Ďalšia obojsmerná električka prišla do Bratislavy
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Do premávky sa nové električky zaradia postupne už od apríla.


Ilustračné foto © Matej Kavacký


V pondelok 16. marca 2015 bola vo vozovni Jurajov dvor na bratislavské koľajnice zložená v poradí druhá obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus, ktorá dostane číslo 7503.

V súčasnosti sa do záverečnej fázy blíži homologizácia prvej obojsmernej električky #7501, ktorá už niekoľko mesiacov skúšobne premáva v uliciach mesta. "Prvá dodaná obojsmerná električka bude v uliciach Bratislavy premávať už v apríli. Všetky ďalšie dodané vozidlá už nebudú musieť absolvovať takýto náročný proces homologizácie, len najazdiť 100 kilometrov bez cestujúcich, vykonať brzdové skúšky a následne budú môcť byť zaradené do premávky. Predpokladá sa, že všetky nové dodané električky už budú zaradené do premávky v máji," uviedol generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

Ďalšie vozidlá budú do Bratislavy prichádzať postupne v nasledujúcich mesiacoch. Do októbra tohto roka bude spolu dodaných 30 obojsmerných električiek Škoda 30T ForCity Plus.

Homologizačný proces prebieha v súčasnosti aj na prvej jednosmernej električke Škoda 29T ForCity Plus #7401. Dodávka jednosmerných električiek má pokračovať v máji tohto roka.


16.3.2015
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Petto23.3.2015 13:29 #23 Re:
tak uz mame dalsiu , 7503
JamaVOku21.3.2015 13:01 #22 Re:
Reakcia na #21 od Ámos:
Ano, lenze mazanie okolesnikov je naozaj ucinne ak to ma vacsina vozidiel, ktore si navzajom primazavaju obluky, takze ked ich bude jazdit viac, bude to lepsie.
Mimochodom primazavanie maju aj niektore stare vozy, ale uz sa nepouziva, z ekonomickych dovodov a z dovodu vyssie uvedeneho.
Ámos20.3.2015 7:11 #21 Re:
Reakcia na #20 od Mirec222:
a prave preto co opisujes sa upravuje poloha kolajnic a to jednak prevysenim v oblukoch - jedna kolajnica je vyssie ako druha a potom rozsirenim rozhcodu z 1000 na 1005mm. Kedze ani jedno z tychto opatreni nie je u DPB standardom a to dokonca ani na novych tratiach, nie je problem vo vozidlach ale u DPB.

