Aktivisti sa dištancujú od zbabraného projektu integrovanej zastávky Blumentál

Tri dopravné občianske združenia vydali tlačovú správu, v ktorej poukazujú na problémy projektu integrovanej zastávky Blumentál.

Nová integrovaná zastávka Blumentál zjednoduší prestupovanie, dopad projektu na bezpečnosť chodcov a plynulosť MHD je však sporný. Aktivisti, ktorí prišli s myšlienkou vybudovať integrovanú zastávku na tomto mieste, sú výsledkom projektu rozhorčení a poukazujú na jeho vážne chyby.

Už samotné rozhodnutie budovať na danom mieste takzvanú Viedenskú zastávku, ktorá sa vyznačuje tým, že po nástupnej ploche jazdia autá, je sporné. Vzhľadom na to, že pôjde o zlúčenie dvoch doterajších električkových zastávok (Vazovova a Floriánske námestie) a autobusovej zastávky Vazovova (ktorá je v súčasnosti aj konečnou zastávkou linky 94), bude sa na nej pohybovať výrazne viac cestujúcich než doteraz. Takto vysoká frekvencia cestujúcich by si vyžadovala plnohodnotnú, dostatočne širokú zastávku s primerane veľkými prístreškami. Ďalšou chybou, ktorá má negatívne dôsledky pre chodcov, je odsunutie priechodu pre chodcov ďalej od križovatky, čím sa naruší veľmi frekventovaný peší ťah. Priama pešia trasa po Vazovovej bola prehradená zábradlím, chodci tak neraz prechádzajú križovatku mimo priechodu.

Pri zmene dopravného značenia na Radlinského a Vazovovej ulici už ide o priame znevýhodňovanie MHD. „Je to sabotáž hromadnej dopravy,“ hovorí Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava. Najväčšie výhrady majú združenia k vyznačeniu jazdného pruhu pre automobilovú dopravu na električkovej trati od Vazovovej ulice smerom k Račianskemu mýtu, či už v celej dĺžke alebo v jej časti. „Navrhovali sme, aby bol v tomto úseku na električkovej trati zriadený bus-pruh, aby sa autobusy mohli vyhnúť zápche. Mesto však vyznačilo jazdný pruh bez obmedzenia, takže autobusy v zápche zostanú a navyše sa do nej dostanú aj električky,“ uviedol Martin Matala z občianskeho združenia mhd.sk.

Okrem zníženia atraktivity MHD a zhoršenia bezpečnosti cestnej premávky to spôsobí dopravnému podniku značné náklady naviac, pretože v čase špičiek bude musieť vypraviť viac vozidiel a vodičov. „Je zaujímavé, že mesto neustále tvrdí, že na nič nemá peniaze, a tu bude ročne vyhadzovať státisíce eur, ktoré bude musieť dopravnému podniku zaplatiť na zvýšených nákladoch,“ hovorí Ivan Bútora, člen Lepšej dopravy, ktorý je zároveň aj členom predstavenstva DPB. Nový pruh je pritom zbytočný, pretože úzkym miestom na trase je Račianske mýto a nie Radlinského ulica. Mesto dopravnú zápchu nijako nezmenší, len ju presunie z Vazovovej ulice na koľajnice. „Ak to mesto myslí vážne s nosným systémom na báze električky, takéto riešenie je neprijateľné,“ hovorí Michal Milata, predseda Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy.

Ďalšou chybou je zrušenie doterajšieho nástupišťa autobusu linky 94. Aktivisti ho navrhovali zmeniť na výstupište, bolo však nahradené parkovacími miestami. Autobus bude zastavovať iba spolu s električkami na zastávke Blumentál, nebude tak môcť mať v grafikone zapracovaný čas na elimináciu meškania na konečnej Vazovova. Ak z Petržalky príde zmeškaný, rovnako zmeškaný do Petržalky aj odíde; vzájomná koordinácia liniek 93 a 94 z centra sa tým rozsype. Nepravidelnosti električiek aj autobusov budú ešte výraznejšie v prípade opätovného spustenia svetelnej signalizácie na Floriánskom námestí. Jej vypnutie počas výstavby pritom malo pozitívny dopad na dopravnú situáciu (skrátené jazdné časy električiek, voľnejší pohyb chodcov i menej čakania pre autá). OI Lepšia doprava vo svojom návrhu od začiatku presadzovala odstránenie svetelnej signalizácie, známej okrem iného tým, že dochádzalo k vzájomnému blokovaniu električiek.

