Električenky zakúpené cez internet si pred cestou "aktivovať" netreba

Cestujúci môže s predplatným lístkom zakúpeným cez internet cestovať hneď po začiatku platnosti.

Ako nás upozornili viacerí čitatelia, niektorí dopravcovia Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na svojich predajných miestach a zákazníckych linkách poskytujú informáciu, že ak si cestujúci zakúpi predplatný lístok (tzv. električenku), musí si ju pred použitím u iného dopravcu aktivovať a lístok zapísať do čipu karty. Táto informácia však nemá oporu v tarife IDS BK, preto sme o vyjadrenie požiadali koordinátora Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava a.s. Ten nám potvrdil, že takáto povinnosť neexistuje a všetky električenky sú po zakúpení automaticky platné od prvého dňa platnosti u všetkých dopravcov IDS BK.

"Povinnosť dať si najskôr zapísať PCL do karty u dopravcu by poprela základnú výhodou internetového predaja - a to kúpu PCL bez potreby navštívenia predajného miesta," uviedol pre imhd.sk Peter Války z BID a. s. "V prípade, že zamestnanci dopravcov poskytujú takéto informácie, ide o zásadnú neznalosť o pravidlách platiacich v IDS BK. Predpokladáme, že takéto informácie podávajú práve zamestnanci prvého kontaktu (vodič, sprievodca, revízor, zamestnanec na predajnom mieste), čo je o to viac neprípustné, keďže sa predpokladá, že práve títo zamestnanci by mali tarifné a prepravné podmienky poznať najlepšie."

Podľa informácií od našich čitateľov k neuznaniu predplatného lístka zakúpeného cez internet u iného dopravcu dochádza najčastejšie vo vlakoch ZSSK, informáciu o tejto údajnej povinnosti však poskytuje aj DPB. Pracovníci oboch spoločností sa odvolávajú na ustanovenie prepravného poriadku IDS BK, kde sa uvádza, že čítacie zariadenia ZSSK nezapisujú predplatné lístky zakúpené cez internet do čipu karty. Ako však vysvetlila BID a. s., napriek tejto skutočnosti by čítačky ZSSK sprievodcovi informácie o platnej električenke zakúpenej cez internet zobraziť mali, a to bez ohľadu na to, ktorý dopravca ju predal. Všetci dopravcovia totiž majú prepojené databázy internetového predaja električeniek.

V prípade, ak cestujúcemu nie je uznaný predplatný lístok a na predajnom mieste alebo zákazníckej linke mu pracovníci dopravcu tvrdia, že bol povinný dať si ho pred cestou zapísať do čipu, odporúča BID a.s. podať písomnú reklamáciu danému dopravcovi. "Zároveň tiež odporúčame, aby cestujúci informoval aj priamo našu spoločnosť (najlepšie mailom s popisom situácie), aby sme z pozície koordinátora mohli požadovať po dopravcoch nápravu," dodal Války. My dodávame, že e-mailový kontakt na spoločnosť BID je info@bid.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Janik11 #8:
Je naozaj velmi potrebne o tomto informovat aj priamo ZSSK, aspon e-mailovou staznostou, inak sa to (zial) nikdy nezlepsi. Jedine ak by zasiahol koordinator, co by bolo viac nez fajn aj vzhladom na to co sa tu uvadza.
Ja pravidelne cestujem v rámci BA do práce vlakom a občas aj z práce vlakom.
Nech za 5-6 jázd z tých cca 8 za týždeň musím za prvé vysvetlovať, že to, čo im podávam (BMK), nie je len debetná karta, ale aj PCL. Stane sa, že ich doslova musím presviedčať, že to majú aspoň skúsiť priložiť k čítačke. Potom na to kukajú jak teľa na nové vráta, "Wau, to som ešte nevidel(a)."

Omnoho väčší problém ale je, že nech na polovici jázd im to nenačíta zakúpený PCL a hádajú sa so mnou, že nemám lístok a že sa ich snažím oblbnúť bankomatnou kartou. Alebo po mne chcú doklad o zaplatení. Mám ho v mobile, keďže si kupujem ePCL, ale nikde som sa nedočítal, že som povinný dávať čítať moje súkromné e-maily tretím osobám. Tým aj argumentujem.

Zatiaľ som to vždy vyhádal, hoci po takomto niečo rozhodne netúžim skoro ráno pri ceste do práce, či opačne. A začínam to riešiť sťažnosťami.
Reakcia na: All1111 #6:
Takze si to podme zhrnut ?

