Na Dlhých dieloch sa testuje „duobus“, problémy zatiaľ nevyrieši

Pomôžu až opravy trolejbusov a nové autobusy.

V polovici novembra dopravný podnik sprevádzkoval ďalší nový typ vozidla vo svojom vozidlovom parku, tentoraz šlo o trolejbus Škoda 30 TrDG s pomocným pohonom. Tento „duobus“ vtedy nahradil na linke 33 kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr s pomocným pohonom.

Ihneď po sprevádzkovaní vozidla sa prejavila jeho nižšia kapacita oproti doterajším kĺbovým vozidlám. Do nového „krátkeho“ trolejbusu sa zmestí menej ako polovica cestujúcich kĺbového vozidla. Dopravný podnik sa pre imhd.sk vyjadril, že vozidlo bolo nasadené na linku 33 „z dôvodu technických problémov ostatných zastaraných vozidiel“.

DPB: Trolejbusy z roku 2006 sú zastarané

Hoci dopravný podnik prevádzkuje ešte 99 trolejbusov s priemerným vekom 20 rokov, problémy s vypravovaním sú najmä u šestice 8-ročných trolejbusov zakúpených pre Dlhé diely v roku 2006. Často sa stáva, že z nich jazdia iba dva, teda tretina z celkového počtu.

„Na uvedených trolejbusoch dochádza vinou nevhodného konštrukčného riešenia k postupnému poškodzovaniu hnacích náprav a diferenciálov. Uvedený problém sa prejavoval už počas predĺženej záručnej doby ako aj po jej uplynutí - výrobca vozidla vykonal úpravy na riadení pohonu, ktoré by mali redukovať výskyt týchto porúch. Definitívne vyriešiť uvedené problémy je možné iba výmenou hnacej nápravy za novú. Táto zmena bola vykonaná zatiaľ na 3 vozidlách a na 3 bude realizovaná v nasledujúcom období,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Či úpravy trolejbusov pomôžu, ukáže až budúcnosť. Po prvých dňoch testovania nového trolejbusu na linke 33 bolo vozidlo prevelené na linku 32, kde nahradilo autobus. Aj tu sa trolejbus len testuje, plynulejšej premávke bráni nevybudované trolejbusové vedenie z Hlavnej stanice na Pražskú ulicu. Počas jednej jazdy tak vozidlo dvakrát jazdí na elektrický pohon a dvakrát na dieselový pohon. Vodič tiež musí počas kola dvakrát ručne umiestňovať zberače na trolejové vedenie vzhľadom na chýbajúce navádzacie striešky, čo predlžuje jazdný čas.

Situácia na linke 133 sa zlepší až budúci rok

Autobusovú dopravu dlhodobo trápi nevypravovanie niekoľkých vozidiel denne. Niektoré spoje podľa cestovného poriadky tak vôbec nejdú a v tomto smere nie je výnimkou ani linka 133. Dlhé diely tak okrem vyššie uvedených problémov s trolejbusmi trápia aj časté výpadky autobusov.

„Jedným z najväčších problémov divízie Autobusy je skutočnosť, že zhruba jedna tretina vozidlového parku je po životnosti a k tomu zodpovedá aj ich zlý technický stav. Prevádzkovať takéto vozidlá je čoraz náročnejšie, pretože sa jedná o výbehové typy Karosa B 741 CNG a Ikarus 435, na ktoré zohnať náhradné diely je čoraz problematickejšie, ich technická spoľahlivosť je čoraz nižšia,“ vysvetlila dôvody výpadkov Volfová.

