Príďte sa spýtať, ako bude vyzerať rekonštruovaná karloveská radiála

4. júna sa uskutoční verejné stretnutie s hlavným dopravným inžinierom Bratislavy o rekonštrukcii električkovej trate v Karlovej Vsi.

V stredu 4. júna 2014 sa o 16:30 v Karloveskom centre kultúry na Molecovej ulici (pri nástupišti trolejbusov) uskutoční verejný híring s Tiborom Schlosserom, hlavným dopravným inžinierom mesta Bratislava. Témou bude pripravovaná rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi, na ktorú sa momentálne obstaráva projektant. "Ing. Schlosser bude prezentovať vízie hlavného mesta a môžete mu položiť na túto tému otázky či podnety, ktoré by z Vášho pohľadu nemalo hlavné mesto pri rekonštrukcii opomenúť," informovala o stretnutí webstránka mestskej časti Karlova Ves.

V minulosti bolo mesto skúpe na informácie o pripravovaných modernizáciách električkových tratí. Odpovede na otázky imhd.sk boli často kratšie než samotné otázky. Občania tak dostanú možnosť žiadať o zástupcu mesta podrobnejšie informácie k pripravovanému projektu modernizácie električkovej trate v Karlovej Vsi.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tedomík #11:
Mal by som na to po dnesku definitivne jeden nazor.

Nove vedenie magistratu si odrobilo svoju robotu pod Ftacnikom nadmieru prekvapujuco dobre aspon pre mna. Ftacnik naozaj dost vyrazne otvoril verejnu diskusiu a v Bratislave ci uz ohladom dopravy alebo verejneho priestoru sa zacal stupnovat obrovsky tlak laickej a odbornej verejnosti a jej zaujmu o zivotny priestor mesta. Avsak vedenie ako Ftacnik, Schlosser su prilis slaby na to, aby akceptovali riesenia ako optimalizacia poctu zastavok, pretoze ide o politicke body a su prilis slaby a bojazlivy do diskusie a presvedcania ludi o dolezitosti rychlostneho systemu, pre risk straty politickych bodov. Je cas, aby bol primator nejaky urbanista/architekt/geograf, pripadne naozaj schopny manazer a podobne, ktory vie ako ma fungovat mesto a nezlakne sa mozno na prvy pohlad nepopularnych rieseni. Thats all....

PS: definicia, ze kriteria nosneho (pre mna rychlostneho) systemu su: kolajova doprava (v skratke), preferencia na krizovatkach s cestnou komunikaciou a uplna ignorancia existujucich a v mnohych MC potrebnych nosnych systemov vo forme nosnych autobusovych (ako DNV, cast Petrzalky, velmi Podunajske Biskupice, Lamac a ine...) naozaj nie je definicia. Takze uprimne povedane, v Bratislave pojem nosny system neexistuje, nie je definovany a vobec uz nie je charakterizovany ako nosne/rychlostne systemy vo vyspelych mestach. Kym sa nezmeni pohlad na vec, zrejme ani nebude a tym padom tu budeme mat navzdy kocikarov s 300 metrovymi rozptylmi zastavok.
Reakcia na: Petto #12:
Tam išlo o to že chcel mať zastávku na každom rohu, ale zároveň tvrdil že cestovanie MHD je veľmi pomalé.
Reakcia na: Tedomík #11:
No bohuzial je pomala MHD, ak by som mal auto,tak urcite necestujem z DD na DH MHD - šak to by bolo na mašlu a buduce klimatizovane 31 Tr to nezachrania - stojace v zapche
Davno vravim obnovit expresne linky a BUS PRUHY budovat.
Preferenciu dat urobit len "zapadniarom", ktori vedia ako sa to robi, bo Slovaci maju patent na antipreferenciu.


Reakcia na: Valec #10:
V podstate asi takou hlavnou témou bolo zníženie počtu zastávok. Potom na to zareagovala nejaká mamička ktorej by to bolo s kočíkom na zastávku ďaleko a rušenie zastávok by bolo chybou, kedže ona nevníma električku za nejakú rýchlodráhu... Skôr by sa mohli zaviesť zastávky na znamenie (zaujímalo by ma na ktorej zo súčasných zastávok by električka nestála) Starostka prikyvovala že má pravdu a takto by mohli cítiť ľudia ktorým by sa zastávka zrušila diskomfort. Na Schlosserov argument že inde sa budujú zastávky aspoň každých 500 m zareagovala tak, že tu sú už ľudia na tie zastávky tak ako sú ľudia už zvyknutý. Taktiež veľmi súhlasila so zastávkami na znamenie.

Potom sa nejaký dedko začal vypytovať či sa platí daň na psa v Karlovej Vsi (porozumieť však presnému zneniu jeho otázky bolo nad rámec chápania) a keďže sa väčšina poroty skladala z ľudí z akých sa skladala, tak sa celá diskusia na niekoľko minút zmenila na diskusiu o daní za zvieratá...

