DPB využije opciu na nákup nových trolejbusov

V roku 2015 bude dodaných ďalších 20 krátkych a 20 kĺbových trolejbusov.

Dopravný podnik Bratislava sa rozhodol využiť opciu na nákup nových trolejbusov a u českého výrobcu Škoda Electric si v závere apríla 2014 objednal ďalšie nové vozidlá. V rámci opcie ide o 20 krátkych trolejbusov Škoda 30 Tr bez prídavného diesel-elektrického agregátu (APU) a 20 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr.

Trolejbusy z opcie budú podľa zverejneného harmonogramu dodané v priebehu roka 2015. Kĺbové trolejbusy by mali byť sprevádzkované v mesiacoch máj až júl a sólo trolejbusy v mesiacoch august až október 2015.

Celkový počet nových trolejbusov dodaných do Bratislavy v rokoch 2014 a 2015 tak bude 35 sólo vozidiel bez APU, 15 sólo vozidiel s APU a 70 kĺbových trolejbusov bez APU, spolu 120 nových trolejbusov Škoda s karosériou SOR, čo predstavuje kompletnú obnovu vozidlového parku trolejbusov DPB. Nákup nových trolejbusov je spolufinancovaný z Kohézneho fondu EÚ. Zmluvné ceny nových vozidiel (bez DPH) sú nasledovné:

  • sólo trolejbus bez APU: 403 577,50 €,
  • sólo trolejbus s APU: 498 337,48 €,
  • kĺbový trolejbus: 561 825,51 €.

Pred zaradením prvých nových trolejbusov do premávky, ku koncu apríla 2014, DPB prevázkoval 44 kĺbových trolejbusov (z toho 6 nízkopodlažných) a 68 sólo trolejbusov (1 nízkopodlažný nepojazdný), vrátane 6 prenajatých vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
ešte jedna poznámka - ostravské Trollino 18 je s APU, Trollino 12 sú bez APU
Reakcia na: Roberto #39:
Sofia vysúťažila 50ks 27Tr podľa mne dostupných info za 549.500€ za voz
Ostrava má jediné Trollino 18 z roku 2006 a 14ks Trollino 12, tie boli dodané v rokoch 2003 až 2008, tu možno zavážilo pri cene to, že si ich kompletoval sám DPO
Reakcia na: Sanos #38:
Zlín kúpil 27Tr za cca 511.500€ a 26Tr za cca 397.300€, ak som to dobre prerátal z CZK(14,02M a 10,89M CZK) a to vysúťažili 25 vozov na tri roky, nie 80 vozov ako Delfín a spol ?
Reakcia na: Sanos #38:
aké veľké boli dodávky (kusy) prosím Ťa?
Len pre zaujímavosť Sofia kúpila Škodu 27Tr s APU a klímou za 560000 Euro.
Ostrava Trolino 12 za 365000 a Trolino 18 za 575000.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Mas pocit ze skratke MAN znamena tiez nieco s autobusmi ?
Reakcia na: Jaakub #33:
Mám jeden známy pár, ktorí ma prišli do Prahy navštíviť a v obchode sa pani postarala o zábavy, keď žiadala růžky a vřeckovky ? .
Reakcia na: Petto #16:
A ktoeré z tých slov hovorí o poľnohospodárskej technike?
DPB je asi jediný podnik na Slovensku alebo nebodaj aj v Európe, ktorý potrebuje na preškolenie vodičov 15 vozidiel a minimálne 2 mesiace. ?
Reakcia na: LC #19:
Toto mi pripomenulo jeden vtip o dvoch Slovákoch, ktorí sa stretnú v Prahe.
– "Zdravim, nevíš kde je tady křečma?"
– "Ale jo, tady za řohem."

Aby som to teda dokončil, po česky sa robotník povie dělník.
Reakcia na: Samčo #31:
Nie, nemali dnes.
Reakcia na: pharel #30:
Mali dnes, ale samozrejme nie sú vonku čo ma ani neprekvapuje ?
Ahojte, kedy uz zacnu jazdit nove TB? 🙂
Reakcia na: 810zssk #4:
Ak pôjde 1518 na VP, tak BB bude mať trolejbusov akurát dosť a ešte, že to sú aj nejaké Trolejbusy ?
Reakcia na: Kona #27:
Ved neboj aby tam pár z BA nedorazili ?
Reakcia na: kecho #25:
U nás v KE máme 18m Citelisy, takže vo veľkej nutnosti by sme ich vedeli prerobiť výmenou motorov...?
Reakcia na: tram #24:
Mas pocit, ze nasledky kazdej DN su na vozidlo rovnake a tiez, ze nasledky DN auto - elektricka budu rovnake ako auto - autobus?
Reakcia na: Kona #20:
tak keď vezmete tých 6 z Dlháčov, možno sa dopracujete k tomu, že jeden bude ok (+ostatné budú preň na náhradné diely 😉 ) pozri si, ako často (ne)jazdia
Roberto: Mas snad pocit, ze po nehode s osobnym autom co sa napriklad elektriciek tyka, hned vyradili z premavky?
Reakcia na: Kona #20:
Spametalo, lebo idu volby, po volbach sa nato zabudne. Jedina nadej je, ze ztoho bude dobry kseft pre vedenie a SOR to by potom ...?
Reakcia na: tram #21:
ten autobus absolvoval zaciatkom roka DN s osobnym automobilom
Tie trolejbusy su hroza sama o sebe, naco je tam zase stvoro dveri na kratkom T-buse? Vsak cestujuci poznaju jedny dvere. A ak udrzba dopadne tak ako s autobusmi, tak dakujem prekne. Po 4 rokoch mame dalsi autobus s klimatizaciou mimo provoz 1829 a vyzera asi takto
https://www.dropbox.com/sh/tn21hl8ngo3j92e/xvM_QxSF0o

