Na železnici začne platiť nový cestovný poriadok (od 14.12.2014)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Od polovice decembra bude zavedených niekoľko nových vlakov na tratiach zaradených do IDS BK.


Ilustračné foto © Samo Muránsky


Od 14. decembra 2014 začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý so sebou prinesie viacero zmien. Podrobnosti na jednotlivých tratiach prinášame v tomto článku.

Trate 110 Bratislava - Kúty a 113 Zohor - Záhorská Ves (linky S20 a S25 IDS BK)

Na trati 110 bude zavedením dvoch osobných vlakov v pracovných dňoch (o 9:16 a 21:16 z Bratislavy hlavnej stanice) doplnený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:16 do 23:16.

V smere z Malaciek do Bratislavy bude zavedený nový osobný vlak s odchodom o 12:03 z Malaciek.

Zavedené budú aj dva nové vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice do Kútov o 13:32 a 14:32. Preklad osobných vlakov a vlakov REX s nadväznosťou v Malackách na úseku Bratislava - Malacky tak bude v pracovných dňoch popoludní zavedený už po 13. hodine (o dve hodiny skôr ako doteraz).

Vlaky kategórie REX budú zastavovať aj v stanici Devínska Nová Ves, s výnimkou vlaku s odchodom z Kútov o 5:58.

Na úseku trate 110 Bratislava hlavná stanica - Závod, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S20.

Na prípojnej trati 113 do Záhorskej Vsi (linka S25) bude zachovaný súčasný rozsah dopravy, dôjde len k posunu odchodov tak, aby vlaky nadväzovali na linku S20 smerom do/z Bratislavy.

Trať 120 Bratislava - Trnava (- Žilina) (linka S50 IDS BK)

Na trati 120 bude v smere z Bratislavy do Trnavy zavedený nový osobný vlak s odchodom o 22:00 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:00 do 23:00.

V popoludňajšej špičke sa zvyšuje počet vlakov kategórie REX o tri s odchodmi z Bratislavy hlavnej stanice o 13:17 (nový vlak), 14:17 a 15:17 (oba nahrádzajú doterajšie osobné vlaky). Medzi 13:00 a 17:00 tak pôjdu z Bratislavy hlavnej stanice smerom do Trnavy tri vlaky za hodinu (o celej hodine osobný vlak, v 17. a 41. minúte vlaky REX - s výnimkou osobného vlaku o 16:17).

Nový osobný vlak bude zavedený aj z Pezinka do Bratislavy hlavnej stanice v pracovných dňoch s odchodom o 7:58 z Pezinka.

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Rača, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S50.

Trať 130 Bratislava - Senec (- Štúrovo) (linka S60 IDS BK)

Na trati 130 budú v smere z Bratislavy zavedené dva nové osobný vlak s odchodmi o 9:07 a 22:07 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 7:07 do 23:07.

Zavedené budú aj tri ďalšie osobné vlaky na tejto trati:

  • z Bratislavy hlavnej stanice o 13:31 do Nových Zámkov,
  • zo Šale o 10:52 do Bratislavy - Nového Mesta,
  • z Nových Zámkov o 13:51 do Bratislavy hlavnej stanice.

Osobný vlak s odchodom o 7:22 z Nových Zámkov už nebude premávať na hlavnú stanicu, ale pôjde do Bratislavy - Nového Mesta.

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Vajnory, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S60.

Trať 131 Bratislava - Dunajská Streda (- Komárno)

Rozsah dopravy na trati 131 zostáva nezmenený, dochádza však k menším zmenám časových polôh vlakov v čase rannej špičky. Ani od nového grafikonu vlakovej dopravy nebudú vlaky dopravcu RegioJet na tejto trati zaradené do integrovanej dopravy.

O zmenách vo vlakovej doprave informovala spoločnosť BID.


