Na železnici začne platiť nový cestovný poriadok (od 14.12.2014)

Od polovice decembra bude zavedených niekoľko nových vlakov na tratiach zaradených do IDS BK.

Od 14. decembra 2014 začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý so sebou prinesie viacero zmien. Podrobnosti na jednotlivých tratiach prinášame v tomto článku.

Trate 110 Bratislava - Kúty a 113 Zohor - Záhorská Ves (linky S20 a S25 IDS BK)

Na trati 110 bude zavedením dvoch osobných vlakov v pracovných dňoch (o 9:16 a 21:16 z Bratislavy hlavnej stanice) doplnený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:16 do 23:16.

V smere z Malaciek do Bratislavy bude zavedený nový osobný vlak s odchodom o 12:03 z Malaciek.

Zavedené budú aj dva nové vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice do Kútov o 13:32 a 14:32. Preklad osobných vlakov a vlakov REX s nadväznosťou v Malackách na úseku Bratislava - Malacky tak bude v pracovných dňoch popoludní zavedený už po 13. hodine (o dve hodiny skôr ako doteraz).

Vlaky kategórie REX budú zastavovať aj v stanici Devínska Nová Ves, s výnimkou vlaku s odchodom z Kútov o 5:58.

Na úseku trate 110 Bratislava hlavná stanica - Závod, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S20.

Na prípojnej trati 113 do Záhorskej Vsi (linka S25) bude zachovaný súčasný rozsah dopravy, dôjde len k posunu odchodov tak, aby vlaky nadväzovali na linku S20 smerom do/z Bratislavy.

Trať 120 Bratislava - Trnava (- Žilina) (linka S50 IDS BK)

Na trati 120 bude v smere z Bratislavy do Trnavy zavedený nový osobný vlak s odchodom o 22:00 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:00 do 23:00.

V popoludňajšej špičke sa zvyšuje počet vlakov kategórie REX o tri s odchodmi z Bratislavy hlavnej stanice o 13:17 (nový vlak), 14:17 a 15:17 (oba nahrádzajú doterajšie osobné vlaky). Medzi 13:00 a 17:00 tak pôjdu z Bratislavy hlavnej stanice smerom do Trnavy tri vlaky za hodinu (o celej hodine osobný vlak, v 17. a 41. minúte vlaky REX - s výnimkou osobného vlaku o 16:17).

Nový osobný vlak bude zavedený aj z Pezinka do Bratislavy hlavnej stanice v pracovných dňoch s odchodom o 7:58 z Pezinka.

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Rača, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S50.

Trať 130 Bratislava - Senec (- Štúrovo) (linka S60 IDS BK)

Na trati 130 budú v smere z Bratislavy zavedené dva nové osobný vlak s odchodmi o 9:07 a 22:07 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 7:07 do 23:07.

Zavedené budú aj tri ďalšie osobné vlaky na tejto trati:

  • z Bratislavy hlavnej stanice o 13:31 do Nových Zámkov,
  • zo Šale o 10:52 do Bratislavy - Nového Mesta,
  • z Nových Zámkov o 13:51 do Bratislavy hlavnej stanice.

Osobný vlak s odchodom o 7:22 z Nových Zámkov už nebude premávať na hlavnú stanicu, ale pôjde do Bratislavy - Nového Mesta.

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Vajnory, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S60.

Trať 131 Bratislava - Dunajská Streda (- Komárno)

Rozsah dopravy na trati 131 zostáva nezmenený, dochádza však k menším zmenám časových polôh vlakov v čase rannej špičky. Ani od nového grafikonu vlakovej dopravy nebudú vlaky dopravcu RegioJet na tejto trati zaradené do integrovanej dopravy.

O zmenách vo vlakovej doprave informovala spoločnosť BID.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #155:
"ak budú v jednej trase premávať aj autobusy aj vlaky, tak nie že SADky sa začnú biť o cyklistov, ale zredukujú sa spoje a doprava do obcí bude mizerná až žiadna aj vlakom aj autobusom"
K tomuto môžem povedať len toľko, že mám skúsenosť z viacerých lokálok, kde som cestoval vlakom v časoch, keď tam ešte fungovala pravidelná osobná železničná doprava. Stalo sa mi to na trati Plešivec - Muráň, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie a ďalších. Cestujem vlakom, pozerám z okna a súbežne vedľa vlaku ide autobus SAD-ky. A hádaj ako to zredukovali. Vlak zrušili a ten autobusový spoj tam veselo jazdí ďalej. Ale čo už. Aký národ, taká doprava. Vedel by som tu napísať aj 1000 dôvodov, prečo má v dnešnej dobe osobná doprava na daných lokálkach predpoklady fungovať efektívnejšie a lacnejšie ako povedzme pred 100 rokmi, keď sa tie trate otvárali, no nemám čas to tu vypisovať a niektorí ľudia aj tak budú hľadať len dôvody ako sa to nedá, namiesto spôsobov, ako by to mohlo fungovať. No jednu vec predsa len napíšem - prestať kradnúť a vážiť si dedičstvo našich otcov (dedov, pradedov...), z ktorých niektorí pri stavbe týchto tratí položili aj vlastné životy pre blaho iných.
Ehm, ako moze niekto napisat dovod - žiadny cyklisti, resp. len mizerne málo z nich, majú záujem cestovať na tejto trase.

Troska neprofesionalne vztahovat to na krajinu, kde su mizerne az takmer ziadne podmienky pre cyklistov... Vo vsetkych tychto osobnych druhoch dopravy plati, ze ked vybudujes podmienky, vzrastie aj zaujem na ukor toho druhu dopravy, ktory ma tie podmienky horsie.

-Cim viac ciest a zariadeni pre auta postavis, tym viac aut budes mat na ukor toho druhu dopravy, ktory je na tom horsie.

-Cim viac ciest a zariadeni pre cyklistov postavis, tym viac budes mat cyklistov na ukor toho druhu dopravy, ktory je na tom horsie.

-Cim viac zatraktivnis verejnu dopravu, tym viac budes mat cestujucich v nej na ukor menej cestujucich v IAD.

-S tym, ze cyklisticka a verejna hromadna doprava sa povazuje za alternativu voci IAD a preto su obidva druhy dopravy na rovnocennej urovni pre zvysenie kvality zivota a su kombinovane navzajom a nie je vhodne ich vzdy oddelovat.

Preto nechapem ako niekto moze napisat takyto vyrok, ked na Slovensku su podmienky pre cyklistiku ci uz dialkovu alebo mestsku mizerne castokrat takmer neexistujuce.
Reakcia na: Trolley #152:
Ad 1. odsek: Staci ist 5 minut vlakom z Petrzalky a zistil by si, ze si povedal blbost.
Reakcia na: Trolley #141:
Skús sa niekoho spýtať, kto som (pracovným zaradením).
Reakcia na: Trolley #153:
Ty si zjavne nepochopil, že ak budú v jednej trase premávať aj autobusy aj vlaky, tak nie že SADky sa začnú biť o cyklistov, ale zredukujú sa spoje a doprava do obcí bude mizerná až žiadna aj vlakom aj autobusom. A väčšina platiacich ľudí sa bude prepravovať vlastným autom.
Reakcia na: Trolley #152:
1. Môžem ti garantovať, že pri KAŽDEJ stanici možnosť požičania bicykla nie je ani v Rakúsku ani v Nemecku a zrejme vôbec nikde.

2. Prečítaj si ešte raz čo píšem... nehovorím, že parkoviská sú prázdne, ale že sú plné bicyklov tých ľudí, ktorí sa s bicyklom vo vlaku netrepú ani keď dnes možnosť majú.
Reakcia na: tr3mp #150:
Šak o tom tu hovorili už aj iní. Ale Valec zjavne ešte stále nepochopil, že SADky na to kašlú. Keď sú jediným druhom dopravy bez alternatívy tak sa nemajú dôvod zo zavedením prepravy bicyklov ponáhľať. Keby ale išiel aj vlak po prevažne rovnakom území, tak bus by bol prázdnejší, lebo vlak by využívali osoby čo majú nárok na bezplatné cestovanie ako aj tí, ktorí sa chcú ďalej prepraviť bicyklom. Až potom by sa autobusové spoločnosti možno zobudili.
Reakcia na: Valec #151:
Pretože u nás je to postavené naruby. Napr. v Rakúsku je pri každej stanici nie len stojan na vlastné bicykle, ale aj stojany s požičovňou bicyklov. Človek si za určitý poplatok požičia bicykel (poplatok závisí od dĺžky požičania) a dopraví sa s ním tam kam potrebuje. Ale u nás to nefunguje.

To, že parkoviská pri stanici neboli plné bicyklov ešte neznamená že ľudia s bicyklami do vlaku nechodia. Oni totiž nenechávajú bicykle na stanici ale s nimi pokračujú ďalej - napr. úrad, škola,...
Reakcia na: Trolley #147:
A prečo ju teda nevyužívajú (resp. len vo veľmi minimalistickej miere) a parkoviská pri staniciach sú plné bicyklov (z fleku uvediem len tie, ktoré som videl - Galanta, Senec, Vajnory, Zohor, Sekule, Kúty)?
Reakcia na: 810zssk #149:
Autobusové spoločnosti neumožňujú prepravu ani vovnútri autobusu, ani na držiakoch ?
Reakcia na: Trolley #145:
Ano, ale nikto nenavrhoval prepravu vnutri autobusu - prave naopak, spomenute boli drziaky na bicykle.
Reakcia na: Trolley #139:
Na prepravu bicyklov autobusom sa používa takéto niečo:
https://www.spokanetransit.com/files/content/bikes-on-rack.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_ZakEtznL8TE/SkXP5K0RP2I/AAAAAAAADT8/xv1OkbMD9ZI/s400/IMG_5913.jpg

Okrem limitovanej kapacity (do vlaku sa dá naskladať aj viac bicyklov v prípade potreby) to má ešte druhú nevýhodu v podobe menšej ochrany prepravovaných bicyklov voči napr. nárazu: http://3.bp.blogspot.com/-7cvCkigRG6s/TbwCjtZeojI/AAAAAAAAJjw/NxB-cuLmIAA/s1600/racksmash.jpg ?