Samozrejme potom su zariadenia na mazanie okolkov, ktore znizuju trenie. Bud su integrovane vo vozidlach alebo su instalovane na trati.
29T aj 30T su mazanim vybavene, takze asi nieco zlyhalo.
Mirec22220.3.2015 1:26 #20 Re:
nepovažujem sa za experta na danu problematiku, ale ja osobne som zastancom tvrdenia, ze piskanie v oblukoch je sposobene elektrickou, a nie kolajami. a to tym sposobom ze dvojnaprava ako celok ma obe osi napravy paralelne, co je problem. pretoze v obluku ani jedna z osi naprav nieje kolmo voci kolajnici, a tym padom ako sa kovove koleso vali dopredu, tak jeho zarez, ktory ho drzi na kolaji aby nevybocila elektricka do boku sa trie o povrch kolajnice, a neprechadza nou hladko, co sposobuje nielen piskanie, ale opotrebenie jak zarezu kolesa tak povrchu kolajnice.
cele to ma jednoduche riesenie - aby dvojnaprava bola riesena ako auto - bud presna alebo zadna naprava daneho celku by bola schopna zatacat, myslim si ze na to staci minimalny uhol, do 10 stupnov.
vyjadrite sa, ci tu je niekto kto nesuhlasi so mnou.
Andy17.3.2015 20:40 #19 Re:
Reakcia na #17 od Ttom:
Pískanie električiek v oblúkoch ovplyvňuje veľa faktorov, ale zrovna typ električky o tom moc nerozhoduje.
Ámos17.3.2015 18:02 #18 Re:
Reakcia na #17 od Ttom:
Dnes pri Manderle tiez, no predtym to nerobila a prechadzala oblukmi velmi ticho. Mozno niekto zabudol na doplnenie maziva v elektricke.
Alebo "setri" a mazivo zakazal doplnit, radsej bude castejsie navarovat obluky a menit kolesa.
Ttom17.3.2015 13:23 #17 Re:
Reakcia na #16 od Ámos:
no ja neviem, vcera pri Chatamovi Šoférovi smerom od Mosta SNP piskala v obluku a to teda riadne, este som sa otacal, ze co to je za zvuk
Ámos17.3.2015 12:06 #16 Re:
Reakcia na #15 od MatejBA:
Su to naozaj tiche elektricky. Na miestach kde je trat fakt v zlom stave, len tak dunia co sa oproti T3 sa to neda porovnat.
Rovnako prejazdy oblukami s malymi polomermi su tiche, bez piskania.
Tento rok by sa mali kolajnice brusit, po minulorocnom podbiti, tak hadam aj to dunenie ustane.
MatejBA17.3.2015 10:39 #15 Re:
Reakcia na #14 od titomi:
Ak si pozries videa na Youtube, vyzera to, ze 29T/30T su dost tiche a najviac hluku robia kolesa/kolajnice
titomi17.3.2015 9:29 #14 Re:
reklama je asi to najmenej dolezite, nie? Hlavne, aby mali kade jazdit, aby boli udrziavane, neporuchove atd. Nie ako niektore ine vozy, ktore stoja vo vozovniach a tym padom generuju stratu.
Som zvedavy, ci ich chod bude aspon tak nehlucny, ako tej od Bombardier-u. Tu som len videl, ale nepocul
Marek197816.3.2015 22:23  +1#13 Re:
Reakcia na #12 od LUK:
Opakujem 1 rok a nie 5.
LUK16.3.2015 21:49 #12 Re:
Reakcia na #9 od Valec:
neviem ako je postavená zmluva, ale vidím to na 5 rokov bez reklám
Marek197816.3.2015 21:18 #11 Re:
Reakcia na #10 od TTV01:
Obmedzenie tam je, ale iba rok, cize po 12-tich mesiacoch moze ist na voz reklama.
TTV0116.3.2015 17:22 #10 Re:
Reakcia na #9 od Valec:
Mne sa tiež marí že s EU fondmi tam je nejaké obmedzenie na reklamu.
Možno som to poplietol, ale mám dojem že niekde som čítal že bol z toho problém tuším ČR či ...?
Valec16.3.2015 14:38  +2#9 Re:
Reakcia na #8 od Lukas89:
EU fondy na to nemajú žiaden vplyv. 5 rokov ich musia akurát tak prevádzkovať (v nejakom minimálnom rozsahu).
Lukas8916.3.2015 14:26 #8 Re:
Reakcia na #5 od Ibiza:
Nejaky cas budu bez reklamy, kedze su kupene cez eurofondy. (ak sa nemylim tak min. 5 rokov)
mathre16.3.2015 13:39  +1#7 Re:
Reakcia na #6 od BEUS92:
Veď ich doškolia.
BEUS9216.3.2015 12:26 #6 Re:
Prvá v apríli ostatné v máji. Okey ale kto bude na nich jazdiť? Vodičov nezaškolili iba dielenských a mozno troch z radu vodičov
Ibiza16.3.2015 11:50 #5 Re:
Ja len dúfam, že ich nezprznia celovozovými reklamami! Takto majú krásny dizajn a tie celovozové reklamy čo sa dnes dávajú na vozy sú odpad. nedá sa to porovnať s celovozovými reklamami začiatkom 90. rokov (napr. Konica-Minolta, alebo Opel na K2). Problémom je, že kým vtedy prevladala na celovozovej reklame podkladová farba, tak dnes prevládajú kadejaké obrázky, napisy a vyzerá to ako cirkus. Takže dúfam, že tieto nove električky reklamy nepostihnú, aj keď neverím veľmi tomu žial.
MatejBA16.3.2015 11:47  +3#4 Re:
Reakcia na #3 od Dispecer:
Bude musiet. Belfi hovoril o dalsich 30T, ze im postaci 100km jazd