Bratislava má prvú nízkopodlažnú električku
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Slávnostne bude verejnosti prestavená vo štvrtok 6. novembra.


Foto © Martin Ďungel


Do Bratislavy bola 2. novembra 2014 dodaná prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. Verejnosti ju zástupcovia Dopravného podniku Bratislava a hlavného mesta predstavia vo štvrtok 6. novembra 2014 na Námestí Ľudovíta Štúra v čase medzi 10:30 a 14:00.

"V prípade, že by sme ju nechali vystavenú dlhšie, cestou späť do vozovne by sa nevyhla dopravným kolónam, čo v prípade takéhoto nového vozidla nechceme riskovať," vyjadril sa DPB ma margo toho, že električka bude vystavená len do 14:00, čo väčšine zamestnaných a školopovinných obyvateľov mesta nevyhovuje.

Električka sa v najbližších mesiacoch podrobí procesu schvaľovania nového dráhového vozidla. Do premávky s cestujúcimi sa zaradí v priebehu prvého polroka 2015. Veľkokapacitá päťčlánková električka s celkovou dĺžkou 32,5 m odvezie spolu 242 cestujúcich.

Obojsmerné električky Škoda 30T budú v budúcnosti nasadzované na novú trať do Petržalky, kde sa využije ich obojsmernosť, pretože táto trať bude v prvom úseku vybudovaná pravdepodobne bez klasickej slučky.

Do konca roka 2015 by malo byť dodaných spolu 30 obojsmerných električiek Škoda 30T. Súčasne budú dodávané aj jednosmerné električky s označením Škoda 29T, ktorých bude do leta 2016 dodaných do Bratislavy taktiež 30 kusov.

Údržbu nových električiek bude zabezpečovať ich výrobca Škoda Transportation v zmodernizovanej vozovni Jurajov dvor po dobu 15 rokov, resp. do najazdenia 900 tisíc km každej električky.

Nákup prvých 15 obojsmerných a 15 jednosmerných električiek je spolufinacovaný z fondov EÚ v rámci Operačného programu Doprava. Financovanie nákupu opčných električiek zatiaľ nie je známe.


2.11.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ámos7.11.2014 21:53 #79 Re:
Reakcia na #74 od Mike:
Skor by som povedal, ze elektricka este nie je od Skody prevzata a tak skusobne jazdy nezacnu od buduceho pondelka.
Ámos7.11.2014 21:51 #78 Re:
Reakcia na #70 od Kobenhavn:
spojka cez statnu nemocnicu sa bude robit v case, ked si budem ziadat o dochodkovy vymer.
AN sa urobi svojpomocne rovnako sa uz cast trate pri florianovi robila cca pred dvoma rokmi...
Ámos7.11.2014 21:45 #77 Re:
Reakcia na #64 od Mirtschi:
nevidim dovod vysolit v sucasnosti miliony € na ochranu hodnot v radovo v akych sumach? O kolko sa tym predlzi zivotnost?
KosickyTiger6.11.2014 19:51 #76 Re:
Reakcia na #73 od berny:
Aj nové električky v Košiciach museli najazdiť približne toľko, pri tejto (http://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=9006#74390-701-Ludvikov-dvor-rychlodraha) električke ( Pragoimex Vario LF ) to trvalo približne 4 mesiace, pri nových elekričkách
TWT Vario LF2+ (http://imhd.sk/ke/galeria-media/2606/twt-pragoimex-variolf2.html?#121758-801-Hviezdoslavova-ul-zastavka-Nam-Maratonu-mieru) to začalo na konci júna 2014 a ešte vždy nie sú v premávke
Mike6.11.2014 14:40  +4#75 Re:
Reakcia na #73 od berny:
Ale oceňujem že tam citovali za DPB pána W a nie jednu z paní V, vďaka čomu má ten článok aj hlavu aj pätu, dáva zmysel a dá sa z neho aj niečo užitočné dozvedieť
Mike6.11.2014 14:36 #74 Re:
Reakcia na #73 od berny:
Ale z článku vyplýva ako keby rovno išla jazdiť tých skúšobných 10 tis km s umelou záťažou. Teda nemusí najazdiť najprv 10. tis km úplne prázdna? (budem rád keď mi to niekto znalý vysvetlí).
A tiež tie jpp informácie že sa po odprezentovaní vráti naspäť do škodovky na "dorobenie" asi nie sú pravdivé..
berny6.11.2014 13:55 #73 Re:
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11045692

>>> Nová nízkopodlažná električka totiž musí najprv najazdiť na skúšku 10 000 kilometrov. ?
trolejbus62076.11.2014 7:20 #72 Re:
Reakcia na #71 od trolejbus6207:
oprava - o päť rokov...
trolejbus62076.11.2014 7:20 #71 Re:
Reakcia na #70 od Kobenhavn:
koľko rokov sa o tom už hovorí? pri tom, ako funguje toto mesto, to nebude skôr ako päť rokov
Kobenhavn6.11.2014 6:31 #70 Re:
Reakcia na #69 od Solider:
No neviem neviem... Lebo tá trať cez AN sa má zrušiť a nahradiť spojkou cez Fakultnú nemocnicu na HlSt, čiže pochybujem, že to niekto bude opravovať.
Solider4.11.2014 23:45 #69 Re:
Reakcia na #67 od Kobenhavn:
Dokým budú jazdiť vo väčšom počte, to už bude dávno Americké námestie opravené.
Kobenhavn4.11.2014 23:45  +1#68 Re:
Nebude môcť ísť Jurajov dvor - Zlaté Piesky, Americké námestie(ako 3), ŽST Nové mesto (?), a pred rekonštrukciou zvyšku trate ani na HlSt, ale keďže to majú robiť, tak možno kým sa zaradí do premávky to aj bude.
Kobenhavn4.11.2014 23:38 #67 Re:
Reakcia na #35 od Petto:
V KV sa v obratisku menilily koľaje a na 3 a 8 nebude kvôli Americkému námestiu.
Ttom4.11.2014 21:57 #66 Re:
Reakcia na #65 od mathre:
hej, ale cez tyzden ju vypravuju Kraxnany, zatial ta KV bola asi myslena ohladom 9
mathre4.11.2014 18:25 #65 Re:
Reakcia na #35 od Petto:
Pokiaľ sa nemýlim tak linka 5 jazdí do Dúbravky nie???
Mirtschi4.11.2014 12:31  +1#64 Re:
Reakcia na #55 od Ámos:
Tak samozrejme, že ano a s dažďom a snehom sa musí počítať, ale predsa je len lepšie ak by boli tak drahé vozy pod strechou ako pod holým nebom. Veď prečo si aj iní ľudia garážujú autá a iné mestá majú aj kryté vozovne Viedeň i Praha?
Ttom4.11.2014 11:41 #63 Re:
Reakcia na #58 od Hug0:
to teraz myslis vazne s tym prestupom?
Miro4.11.2014 8:11 -1 +4#62 Re:
Reakcia na #61 od diwi:
Veď to má vysvietené na transparente: 212 zimný štadión
diwi4.11.2014 7:16  +1#61 Re:
neni znamo po akej trase sa bude ta nova 7501 premavat?D.
diwi4.11.2014 7:14  +1#60 Re:
Reakcia na #47 od luky133:
fiha, patri to medzi najdrajsie vozidla siroko-daleko, skoda, ze to vtedy media a SASkari nezistili...