Na pravidelné dochádzanie bicykel + verejná doprava existuje možnosť veľkokapacitných strážených parkovísk/garáží pri železničných a autobusových staniciach: https://bicycledutch.wordpress.com/2014/07/03/utrechts-indoor-bicycle-parking-facility/
Reakcia na: Mike #133:
Ale ľudia by využívali bicykle aj na pravidelnú dopravu ako som už písal. Napr. z dedín si bicykel prevezie povedzme vlakom a v rámci mesta môže ísť na bicykli.
Reakcia na: Mike #143:
Ale v prípade vlakov vidíš že ľudia idú aj s bicyklami.
Reakcia na: 810zssk #144:
Debata bola o tom že autobusové spoločnosti neumožňujú prepravu bicyklov - ak nerátam cyklobusy.
Reakcia na: Trolley #139:
Debata bola o drziakoch na bicykle. Tie sa nepchaju dnu do autobusu, ale su zvonku.
Reakcia na: Trolley #134:
Píšeš: "Na všetko netreba mať prieskumy."
#126 Trolley: "Robil si nejakí prieskum? Ak nie, tak nepíš čo nemáš overené. "

Aha...? ❗
Reakcia na: S499.1023 #136:
To nech už posúdi každý sám na základe zdravého rozumu a logického myslenia.
Reakcia na: S499.1023 #135:
Veru máme a viem to od ľudí, ktorí chceli prepravovať nejaké veci po železnici. A navyše sú to ľudia, ktorí sa rozumejú doprave.
Reakcia na: S499.1023 #137:
Ja som vlaky zadarmo nevymyslel. Toto nesystémové riešenie vymysleli tí, ktorých si občania tohto štátu zvolili do parlamentu. Ja som ich ale nevolil. Takže čo ste si zvolili, to máte.
Reakcia na: 810zssk #138:
A kam chceš dávať tie bicykle keď v vo väčšine autobusov inde nemáš na ne miesto? Do uličky kde sú ľudia?
Reakcia na: Trolley #126:
Kto preboha pisal o bicykloch nad hlavami??
Reakcia na: Trolley #129:
To je odpoveď na otázku, či vlak zadarmo je naozaj zadarmo? Napríklad z hľadiska daňového zaťaženia?
Reakcia na: Trolley #128:
Napríklad?
Reakcia na: Trolley #124:
NEmáte najdrahšie poplatky za dopravnú cestu v Európe a navyše: Skúsil si si niekedy spočítať, koľko z celkových nákladov tie poplatky za DC predstavujú?
Reakcia na: Mike #133:
Na všetko netreba mať prieskumy. Je rozdiel či sa jedná o cyklobus alebo klasický bus. Neviem si predstaviť že by niekto ráno v preplnenom buse trepal bicykel, aby s ním potom v rámci mesta mohol jazdiť namiesto MHD. ale pri vlaku si to už predstaviť viem.

Zníženie poplatkov za dopravnú cestu sa netýka len regionálnej dopravy aby v tom bolo jasno.
Reakcia na: Trolley #126:
Ak máš prieskum koľko cyklistov sa vozí v akom období po akej lokálke tak radi si ho viacerí pozrieme. A tiež, že koľkí z tých cyklistov idú vlakmi, lebo autobus dnes túto možnosť neponúka, ale keby sa zaviedla, tak by ju využili.
A potom uvidíme, čo bude skôr. Či zníženie poplatkov za dopravnú cestu na železnici, alebo zavedenie možnosti prepravy bicyklov v prímestských autobusoch. Napríklad SADZV vypravuje do okolia BB a ZV vždy počas sezóny cyklobusy a za dobrého počasia sú hojne využívané.
Reakcia na: tr3mp #130:
Z toho pohľadu áno, lebo nestojíš v rade na cestovné lístky, netlačíš sa v plnom buse, alebo vlaku a za ušetrené peniaze z cestovného si môžeš dovoliť napr. odoberať dennú tlač. ?
Reakcia na: PVo #117:
Presne. Stačí ísť ráno, alebo popoludní zo, resp- do Stupavy. Autobusy tam stoja v zápche, ktorú vytvárajú používatelia osobných motorových vozidiel. Keby tí blbci nezlikvidovali trať do Stupavy, kopec ľudí by prešlo na vlak, čím by poklesol aj počet áut. ale to by kompetentní museli aspoň raz použiť hlavu.
Reakcia na: Valec #113:
Ekonomicky výhodnejšie je neísť ani vlakom ani autobusom ale sedieť doma ?
Reakcia na: S499.1023 #121:
Ja som si tie vlaky zadarmo nevymyslel. Ale keď už sú, nech sa dá odviesť a tam kde sa to teraz kvôli neschopnej bande politikov nedá.
Reakcia na: S499.1023 #122:
Nikto? Ja viem o niektorých účastníkoch tejto diskusie, ktorí sú výhradne orientovaní na autobusy.
Reakcia na: 810zssk #119:
Šak a čo som tu pred časom asi písal? V časoch keď je nápor cestujúcich väčší (špička pracovných dní) pošlime vlak, v ostatnom čase (sedlo, večer) autobus. Cez víkend by sa to dalo tiež kombinovať.

Btw. cestovanie z Bánoviec nad Bebravou do Trenčína je vlakom oveľa rýchlejšie ako autobusom a keď som cestoval jedným zo spojov ZSSK ľudia boli nespokojní, že im tam skresali počet spojov.
Reakcia na: Valec #120:
Pýtal si sa cyklistov či majú o tom záujem keď píšeš že nemajú? Robil si nejakí prieskum? Ak nie, tak nepíš čo nemáš overené. Pravda je taká, že po železnici sa prepravuje množstvo cyklistov. A inak neviem si dobre predstaviť v natrieskanom buse ešte bicykle nad hlavami. Ich odvesovanie bude v plnom buse nepraktické a bude to zdržovať. Takže tam kde sa to dá to nechajme na železnicu a kde nie tak na bus.
Reakcia na: Valec #115:
Ja nárok na bezplatné cestovanie vlakom nemám, no aj napriek tomu tam kde sa dá ísť vlakom idem vlakom. A ani zďaleka nie som jediný.
Reakcia na: Valec #116:
Máme najdrahšie poplatky za dopravnú cestu v celej Európe. Je to podľa teba normálne? Potom sa nečudujme, že železnice sú na tom ako sú a väčšina tovarov sa prepravuje kamiónmi a nie po železnici.

Starostlivosť o trate a budovy je povinnosťou ŽSR - je to ich majetok. Hádam mi chceš tvrdiť že ŽSR sa o svoj majetok starať nemusi, resp. ak by si bol vlastníkom nejakej nehnuteľnosti tak ti bude stačiť že ju máš bez ohľadu na to či je nová, alebo hrozí jej zrútenie.
Reakcia na: Trolley #108:
Slepo tu autobusy nepodporuje nikto. Zato je tu väčšia skupina, ktoerá SLEPO podporuje železnicu - vždy, všade, za každých okolností.
Lekári duše sa už dlhú dobu snažia prísť na to, prečo to autistov ťahá práve k železnici. Zdá sa, že kľúč je v pevnej trase a grafikone.
Reakcia na: Trolley #104:
A to, že vybrané skupiny obyvateľov majú niečo zdarma znamená, že to naozaj nič nestojí?
Najväčším nepriateľom železnice je jej nekritický priaznivec!
Reakcia na: PVo #118:
Chýbajúce držiaky sú dôsledkom toho, že:
- žiadny cyklisti, resp. len mizerne málo z nich, majú záujem cestovať na tejto trase,
- vedenie obcí/kraja nemá záujem o (cyklo)turistov,
- autobusový dopravcovia nemajú záujem o cestujúcich cyklistov,
príp. o nejakú kombináciu týchto faktorov. Každopádne, treba z toho najviac viniť vedenie krajov, lebo tie majú najväčšiu páku na zmenu (sú objednávateľov bus výkonov, zastupujú občanov).

Vybavenie autobusov držiakmi je náklad rádovo menší, ako vypravenie jedného páru vlakov. Ak to funguje všade vo svete len u nás nie, tak nie je problém v technickom riešení,ale v (ne)záujme kompetentných. A v prvom rade teda treba vyriešiť tento (ne)záujem a nie plátať ho nekoncepčnými riešeniami. ?
Reakcia na: PVo #117:
Ano, slepe uprednostnovanie autobusovej dopravy je rovnako zle ako slepe uprednostnovanie zeleznicnej. Dobry system moze vzniknut len kombinaciou tychto dvoch druhov dopravy podla toho ktory je kde vhodnejsi.
Reakcia na: Valec #113:
Keby si si pozorne prečítal jeho príspevok, tak si všimneš, že píše tam o bezpečnosti. Bezpečnosť a zdravie obyvateľstva je prvoradá, netreba sa na všetko pozerať len z pohľadu ekonomických výhod, ktoré sú však niekedy tiež diskutabilné. Tobôž, keď tam tá trať je. A povedzme si pravdu, tie držiaky na bicykle v autobusoch SAD-iek stále nie sú. Od zrušenia vlakov na prevažne regionálnych tratiach mali na to autobusoví dopravcovia 11 rokov a nezrealizovali to. Tým dokazujú, že ide im prostredníctvom dotácií len o vidiny vlastného zbohatnutia a nie o poskytovanie kvalitných služieb pre svojich zákazníkov.
Reakcia na: 810zssk #110:
"Uprednostnovanie jedineho druhu verejnej dopravy na ukor inych bez ohladu na okolnosti zabija verejnu dopravu a podporuje IAD."
Veru tak, po zrušení železničnej dopravy na niektorých tratiach a preferovania JEDINÉHO druhu verejnej dopravy, t. j. AUTOBUSOVEJ, sa to prejavilo tým, že mnohí cestujúci na verejnú dopravu zanevreli a prešli na IAD.
Reakcia na: Trolley #100:
"treba znížiť poplatky za dopravnú cestu, starať sa o trate a budov"

Takže treba do železnice naliať každoročne ešte niekoľko ďalších miliónov, aby sa 20 turistov mohlo prísť povoziť. ?

