzitie kombinovanej dopravy. MHD nejazdi vsade, preto v niektorych pripadoch je uplne logicka volba cez mesto prejst busom a potom dalej do ciela na bicykli.
ivanbuto10.9.2015 23:48  +1#55 Re:
Reakcia na #30 od Trolley:
Zodpovednosť za rozhodnutie má GR Belfi.
Tak aspoň v niečom sa s ním niektorí nahnevaní vodiči a odborári zhodnú...?
ivanbuto10.9.2015 23:46  +5#54 Re:
Reakcia na #46 od Infinity:
Prepravný poriadok by sa dal upraviť tak, aby jasnejšie stanovoval povinnosti cestujúcich s bicyklami v takýchto situáciách.
ivanbuto10.9.2015 23:42  +4#53 Re:
Reakcia na #43 od Jadran:
Máme nejakú štatistiku alebo evidovanú udalosť o lietajúcich bicykloch? Alebo skôr hľadáme dôvody, prečo zlé bicykle treba zakázať?
ivanbuto10.9.2015 23:38  +7#52 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
Nie, ten vodič to nevystihol najlepšie, ale bol k zákazníkovi neprimerane drzý. Ak to priestorové podmienky neumožňujú, treba odmietnuť so slušným vysvetlením.
ivanbuto10.9.2015 23:36  +7#51 Re:
Reakcia na #29 od Pirat:
Ešte raz, kolega: Bicykel je aj spôsob dopravy, nielen športu. Je správne, ak sa mesto a dopravca snažia podporiť udržateľné spôsoby dopravy, vrátane ich kombinácie.
Veľa z údajných "problémov" pri preprave bicyklov je skôr o medziľudských vzťahoch a komunikácii medzi cestujúcimi a vodičmi. Medzi vodičmi sú aj takí, ktorí len číhajú na to, ako by mohli bicykel nedovoliť - nečudo, že takéto správanie vedie potom ku konfliktom. A naopak, väčšina vodičov je slušných a s prepravou bicyklov nie je problém.

Počas éry Branislava Záhradníka Cyklokoalícia ešte neexistovala.

Bicykle v 212 cez pracovné dni sú raritné.

Pravda je, že interiéry nových trolejbusov sú z hľadiska prepravy väčších kočíkov aj bicyklov problematické a mali by sa upraviť... to však neznamená, že bicykle v nich nemožno prepravovať a treba ich zakázať.
dyspozytor10.9.2015 23:34  +3#50 Re:
...a niekde vozia aj motorky...?
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/ezt-nezd-meg-motorral-szallt-fel-a-4-6-os-villamosra-foto-2397421
ivanbuto10.9.2015 23:26  +2#49 Re:
Reakcia na #24 od MatejBA:
Cyklobusy po meste? Aké majú mať intervaly a odkiaľ kam majú chodiť?
Rachela10.9.2015 22:19  +4#48 Re:
Ked nabuduce dostanem defekt v DNV a budem bez rezervy, uz ma 21ka nezachrani. Tak to vdaka ?
Infinity10.9.2015 21:45 -1 +3#47 Re:
Reakcia na #33 od zavinacsk:
v tomto stebou plne suhlasim hlavne nedela vecer dochadzaju polobratislavcania z obyvackami kuchynami v batohu meter vyskokeho nikto to neda i ked mas vo voze piktogram zves batoh..a vodic to neustrazi nema jak...
Infinity10.9.2015 21:42 -3 +1#46 Re:
Reakcia na #36 od TomJ:
cyklistu nemozes vyhodit z vozidla pokial tam bol skor ako kocik alebo invalid takze tam prednost nemoze byt mozno ze ty to pochopis ale polovicka cyklistov nie..a preto tie hromadne staznosti od ludi od mamiciek od invalidov to nieje z hlavy dpb..to je z narastajucich staznosti
Rubber3810.9.2015 20:09 -1 +7#45 Re:
Reakcia na #43 od Jadran:
Ale mentalita ľudí sa dá aj meniť (dokonca aj k lepšiemu). Keď nie po dobrom, tak sa to dá riešiť aj kontrolou revízormi, ktorí by konečne mohli byť preškolení a usmernení, že ich prácou nie je len odchytávať študentov bez lístka na linkách z Hlavnej stanice. Majú (mali by) proste dohliadať na všeobecné dodržiavanie PP, čo nie je LEN o platnom cestovnom lístku (o tu omieľanom lístku za batožinu, príp. psa atď. ani nehovoriac). A tá mentalita by sa zmenila veľmi rýchlo. Samozrejme, blbci sa občas nájdu všade, ale ten pomer by sa znížil na prijateľnú hladinu (blbcov máš dnes aj medzi "pešími" cestujúcimi, čo by podľa tvojej premisy znamenalo vylúčenie všetkých cestujúcich z prepravy MHD ? )

