DPB si prenajal ťahač trolejbusov

Stará tatrovka slúžiaca na ťahanie trolejbusov už doslúžila.

Dopravný podnik Bratislava si od marca 2015 prenajal nákladné vozidlo Scania P124CB 6x6 420, ktoré bude slúžiť na ťahanie trolejbusov. Prenajímateľom vozidla je senická spoločnosť Unistav a DPB si toto vozidlo prenajal na pol roka. Mesačné nájomné za vozidlo je 2500 € bez DPH.

Prenajatý automobil je náhradou za nákladnú Tatru 815, ktorá doslúžila v jeseni minulého roka. V priebehu tohto roka plánuje dopravný podnik zaobstarať nové vozidlo na ťahanie trolejbusov. Dopravný podnik na odťahy trolejbusov využíva aj svoje vozidlo ťažkého odťahu Iveco Trakker.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 4921 #52:
Tak vieš ako, ja tieto technologické vozidlá nesledujem, červenú Tatru si pamätám ešte od deväťdesiatych rokov.
Reakcia na: 4921 #51:
Jo, to je ona! V reale je krajsia - ako nova koxo!
Reakcia na: 4921 #51:
DPB ju kúpil už ako zgenerálkovanú od GTB, akurát teda s-eka sa tvári, že už aj dlho predtým bola na civilných číslach...
Reakcia na: S499.1023 #49:
Tú pôvodnú červenú vyradili ešte v roku 2015 (voľakedy v marci)
Reakcia na: IBBI #48:
Myslíš túto? Tú som vo vozovni videl už v júni alebo júli tohto roka a tiež som sa divil, čo je to zač (podľa vyhotovenia podvozku tipujem, že pochádza z vyradenej techniky našej armády)
Reakcia na: S499.1023 #49:
On má na mysli asi tú prerobenú ex-vojenskú.
Reakcia na: IBBI #48:
A nie je to tá pôvodná červená po oprave?
Dam to sem, bo neviem kde inde - odkedy ma DPB tu krasnu oranzovu Tatru 815 TP ??? Teraz tahala trolejbus do vozovne. Vyzera ako nova, zrejme po rekonstrukcii... ?
Reakcia na: Mike #46:
Ano Scania mala udrzbu plus este k tomu na nej trebalo par veci dorobbit aby bola schopna na tahanie vozov do servisu niesla opravovala a chystala sa na Hrobonke
Reakcia na: Beus #43:
Môže to niekto znalý potvrdiť, alebo vyvrátiť, ale ja som počul JPP info, že už aj tá prenajatá scania mala nejakú poruchu (alebo periodickú prehliadku?) a tento týždeň niekedy že išla do servisu...
Reakcia na: Petto #44:
Tak to teda bude veselo...? ?
Reakcia na: Beus #43:
Myslim si,ze sa uzivi pre odtah na vynovenej 210tke od aprila ?
Reakcia na: TeBeCe #41:
No, takže tu vidíme "výhodnosť" tohto obchodu. Nová Tatrovka dorazí za necelý mesiac, možno plus pár dní na vybavenie formalít, ale Scania je prenajatá na pol roka. Takže? 🙂
Reakcia na: Solider #14:
FMUK a FaFUK sú po trase linky 204 😉
Tak uz to dorazilo. Je to rovnaka vyklapacka ako ta dozita tatrovka, akurat v modrom ?
Reakcia na: Quakeman #37:
Óóóó, tak z takýchto technických vylepšení mám úprimnú radosť - ak to vydrží na dojazd do nasledujúceho napájacieho úseku, bude to bomba 🙂 Na 7501 sa to už otestovalo?
A je fakt nehorázna škoda a hanba kompetentných, že sa na to nemyslelo pri trofloch, to naozaj mali mať všetky. Nie mohli, mali. Tých 100-150 kíl bateriek s meničom navyše by už nikoho nezabilo, to je váha dvoch cestujúcich...a presne ako hovoríš, tým by Tbusy boli omnoho menej zraniteľné.
Reakcia na: Beus #33:
Ano bola to bola otazka casu kedy odpadne korba.A co sa tika vseobecnosti tatry nedam na to auto dopustit konkretne tato si svoje odtahala hlavne vsetky vozi do Zlina.Pocul som ze pocas tohoto najmu vozidla kupia novu Tatru tak som zvedavi ako to bude.Co sa tika toho eko len tolko stacilo ju nastartovat na hl.stanici a si si vypocul od nasho naroda.
Tu som to našiel .V texte v odkaze sa o tom píše že trolejbus s pomocným batériovým pohonom bez klimatizácie a kúrenia prejde 25-30Km. http://www.mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=179:provoz-solarisu-ve-svedsku-v-roce-2013&catid=14:clanky&Itemid=143
Reakcia na: Beus #24:
Teraz ma napadlo že všetky nové električky budú mať núdzový batériový pohon na niekoľko stoviek metrov pre prípad že nastanú problémy na trati (uviaznutie pod úsekovým deličom,pokazený pantograf,posun v dielňach atď.) Takýto pomocný pohon aspoň na pár km mohol mať každý trolejbus a pri strhnutom vedení alebo iných nečakaných udalostiach by trolejbusová doprava nebola paralizovaná.Premrhala sa veľká príležitosť zatraktívniť a zrovnoprávniť voči autobusovej doprave s eurofondov.
Reakcia na: Ámos #34:
napriklad spojka na Americke namestie sa im podarila dobre, vratane toho obluku. Preco nepokracuju dalej nikto netusi. No tusi. Ako si pisal, nemohla by to urobit spriatelena firma za 1,3 mil€.
Reakcia na: Beus #33:
nie toto nie je rentabilne riesenie. Na dalsich peknych par rokov by si nevyriesil nic. Preco mas pocit, ze iny 30 rocny voz, NEbude mat problem s hnilobou a celkovou poruchovostou?