Ak máš záujem to všetky tie nevyužívané trate, založ si firmu/združenie... a predlož ponuku na zverenie tých tratí do jej pôsobnosti. Potom sa môžeš starať o budovy, účtovať si poplatky aké chceš a ešte aj prevádzkovať sezónne vlaky hoc aj úplne zadarmo. Rád sa prídem povoziť.
Reakcia na: Trolley #104:
Priznaj, že ty máš nárok na bezplatné cestovanie a preto to tu stále omieľaš.
Reakcia na: Trolley #108:
A teba potom platí kto?
Reakcia na: tr3mp #112:
Ale čo je ekonomicky výhodnejšie? Namontovať na autobusy držiaky na bicykle, ale prevádzkovať tam vlak?
Reakcia na: 810zssk #103:
Výhodu to má, ak chceš ísť ďalej bicyklom. Do autobusu ho nedáš a po ceste II/501 to nie je práve najbezpečnejšie a iná paralelná veľmi nie je.
Reakcia na: 810zssk #110:
..je prejav slabocha. (useklo mi koniec ;))
Reakcia na: Trolley #108:
Nie, podporujeme verejnu dopravu. Uprednostnovanie jedineho druhu verejnej dopravy na ukor inych bez ohladu na okolnosti zabija verejnu dopravu a podporuje IAD.

Obvinovat inych ze su niekym plateni len preto ze s tebou nesuhlasia
Reakcia na: Trolley #107:
A co ako ze ich nemas zadarmo? Cestujuci zo Zahorskej Vsi mozu rovnako prestupit v Stupave.
Reakcia na: Mike #106:
Preto je to písané veľkým písmom aby ste pochopili o čom sa tu bavíme. Že niektorí tú slepo podporujú autobusy ako keby ich platila nejaká SADka.
Reakcia na: 810zssk #105:
Lebo ani nemôžeš. autobusy nemáš zadarmo. Zohor je prestupný uzol aj v smere zo Zhíhorskej Vsi.
Reakcia na: Trolley #104:
vypni si caps lock ?
Reakcia na: Trolley #104:
A preco mas pocit ze v Zohore sa generuju davy turistov pre ktore ma zmysel robit priame spoje? Na to zadarmo radsej ani nereagujem..
Reakcia na: 810zssk #103:
Ešte raz. Autobusové spojenie Zohor - Plavecký Mikuláš NEEXISTUJE, VLAK MÁ AKO SEZÓNNA TURISTICKÁ LINKA SVOJ VÝZNAM A NAVYŠE, VYBRANÉ SKUPINY OBYVATEĽOV HO NAROZDIEL OD AUTOBUSOV MAJÚ ZDARMA!
Reakcia na: Trolley #102:
Prosim ta, naco by niekto chodil do Plaveckeho Mikulasa vlakom ked by to trvalo dlhsie, vyzadovalo prestup navyse a este by cestujuci musel absolvovat presun zo zeleznicnej stanice ktore su na tej trati umiestnene uplne nevhodne!
Reakcia na: Mike #101:
Ale ako tu už spomínal PVo tak zo Zohora sa už napriamo do Plaveckého Mikuláša nedostaneš. A znovu opakujem, že tam kde trať nie je na celoročnú prevádzku, môže byť na sezónnu ak sa dobre nastaví grafikon - viď príklad z Čiech, trať Opava - Jakartovice.

Btw. v kuse tu píšete ako a prečo sa to vlakom nedá ale ani raz ste nenapísali ak osa to vlakom dá. Len Vy buď neviete, alebo skôr nechcete vedieť ako sa to dá. A dá sa to nie len na týchto 2 tratiach čo som pred chvíľou spomínal, ale aj do Savošoviec, na Muráň, do Nedeďu, Kolárova, Jasova, na Plaveč, Starú Ľubovňu...
Reakcia na: Trolley #100:
Ad 2 - Plavecký Mikuláš. Načo mám cestovať zdĺhavo a s prestupom keď môžem ísť vlakom. Tá trať má výborný turistický potenciál.
- lebo tým vlakom to tam bolo ultrarýchlo, že? A ešte si tam zabudol prestup v Zohore...
Reakcia na: Valec #99:
Ad 1 Lednické rovne - popri trati máš množstvo turistických zaujímavostí, ktoré sa dá navštíviť. Pre turistov a cyklistov je oveľa lepší vlak ako bus. Trať na Rovne bola využívaná, viem to z vlastnej skúsenosti.

Ad 2 - Plavecký Mikuláš. Načo mám cestovať zdĺhavo a s prestupom keď môžem ísť vlakom. Tá trať má výborný turistický potenciál.

Ad 3 - okolité krajiny - Čechách je napr. Klub železničných cestovateľov, ktorý počas leta zabezpečuje sezónnu dopravu na lokálkach kde sa bežne nejazdí. Tak isto aj trať Opava - Jakartovice. Začiatkom roka ju zrušili, no počas leta tam zaviedli sezónnu prevádzku. A to sa dá aj u nás. Ale ešte raz opakujem, treba znížiť poplatky za dopravnú cestu, starať sa o trate a budovy a hlavne vedieť robiť rozumný CP - taktová doprava s prípojmi. Chápenzi?
Reakcia na: Trolley #98:
Veru, už len do Lednických Rovní by prúdili davy turistov hneď ako by tam začal sezónne jazdiť vlak. Rozvoju turistického ruchu pomôže predovšetkým dobrá dostupnosť VEREJNOU DOPRAVOU ako takou, nie výhradne vlakom.
O čo pre turistu bude výhodnejšie ísť napr. na Plavecký hrad vlakom, ak vlak pôjde nejakých 4x za deň (a to som tomu ešte pridal) a časovo raz tak dlho ako by som šiel štandardnými spojmi (S20+289).
Si uvedom, že aby verejná doprava fungovala, musí voziť pokryť každodenné potreby čo najväčšieho počtu cestujúcich. A tí dnes majú mnoho iných možností prepravy ako pred 100 rokmi, keď tieto lokálky vznikali. Tých pár náhodných jázd šotoušov alebo dôchodcov, čo chcú vziať svoje vnúčence na výlet vlakom proste tieto lokálky neuživí. Tak ako ich neuživili v Česku, Rakúsku (napr. len taký Weinviertel), Nemecku....

BTW, ani do Teplej nejazdí "električka" sezónne, hoc tam je podľa mňa potenciál zo zrušených tratí asi najvyšší.
Reakcia na: tbus #97:
Lenže väčšina z Vás tu slepo preferujú autobusy.A pritom práve lokálky by mohli pomôcť k rozvoju cestovného ruchu (Lednické Rovne, Slavošovce, Muráň, Levoča, Spišské Podhradie, Plavecký Mikuláš, Jasov...). Keď v ČR funguje sezónna dorpava na lokálkach môže aj u nás. A argument že na to nemáme neobstojí, lebo ak máme 200 000 Kč/deň na ČD vozne tak máme aj na lokálky a keby sa znížili poplatky za dopravnú cestu, pomohlo by to ešte viac.
Reakcia na: Trolley #96:
Áno, vlak má svoje výhody, rovnako aj autobus má iné výhody. Práve kvôli tomu nemôžeš slepo preferovať iba jeden druh dopravy pred druhým.
Reakcia na: tbus #95:
Ak raz autobus uviazne v dopravnej zápche tak mu ani obchádzka nepomôže. Znovu opakujem že vlak je kapacitnejší, priestrannejší, má WC, priestor pre kočíky, vozíky i bicykle i dostatok priestoru na batožinu. A navyše nemusí stáť na každej križovatke. 🙂
Reakcia na: Trolley #80:
vybral som len extrémny prípad, kedy zvykne stáť úplne celá trať na hodinu - dve, na ceste je jednoduchšie nájsť obchádzku, alebo prejsť popri nehode, v zápche v BUS pruhu atď... autobus je flexibilnejší, možno má priemernú rýchlosť nižšiu ako vlak, ale naopak vie ti pristaviť pred dom, ráno deťom rovno pred školu atď...
Reakcia na: Valec #93:
Lenže Nesrovnal chce realizovať práve 1. možnosť čo zase môže toto mesto zadĺžiť.
Reakcia na: Petto #92:
Nemyslím, že 2017 a možno ani 2020. Ale nebude to bez ohľadu na to, či sa zmluva vypovie zajtra alebo padne 31.12.2016. Pri tom prvom si akurát koledujeme o žalobu (bez ohľadu na jej výsledok nejaké náklady s tým mesto mať bude), zatiaľ čo pri druhom stačí nič nerobiť.
Reakcia na: Valec #91:
Povedzme situáciu.
Urobi sa projekt do 2 rokov a podpis s novym investorom by mohol byt 2.1.2017 ? ?
Reakcia na: Petto #88:
Nič vypovedať netreba... nech satie 2 roky Transprojekt kvasí vo svojich problémoch a zmluva mu aj tak padne. Za tú dobu si môže mesto s ŽSR vydiskutovať, ako by mal celý priestor vyzerať a prípadne môžu aj projekty pripraviť.
Veď, či zmluvu vypovieš alebo nie, do piatich rokov tam aj tak nikto nič stavať nezačne.
A keď už sme pri tej železnici a autobusoch, viac ako 10 rokov prirpavujeme projekt Integrovanej dopravy a nakoniec ho spustíme len pre Záhorie a len s predplatnými CL. Už koncom minulého roka mal byť integrovaný aj Senec a Pezinok a dodnes sa tak neudialo. A aj Záhorie nie je urobené 100%. nameisto prekopania linkového vedenia vlakov a autobusov sa iba k vlakom priradilo označenie S20, S25 a 6-ciferné čísla autobusov, ktoré aj tak úplne nezmysli saa zmenili na 3-ciferné, ľudia môžu využiť aj PCL, inak je všetko po starom.
Reakcia na: Petto #88:
Čo sa týka Hlavnej stanice, o tom presne hovoril predošlý primátor. to sa nedá robiť zbrklo a zo dňa na deň ako si niekto myslí.
Reakcia na: Trolley #84:
EU nedala love na ten velkolepy projekt Filialky, ktory ratal s dlhym tunelom aj popod Dunaj, to uznal kazdy, ze to bola somarin,a ktora by nepriniesla nic BA MHD ani BA regionu. Filialka sa da realizovat aj v mensej miere, avsak nikto ma nepresvedci o vacsou vyzname Filialky pred HS. HS ako prechodna stanica ma + pred slepou Filialkou ktora zostane vzdy bez pristupu na Zahorie.

