Do premávky sa zaradil nový typ autobusu - Iveco Urbanway 12M
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Prvú jazdu absolvoval na linke 50.


Foto © Matej Kavacký


Do premávky sa 10. novembra 2014 krátko pred komunálnymi voľbami zaradil ďalší nový typ autobusu. Ide o zástupcu štandardného "sólo" autobusu dĺžky 12 metrov s označením Iveco Urbanway 12M. Prvé z 20 vozidiel, ktoré budú dodané do konca roka, sa zaradilo na linku 50.

Autobus Iveco Urbanway predstavil koncern Iveco Bus v roku 2013 ako nástupcu mestských autobusov Irisbus Citelis. Okrem dizajnových zmien oproti svojmu predchodcovi prišiel Urbanway s motormi spĺňajúcimi emisnú normu Euro 6. Autobusy sú ponúkané v rôznych vyhotovenia v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov.

Dopravný podnik Bratislava zaobstaral autobusy Urbanway 12M formou verejnej súťaže v roku 2014 od dodávateľa Corex Vráble. Cena jedného vozidla je 204 897 € bez DPH.


10.11.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ámos14.11.2014 19:06 #27 Re:
Reakcia na #26 od TomJ:
proste Vysoke Myto. A mam pocit, ze Libchavy prevzali viacero pracovnikov z iveca, lebo ten novy vypozicany SOR sa tiez tak trasie.
TomJ14.11.2014 18:10  +1#26 Re:
Mal som dnes tú česť vyskúšať nový Urbanway. Interiér je celkom pekný, aj sedadlá sa mi zdajú byť pohodlnejšie ako u Citelisov. Ale ten voz je vonku tretí či štvrtý deň a už sa trasie. Sedel som na tom protismernom dvojsedadle napravo pri tretích dverách a celú cestu som mal pocit, že buď vypadne okno alebo dvere z rámu.
Rubber3813.11.2014 17:27 #25 Re:
Reakcia na #24 od Petto:
Že cez víkend zbytočne jazdia Citelisy Rýchlo ich vymeniť za IK415

A že staré busy (a super extra mňam NB18 tiež, mimochodom) nehlásia zastávky
Petto13.11.2014 17:17 #24 Re:
Reakcia na #23 od michalz:
Tak aky ma zmysel ten tvoj prispevok 20 ?
michalz13.11.2014 17:09 #23 Re:
Reakcia na #22 od Error 0x007:
S tými Mercedesmi som sa preriekol, sú to fajn autobusy. Najlepšie v Bratislave. Prepáčte.
Error 0x00713.11.2014 15:56  +1#22 Re:
Reakcia na #20 od michalz:
Nuz, ked neznasas Mercedesy, ktore su najdrahsie a najluxusnejsie autobusy v celej Bratislave, tak neviem ako ti pomoct...

"Chvalite sa že robíte toho veľa pre dopravu."
-> Nie. Nechvalime sa ani dopravu nerobime...
kecho13.11.2014 15:40  +2#21 Re:
Reakcia na #20 od michalz:
"Medaky, ktoré ale neznášam, tak by som ich vymenil za SORy NB 18"
pan je z priamo Libchav ci "iba" z Lamacskej cesty?
michalz13.11.2014 15:19 -4#20 Re:
Je dobré , že DPB dáva do prevádzky nové autobusy. Ale pre koho? Ružinovcana? Ja bývam v Petržalke a tam premávajú staré Ikarusy radu 400, ktoré dlho nevydržia a Medaky, ktoré ale neznášam, tak by som ich vymenil za SORy NB 18. Tie síce premávajú ale je ich veľmi málo. Mám pocit, že Petržalka je len cintorínom bratislavskych naftových autobusov. Je to choré. Ešte stále si pamätám, ked Ikarusy 415 a 412 v Petržalke vôbec nejazdili až po roku 2007. A vôbec, načo premáva najviac nizkopodlaznych autobusov najviac v Rači a vo Vajnoroch? Nízko podlažne autobusy patria aj do Petržalky. Je to najväčšie sídlisko v strednej Európe! A aj v Petržalke je nemocnica. Ako sa tam majú dostať ľudia s vozíkom a ich doprovod? Majú si zavolať sanitku?! A cez víkendy dajú nizkopodlazne Cityleisy. Načo? Cez víkendy chodia predsa ľudia len na návštevy. Dávajte Cityleisy cez týždeň a cez víkend opraste Ikarusy. Ešte jedna otázka. Čo bude ďalej? Čo bude chodiť v Petržalke keď sa zlomí náprava aj na poslednom Ikaruse? Požičate ďalšie Cityleisy alebo sprevádzkujete Karosy B732 zimnej služby? Ešte to zhrniem. Chvalite sa že robíte toho veľa pre dopravu. To ale nie je pravda. Nové autobusy mali ísť do Petržalky na linku 99. Ešte som si spomenul na jednu otázku. Všade sú slepí ľudia. Tak prečo nie je v Petržalke hlásenie zastávok BUSE? Majú sa tí ľudia na koho obrátiť? V minulosti ste robili akciu Nezavriraj oči pred nevidiacimi. Je dôležité, aby ste aj vy nezavreli oči pred nevidiacimi a vybavili všetky autobusy, bez ohľadu na vek hlasenim zastavok BUSE. Tak to je v Košiciach. Prečo to takto nemôže byť aj v Bratislave? To by bolo všetko.


