Obnovenie premávky električiek na Hlavnú stanicu (od 1.9.2015)

Na Hlavnú stanicu bude premávať zatiaľ len linka 2.

Od 1. septembra 2015 od 14:30 bude obnovená premávka električiek na Hlavnú stanicu po ukončení rekonštrukcie električkovej trate. Na Hlavnú stanicu bude opäť premávať linka 2 po svojej pôvodnej trase:

  • ŽST Nové Mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna - Blumentál - Štefanovičova - Hlavná stanica.

Linka 1 nebude premávať až do ukončenia rekonštrukcie križovatky Štúrova - Jesenského. Spojenie Hlavnej stanice s centrom mesta naďalej zabezpečí autobusová linka X13.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #48:
No vies, ak tam rigol neplni az taku dolezitu funkciu, ze staci ze ten rigol (ako-tak; teda zatial) odvadza vodu zo seba sameho, tak potom je na zvazenie, naco ho tam vobec davali...
Kazdopadne tipujem ze nepotrva dlho a zamkova dlazba sa smerom k rigolu zacne zvazovat a rozchadzat, ked zboku je ta medzera.
Preto s tou medzerou treba podla mna uz aj v tom sucasnom stave veci co najskor nieco urobit a nie len cakat, ze ved uvidime, co sa s tym stane.
[Mimochodom, aj tak by ma ale dost zaujimalo, ze ci to bolo tak neuveritelne projektovane, alebo ci realizacia nezodpoveda projektu...zaoberal sa tym vobec niekto?]

A pokial ide o to, ze podklad pod strkom, na ktorom je polozena zamkova dlazba, je odvodneny pozdlznym trativodom, tak na to by som sa nespoliehal. Jednak kvoli tomu, ako je ten samotny podklad vyspadovany a navyse, pokial si videl ako ten podklad salovali a ako instalovali tych niekolko priecnych zlabov, tak netreba vysvetlovat viac.
Takze sa skor obavam, ze voda bude stat v kolajisku, akurat mozno to pod tou zamkovou dlazbou nebude az tak vidiet...

S tym co pises na zaver je mozno mozne smutne suhlasit, ale to myslim neznamena, ze sa s tym treba zmierit a nechat to tak. A nech si aj preberajuci uvedomia, ze ked sa tomu nebudu poriadne venovat a prislusne to riesit, preberaju zodpovednost aj na seba. Ved hadam to nechcu uz o par rokov rekonstruovat odznova!
Reakcia na: peter0 #47:
Rigol tam neplní až takú dôležitú funkciu, na trati sú umiestnené priečne odvodňovacie žľaby. Takisto dlažba nie je špárovaná cementom ale iba pieskom, čiže voda sa dostane aj cez tieto medzery pod ne, pod podkladový štrk až do spodku, ktorý je odvodnený pozdĺžnym trativodom. S tým sa počíta.