Hlavná stanica sa vypovedať samozrejme dá, len treba poukázat ze to Transprojekt do konca r. 2016 to nestihne. . Vzhladom k tomu ze nema ziadne "papiere" vybavene, tak s vysokou pravdepobobnostou by BA aj sud vyhrala.
Reakcia na: PVo #86:
A každá zachádzka ťa stojí aj urá navyše. Napríklad cestuješ zo Záhorskej Bystrice do Stupavy, hoc len po Mást. Ty chceš ísť priamo ale autobus ťa tam zvezie cez Marienku a ako inak si to aj zaúčtuje do ceny lístka.
Reakcia na: Trolley #83:
Ono čo sa týka trate Zohor - Plavecký Mikuláš, je tu viacero problémov. Predstavitelia ministerstva dopravy zvyknú veľmi tvrdiť, že kde je výhodnejšie poslať vlak, pošlú vlak, kde autobus, tak tam dajú autobus, aby nevznikal zbytočný súbeh. Po zrušení osobných vlakov však susedné obce Zohor a Lozorno (obe obce plus/mínus s 3-tis. obyvateľmi) už nemajú priame spojenie verejnou dopravou. Vlakom sa zo Zohora do Lozorna nedostaneš a busom jedine s prestupom v Malackách alebo Stupave, čo je zbytočná zachádzka a čakanie na prípoj.
Reakcia na: Trolley #83:
A to nehovorím o tom, že na elektrifikovanej trati Sereď - Leopoldov nechodí žiadny osobný vlak a kto chce ísť napr. z Galanty do Trenčína, musí ísť ZBYTOČNE OBCHÁDZKOU cez Trnavu a tým pádom aj zbytočne platiť viac.

A čo taká Krupina, ale Dudince známe svojimi kúpeľami či termálnym kúpaliskom. Vlakom sa tam už niekoľko rokov dostať nedá takže o podpore cestovného ruchu nemôže byť ani reči.Takto by som mohol menovať trať za traťou,...
Reakcia na: Petto #82:
To vie predsa každý rozumný dopravák. Nesrovnal stále snívao T.N.T. EÚ na to peniaze nedá, rovnako ako nedá na megaprojekt Filiálka. Hlavná stanica sa nedá vyriešiť zo dňa na deň ak nechceš zadĺžiť mesto ako Ďurkovský. Nesrovnal bol v zastupiteľstve už za Ďurkovského takže na stave mesta ako ho prebralo predchádzajúce vedenie má značný podiel aj on.

Ty si nesledoval mestské zastupiteľstvo na TV Bratislava. Ja áno. A tie vyjadrenia Nesrovnala, tie jeho nič nehovoriace keci ako by to on urobil inak a na otázku ako inak odpovedal že má riešenie ale nevedel ho ani odprezentovať a tá jeho nechutná kapmaň v zastupiteľstve... Ďakujem pekne za takého primátora.
Zoberme si ale ešte aj trať do Plaveckého Mikuláša. Nostalgické vlaky chodia len po Plavecké Podhradie, lebo posledný úsek trate je nezjadný. Dôvod? ŽSR sa nestará o svoj majetok - zarastené je to tam takmer ako v pralese. Pavol Frešo pred rokom a pol sľuboval že tento úsek trate spojazdní a túto trať využije ako turistickú atrakciu. Doteraz sa však nič neudialo hoci záujem prejavilo aj jedno z občianskych združení. Každý sa vyhovára na toho druhého a nikto nerobí nič.

Obdobne to bolo aj so stupavskou traťou na ktorej bol záujem o turistické jazdy s drezinami, aj starosta Devínskej Novej Vsi to podporoval. A čo urobili ŽSR? Nevyužili potenciál a trať zrušili. Či o tom vedel, alebo nevedel kraj a prečo nezasiahol ak Frešo nechce vytrhať ani 1 meter koľajníc rozoberať nebudem. Isté je, že je to barbarstvo a zneváženie práce našich predkov.
Reakcia na: Trolley #81:
A usudzuješ na základe čoho ? Myslím, že aj on viackrát zdoraznoval ze mestká železnica alias S-bahn nie je projekt na 1 funkčné obdobie, úspech bude keď sa začne aspoň stavať Filiálka a detto prerábať Stanica A.Ďurkovského.
Reakcia na: Zobudeny #77:
Ono sa to netýka len Malaciek. Do okolitých miest a obcí ide z Bratislavy vlak, autobus aj o po 22:00, ale späť už nie. A čo v takom prípade ak zdrhne posledný spoj idúci napríklad o 20:00? Jedine ísť peši, stopom, alebo čakať na zastávke do ďalšieho dňa na prvý ranný spoj. A to už nevravím o tom, že Stupava chce linku nočnej dopravy. Ale pokidaľ dopravu budú riadiť neschopáci, ktorí budú hovoriť ako sa to nedá a aj to čo je dobré a funguje poserú tak potom to s kvalitou cestovania pôjde od 10 k 5 a od 5. k 1.

Bw. tí čo ste volili Pána Nesrovnala, myslíte si že o 4 roky budeme mať mestský S-bahn a mdorná Hlavná stanica? Nebude ani Filiálka, ani S-bahn, ani nová Hlavná stanica a môže sa stať že ani električka do Petržalky. Nuž ale čo ste si zvolili, to máte.
Reakcia na: tbus #78:
A čo ak ti niekto vbehne pod kolesá autobusu? Potom by ti nebol dobrý aj vlak?
Reakcia na: tbus #78:
Len keď už budeš v tom vlaku, tak ti autobus aj tak nepomôže.
Reakcia na: Trolley #72:
a ked pod vlak skočí samovrah tak ti aj ten autobus v zápche bude dobrý
Citam spravne alebo stale je posledny spoj bus/vlak do Bratislavy z Malaciek o pol desiatej vecer? Ze im to nepride fakt trapne...
Reakcia na: 810zssk #71:
Áno boli to iné výkony a ľudia využívali aj regionálnu dopravu. Niekde viac, niekde menej. Záleží či bol dobre nastavený CP. Napríklad na trati Tr. Teplá - Lednické Rovne chodila v špičke motorka 850 s dvoma prívešákmi plná ľudí.
Reakcia na: PVo #74:
Tu ťa ešte doplním, že aj na tratiach kde takt zaviedli, ho postupne zrušili. Viď CP Ozubnicovej železnice na Štrbské Pleso.
Reakcia na: 810zssk #71:
Pre ľudí využívajúcich verejnú dopravu je na prvom mieste dôležitý takt, až potom sú to kritériá ako vek vozidiel a podobne. A aj pri starších vozňoch sa pri ich dobrej údržbe dá dosiahnuť pomerne slušný komfort cestovania. To že sa železnice nestarali o čistotu ich vozňov, je už druhá vec. Ani teraz to nie je žiadna sláva a cestujúci napriek tomu využívajú aj hnusne dočmárané pantografy medzi Galantou a Trnavou. Opakujem, takt je najdôležitejší a ten na niektorých tratiach nikdy nebol.
Reakcia na: 810zssk #71:
Takými čo aj dnes špinavý, počmárané a smradľavé ZSSK nasadzuje do každodennej premávky. Akurát ich o čosi ubudlo. A pritom by stačilo len jedno - keby sa železnice starali o ich čistotu a údržbu. Typickým príkladom sú Trnavské Pantografy, ktoré sú ukážkou "čistoty".
Reakcia na: Valec #67:
Za vysoké náklady na (nie len) regionálnu dopravu si môže štát sám. Veď máme najdrahšie poplatky za vlakovú cestu, ktoré v podstate platí štát štátu. Ich výška neodzrkadľuje starostlivosť ŽSR o tieto trate. Keby poplatky boli nižšie a ZSSK CARGO, ktoré sa medzičasom rozčlenilo na 3 menšie subjekty by nebolo sprosté, tak väčšina nákladov by sa prepravovalo po železnici.

v čase špičky môžeš mať hoc aj minútový interval v autobusovej doprave ale keď ti autobusy uviaznu v zápche tak im ani svätená voda nepomôže.
Reakcia na: PVo #70:
"Pred rokom 2003 tu boli iné výkony na železnici s podstatne väčším počtov najazdených vozokilometrov ročne" - A este sa pozri s akym vozovym parkom sa tie vykony realizovali...
Reakcia na: Trolley #69:
Ani tých 200 000 Kč by sme nemuseli ČD platiť, ak by sme si svoje vozne nenechali v minulosti zošrotovať alebo predať do zahraničia. Pred rokom 2003 tu boli iné výkony na železnici s podstatne väčším počtov najazdených vozokilometrov ročne. A zrazu tu máme nedostatok vozňov a to sa ešte nakúpili nové lokomotívy, motorové jednotky a súpravy z fondov EÚ.
Peňazí je v tomto štáte dosť, len sa zle prerozdeľujú. Aj na lokálky by sa našli, keď sú teraz aj na vlaky zadarmo pre mnohé skupiny obyvateľov, čo tu nikdy predtým nebolo. Keď sa prevádzku a údržbu regionálnych tratí nevedia ŽSR starať, nech ich prevedú na samosprávne kraje, tie si môžu založiť vlastného koľajového dopravcu a nebudú od neho pýtať poplatky za využitie dopravnej cesty. Tým by dopravca na nákladoch ušetril veľký objem financií. Kým sa ŽSR nerozdelili na viaceré subjekty, neboli so zabezpečením prevádzky na týchto tratiach žiadne vážne problémy.
Reakcia na: Valec #67:
A rozvoj cestovného ruchu ti ako potenciál regionálnej dopravy nič nehovorí? Čo takto spolupráci medzi ZSSK, turistickými informačnými centrami, jaskyňami, múzeami, galériami...