„Čo sa týka konkrétne linky 133, na základe predpísanej skladby tam vypravujeme práve kĺbové vozidlá, ktorých máme nedostatok.  Z dodávky 25 ks nových kĺbových vozidiel v zmysle dohodnutého harmonogramu v decembri tohto roka dostaneme prvé dva, ostatné budú dodané postupne do konca I. štvrťroku 2015. Po ich dodaní veríme, že sa situácia podstatne zlepší,“ uzavrel svoje stanovisko DPB.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #54:
Ono voľakedy tam tá zastávka stála, ale to bolo ešte pred úpravou trate a výstavbou tých "novších" obytných domov v okolí ?
Reakcia na: Ttom #51:
K Račianskej... roky tam boli požiadavky od občanov na vybudovanie zastávky cca. v polohe pred PDF UK pre lepšiu dostupnosť k poliklinike Tehelná. No pre prekážku v podobe stanice Filiálka a neochotu tam vybudovať nadchod či prechod k tomu nedošlo.
Petto, Ttom, Mike - a presne pre toto by mali navrhovat rozlozenie zastavok ludia, co ziju v danej lokalite a vedia, kde co je a ake prepravne prudy su 🙂 (lebo sa objavi niekto ako ja, len s moznostou naozaj nieco pokaslat, a bude zle)
Reakcia na: Ttom #51:
Este vela vody pretecie Dunajom aby fungovala L33 spolahlivo , 25tr su nespolahlive dlhodobo a SkodaSOR solo by museli jazdit aspon s 3 min, intervalom spicku aby stihali. Dobudovanie trate v nedohladne , terminal Molecova moze len ulahcit prestup , nie vypravu L33. ?
Reakcia na: MatejBA #49:
lebo som tade nechodil 5 rokov do skoly ? ...ja netvrdim, ze tu zastavku chcem zrusit s tym, ze najblizsie bude dakde Borska a Jurigovo nam...uz som ti vysvetloval, ze zastavka smer mesto by bola len pred sucasnym prechodom pre chodcov...vacsi problem by bol zo zastavky smer Dubr., pokial ale niekto ide slapat do kopca, tak by si uz tych 100 m snad odslapal...druha vec, samozrejme, ze by na Molecovej bol riadny prestup na hrane (do prazdnej eliny iducej z obratiska Molecova) a 33 by fungovala ako mala, tak by aj vela ludi vyuzivalo radsej t-bus ako cestu z Kuklovskej pesi na elinu

a k Ursinyho/Pionierska - ak tam je "par" panelakov, tak ti radim sa tam ist niekedy pozriet a kuknut si to aj na mape (o tej PdF UK ani nevravim) ?
Reakcia na: MatejBA #49:
Medzi Ursínyho a Pionierskou je presne uprostred Pedagogická fakulta UK ?
Reakcia na: Ttom #48:
Odporucam ti raz ist medzi 6:30 a 8:30 na tu cestu k zastavke Nad Luckami a uvidis, kolko ludi tam chodi. Ta zastavka je spadova pre ulice Nad Luckami, Beniakova, L. Fullu, Jana Stanislava, Pribisova, cast Majernikovej, cast Kuklovskej a dost ludi chodi aj z Veternicovej a Hlavacikovej (ak nejdu na L33) + ulic v KV okolo zastavky. A po zruseni Segnerovej to bude pre dalsie ulice z DD (ak sa nebudu chciet trepat trolejbusom do zapchy na Molecku).

