Zapožičané autobusy Iveco a SOR s motormi Euro 6

Dopravný podnik Bratislava bude v priebehu septembra prevádzkovať niekoľko zapožičaných autobusov MHD.

Spoločnosť IVECO zapožičala na prezentáciu 10,8-metrový "low-entry" autobus Iveco Crossway LE 10.8 City (Euro 6) #2997. Autobus v bielom vyfarbení s českou poznávacou značkou 4E9 0869 sa do premávky zaradil od 2. septembra na školskom spoji 1.

Spoločnosť SOR Libchavy dopravnému podniku zapožičala dva nízkopodlažné autobusy. Prvým je kĺbový autobus SOR NB 18 (Euro 6) #2991 s českou značkou 4E8 9391 a druhým autobus štandardnej dĺžky SOR NB 12 (Euro 6) #2992 s poznávacou značkou 4E8 9390. Oba autobusy sú v bielom vyfarbení a zapožičané sú do konca septembra. Podľa zmluvy o zapožičaní ide o testovanie vozidiel za účelom vykonania skúšok a overenie vlastností vozidiel v podmienkach prevádzkovateľa. Oba autobusy SOR sú vybavené novými 6-valcovými motormi Cursor 9 so systémom úpravy výfukových plynov Hi-eSCR za účelom splnenia emisnej normy Euro 6. Všetky nové autobusy, ktoré DPB v tomto roku zakúpi, už budú tiež vybavené motormi spĺňajúcimi normu Euro 6.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #24:
Napr. košické NB 18 (€5) ju nemajú na dvojitej podeste, iba na tej "nízkej". ?
Reakcia na: Solider #26:
Kazdy hovori viacmenej nieco ine ?

Petto: Ja som vydel nakresy, a z nakresov vychadza, ze to bude na podeste. Len teraz ked som videl NB18 bez podestu, tak som bol v rozpakoch.
Reakcia na: Error 0x007 #24:
V NB12 je tam nádrž, preto tá zvýšená podlaha. V NB18 je nádrž inde, čiže tá podesta by tam nemusela byť. Jak si objednáš, tak máš.
Reakcia na: Error 0x007 #24:
Na podeste bude, interier by mal zhodny s busmi NB18 až na 1-2 rozdiely . Vpredu bude 1,5 sedadlo namiesto 2 sedadiel medzi 1 a 2.dverami v protismere na strane dveri. Samozrejme predna "stvorka! bude uz na urovni podlahy.
Reakcia na: TeBeCe #23:
? Si vtipny ?

P.S.: Teraz som si vsimol ze klbak ma dvojsedadlo medzi 2. a 3. dverami dostupne priamo z nizkej podlahy. Na nakrese v zmluve o kupe 25+25 klbakov to vsak vyzera, ako keby to dvojsedadlo bolo zase len na debilnom podeste. Vie niekto blizsie, aky variant pride? Inac sa nechajme prekvapit (dufam pozitivne)...
Reakcia na: Error 0x007 #22:
zrejme si prilis precitliveny...ale na to su urcite nejake tabletky, spytaj sa svojho doktora ?
Som si mohol vyskusat oba libchavaky v jeden den a mam otazku:

Ako je to mozne, ze cerstvo zapozicany bus je rozhegany ako nejaky 15-rocny vrak a kazdu cast interieru postihol zretelne vnimatelny Parkinson? SOR standard quality?

Na druhej strane:
Sedacky som vnimal pozitivne, dobre sa na nich sedi, aj ked su trochu tvrdsie, zaroven som mal pocit, ze vpredu (pri vodicovi) je ulicka trochu priestrannejsia. Plus co nam sem pride nebude ma tych 5164 zavadzajucich dvojsedadiel.
Co sa stazujete tie draho nakupene elektrobusy SOR co kupilo DPMK v KE este nikto ani nevidel, ale ucel to iste pre firmu splnilo tak naco ?
Aj do KE pre istotu co najskor dodali len E5
Reakcia na: Tangram #17:
Za ten typ sedadla som za, hoc potah bude urcite "bratislavsky" a k tomu sa viac hodi ta podlaha co maju nove trofle.
Reakcia na: slavius #16:
Aha! Diky 🙂
Presne toto ma napadlo, že tie nové NB 18-ky by mohli mať tento typ sedadiel namiesto otrepaných STER 6MS + žlto-oranžová podlaha.
Reakcia na: 810zssk #15:
Podľa odkazu má takú istú značku SOR LH 12 ako má aj SOR NB 18 z článku vyššie 🙂
Reakcia na: Dispecer #12:
Co je na nej take zaujimave?
Reakcia na: Petto #13:
Klasické RZ rovnako ako naše EČV by sa nemali...
Reakcia na: Dispecer #12:
tie špz/rz sa daju prenasat z vozidla na vozidlo ?

otazka do plena
Do ktorej vozovne idu nove testovacky "snehulienky" ?
Ináč, jedna z tých SORiek má zaujímavú RZ...
http://seznam-autobusu.cz/vuz/41887
Reakcia na: Dispecer #10:
Vlastne, tie "Citelisové" dvere má napríklad nitriansky Crossway LE NR-603FV...
Reakcia na: Tangram #9:
Pri Crosswayoch LE si si vždy vedel vybrať dvere do nízkopodlažnej časti (t. j. 1. a 2. dvere) - či už výklopné alebo otvárané dovnútra (rovnaké s Citelismi). Väčšinou si ich však objednávali mimo ČR a SR... http://www.fotodoprava.com/images_mhd2/most_crossway.jpg
Pekný facelift predku aj zadku. Čo sa týka interiéru, tam nie sú nejaké výrazné zmeny. Naživo som už dvakrát videl nový vysokopodlažný Crossway Euro VI SAD Dunajská Streda ráno na Gagarinovej. Zaujímavé, že všetky nové Crossway LE City, čo som videl na foto majú tak ako tento 1.a 2. dvere donútra kyvné ako Citelisy a nie výklopné dovonka ako staršie ešte irisbusové Euro V. Akurát 3. úzke dvere (ak sú) ostali výklopné, ale sú už jednokrídlové. Výklopné dvere nových Crossway-ov už nemajú oblé rohy ale hranaté ako u SOR-ov. Naopak všetky nové nízkopodlažné busy Urbanway na fotkách mali na rozdiel od Citelisov len predné dvere kyvné donútra, ostatné boli výklopné dovonka. Nejako to v Iveco Bus prehodili. ?
Reakcia na: petoo #7:
Super, díky moc ?
Reakcia na: Zvero #5:
komponenty su rovnake aj pri ostatnych dlzkach. urcite to nie je o testovani kapacity...
Bolo dohodnute ze do buducnosti sa s 10m autobusmi neuvazuje, je nejaky specialny dovod, preco sa to teraz testuje?
Reakcia na: TeBeCe #2:
A to sa musi specificky testovat EURO6 na bratislavskom tankodrome ? ? Kazdopadne 3 vozidla pomozu aspon vyprave, dnes je tych cervenych vozidiel kopa
Reakcia na: Petto #1:
Zeby Euro 6 motory?
?
Spoločnosť SOR Libchavy dopravnému podniku zapožičala dva nízkopodlažné autobusy. Prvým je kĺbový autobus SOR NB 18 s českou značkou 4E9 9503 a druhým autobus štandardnej dĺžky SOR NB 12 s poznávacou značkou 4E8 9390.

A co tu chce testovat ? sak je tu samy SOR NB radu a aj s tykadlami . Alebo nasi polnohodspodari zeby vyskusali nejaku novu inovaciu ? Nove tlmice, brzdy , ram este viac vystuzeny a i. ?