Električky prejdú úsekom rýchlejšie aj o 2 minúty.
Od začiatku apríla trvá experimentálne vypnutie cestnej svetelnej signalizácie pri obratisku Karlova Ves, čím sa de facto vrátila križovatka do stavu pred vybudovaním „semaforov“. Dopravný podnik vyhodnotil jazdné doby električiek a potvrdil výrazné zlepšenie presnosti električiek oproti stavu, ktoré ilustruje graf nižšie.
Okrem zníženia odchýliek v jazdnej dobe sa vypnutím signalizácie podarilo ušetriť v priemere 10 – 20 sekúnd a v niektorých prípadoch až 120 sekúnd v jazdnej dobe, čo by pre DPB v prípade definitívneho vypnutia signalizácie znamenalo úsporu vyše 28-tis. € ročne. Dopravný podnik preto požiadal magistrát o ponechanie svetelnej dopravnej signalizácie na tejto križovatke vo vypnutom stave.
Doplnené 30.4.2014:
Cestná dopravná signalizácia bola na križovatke Karloveská - Kuklovská vybudovaná v roku 2008 za 11 miliónov korún (365-tisíc €) spoločnosťou NOPE, projektovala ju firma PROJ-SIG. Podľa webstránky mesta mala svetelná signalizácia zabezpečiť "minimálne časové straty električiek s bezkolíznym riadením všetkých električiek ako aj bezpečný pohyb vozidiel a chodcov". Ihneď po jej vybudovaní sa však ukázalo, že električky výrazne spomalila, no až po šiestich rokoch sa podarilo presvedčiť kompetentné orgány, aby bola križovatka aspoň na skúšku uvedená do pôvodného stavu.
Graf jazdných dôb na úseku Karlova Ves - Dolné Krčace
Poznámka: Každá bodka na grafe predstavuje jeden spoj – vľavo pri zapnutej signalizácii, vpravo pri vypnutej. V hornej časti je uvedený smer do centra, v dolnej smer z centra. Na vodorovnej osi sú znázornené časy počas dňa od 4. do 23. hodiny, na zvislej osi dĺžka prejazdu daným úsekom od 0 do 300 sekúnd. Na ľavých grafoch sú zrejmé veľké odchýlky v čase 5:00 – 10:00 a 15:00 – 20:00, kedy bola svetelná signalizácia zapnutá. Na pravých grafoch – po celodennom vypnutí signalizácie – sú naopak viditeľné rovnomernejšie jazdné doby.
Zdroj: DPB, a. s.