A je pekne, ze Ursinyho-Pionierska ma vzdialenost, aku ma, ale mas tam medzi tymi zastavkami mozno 10 panelakov + Manhattan. A na Nad Luckami chodi nasobne viac ludi.
Reakcia na: Solider #47:
Navrhnute. - Dlhe diely v tom case neexistovali, tazko teda predpokladat, ze Nad luckami bola planovana ako vytazena zastavka s prirodzenym spadom pre ludi z kopca...to iste Segnerova..neviem, mne pride prave KV ako vhodne miesto na znizenie poctu zastavok..ja netvrdim, ze moj navrh je dokonaly alebo by sa to presne podla neho malo realizovat..vacsina z nas tu nadava, ze eliny stoja pri kazdom kriku, ale pokial by sa malo radikalnejsie rusit, tak uz sa umelo narusaju pesie koridory...ta medzizastavkova vzdialenost by urcite nebola vacsia ako v pripade Ursinyho-Pionierska, a prave okrem toho dlheho panelaku pri Nad luckami tu ani nevidim nejaku vyraznejsiu inu barieru (oproti Dubr., kde je tychto dlhych panelakov popri trati vela)...este ten pri Segnerovej od Adamiho a Novackeho, ale tam by bol pristup na Polikliniku cez Nabelkovu..ok, ved to bol len navrh, kludne tu temu mozme nechat tak ☺
Reakcia na: Ttom #34:
Treba mať na pamäti, že sídlisko bolo navrhnuté s určitými pešími trasami smerujúcimi k existujúcim zastávkam. Preto každé umelé narušenie týchto väzieb spôsobí aj narušenie tohto systému. Nedá sa na všetko ísť matematicky, aby to dobre „vychádzalo“, ale treba zvážiť aj tieto faktory. Preto by som povedal, že jediná zmena sa dá urobiť v zlúčení Segnerovej a Jurigovho nám. v Polikliniku KV.
Reakcia na: BLAVATKO #44:
Spolocna zastavka pre eliny , tbus a bus je mozna ale vzhladom na frekvenciu spojov v spicke (32 spojov elektriciek, 10 tbus spojov a asi 7-8 spojov busov ti upcha terminal ) na dopravnom uzle je lepsie mat susedne zastavky. T.j. pri ceste na Dlhe diely, vystupis z elektricky ,prejdes smerom k Lidlu na susednu zastavku pre busy 32,33,139 a zrejme aj 28,29.
Prispevok som odoslal skor ako som chcel? Neda sa vymazat - upravit?
Tolke roky sa o tej Molecovej rozprava. To je take nemoze alebo finacne nakladne pre elektricky urobit obratisko za Shellkou a upravit elektrickovu zastavku tak aby tam mohol zastavovat aj trolejbus aj autobus a ludia mohli jednoducho prestupit? Nie som odbornik na dopravu ale z laickeho pohladu sa mi to nezda byt neprekonatelny problem.
nebola nahodou Fadruszova aj v tom navrhu intonyho? ako KV-stred? mne islo o presunutie smer mesto pred prechod pre chodcov, presne ako pise Petto..ak by bol prechod samozrejme aj od strany Nad luckami, tak pride o predlzenie na zastavku o kolko? vlastne len pre tych, co idu popod zabradlie ? horsie by to bolo zo zastavky smer Dubravka, ak by bola az za krizovatkou s Fadruszovou.
Z dodávky 25 ks nových kĺbových vozidiel v zmysle dohodnutého harmonogramu v decembri tohto roka dostaneme prvé dva

Táto správe nie je asi pravdivá, podľa zmluvy v decembri má byť dodaný len 1 autobus, ďalšie 4 začiatkom februára, zvyšné do konca marca. Toto tvrdí aj Dopravný podnik na svojej stránke. Iba ak sa voľačo zmenilo,
Reakcia na: Ttom #37:
Nad luckami urcite musi zostat, po Molecke je 2.najvyuzivanejsia . Ked tak len zastavku smer mesto posunut vyssie - pred prechod pre chodcov/ cez kolaje.
Reakcia na: Ttom #37:
Zijem cely zivot v Bratislave a o Fadruszovej pocujem prvykrat ?

