Bratislava má prvú nízkopodlažnú električku

Slávnostne bude verejnosti prestavená vo štvrtok 6. novembra.

Do Bratislavy bola 2. novembra 2014 dodaná prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. Verejnosti ju zástupcovia Dopravného podniku Bratislava a hlavného mesta predstavia vo štvrtok 6. novembra 2014 na Námestí Ľudovíta Štúra v čase medzi 10:30 a 14:00.

"V prípade, že by sme ju nechali vystavenú dlhšie, cestou späť do vozovne by sa nevyhla dopravným kolónam, čo v prípade takéhoto nového vozidla nechceme riskovať," vyjadril sa DPB ma margo toho, že električka bude vystavená len do 14:00, čo väčšine zamestnaných a školopovinných obyvateľov mesta nevyhovuje.

Električka sa v najbližších mesiacoch podrobí procesu schvaľovania nového dráhového vozidla. Do premávky s cestujúcimi sa zaradí v priebehu prvého polroka 2015. Veľkokapacitá päťčlánková električka s celkovou dĺžkou 32,5 m odvezie spolu 242 cestujúcich.

Obojsmerné električky Škoda 30T budú v budúcnosti nasadzované na novú trať do Petržalky, kde sa využije ich obojsmernosť, pretože táto trať bude v prvom úseku vybudovaná pravdepodobne bez klasickej slučky.

Do konca roka 2015 by malo byť dodaných spolu 30 obojsmerných električiek Škoda 30T. Súčasne budú dodávané aj jednosmerné električky s označením Škoda 29T, ktorých bude do leta 2016 dodaných do Bratislavy taktiež 30 kusov.

Údržbu nových električiek bude zabezpečovať ich výrobca Škoda Transportation v zmodernizovanej vozovni Jurajov dvor po dobu 15 rokov, resp. do najazdenia 900 tisíc km každej električky.

Nákup prvých 15 obojsmerných a 15 jednosmerných električiek je spolufinacovaný z fondov EÚ v rámci Operačného programu Doprava. Financovanie nákupu opčných električiek zatiaľ nie je známe.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #74:
Skor by som povedal, ze elektricka este nie je od Skody prevzata a tak skusobne jazdy nezacnu od buduceho pondelka.
Reakcia na: Kobenhavn #70:
spojka cez statnu nemocnicu sa bude robit v case, ked si budem ziadat o dochodkovy vymer.
AN sa urobi svojpomocne rovnako sa uz cast trate pri florianovi robila cca pred dvoma rokmi...
Reakcia na: Mirtschi #64:
nevidim dovod vysolit v sucasnosti miliony € na ochranu hodnot v radovo v akych sumach? O kolko sa tym predlzi zivotnost?
Reakcia na: berny #73:
Aj nové električky v Košiciach museli najazdiť približne toľko, pri tejto (http://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=9006#74390-701-Ludvikov-dvor-rychlodraha) električke ( Pragoimex Vario LF ) to trvalo približne 4 mesiace, pri nových elekričkách
TWT Vario LF2+ (http://imhd.sk/ke/galeria-media/2606/twt-pragoimex-variolf2.html?#121758-801-Hviezdoslavova-ul-zastavka-Nam-Maratonu-mieru) to začalo na konci júna 2014 a ešte vždy nie sú v premávke?
Reakcia na: berny #73:
Ale oceňujem že tam citovali za DPB pána W a nie jednu z paní V, vďaka čomu má ten článok aj hlavu aj pätu, dáva zmysel a dá sa z neho aj niečo užitočné dozvedieť ?
Reakcia na: berny #73:
Ale z článku vyplýva ako keby rovno išla jazdiť tých skúšobných 10 tis km s umelou záťažou. Teda nemusí najazdiť najprv 10. tis km úplne prázdna? (budem rád keď mi to niekto znalý vysvetlí).
A tiež tie jpp informácie že sa po odprezentovaní vráti naspäť do škodovky na "dorobenie" asi nie sú pravdivé..
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11045692

>>> Nová nízkopodlažná električka totiž musí najprv najazdiť na skúšku 10 000 kilometrov. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #71:
oprava - o päť rokov...
Reakcia na: Kobenhavn #70:
koľko rokov sa o tom už hovorí? pri tom, ako funguje toto mesto, to nebude skôr ako päť rokov ?
Reakcia na: Solider #69:
No neviem neviem... Lebo tá trať cez AN sa má zrušiť a nahradiť spojkou cez Fakultnú nemocnicu na HlSt, čiže pochybujem, že to niekto bude opravovať.
Reakcia na: Kobenhavn #67:
Dokým budú jazdiť vo väčšom počte, to už bude dávno Americké námestie opravené.
Nebude môcť ísť Jurajov dvor - Zlaté Piesky, Americké námestie(ako 3), ŽST Nové mesto (?), a pred rekonštrukciou zvyšku trate ani na HlSt, ale keďže to majú robiť, tak možno kým sa zaradí do premávky to aj bude.
Reakcia na: Petto #35:
V KV sa v obratisku menilily koľaje a na 3 a 8 nebude kvôli Americkému námestiu.
Reakcia na: mathre #65:
hej, ale cez tyzden ju vypravuju Kraxnany, zatial ? ta KV bola asi myslena ohladom 9
Reakcia na: Petto #35:
Pokiaľ sa nemýlim tak linka 5 jazdí do Dúbravky nie???
Reakcia na: Ámos #55:
Tak samozrejme, že ano a s dažďom a snehom sa musí počítať, ale predsa je len lepšie ak by boli tak drahé vozy pod strechou ako pod holým nebom. Veď prečo si aj iní ľudia garážujú autá a iné mestá majú aj kryté vozovne Viedeň i Praha?
Reakcia na: Hug0 #58:
to teraz myslis vazne s tym prestupom?
Reakcia na: diwi #61:
Veď to má vysvietené na transparente: 212 zimný štadión 😉
neni znamo po akej trase sa bude ta nova 7501 premavat?D.
Reakcia na: luky133 #47:
fiha, patri to medzi najdrajsie vozidla siroko-daleko, skoda, ze to vtedy media a SASkari nezistili...