Dokončenie električky do Petržalky sa presúva na koniec októbra 2015

Práce na rekonštrukcii Starého mosta majú dvojmesačný sklz.

Primátor hlavného mesta M. Ftáčnik informoval v stredu 24. septembra 2014 na kontrolnom dni na stavbe petržalskej električky o aktualizovanom harmonograme stavby. Pôvodne mala byť stavba ukončená na konci augusta budúceho roka, nový termín je 31. október 2015. Podľa primátora mesto tento dvojmesačný posun akceptuje a malo by stihnúť aj všetky administratívne záležitosti spojené s ukončením a prefinancovaním stavby.

Hlavné míľniky z aktualizovaného harmonogramu:

  • dokončenie montovne nového Starého mosta na petržalskom brehu: 20. október 2014
  • odstránenie pilierov mosta č. 3 a 4: 16. december 2014
  • montáž nosníkov estakády Einsteinova: november 2014 (spojené s obmedzením dopravy na Einsteinovej a diaľnici)
  • vybudovanie chodníkov na Štúrovej ul.: koniec roka 2014
  • zhotovenie násypu pre koľajový zvršok v Petržalke: koniec roka 2014
  • vybudovanie piliera č. 34 v koryte Dunaja: do konca apríla 2015
  • koľajový zvršok a vozovka na Štúrovej ulici: jar 2015
  • koľajový triangel Jesenského ul.: leto 2015

Na pilieroch Starého mosta v súčasnosti ešte prebieha prieskum a číslovanie kamenného obkladu, začiatok búracích prác pomocou techniky z lode je plánovaný na piatok 26. septembra 2014.

Po dokončení montovne Starého mosta budú postupne privážané z výroby 15-metrové diely oceľovej konštrukcie a postupne budú zmontované a vysúvané k staromestskému brehu. Podľa slov primátora M. Ftáčnika kritickým miestom stavby sú práve práce na rekonštrukcii Starého mosta. "Ak na pilier č. 34 dostaneme oceľovú konštrukciu, môžeme povedať, že rozhodujúcu kritickú časť prác máme za sebou," uviedol primátor. Na petržalskej a staromestskej strane by mal byť harmonogram prác dodržaný bez problémov. Vizuálne pomalý postup prác na stavbe zhotoviteľ zdôvodňuje nadväznosťami jednotlivých prác.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #21:
Mozno sa caka kym sa vybavia povolenia pre vsetky tie zmeny, ktore sa na Sturovej planuju...
Z akého dôvodu vlastne keď zistili, že na Štúrovej sú siete tam, kde predpokladali, neupravili harmonogram a už tú ulicu neopravili, najmä keď idú voľby?
Reakcia na: Michal111 #19:
Tusim bolo spominane, ze v tych 45 dnoch je zapocitana aj rezerva...
Reakcia na: TeBeCe #16:
Tak minimálne týždeň sa stálo kvôli vysokému Dunaju, s tým však musia rátať, a to sa blíži zima počas ktorej môže byť výstavba opäť veľmi obmedzovaná.
Reakcia na: TeBeCe #17:
uz som sa zlakol, ze ta zazaluju za sirenie poplasnej informacie, ze zlozene kolajnice na Safku 🙂
Reakcia na: TeBeCe #16:
(zlozili z kamiona, aby nedoslo k nedorozumeniu? )
No, takze hned prvy termin z toho harmonogramu sa nestihol ? Montovna este vyzera byt v dost rozmontovanom stave ?

A 45 dni od ohlaseneho zaciatku burania prveho piliera uz tiez uplynulo...

Ale nove kolajnice na Safku uz zlozili ?
Reakcia na: Rady #14:
Koľaje s dvojitým rozchodom? To na koho bakšiš je tento úlet?! 🙂
Na hl. stanicu nedaju tiez kolaje s dvojitym rozchodom?
Reakcia na: Michal111 #12:
Šafko a Štúrová sa museli opravovať už od začiatku tohto roka aby sa tam pekne urobila zeleň ako to aj je vidieť 😃 A cez víkend sa nerobí.. samozrejme.. a to sme pred voľbami. Keď už bude po voľbách stopne sa celá výstavba trate do Petržalky a trať na stanicu ostane opravená len vrchná časť..
Reakcia na: SirJoe #11:
Ja zase nerozumiem, prečo sa s rekonštrukciou Štúrovej a Šafka nemohlo začať dajme tomu až teraz na jeseň 2014. Miesto toho máme už trištvrte roka úplne zbytočne rozkopané centrum mesta. Zároveň začínam pochybovať aj o tom, že za 45 dní zbúrajú pilier č. 3. Uplynulo už 21 dní a z piliera ubúda slimačím tempom a to ešte nezačali búrať časť pod hladinou. Navyše, nepracuje sa cez víkendy, takže nevidím to ružovo.
Časový sklz.. Samozrejme že sme na Slovensku lebo všade sa všetko robí načas. Tu sa načas akurát tak opravia domy papalášov nie to veľmi potrebný uzol Šafárikovo námestie. Nechápem prečo by nemohli ho dorobiť a spojazdniť ešte pred tým ako sa konečne rozhodnú potiahnuť trať do petržalky..
Reakcia na: Rady #9:
Prvá má prísť koncom tohto mesiaca aby sa následne mohla podrobovať typovým skúškam. Ostatné budú postupne nabiehať do výroby.
a kde su elektricky? vie niekto ako to je daleko?
V piatok pri bagrovaní dna pri pilieri pri bratislavskom brehu akurát bager vylovil z dna riadny asi tak 5 m dlhý kus pásoviny ešte s otvormi na skrutky, v strede dĺžky bol taký prehnutý, mal to uviazané na lyžici lanom, asi pôvodný kus mosta ešte z vojny?
Chodim cez Šafko každý deň. Nielen vizuálne, ale naozaj sa tam nič nerobí. Pokojne nech napíše fúzatý do EÚ, že za ťažké lóve rekonštruuje kanalizáciu ?
Tak, nezostáva nám nič iné, len s malou dušičkou dúfať, že pre časový sklz budú mať v EÚ pochopenie. Ak nie, tak si to "zlizne" mesto a budúci primátor BA. Pán Ftáčnik, nezávislý s podporou štátostrany SMER-SD asi tiež, ale podporujúca strana to nejako už uhrá a vytlčie z toho politický kapitál. C´est la vie.
Reakcia na: NOKS #4:
Oživenie projektu Propeler nebola náhoda! ?
skôr mám z toho článku pocit že 1.11.2015 na štúrovej a v petržalke budú kolajnice a potom sa bude čakať na most 😃
Reakcia na: skeli #1:
bodaj by, som zvedavy kto sa na to potom zloží,asi len bankrot Bratislavy
Teda ak tomu správne rozumiem do 31.10.2015 by mala jazdiť aj električka?
Eurofondy,s Pánom bohom. ? ? ?