A ked uz chces vehementne menit zastavky, tak skor Molecova, Poliklinika (spojenie Segnerovej a Jurigovho), Nad Luckami, "Borska" (spojenie MIU KV a Borska) a Karlova Ves (pripadne vystup v obratisku). Presunutie zastavky Nad Luckami blizsie ku KV nebude stastne riesenie a zbytocne predlzis cestu na najvyuzivajsiu zastavku v rannej spicke (nikde nie su ziadne schody medzi DD a MIU KV).
Reakcia na: Petto #36:
vlastne tak som to myslel, akurat Nad luckami este presunut blizsie k MiU KV a to iste Borska ku KV
Reakcia na: MatejBA #35:
Molecova, Poliklinika KV, Fadruszova, a Borska (posunuta blizsie ku KV)...neviem, preco by to mala byt volovina roka, pri tej dlzke nastupist, by si ake dalsie chcel ponechat? podla mna by to konecne bolo mozne nazvat nosnym systemom a nie pomalodrahou ? ale ja som sem len napisal svoj nazor, nikto to tak nerealizuje a nemusis sa nim vobec zaoberat
Reakcia na: MatejBA #35:
Plán bolo spojit Segnerku a Jurigovo do 1 - Poliklinika, Miu KV tusim zrusit a konecna KV sa mi marí tiež
Reakcia na: Ttom #34:
4 zastavky v KV bez nadvazujucej dopravnej obsluznosti je volovina roka.

Zo zastavok Botanicka Zahrada (ano, aj ta je v KV), Molecova, Jurigovo Nam., Segnerova, Nad Luckami, MIU KV, Borska a Karlova Ves by si nechal ake zastavky, aby si ich zriedil a zaroven aby zostali atraktivne pre cestujucich?
keby sa tak okrem obratiska a terminalu na hrane Molecova podarilo presadit aj znizenie poctu zastavok na KV radiale, take 4 by boli celkom fajn ?
Reakcia na: Petto #29:
Vypravenost 33 na urovni balkanu.. a ked chybali zufalo vozy a vodici na 2DP čo myslíš ktorá služba sa nevypravila medzi prvými? Áno bolo to nejaké poradie na 133.. Takže aj pri poobednej 133 by to bolo niečo podobné.

Áno, bola by šanca že poobede by to bolo s vozmi lepšie ako ráno, lebo aj bez 133ky sú na druhej kolóne stále nejaké "holé" ranné špičky a tie vozy sú v princípe poobede k dispozícií. A skôr je šanca že autobus je v dielni doobeda (ráno) a opravuje sa a poobede už bude hotový do premávky. Ale princíp s nevýpravou je stále rovnaký (žiaľ). Akurát nevypravený voz na 133ke znamená dieru na DD každých 48 minút, nevypravený voz na 33ke každých 24..

Prestupný terminál nie je až také scifi. Projektov bolo viacero, naposledy keď sa trolejovalo obratisko Molecka magistrát chcel riešiť prestup pohodlnejšie. Ani to by síce nebolo na spoločnej hrane, ale cestujúci by križovali iba vyhradený pruh pre tbus a už by boli na električkovej zast., lebo ostrovček by bol z dnešného pohľadu uprosterd cesty. Ale kľúčové slovo mal vtedajší prvý námestník pre dopravu a financie Cílek a ten dal vedľa seba projekt DPB (teda trolejovanie dnešného stavu, ktoré malo byť ešte downgrade-ované tým že by výstupište bolo aj nástupište a cestujúci by sa odviezli minimálne o 3 min. naviac po obratisku a cez križovatky, k tomu bolo prichystané aj preloženie dnešnej zastávky Molecova smer DD ďalej v smere do kopca - toto stopli potom sami Záhradník s Derkayom ako blbosť čo chcel Kadnár..) a potom projekt Magistrátu a povedal že prvoradá je bezpečnosť ale hneď na druhom mieste sú peniaze.. a tak sa trolejoval pôvodný stav - to čo je dnes.

Druhá možnosť riešiť prestup na hrane by mohla prísť ak sa odsúhlasí kompletná modernizácia K.Veskej radiály aj so zapracovaním lepších pripomienok.. súčasná osoba HDI to už na meste menežovať nebude, nový človek by mohol priniesť nové nápady a prístupy.

A čo sa týka spojok medzi koľajami pri hríbikoch a súvisiacej premávke obojsmerných elín. áno, super efekt by bol že by sa zbytočne nevozila prázdna súprava do obratiska Karlova Ves (najlepšie je to vidno keď chodia busy na X5, či už cez deň alebo teraz večer čo boli podbíjacie výluky... po Molecku z mesta sa tam nedalo dýchať a na Molecke vystúpila polka busu a potom sa cestovalo už v Európskom štandarde.. (nejakých do 10 stojacich na celý bus..))

