Do Dúbravky sa na jeseň možno opäť bude jazdiť bez obmedzení
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Rekonštrukcia električkovej trate sa má začať v polovici júla.


Foto © imhd.sk


Dlhoočakávaná rekonštrukcia električkovej trate v Dúbravke sa začne pravdepodobne na prelome júna a júla, hovorí sa aj o termíne 23. jún medzi 10. a 15. júlom. „V súčasnej dobe DPB čaká na oznámenie z Magistrátu hlavného mesta o začiatku a ukončení realizácie,“ informovala Adriana Volfová, hovorkyňa DPB. Pôjde o modifikovaný projekt rekonštrukcie oficiálne označovaný ako modernizácia električkovej trate.

Počas výluky budú linky 45 skrátené po Karlovu Ves a všetky električkové linky budú premávať v pracovných dňoch podľa prázdninových cestovných poriadkov. Náhradnú dopravu vykoná autobusová linka X5 s trasou Borská – Pri kríži a intervalom 6 minút. Spojenie Dúbravky s centrom zabezpečia aj autobusové linky 8384, ktoré nebudú počas prázdnin obmedzené – počas pracovných dní budú jazdiť spoločne v intervale 4 – 8 minút.

Aktualizované 25.6.2014: Podľa informácií hlavného mesta by rekonštrukcia mala byť ukončená do konca novembra tohto roka. Zhotoviteľom rekonštrukcie trate bude spoločnosť Metrostav a.s. spolu s firmou Hans Wendel s.r.o, Praha. Zmluvu so zhotoviteľom mesto podpísalo 25. júna 2014. Podzhotoviteľmi budú aj spoločnosti ELZA Bratislava a NOPE Bratislava. Celková dohodnutá cena zákazky je 8 272 850,70 € s DPH.

Možno opravia aj Krčace

Hoci najväčším problémom električiek v Dúbravke je havarijný stav trate v úseku Hanulova – Pri kríži, ktorý sa bude rekonštruovať, v zlom stave je aj rekonštruovaný úsek od Karlovej Vsi po Hanulovu. Ten sa opravoval v minulom desaťročí, dnes po jeho časti jazdia električky obmedzenou rýcholosťou 30 km/h a stav sa zhoršuje aj na jeho ďalších častiach. Zaujímalo nás preto, či dopravný podnik využije niekoľkomesačnú výluku aj na opravu tohto úseku.

„Nakoľko súčasťou rekonštrukcie trate v úseku Hanulova – Pri kríži, bude aj podbitie tohto úseku, uvažujeme s využitím stroja (podbíjačky) aj na podbitie spomínaného úseku,“ uviedla Volfová. Na priamu otázku, či po dokončení rekonštrukcie trate budú v celom úseku od obratiska Karlova Ves po konečnú Pri kríži jazdiť električky rýchlosťou 50 km/h, odpovedala hovorkyňa vyhýbavo: „Ak sa urobí podbitie, opäť  bude v úseku rýchlosť 50km/h.“


16.6.2014, doplnené informácie o zhotoviteľovi a trvaní rekonštrukcie - 25.6.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

pslon14.7.2014 7:52 #25 Re:
Posledná jazda elektricky v Dúbravke pred rekonštrukciou trate 13.7.2014 o 23:47 https://www.youtube.com/watch?v=ONwSzSsFMr4
810zssk25.6.2014 15:39 #24 Re:
Reakcia na #22 od endrucio:
Zaloba by ti nepomohla. Mozes ale podat podnet na prislusny organ dozoru na preverenie ci je trat v stave vhodnom na to aby sa po nej jazdilo.
TeBeCe25.6.2014 15:28 #23 Re:
Zmluva o dielo
http://www.bratislava.sk/register/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700026&id=28188&p1=11050333
endrucio18.6.2014 13:19 -3#22 Re:
Reakcia na #21 od wlado616:
Ja neviem, ale kebyže som v danej električke, tak okamžite dávam žalobu na DPB za ohrozenie zdravia. V takejto situácii je pre mňa minimum, že dispečer zabezpečí výstup cestujúcich pred kritickým úsekom a následne aj nástup (= nepúšťam električku s cestujúcimi na úsek, kde hrozí vykolajenie a prípadné zranenia). Keď už teda vyhodnotili, že nie je potrebné zabezpečiť NAD.
wlado61618.6.2014 13:12 #21 Re:
https://www.facebook.com/photo.php?v=677631352286821&set=vb.332000240183269&type=2&theater