Bavíme sa o tom, že bicykle v autobuse na Slovensku prepravovať nemožno a ty mi napíšeš že ale v jednom z krajov ČR to možné je.

A potom ak majú ŽSSK 200 000 Kč na denne na prenájom vlakov, tak majú aj na regionálne trate. A ešte raz OPAKUJEM, že regionálna dorpava bude fungovať ak bude mať takt, náväznosť a jazdiť bude v čase zvýšených prepravných nárokov.
Reakcia na: Valec #67:
Veru že majú, len to by ich (ne)kompetentní ľudia čo to robia od stola, nemohli zrušiť. Keď ty tu používaš argument moju babku (ktorá už roky nie je medzi živými a nikdy tam nebývala), potom ja sa pýtam, ktorá autobusová lobby ťa za tieto príspevky platí. Lebo stále tu píšeš o autobusoch, no len tých, ktoré jazdia v úplne inom geografickom priestore.
Reakcia na: Trolley #60:
#59: "Tie vlaky tam význam mali aj majú."
Najmä v posledných troch rokoch tam majú fakt význam. Rovno povedz, kvôli akému súkromnému záujmu chceš, aby tam jazdili vlaky - býva ti tam babka?

#60 Kočíky a vozíky môžeš už dnes prepravovať vo viac ako tretine autobusov premávajúcich v Bratislavskom kraji. O bicykloch zatiaľ dopravca nechce ani počuť, ale tie sú možné tiež, viď napr. Jihomoravský alebo Ústecký kraj.
10 bicyklov ti do šukafónu alebo bagety ani ZSSK nevezme, resp. môže odmietnuť.

Ja nikde netvrdím, že železničnú dopravu treba zrušiť. Ja tvrdím, že železničná doprava má byť prevádzkovaná tam, kde má potenciál a kde je ekonomicky aj dopravne výhodnejšia. Na týchto tratiach potom treba poskytnúť aj vysokú kvalitu (interval, moderné súpravy, doplnkové služby). Lokálky spájajúce 5 obcí s počtom obyvateľov zhodným s menším okresným mestom toto žiaľ nespĺňajú, či sa ti to páči alebo nie. Takéto trasy majú obsluhovať autobusy, ktoré vďaka nižším nákladom vedia ponúknuť viac spojov za menej peňazí, a ktoré v prestupných miestach nadväzujú na železničnú dopravu.

Železničnej doprave najviac škodia rôzne šotonázory, že po každej koľaji musí jazdiť nejaký vlak, aj keby mal viesť len 10 cestujúcich. Toto najviac odčerpáva dostupné financie a tie potom chýbajú na tých hlavných tratiach.

O tom lacnejšom RJSK by sme sa mohli pobaviť. ZSSK dostáva od štátu cca 6,70 € / km, RJSK za tento rok 6,05 €. Nominálne je to síce menej, ale RJSK neprevádzkuje 10-vožnové rýchliky, nemusí mať v zálohe desiatky vozňov, ktoré sú potrebné len na víkendové a sviatkové posilovky...

#62: Kompromis je fajn, ale v ktorom čase je na tejto trati taký potenciál, aby to autobusy hoc aj v 10-minútovom intervale nezvládli? Naviac, ti stále zostane tá najdrahšia položka - prevádzka dráhy.
Reakcia na: Valec #58:
A ešte jedna vec prečo vlaky áno. Sú pohodlnejšie, majú viac priestoru a WC. Ja viem, že budeš tvrdiť že WC majú aj autobusy, ale to sú luxusné diaľkové busy jazdiace na medzinárodných linkách a nie medzi Šaľov a Nedeďom, Komárnom - Kolárovom, Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami, Nitrou a Radošinou, Trenčínom a Bánovcami nad Bebravou...
Reakcia na: PVo #59:
Presne. Napríklad na Sviatok všetkých svätých a na Dušičky by to mali ľudia k cintorínu oveľa bližšie s vlakom ako s autobusom.
Reakcia na: PVo #63:
Ale takých príkladov je viac. Veď aj trať č. 124 Nemšová - Lednické Rovne bola najprv opravená aby na nej potom mohla byť osobná doprava zastavená.
Reakcia na: Trolley #61:
Dobrým príkladom ich "úžasného" hospodárenia je aj trať Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, ktorú si tu spomenul. V roku 2011 tam za nemalé financie opravili most cez Hornád poškodený povodňami, aby tam v nasledujúcom roku zastavili vlakové spojenie.
Reakcia na: Valec #58:
Okrem toho dá sa spraviť aj kompromis. V časoch keď do obcí cestuje veľa ľudí vypraviť vlak a v časoch keď je ľudí málo, no treba zachovať dopravnú obslužnosť vypraviť autobus.

A potom stále tu iba píšeš ako sa to nedá. Ale to predsa vidíme už teraz - stačí sa pozrieť na súčasný stav našich železníc. Skús aspoň raz napísať ako sa to dá. ?
Reakcia na: Valec #58:
ŽSR nie je správny hospodár viď staničné budovy v Nededi, Stupave a na ďalších nepoužívaných, či zrušených tratiach.
Reakcia na: Valec #58:
My sa ale nebavíme o MHD, kde kočíky, bicykle a vozíky prepravovať môžeš (bicykle však nie každý dopravný podnik akceptuje), ale o prímestskej doprave, kde to možné nie je. Hádam mi chceš povedať, že keď príde 10 cyklistov, tak ich nejaká SADka zoberie? Trt, vykašle sa na nich.

Tvoje príspevky mi pripadajú ako keby si bol odporcami železničnej dopravy. Prečo rovno nenapíšeš, zrušme všetky vlaky na Slovensku a nahraďme ich autobusmi? Napríklad na takej trati Spišské Vlachy - Spišské Podhradie je stanica priamo pod hradom. Stačilo by teda spraviť nejakú dohodu z múzeom, že cestujúci, ktorí sa preukážu platným lístkom ZSSK do stanice Spišské Podhradie a majú zľavu na vstupnom do múzea. A potom na stránke dopravcu by kľudne regionálne trate mohli mať vlastnú podstránku na ktorých by boli informácie o trati, stručná história a zaujímavosti, ktoré na trase možno vidieť.

Cestovný poriadok na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno si narozdiel od ZSSK robí dopravca RJSK sám. A za nižšie náklady dokáže ponúknuť kvalitnejšie a atraktívnejšie spojenie.

To, že tí ľudia sú nútení cestovať autobusmi a lúštiť tie neprehľadné CP ešte neznamená, že sú s tým spokojní. Keby v tej obci mali vlakové spojenie, určite by ho uprednostnili. Najmä ak teraz môžu vybrané osoby vlakmi cestovať zadarmo.
Reakcia na: Valec #58:
Západnú časť Vlčian busy neobsluhujú. Aj to je jeden z dôvodov, prečo si nemyslím, že treba posilňovať autobusy. Tie vlaky tam význam mali aj majú. Ale to by museli kompetentní rozmýšľať ako sa to dá, nie ako sa to nedá. Nie je náhoda, že po zastavení vlakov v roku 2003 sa tu po pár mesiacoch (i keď v oklieštenom rozsahu) osobná železničná doprava vrátila.
ŽSR ako správny hospodár? Zasmial som sa ?
Reakcia na: Trolley #46:
#46: Kočík, vozík ako aj bicykel môžeš odviesť aj autobusom. Stačí len, aby tomu bol prispôsobený interér vozidla (dostatočný priestor). Príkladom toho ti môže byť napr. už len naša MHD.
#47: Nie nový dopravca, ale štát na tej trati navýšil vlakové spoje. Naviac zmodernizoval trať po DS, peronizoval nástupištia... Toto je základnom toho, že sa počet cestujúcich zvýšil. Len nové jednotky by toľko ľudí nepriniesli.
#48: Ktorú časť Vlčian autobus neobsluhuje? Však hlavná cesta rozdeľuje obec pekne na dve polovice, zatiaľ čo na stanicu to je pre niektorých až 2,5 km. Ak sú autobusy plné (i keď pod plným si prestavujem niečo iné ako to, že sa niekomu neušlo miesto na sedenie), treba ich posilniť. To vyjde ďaleko lacnejšie ako zaviesť vlak.
A čo s traťou... no ŽSR by, ako správny hospodár, malo spraviť analýzu možností čo s ňou a keď nebude žiadny záujem o dopravu na nej dnes ani vo výhľade najbližších 10-15 rokov, tak jednou z možností je aj jej zrušenie. Svet okolo sa predsa mení a to, že trať mala zmysel v čase jej výstavby neznamená predsa, že to tak musí byť na veky vekov.
#51: Za to, že ty si niečo nevieš predstaviť predsa neznamená, že to neexistuje. Čo si myslíš, ako tí starší ľudia po dedinách a lazoch cestujú? Sedia celý deň na zastávke s predtuchou, že niečo predsa len raz príde?
PVo, to že v autobusovom CP sa nedá vyznať, nie je systémová chyba autobusovej dopravy, ale dopravcu + objednávateľa, ktorý takéto riešenie z nejakej iracionálnej podstaty preferujú. Detto štandardy kvality, poskytované služby, cenníky.

david1, jj konštatnú obsadenosť nájdeš ťažko, lenže to neznamená, že sa musí preferovať riešenie, kde výrazne znižuješ priemernú % obsadenosti = vyššia potreba vozidiel, personálu + v kontexte nedostatku vlkm výraznné poddimenzovanie jedného úseku trate (BA-SA) a predimenzovanie iného (SA-NZ).