Ale druhý významný moment by bol, ak už teda nemá existovať 133 a všetci z 33 majú na Molecke prestúpiť do električky, tak táto električka by bola úplne prázdna, lebo by tam začínala.. Potom je niečo úplne iné ak má celý obsah kĺbového tbusu prestúpiť do električky, kde tí ľudia dotlačia na posledné voľné miesta ku dverám, resp. aj keby to s tou naplnenosťou nebolo také kritické určite si už nesadnú.
Reakcia na: Solider #31:
Ked sa vedeli schvalit dodatky ku ktovie akemu projektu elek.trati do Petrzalky, tak mozno by to slo aj pri opcii na este nevyrabane vozidla. Ale nehadam sa, nie som pravnik.
Reakcia na: Petto #22:
Ale modifikovať čo? Predmet zmluvy = vysúťažené vozidlo? To určite nie.
Reakcia na: Petto #26:
ved nech je, celodenne interval 20 minut a mozme kompletne zrusit 33 a mame po problemoch s 25Tr ?
Reakcia na: Rubber38 #28:
Ani ja nepovazujem 133 za systemovu ,ale ake je vychodisko podla vas ? terminal Molecka/obratisko Molecka v nedohladne , 33 vypravenost na urovni Balkanu a aj to som ich uz urazil. Ci ma DD cakat dalsich x rokov aby sa uz nieco vytvorilo ? Za tych cca 20 rokov od r. 1994 uz podla mna stacilo.

O tej Dubravke by som pomlcal, aby v poobednej spicke neboli supravy ani polovicu zaplnene ( len sediaci cestujuci v smere z mesta.
Reakcia na: Petto #25:
Áno, presne o to ušetrenie ide, ak sa ti zdá byť 6 zastávkový nevyťažený úsek nepodstatný, tak to už môžeme rovno ťahať všetky poloprázdne šaliny až do Dúbravky, no nie? Bolo by to aspoň pekne prehľadné, nie?

Min. v špičke prac. dní by konečná na Molecke našla veľmi dobré uplatnenie. Nehovoriac o väčšej flexibilite napr. v prípade nejakej plánovanej výluky na nejakom trať. úseku.

A L33 necestujem po 18tej, to je pravda. Aj keby ale nechávali na zast. ľudí, dá sa to riešiť tak, ako píšeš ty, a nezavádzať kvôli tomu nesystémovú súbežnú linku, kt. akurát tak rozbije interval v úseku Molecka-DD a každá druhá L33 bude pre zmenu jazdiť hore naprázdno...
Reakcia na: Petto #26:
Ešte vyrátal, koľko je to za celodennú, nech vieme koľko € sa zas rozšafári len preto, že starostka chce.
Reakcia na: Juraj76 #23:
No nova starostka KV si kladie za ciel celodennu (celotyzdennu) 133. Mne ako obyvatelovi KV by postacila bohate len poobedna spicka, kym nebude terminal Molecova. Naklady na poobednu spicku 133 mi vysli cca 15 000 EUR mesacne pri 44 spojoch / za poobednu spicku s vozidlo Karosa 741 CNG. ?
Reakcia na: Rubber38 #24:
Aj s tym cestujes alebo len vcelku hodnotis ? Pri 100% vypravenosti L33 spoje na Molecke po 18 tej nechavaju ludi, ale OK to sa da riesit zmenou CP, ktoru som im posielal uz niekolkokrat . Hoc sa usetri na sluzbach nejake to EURO, tak sa nic nedeje , *eru na mna uz viac ako mesiac, hoc to maju na stole riesenie.