3.12.2014, aktualizované nezastavovanie vlakov v Devínskej Novej Vsi - 4.12.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

PVo19.12.2014 22:38 #159 Re:
Reakcia na #155 od Valec:
"ak budú v jednej trase premávať aj autobusy aj vlaky, tak nie že SADky sa začnú biť o cyklistov, ale zredukujú sa spoje a doprava do obcí bude mizerná až žiadna aj vlakom aj autobusom"
K tomuto môžem povedať len toľko, že mám skúsenosť z viacerých lokálok, kde som cestoval vlakom v časoch, keď tam ešte fungovala pravidelná osobná železničná doprava. Stalo sa mi to na trati Plešivec - Muráň, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie a ďalších. Cestujem vlakom, pozerám z okna a súbežne vedľa vlaku ide autobus SAD-ky. A hádaj ako to zredukovali. Vlak zrušili a ten autobusový spoj tam veselo jazdí ďalej. Ale čo už. Aký národ, taká doprava. Vedel by som tu napísať aj 1000 dôvodov, prečo má v dnešnej dobe osobná doprava na daných lokálkach predpoklady fungovať efektívnejšie a lacnejšie ako povedzme pred 100 rokmi, keď sa tie trate otvárali, no nemám čas to tu vypisovať a niektorí ľudia aj tak budú hľadať len dôvody ako sa to nedá, namiesto spôsobov, ako by to mohlo fungovať. No jednu vec predsa len napíšem - prestať kradnúť a vážiť si dedičstvo našich otcov (dedov, pradedov...), z ktorých niektorí pri stavbe týchto tratí položili aj vlastné životy pre blaho iných.
Zobudeny19.12.2014 21:05 #158 Re:
Ehm, ako moze niekto napisat dovod - žiadny cyklisti, resp. len mizerne málo z nich, majú záujem cestovať na tejto trase.

Troska neprofesionalne vztahovat to na krajinu, kde su mizerne az takmer ziadne podmienky pre cyklistov... Vo vsetkych tychto osobnych druhoch dopravy plati, ze ked vybudujes podmienky, vzrastie aj zaujem na ukor toho druhu dopravy, ktory ma tie podmienky horsie.

-Cim viac ciest a zariadeni pre auta postavis, tym viac aut budes mat na ukor toho druhu dopravy, ktory je na tom horsie.

-Cim viac ciest a zariadeni pre cyklistov postavis, tym viac budes mat cyklistov na ukor toho druhu dopravy, ktory je na tom horsie.

-Cim viac zatraktivnis verejnu dopravu, tym viac budes mat cestujucich v nej na ukor menej cestujucich v IAD.

-S tym, ze cyklisticka a verejna hromadna doprava sa povazuje za alternativu voci IAD a preto su obidva druhy dopravy na rovnocennej urovni pre zvysenie kvality zivota a su kombinovane navzajom a nie je vhodne ich vzdy oddelovat.

Preto nechapem ako niekto moze napisat takyto vyrok, ked na Slovensku su podmienky pre cyklistiku ci uz dialkovu alebo mestsku mizerne castokrat takmer neexistujuce.
Error 0x00719.12.2014 18:54  +2#157 Re:
Reakcia na #152 od Trolley:
Ad 1. odsek: Staci ist 5 minut vlakom z Petrzalky a zistil by si, ze si povedal blbost.
S499.102319.12.2014 17:27  +4#156 Re:
Reakcia na #141 od Trolley:
Skús sa niekoho spýtať, kto som (pracovným zaradením).
Valec19.12.2014 16:00  +4#155 Re:
Reakcia na #153 od Trolley:
Ty si zjavne nepochopil, že ak budú v jednej trase premávať aj autobusy aj vlaky, tak nie že SADky sa začnú biť o cyklistov, ale zredukujú sa spoje a doprava do obcí bude mizerná až žiadna aj vlakom aj autobusom. A väčšina platiacich ľudí sa bude prepravovať vlastným autom.
Valec19.12.2014 15:58  +4#154 Re:
Reakcia na #152 od Trolley:
1. Môžem ti garantovať, že pri KAŽDEJ stanici možnosť požičania bicykla nie je ani v Rakúsku ani v Nemecku a zrejme vôbec nikde.

2. Prečítaj si ešte raz čo píšem... nehovorím, že parkoviská sú prázdne, ale že sú plné bicyklov tých ľudí, ktorí sa s bicyklom vo vlaku netrepú ani keď dnes možnosť majú.
Trolley19.12.2014 11:38 -5#153 Re:
Reakcia na #150 od tr3mp:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
Trolley19.12.2014 11:34 -2#152 Re:
Reakcia na #151 od Valec:
Pretože u nás je to postavené naruby. Napr. v Rakúsku je pri každej stanici nie len stojan na vlastné bicykle, ale aj stojany s požičovňou bicyklov. Človek si za určitý poplatok požičia bicykel (poplatok závisí od dĺžky požičania) a dopraví sa s ním tam kam potrebuje. Ale u nás to nefunguje.

