Nové trolejbusy Škoda 31 Tr už jazdia

Stretnúť ich možno na linkách 201202.

Do premávky s cestujúcimi sa od 22. septembra 2014 zaradili prvé z nových kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr SOR. Odviezť sa nimi je možné zatiaľ na linkách 201 a 202 premávajúcich na Dolné hony. K prvým 7 vozidlám #6801 - 6807 budú v najbližších týždňoch postupne pribúdať ďalšie nové vozidlá.

Trolejbus Škoda 31 Tr SOR disponuje 50 miestami pre sediacich cestujúcich (o 6 viac oproti doteraz používaným trolejbusom Škoda 15 Tr) a oficiálne udávanou kapacitou pre 110 stojacich cestujúcich. Spolu by tak podľa oficiálnych údajov mal odviezť 160 cestujúcich. V tejto súvislosti uskutočnil zaujímavý experiment žilinský dopravný podnik, ktorý skúmal naplnenosť vozidiel pri rôznych počtoch cestujúcich. Do rovnakého typu trolejbusu sa mu podarilo napratať až 166 študentov, no o pohodlnosti cestovania či bezpečnom výhľade vodiča nemohlo byť ani reči. Kultúrne cestovanie týmto typom trolejbusu je možné dosiahnuť pri celkovom počte 110 cestujúcich.

Dispozičné riešenie interiéru nových trolejbusov si bude vyžadovať zvýšenú vzájomnú ohľaduplnosť cestujúcich. Pri tejto príležitosti pripomíname cestujúcim s batohmi povinnosť ich zloženia z chrbta pri nástupe do vozidla. Vzhľadom na absenciu dostatočného priestoru pre bezpečnú prepravu bicykla - na rozdiel od autobusov s rovnakou karosériou - bude možné prepravovať bicykle len s ťažkosťami a len v prípade, ak nebude vo vozidle umiestnený detský kočík alebo invalidný vozíček.

Pripomíname tiež, že tlačidlá na dopytové otváranie dverí sú v interiéri trolejbusu umiestnené len na tyčiach pri dverách, no nie na dverách samotných, čím sa tento trolejbus líši od svojho autobusového brata. Oproti starým trolejbusom sú na tyčiach umiestnené aj tlačidlá na znamenie vodičovi pred zastávkou na znamenie. Tlačidlá nad dverami slúžia len na signalizáciu mimoriadnej udalosti vo vozidle.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
takže skúsme zrekapitulovať prvých 10 dní kĺbových troloSORov:
- 6801 - 7x
- 6802 - 5x
- 6803 - 5x
- 6804 - 10x ? ? ?
- 6805 - 7x
- 6806 - 1x ☠ ☠ ☠
- 6807 - 1x ☠ ☠ ☠

zhrnutie robené podľa výpravy, je možné, že niektoré výjazdy sú nezachytené, to by vedeli skôr zodpovedať tí, ktorí jazdia/vozia sa na linkách 201 a 202, jasné prvenstvo pre 6804, slušný výsledok pre 6801 a 6805, pol na pol pre 6802 a 6803(po počiatočnom výpadku opäť jazdia) a vozy 6806 a 6807 hotová katastrofa, nevie niekto, čo je s nimi?
Reakcia na: trolejbus6207 #31:
myslené tak, že 6801 až 6807 už jazdia...
Reakcia na: Michal111 #30:
fyzicky je ich tu minimálne 13, o nasadení šiestich(ôsmych) nových do konca septembra môžeme akurát snívať ?
Došli už ďalšie 31Tr? do konca septembra ich tu má byť vraj už 15.
Reakcia na: ufo #26:
"Ak je to na ťarchu ďalšiemu cestujúcemu, cestujúci nesmie prepravovať vo vozidle príručnú batožinu na chrbte alebo na pleci; je povinný ju držať v ruke alebo umiestniť na dlážku vozidla. "
---
"... len bude problém sa obísť v uličke,..."

Sa Pán zamyslel nad tym co pise?
Ak su to tie poradia 3,4,6 podla vypravy IMHD tak z HS by mal ist dnes 31 Tr na L201 až o 17:52, 18:00 a 18:16
Ahojte, chcel by som sa ist previezt novym trolejbusom Skoda 31Tr a ze ci by ste mi nevedeli povedat ci jazdi na 201 a ak ano ake ma dnes odchody po 17:00 z Hlavnej stanice diks
Reakcia na: Error 0x007 #23:
Prepravný poriadok platiť bude, mohol si ho Pán prečítať. ("Ak je to na ťarchu ďalšiemu cestujúcemu, cestujúci nesmie prepravovať vo vozidle príručnú batožinu na chrbte alebo na pleci; je povinný ju držať v ruke alebo umiestniť na dlážku vozidla. ")

Takže sa postavím v smere jazdy, môj ruksak ani neuvidíš, len bude problém sa obísť v uličke, keďže rozšírený priestor je len vo dverách...