A ta slepa kolaj ako pomoze obsluznosti DD ? Mne to pripada len usetrenie na "nevytazenom useku" Molecka-Karlovka obratisko.
Reakcia na: Juraj76 #23:
33 to poobede vcelku zvláda, ak sa na ňu nezatúla nejaký SORagregátik. (Efektívnej) dopravnej obslužnosti by skôr pomohlo obratisko na Molecovej (alebo aspoň koľaj. spojka v prípade, ak by bolo dosť obojsmerných vozov na vyjazdenie).
Zaujímavá je je informácia o linke 133. Táto linka je vypravovaná z Juráku a jazdí len ráno. Vari naozaj pôjdu nové kĺbové vozy aj do Juráku, a nie iba do Trnávky a Petržalky, ako to bolo doteraz? A vari sa z tejo linky stane celodenná? Aj to by pomohlo linke 33!
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
Len doplnim ze je vraj moznost opciu zrusit/modifikovat dodatkom pokial sa zmluvne strany ( DPB a SKoda) nedohodli vopred inak. Skodovke je jedno aku karoseriu by dodali, chcela byt uspiet tak-ci-tak. Usti nad Labem dostalo 27tr so strednou hnanou napravou.
Reakcia na: trolejbus6207 #20:
Nie som pravnik, preto este to treba zistit.
Reakcia na: Petto #19:
vieš veľmi dobre, že v dnešnej situácii je toto len šotosen, opcia sa nedá zmeniť a aj keby sa dala, nie je za čo, lebo SOR taký trolejbus neponúka a nákup dvojmotorovej 27Tr s APU je absolútna utópia, toto mesto nemá vlastné prachy ani na autobusy, ktoré sa jednoducho nakúpiť musia, viď nákup až 50 kĺbových SORov, keď by ich bola potrebná minimálne stovka ☠
Reakcia na: Solider #18:
Uvidime kto nastupi po ujovi Šloserkovi. Obavam sa ze ten nema nic spolocne s projektami co "urobil" Ftacnik , ten si len vzdy dristal svoje o 4prudovke novej skrz Petrzalkou.

Treba vsak doplnit v tomto clanku, ze ani oprava 25tr nie je velmi rentabilna, donekonecna opravovat vozidlo ktore ani nie vhodne do kopca ? 1 hnana zadna naprava, kolotoč kazdy 24 minut v spicke a vozidla pretazovane.