„Spomalenie a narušenie pravidelnosti MHD, vytváranie bariér pre peších, zaťaženie dopravného podniku vyššími nákladmi,“ vymenúva negatívne dôsledky nového dopravného režimu Fundárek. „Mesto opäť dokázalo, že podpora udržateľnej dopravy je len prázdnou frázou a v skutočnosti preferuje individuálnu automobilovú dopravu. V tomto sa oproti predchádzajúcim vedeniam mesta takmer nič nezmenilo. Mesto dokonca na podporu automobilovej dopravy využilo aj projekt integrovanej zastávky, financovaný z európskych fondov.“

Autori pôvodného návrhu integrovanej zastávky Blumentál sa od realizovaného riešenia dištancujú. „Z pôvodného návrhu mesto využilo len umiestnenie zastávky, všetko ostatné zrealizovalo nevhodným spôsobom,“ uzatvára Fundárek. Na všetky uvedené problémy upozornila Lepšia doprava pred dvoma týždňami osobne primátora Milana Ftáčnika. Nová zastávka zatiaľ nebola uvedená do prevádzky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
samozrejme že bude vznikať lievik.... deje sa tak všade kde je veľká intenzita dopravy.
Preto nechápem čomu malo pomôcť toto riešenie. Skôr mohli zrušiť pravé odbočenie na Legionársku a vznikli by celkom komfortné dlhé dva pruhy pred križovatkou smer Račianska bez obmedzenia MHD. Ideálne mali posunúť trať pri jej rekonštrukcii pred pár rokmi a mohli byť dva pruhy v smere po celej Radlinskej.
Zdravím, no včera som si všimol, že to riešenie so spájajúcimi sa pruhmi nebude veľmi dobré. Nárazovo tam vznikal lievik, ktorý bude brzdiť električku. Všetko sa ukáže počas školského roka po prázdninách, keď intenzita dopravy bude vyššia. Bodaj by som sa mýlil.
Reakcia na: pharel #29:
snáď by si nechcel kaziť autám cestu a zdržovať ich šalinami a busmi? 😉
Ahojte, dnes som si vsimol ze uz zmizli zakazove znacky a auta tadial uz v pohode prechadzali cez nove integrovane zastavky, znamena to ze uz sa mozme tesit v blizkej dobe na spustenie zastavok pre eliny a busy?
Clovek si precita po mesiaci IMHD a mesto spacka vsetko co sa da... Pevne verim, ze mestu nikto nic nepreplati, toto neni normalne aby to prechadzalo takato (ne)kvalita
Sry ludia, ale ja zacinam setrit na auto, to je predsa moderne. A namiesto chodnika pred mojou bytovou branou si zriadim parkovacie miesto nacierno. Ved aj tak to nikto neodstrani a kto mi dokaze ze som to bol ja, teda okrem vas.
Reakcia na: kecho #25:
No dnes sa natom mieste plusmínus aj zipsovali.. ?
Reakcia na: TeBeCe #24:
?
a to akože niekto aj reálne verí tomu, že IAD sa bude zaraďovať do pravého pruhu na súčasnej Vazke-smer Rača? ? A že nebudú blokovať eliny idúce z Blumentálu? Keď si ich už postuili an trať, prečo tam nedali aspoň zipsovaciu značku, ale iba zníženie počtu pruhov
Reakcia na: Dave177 #22:
snáď si nemyslíš, že by obmedzili autistov, ktorí by tam potom nemohli legálne parkovať 😉

btw. sú aj nejaké foto, ako to teraz s VDZ vyzerá?
Reakcia na: Sanos #14:
A ak som to dobre videl, tak žltú čiaru pri kostole zmenili na bielu.
Reakcia na: Sanos #14:
Taktiež bolo nad rámec pôvodného projektu ešte doplnené zábradlie až po hranu priechodu cez Vazovovu.
Reakcia na: Boone #18:
Vieme, sledujeme...
Reakcia na: Valec #17:
Nejaký happening počas strihania pásky veruže nie je zlý nápad. ?
Idem písať oficiálne minimálne združeniu Lepšia doprava, či o tom vôbec vedia. Ak môžem poprosiť, treba bombardovať kompetentných, toto nie je možné, čo sa tu deje.
Reakcia na: 810zssk #16:
Navrhujem zorganizovať pouličný happening v deň sprevádzkovania trate, na ktorý okrem zástupcov mesta a médií pozveme aj zodpovedných z KDI.
Reakcia na: Sanos #14:
To je az fascinujuco hlupe riesenie. Takze z Vazovovej dva pruhy do Radlinskeho ktore vzapati skoncia, takze tam vznikne lievik? Bozske.
Reakcia na: Sanos #14:
Zdravím. No vyzerá to tak. Veľmi však neverím tomu, že vodiči budú takí ohľaduplní a neodignorujú tú plnú čiaru. Podľa mňa na tom páse autá nemajú čo hľadať.
Aktualita z dnešného popoludnia, prebieha opravovanie a premaľovávanie jazdných pruhov z Vazovovej do Radlinského, opäť dva pruhy, ale bez-kolízne s električkou. V priestore doterajšej zastávky Vazovova smer Rača striekajú predbežné šípky na ukončenie "ľavého" pruhu na koľajovom páse... Žeby sa konečne blížila kolaudácia a žehlia, čo môžu???
Reakcia na: david1 #11:
No nemohli tie prístrešky využiť, pretože ak by ich dali na chodník, tak by ho celý zabrali a chodci by boli nútení obchádzať ich po vozovke. Projektant jednoducho „zabudol“ – pýtam sa, ako sa dá zabudnúť pri prestupnom uzle chodník ponechať v jestvujúcej šírke – chodník nakresliť širší a vozovku ponechal širokú luxusných takmer štyri a pol metra.