Ked je treba nieco take v poniku, tak rozhodne nove a mozno viac multifunkcne.. Alebo zabehnute, stiahnute z leasingu napriklad.
Reakcia na: Beus #30:
Za aky kratky cas by sa zaplatilo nove vozidlo. Ved si pozri kolko stoja take 4-5 rocne 815tky. Medzi 50 - 80 tis. Samozrejme ak by si chcel taku z 1989, da sa zohnat za 3 tis. €.
Okrem ineho spotreba oleja, nafty u 30rocnej Tatry bude uplne niekde inde, ako u novsieho vozidla.

To, ze sa nerobi udrzba vlastnymi silami je chyba. To suhlasim.
Reakcia na: MAREK3 #32:
Ak naozaj bola taká hnilá, tak niektoré svoje poznámky beriem späť, no aj tak by som vec riešil inak - za pár tisíc zohnať inú, pojazdnú 815-ku, z tejto vyťažiť ND, a mám problém vyriešený na ďalších pekných pár rokov 🙂 Eko je druhá vec, ale - koho to tu kedy trápilo? 🙂
Reakcia na: Beus #21:
Ahoj čo sa tika tej tatry na hrobonke ta už bola komplet hnila hlavne nosne časti už boli prehnite a aj
čerpadlo sa pokazilo takže by to bolo moc finančne náročne a na 30 ročný voz sa to už neoplatí. Odrobila si svoje. A ešte k tomu eko minus 100 ? ?
Reakcia na: Quakeman #23:
Landskrona - Solaris Trollino 12 s výzbrojou Škoda z roku 2013 + 3x Solaris Trollino 12 s výzbrojou Ganz z roku 2003 alebo Szeged - 13x Ikarus - Škoda Tr 187.2 z rokov 2013 a 2014
Reakcia na: Ámos #27:
No tak, veď premýšľaj. Nerentabilné držať? Sám si protirečíš. To by totiž znamenalo, že na údržbu tej úbohej Tatrovky dávali viac ako 2,5k bez DPH mesačne, ak je teda rentabilnejšie prenajímať si cudzie. Veď je to na smiech (cez slzy). Vieš ako by tá 815-ka musela vyzerať? To by mala už pozlátené disky a krytý bazén s vírivkou na korbe 🙂
A tiež nesúhlasím, že to nie je zlá cena. Veď si spočítaj, za aký (krátky) čas sa zaplatí celé také nové vozidlo.
A tá údržba tratí vlastným silami, to je podobný prípad. Tam šlo tiež o iné veci. Rentabilita (pre podnik) je na poslednom mieste, na prvom je rentabilita (pre jednotlivcov).
Reakcia na: Petto #25:
jednak sa nejedna o sor ale skodu a nie som si isty, ci taky system uz nemali.
V kazdom pripade ich ponukal Siemens s prejavenou schopnostou namontovat ho do akehokolvek vozidla.
Reakcia na: Quakeman #23:
Presne! Viacerym si nam prehovoril z duse. No DPB nie je inovativny podnik, lebo v nom nerobia inovativny ludia. Su tam ludia prilis dlho na svojich poziciach a robia veci, ktore boli moderne pred 20 rokmi.