Sú proste aj iné, civilizovanejšie (a dokonca potenciálne ziskovejšie) spôsoby, ako to riešiť, a nie cyklistov len obmedzovať, a vyhadzovať z dverí
zavinacsk10.9.2015 20:06  +7#44 Re:
Reakcia na #43 od Jadran:
Prepravnom poriadku je tuším limit na dva bicykle v jednom vozidle. Rovnako majú prednosť invalidné vozíky a kočíky, samozrejme s cestujúcim a nie osamote. O tomto diskutovať netreba.
Pripomienku k nezodpovedným cestujúcim chápem, no treba to vziať do úvahy plošne na všetky kategórie a nie iba na cyklistov, lebo bláznov nájdeme skutočne všade. Raz ma vo vozidle MHD zranil kufor, ktorý precestoval asi 5 metrov po prudkom brzdení a zastavil sa až na mojej nohe, ktorá sa následne rozhodla krvácať z lýtka. Čuduj sa svete, ale ten kufor zrazu nemal majiteľa.
Čo sa týka bicyklov a nie iba bicyklov, ja som tej zásady, že ak niečo prepravujem, dávam na to pozor - aby to svojvoľne neodišlo, aby to nespadlo, aby to ostatných neobťažovalo ani neohrozovalo. Ešte aj malý batoh mávam bežne na kolenách alebo na nosiči bicykla, aby som nezabral viac miesta ako je nevyhnutne potrebné. Ale koľko ľudí, toľko riešení a "riešení".
Namiesto zákazu bicyklov mohlo byť riešenie jednoduché a spravodlivé pre všetkých - poplatok za prepravu bicykla a striktne uplatňovať pravidlo o ohľaduplnosti k ostatným. Porušíš = ideš von.
Jadran10.9.2015 19:56 -2 +4#43 Re:
Reakcia na #41 od Valec:
Minule na 91 došla štvorčlenná rodina so štyrmi bicyklami, že či sa môžu zviezť, a pri odpovedi (narážajúcej na privysoký počet bajkov) sa pýtali, či sa nedá urobiť výnimka. Keď zistili, že to nepôjde, ostali velice nahnevaní. Ako ja neviem, no. Hlavný problém tu je, že drvivá väčšina cestujúcej verejnosti sa nevie postarať ani len o to, aby sami seba normálne uložili v tom poondiatom autobuse (nedrží sa to, opiera sa to, spadne to zo sedačky v zákrute), nieto ešte mať so sebou nejaký väčší predmet, batožinu, bicykel, čokoľvek. Ako to ludia riešia s tými bicyklami, na to sa pozerať nedá, stačila by jediná nevhodná sekunda, voz zabrzdí a bicykle lietajú po celom interiéri, lebo samozrejme neboli nijako zabezpečené proti pohybu (už som videl aj také, že typek to oprel o stenu a on si šiel slávnostne sadnúť). Pri mierne naplnenom autobuse sa úplne v pohode môže niekto zraniť kvôli tomu. Trvám na tom, že pri tejto mentalite a pri úplne prudkej nevšímavosti a neohladuplnosti väčšiny ludí v tejto komunite proste bicykel a podobné veci do MHD nepatria.
zavinacsk10.9.2015 19:44  +3#42 Re:
Reakcia na #38 od Jadran:
Ako odpoveď citujem sám seba:
"No a ak má niekto nosnú linku v pešej dostupnosti asi 40 minút od práce a lokálka jazdí 2x za hodinu, z toho raz pravidelne nepríde a druhýkrát ju tiež akosi nevidno..."

