Vyskúšali sme parkovisko P+R v Inchebe: Je nepoužiteľné

Cestujúci na parkovisku stratí 10 minút.

V polovici septembra 2014 hlavné mesto zriadilo nové záchytné parkovisko typu Park and Ride v areáli výstaviska Incheba v Petržalke. Parkoviská tohto typu slúžia na zaparkovanie automobilu a pokračovanie v ceste nadväznou mestskou hromadnou dopravou. Vyskúšali sme, ako toto P+R parkovisko funguje po dvoch mesiacoch od jeho zriadenia.

Na parkovisko vodičov navedie dopravné značenie z Einsteinovej a Viedenskej cesty. Po príchode na parkovisko vjazdom z Viedenskej cesty je potrebné prejsť cez rampu s obsluhou, pri ktorej je potrebné uviesť dôvod príchodu. Ako pomôcku obsluha zákazníkovi vymenuje aktuálne podujatia konané v Inchebe. Záujemca o parkovanie na záchytnom parkovisku tak môže hneď na začiatku nadobudnúť dojem, že tam vošiel omylom. Po oznámení úmyslu využiť záchytné parkovisko obsluha neskrýva prekvapenie, vzápätí príchodziemu oznamuje, že to bude potrebné zapísať a "skasírovať". Na uvedené úkony musí obsluha priniesť prenosnú registračnú pokladňu a hárok papiera, ktoré sa však nachádzajú na inom stanovišti. Po získaní všetkých vecí potrebných na vybavenie návštevníka, ho obsluha naviguje na malé parkovisko ohradené prenosným plotom nachádzajúce sa pred areálom Incheby. Na treťom stanovišti zákazník zaplatí parkovné a do záznamu uvedie dobu od kedy do kedy bude parkovať a evidenčné číslo vozidla.

Jalový čas na parkovisku: 10 minút

Od príjazdu na parkovisko po opustenie areálu parkoviska po vlastných nohách môže vďaka administratívnym úkonom uplynúť aj 10 minút, keďže obsluha parkoviska očakáva návštevníkov výstaviska a s návštevníkmi záchytného parkoviska príliš nepočíta. Nasleduje ešte nutnosť prekonania lávky ponad Einsteinovu ul. a diaľnicu, ktorá cestujúcich privedie k linkám MHD. Celkový jalový čas prakticky diskvalifikuje toto parkovisko P+R.

Ako sa postupne ukázalo, spropagované parkovisko P+R má viacero presne opačných znakov, než by parkovisko P+R malo mať:

  • je umiestnené príliš blízko centra
  • ja na ňom zložité zaparkovať
  • má komplikovaný prístup na MHD
  • je drahé (0.50 €/hod) a neponúka spoločný lístok s MHD

Mesto bude preto musieť v budúcnosti hľadať reálne riešenia, ako zabezpečiť parkovanie pre dochádzajúcich cestujúcich. Ako vyzerajú záchytné parkoviská v iných európskych mestách, si môžete pozrieť na nasledujúcich fotkách:


Parkovací dom na konečnej metra Leopoldau na okraji Viedne - má priamy prístup do metra aj na autobusové zastávky


Parkovací dom na konečnej nosnej trolejbusovej linky na okraji švajčiarskeho hlavného mesta Bern - z parkoviska sa dá dostať priamo do trolejbusu, v ktorom sa môžu cestujúci zdržiavať aj počas čakania na odchod z konečnej zastávky


Parkovisko na konečnej metra (pôvodne regionálnej električky) na predmestí Oslo - odstavné plochy sú v tesnej blízkosti stanice

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
to parkovisko pri inchebe je pekna hlupost..... a este je aj pekne spoplatnene....
myslim, ze to nebude pouzivat nikdo........ Malo by to byt tak ako vo Viedni zaparkujem v parkovaciom dome a idem do metra...... nemusim riesit ake je pocasie http://pocasie.pozri.sk a chodit cez vselijake
nadjazdy a lavky na zastavky kde nieje poriadne spojenie nikam ach to je na hlavu zase...........
S-Bahn v podobe, ktoru navrhuje Nesrovnal je v sucasnej situacii mrhanie peniazmi. Urovnove tahanie vlaku do mesta by si vyzadovalo budovanie kolajovych splietok a rekonstruovanie vsetkych usekov, ktorymi by spominany lahky vlak mal jazdit, navyse by si vyzadoval zakupenie vozidiel na dva trakcne systemy, kedze zeleznice aj DPB pouzivaju odlisne napajanie, co je drahe. Do tretice zeleznice a dopravny podnik pouzivaju ine normy, vozidlo jazdiace po zeleznici by muselo splnit obe. Vyska zastavkovych ostrovcekov zastavok DPB a nastupist vlakov je rozdielna, takze o bezbarierovom pristupe do vlakov by sa dalo len snivat. Rovnako ako pan Slavik si pan primator asi neuvedomuje, ze pri sucasnych hlavnych zeleznicnych tratiach nie je mozne mat interval kratsi ako 20-30 minut. Nemyslim si, ze MHD kazdych 30 minut je nieco, pri com by sme my, bratislavcania plesali. A pokial sa povie, ze S-Bahn nemusi ist kazdych 10 minut na trate zeleznic, mohol by chodit aj cisto po meste ako elektricka, tak na to mame Dopravny podnik a prave elektricku.