P.S Prepáčte za ruzinovcanov.
P.S S chybami je to preto, lebo som to písal na tablete.


sunogdy13.11.2014 12:52  +1#19 Re:
Reakcia na #18 od Error 0x007:
tak pre mna boli najlepsie busy Ikarusy 200 a Tambusy, lebo mali pomerne malo sedadiel pre starsich, tehotne a pod. ale plno miesta na statie, podla mna idealne busy pre toto mesto, hlavne na zberanie ludi z okrajovych casti BA a ich zvazanie do mesta
Error 0x00712.11.2014 15:45 #18 Re:
Reakcia na #16 od sunogdy:
Ja som to myslel tak, ze v starych vozoch bolo kulturnejsie cestovanie. Sice si mal menej miest na sadnutie, ale za to sa stojaci ludia pri rovnakom pocte menej tlacili. Ale inac suhlasim...
tbus11.11.2014 13:40 #17 Re:
poslednou vyvýšenou dvojsedačkou sa inšpirovali v SOR-e?
sunogdy11.11.2014 11:29 #16 Re:
Reakcia na #13 od Error 0x007:
celkovo mam pocit, ze sa do novych vozidiel strka prilis vela sedadiel a jednak su tazsie prechodne ulicky, jednak je dane vozidlo menej kapacitne ... akoze ano, kulturnejsie cestovanie, ale na mnohych linkach by skor pomohlo keby sa pouzivali kapacitnejsie vozidla a ked sa nedaju pouzit dlhe tak aspon tych sedadiel nemusi byt tolko
Andreas.Papak10.11.2014 21:56 #15 Re:
Celkom pekne, ale IS tomu veľmi nefunguje... Hlási to iba nasl. zastavku a aj to nie vždy. ALe oproti Citelisom pokrok
michalz10.11.2014 21:21 #14 Re:
Pekný autobus, no viac poviem zajtra
Error 0x00710.11.2014 21:06  +1#13 Re:
Reakcia na #7 od Peter6607:
Pekný zadok, ale v tvári


P.S.: Podla vykresov v zmluve mali byt sedacky vpredu usporiadane 1+1 a nie 2+1. Skoda, totiz v Shitelisoch je tiez 1+1 a tym padom o viac miesta na statie, cestovanie je kulturnejsie...
Andy10.11.2014 20:33 #12 Re:
Musím povedať, že interiér aj exteriér sa mi veľmi páči Inak motor má taký trochu dunivejší zvuk oproti Citelisom.
Michal11110.11.2014 20:05 #11 Re:
Reakcia na #10 od Tangram:
Teda fakt, to som si až teraz všimol. Opäť sa teda potvrdilo, že keď sa chce tak nové vozidlá sa dajú zaradiť do premávky v extra krátkom čase.
Tangram10.11.2014 19:59 #10 Re:
Reakcia na #3 od Michal111:
A navyše aj bez nalepených evidenčných čísel
Tangram10.11.2014 19:53 #9 Re:
Reakcia na #5 od MatejBA:
Nezakryté časti motora by snáď mohli odradiť od lepenia celovozidlových reklám . Ale inak je fakt pekný.
Gryzly6510.11.2014 19:33 #8 Re:
Reakcia na #7 od Peter6607:
Rozplývam sa taktiež ! Veľmi som sa obával, že nebude mať vzadu sklo, ale som veľmi príjemne prekvapený, vyzerá fakt cukríčkovo
Peter660710.11.2014 19:11 -1 +2#7 Re:
Konečne autobus lahodný na pohľad. Interiér vysoko luxusný.
TeBeCe10.11.2014 18:01 #6 Re:
Reakcia na #4 od 810zssk:
Príspevok bol odstránený.
MatejBA10.11.2014 18:00 #5 Re:
Reakcia na #2 od Marek1978:
Ak si odmyslime otrasnu prednu cast (to fakt neboli aspon nejake krytky, nech tak okato nevystupuju predne svetlomety?), nezakryte casti motora vzadu a ciastone interier (to je skor podla gusta), tak ano, vyzera pekne.
810zssk10.11.2014 17:53 #4 Re:
Boze, to je ale skarede... inak vysielacka uz funguje?
Michal11110.11.2014 17:23 #3 Re:
Zaujímavé v akej tichosti sa zaradili do premávky, ani sme nevedeli či už ich tu máme a hľa oni už v premávke .
Keby to tak chcelo fungovať aj s trolosormi.
Marek197810.11.2014 17:06 #2 Re:
nahodou vyzera pekne.
Petto10.11.2014 16:50 #1 Re:
Co pak to tam vidim vzadu v interieri ? dalsi balkon ako u Capacity