Na bicykli to mám 5 minút k autobusu a aspoň ma neobťažujú asociáli. Párkrát som už šiel peši a neraz som si radšej nedobrovoľne pobehol. Nie všade v BA je dotiahnutá funkčná MHD, nakoľko do niektorých lokalít jazdí veľmi málo ľudí - bolo by neefektívne mať tam bus od nevidím do nevidím a ešte každých pár minút. Preto ten bicykel, ale od 15.9. auto. ?
Valec10.9.2015 19:38  +10#41 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
Ja som zas nikdy nechápal, čo sa má vodič starať do toho, čo a odkiaľ-kam ja prepravujem, pokiaľ je to v súlade s predpismi.
Jadran10.9.2015 19:37 -3#40 Re:
Reakcia na #37 od 810zssk:
Počul, v tomto prípade však nešlo o využitie bicykla na iné účely.
mrkvakj10.9.2015 19:37  +5#39 Re:
Reakcia na #36 od TomJ:
Pravda, napr. ja bývam na Trnavskom mýte, a ked chcem ísť na bicykel tak idem do prírody. Ked chcem ísť do prírody,musím ísť bud do Petržalky na medzinárodku trasu alebo do Devínskej alebo vlakom na záhorie.
A to mám ísť z Trnavského bud po Kríznej,americkom,kolárovom námesti, podjazdom na Hodžku a staromestskou na most SNP? alebo po Šancovej na hlavnú stanicu alebo dalej na pražskú, vrančovičovej a kruhákoch do devínskej???

Ako si už povedal "Diky, zabiť sa nenechám" a ešte k tomu ked chodím na bicykel s dieťatom.

Inak tento rok je dobré heslo ETM: Kombinuj právne 😃 A Ako najlepšiu značku auta a trešného nosiča na bicykle? 😃
Jadran10.9.2015 19:35 -6 +2#38 Re:
Reakcia na #35 od zavinacsk:
Je to úplne jednoduché. Buď, alebo.
V Bratislave premáva MHD celodenne (t.j. i v noci), takže si myslím nie je nutné vyťahovať bicykel z baraku, aby sa potom spiatočnou cestou musel vláčiť v MHD, vyhovárajúc sa na náročný terén. Načo to je potom dobré? Veď hádam viem, čo ma čaká, keď niekam idem, tak sadnem na MHD a bicykel nechám doma.
810zssk10.9.2015 19:34  +5#37 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
A co ak sa ten cyklista na sport nedal? Nikdy si nepocul o vyuziti bicykla na ine ucely?
TomJ10.9.2015 19:01  +9#36 Re:
Cesty v Bratislave nie sú prispôsobené pre cyklistov (až na pár výnimiek). Ja by som napríklad rád išiel bicyklom na Železnú, no nenechám sa zabiť autami na Pražskej a zasa nie som ani veľký športovec na to, aby som to na bicykli vyšliapal hore cez Kolibu.
Doteraz bolo v prepravnom poriadku uvedené, že kočíky a invalidné vozíky majú pred bicyklami prednosť. Čiže ak vodič vidí, že chce nastupovať kočík alebo vozík, nech kľudne toho cyklistu vyhodí (ak by som bol ja tým cyklistom, tak by som to pochopil), ale zakazovať bicykle celoplošne na všetkých linkách je hlúposť.
zavinacsk10.9.2015 19:00  +4#35 Re:
Reakcia na #34 od Jadran:
Skús niekedy unavený po práci o pol jedenástej v noci prejsť na bicykli po našich mestských cestách spolu s našími toleratnými vodičmi vrátane autobusárov. Pochopíš, prečo si cyklista radšej zaplatí za cestu poloprázdnym busom - je to príjemnejšie ako sa zobudiť na intenzívke, teda ak sa ešte vôbec zobudí. Ak zažiješ aj nejeden prepad o takej nočnej hodine, pochopíš ešte skôr.
Zábavou je tiež síce jemné, ale dlhé stúpanie do Dúbravky a ešte s notebookom na chrbte. O pahorkoch zvaných Koliba či Kramáre radšej nenapíšem, ale tam už s bicyklom nechodím.

Proti bicyklom v MHD bude každý, kto nejazdí na bicykli do kopcov. Za bude každý, kto si to už skúsil a duplom, ak sa ho to týka 6 dní v týždni. No a ak má niekto nosnú linku v pešej dostupnosti asi 40 minút od práce a lokálka jazdí 2x za hodinu, z toho raz pravidelne nepríde a druhýkrát ju tiež akosi nevidno...

