Mesto odprezentovalo verejnosti pripravované dopravné obmedzenia na Šafárikovom námestí a na Radlinského ulici

Prezentácia zaujala hlavne obyvateľov dotknutých domov na Radlinského ulici. Vyjadrili vážne obavy zo zhoršenia situácie kvôli obojstrannej zastávke MHD, jednoznačne požadujú vylúčenie automobilovej dopravy.

V piatok 28. marca 2014 o 16:00 sa v Justiho sieni Primaciálneho paláca konala verejná prezentácia pripravovaných dopravných obmedzení. Organizáciu dopravy počas obmedzení prezentoval hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser, zapojila sa aj Dana Zálešáková z Generálneho investora Bratislava a zástupca zhotoviteľa Eurovia SK Karol Bohunický. Následnú diskusiu moderoval hovorca mesta Stanislav Ščepán.

Ako prvé bolo prezentované obmedzenie na Štúrovej ulici a Šafárikovom námestí, ktoré začne už v nedeľu 30. marca 2014. Štúrova ulica bude uzatvorená aj v priestore námestia a prejazd medzi Dostojevského radom a Vajanského nábrežím bude obmedzený do jedného pruhu v oboch smeroch. Znovuotvorenie Štúrovej ulice sa predpokladá v obmedzenom režime už na jar 2015. Kompletný plán organizácie dopravy počas obmedzenia je dostupný na stránke mesta. Trás MHD sa toto obmedzenie nedotkne, avšak je potrebné počítať s meškaniami v dôsledku zhoršenej prejazdnosti úseku. Čiastočne môže pomôcť krátky nový buspruh, ktorý vznikne v smere k Mostu SNP pred križovatkou s Krupkovou ulicou. V smere od Mosta SNP sa však už so žiadnym zvýhodnením autobusov MHD nepočíta a budú tak stáť v rovnakej dopravnej zápche ako autá - napriek slovám mesta o preferencii MHD. Ako dočasný buspruh sa neplánuje využiť ani nepoužívaná električková trať od Nám. Ľ. Štúra.

Prítomnú verejnosť však oveľa viac zaujímala uzávierka časti Radlinského ulice od 6. apríla 2014 v súvislosti s výstavbou integrovaného dopravného terminálu Blumentál na Radlinského ulici. Zmeny MHD počas výstavby terminálu popísané v samostatnej novinke.

Zastávka bude tzv. viedenského typu s dĺžkou 65 m, ktorá umožňuje zastavenie 2 električkových vlakov. V oboch smeroch bude vozovka vyvýšená o 15 cm na úroveň chodníka. Bude znemožnené parkovanie na chodníku v oboch smeroch. Projekt počíta s voľným prejazdom pre automobilovú dopravu, avšak mesto by chcelo presadiť jej zákaz ak sa počas výstavby osvedčia obchádzkové trasy. Problémom je tradične odmietavé stanovisko Krajského dopravného inšpektorátu. Zastávka bude spoločná pre električky a autobusy v oboch smeroch a nahradí aj existujúce zastávky Vazovova. Na Vazovovej ulici pred školami mesto predpokladá v pravom pruhu zriadenie parkovacích miest pre školy, pravdepodobne ostane zachovaná výstupná zastávka linky 94. Linky 31 a 39 budú v smere na Račianske Mýto premávať cez ulicu Imricha Karvaša a Radlinského, v smere na Slávičie údolie zrejme ostanú v pôvodnej trase po Mýtnej ulici (môže sa to zmeniť).

