MHD však neposilnilo.
Hlavné mesto zriadilo v areáli petržalského výstaviska Incheba nové záchytné parkovisko typu Park+Ride. Strážené parkovisko s kapacitou do 3000 vozidiel je otvorené non-stop po celý týždeň. Parkovisko pre osobné vozidlá bude k dispozícii aj počas konania podujatí v Inchebe. Hodina parkovania na tomto parkovisku stojí 0,50 €.
"Zmluva medzi bratislavskou samosprávou a privátnym vlastníkom takmer 3-tisíc strážených parkovacích miest, má prispieť k zníženiu dopravného zaťaženia centrálnej časti hlavného mesta, má odľahčiť verejné priestranstvá od parkujúcich vozidiel. Výhodou prvého oficiálneho záchytného parkoviska v rámci Bratislavy je skutočnosť, že odstavná plocha je v tesnej blízkosti zastávok mestskej hromadnej dopravy. Vďaka tomu môžu vodiči, cestujúci využiť medzinárodne zaužívaný systém P+R, parkuj a cestuj verejnou hromadnou dopravou. Výhodou tejto lokality je blízkosť k historickému centru a možnosť dostať sa do centra peši," priblížil Ľ. Andrassy z kancelárie primátora hlavného mesta.
Najbližšie autobusové zastávky MHD k tomuto parkovisku sú Aupark (linky MHD 50, 83, 84, 91, 93, 94, 95, 191, N80, N93, N95) a Einsteinova (linky MHD 80, 88, 92, 192, N95), prípadne zastávky minibusu č. 82 Výstavisko resp.Viedenská cesta. V krátkej pešej dostupnosti je aj prestupný uzol Most SNP. Zvýšenie prepravnej kapacity na týchto linkách však magistrát nezabezpečil. V súčasnosti je možné pozorovať skôr úbytok kapacity pravidelným nasadzovaním menej kapacitných vozidiel aj na spomínaných linkách.
"Magistrát zabezpečil osadenie dopravného značenia, ktoré naviguje vodičov na parkovisko a zároveň informuje o tom, že lokalita je priamo napojená na systém mestskej hromadnej dopravy. Vjazd na parkovisko je z Viedenskej cesty, pričom v prípade zvýšeného záujmu o túto službu bude otvorený aj vstup z Einsteinovej ulice. V súčasnosti magistrát pripravuje projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu odstavných miest pri mestskom cintoríne vo Vrakuni, kde by malo fungovať ďalšie záchytné parkovisko," uzatvára Ľ. Andrassy.
endrucio
Papierovo "budovať" parkoviská pre tisíce vozidiel, ktoré už existuje desiatky rokov dokáže hocijaký kandidát.
Kto ale dokáže zohnať milióny na stavbu reálnych P+R, na kúpu pozemkov a riskovať, že to nestihnú dokončiť počas jeho volebného obdobia a nakoniec sa s tým bude chváliť niekto iný atď? Máme takého kandidáta?