ZSSK:
Nerozumeju pravidlam tykajucim sa BMK a internetoveho predaja
Vlakveduci si niekedy neaktualizuju databazu internetoveho predaja v POPke

SL:
Vodici relativne casto nevedia vydavat kombinovany listok PCL + doplatok v hotovosti
Vodici maju problem s predajom PCL (mimochodom, je to na emtreste primitivne jednoduche)

DPB:
Na predajnych miestach a zakaznickej linke tomu absolutne nerozumeju a poskytuju nespravne informacie

Takze reklamovat, reklamovat, reklamovat. Okrem DPB kde to nepomoze, lebo tam je to kazdemu aj tak jedno.
Vodiči SL majú zas problém s predajom PCL minulý týždeň som mal v úmysle zakúpiť PCL u vodiča SL no a doslova ,,čumel na mňa,, že čo po ňom chcem a jeho vyjadrenie bolo že ,,elekričenky,, nepredáva a mám si ju kúpiť v DPB a v 12.2013 som po 10 minútovom boji vodiča s EmTestom mal v BČK nahratý lístok ale ten sa 3 dni prekrýval s predchádzajúcim platným lístkom teda starý platil do 10.12 a nový som mal platný od 7.12 čiže na 3 dni boli predané 2 platné lístky čo bolo pre vodiča už neriešiteľné tak som to musel reklamovať na predajni SL AS Nivy. ? Presne tak jedine školenie školenie a tvrdé trestanie za ,,neznalosť,, PP a obsluhy predajných zariadení dopravcu.☠
Reakcia na: Roberto #3:
Co ti poviem, jedine co pomoze je hromadne podavat reklamacie na ZSSK pri kazdom takomto pripade. Jedna taka sa tam momentalne riesi, dufam ze vysledkom bude poriadne preskolenie zamestnancov zakaznickeho centra a celkovo zamestnancov ZSSK. Problemom sa zdaju byt najma BMK a internetovy predaj, v tomto maju bordel.
dopravcovia by mali razne zakrocit a zacat konat voci svojim zamestnancom ktori absolutne neznaju platne predpisy od vodicov ktori nevedia sa maju spravat slusne a nevedia ako sa zastavuje na zastavkach na znamenie a na obycajnych zastavkach - SL vodici mnohí zabudnu zastavit aj ked v CP je jasne uvedene ze danny spoj na zastavke zastavuje pretoze cestujucich na BID povazuju za pritaz cez revizorov ak som si spravne vsimol neakceptuju studakom pri BMK ako doklad totoznosti ISIC aj ked tarifa hovori jasne dalej nevedia ze su povinny na vyzvanie cestujuceho predlozit opravnenie na vykon kontroly tarifneho vybavenia az po tetky predavacky nepoznajuce PP IDS BK a znenie si vykladaju nespravne vid spodny prispevok /okrem ineho to bol vynatok v ktorom znenie je inaksie ako PP IDS BK a ten vynatok nie je nijako zavazny ja musim dodrzovat PP IDS/
Reakcia na: 810zssk #2:
ja som kvoli inteligencii zamestnancov ZSSK skoncil minuly rok 3x na referate odbytu CL DPB BMKcka skoncila v EMTRESTe s vyjadrenim ze je ok a nakoniec sa zistilo ze vlak veduci mal v POPke chybny FW ? pretoze mu ju nacitalo, ale vypisalo CL neplatny pre ZSSK na predajnom mieste ZSSK mi tvrdili ze nemozem s BMK cestovat vlakom lebo v PP IDS je napisane ze na nu nie je mozne predavat PCL ZSSK a ze to je to iste IQ hupaci konik ale to uz som tu raz pisal...
Reakcia na: Brano72 #1:
Ale zobrazuje - ak maju aktualizovanu databazu internetoveho predaja. Ak sa nezobrazuje, nemaju ju aktualizovanu, t.j. porusili predpis a treba o tom informobat ZSSK. Ak pridu o cast penazi, naucia sa plnit si svoje povinnosti.
Sprievodcom ZSSK sa na čítacích zariadeniach nezobrazuje PCL zakúpený cez internet, niektorým stačí ukázať potvrdenie v e-maile alebo vytlačené potvrdenie z internetu, no väčšina z nich reaguje dosť arogantne a vyžadujú, aby si cestujúci dal zapísať PCL na predajnom mieste ZSSK.