Ekológii zdar, idem si povysávať auto, od 15teho sa mi zíde (ticho závidím všetkým, komu stojí MHD kúsok od miesta výkonu práce).
Jadran10.9.2015 18:50 -9 +2#34 Re:
Nikdy som nechápal, načo niekto potrebuje vláčiť bicykel (dokonca niektorí aj viac kusov naraz) v prostriedkoch MHD. Jeden vodič to svojho času vystihol úplne najlepšie, keď chcel velký cyklista nastúpiť, no nebolo to možné z istých dôvodov: "Dali ste sa na šport? Tak športujte!" - zavrel dvere a išiel do preč.

MHD je o preprave ludí. Nie nákladu.
zavinacsk10.9.2015 18:26  +6#33 Re:
Nádhera, ďakujeme ?
... koniec irónie ...
Od 15.9. teda začnem chodiť do práce autom, lebo večer po 10 hodinách nemám chuť šliapať do pedálov z mesta hore do Dúbravky a ešte duplom v prípade dažďa a vetra, čo na jeseň asi nebude ojedinelé.
Ráno bežne chodievam bez problémov na bicykli dole kopcom, večer sa v takmer prázdnych spojoch unavený veziem domov aj s bicyklom. Radšej mohli vymyslieť príplatok za bicykel podobne ako za batožinu, ktorý asi aj tak platí málokto.
Ozaj, je humánne, keď idem v nedeľu večer z centra (peši a bez bicykla) a nemôžem nastúpiť do busu, lebo sú v ňom nasáčkovaní batohári, ktorí za tie batohy a kufre určite ani nezaplatili? Veď kriví a krivejší, česť ich statočnej práci a nikdy inak!
Rubber3810.9.2015 18:20 -1 +2#32 Re:
Reakcia na #31 od Error 0x007:
Vďaka za konštruktívny príspevok do diskusie. Náhodou nejaký návrh na zlepšenie neni?
Error 0x00710.9.2015 17:56 -2 +2#31 Re:
Idioti.
Trolley10.9.2015 17:28  +6#30 Re:
neviem, ktorý blbec bol zase prehnane iniciatívny. súčasný prepravný poriadok hovorí dosť jasne - že pred bicyklami majú prednosť kočíky a vozíky. Toto opatrenie DPB a mesta je tichá podpora automobilovej doprave. Tak ako v každom spoji MHD nie je mamička s kočíkom, tak v ňom nie je ani cyklista. Jediné s čím môžem súhlasiť je že do nových trolejbusov sa zmestí buďto kočík, alebo bicykel. Nuž ale to je tak keď sa niekto teší z nových vozidiel, ktoré sú moderné, nízkopodlažné, klimatizované a neviem ešte aké, ale interiérovo zle riešené.
Pirat10.9.2015 17:10 -4 +2#29 Re:
nadrozmerna batozina v mhd nema co hladat to nie je stahovak rozmery batoziny su jasne vypisane v prepravnom poriadku vozit bicykle co je inak normalne nemotorove vozidlo podla zakona skupiny rovnakej ako zaprahove vozidla a kecy o tom ako je zabicykel zodpovedny jeho majitel a nie dopravca su na smiech tuto chutovecku v DP zaviedol pan radobypravnik Branislav Zahradnik ktory podlahol tlaku takzvanej cyklokoalicie . ked je niekto sportovec a chce sa ist vozit na bicykli nech sa ide vozit na bicykli a nie s bicyklom v mhd vy co ste tuna dristalovia jeden vetsi ako druhy kolky z vas robia vodica mhd ? a kolky z vas uz mali decko a potrebovali sa niekam mhd prepravit napriklad z nemocnice na Kramaroch ked v kazdej 212 su nasackovane bicykle lebo sportovci boli bicyklovat na Zeleznej , ved naco tahat na Kolibu ked sa tam mozem vyviest mhd a pustit sa dolu kopcekom to uz je len za sport lebo tych ozajstnych cyklistov v dresoch a prilbe som este v mhd nevidel pretoze oni sa neisli vozit s bicyklom v mhd ale trenovat
Rubber3810.9.2015 16:35  +3#28 Re:
Reakcia na #26 od Rubber38:
*zaplatená batožina = batožina s platným lístkom na prepravu (a ak sa niekomu nepáči, že na bicykel sa takýto lístok nevyžaduje, tak o tom môžeme diskutovať, ja osobne som tiež za platenú prepravu bicykla. Ale to je iná téma, než to, či ho vôbec do vozidla pustiť, alebo nie)
Konrad810.9.2015 16:32  +9#27 Re:
Reakcia na #21 od deejaytommmi:
Kup si nosic na auto, znamena aj kup si auto. Takze hura, DPB a teda mesto prinuti zas par ludi presadnut do auta - co je toto za logiku? A paradoxne pred ETM. ?
Rubber3810.9.2015 16:32  +8#26 Re:
Reakcia na #24 od MatejBA:
Za nadrozmernú batožinu sa má platiť, Kto neplatí, ten si zaslúži pokutu, príp. vylúčenie z prepravy. Ale kto si ten lístok na batožinu kúpi a označí (ešte som to na vlastné oči nikdy nevidel, ale to je chyba v slabej osvete a nedôslednosti revízorov pri kontrolách), má na prepravu plné právo. A že sa kvôli tomu nedostanú iní ľudia dnu - prepravca má zabezpečiť adekvátnu kapacitu na všetkých linkách, a keď je napr. na linke premávajúcej z letiska cez obchodné centrum vysoký výskyt nadmerných nákladov, má tam poslať primerane priestranné vozidlá v primeranom intervale. Zaplatená batožina (aj 4 velké skrine z IKEA) má rovnaké právo na "pohodlnú" prepravu, ako bežný človek
Rubber3810.9.2015 16:24  +6#25 Re:
Reakcia na #21 od deejaytommmi:
Tak pardon, že ma napadlo prepraviť sa na druhý koniec mesta, je to fakt že strašne nelogické. Logické je celý život chodiť dookola na lúke za rodným barákom, veď načo sa trepať niekde za novým