Nove trolejbusy nic neriesia a autobusy toboz nie.
Pomohlo by dodanie klbovych trolejbusov s 2 hnanymi napravami a silnejsim agregatom namiesto opcie 20 ks 31 Tr. Tie nove klbove "duobusy" by sa dali operativne pouzivat aj na trati pocas vypadkov prudu na 201/2 co sa raz mesacne stava min, cim cela radiala stoji.
Reakcia na: Petto #15:
Na Mlynskú dolinu je najprv potrebné zmeniť územný plán, na doterajšom útvare hlavného dopravného inžiniera na to je nie žiadna vôľa, rovnako na realizáciu kompletnej trolejbusovej trate do Lamača – totiž len vtedy budú mať trate na Brnianskej, Tescu Lamač a Avione reálny zmysel. Takže ak sa to po výmene nerozhýbe, na dlhé roky žiadna nová trať nepribudne.
Reakcia na: roman2 #16:
Vacsi osoh by mala mat Mlynska dolina, nakolko zatrolejuješ 1 linku, no pri AVIONe co ? Bud seknu 63 po Patronku, alebo 204/205 predlzia po AVION ?
Reakcia na: Petto #15:
No úprimne som zvedavý čo "vyžrebujú" z tej TOP 2 ako prvé ?
Reakcia na: Ibiza #4:
Napadlo, len to nebola priorita, no teraz sa to dostalo s novou tratou do Avionu do TOP2
Reakcia na: Rubber38 #13:
Netvrdim, ze to zodpoveda skutocnosti, len som chcel povedat, ze to vzdy bola vyhovorka #1 preco to nejde.
Reakcia na: Error 0x007 #12:
Neplatí
Reakcia na: Ibiza #4:
V tomto pripade plati dogma "podjazd je moc nizky".
No tak dnes som mal tú česť íst týmto "duobusom". Pri zastavovaní na zastávke ZOO smer KV trochu poskakoval, pri rozbiehaní do kopca zo zastávky ZOO kedy bol takmer plne naložený mal dieselagregát čo so sebou robiť aby vyrobil dostatok energie na rozbehnutie. Možno to bol len môj pocit, ale zdalo sa mi, že sa vodič čo najviac snažil "plachtiť" aby musel ísť agregát čo najmenej.
Inak kvôli usporiadaniu interiéru celkom tesno na pobednú 32. Štyri žiarivky v interiéri už nesvietili, ale predpokladám, že to malo súvis s tým, že boli pri kamerovom systéme a zrejme ho oslepovali.
Zaujímava situácia nastala vtedy keď po príchode na Molecovu nás predbehla linka 33 takže 30TrDg najprv otvoril dvere, vypustil cestujúcich, potom ich zatvoril a po odchode 25Tr sa šiel posunúť aby mohol nahodiť palice. Medzi tým prišli na zastávku ďalší cestujúci čo stláčali dopyt o sto šesť, ale dvere nebolo možné otvoriť až dokým sa trolejbus neprepol z dieselového agregátu na elektrinu čo trvalo odhadom 40 - 45 sekúnd takže ešte s týmto by sa mohli pohrať inžinieri zo Škodovky... ?
Reakcia na: Ibiza #4:
V tomto konkrétnom prípade ani keby boli peniaze tak to nikto nemôže spraviť len tak o 3 dni.
Reakcia na: Ike #8:
Aj v čase keď jazdila 25Tr pravidelne podľa cp cez víkend na 32ke, tak boli až na Sokolskej (alebo aspoň mali byť, už si to na 100% nepamatám..) Na zastávke SAV nie je stopa presne uprostred zastávkového pruhu, takže tam by ani striešky nepomohli tomu aby sa zberače nasadili na vedenie.

Každopádne takého striešky boli na zast. Pri Suchom Mlyne smerom na Kramáre.
Reakcia na: Valec #7:
Škoda, že také nie sú pri HLST
Veľmi som sa o nákup týchto hračiek nezaujímal, ale naivne som si myslel, že tie 30TrDG si vedia palice nahodiť samy. Moja chyba ? Inak 2006 zastaralé vozidlo... dobré... ? 14Tr sú vlastne historičkáky.
Reakcia na: Petto #3:
Nad touto problematikou som sa uz davnejsie pytal DU. Prakticky vyskytlo, ak si kupim "duobus", a bude homologizovany (trebars tato zabavka 30TrDg) tak bez EVC moze jazdit. Diera no 🙂 Nakolko tu sa jedna o trolejbus ktory ma miesto baterii naftovy motor. Tak stale ide o trolejbus 🙂 A nakolko nie je definovane odkila pokial je "draha", tak prakticky by stroj mohol zajst aj do zahranicia! A utiect!
To fakt nikoho v DPB nenapadlo tam miesto kadejakeho skusania kedecoho potiahnut trolejove vedenie z Patronky? Len prosim nie zas univerzalnu odpoved "nie su peniaze".
Reakcia na: tbus #2:
Skor to bude 1 z mnohych dier v zakone ? Ale aj ked zacinala 133 s trolejbusmi, tak si fizli pytali pod Mostom SNP tech.preukaz od soferov 25tr. No len trolejbusy to nemaju, maju len nejake osvedcenie
Môže vôbec tento trolejbus jazdiť s cestujúcimi na linke mimo dráhy? Kedže bol schválený na prevádzku na dráhe, a nemá ani EČV, aby si mohol jazdiť kde príde.
Hmm... Škoda 25Tr z roku 2006 je zastaraná, ale Karosa B741 z roku 1992 je len výbehová.