Pan primator sa vratil do minulosti a sniva o rieseni navrhovanom Metro a.s. spred desiatich rokov, na ktore mu nikto z EU neda peniaze, pretoze je predrazene a popravde v case, ked Bratislava ma koncepciu rozvoja elektrickovej a trolejbusovej dopravy a uz aj nove vozidla, pomerne zbytocna. Jedine, co tym dosiahne je to, ze miesto slubenej pol miliardy z dalsieho obdobia, vycerpame iba cast, pretoze EU si dobre rozmysli, ci bude financovat primatora, ktory nielen ze nevie ake su jeho kompetencie, ale ani neplanuje pracovat podla planov, ktore uz boli predlozene a konzultovane.

Bratislava ma dost hustu zeleznicnu siet, aby mala S-Bahn aj bez toho, aby sa zeleznica tahala cez stary most na Dostojevskeho rad, ale S-Bahn nie je v kompetencii primatora, ale zupy, kedze nepredpokladam, ze by sme to cele (ako napr. vlaky do Trnavy) chceli financovat z rozpoctu Bratislavy. S-Bahn je jednoznacne nieco, co ma a aj je riesene v ramci BID a nie v ramci MHD, kedze jeho posobnost presahuje hranice mesta.
K pobaveniu sa mi stačili prvé dve vety z druhého odstavca.....Tragikomédia a lá Bratislava. Ale snáď si to kompetentí všimnú a zjednajú nápravu, ostáva len veriť v zmenu, nič iné asi.
Reakcia na: matt11 #10:
Mozno sa spusti pred dalsimi volbami VUC...
Reakcia na: Error 0x007 #9:
to je parodia na S-bahn 😃

ale naozaj dufam, ze Nesrovnal s tym nieco spravi, lebo stale viac a viac ludi sa stahuje do BA, ale riesenia v doprave ziadne.
Mne by najviac vyhovovalo, keby tie auta su na P+R este pred hranicami mesta, alebo na zaciatku BA, a v centre sa vybuduje podzemna zeleznica a stanice. Samozrejme by sa upravili aj autobusove linky, aby ludia primarne vyuzivali vlaky.

A kedy to mala byt spustena dalsia etaba dezintegrovanej dopravy??? Freso sa na to vykaslal?
Reakcia na: matt11 #3:
Sak S-Bahn uz mame, zatial vsak skor jazdi len smerom na Zahorie ?
vyzerá to tak, že zničiť vinice je omnoho ľahšie než spraviť niečo zmysluplné ...
Reakcia na: juraj.k #6:
Viem ako to myslel. Je to ale beh na dlhé trate. Tým samozrejme držím palce a budem len rád, ako to primátor celé iniciuje. Každopádne, netreba stavať vzdušné zámky a v prvom rade podniknúť také kroky, ktoré prinesú pôžitok a budú uskutočniteľné pre jedno volebné obdobie. Napr. P+R na Zlatých pieskoch a v Podunajských Biskupiciach
Reakcia na: Ike #4:
matt11 hovoril o primátorovej vízii. Okrem toho, pokiaľ na to Bratislava nebude tlačiť, ministerstvo, železnice ani BSK sami od seba nič neurobia. Navyše mesto môže a musí poskytnúť potrebnú súčinnosť.
tie fotky vyzeraju pekne.. na slovensku zial nerealne ..
Reakcia na: matt11 #3:
Myslím, že si si pomýlil primátora s predsedom samosprávneho kraja a ministrom dopravy
ak bude S-bahn mozu byt aj zachytne parkoviska, ktore busu mat zmysel...
vo Sv. Juri, Vajnoroch, Ivanke, Pezinku, Lamaci atd...

ma zmysel nasadnut na vlak a byt za 15 min v centre. dufam,ze sa vizia noveho primatora naplni.

Nevidim zmysel v stavani P+R pre prestup na autobus...
Naopak veľmi využívané zatiaľ bezplatné je P+R v Rači. Toto neoficiálne parkovisko pri pomníku... si obľúbilo aj bez navigačných tabúľ množstvo pracujúcich denne prichádzajúcich od Pezinka. Prestup na električky je tam skoro ako v použitých ilustračných fotkách na zastávku Záhumenice... ?
v Bratislave ocakavane SNAFU - Situation NORMAL: All Fucked Up ?