To, že parkoviská pri stanici neboli plné bicyklov ešte neznamená že ľudia s bicyklami do vlaku nechodia. Oni totiž nenechávajú bicykle na stanici ale s nimi pokračujú ďalej - napr. úrad, škola,...
Valec18.12.2014 7:43 #151 Re:
Reakcia na #147 od Trolley:
A prečo ju teda nevyužívajú (resp. len vo veľmi minimalistickej miere) a parkoviská pri staniciach sú plné bicyklov (z fleku uvediem len tie, ktoré som videl - Galanta, Senec, Vajnory, Zohor, Sekule, Kúty)?
tr3mp18.12.2014 7:37  +1#150 Re:
Reakcia na #149 od 810zssk:
Autobusové spoločnosti neumožňujú prepravu ani vovnútri autobusu, ani na držiakoch
810zssk18.12.2014 7:26 #149 Re:
Reakcia na #145 od Trolley:
Ano, ale nikto nenavrhoval prepravu vnutri autobusu - prave naopak, spomenute boli drziaky na bicykle.
tr3mp18.12.2014 6:53  +3#148 Re:
Reakcia na #139 od Trolley:
Na prepravu bicyklov autobusom sa používa takéto niečo:
https://www.spokanetransit.com/files/content/bikes-on-rack.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_ZakEtznL8TE/SkXP5K0RP2I/AAAAAAAADT8/xv1OkbMD9ZI/s400/IMG_5913.jpg

Okrem limitovanej kapacity (do vlaku sa dá naskladať aj viac bicyklov v prípade potreby) to má ešte druhú nevýhodu v podobe menšej ochrany prepravovaných bicyklov voči napr. nárazu: http://3.bp.blogspot.com/-7cvCkigRG6s/TbwCjtZeojI/AAAAAAAAJjw/NxB-cuLmIAA/s1600/racksmash.jpg

Na pravidelné dochádzanie bicykel + verejná doprava existuje možnosť veľkokapacitných strážených parkovísk/garáží pri železničných a autobusových staniciach: https://bicycledutch.wordpress.com/2014/07/03/utrechts-indoor-bicycle-parking-facility/
Trolley18.12.2014 1:11 #147 Re:
Reakcia na #133 od Mike:
Ale ľudia by využívali bicykle aj na pravidelnú dopravu ako som už písal. Napr. z dedín si bicykel prevezie povedzme vlakom a v rámci mesta môže ísť na bicykli.
Trolley18.12.2014 1:09 -2#146 Re:
Reakcia na #143 od Mike:
Ale v prípade vlakov vidíš že ľudia idú aj s bicyklami.
Trolley18.12.2014 1:08 -2#145 Re:
Reakcia na #144 od 810zssk:
Debata bola o tom že autobusové spoločnosti neumožňujú prepravu bicyklov - ak nerátam cyklobusy.
810zssk18.12.2014 0:02  +2#144 Re:
Reakcia na #139 od Trolley:
Debata bola o drziakoch na bicykle. Tie sa nepchaju dnu do autobusu, ale su zvonku.
Mike17.12.2014 21:26  +4#143 Re:
Reakcia na #134 od Trolley:
Píšeš: "Na všetko netreba mať prieskumy."
#126 Trolley: "Robil si nejakí prieskum? Ak nie, tak nepíš čo nemáš overené. "

Aha...
Trolley17.12.2014 17:21 -3 +1#142 Re:
Reakcia na #136 od S499.1023:
To nech už posúdi každý sám na základe zdravého rozumu a logického myslenia.
Trolley17.12.2014 17:20 -3#141 Re:
Reakcia na #135 od S499.1023:
Veru máme a viem to od ľudí, ktorí chceli prepravovať nejaké veci po železnici. A navyše sú to ľudia, ktorí sa rozumejú doprave.
Trolley17.12.2014 17:18 -5 +1#140 Re:
Reakcia na #137 od S499.1023:
Ja som vlaky zadarmo nevymyslel. Toto nesystémové riešenie vymysleli tí, ktorých si občania tohto štátu zvolili do parlamentu. Ja som ich ale nevolil. Takže čo ste si zvolili, to máte.