Obyvatelia domov na Radlinského 22 - 28 majú z výstavby zastávky vážne obavy. Boja sa zvýšenia hluku, zhustenia dopravy, vzniku nových bariér a straty parkovacích miest. Najradšej by boli, ak by bola zastávka niekde inde. Už teraz je tam hustá doprava. Mesto predpokladá upokojenie dopravy na Radlinského a tým aj zjednodušenie odbočenia z Vazovovej na Radlinského. Na Floriánskom námestí bude vypnutá svetelná signalizácia. Počas výstavby budú mať obyvatelia povolený vjazd na chodník a do dvora na Radlinského. V prípade ponechania uzávierky pre automobilovú dopravu im budú vystavené trvalé povolenia na vjazd. Architekt, ktorý sa diskusie zúčastnil, odporúčal nevytvárať vo verejnom priestore ďalšie bariéry vo forme navrhovaných zábradlí. Prítomní obyvatelia sa jednoznačne zhodli na potrebe zakázať vjazd automobilovej dopravy aj po ukončení výstavby. Bola by to z ich pohľadu akási kompenzácia za vzniknuté nepríjemnosti. Ako ďalšiu kompenzáciu by si želali výsadbu živého plotu medzi cestou a chodníkom. Verme že tieto 2 prosby budú vyslyšané.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mikimaus #19:
Dĺžka: 32495 mm (32,5 m)

A ked si pozries obrazok, tak dvere nemaju hned na zaciatku/konci, tak taky meter moze trcat z oboch elektriciek mimo zastavky a vsetky dvere budu na zastavke 🙂

Inak 2xT6 ma 2x15640 mm (31,3 m) a 2xT3 ma 2x15104 (30,2 m)
Ked tam zastavia na tych 65m 2x 30/29 T, tak to bude tak akurat a mozno aj malo .. ?
Reakcia na: Error 0x007 #11:
Ak to chápem správne a zákazku dostane "časť 1", tak je to azda to najlepšie, čo mohlo byť. "Časť 2" nemusím a z jedného mena v "časti 3" ma obchádza hrôza.
Reakcia na: Tedomík #16:
Samozrejme mám na mysli začat s intervalovaním až niekde na trase, nie hneď na východiskovej kde sa meškanie nepredpokladá
Reakcia na: Error 0x007 #3:
Tak nie je to najlepšie riešenie u linkách s intervalom väčších ako 6 min, ale u liniek typu 68, 80 (na spoločnom úseku), 93, 94, 95 a iných linkách v čase špičky, kedy premávajú vo veľmi hustom intervale a ten CP je tam prakticky len na ozdobu, keďže sa aj tak nedodržuje by to bol svojim spôsobom prínos.
Reakcia na: Emil #4:
Áno, práve preto, že ľudia často ani elementárnym veciam nerozumejú, je potrebné zavesiť čo najviac informácií vopred, ukázať veci plasticky, zrozumiteľne vysvetliť. To sa tu žiaľ nepodarilo, možno by inak bola diskusia konštruktívnejšia.

Ale napriek tomu boli aj pozitívne momenty vo vystúpeniach obyvateľov.
Reakcia na: Tedomík #13:
? ? ? Co ti dava... Normalne sa smejem, co tam trepu za hovädziny ?