Ale inak súhlasím s tým, že remeselné prevedenie prác je katastrofálne a Trnavskú stavebnú by som nenechal robiť ani záhradný gril, lebo aj ten by bol nakrivo so slovami stavbyvedúceho „to je bežné, to sa tak robí, mal som tam 25 centimetrov rozdiel“. Dlažba je nakrivo položená, pretože sa to robilo rýchlo a z investičného oddelenia na magistráte preberú všetko, pretože oni sa do toho nerozumejú, nie sú vybavení odborným personálnym substrátom.
Reakcia na: peter0 #37:
Takze vazeni, s tym rigolom z betonovych prefabrikatov vpravo pozdlz kolajnic na novom useku smerom na hlavnu stanicu je to este vaznejsie, odporucam sa na to pozriet:
Nielen ze nie je vzdy spravne vyspadovany, ale hlavne od novopolozenej zamkovej dlazby (niekde este nie uplnej) ho deli pomerne siroka prazdna medzera, ktora je sposobena tym, ze betonovy prefabrikat nema kolmu stycnu hranu smerom k zamkovej dlazbe!
Neviem ci islo o neuveritelnu chybu v projekte, alebo realizaciu nezodpovedajucu projektu, kazdopadne ide o zavaznu systemovu chybu!
Kvoli tomu rigol nebude zachytavat vodu z trate, voda bude tiect do medzery, Rigol bude odvodnovat tak akurat sam seba - aj to len dovtedy, kym podsakujuca (a miestami tazko odtekajuca, kvoli zlemu vyspadovaniu) voda nedestabilizuje podlozie jednotlivych betonovych prefabrikatov a nerozrusi to, ako su jednotlive diely vzajomne (chabo) pospajane...
Reakcia na: VeeV #44:
Cestujuci, ktori dochadzaju do prace v okoli stanice, mozu vyuzit jednu z mnohych liniek co premavaju z Dubravky do okolia stanice.
Reakcia na: CraneMan #41:
Budem ti zase oponovat. Ziadne velkomesta nemaju priamy spoj do vsetkych m.č. (stvrti), to ze to bolo volakedy- ok. Auta vs. MHD pomer ludi sa enormne zmenilo.
ADD Karlovka. Hadam jedna linka musi stacit na Hlavnu stanicu z KV,ktorej sucastou su aj Dlhace .Hoc maly autobus z 35 tisic.sidliska, intrakov je NONSENS,ale tam aspon vypomaha klbove vozidlo cez volne dni. Z karlovky to bude coskoro na 1 prestup opat , z L5 sa presadne (na hrane) na Obchodnej na L1, co musi byt akceptovatelne aj vzhladom na planovanych 60ks novych elin.
ADD Dubravka: v pesej dostupnosti 200-300 metrov je zastavka SAV s nosnymi 83/84 - tu nepripada ziadna dalsia linka do uvahy.
Reakcia na: CraneMan #41:
Ďakujem, za tvoj názor. Som rada, že má aj niekto iný podobný názor ako ja. 1-ka bola super linka a aj dosť využívaná. Myslím si, že spojenie s hlavnou stanicou neocenia iba cestujúci vlakom, ale aj ľudia, ktorí dochádzajú do práce v okolí stanice. Ľuďom v KV chýba tento spoj.
Reakcia na: CraneMan #41:
Z Dúbravky síce nejde priama linka na hl. stanicu, ale zato ide na SAV a cez prac. dni dokonca dve. Poznám viacero ľudí z Dúbravky, ktorí si to pochvaľovali, že na rozdiel od električky takto budú na hl. stanici (aj s kuframi) pomerne rýchlo (či už pôjdu od tej SAV pešo alebo jednu zast. naspäť) a že autobus je relatívne spoľahlivejší, lebo u električky predsalen hrozí že nebude prúd, bude strhnuté vedenie, pokazená el. ktorá zablokuje všetky zasebou, auto v koľajisku a pod..
Reakcia na: CraneMan #41:
Pred desiatimi rokmi cestovala na stanicu celá Petržalka, teraz je to celá Karlovka? Ak vezmem do úvahy, že Dlhé diely sú tak o 10 rokov mladšie ako veľká časť Petržalky (celé Dvory) vychádza mi z toho, že v živote každého človeka je obdoboie, počas ktorého húfne preváža preplnené kufre vlakmi.
Reakcia na: Petto #35:
Petto, tvoje príspevky tu na imhd považujem za jedny z najlepšie sa čítajúcich, a dokonca ťa považujem za naozaj fundovaného znalca verejnej dopravy (myslím to úprimne), ale tentoraz s tebou nesúhlasím a prikláňam sa k názoru, čo napísal(a) VeeV. Je hlúposť ako mraky, že KV ani Dúbravka nemajú spojenie s Hl. stanicou. Nám, čo nechodí nič priamo na stanicu to máme komplikované s prestupovaním na CH. Soférovi či pri ŠD Družba. Mnohí z nás čo tu bývame, cestujeme smerom na stanicu pomerne často, a nikomu sa nepáči, že musí vláčiť preplnené kufre so sebou a prestupovať s nimi. Stále si myslím, že 1ke mala ostať jej pôvodná trasa a nerobiť z nej kolotočovú linku. Rovnako ako je hlúposť súčasná trasa linky 2.
Reakcia na: Error 0x007 #39:
Na Nám.F.Liszta museli obrubníky zase obrusovať ?
Reakcia na: peter0 #37:
Ta guma tam na zastavke je tusim kvoli tomu, ze zastavka bola naprojektovana pre 2,65m siroke vozidla, ktore ale v Autoslave nejazdia a ani v dalsich desatrociach jazdit nebudu ?
Reakcia na: Petto #36:
ja is myslím že koľqjnice potrebujú troška obrúsiť.. keďže aj vo vlaku na nových tratiach to zo začiatku robí... alebo to môže byť skôr spojené tým že K2S už nemá kolesá ale kocky 😃 😃 s30T to o dosť menej drnce všade.. 😛
K tomu co tu nizsie napisal juraj.k [vcera o 22:31] dodavam:
1."miestami nedorobena dlazba" - da sa to aj tak povedat, i ked je to poriadny eufemizmus 😉 2. a 3 je tiez pravda. Na druhej strane sa ale zda sa ze su si toho vedomi a pracuju na tom, takze pocas septembra to hadam aj dorobia.
Co som si vsak este vsimol, je napr rigol z betonovych prefabrikatov pozdlz Stefanovicovej vpravo od kolajnic - jednak ze sa mi nezda ze je vzdy spravne vyspadovany, co by znamenalo ze tam bude stat voda, a navyse od dlazby ho deli zvlastna pomerne siroka prazdna medzera (neviem ci ide o projektovu chybu, alebo ci tam nieco este po celej dlzke chyba?).
Tiez ma zaujalo nadstavenie nastupnych hran zastavky Žilinská po celej dlzke oboch zastavok tusim gumenym kusom, zvrchu posypane nejakym pieskom(!) - to som nepochopil ze o com to je, ktovie aky bol projektovany umysel?
Nepochopil som ani projektovy zamer necakane vystupujuceho obrubnika do krizovatky Zilinska (zrejme ma fyzicky zabranovat pripadnej snahe o odbocenie zhora zo Stefanovicovej na Zilinsku??)
Odvodnovaci zlab medzi kolajnicami smerom k Ministerstvu financii je v neprimeranom stave uz teraz - zlomeny ci ohnuty (mozno pocas prac. ked tam jazdili cez to tazke stroje), vnutri ciastocne napadany asfalt....pri kolaudacii by taketo "detaily" nemali ujst pozornosti!

