Dopravný podnik chce zriadiť predajňu v podchode na Trnavskom mýte

Súčasne by sa malo vybudovať aj nové sociálne zariadenie pre vodičov.

Poslanci mestského zastupiteľstva budú 25. a 26. júna 2014 rozhodovať o prenájme časti podchodu na Trnavskom mýte dopravnému podniku. Ten chce v miestach súčasných nevyužívaných a zdevastovamných priestorov s rozlohou 142 m2 vybudovať predajňu cestovných lístkov a sociálne zariadenie pre vodičov. Vzhľadom na to, že ide o služby vo verejnom záujme, mesto stanovilo cenu za prenájom na 0,50 Eur/m2  za rok.

Podchod bol sprevádzkovaný v roku 1975 a v súčasnosti je Trnavské mýto je najväčším uzlom MHD v Bratislave. V pracovný deň cez neho prejde viac ako 2800 spojov devätnástich liniek. To ho predurčuje na vybavenie predajňou DPB, kde by cestujúci mohli získať okrem cestovných lístkov na MHD aj cestovné lístky integrovanej dopravy.

Sociálne zariadenie ušetrí dopravnému podniku peniaze

Výhodná poloha podchodu zároveň umožňuje zriadiť sociálne zariadenie pre vodičov, ktoré dopravnému podniku výhľadovo ušetrí náklady. V súčasnosti väčšina vodičov čerpá zákonné pracovné prestávky na konečných, pričom počas prestávky ich vozidlá stoja. Nové sociálne zariadenie umožní zmeniť systém poskytovania pracovných prestávok tak, že vozidlo počas prestávky preberie tzv. striedač, a vodič bude prestávku čerpať na Trnavskom mýte. Vozidlá tak nebudú postávať po konečných, ale prepravovať cestujúcich. Dopravný podnik ušetrí náklady tým, že bude môcť vypraviť menej vozidiel pri zachovaní rovnakého počtu spojov.

Z pohľadu cestujúcich zmena systému prestávok vodičov prinesie častejšie spoje zabezpečené novými nízkopodlažnými vozidlami. Okrem ekonomických výhod je to jeden z dôvodov, prečo sa podobný systém používa vo väčšine európskych miest. V Bratislave sa využíva napríklad na linkách 4 5 99210X13.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
este tam aj prestahovat okrskovu stanicu MP a hadam zacne casom ten podchod aj vyzerat.
Reakcia na: Tedomík #23:
Však už budujú zastávky, upratujú stanice... takže predajne sú len logickým ďalším krokom. A to keď ich ešte ŽSR naverbuje na vybudovanie tých železničných terminálov.... ?
Reakcia na: Mike #21:
Suhlas, to som chcel este dopisat do prispevku, ze pri cestnych vozidlach je znacny problem so zapchami!
Reakcia na: Dezerter #22:
To ako teraz sa nebude môcť 4 roky pred volbami nič urobiť, aby to nebolo označené za predvolebné? ?

Inak nebudem ani veľmi prekvapený keď aj tú predajňu budú robiť dobrovoľníci?
Idu volby takze treba nieco urobit. Ale som rad za ten napad 🙂
Reakcia na: ivanbuto #19:
A aj tak je otázne zavedenia systému úplného oddelenia vodiča od vozidla, vzhľadom na to, že pracovné dni dochádza u autobusov a trolejbusov k veľkým odchýlkam oproti CP.. (teda jedine keby sa zaviedlo na 99% trás liniek buspruhy a na 99% by vodiči iad dodržiavali že nevojdu do križovatkz keď nou neprejdú). Aj z toho dôvodu si nevybavujem až tak celkom prevádzky, (na východ alebo na západ od nás), kde by sa tento systém u busov a tbusov používal (aj v takej Budapešti sa to používa iba u električiek (a samozrejme metra..))