vazne tu uz konci vsetka sranda
Pilgrim17.6.2014 21:44 -1 +2#20 Re:
MOŽNO? už to vidím - dopadne to tak ako dopadla Hlavná Stanica, dodnes ani prstom nepohli idioti
Mike17.6.2014 19:48  +1#19 Re:
Reakcia na #17 od Thunders:
Kĺb..
TomJ17.6.2014 19:04  +1#18 Re:
Reakcia na #17 od Thunders:
Ja tipujem, že tam dajú dožiť Ikarusy.
Thunders17.6.2014 18:10  +1#17 Re:
Neviete, co za vozidla budu jazdit na X5? Ci nejaka velkokapacitna kvalitka typu #3501?
Zvero17.6.2014 15:57  +1#16 Re:
Reakcia na #12 od 810zssk:
Presne tak, staci si napriklad pozriet v akom stave su vytahy na moste Apollo.
Ike17.6.2014 13:22  +5#15 Re:
Reakcia na #14 od Zvero:
Tiež tomu nerozumiem. Veď to je ako keby som umývanie okien v byte nazýval rekonštrukciou.
Zvero17.6.2014 13:09  +4#14 Re:
A z povodnej rekonstrukcie sa stalo:
"modifikovaný projekt rekonštrukcie oficiálne označovaný ako modernizácia električkovej trate".

)) a takto koncia vsetky bratislavske projekty.

BTW podbijacka by sa mala predsa pouzivat v pravidelnych intervaloch, nie?
Disccom17.6.2014 9:45 #13 Re:
Tak, od roku 2009, kedy bol prvý termín rekonštrukcie, pre EÚ modernizácie, trate uplynulo 5 rokov. Našťastie je rekonštrukcia odklepnutá. Možno od 23.06.2014 budeme musieť načas strpieť obmedzenia, ale už sa na ne "teším", keďže sa vec konečne posunie dopredu. Keby prebehla aj nevyhnutná oprava "horskej dráhy" Karlova Ves-Dolné Krčace, bolo by to veľmi fajn a po prvý krát by som nadobudol pociť, že sa veci riešia celkovo, komplexne - jednou ranou dve muchy. Možno to vidím cez ružové okuliare, ale možno to bude to pre mňa pozitívny signál zo strany DPB, ktorých bolo doposiaľ pramálo, ale možno..., nechajme sa prekvapiť.
810zssk17.6.2014 7:59  +6#12 Re:
Reakcia na #10 od thomas888:
Zakladny problem tohto mesta je ze tu vladne dojem ze staci nieco raz postavit/opravit a je vybavene. Tu sa skoro vobec nerobi udrzba.
mark17817.6.2014 7:28  +3#11 Re:
Reakcia na #10 od thomas888:
oni to zrobili poriadne možno, ale keďže je nulová starostlivosť o trate, takže rekonštrukcie/modernizácie nepomáhajú ...
thomas88816.6.2014 22:52 #10 Re:
Mňa by skôr zaujímalo to, že sa tu pred 10.rokmi rekonštruovala el.trať z K.Vsi po Hanulovu, a už v zlom technickom stave. Nerozumiem tomu, čo sa tupé hlavy v tom DPB sú. Keď niečo robím tak to robím poriadne...ale samozrejme, znovu musia byť peniaze, keď sú, tak sa opät niekto z DP nabalí...a je mu jedno ako bude vyzerať MHD. Ďalej úsek k hlavnej stanici, to už čo je..horšie ako niekde v Rumunsku, alebo kde...to nikoho netrápi? A nech sa nikto nevyhovára na peniaze, lebo tie sú, len sú asi v nesprávnych rukách...škoda písať ďalej...
Tedomík16.6.2014 21:22 #9 Re:
Reakcia na #7 od AAA:
Na to som určite nezabudol, každopádne spoločný interval by bol vhodný. V podstate to bude vyzerať presne tak isto ako pri prípojoch na linku 33 na Dlhé diely. Osobne by som bol za 5 min. interval v špičke a 10 min. interval v sedle
mark17816.6.2014 19:54  +1#8 Re:
Reakcia na #4 od Tedomík:
každú polhodinu prestúopiš rovno na el/ektričku ktorú budeš chcieť... myslím si že minútový interval bohate stačí... sa čudujem že nedali 8/10 na X5
AAA16.6.2014 19:50  +2#7 Re:
Reakcia na #4 od Tedomík:
Len si zabudol, že z KV jazdia 3, resp. 4 linky, teda čakať sa dlho nebude ani teraz.
TomJ16.6.2014 19:31  +3#6 Re:
Reakcia na #4 od Tedomík:
To už naozaj nemohli dať interval 5 min? Dúfam, že aspoň cez víkend bude 7-8, aby bola nadväznosť na električky.
Ale milo ma prekvapil DPB, že 83 a 84 budú jazdiť ako počas školského roka.