Dogma "buď sa ideš bicyklovať, alebo voziť MHD" je prežitok z čias minulého režimu, podobne, ako neprestupný systém atď. Integrovaná doprava vyslovene počíta aj s integráciou bicykla, dokonca je na tú osvetu zameraný aj tohtoročný týždeň mobility (takže odporúčam zájsť na nejakú prednášku)

A tá posledná časť výstupu je už úplná lahôdka: "Keď chceš niekam ísť, tak si láskavo kúp auto, a neotravuj v MHD." Za chvíľu bude treba nahradiť Vachovú, myslím, že by si sa tam nádherne hodil
MatejBA10.9.2015 16:08 -3 +5#24 Re:
Reakcia na #19 od 810zssk:
"To je take typicke slovenske riesenie. Namiesto toho aby sme sa tesili zo zakaznikov co maju zaujem o vyuzitie MHD a riesili ako ich odviezt, vymyslame ako im to zakazat a dostat ich z tej MHD prec."

To je take slovenske riesenie hajit tych, co prepravuju nadrozmerny "nezaplateny" naklad v MHD (a tyka sa to aj nezaplatenych batozin a kufrov) miesto tych, co si zaplatili za sluzbu, ale nedostanu sa dnu. Takze mi teraz povies, ze ked kupim 4 velke skrine v Ikea, tak mozem kludne ist s tym do MHD a zaberat miesto?

Riesenim by boli drziaky tak, ako ich maju v USA, castejsie spoje, alebo jednoducho zaviest cyklobusy po meste.
deejaytommmi10.9.2015 15:41 -7#23 Re:
Reakcia na #21 od deejaytommmi:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
Petto10.9.2015 15:37  +8#22 Re:
Schvalujem tieto zmeny, ale z kapacitnych problemov nikdy nebol problem bicykel viest v elektrickach. Preto elektricky mohli nechat celotyzdenne povolene, hoc by boli zase frfloši ze eliny ano ale bus tbus v prac.dni nie
deejaytommmi10.9.2015 15:36 -7 +4#21 Re:
Konecne zvitazil zdravy rozum!!! Tak im treba 😃 Bud sa ides bicyklovat alebo vozit MHD! A ak byvas v Raci a chces ist na Zahorie (nechapem co je toto za logiku), tak si kup nosic na auto, naloz si bicykel a mozes si na zahorie kludne ist 😉
810zssk10.9.2015 15:28 -3 +5#20 Re:
Reakcia na #16 od MatejBA:
Jedna vec je obmedzit to v rannej spicke, druha vec je obmedzit to cez pracovne dni uplne. Ak to dozeniem do uplneho extremu, po novom nie je mozne odviezt bicykel v N29ke o druhej v noci z Devina. Vidis tam nejake kapacitne problemy?
810zssk10.9.2015 15:26 -4 +6#19 Re:
Reakcia na #8 od MatejBA:
A..? Zajtra zakazeme prepravu velkej batoziny, lebo zli zli cestujuci nastupili na letisku do prazdneho autobusu a potom nou zaberali miesto?