Po druhé, ráno sú cp všetkých liniek bus aj tbus robené na najefektívnejšie možné obehy, pričom neexistuje linka, ktorá by v rannej špičke mala prestávku, alebo nejaký dlhší prestoj (ak nerátam "čakanie" do intervalu.)Takže ráno, keď je najvyššia potreba výpravy, by sa zavedením systému oddelenia vodiča od vozidla žiadna úspora vozov nedosiahla...
Reakcia na: ivanbuto #19:
S tym sa urcite da suhlasit, ale toto je dobra prilezitost zacat nad tym uvazovat. Keby bolo mozne ten system vdaka tomu zaviest na tak velkom pocte liniek tak moze naozaj dojst k podstatnej uspore a to uz moze byt motivacne riesit starostlivost o vozidla vo vozovni 🙂
Reakcia na: 810zssk #8:
Máš pravdu, ale naozaj najprv tento systém starostlivosti o vozidlo treba dobre nastaviť, až potom možno zaviesť väčšiu flexibilitu pri striedaní a napr. to, že vodič jazdí aj s viacerými vozidlami za deň. Napr. kabínky vodiča sú často pri preberaní vozidla plné špiny, nadmieru zaprášené, atď.
Reakcia na: trolejbus6207 #17:
Nepovedal som ze nevies kto som, povedal som ze ma nepoznas a to je fakt 🙂 To ze si precitas par veci o doprave ktore niekde napisem (a na rozdiel od teba ich aj podpisem, lebo sa za ne nehanbim) neznamena ze ma poznas. A kedze nijako nezasahujes do mojho zivota, tvoj nazor na mna je irelevantny.

Ak je podla teba prezentacia nazoru a argumentov tvarenim sa ze som najmudrejsi na zemeguli tak nech sa paci, to uz je tvoj problem, nie moj.
Reakcia na: 810zssk #16:
áno, je to presne tak, môžem Ti byť ukradnutý, len sa mýliš v názore, že neviem, kto si, Samuliačik ?
ak si si nevšimol, tak aj mňa brutálne serie bordel menom DPB a je v princípe jedno, či je to Delfín alebo nejaký arogantný vodič, ktorý by za normálnych okolností vozidlo MHD neriadil, len sa bohorovne netvárim, že ja som ten najmúdrejší na zemeguli
Reakcia na: trolejbus6207 #15:
Nuz, pacit sa ti nemusi. Ak mas proti argumenty

Diskusia typu "realne vyskusaj, potom kritizuj" je smiesna. Ty potom nemas pravo kritizovat zle jedlo v restauracii lebo si tam nikdy nerobil? Nemas pravo kritizovat uradnika lebo si nikdy nebol uradnikom? Ja na rozdiel od mnohych diskutujucich nie som obmedzeny tym co je v Bratislave a znamymi principmi ako nikdysatotaknerobilo, niektobytomoholzneuzit, cestujucibytonepochopili a podobne. Zial som zazil dost vela na to aby som si odvykol na tento bratislavsky bordel a aby som pochopil ze sa to da aj inak.

Tvoj pohlad na mna je uplne irelevantny kedze ma nepoznas, zrejme nebudes nikdy poznat a teda mi moze byt ukradnuty 🙂
Reakcia na: 810zssk #14:
to je možno pravda, že si z dopravy veľa VIDEL, mne konkrétne sa nepáči Tvoj štýl komentovania...

nechcem byť konfliktný, ale keďže diskusiu typu "reálne vyskúšaj, potom kritizuj", zásadne odmietaš, beriem Tvoje kritické komentáre s veľkou rezervou a napríklad predošlý komentár "obcas vedie aj k znizovaniu kvality (nasadenie nevhodneho vozidla "lebo vodic ho ma pridelene")" ma len utvrdzuje v mojom pohľade na Teba, howgh