Reakcia na: ufo #21:
Chlapec ty máš nejaké problémy??? A to keď sedíš v aute tak si tiež nechávaš batoh alebo čo??? Veď je úplne jasné že to zavadzia a naviac keď sa s ním otáčaš tak ním búchaš do iných ľudí. Daj sa prosím ťa dokopy, ja som tiež neni konfliktný ale ty si ma normálne že vytočil.
Reakcia na: ufo #8:
Ano lebo ziadny hotentot nestal vedla mna s ruksakom na chrbte
Reakcia na: ufo #21:
Aha, takze Prepravny Poriadok nebude platit pre nove vozidla lebo to Pán povazuje za absurdne?
Reakcia na: ufo #21:
nové vozidlo je stále určené v prvom rade na transport občanov, nie je to kamión. Aj keď si kúpiš nové auto, batožinu dávaš na miesto na to určené a nie na sedadlo spolujazdca. Prepáč ufo, bežne nie som konfliktný človek, ale tvôj názor v tejto téme je úplne mimo a vypadá to tak, že si spadol z inej planéty ?
Reakcia na: Error 0x007 #15:
Príde mi to absurdné riešiť obmedzenia a ruksaky v novom vozidle, ktoré by malo spľňať nároky na mestskú hromadnú dopravu.
Reakcia na: Valec #19:
a mozno aj mas pravdu, tu lahku karoseriu by to mozno spevnilo ?
Reakcia na: Petto #17:
Ako správny antiSORfan si mal napísať, že tými káblami poviazali karosériou dokopy, aby sa nerozpadla. ?
inač na tých s AUP je klíma napchatá kde? nad 2. dverami? lebo veľa miesta tam veru neni ?
Reakcia na: trolejbus6207 #16:
zeby testovanie s PC ? ?
to čo je za káblová hrôza ťahajúca sa zo strechy do druhých dverí a z motorovej veže do tretích dverí na 6101? ?
v sobotu na DOD som ju videl pri trolejbusovej výpravni, dvaja technici zo Škodovky mali otvorenú motorovú vežu zvnútra aj zvonku a niečo tam majstrovali, ale tie káble zo strechy tam ešte vtedy neboli, akurát mali vyvedené tie z motorovej veže, len neboli ešte zapojené...
Reakcia na: ufo #8:
Pán ma nejake komplexy alebo len zlu naladu?
Reakcia na: luky133 #13:
kým nastane ich plnohodnotné využitie, tak už budú dávno kategória "odpísaný majetok" a polovica z nich už bude nejakým spôsobom nefunkčná...
Reakcia na: mku81 #12:
Tie označovače majú svoj zmysel avšak ich plnohodnotné využitie nastane až o niekoľko mesiacov (pri rýchlosti mesta a ostatných inštitúcií možno aj rok, dva...) ?
Dnes som sa viezol... trolejbus pekny, este smrdel novotou... vadia mi 3 dvere v predu (ale to aj na busoch) a oznacovace sa mi zdaju "overkill" mat velky disply len na to aby ukazoval napis "tu vlozte listok" sa mi zda prilis drahy spas...
Reakcia na: pharel #10:
To nie je 31Tr.
To si bol ty?
1. za batoh neplatiš lístok, tak si si vybral zlý príklad,
2. my obézni nosíme brucho vpredu práve preto, aby sme s ním nezavadzali a mali ho pod dohľadom.
Reakcia na: Hug0 #6:
A čo, sa cítiš dobre teraz?
Reakcia na: pharel #5:
Si si istý, že si pozeral dobre?
Reakcia na: ufo #3:
Ano aj taky jeden pri mne raz citil ze sa ma dotyka batohom ale az po tom co s nim odletel na druhu polku voza ?
Akoze ked si kukam fotky tehto trolejbusu, nechapem preco dali calunenie take ake dali a nedali to nase bratislavske ano vo vsetkych vozoch a taktiez som nepochopil ten plast pobokoch. zas dakde usetrili ach jaj 😃
Reakcia na: ufo #3:
ja si batoh dávam medzi nohy na zem, takto je aspoň chránený z dvoch strán. Nehovoriac o tom, že s batohom na chrbte je cestovanie menej komfortné, hlavne keď sa držím stropných tyčí.

PS: nie je to nezmyselné opatrenie; keď sa dvaja s batohom postavia oproti sebe, efektívne obsadia priestor pre ďalšieho cestujúceho. A najhoršie je, keď s tým batohom trafíš decko po hlave...
Reakcia na: tbus #2:
Ja citím, keď sa mi niekto tlačí na batoh. Nie som ochrnutý. A keď už ho dám dole, mám ho držať nad hlavou, aby teda nazevadzal? Lebo či ho mám na chrbte, v ruke atď, je to celkom jedno, stále tam je vedľa mňa. Sorry, ale je to čisto nezmyselné opatrenie.
Reakcia na: ufo #1:
obezny chrbtom citi ked zavadzia alebo do niekoho narazi, s batohom to necitis
Povinnosť zvesenia batohu je v prepravnom poriadku? Potom nech si obézni, ktorí sú širší ako ja s batohom označujú dva lístky...