Takychto troflov, o ktorych pises, by sa mohlo objednat viac a nasledne ich nasadit na linky ako 63, 61 a 210 predlzenu do Ovsista.
Reakcia na: Beus #21:
nemyslim si, ze 2,5k mesacne je suma, kvoli ktorej by sa niekto unuval....
Ta cena nie je zla, myslim si ze z tohto pohladu je to ok. Co ma zaujima je prave to co si ty napisal. Ci sa v podniku nenaslo nieco boja schopne a preco tieto vozidla, ktore DPB ma, nie su sposobile.
Mozno DPB vyhodnotil, ze je to nerentabilne drzat. Ostatne udrzbu trati vlastnymi silami uz davno nerobia.
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
polievacie auto je nadstavba, cisterna sa da zhodit.
Resp ak to nie je toto vozidlo, tak DPB urcite ma vozidlo s nadstavbou polievacie/sypac.
Reakcia na: Quakeman #23:
Lebo SOR take nevyrabal v tom case.
Reakcia na: Quakeman #23:
...a tých 30 km dojazdu by nám pre 99% prípadov dokonale a bohate postačovalo. A bolo by to nielen hospodárnejšie (každý absolvent fyziky ZŠ si vie zrátať, koľko energie sa spotrebuje na rozbehnutie 1,5 tony balastu navyše na každej jednej zastávke každého spoja vykonaného všetkými vozmi daného typu), ale tiež by kopec starostí, problémov a nákladov pri údržbe prestal existovať. Čudujem sa spolu s tebou... vlastne nečudujem, keďže takéto rozhodnutia v tomto meste už veľa rokov nemajú nič spoločné s odbornosťou a reálnou efektivitou či potrebou.
Reakcia na: Beus #21:
Ja sa čudujem na čo vôbec kupoval DPB trofle s pomocným naftovým pohonom keď mohla Škoda dodať rovno trofle s pomocným batériovým pohonom.Takto vozý 30TrDG vozí 2 tony bordelu naviac a to už mohli byť batérie s dojazdom vyše 50Km a no problémo ,dobýjanie počas jazdy pod trolejom je len čerešnička na torte a to by sa dostal na batérie pomaly na hocaké miesto v meste.Podotýkam že Škodovka také trofle už niekde dodávala ale s dojazdom do 30Km s váhou batérií okolo 0,5 tony.
Reakcia na: Beus #21:
s tou 41 s Tebou jednoznačne súhlasím, už dávnejšie som tu "mudroval" o veľmi otáznom využití 30TrDG a k Tatre a prenájmu Scanie sa dá dodať len jediné - je to čistý tunel ? ? ?
810zssk: Presne, odkladať postavenie tej trate je ako prenajímať si priestory, ktoré neskôr aj tak kúpim - vyhodené peniaze do kanála.

Mischo1: Tá 141 pod drôtmi a s tou trasou je, v prípade existencie všetkých potrebných prepojok, celkom dobrý nápad, okrem iného aj preto, že kopa študákov býva na DD v prenajatých bytoch (čo je vidieť aj na naplnenosti 32 zo stanice v nedeľné poobedia). To by sa už potom ale skôr mala volať 132 🙂 Premávkový režim, samozrejme, rovnaký ako teraz 131 a 141.
No na 41 by trolejbusy mali byť jedine s batériovým APU, nie s dieselom. Štartovať každé kolo studený diesel a hneď z neho žmýkať plný výkon kvôli vylezeniu do toho práve najstrmšieho úseku, to by tie trofle skončili ako 25Tr a ešte oveľa rýchlejšie. Batériový pohon by na Drotársku tam a späť úplne stačil, a ešte by sa v prípade potreby stihli aj dobiť na Búdkovej počas obratu 🙂