To je take typicke slovenske riesenie. Namiesto toho aby sme sa tesili zo zakaznikov co maju zaujem o vyuzitie MHD a riesili ako ich odviezt, vymyslame ako im to zakazat a dostat ich z tej MHD prec.
ratataj10.9.2015 15:21  +3#18 Re:
Reakcia na #16 od MatejBA:
preprava bicyklov v špičke tu už bola a nebolo to dobré riešenie. ani keď to bolo stanovené časom ( ak ma pamať neklame tak sa vozili bicykle po - pia od 9 do 12 a od 18 do konca dennej premávky ). no aj tak bol denne konflikt s niekým kto chcel ísť z práce 17:30 napríklad.
Rubber3810.9.2015 14:48 -3 +5#17 Re:
Reakcia na #12 od Infinity:
Stále nejak nechápem, prečo sa toľko oháňaš tou cenou. Radšej natlačiť do busu platiacich 200 ľudí bez batohu, ako 150 s batohom, tak zakážeme aj všetky ruksaky a školské tašky? Čo to je za hlúpu logiku?
Bicykel sa povoľuje len vtedy (aspoň by to tak malo byť), ak je vo vozidle vhodná kapacita = buď sa zadarmo odvezie bicykel, alebo vzduch. Argument s cenou je fakt kravina

Druhá vec je samozrejme, že kočík / invalidný vozík má mať prednosť. Ale stále sa dá hľadať aj nejaký kompromis (minimálne v električkách by mohla byť kľudne celotýždenná vozba bicyklov, tam sa to miesta pre kočíky netýka), a nie to proste celoplošne zakázať, a dovidopo
MatejBA10.9.2015 14:48 -1 +3#16 Re:
Reakcia na #9 od CicerovaPlacka:
"A nie si riaditel zemegule, aby si kazal ludom, kedy sa maju chodit bYciklovat. Za listky si platime rovnako cely rok, tak chceme vyuzivat MHD cely rok. "

Aj ja si platim za listok a ked sa nedostanem do MHD pre cyklistu tak co mam robit? Zhodit najblizsieho cyklistu pod auto? Najlepsie by bolo, kebyze sa zavedie, ze bicykel by sa mohol prepravovat mimo spiciek a cez volne dni. V spicke, ked su spoje (pre)plne(ne), tam nema bicykel co hladat.
ratataj10.9.2015 14:41 -6 +5#15 Re:
Reakcia na #6 od Rubber38:
Vozidlo MHD je urcene na prepravu lidi, nie na vozenie vsetkeho mozneho.
Infinity10.9.2015 14:35 -4 +3#14 Re:
A co taka mamicka z chorym dietatom co chce ist lekarovi a nedostane v niektorých pripadoc ani do dvoch vozov po sebe..lebo nasackovany bycikel v buse..ako pise dpb uz z etickeho a humanneho hladiska tam bike nema co robit..
Gryzly6510.9.2015 14:35 -4 +4#13 Re:
Konečne. Nuž, snáď sa bude opäť cestovať o niečo pohodlnejšie. ?
Infinity10.9.2015 14:31 -3 +2#12 Re:
Reakcia na #8 od MatejBA:
Pytam sa radsej 2 bycikle prepravovane zadarmo alebo 10ludi navyse v buse ktory si platia??
Infinity10.9.2015 14:29 -3 +2#11 Re:
Reakcia na #9 od CicerovaPlacka:
Zahambeni invalidy?????kde si nechal sucitnost..to mi pripada u teba iba ja z byciklom na invalda kaslat..jedine s cim s tebou mozem suhlasit je ze ozaj preprava byciklov sa da riesit viacerymi moznostami
kecho10.9.2015 14:27 #10 Re:
ale pri lístkoch "v najbližšom označovači" tam zostalo naďalej ? zámer...?
CicerovaPlacka10.9.2015 14:18  +6#9 Re:
Reakcia na #5 od Infinity:
Ak je problem, ze sa za bicykel neplati, tak nech sa zavedu listky na prepravu bicykla. Radi si zaplatime, nepotrebujeme aby na nas doplacali nejaki zahaMbeni invalidi.