Naviac, zrejme tazke stroje pri vystavbe asi sposobili aj vyraznu degradaciu obrubnikov na druhej strane cesty pozdlz Stefanovicovej a aj smerom k Ministerstvu dopravy...
Reakcia na: juraj.k #33:
Mne sa vcera zdalo, ze zvary na kolajniciach enormne drkotali po prejazde s K2S 7114 ?
Reakcia na: VeeV #34:
32tka plne postacuje mozno s vynimkou nedele podvecer a ked sa zacnu vychodnare stahovat na intraky koncom septembra, no vtedy vypomaha Karlovej vsi aj linka 141 ktora konci na Molecovej.
Čo by sa stalo Dopravnému podniku keby obnovil linku č. 1 do Karlovky?! KV nemá spojenie s hlavnou stanicou. Áno, Dlhé Diely majú, ale čo zvyšok KV?
Dnes som sa previezol dvojkou na Hl.stanicu, aby som si pozrel novú trať. Predpokladám, že trať je zatiaľ v predčasnom užívaní. Čo som si všimol okrem toho, čo sa tu už písalo: 1. miestami nedorobená dlažba, 2. nefunkčná preferencia min. na križovatke s Mýtnou, 3. nefunkčné tabule.
Reakcia na: Johnny_S #31:
"Od 1. septembra 2015 od 14:30 bude obnovená premávka električiek na Hlavnú stanicu po ukončení rekonštrukcie električkovej trate."

V preklade: Áno, s meškaním, ale predsa...
Reakcia na: djmetla #29:
Otvorilo sa to teda, či ako?
Reakcia na: djmetla #29:
Neviem ako si na to prišiel, dopravca o tom nepíše.