Skôr by ma však zaujímalo, z akého dôvodu Tatra 815 doslúžila. Bola papierovo stará? Alebo niekto potreboval, aby doslúžila? 2,5k mesačne (3k s DPH) je už pekné číslo...za 2-3 mesiace by som za tú sumu mal ďalšiu ojazdenú 815-ku. Celú, pojazdnú, aj s papiermi.
Čo si pamätám, Tatry 138/148, ako aj 815, vždy patrili medzi najtrvácnejšie, najspoľahlivejšie a najrobustnejšie vozy svojej kategórie na cestách v Európe a širšom okolí. A keď sa pozriem, koľko 148-čiek ešte stále veselo jazdí, udivuje ma, že jedna občasne využívaná 815-ka by mala doslúžiť...a nech nikto netvrdí, že je to kvôli chýbajúcemu náhradnému dielu, keď 815-tiek je v prevádzke ešte habadej, získať ND nemôže byť problém.
Nuž, čo dodať...
Reakcia na: Ámos #19:
to polievacie auto je na ťahanie nezmysel a odťahovacia Tatra nemá rok a pol platné papiere, takže je otázne, či je ešte v DPB... ?
Reakcia na: luky133 #17:
to utiahne trofel hore do kopca? ?
Reakcia na: Ámos #16:
DPB už vlastní na ťahanie vrámci vozovne toto http://www.linde-world.de/mh-products/images/highlights/transporting_p250_overview.jpg Kebyže to môže ísť na pozemné komunikácie tak to má vyriešené. ?
Reakcia na: Solider #14:
Ja hovorim o odlahceni 31,39 kedy sa studaci stahuju hore-dole po Slovensku z HS. Primarne nedele, pondelky a stvrtky,piatky . Je mi jasne ze do skol pri Namesti Slobody s takou 204 nepojdu.
Reakcia na: Petto #10:
A ako sa počas týždňa odľahčí 31 a 39, keď cestujúci z intrákov chodia na týmito linkami na FTVŠ, FMUK, FaF, na Lafranconi prestupujú na električku k FiF, LFUK, PdF? Už väčší zmysel má zatrolejovanie komplet celej linky 39, než takéto parciálne nezmysly.
Tiež si myslím že by sa mohli nájsť dáke peniaze z eurofondov na TT- molecova-patrónka a spraviť aj odbočku na HLST, mohli by sa konečne nasadiť trolejbusy na L32, aj na L141 s tým že by sa potiahla až na DD čo by odlahčilo nedelnú premávku L32. A na L41 by sa mohli dať 30tr s APU. Ja v tom vidím iba výhody.

32- trolejbusová
33- trolejbusová (nemuselo by sa doťahovať ráno a večer)
41- trolejbusová 30tr s APU
141- trolejbusová v nedele a sviatky (trasa- HLST, SAV, Hroboňova, ZOO, Molecova, DD)
Reakcia na: Solider #9:
Preto letel(i) ako prvi.
Aspon jedno PLUS od noveho primatora.
Reakcia na: 810zssk #7:
Lacnejsie urcite je tahat stale 31tr s tahacmi samozrejme len v rozumnom casovom horizonte.
ADD2 Nova trol. trat by bola vedena takmer v celom useku ako jednostopova ,kedze by 2 opacne stopy vzdy delila el.trat alebo dialnica co tiez takmer zdvojnasobi naklady najma na trakcne stoziare, ktore tam anilen este nie su. Otazne ci je mozne umiestnit na Botanickej na stoziare elektrickoveho vedenia aj trolejbusove vedenia.
Reakcia na: Solider #6:
zeby sa odlahcili 31,39 ? Studaci z HS by mohli ist na CSU s 204tkou ?
Reakcia na: Wizzard #8:
Nie je to ešte v územnom pláne, pretože dopravní inžinieri na magistráte si riešili trolejbusy v Petržalke.
ale nebolo už dávno v pláne to prepojenie tých tratí? či sa to zrušilo? alebo ako to je, nemá sa to teraz niekedy robiť?
Reakcia na: Petto #5:
Lacnejsie nie? To dost zavisi od uhlu pohladu. Ten odtah nie je zadarmo, z dlhodobeho hladiska je urcite lacnejsie riesenie ta trat. Najma ak predpokladame ze raz sa aj tak postavi a bude ju treba zaplatit - v takom pripade je kazdy jeden odtah vyhodenymi peniazmi navyse.
Reakcia na: Petto #5:
A načo by bola trať na CSU, keď by sa tým 31 a 39 nenahradila? To je poriadna šotoušovina.
Reakcia na: Wizzard #4:
Lacnejsie nie , jednoduchsie tiez nie . Skor z dlhodobeho hladiska rentabilnejsie nahradit bus na linke 32 trolejbusom. Mozno by sa mohlo urobit este aj otocka na CSU a predlzit 204 na CSU
nebolo by jednoduchšie prepojiť tie trolejbusové trate?
Fotka este nie je ? ?
hej, minule som rano stal s taxikom na pumpe na molecovej a nechapavo som len pozoroval , ako trakker dotiahol tusim dva ci tri vozy 🙂 samozrejme nie naraz 😃