inak myšlienka striedačov, aby voz nestál na konečných, je rozumná, ale pri prístupe DPB na ňu môžeme zabudnúť, lebo "tosanedá, nikdysatotaknerobilo, všetcisúnaobede"
Reakcia na: trolejbus6207 #13:
Ano, z dopravy som toho videl celkom dost 🙂 Neviem vsetko najlepsie, ale nic to nemeni na tom ze je ovela efektivnejsie ked vozidlo jazdi (a to tam kde ho dopravca potrebuje), nie ked postava na konecnych, pripadne sa obehy vodicov a vozidiel robia menej flexibilnymi lebo vodic jazdi stale (vacsinou) na tom istom.
Reakcia na: Hug0 #12:
nechaj ho, nech si pindá, som tu na fóre krátko (iba rok), ale za ten čas som nadobudol dojem, že za tých cca 22 rokov, čo behá po svete, všade bol, všetko videl, všetko vie najlepšie len on ?
Reakcia na: 810zssk #10:
obcas vedie aj k znizovaniu kvality (nasadenie nevhodneho vozidla "lebo vodic ho ma pridelene").

Dáš príklad ?
Ze socialisticku opateru obhajuju veterani sa da pochopit, ale ze ju budu obhajovat aj mali kapitalisti... ?
Reakcia na: Hug0 #9:
Este raz, to ze nepridelene vozy su v zlom stave je chyba toho ako je nastaveny system v Bratislave. Nie standardny stav. Mozme sa ist pozriet do civilizovaneho sveta kde vozy pridelovane nie su a su v tip-top stave 😉 Tak to ma byt aj v Bratislave. Pridelovanie vozov znizuje flexibilitu a efektivitu prevadzky, teda zvysuje naklady a v konecnom dosledku v bratislavskych podmienkach obcas vedie aj k znizovaniu kvality (nasadenie nevhodneho vozidla "lebo vodic ho ma pridelene").
Reakcia na: richardhudec #6:
To nie je o tom, že MHD je pre vodičov, ale stačí sa ísť previesť prideleným a neprideleným vozidlom stav v ktorom by tie vozidla boli by sa opísať ani nedal. Ale niekto kto nikdy nejazdil to nepochopí 🙂
Reakcia na: patrik24 #4:
O vozidlo sa nema starat vodic, ale dielne. Riesenim toho ze dielne na to kaslu nemoze byt ze sa to hodi na vodicov. To neexistuje nikde v civilizovanom svete.
Reakcia na: Hug0 #5:
Na pridelovani vozidiel nie je normalne nic. Vozidlo ma jazdit a ma jazdit tam kde ho treba. Nema ani postavat na konecnych, ani jazdit tam kde sa to hodi vodicovi. Ono ten podnik totiz funguje prave na to aby zabezpecoval dopravu a to pokial mozno co najefektivnejsie a v co najvyssej kvalite.
Reakcia na: Hug0 #5:
Zabudli sme so Samom, že MHD je tu pre vodičov 😉 ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #1:
Vačšia kravina byť zavedená ani nemôže 😉 Pridelené vozidla je asi jediná normálna vec ktorá v BA ešte funguje
Reakcia na: 810zssk #1:
Ale potom by všetky vozidlá vyzerali ako hnoj, kedze nikto by sa o nic uz uplne nestaral a mensie poruchy by sa uz vobec neopravovali ?
Reakcia na: 810zssk #1:
pozri sa - to, čo si navrhol je efektívne, jednoduché, šetrí to náklady, má to zmysel a nejdú z toho provízie pre Jepka a Trdka ... takže je jasné, že to u Delfína nemá nádej na úspech
Reakcia na: 810zssk #1:
Vodič znesie všetko, ale vozidlo MUSÍ oddychovať ?
Ono namiesto konvencneho striedaca by bolo fajn prejst na model bezny v Europe kedy vodic nejazdi cely den na tom istom vozidle, ale proste bus odovzda kolegovi, odcerpa si prestavku a potom preberie od ineho vodica ine vozidlo. Taky system je podstatne efektivnejsi na personal a vozidla.