Neviem ako sa chodis bYciklovat ty, ale co je na tom, ze sa odvezies MHD na okraj mesta a bYciklujes odtial, kedze cesta na bYcikli po meste je len pre otrle povahy.

A nie si riaditel zemegule, aby si kazal ludom, kedy sa maju chodit bYciklovat. Za listky si platime rovnako cely rok, tak chceme vyuzivat MHD cely rok.

Preprava bicyklov v MHD sa da v pohode vyriesit, moznosti je viac.
MatejBA10.9.2015 14:14 -2 +3#8 Re:
Reakcia na #7 od Rubber38:
A co tak pohlad z druhej strany - 2 cyklisti v dnesnej rannej L61 a ludia ostavali na zastavkach (nastupili na Hlavnej do prazdneho autobusu a vystupili pri martinskom cintorine)? Nie je vsetko len "buu zly DPB"...
Rubber3810.9.2015 14:03 -1 +4#7 Re:
Reakcia na #3 od 7ross7:
No dobre, ale to by vyžadovalo zložitú organizáciu a informačnú kampaň (a DPB nikdy nezvláda ani jedno, ani druhé) - cyklista by musel byť vopred informovaný, kde, a kedy mu pôjde taký spoj, ktorý pojme jeho bicykel (zavedenie konkrétnych liniek, kde b výpravu tvorili výlučne takto kapacitné vozidlá, alebo garantované spoje v CP, podobne, ako sa dnes garantuje nízkopodlažnosť. Á to teda neviem, ako by sa taká výprava organizovala). Lebo cyklista nebude námatkovo stáť niekde dve hodiny na zastávke a čakať, či, a kedy mu dojde nejaký spoj "s piktogramom"
Rubber3810.9.2015 13:59 -2 +7#6 Re:
Reakcia na #5 od Infinity:
Ak teda bývam v Rači, a chcem sa s bicyklom prepraviť na okraj Záhoria a nasadnúť až tam, tak si musím zakaždým vypustiť vzduch z pneumatík, aby ma milostivý pán zobral do vozidla, čo? V zime každý prepravovaný pár lyží samozrejme tiež vyhodiť z vozidla, veď nie sme nejaký skibus zdarma, ne?
Infinity10.9.2015 13:56 -8 +2#5 Re:
Chvala bohu ved aj tak je to hamba invalidi si budu musiet platit za prepravu a byciklista zadarmo.staci vikend aj to by som zakazal bud sa idem byciklovat alebo sa vozit busom...nepoviem ked ma pokazeny bike alebo defekt
Petto10.9.2015 13:50 -1 +2#4 Re:
Reakcia na #3 od 7ross7:
Stacilo vybrat 2 rady sedadiel v tych novych haraburdach ,ale to by zase papiere nesedeli.
7ross710.9.2015 13:41  +2#3 Re:
Reakcia na #1 od 810zssk:
To sú tie nové priestranné trolejbusy…

Mňa by však zaujímalo prečo to riešia takto radikálne. Namiesto toho aby bola preprava umožnená iba vo vozidlách označených piktogramom (teda električky, kde je vyhradené pre bicykel iné miesto ako pre kočík; autobusy SOR NB 18, kde je dostatočne veľký priestor na to aby sa tam zmestil aj kočík aj bicykel a iné vozdilá). Takto DPB vytvára problémy tam kde nikdy neboli.
berny10.9.2015 13:14  +3#2 Re:
...a co skladaci bicykel?
810zssk10.9.2015 13:11  +8#1 Re:
Prispevok DPB k Europskemu tyzdnu mobility...