Joyki, vždy sa nájde skupina ľudí, ktorá bude proti novinkám protestovať a obhajovať staré riešenie. To, ale neznamená, že to nové riešenie je horšie. Rozhodujúce je ako to bude vyzerať po zmene = počet cestujúcich, % obsadenosť vlakov, náklady (potreba vozidiel, personálu). Príkladom môže katastrofálne scenáre zmien GVD na trati 131 (2012, 2013), kde počet cestujúcich rástol po zmene dvojciferným tempom.
Od Malaciek do Bratislavy je pracovné dni zavedený ešte jeden nový vlak Os 2051 s odchodom 14:27
Reakcia na: mrkvakj #52:
A prečo by to prospelo? Ten vlak bol zrýchlený práve už v prímestskej oblasti BA v rannej špičke, lebo ľudia nechceli čakať 5-7 minút v Senci či v Bernolákove na EC z Budapesti. Lenže oveľa viac ľudí sa ozývalo, že v tom čase už autobusy nechodia a ešte aj ten vlak zrýchlili. Ja som vtedy tiež nemal absolútne žiadny spoj do Bratislavy, lebo už ani autobus, ani vlak neostal na skoro dve hodiny. Vo Veľkom Bieli tiež nezastavoval. Našťastie opäť zastavuje všade a má prestoj 5 - 7 minút v Senci. Od budúceho týždňa však opäť začne chodiť tesne po EC rýchlik do Bratislavy, takže opäť to bude problematické - ak bude meškať EC, tak osobák zostane v Senci a počká aj na rýchlik, alebo pôjde do Bernolákova zmeškaný, kde už treba zase odstaviť, lebo už ide rýchlik. Zase naberie nejaké minúty a za ním už bude blikať Ex 530 Hron... a čo urobia potom? Pre sťažnosti nám zase zrýchlia a predmestie BA opäť ostane bez adekvátneho vlakového spojenia len aby ľudia ďalej od Galanty, odkiaľ chodí každých 10 minút nejaký rýchlik, nečakali a nemeškali. Popritom kľudne by mohli prestúpiť na ten rýchlik v Galante, keď už tak nechcú čakať a meškať...
Inak ja som písal o tých Os zo Šale, ktoré boli zrýchlené nekoncepčne, pretože chodili v neatraktívnych časoch a mohli by boli aj kľudne zastavovať... tie vlaky tiež boli výsledkom lobbovania. ?
Reakcia na: Trolley #51:
Ani jedna z uvedenych veci nie je vseobecnou vlastnostou autobusov.
Reakcia na: mrkvakj #52:
pardon nedočítal som si ten príspevok do konca tam to je napísané
Reakcia na: Joyki #50:
pred 2-3 rokmi chodil ráno OS NZ-BA a tým že v úseku NZ-GA išiel ako normálny OS a v úseku GA-BA zstavoval len staniciach: Galanta,Sladkovičovo,Senec,(Velký Biel?),Bernolákovo,BA vajnory,Ba Vinohrady a BA Hl.ST

?- ten velký biel si už moc nepamätám.

keby sa to takto zaviedlo v rannej špičke tak si myslým že by to dosť prospelo
Reakcia na: Valec #33:
Autobusový spoj je lepší ako vlak? Neviem si predstaviť staršiu osobu ako bude v tých neprehľadných CP autobusových dopravcov lúštiť kedy im pôjde najbližší spoj. Nehovoriac o tom, že v autobusoch je akustické hlásenie zastávok zriedkavým javom a ak aj je, tak ho takmer nepočuť. Navyše na zastávkach na 99% chýba ich názov a CP sú robené drobným písmom a neraz sa mi stalo, že polovica symbolov vo vysvetlívkach ani uvedená nebola.
Reakcia na: rasto.f #42:
Ja len tipujem, že by ľudia nadávali, že čo to je za zhoršenie obsluhy.
Tie dnešné osobáky by som nechal a namiesto zámockých rýchlikov zaviedol klasické REX so zastavovaním v tých tarifných bodoch s odchodom okolo X:30, až po Zámky, poprípade s dlhšou prestojkou v Šali v čase EC, alebo by tam bol ukončený.
Ale ak chceme navýšiť počet vlakov, čo nevyhnutne aj treba, tak jedine dnešné Os do Zámkov, (poprípade dodatočné Os celý deň BA - SC) a v špičke pásmovka po/od GA vrátane zastavovania v Senci. Os X:07 ktorý by stíhal dojsť do Galanty pred REXom / REX X:30 ktorý by bol predbehnutý ECčkom niekde v Tvrdodošovciach či kde...
Alebo zaviesť celodennú premávku Os BA-SC - tie by mohli špunúť aj do súčasného grafikonu bez problémov + ukončiť autobus SAD DS GA-SC-BA na seneckej stanici. Tak by bol obslúžený aj úsek Sládkovičovo-Senec. Vraj aj majú u BID vypracovanú koncepciu, čo sa týka seneckých vlakov, čakajú na vlkm.

Takže ja nehovorím, že by som nezrušil tie zámocké rýchliky, ale viem, že ochota chýba ich zrušiť. Dokonca stále sú rýchlikmi a nemožno nimi cestovať ani na úseku Vinohrady-Hlavná stanica na PCL. Takisto to bolo pred troma rokmi, keď tie zrýchlené osobáky zastavovali aj vo Vajnoroch pre nikoho - železničiari.
Ja osobne by som prijal tú pásmovku Os Galanta :07, REX Nové Zámky :30, Os Senec :40 v špičke.
Ráno je to celkom dobré, už len chýbajú Os zo Senca povedzme v X:54, ale boli by pre meškania EC a R menej spoľahlivé no... ?
Reakcia na: PVo #48:
Ja ešte doplním že ráno z Radošiny namiesto klasického motoráku išla Karlkulka so zaplnenými osobnými vozňami ako priamy spoj do Nitry a popoludní o 15:00 sa vracala späť.
Reakcia na: Valec #33:
Atraktívna verejná doprava pre mňa ani bežného cestujúceho určite nie je neprehľadný CP typu Slovak Lines s 50 poznámkami a vysvetlivkami pod grafikonom. Tu nejde o nostalgiu, ale aj zabezpečenie dopravnej obslužnosti aj tých častí obcí, ktoré autobus neobsluhuje (veľmi dobrý príklad sú Vlčany aj Neded), ako aj odbremeniť plné autobusy v špičkách - niektoré spoje sú tam dosť preplnené, cestoval som s ním a viacero cestujúcim sa miesto na sedenie neušlo.
Nemožno sa vždy pozerať len na to, koľko autobusov sa dá objednať za cenu jedného vlaku. V roku 2003 sa spravila veľká chyba. Odchody spojov (nielen) na lokálkach boli hala-bala (napr. konkrétne trať Zbehy - Radošina z Radošinej o 4:06, 5:17, 6:15, 12:11, 13:06, 14:59, 16:49, 20:24). Namiesto toho, aby sa to kompetentní pokúsili zefektívniť tým, že by tam s rovnakým počtom spojov zaviedli taktovú dopravu, oni to celé zrušili. Celé desaťročia to fungovalo, vlaky tam jazdili slušne vyťažené, ale odrazu sa to nedá. V susednom Rakúsku jazdia na niektorých lokálkach vlaky s 2 - 3 cestujúcimi, náklady zamestnávateľa na mzdu rušňovodiča sú tam neporovnateľne vyššie ako na Slovensku. Tam sa to dá a tu nie. Lebo máme zbytočne veľké poplatky za dopravnú cestu ako tam.
Píšeš, že vlaky sa tam neoplatia. Nákladná doprava tam už tiež zanikla, tak čo teda s traťou Šaľa - Neded? Chceš aby dopadla ako napr. trate Poltár - Rimavská Sobota, Devínske Jazero - Stupava (tá mohla byť dnes súčasťou BID ak by sa nezrušila), či Kvetoslavov - Šamorín? Alebo máš pre ňu iný návrh, ako by sa mohla rozumne využiť?
Reakcia na: Valec #33:
Ešte jeden príklad za všetky: Keď na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno jazdila ZSSK so starými vozňami pár krát za deň tak vlaky neboli preplnené. Nový dopravca RJSK však výrazne zvýšil vlakové spoje do vlaku prilákal ďalších cestujúcich. To znamená že je to o tom ako ZSSK dokáže prilákať cestujúcich na vlak. Ak bude jazdiť so starými, špinavými a počmáranými vozňami v nezapamätateľnom intervale bez náväznosti na prípoje, tak namiesto cestujúcich bude voziť špinu a smrad. ?
Reakcia na: Valec #33:
Nezabúdaj na to, že cestovanie vlakom je oveľa pohodlnejšie. Navyše vlakom narozdiel od autobusu bez problémov odvezieš aj detský kočík, vozík pre telesne znevýhodnených, ale aj bicykel čo ocenia priaznivci cyklistiky a milovníci prírody. Okrem toho je vo vlaku aj viac priestoru na batožinu a čo je hlavné vlak narozdiel od autobusu neuviazne v dopravnej zápche. ?
Reakcia na: Valec #29:
Ale keby si mali žiaci a študenti vybrať či budú platiť za bus čo pri každodennej dochádzke do školy nie je lacné, alebo cestovať zadarmo vlakom tak si vyberú asi tú druhú možnosť. Navyše tie stanice a zastávky nie sú mimo obcí.

ako tu už bolo spomínané, tá nadväznosť sa realizovala len v poslednom období keď už ZSSK plánovali dopravu zastaviť.