O upratovani v podobe metly (presne tak, ziadne vysavanie), mopu a nejakej handry na utieranie madiel radsej iba pomlcim!

Davam bolsevikovi rok, maximalne dva roky a verim vo vylepsenie hoc aj tym, ze sem pride sukromny dopravca.
Reakcia na: 810zssk #4:
Čo do BB. V Košiciach sa naše vedenie spamätalo a rozhodlo sa naraz kúpiť 5-6 nových trolíkov. Vaše by nám veľmi pomohli?
Reakcia na: Petto #16:
Teraz sa to upravuje v ramci REbrandingu: Spolek Ožralých Robotníků ?
Len sa skratka už asi nerozpisuje na slová. Podobne vuje Trnava sa už nikde nepíše ako Výskumný ústav jadrovej energetiky, lebo sa venuje aj iným druhom energetiky. Podobne komunisti nerozpisovali ČKD na Českomoravská Kolben Daněk. Na druhej strane J&T sa nikdy nepísalo ako Jakabovič & Tkáč 😃
Reakcia na: Petto #16:
Sdružení opravárenství a rozvoje
Reakcia na: 810zssk #11:
ale skratku SOR stale pouzivaju ? co je tusim Sdruzeni Opravaren a Rozvoje
Reakcia na: boxcar #14:
Sol bude 50, nezabudaj na tie s APU. Inak to sedi. Povodna objednavka bola 30 sol (z toho 15 s APU) a 50 klbakov, opcia je 20+20.
nechce sa mi to hladat ale nemalo by to byt naopak? 70 ks SOLO a 35 klb?
Reakcia na: mark178 #10:
to mark178, 810zssk a Ámos

... áno uznávam, opakujem sa, ale priznávam, že využijem každú (hoc aj najmenšiu) možnosť rypnúť si (hoc aj bezdôvodne) do ***ka a Trdka ...
Reakcia na: gejza #9:
inak vobec by mi nevadilo mat v garazi auto od vyrobcu polnohospodarskej techniky. Take Diablo alebo Gallardo.
Reakcia na: gejza #9:
Predmetom objednavky su trolejbusy, nie polnohospodarska technika. Predmetna spolocnost ani polnohospodarsku techniku nevyraba.
Reakcia na: gejza #9:
už je tot rpne s poľnohospodárskou technikou tak presedlali na autobusy, nevyšl im to geniálne ale krátne a busy im relatívne vyšli.. priznávam NB18city je šrot.. ale tak keď to DPB nevidí a ťahá ruka v ruke v J&T je to ich chyba.. buďme radi bude to aspoň trocha vyzerať lepšie .... predsa len tie troleje staré síce jazdia dobre ale už sa to do dnešnej doby nehodí..
jeden by si myslel, že sa idú kupovať vozidlá pre mestskú hromadnú dopravu a namiesto toho nám zase príde poľnohospodárska technika ....
Nemyslim si ze budu tak hromadne vyradovat, aspon trolejbusy 15TrM. Ak tu nenechaju ani jeden z nich, snad aspon nejake niekam odpredaju. Zaujimavostou je ze pred dvoma/troma rokmi DPB nestihal platit faktury Zlineru za generalky sucasnych trolejbusov...Nemali prachy ani na spojazdnenie 6401...
Reakcia na: COSCO #5:
Pomenovať 25Tr slovom jazdia je dosť odvážny argument. ?
Reakcia na: COSCO #5:
Ano, to su tie.
Reakcia na: 810zssk #4:
Trolejbusy 25Tr su tie, ktore som nikdy nevidel 🙂, lebo jazdia iba karlovej vsi 🙂
Reakcia na: COSCO #3:
Vsak podiel klbovych vozov bude ovela vacsi ako dnes.

Mna by inak zaujimalo ci sa vyradia aj 25Tr. To by bolo vhodne na odpredaj do Banskej Bystrice ?
Zaujimave je, že solo trolejbus je dosť drahy. To môžu priplatiť a maju rovno klbovy 🙂
awesome, len ci nam budu vediet jazdit po vsetkych tratiach ?
super a eliny nic? jednosmerne?