Mesto zriadilo v Petržalke nové P+R parkovisko

MHD však neposilnilo.

Hlavné mesto zriadilo v areáli petržalského výstaviska Incheba nové záchytné parkovisko typu Park+Ride. Strážené parkovisko s kapacitou do 3000 vozidiel je otvorené non-stop po celý týždeň. Parkovisko pre osobné vozidlá bude k dispozícii aj počas konania podujatí v Inchebe. Hodina parkovania na tomto parkovisku stojí 0,50 €.

"Zmluva medzi bratislavskou samosprávou a privátnym vlastníkom takmer 3-tisíc strážených parkovacích miest, má prispieť k zníženiu dopravného zaťaženia centrálnej časti hlavného mesta, má odľahčiť verejné priestranstvá od parkujúcich vozidiel. Výhodou prvého oficiálneho záchytného parkoviska v rámci Bratislavy je skutočnosť, že odstavná plocha je v tesnej blízkosti zastávok mestskej hromadnej dopravy. Vďaka tomu môžu vodiči, cestujúci využiť medzinárodne zaužívaný systém P+R, parkuj a cestuj verejnou hromadnou dopravou. Výhodou tejto lokality je blízkosť k historickému centru a možnosť dostať sa do centra peši," priblížil Ľ. Andrassy z kancelárie primátora hlavného mesta.

Najbližšie autobusové zastávky MHD k tomuto parkovisku sú Aupark (linky MHD 50, 83, 84, 91, 93, 94, 95, 191, N80, N93, N95) a Einsteinova (linky MHD 80, 88, 92, 192, N95), prípadne zastávky minibusu č. 82 Výstavisko resp.Viedenská cesta. V krátkej pešej dostupnosti je aj prestupný uzol Most SNP. Zvýšenie prepravnej kapacity na týchto linkách však magistrát nezabezpečil. V súčasnosti je možné pozorovať skôr úbytok kapacity pravidelným nasadzovaním menej kapacitných vozidiel aj na spomínaných linkách.

"Magistrát zabezpečil osadenie dopravného značenia, ktoré naviguje vodičov na parkovisko a zároveň informuje o tom, že lokalita je priamo napojená na systém mestskej hromadnej dopravy. Vjazd na parkovisko je z Viedenskej cesty, pričom v prípade zvýšeného záujmu o túto službu bude otvorený aj vstup z Einsteinovej ulice. V súčasnosti magistrát pripravuje projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu odstavných miest pri mestskom cintoríne vo Vrakuni, kde by malo fungovať ďalšie záchytné parkovisko," uzatvára Ľ. Andrassy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rossik #14:
To parkovisko pri Auparku v kladivka zadarmo nie je.
To je vysmech volicov. Posilnenie dopravy ziadne. A cena parkovneho? Hmm staci porovnat s Viednou alebo Prahou... No comment fakt. Take typicky slovenske.
Ved to nie je o nic viac p+r ako ine platene parkovisko:-) to je potom p+r cele centrum
Naco by tam niekto parkoval ked je tam to velke parkovisko pri auparku ktore je este zadarmo?
Reakcia na: trambusak #12:
"trojuholníky, ktoré má Aupark" plánoval ešte Ďurkovský v územnom pláne ako zelené plochy. Nech sa nikto potom nečuduje, že práve v ich oblasti je teplota letného vzduchu vyššia, než napr. kúsok za Dunajom, v Starom meste...
Reakcia na: bahnbilder #11:
Podla mna to nie je komfortne a je to daleko. Idealne P+R by bolo v tych trojuholnikoch ktoré ma Aupark.. Ak ked ten jeden trojuholnik sa uz davno vyuziva ako P+R... 🙂
Reakcia na: peterangelov #1:
no ak ide človek kolenačky, možný je Vami uvedený čas; priemerne zdatný a zorientovaný jedinec to dá do 5 minút!
aj keby išlo o "predvolebný boj" alebo inú kšeftarinu, nie je jasné, prečo a ktoré linky by mali byť "zahustené", najmä ak takmer všetky okoloidúce majú kapacitu najvyššiu v rámci celej siete MHD. Ako z povedaného vyplýva, okolo nejde jedna linka, ale vyše desiatky!
prečo mám dojem, že Fták prihral kšeft kamarátovi ???
Zaujimave by to mohlo byt v pripade, ak by bola v cene parkovneho zahrnuta aj moznost vyuzit cestu MHD. Inak dakujem, neprosim..drahe a este aj neprakticke riesenie.
P+R parkovisko, kde výjde denné parkovanie cca 5 € a MHD je odtiaľ 10 minút, to je hanba nazvať P+R...
Pochopte, že ide len o predvolebný boj... otvorili sme tisícky parkovacích miest, nič nás to nestálo, stihli sme to akurát pred voľbami. Ďalšia fajka do zoznamu ako oblbnúť občanov. Do konca roka sa tá nájomná zmluva zázračne zruší a P+R bude zrušené z dôvodu nezáujmu občanov. My sme sa snažili, ale vy ste nechceli poslúchať.

Papierovo "budovať" parkoviská pre tisíce vozidiel, ktoré už existuje desiatky rokov dokáže hocijaký kandidát.

Kto ale dokáže zohnať milióny na stavbu reálnych P+R, na kúpu pozemkov a riskovať, že to nestihnú dokončiť počas jeho volebného obdobia a nakoniec sa s tým bude chváliť niekto iný atď? Máme takého kandidáta?
Reakcia na: peepay #3:
"Výhodou tejto lokality je blízkosť k historickému centru a možnosť dostať sa do centra peši" - toto je oveľa reálnejšie si myslím, ako snažiť sa dostať na Aupark alebo Einsteinovu. Veď už len ten východ z toho parkoviska kam je orientovaný? ASi najbližiše na Viedenskú cestu, takže jedine zastávka 82ky pripadá do úvahy. Už aj tá Einsteinova (smer mesto) je ďalej a Aupark asi najďalej. V opačnom smere z centra je ten Aupark len zasa iba teoreticky, lebo je tam dolu svah a potom plot 😃 Keby bola nejaká mimoúrovňová rampa zo zastávky rovno do areálu tak vtedy by to možno ľudia využívali...
Vždy som bol toho názoru, že sa takéto parkoviská stavajú na okraji miest, nie v blízkosti centra. Okrem toho 0,5€ za hodinu sa mi zdá veľa, keď si zoberiem že niekto by ho chcel využiť na dochádzanie napr. do práce a má klasickú 8-hodinovú pracovnú dobu, tak cca. 5€ na deň + náklady na MHD... Neviem kto by to využil, posilnenie MHD myslím nebude potrebné 🙂
peterangelov, to som presne chcel napisat. Fyzicky to sice je blizko, vzdusnou ciarou, ale kym sa tam clovek realne dostane, ci uz na zastavku v smere do mesta alebo do Petrzalky, tak ho nabuduce prejde chut parkovat tam.
To je také typické... bratislavské (ne)riešenie ?
Kým sa človek dostane z parkoviska Incheba na zastávku Aupark smer centrum (linky 93 atď.) tak prejde aj 10-15 minút. To neznie veľmi prakticky.