Btw.z internetu som zistil, že ľudia dokonca spisovali petcíiu aby sa na tejto trati obnovila pravidelná osobná doprava.
Reakcia na: 810zssk #39:
A nedalo by sa urobiť niečo také, že tie novozámocké rýchliky by sa zrušili a nahradili REXami, ktoré by chodili v preklade s osobákmi, teda z BA približne o pól, a stáli by okrem GA a SA aj v Senci, Sládkovičove, Palárikove a prípadne ešte niekde, kde vystupuje/nastupuje viac ľudí?
Reakcia na: rasto.f #41:
Ved to je normalne. Konstantnu obsaditelnost nemas nikde. Nezabudaj ze vsetci necestuju len v relacii Ba Sala alebo N.Zamky. Z mojich skusenosti vela ludi vystupuje v Galante ,Sladkovicove aj v Senci z osobaku z N.Z. V tych posledne menovanych nestoji R.
Reakcia na: Joyki #36:
BA-SA, myslíš tie 2 páry vlakov v sedle? ?

"Pre NZ sú R potrebné a EC druhoradé" - Aký má význam, ak z NZ ide Os, ktorý je v SA predchodený R (vychádzajúcim v NZ). Nie je rozumnejšie aby namiesto tých 2 vlakov išiel v tom slabom úseku iba 1 a ušetrené vlkm sa použili na posilnenie SA/GA - BA? Iste, ľudia z NZ by cestovali o 12 min dlhšie, no pre tých z Bernolákova, Ivanky, Senca by sa vlak mohol konečne stať použiteľným dopravným prostriedkom a nemuseli by sa plaziť autom v kolóne.
Samozrejme je to o tom, čo je prioritou...

Druhoradé EC - ak nepôjdu nikdy včas, tak áno. Ale tomu nejaký R raz za 2 h závratne nepomôže.
Reakcia na: david1 #38:
Keď z BA do NZ ide naraz R aj Os, tak v osobáku zostávajú len cestujúci do dedín, kde nestojí rýchlik. No a 30 % - ak ide vlak z BA obsadený na 130 %, tak za SA môže byť obsadenosť kľudne aj 45 % ? .

V každom prípade, ak porovnáme počet prepravených cestujúcich, tak úsek SA-NZ je dnes oproti úseku BA-SA kapacitne 2-3 násobne predimenzovaný.
Reakcia na: fanatikmhd #37:
Načo toľko slov, keď k veci je len posledných 3,5 riadka?
Reakcia na: Joyki #36:
Rasto navrhoval riesenie kde by zamocke rychliky isli ako Os v useku Galanta - Nove Zamky, co by pri sucasnych jazdnych dobach znamenalo narast jazdnej doby o nehoraznych 7 minut. Naozaj si myslis ze by to ti ludia nezvladli? 🙂

Ide o uplne rovnaku situaciu ako Kuty.
Reakcia na: Joyki #36:
Ja chodím z Trnovca kde mám chalupu a nemám pocit že by tie vlaky boli plné iba na 30% ako píše Rasto. Mimo špičky asi hej ,ale to tam je 120 min.int. horší si už neviem predstaviť pre mobilitu ludí za lekármi ,prácou,školou a pod.


Teraz po zavedení "bezplatného"cestovania minulú sobotu poobede na stojato po GA z BA Vinohrady...

Rýchliky až na jednu vínimku v trase BA-NZ idú iba v prac dni. Ráno smer BA a naopak poobede. V inom čase iba Os alebo raz tak drahé EC,ktoré ide načas málokedy.
Reakcia na: Valec #33:
Ano, a bodaj by nebola. ked ZSR berie za vlkkm rovnaku cenu, ako za koridor, pricom sa o trate nestara. Navyse, autobusy su zvyhodnene prakticky nicimneplatenim (snad len povinnou 6mesacnou STK). Ale stale to vyznieva vsetko tak, ze keby ZSR za trate o ktore sa nestaraju nebude dopravca povinny platit, resp radikalne znizene percento (napr iba 20% ceny), potom by uz cena vykonov sedela aj na vlakove 30min spoje. a v dnesnych vlakoch zadarmo pre vsetkych ktore dotuju uz hadam aj ceske drahy. Doprava ma fungovat jednoducho v ramci IDS: busy dovezu od obci, ktore su mimo vratane obce v ktorej je stanica ludi na vlak. Vlak ich vycka, a odvezie do velkych miest. Tam maju cakat R a tie ich previest krizom. Napriklad prave Sala-neded ci trat do samorina su uzasne ukazky ako by sa to dalo. Cesta do BA je zapchana kompletne. Busy by doviezli vsetku madarsku ..havet je nedostojne slovo, ale co uz... na stanicu v samorine. Vlak priamy by ich odviezol na zst nove mesto. Na prichod spoja by okrem jednej elektricky prisli aj jeden-dva zatahy elektriciek (l.4) ktore by to roztrusili v meste. Ak by sa spoje vyckali, cestovanie by bolo efektivne, rychle, a na jeden listok...mal by si problem aj s 5vozovou supravou... Lenze tu je princip, autobusove spoje su najlacnejsie (nic sa u nas nikde neplati), a trate chradnu (i ked za vozbu za vlkkm sa plati rovnako). ZSR si neplnia svoju funkciu, trate neprenechaju kraju, a vyzera to tu tak, ako to vyzera.
Valec: a k tym pripojom co si napisal, su hadam posledne roky, kedy bolo revitalizovane. Starsie CP ti ukazu, ze vlaky od Nededu prisli skoro vzdy po odchode R, resp odchadzali pred prichodom R. Skratka ucelen jazdili tak, aby mohli byt zrusene. To iste, ako ZSSK nedokazal na trati do DS nasadit nove vozy, a jazdilo tam to najstarsie, co doma mame. A RJ sa ukazuje aky je super s 10rocnymi talentmi na ktorych nic nefunguje....
Reakcia na: rasto.f #35:
BA - SA oproti SA - NZ je už teraz naddimenzovaná, teda hodinový takt oproti dolnej časti trate, kde je základný dvojhodinový doplnaný hodinovým. Avšak im to aj ako-tak vyhovuje, lebo majú prípojné tie Os, hlavne ráno na R v SA či v GA. Ale z okolia Nových Zámkov dochádza veľa ľudí, pre ktorých premávajú zámocké rýchliky. Pre nich je EC len druhoradé - a tak je to aj správne. Nové Zámky sú už ďaleko na to, aby ľudia každodenne absolvovali cestu pásmového REX BA -- GA ktorý od GA ide ako Os. Kúty sú bližšie, preto to tam aj funguje. Takže preto myslím, že tie zámocké rýchliky ostanú, aj pre lobby zo strany železničiarov v počte 4.
Reakcia na: Joyki #11:
Na trati 130 máš vlkm na pomerne slušnú dopravu dosť, lenže to by si kompetentní museli u uvedomiť, že je kontraproduktívne voziť všetky regionalne vlaky BA - NZ a spať, keď SA - NZ vezieš cca 70 % kapacity prázdnej.
= pásmová obsluha BA - GA, zámocké rýchliky GA - NZ ako Os, zadekvatnenie ponuky (SA - NZ menej vlakov, SA - BA viac vlakov).
Reakcia na: Valec #33:
Lepšie by som to nenapísal... NSK objednáva výkony /aj ,keď o ich množstve to je na diskusiu/ no pre autobusy ,ktoré obslúžia aj iné obce ďalej od trate.
To pritom mám nesmierne rád cestovanie vlakom.
Reakcia na: PVo #30:
Za cenu dvojhodinového intervalu vlaku by sa mohli objednať autobusy v 30-minútovom s prípojmi na každý jeden R v Šali. A môžeš 3x hádať, čo by ľudia z tých obcí privítali viac.

Na trati Zohor - Záhorská by si tiež mohol mať tie peniaze, ktoré župa platí teraz (a to tam časť dopláca aj MDVRR) interval autobusu 30/60//60. A podľa prieskumu z pred roka by tam už ani problém s kapacitou nebol, keďže vlak čo mal pred štyrmi rokmi obsadenosť 80+ cestujúcich mal minulý rok už necelých 60.

Vlak sa ti proste z ekonomických dôvodov neoplatí prevádzkovať tam, kde máš prepravný prúd o sile hodnej kapacity dvoch autobusov za hodinu. A keď chceme mať atraktívnu verejnú dopravu (aby ju ľudia uprednostnili pred IAD), tak musí ísť nostalgia bokom.
Reakcia na: david1 #27:
Vyhovovalo skalným - napr. režijkárom, ktorých bolo posledné roky prevádzky vlakov na tej trati dosť vysoké %.
Reakcia na: 810zssk #24:
To je poľnohospodárske, pre vozidlá JRD, ktoré si vydupalo výnimku
Reakcia na: Valec #23:
S dotáciami od Nitrianskeho samosprávneho kraja by to malo význam prevádzkovať, obzvlášť teraz, keď majú vybrané skupiny obyvateľstva vlaky zadarmo. Našli by sa aj takí, čo by presedlali z autobusu na vlak. Len potrebovalo by to takt, dajme tomu každé 2 hodiny v špičke s prípojmi na vlaky v Šali. A nie že 1 vlak denne v pracovných dňoch. To je čo za dopravu?
Trať Zohor - Záhorská Ves tiež neprechádza stredom obcí a funguje to.
Reakcia na: Trolley #28:
1. Kto kto išiel do školy, tak by šiel tak či tak iným spojom a teda tento konkrétny by nebol o nič plnší.