Re #12 Michal111: Len aby to nedopadlo ako Sturova: priestor rozkopany, vizualizacia nem...
Reakcia na: 810zssk #6:
Jáj keby len polovica. Pri tejto prezentácií som mal pocit, že jeden cvok toho Schlosserova napadne. Začal na celú sálu vyhukovať ako si dovoľujú niečo stavať v pamiatkovej zóne a ničiť zeleň (bez toho, aby si ten projekt čo by len kukol). Tí ľudia nemali ani paru čo je zastávka Viedenského typu, namiesto toho, aby sa tam riešilo dačo zmysluplné tam došli samí Slávikovci so známou vetou "Byty po tejto stavbe stratia na hodnote, bude tam neskutočný hluk a že tá zastávka bude zasahovať do pamiatkovej zóny". Najväčšia perla bola tá, že jedna žena požadovala, aby sa spravil len jeden stredový ostrovček a jazdilo by sa s električkami, ktoré majú dvere z oboch strán ako vo Viedni 😃, pretože babky ráno do kostola pobehujú medzi električkami.
Ako vážne, tá prezentácia o 2.etape NS bola v porovnaní s touto miestami na úrovni 😃
Reakcia na: Error 0x007 #11:
? , normálne neverím, teraz som zvedavý koľko potrvá mestu kým informuje aj verejnosť + prestaví vizualizáciu.
A to nehovorím o druhej etape v súvislosti s ktorou mesto vyhlásilo súťaž na riešenie rozvojovej osi Petržalky. Prihlášky sa mali podávať do konca januára, pričom pridelená komisia mala podľa všetkého vybrať súťažný návrh 6 a 7.2.2014. Máme koniec marca a výsledky tejto súťaže snáď ani neexistujú, nakoľko mesto, ako je už zvykom, len mlčí.
Reakcia na: Michal111 #8:
Mna hlavne prekvapuje ze to tam suhrnne budu robit vyse 1,5 roka (usek od byvaleho obratiska). To je take typicke bratislavske tempo... druha vec je, ako si spravne napisal, ze este ani nie je uzavrete co sa tam vlastne ma stavat.
Nerozumiem prečo sa s tou Štúrovou toľko ponáhľa?? Jej čiastočne otvorenie sa plánuje až na jar 2015, to dovtedy tam budú prerábať na 5 krát inžinierske siete? Či na stavenisku budú pracovať dvaja ľudia ako to môžeme vidieť v poslednom období?? Logika tohto projektu je úplne naruby, začalo sa niečo rekonštruovať čo nevieme ani ako bude vyzerať. ?
Reakcia na: Emil #4:
Preto na tieto prezentacie nechodim. Je ziaduce aby mesto co najviac materialov davalo na web, aby sa ludia s tym mohli oboznamit cez net a nemusiet stracat cas na takych diskusiach kde si polovica ludi prisla zanadavat. Velmi ocenujem zverejnovanie planov DZ pocas tychto stavieb.
Ak presunú L31,39 cez I.Karvaša treba vybudovať zastávku oproti NBS.
Reakcia na: Tedomík #2:
Lenze to neriesi nic, lebo pri takychto CP to kazdych 5 minut jazdit nebude, kedze vozy sa nebudu stihat tocit.
Vsetko krasne, ale cela prezentacia bola naprd... Vlastne to ani nebola prezentacia ale suhrn doteraz uverejnenych tlacovych sprav. Sice p. Schlosser rozpraval celkom vecne a odborne, ucast p. riaditela Eurovie bola tiez prinosom, ale 90% otazok obcanov by bola zbytocna, ak by magistrát alebo Investor mali pripravenu kvalitnu prezentaciu s vizualizaciou a popisom toho co tam bude. Ved dodnes nie je zverejneny projekt Staronoveho mosta, co by som chcel este od nejakej Radlinskeho ul, ktorej prestavba skonci skor ako farar v Blumentali povie Amen...?
A hlavne zarazajuce bolo ako obcania vobec netusia co je zastavka Viedenskeho typu! Tam mali byt oblepene steny s prikladmi zo zahranicia a ukazane prinosy! Nehovoriac o tom ze Dopravny inspektorat by mal mat psiu povinnost sa na takychto debatat zucastnovat povinne. ❗ Cakat ze "snad vsak vzniknuta situacia DU donuti prehodnotit rozhodnutie nezakazat dopravu...." Naco mame pocitace a modely dopravnych tokov❓ ... Ako povedal p. hovorca, ucia sa komunikovat s verejnostou....Akurat neviem preco na vlastnych chybach a nie na skusenostiach z inych miest ....
Nekomentujem radsej neucast nikoho z DPB ktory asi ani nevie este co tam bude alebo nebude chodit...
Celkovy dojem.... velmi rozpacity ?
Reakcia na: Tedomík #2:
Ty si nejako posadnuty tou myslienkou ? ale v tomto pripade by to nebolo tak od veci...
Reakcia na: 810zssk #1:
Tá linka by bola dobrý adept na zavedenie CP kde sa napíše len interval 5 min.
Pokial ide o Safko, mne sa strasne paci ako DPB strcilo hlavu do piesku. Budu tam celkom slusne kolony, ale DPB to hodla vyjazdit s doterajsimi CP, vratane takych chutoviek ako 9 minutova vyrovnavacka pre 95ku na Vysehradskej. No vela stastia prajem vsetkym vodicom co toto dostanu jazdit.