A zase magistrát zabudol, že také niečo má od projektanta vyžadovať. Takisto ako magistrát „zabudol“ na Trenčianskej na stĺporadie, na znížený obrubník na výstupišti a vpusty v zastávkovom pruhu hoci v rozpore so stavebným povolením, „zabudol“, že trolejbusy jazdia po rozbitých cestách, že Maťaščíkovi nepovedali, ako má nakresliť trať, tak nakreslil hlúposť so zastávkami v strede Štúrovej a vadné obratisko uprostred ničoho.
Reakcia na: david1 #11:
Ten na STU je predsa vyuzivany ako slnecnik pre parkujuce auta.
za mňa

plus

spoločná zastávka električiek a nosnej Petržalskej linky

mínusy

zastávka je prestupná iba v jednom smere pre L31,39
v opačnom ostáva komplikované prestupovanie na Račianskom mýte prípadne na Trnavskom ,kde sa prebehuje cez cestu mimo priechod. Podchod využíva minimum ludí pre vypnuté eskalátory

nový dvojpruh pre autá

zle nastriekané značenie,ktoré budú musieť prerobiť . Toto určite nemôže prejsť kolaudáciou

malé prístrešky,ktzoré použili z Floriánskeho nám. Keď sa už chcelo šetriť mohli využiť klasické zo zastávok Vazovova na Vazovovej ,ktorá ostane iba pre výjazdy a dojazdy liniek z vozovne. Další je na zast.STU smer Hl.st. už vyše dvoch rokov nevyužívaný.
Preco takych ludi na KDI platia z nasich dani? To aj ja chcem mat zaplatene za to ze skolaudujem uplny nezmysel alebo navrhnem este vacsi nezmysel lebo mam kamarata s dvoma autami a jemu sa to nepacilo a navrhol to inak 😃
Reakcia na: Solider #8:
ten keca,len ked ho zaplatia,ale aj vtedy by mal byt radsej ticho ?
Neschopný Schlosser opäť mlčí?
Reakcia na: shaggy #5:
beriem to ako totálnu iróniu, ale mal si tam dať aspoň nejaký smajl, lebo ten kopec blbostí niekto z KDI fakt zoberie vážne 😉
Reakcia na: Zvero #4:
Nuz, ponuka vytvara dopyt... cim viac ustupkov pre motoristov v centre mesta - tym viac aut v centre mesta ?
Podla mňa je hromadná doprava preceňovaná.
Kým tým úsekom prejde 1 električka, tak áut prejde aspoň 10 (vidíte ten nepomer)? A prečo by mala mať jedna električka vyhradený pás v strede ulice? Zrušiť a vybudovať tam parkovisko.
V mieste zrekonštruovanej zástavky pridať viac zábradlí, aby ľuďom vôbec nenapadlo prechádzať na druhú stranu a potom tam môžu zvýšiť rýchlosť na 90km/h. A tesne za križovatkou pokutovať tých, ktorí nestihli spomaliť z 90 na 50.
To je podľa mňa win-win situácia pre dopravákov a mestských plánovačov, nemyslíte?
Oni si myslia ze ked vymaluju pruh pre auta na elektrickovej zastavke, tak bohvie ako pomozu k plynulosti dopravy. Lenze je len otazka casu, kedy budu kolony v oboch pruhoch a budu kvoli tomu stat aj elektricky. Aj vacsie projekty, ako dialnicny obchat petrzalka-ruzinov-trnavka, to potvrdili. Nad Sitinou sa tiez uz zmraka. Ale prosim, ak to tak chcu, tak asi tomu nezabrani ani tato sprava.
Ja stale nechapem aka chora hlava mohla dat zastavkovy oznacnik za strom 🙂 ked uz, mohli by odpilit ten 1 konar ktory ju zakryva, ale to je zas zasah do prirody. Taktiez ten odbocujuci druhy pruh z vazovovej na radlinskeho, ktory zasahuje do elektrickovej trati. Tie mozne kolizie co nastanu. Ako to mohli nakreslit? Dalej ma stvu nedokoncene ciary. Od zastavky "Blumental" po krizovatku pri Dell, ked uz, mohli nafarbit aj vsetky ciary a sipky na tej krizovatke a nie nakreslit par novych ciar a ostatne nechat take zosuchane. Dalej ma velmi stve ze opat zrusili konecnu a dali tam parkovacie miesta. Aky trtko toto zas navrhol? O tom prechode ani nevravim a jazdny pruh na elektrickovej trati smerom na Racko je do nebe volajici 🙂 Myslim ze toto nam EU nepreplati tento spackany projekt a pochybujem ze to niekto este skolauduje. Sak uz mesiac sa tam nic nerobi.
Reakcia na: TomJ #1:
Kade budú jazdiť autá? VŠADE?
Inak som zvedavý, ako si vlastne predstavujú premávku IAD cez Radlinského. Na novej zastávke bude stáť 5 električkových liniek a ešte aj autobusy, teda v špičke tam bude každú minútu stáť nejaký spoj. Navyše nástupištia sú úzke a ľudia budú podľa mňa často stáť aj na ceste. Kade a kedy teda budú jazdiť autá?