Vypnutie semaforov v Karlovej Vsi výrazne zvýšilo presnosť električiek

Električky prejdú úsekom rýchlejšie aj o 2 minúty.

Od začiatku apríla trvá experimentálne vypnutie cestnej svetelnej signalizácie pri obratisku Karlova Ves, čím sa de facto vrátila križovatka do stavu pred vybudovaním „semaforov“. Dopravný podnik vyhodnotil jazdné doby električiek a potvrdil výrazné zlepšenie presnosti električiek oproti stavu, ktoré ilustruje graf nižšie.

Okrem zníženia odchýliek v jazdnej dobe sa vypnutím signalizácie podarilo ušetriť v priemere 10 – 20 sekúnd a v niektorých prípadoch až 120 sekúnd v jazdnej dobe, čo by pre DPB v prípade definitívneho vypnutia signalizácie znamenalo úsporu vyše 28-tis. € ročne. Dopravný podnik preto požiadal magistrát o ponechanie svetelnej dopravnej signalizácie na tejto križovatke vo vypnutom stave.

Doplnené 30.4.2014:

Cestná dopravná signalizácia bola na križovatke Karloveská - Kuklovská vybudovaná v roku 2008 za 11 miliónov korún (365-tisíc €) spoločnosťou NOPE, projektovala ju firma PROJ-SIG. Podľa webstránky mesta mala svetelná signalizácia zabezpečiť "minimálne časové straty električiek s bezkolíznym riadením všetkých električiek ako aj bezpečný pohyb vozidiel a chodcov". Ihneď po jej vybudovaní sa však ukázalo, že električky výrazne spomalila, no až po šiestich rokoch sa podarilo presvedčiť kompetentné orgány, aby bola križovatka aspoň na skúšku uvedená do pôvodného stavu.

Graf jazdných dôb na úseku Karlova Ves - Dolné Krčace

Poznámka: Každá bodka na grafe predstavuje jeden spoj – vľavo pri zapnutej signalizácii, vpravo pri vypnutej. V hornej časti je uvedený smer do centra, v dolnej smer z centra. Na vodorovnej osi sú znázornené časy počas dňa od 4. do 23. hodiny, na zvislej osi dĺžka prejazdu daným úsekom od 0 do 300 sekúnd. Na ľavých grafoch sú zrejmé veľké odchýlky v čase 5:00 – 10:00 a 15:00 – 20:00, kedy bola svetelná signalizácia zapnutá. Na pravých grafoch – po celodennom vypnutí signalizácie – sú naopak viditeľné rovnomernejšie jazdné doby.

Zdroj: DPB, a. s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #7:
kolko rokov ma do vysluhoveho dochodku sucasne vedenie KDI? ?
Reakcia na: Technopol #6:
m ja info (presnejšie doplnia znalejší)
1. DPB
2. Mail postačí. Ak je reálna šanca (a ochota) niekde niečo zmeniť, postačí jeden vecný stručný mail od random občana, ak nie je šanca alebo nie je vôľa tak často nepomôže ani blog ani rýpavý článok v novinách (alebo na ymhd).
3. DPB je zvyčajne iniciátor, alebo ak bude iniciátor niekto iný DPB to (zvyčajne) rád podporí.
4. Skôr pozitívna
5. Skôr negatívna, ale raz za tisíc rokov spravia ústupok aj bez nátlaku zhora ?
Pár otázok:

1. Kto inicioval vypnutie semaforov?
2. Ako postupovať so žiadosťou o zmenu (napr. doba prevádzky) ? hromadné maily, petícia, ... ?
3. Dá sa do toho nejako zapojiť DPB ?
4. Aká je ochota DPB v týchto veciach?
5. Aká je ochota KDI v týchto veciach?
Reakcia na: Janik11 #1:
Nope. ?
Reakcia na: Janik11 #1:
Vyhodiť 11 miliónov Sk na to, aby sa zhoršila situácia... to je možné len v Bratislave.
keby sa ešte opravila trať...
nakoľko má takéto riešenie logiku, je jednoduché a šetrí náklady, tak to tí primitívi z KDI určite odmietnu ....
"Nová cestná svetelná signalizácia zabezpečí minimálne časové straty električiek s bezkolíznym riadením všetkých električiek ako ja bezpečný pohyb vozidiel a chodcov."
....
"Projektantom stavby bola spoločnosť PROJ-SIG, s.r.o., zhotoviteľom prác spoločnosť NOPE a.s. Náklady na výstavbu predstavujú sumu cca 11 000 000 Sk."

http://gib.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600179&id=1017&p1=1015
-----------------
By som chcel teraz vidieť a počuť argumenty zodpovedných, prečo bolo treba vynaložiť 11M Sk na túto križovatku. Jasne, nie všetko sa rekonštruovalo kvôli elinám, ale "minimálne časové straty" určite nie sú na tých červených grafoch, to ani nemusíme byť vedci, či odborníci z DPB a magistrátu...