2. Ten kto išiel do školy, by aj tak šiel autobusom, ktorý v stojí v strede dediny a v Šali ho dovezie bližšie ku škole a nebude (najmä ráno) absolvovať pešie prechádzky - najskôr po dedine, potom po Šali (>20 minút).

3. K danému vlaku som ti vymenoval prípoje.

4. Dnes už máš na hlavnej trati takt... jazda Šaľa - Neded ale trvá 29 min., takže jedným šukafónom by si ani dnes nemohol robiť prípoje a posielať tam dva je už úplne uletené.
Reakcia na: Valec #23:
A čuduješ sa keď to bol jediný spoj, ktorý na tej trati jazdil? kto išiel do školy, či do práce v inom čase musel ísť tak či tak autobusmi, tak ako aj poobede kedy už žiadny vlak nešiel.

V tej dobe prípoje na na vlaky na stanici Šaľa neboli. Lokálky jazdievali podľa nezapmätateľného CP a neraz sa stávalo že odišli tesne pred príchodom rýchlika, ktorý im doviezol cestujúcich. No namiesto toho, aby tieto chyby odstránili - zaviedli takt a motoráky odchádzali až po príchode rýchlikov, tak väčšinu lokálok zrušili.
Reakcia na: Valec #23:
Boli tam vysoké náklady oproti prevádzke busov + každý deň Sp jazda Zámky - Šala a späť.
Posledný rok pred zrušením to ZSSK prevádzkovali náhradnou autobusovou dopravou.

Trať ide okrajom obcí takže polohy zastávok vyhovovali malej časti obyvatelov. Pri tom nastavenom grafikone to vyhovovalo už iba skalným...
kuk na videoprehliadku trate:

https://www.youtube.com/watch?v=2Phl2jdqMq0
Reakcia na: fanatikmhd #25:
Vlak mal do Šale príchod o 6:29, odtiaľ odchádzali do BA rýchliky o 6:35 (z BB) a 6:46 (z NZ), ako aj Os do Nových Zámkov o 6:43.

Len pre zaujímavosť, do oboch rýchlikov nastupovala viac ako stovka cestujúcich, ktorý sa rojili niekde spoza staničnej budovy z autobusov a osobných áut.
Reakcia na: 810zssk #24:
Je to podmienka. Avsak 3 urovnove su, nie su vsak nijako zaznacene. Jedna sa o pesinky. ZSR ich neeviduju.
Valec- nebolo to tym, ze vlak nemal ziadnu nadvaznost?
Reakcia na: AAA #19:
Urcite tam este nieco urovnove je? Lebo tade chodim dost casto a nikdy som si to nevsimol. Bol som v tom ze tam kde je 160 uz urovnove priecestia nie su (dokonca som si myslel ze to je podmienka).
Reakcia na: PVo #21:
Som sa ešte pred zrušením viezol tým ranným vlakom z Nededu... a bolo v ňom raz toľko voľných miest na sedenie ako obsadených. Takže asi tak by sa to uživilo.
Reakcia na: PVo #21:
Zrušili, lebo každý prešiel na autobusy, ktoré prechádzajú cez stred obcí. A to bolo nedávno, nie, ako trať na Rohožník.
Na Záhorí máme BID a na trati S29 stále žiaden spoj.
A čo sa týka trate 130, zo Šale by to chcelo aj prípoje na Neded. Na tej lokálke sú počtom obyvateľov veľké obce a železničné zastávky / stanice nie sú až tak zle situované, že by sa to neuživilo. Skôr naopak.
Reakcia na: david1 #13:
810zssk to vystihol, ako som to myslel: Osobáky akurát stíhajú dojsť do ďalekých Zámkov pred rýchlikom, odchody rôznych kategórii z Bratislavy sú zoradené správne... grafikonisti a ostatní zainteresovaní to vnímajú ako konečný, finálny, ideálny, doriešený grafikon, pretože skoro nijaký vlak nie je prebiehaný niekde ... avšak nikomu takéto polohy vlakov nevyhovuje, akurát len im. Chýba ochota z ich strany. Ak by chceli zavádzať REXy, museli by prerobiť úplne celé takty na trati v závislosti k EC.
Reakcia na: david1 #16:
Na koridore môžu byť aj úrovňové priecestia, najmä ak je max. traťová rýchlosť do 120 (140?) km/h. Ale medzi Cíferom a Trnavou je priecestie s nejakou "poľnou cestou", ktoré sa má rušiť, hoci tam vlaky môžu ísť 160 km/h.
Reakcia na: david1 #16:
koridor začína síce na území Rače, ale až za spomínaným priecestím, myslím, že do zeme by sa mala trať začať zapúšťať až v Krasňanoch
Reakcia na: david1 #16:
No, rád by som ale videl, ako to priecestie (pozor, bavíme sa o ceste, nie nejakom nadchode) na danom mieste (hlavne na Račianskej strane) urobíš mimoúrovňovo. Tam sa už podľa mňa 100 rokov nič kopať nebude
Čo ja viem tak koridor začina stanicou Rača. Možno že len menili zvršok kvôli vstupnému zhlaviu od mesta. Koridor by nemal byť križovaný úrovňovo.
Reakcia na: david1 #9:
Koridor je spravený (trať je rekonštruovaná) až za spomínané priecestie, dobrých 500m v smere do mesta. Takže príp. pokračovanie reko v tomto prípade nič nerieši, v okolí dotyčného priecestia sa jedná o konečný stav
Reakcia na: david1 #13:
Je idealny pre isteho manazera infrastruktury ktory ma panicky strach z toho ze by niekde rychlejsi vlak obiehal pomalsi ?
Reakcia na: Joyki #11:
tri vlaky za sebou v priebehu 10 min. okolo celej a potom hodina nič mi ako ideálne nakreslený grafikon nepripadá.
Reakcia na: fanatikmhd #10:
Myslis s tymi 163 co tu linku nemozu jazdit? 😛

RJ tam ma tri vlaky navyse, ale jedno IC ZSSK odbudlo, takze nam pribudli dva vlaky.

R beriem, ale tak zas je to v takte, cize ide to z pohladu minut v tej istej polohe ako doterajsie R 🙂 Vo vztahu k ostatnym vlakom...
Reakcia na: david1 #6:
Pribudli tri rýchliky z Bratislavy: 14:56 Šurany, 16:56 Zvolen, 20:01 Zvolen.
Pribudli dva rýchliky do Bratislavy: prích. Nové Mesto: 6:29 z Levíc, 8:26 zo Šurian a internátska posilová Žitava 19:00.
REXy len ak bude pásmová obsluha, ale k tomu treba dosť vlkm, keďže by boli potrebné (Os) BA...GA, (REX) BA--SC--GA...NZ a (R) BA--GA--SA--NZ, pretože Nové Zámky sú už pekne ďaleko a potrebuje rýchlikové spojenie. Plus ešte narvať medzi tieto vlaky (R) BA--ZV a (EC).
Myslím, že nemajú odvahu (a vlkm) vyriešiť túto trať, ale pre jej silný potenciál je strašne poddimenzovaný... ale železničiarom to vyhovuje, pretože grafikon je momentálne dosť ideálne nakreslený. ?
Reakcia na: david1 #9:
Tiez pravda..nuz, snad 🙂
810zsr - to iste co valec. RJ so svojimi hypermodernymi IC ktore budu prve dni tahane vectronmi, potom zobojsustavovymi 40 rocnymi 163. Nezabudaj na naklady (viem o dalsich pridanych od rendezu) takze...bude toho viac a viac 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Neboj pri reko. úseku Rača - Hl.st. tam bude nadchod alebo podchod vybudovaný. Zastávka Vinohrady by sa mala robiť budúci rok.
Vlak 2039 s prichodom 22:05 na Ba hl.st. znovu bez nadveznosti na RegioJet ktory odchadza v rovnaky cas. Hlavne ze ten Os z Kutov stoji 7minut v Zohore kvoli Slovenskej Strele ktora tade prejde nacas tam iba 30krat za rok ?
Reakcia na: 810zssk #5:
Plus niekoľko R a IC. ?
k 130
Hodinový takt je len po Šalu do 21,07 /nový vlak o 22,07 ide iba po Galantu/
Dopoludnia je tam stále diera 3 hodiny po N.Zámky

Pribudli dva rýchliky BA-Šurany

REXy na tejto trati nebudú asi nikdy...
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Mas pocit ze priecestiu v Raci nejak ublizi pridanie troch vlakov za den, z toho jeden o 22:00?
Cize autobusy prechadzajuce priecestim v Raci pojdu ako? Zavory-jedno auto-zavory-bus-zavory-auto.. 🙂 Kurnik, tam uz pri takomto navysovani vlakov pride casom k ztrojkolajneniu useku. Ale len tak dalej, IDS zacina vyzerat ako IDS a nie "najdi si za cely den jeden vlak"...:)
Reakcia na: TomJ #2:
eru tak ten prvy ponde zo ZSTNM a k kym Rexom doslo k zmene cize naozaj pojdu uz vzdy 32 minutu ?
Reakcia na: JamaVOku #1:
A ten prvý tuším pôjde už z Nového Mesta.
Podla GVD na stranke ZSR budu aj REXy 860 a 862 (13:32 a 14:32) do Kutov zastavovat aj v Devinskej, a odchody su v 32. minutu, nie 34.