Vtipný mi prišiel aj výrok jedného Dlhodielčana ktorý by síce veľmi rád presadol z auta na MHD, ale žiaľ zastávky MHD nie sú dostatočne na husto, takže to nie je tak komfortné ako auto a to je jeden z dôvodov prečo ním cestuje. Druhý dôvod je že mu hrozne vadí, že MHD je strašne pomalá a do Vrakune a na Dolné hony by sa s ňou dostal za vyše hodinu... Urobte si názor

Neskôr tam začal vykecávať taký starší pán, známy z Bilboardov v Karlovke (žiaľ vypadlo mi jeho meno, možno ho niekto doplní) No za 10 min. jeho monológu nepovedal takmer nič (nezachytil som nič podstatné, iba to že je proti otvorenému koľajovému zvršku). Prišlo mi skôr že jeho cieľom bolo povedať čo najdlhšie súvetia s čo najmenej bežne používanými slovnými spojeniami... 😃


Čo sa však plánuje pri modernizácií je:
IPT Molecova
Úprava nástupných hrán zastávok
Možno aj zmena polohy zastávok
Nové architektonicky zaujímavé prístrešky
Preferencia
Online zastávková tabuľa
Myslím že aj mazacie zariadenie do oblúkov

Neplánuje sa postaviť obratisko Molecova

Zatrávnenie bude iba ak to bude lacné, alebo ak ho zaplatí mestská časť (dôvod že nebude Dúbravka zatrávnená je ten, že podzemná voda je veľmi hlboko, čo by výstavbu veľmi predražilo, pri KV sa to teda ešte uvidí)
Reakcia na: Tedomík #9:
Vidím, že ten híring stál opäť raz za to. ?
Neviete niekto koľko sa platí daň za psa? 😃
Reakcia na: lupask #7:
Slovník cudzích slov
hearing [hí-], híring - verejná (parlamentná) rozprava, diskusia rôznych názorov znalcov, spravodajcov a pod.
Tak ako pisal luky133, HDI si asi mysli, ze vsetci v praci koncia o 16:00. Inak to presne zhrnul.
Reakcia na: si #4:
Prečo levitovať? Práve preto som napísal zvážiť možnosť lebo pri zastávkach by sa upravila aj vozovka posunutím viac do strany. Karloveská radiála má tu výhodu, že pri jej budovaní boli z oboch strán zachované dostatočné priestory. Avšak je to dosť nákladný proces práve preto som písal zvážiť. Jednoduchšie by to bolo možno vybudovať popri chodníku na jednej zo strán radiály. ? ?
Reakcia na: luky133 #1:
"zvážiť možnosť vybudovania cyklistického chodníka miesto zeleného pásu medzi električkou a cestou, ktorý je pozdĺž celej Karloveskej radiály v úseku Molecova - obratisko Karlova Ves s tým, že pri Molecovej by sa napojil na cyklotrasu popri Karloveského ramena."
a kazdu elektrickovu zastavku ti cyklisti asi nadlevituju...

priecestie pri bille by skor bolo vhodne zrusit a spravit nove kusok dalej na sposob inych priecesti na trase - t.j. len na otocenie do protismeru a s vyradovacim pruhom, c hladiska koliznosti s elektrickami (ale aj inou cestnou dopravou) je to asi to najlepsie (a aj ked zachadzky ma ako vodica iad netesia, ale lepsie realtivne lacne riesenie nepoznam)
... jeho viziu poznam:
Dubravka - kazdych 300 metrov zastavka - 4 min. chodze (od stredu k najblizsej 2 min.) + pribudne novy semafor.
Karlovka: podobna filozofia, no bonusom je zdrzovanie cestujucich z Dubravky.
A potom, ze preco tolko ludi jazdi autom... a dlho aj bude.
Velmi by ma zaujimali kriteria vhodnosti a vyberu polohy zastavky, lebo este nedavno rok dozadu jeden kolega zistil, ze zastavky v Petrzalke naplanovali kruzidlom.... Ziadna analyza dopytu/ponuky, dostupnosti, bezpecnosti atd... Aj tie predpokladane cisla poctu prepravenych boli hodne nedoveryhodne, tak som na to fakt zvedavy.
Škoda, že mi ten čas nevyhovuje, ale predpokladám, že nič zásadné ako to býva v diskusii v podaní s mestom táto diskusia neprinesie. Aj keď dúfam v opak a treba aspoň pochváliť kompetentných za takúto diskusiu.
Osobne by som očakával v prípade takejto rekonštrukcie minimálne nasledovné parametre/zlepšenia:
- úprava zastávkových vzdialeností,
- informačné displeje na nových zastávkach,
- zatrávnenie koľajiska minimálne v úseku Molecova - Karlova Ves,
- absolútna preferencia električkovej dopravy,
- redukcia prejazdov resp. každý jeden vyhotoviť semaformi s absolútnou preferenciou,
- pridanie svetelnej križovatky na križovatku pri Bille kde vznikajú často kolízne situácie automobil - električka,
- samozrejmosť je úprava nástupíšť + vybavenie každého prístreškom,
- vybudovanie prestupného bodu Molecova,
- pridanie systému mazania kolies električiek na kritické úseky,


Nad čím by sa mohlo pouvažovať:
- vybudovať obratisko Molecova, ktoré bolo navrhované v audite,
- zvážiť možnosť vybudovania cyklistického chodníka miesto zeleného pásu medzi električkou a cestou, ktorý je pozdĺž celej Karloveskej radiály v úseku Molecova - obratisko Karlova Ves s tým, že pri Molecovej by sa napojil na cyklotrasu popri Karloveského ramena.

Avšak v Bratislavskej realite budem rád keď sa tu zrealizuje aspoň časť toho čo som napísal. ?